Pietzoveel
Asfaltkampioen
Lees hier bij de autoreviews ook wel dat soort verhalen, van veel (premiun)merken.... maandagmorgenmodel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bird Nerd zei:Ze hadden de Tesla's gewoon minder gimmicks moeten geven. Ook slaan die 0-100 tijden nergens op.
Tesla Model 3 Falls Short of a CR Recommendation
Tesla’s Model 3 represents the electric automaker’s first attempt at a more affordable mass-market car. In Consumer Reports’ tests, we found plenty to like about the luxury compact sedan (which starts at $35,000 but goes all the way up to $78,000), including record-setting range as well as exhilarating acceleration and handling that could make it a healthy competitor to performance-oriented cars such as BMW’s 3 Series and the Audi A4. Our testers also found flaws—big flaws—such as long stopping distances in our emergency braking test, and difficult-to-use controls.
These problems keep the Model 3 from earning a Consumer Reports recommendation.
The Tesla’s stopping distance of 152 feet from 60 mph was far worse than any contemporary car we’ve tested and about 7 feet longer than the stopping distance of a Ford F-150 full-sized pickup.
https://finance.yahoo.com/video/cnbcs-jim-cramer-delivers-commencement-212058971.html
Barri zei:Als auto vind ik een Tesla niet denderend maar het concept en de aandrijflijn zijn wel goed. Ik verwacht toch eigenlijk wel dat ze snel de samenwerking met een bestaande autofabrikant gaan opzoeken.
Nico GTR zei:Barri zei:Als auto vind ik een Tesla niet denderend maar het concept en de aandrijflijn zijn wel goed. Ik verwacht toch eigenlijk wel dat ze snel de samenwerking met een bestaande autofabrikant gaan opzoeken.
Dat is het ook, Tesla is niet goed in het maken van een auto. Maar wel goed in het maken van een EV.
Als je het huidige Model 3 accupakket van dichtbij bekijkt en dan gaat nadenken over hoe slim en compact dat eigenlijk is opgebouwd. Gewoon zonde dat ze dat niet met de rest van de auto kunnen.
Volgens de betrokkenen kunnen ervaren massafabrikanten dat klusje klaren voor 10.000$ minder(!). Dat zou de rentabiliteit van Tesla sterk verhogen.
Wouter82 zei:Wie of wat is JLR? Jaguar Land Rover waarschijnlijk?
Een nuancering kan zijn dat die 45.000 ook de mensen omvat die de accu's produceren. Nu heeft JLR nog geen EV's, maar als ze dat wel zouden hebben zouden ze die accu's inkopen en derhalve die mankrachten niet meerekenen.
Cdlop zei:EV sentiment is in Zweden al weer op zijn retour aldus AutoMotorSport.se met name omdat de EV's in de praktijk de verwachtingen bij lange na niet waarmaken en opladen als een grote handicap wordt ervaren. De roze bril van de EV gebruikers van het eerste uur is nadrukkelijk afgezet.
iDS zei:Wouter82 zei:Wie of wat is JLR? Jaguar Land Rover waarschijnlijk?
Een nuancering kan zijn dat die 45.000 ook de mensen omvat die de accu's produceren. Nu heeft JLR nog geen EV's, maar als ze dat wel zouden hebben zouden ze die accu's inkopen en derhalve die mankrachten niet meerekenen.
Ooit van de I-Pace gehoord?
De vergelijking gaat inderdaad niet op omdat JLR 'massaproductietechnieken' toepast op het grootste deel van haar modellen. De productiewijze van de S en X- modelen moet echter meer vergeleken worden met een producent zoals Aston Martin: het zijn 'ambachtelijk' geproduceerde kleine series. Enkel de model 3 is een wagen die als massaproduct mag beschouwd worden en de kritiek gaat in dat filmpje ook enkel over dat model.
Ik ben op zoek naar het filmpje.. .om een of andere reden moeilijk terug te vinden.
ScaniaV8 zei:@NicoGTR
Een prachtig mooi verhaal hierboven, maar je gaat hier voorbij aan twee dingen:
=je bent 4 keer per dag met je kabels bezig, ik hoef met mijn ICE echter niet 4 keer per dag te tanken
=je gaat er van uit dat je overal waar je heen gaat (bijv. voor vergadering) ook een laadmogelijkheid aanwezig is
Al met al een bijzonder gekleurd verhaaltje dus.
michel1975 zei:Alleen dan moet er wat anders naast komen voor de caravan.
P Klieder zei:michel1975 zei:Alleen dan moet er wat anders naast komen voor de caravan.
Met een Model X kun je prima een caravan trekken
P Klieder zei:michel1975 zei:Alleen dan moet er wat anders naast komen voor de caravan.
Carfanatic zei:https://www.youtube.com/watch?v=hCv_Ha0oWjE
![]()
Ow wees gerust naast de caravan uitstapjes doen we ook aan 'echte' reisjes. Maar de caravan uitstapjes blijf ik doen al was het maar om jou in de weg te zitten.iDS zei:P Klieder zei:michel1975 zei:Alleen dan moet er wat anders naast komen voor de caravan.
Geewoon die caravan de deur uit. Dan kan je eens echt op reis of écht kamperen in een tent, en het wordt alleen maar aangenamer op de weg in de zomer.![]()
michel1975 zei:Ow wees gerust naast de caravan uitstapjes doen we ook aan 'echte' reisjes. Maar de caravan uitstapjes blijf ik doen al was het maar om jou in de weg te zitten.iDS zei:P Klieder zei:michel1975 zei:Alleen dan moet er wat anders naast komen voor de caravan.
Geewoon die caravan de deur uit. Dan kan je eens echt op reis of écht kamperen in een tent, en het wordt alleen maar aangenamer op de weg in de zomer.![]()
De Model X mag wel trekken maar dat kreng is niet om aan te gluren.
Tja, daar heb je minder last van als je met de wagen rijdt, dan als je erachter rijdt...michel1975 zei:Ow wees gerust naast de caravan uitstapjes doen we ook aan 'echte' reisjes. Maar de caravan uitstapjes blijf ik doen al was het maar om jou in de weg te zitten.iDS zei:P Klieder zei:michel1975 zei:Alleen dan moet er wat anders naast komen voor de caravan.
De Model X mag wel trekken maar dat kreng is niet om aan te gluren.
Bird Nerd zei:p
Dat stuur ziet er inderdaad niet uit. Heb meerdere malen met de X en S gereden (broer werkt bij Tesla) en interieur is elke keer weer een afknapper
Dat heeft die broer van jou toch goed gedaan.thumbs up
Doe ‘m de groeten. (Of struint hij hier ook nog ergens (anoniem) rond?)
Eerste lading Tesla’s komt vandaag aan in Zeebrugge en Elon Musk zelf komt ze keuren
![]()
Brugge -In de haven van Zeebrugge worden deze week de eerste Tesla’s Model 3 ontvangen, die van daaruit worden verdeeld over de Europese markt. Dat heeft de topman van Tesla, Elon Musk, donderdag op Twitter zelf bevestigd. Musk is persoonlijk in Zeebrugge aanwezig.
Zeebrugge is de grootste autohaven ter wereld. De komst van Tesla werd dan ook verwacht. International Car Operators (ICO) in Zeebrugge verzorgt de behandeling van de elektrische wagens.
Elon Musk zelf is donderdag naar Zeebrugge afgereisd om de komst van de Tesla’s te inspecteren, zo heeft een betrouwbare bron bevestigd. Hoeveel wagens precies verscheept zullen worden, is niet meteen bekend. Al gaan er geruchten dat het om 3.000 elektrische wagens per week zou gaan.
De wagens passeren allemaal langs ICO, waar de wagens in het afwerkingscentrum aan een laatste controle worden onderworpen voor ze naar autohandelaars verspreid over Europa gaan. Het bedrijf investeert 2,5 miljoen euro in de nieuwe trafiek.
Ik heb dinsdag mijn factuur gekregen en betaald. Woensdag mocht ik de auto halen, alleen was hij er uiteindelijk niet waardoor ik donderdag nog een keer mocht, hou daar rekening mee (kwa vervoer), want ook donderdag zat er iemand die uiteindelijk zonder auto naar huis terug moest.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/57934898#57934898
Bird Nerd zei:Ik heb de Model 3 meerdere malen irl gezien toen ik in Canada was. Neus vind ik simpelweg niet mooi maar het model klopt toch wel aardig. Maar dat 'bolle' is in het echt ook wel zo. Een Model S klopt imo echt van alle kanten. De ex-Mazda ontwerper heeft dat goed gedaan![]()