Tekentopic deel 4

probeer strakke(re) lijnen neer te zetten en binnen de lijntjes te kleuren, dan ga ik pas serieus commentaar geven

Over de kleurstelling van de door Perridon gekochte Bugatti Grand Sport kan nog niets worden gezegd.
grandsportperridon.jpg

:p

beautifull, maar helaas ben ik al bezig aan een ferrari california schuin van achter. Ook een mooie auto. Ben al erg ver:p zal hem zoiezo posten wanneer die klaar is. Ben van plan om hem mooier in te kleuren dan dat ik tot nu toe heb gedaan.

bram: übercool

Bossinkje: wat is jou tekening? Ik zie alleen de tekening van bossie. Ik geef daar wel even commentaar op:p Mooi, maar te licht. Alleen de voorkant is donker genoeg vind ik, en daardoor ook erg mooi.

Ik heb mijn tekening al weer af:confused: wel non-stop doorgewerkt dus ik heb er zo'n 7 uur aan gezeten.

hier is die dan:p de ferrari california ( ik heb voor de verandering de scanner gebruikt, ten kostte van de tekening die er door de scanner nog al slecht uitziet, maar wel scherper dan een foto )

Scannen0001.jpg

Nou wat vinden jullie er van? commentaar is meer dan welkom

edit: grootte aangepast

zo te zien is de grootte aanpassen niet helemaal volgens plan verlopen, nog maar een keer veranderen.

Bram: Dankje:D

Mitsufan: wil je me wat tips geven over het inkleuren van een tekening en dan met name welke potloden jij gebruikt? Bijv. 2b of 2h of alles wat je gebruikt.
Vind het werkelijk prachtig.

Melle Schreef:
-------------------------------------------------------
> https://www.mcs-laser.nl/images/3D/wiellader2.jpg.j
> pg

Melle; Ik vind dit toch wel erg sneu hoor..
We weten allemaal wel dat we niet zo goed als jou kunnen tekenen, maar dat kan je best op een andere manier zeggen/laten zien. Kheb nog een paar reacties van jou gezien, maar dat zijn ook behoorlijk vervelende reacties. Als je zo doorgaat, blijven er vrij weinig mensen over op dit forum, want dit is niet bepaald motiverend.

Aloys-b Schreef:
> Mitsufan: wil je me wat tips geven over het
> inkleuren van een tekening en dan met name welke
> potloden jij gebruikt? Bijv. 2b of 2h of alles wat
> je gebruikt.
> Vind het werkelijk prachtig.

Tuurlijk kan dat. Ik heb een paar tekeningen van jou gezien. Wat me opvalt is dat je een beetje krasserig inkleurd en de schaduwen kloppen soms niet helemaal. Als tip kan ik je meegeven,
- Zeker in het begin kan je een foto of een echte auto als voorbeeld nemen. Dan kan je goed zien waar de schaduwen zitten én de verhoudingen tussen licht en donker.
- Er zijn natuurlijk heel veel verschillende mogelijkheden om die schaduwen in je tekening te verwerken. Ik zie bij je Mustang dat je de schaduwen een beetje hebt uitgeveegd. Dat is een techniek die ik zelf ook vaak gebruik en ik vind zelf dat met dat uitvegen je wel de meest realistische schaduwen op papier kan krijgen. Meningen verschillen daar natuurlijk over en ik weet niet wat je zelf het prettigst vind.
- De potloden; Tjah, ik gebruik eigenlijk hele doodsimpele potloden (goedkoop), daarbij heb ik H2, HB en B2. Bij het inkleuren gebruik ik alleen HB en B2. HB voor de lichte accenten en B2 voor de donkere effecten. Belangrijk is ook hoe hard je aanzet bij het tekenen. Bij lichte accenten in je tekening moet proberen zo zacht mogelijk aan te zetten. Bij de ietwat donkere stukjes weer wat harder. Bij de donkere accenten gebruik ik een combinatie van HB en B2, soms door elkaar. Maar probeer niet te hard aan te zetten, want dan krijg je soms lelijke effecten. Eerst heel zacht inkleuren, dan nog een x over hetzelfde stukje gaan, maar wat harder aanzeten enz. Zo krijg je verschillende laagjes met het netste resultaat. Probeer een goed contrast te krijgen. Zo kan je de lichte effecten ook een extra touch geven door er met de gum over heen te gaan.
Ik hoop dat je genoeg weet, zo niet, vraag t maar :)

Mitsufan zei:
Melle; Ik vind dit toch wel erg sneu hoor..
We weten allemaal wel dat we niet zo goed als jou kunnen tekenen, maar dat kan je best op een andere manier zeggen/laten zien. Kheb nog een paar reacties van jou gezien, maar dat zijn ook behoorlijk vervelende reacties. Als je zo doorgaat, blijven er vrij weinig mensen over op dit forum, want dit is niet bepaald motiverend.

Ik ben ook een heel vervelend persoon. Eigenlijk is het tekentopic ook alleen maar leuk omdat er zoveel hilarisch slechte tekeningen worden gemaakt.
Dus als ik mensen weg jaag: het spijt me. Dit soort tekeningen maken me namelijk erg vrolijk.

Melle: Ik heb je aangegeven. Ik hoop dat de moderators je, ondanks je intensieve deelname aan het forum, zullen bannen voor bepaalde, of zelf onbepaalde tijd.

Ik geef het gratis advies aan Melle om je toon te wijzigen en geen medeforummers belachelijk te maken. Het is zo makkelijk om anderen af te zeiken maar aan het eind zegt dat toch meer over jezelf als over de afgezekene. Nog een gratis advies: vorenstaande goed in de oren knopen.

Alstublieft: twee gratis adviezen in één post.

Cardozo!
Moderator.

Melle Schreef:
> Ik ben ook een heel vervelend persoon. Eigenlijk
> is het tekentopic ook alleen maar leuk omdat er
> zoveel hilarisch slechte tekeningen worden
> gemaakt.
> Dus als ik mensen weg jaag: het spijt me. Dit
> soort tekeningen maken me namelijk erg vrolijk.

Mij ook, en dan niet sarcastisch, want ik vind dat al héél wat beter dan z'n eigen perspectieven.

@Cardozo!, mitsufan, Aloys-b: Ik probeer zoveel mogelijk opbouwend commentaar te geven bij mensen die het nodig hebben. Mensen die jarenlang op hetzelfde niveau blijven steken, anderen ook geen fatsoenlijk commentaar gunnen (25-09-2008 15:50) en zich op de rest van het forum ook niet altijd zo gedragen zoals ze zelf behandelt willen worden, geef ik géén opbouwend commentaar.

Daarnaast doelt mitsufan met zijn post op 26-09-2008 16:35 waarschijnlijk ook op de momenten dat ik ietwat te negatief uit de hoek viel over tekeningen van mensen die verder níet het forum verpesten. Je kunt het ook anders bekijken. Sommige mensen hebben gewoon de 'x' niet; die zullen het creatieve gewoon nooit onder de knie krijgen. Het is juist hard om voor deze mensen de waarheid te verbergen en met beloftes te komen dat ze prachtwerken kunnen maken, mits ze nog eventjes aan het perspectief, het inkleuren en de rest sleutelen.

Ik wil overigens niet beweren dat mijn voorspellingsvermogen wat betreft iemands mogelijkheden 100% kloppen. Maar is dat erg? Soms kan duidelijke kritiek juist stimulerend voor mensen zijn om tóch met iets moois op de proppen te kunnen komen, en ze weten in ieder geval dat ze met hun eerste tekening niet op het juiste spoor zaten. Met 'duidelijke kritiek' bedoel ik overigens niet het posten van graafmachines, die grappen bewaar ik voor mensen zoals omschreven in de eerste alinea.

Graag wil ik er nog aan toe voegen dat jullie mijn post op 26-09-2008 17:00 niet al te serieus moeten nemen. Ik vond het op het moment van schrijven wel een geestig idee om de overdreven negatieve omschrijving van mij te bevestigen. Ik ging niet graag serieus in op een stuk tekst die tamelijk laat gepost werd en alleen bedoelt swasom het klagen. Ik moet wel toegeven dat het me wel gesierd zou hebben als ik die post achterwege gelaten zou hebben.

Niet dat ik posts als die van 26-09-2008 17:13 stijlvol vind, dat even ter zijde.

Om even mijn serieusheid door te zetten zal ik elke tekening van commentaar voorzien. Dus óók de tekening van Bossinkje. Want als er niets positiefs valt te zeggen, zeggen we hier ook nog eens het liefste gewoon helemaal niks.

Maar voordat het commentaar komt doe ik nog even andere dingen. Het schrijven ben ik nu een beetje beu :p

@.Sjoerd: Kijk eerst eens naar je eigen commentaar voordat je mij dingen verwijt.

@Bossinkje: Er klopt helaas nog niet veel van. Wat me als eerst in het oog springt is de manier waarop jij lijntjes tekent. Deze lijntjes bestaan bij jou namelijk uit allemaal houterige streepjes die zich ergens toevallig met elkaar verbinden. Het komt nogal schokkerig en weinig precies over. Probeer meer gebruik te maken van de druk die je op de pen uitoefent. Maak echt lange zachte streken, in plaats van harde korte schokken.
Hetzelfde geldt voor het inkleuren. De richting van de strepen zijn niet bepaald door wat het mooist/realistisch is, maar ze zijn bij jou zo gemaakt dat het het makkelijkst was om een heel vlak zo snel mogelijk bijna egaal in te kleuren. Begrijp dat sommige gebieden donkerder zijn en andere lichter, en probeer bij het inkleuren systematisch voor bepaalde streep-richtingen te kiezen, het liefst meerdere zachtjes door elkaar heen. Dus niet in de flank alleen horizontaal en in de neus alleen verticaal.
Daarnaast is het perspectief niet helemaal lekker. Het dak loopt bijvoorbeeld in een puntje, en de striping volgt ook niet helemaal de vorm van de carosserie.
Probeer bij professionelere mensen te kijken hoe zij tekenen (op youtube staat genoeg) en doe inspiratie op van de betere tekeningen die dit topic biedt.
Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel ;)

@Aloys-b: Ik vind de tekening er bijzonder goed uit zien. Waar ik wel op zou letten is de manier waarop jij inkleurt: die is best goed, maar het kan beter. Je hebt namelijk (net als Bossinkje, zie vorig stuk) een beetje de neiging om steeds naar een bepaalde richting te tekenen om een vlak te vullen. Kijk bijvoorbeeld eens hoe Mitsufan te werk is gegaan: hij heeft ook verticale stukken gebruikt, maar ze zijn ook vooral opgebouwd uit horizontale streepjes. Zo verwarren je hersenen de tekenrichting niet met het perspectief van de afbeelding. Ook moet ik zeggen dat ik vind dat er te weinig verschil in donker en licht in de lak te zien valt, maar dat kan ook door de scanner komen. Verder is-ie erg goed (y)

@mitsufan: De manier van tekenen is prachtig :) Wel ben ik geen fan van jouw modellen: het dak is te laag, de raamlijn te hoog, en er zijn veel te veel gleuven/strepen/lijnen over de auto. Jouw design is echt een goed voorbeeld voor waarom ik moderne auto's zo lelijk vind. Neemt niet weg dat de tekening erg goed is

Ik moet zeggen dat ik het meer met Melle eens ben dan met de rest. Jullie hebben wel gelijk dat hij niet altijd zo negatief hoeft te zijn. Maar als ik kijk naar de tekeningen én de reacties van Sjoerd op tekeningen van anderen denk ik bij mezelf: Waar haal jij het lef vandaan om dat over tekeningen van ánderen te zeggen? Ik zal verder geen reacties aanhalen, maar de reacties van Melle zijn een stuk gepaster. Wat namelijk ook wel belangrijk is, naar mijn mening dan, of iemand wéét hoe je kunt tekenen, wat goed tekenen is, hoe het beter kan. Melle weet dat. Sjoerd (en anderen) naar mijn idee niet of nauwlijks. Dat zij dan reacties geven als: wauw, geweldig! terwijl het dat niet is, is alleen maar onhandig, omdat mensen hierdoor niet weten wat ze fout doen. Oftewel.. Melle, iets minder duidelijk aangeven wat je vind.. maar hou er zeker niet mee op, want alleen door zulke commentaren word je beter, niet door dat overdreven gedoe. Zo:p

Ja, natuurlijk ben ik het daar ook wel mee eens. Zeker die reactie achteraf van Sjoerd snap ik dan ook niet. Natuurlijk zijn er mensen die 't nooit echt zullen leren, dat weet ik ook en misschien verwijt ik Melle dan ook snel dingen waar ik weinig van af weet aangezien ik niet vaak dit forum bezoek. Maar ik heb het dan vooral over die reactie met bulldozer. Zeg dan liever wat er verkeerd aan is, want op deze manier maak je mensen simpelweg belachelijk, terwijl deze mensen ook serieus met een tekening bezig zijn en hopen op nuttige reacties. Oké, in sommige gevallen zal dat moeilijk zijn, maar probeer in ieder geval tips te geven. Maar je geeft zelf al aan dat 't niet goed was en dat is goed :). Echter, als iemand ( geen idee of er hier sprake van is ) is die al een behoorlijke tijd op dit forum tekeningen post én er idd geen verbetering is en weinig meeneemt van de tips, tjah, dan vind ik ook dat je daar weinig positiefs nog over kan zeggen. In dat geval, wat blijkbaar ook het geval is, ben ik het met je eens. Én idd, als je zelf niet goed kan tekenen, vind ik dat je zelf ook op moet passen met wat je zegt over anderen, die waarschijnlijk nog een niveau'tje beter zijn.

Btw, bedankt voor je reactie ;)

Melle: Bedankt voor de tips. Ik vraag me alleen af hoe ik hem dan in moet kleuren. Op de foto is alles altijd zo donker en lijken de donker en licht verschillen niet erg groot. Dit geld overigens ook als ik hem in zwart wit uit print. Dus enig idee hoe ik mijzelf kan verbeteren?

En ik moet dus met de contouren van de auto mee tekenen? Klinkt op zich wel logisch:p

@ Melle; zou jij misschien een tip kunnen geven hoe ik de zijkant moet veranderen met die schaduwen? Want sommige lijnen/gleuven/strepen zijn gewoon schaduwen. Dus dat moet ik dus ff op een andere manier inkleuren zodat 't geheel wat rustiger overkomt.

ik bemoei me er maar niet mee maar ik wil wel ff een WIP van me tekenening laten zien.
let niet op de zwarte streep op het blad was een foutje van de scanner.
Ferrari430Wip.jpg

ik zou eerst alle lijnen op papier zetten voordat ik 't in ging kleuren. Maar 't begin is wel mooi. Waar heb je mee ingekleurd?

Ik ben het volkomen met QupiX eens, ik kom nu al een tijd niet echt meer in het tekentopic omdat ik zelf haast niet meer teken. Maar ik stoor me idd ook vaak aan de gegeven commentaren. Die komen vaak wat plezierend over en geven de tekenaars geen goed beeld van wat ze fout doen. Toen ik in dit topic actief was kreeg ik ook wel eens commentaar en die was toen ook niet altijd positief maar het werd dus wel gezegt door mensen die ervaren waren:rolleyes:
Ik zie gelukkig weer wat meer mensen tekenen maar ik heb altijd al het gevoel gehad dat het tekentopic een beetje word buitengesloten van de rest van de knutselhoek.

@robinho29: niet echt bijzonder, je tekent in schokken zoals veel beginnende tekenaars hier. Probeer dus mooie vloeiende lijnen te maken. Ik houd zelf het potlood niet zo super strak vast, dus dat je niet van die spastische lijnen krijgt(helpt bij mij tenminste) en neem een gewoon potlood, ik teken bijna alles gewoon met een gewoon HB potlood. hiermee kun je wel die strakke lijnen trekken.

Kijk niet alleen naar wat voor commentaar jij krijgt, maar ook naar dat wat een ander krijgt.
Ga bij jezelf na of je niet dezelfde problemen hebt als anderen en is dat wel zo, dan kun je daar dus al aan denken als je gaat tekenen. Zo hoeven mensen ook niet duizend keer hetzelfde te zeggen...

owja:
.Sjoerd zei:
probeer strakke(re) lijnen neer te zetten en binnen de lijntjes te kleuren, dan ga ik pas serieus commentaar geven
toen jij dit zei dacht ik bij mezelf: heeft die jongen dan echt niet in de gaten hoe hij zelf tekent? denk toch na voor je iets zegt:rolleyes:

man, mijn voetbaltrainert kan zelf niet voetballen, maar kan goeie aanwijzingen geven. vergelijking.
en ik kleur wel binnen de lijntjes. dat moet elke kleuter kunnen

Hou toch je mond, ik heb zelden iemand gezien die zo slecht tekent als jij. Dat jij dan dergelijke opmerkingen durft te maken als aan t begin van deze pagina is echt ernstig. Je zou je moeten schamen. Ga eerst oefenen op een vaste hand, leer in perspectief te tekenen, leer in te kleuren.. en geef dan pas commentaar. Punt:p En dit zeg ik nog wel terwijl ik veeeel te veel op heb. En nóg denk ik dat veel mensen het met me eens zijn.

Aloys-B zei:
En ik moet dus met de contouren van de auto mee tekenen? Klinkt op zich wel logisch:p

Ik denk toch dat je iets anders bedoelt. Ik wist het zelf ook even niet meer precies hoe en wat op het moment dat jij dat schreef, dus ik ben eens gaan kijken hoe ik het zelf normaal doe.

Eerst even een versimpeld voorbeeld van hoe het niet moet:

v2ci0.jpg

Je kunt met die methode weinig contrast toevoegen en het stoort in het perspectief, zeker als het nog in een andere richting zou zijn geweest.

En toen heb ik op mijn gevoel eens een kubus getekend:

v1dg7.jpg

Ik weet zelf nooit wat ik doe, dus ik heb er nu eens op gelet. Ik maak vlugge bewegingen bestaande uit een soort raster dat het perspectief volgt, maar ook uit krasjes alle kanten op. Ik heb het grof getekend met een computerpen, maar het kan natuurlijk veel zachter en vloeiender.

Overigens is deze manier ook afhankelijk van de stijl die je het best ligt:

https://homepage.mac.com/deepfriedcandy/serre_03_big.gif
https://www.rijksmuseum.nl/attachments/L%20Borstbeeld%20van%20een%20lachende%20jongeman,%20Rembrandt%20van%20Rijn%20(vraagteken).jpg

Da's wat anders dan wat ik deed dus, maar zeker die van Rembrandt lijkt me niet erg handig om toe te passen bij auto's.

mitsufan zei:
@ Melle; zou jij misschien een tip kunnen geven hoe ik de zijkant moet veranderen met die schaduwen? Want sommige lijnen/gleuven/strepen zijn gewoon schaduwen. Dus dat moet ik dus ff op een andere manier inkleuren zodat 't geheel wat rustiger overkomt.

Ik vind het bij jouw tekening erg moeilijk om precies in te schatten of een lijn nou naar binnen gaat, of naar buiten. Ik zou sowieso iets minder drukke lijnen gebruiken, maar daarnaast mogen de kleurverschillen bij de carosserie ook wat minder. Probeer niet teveel witte plekken te creeren.
Wat ik zelf ook altijd bij het schetsen doe is - zoals hiervoor aangegeven - lichtjes lijnen tekenen die de vormen volgen (beide 2 kanten op).

Ik kan zelf niet al te goed auto's tekenen, dus ik ben hier vooral een beetje aan het filosoferen. Neem het allemaal dus niet te letterlijk over maar combineer het een beetje met je eigen stijl en kijk vooral zelf of het klopt of werkt ;)

Hou toch je mond, ik heb zelden iemand gezien die zo slecht tekent als jij.
Laat eerst is wat van jezelf zien voordat je zo'n grote bek opzet he. ik ben niet bepaald een gevoelig typ, maar dit getuigd van weinig subtiliteit. dus... neem nog maar een BrEezAH jochie

oke, en nu weer allemaal rustig. Zo niet, dan rapporteer ik alle berichten uit dit gehele forum. Er zullen dan wel wat bannen plaats vinden, maar dat interesseert me niet. Gewoon normaal met elkaar omgaan. Is een reactie van iemand niet gewenst, klik dan op het '' Bericht rapporteren '' knopje, en binnen een dag heeft diegene die het bericht plaatste een probleem. Ga niet het hef in eigen hand proberen te nemen door mensen proberen belachelijk te maken.

Sjoerd: In je laatste post heb je wel wat regeltjes overtreden. Ik weet niet of jullie ooit de regels van de knutselhoek gelezen hebben?

Specifieke Knutselhoek Regels

1.
Indien men meerdere shops in 1 week wil plaatsen dienen deze allemaal in 1 topic geplaatst te worden. Elke knutselhoeker mag dus hoogstens 1 topic per week openen voor zijn shops. Gebeurt dit niet, worden alle topics zonder voorafgaande kennisgeving verwijderd

2.
Gebruik voor je topicnaam NIET meerdere hoofdletters in één woord, alleen wedstrijden en de vragentopics mogen meerdere hoofdletters gebruiken in de topicnaam. Maak je topicnaam ook niet te lang; dit i.v.m. het overzichtelijk houden en leesbaarheid van de rubriek Knutselhoek op AutoWeek.

3.
Kritiek leveren kan en mag altijd, maar probeer je woorden zorgvuldig uit te kiezen, ook al is het een waardeloze shop. Is een kritiek of een reactie daarop onacceptabel, dan volgt onherroepelijk een sanctie.

4.
Heb je vragen, plaats die in de vragentopic bovenaan de lijst. Nieuwe topics met vragen worden meteen gesloten. Mocht het bestaande vragentopic te groot worden dan zal er een nieuwe geopend worden. Sla de vragen en antwoorden die je gesteld hebt op op je pc. Dat voorkomt dat je 2x dezelfde vraag stelt, omdat het oude vragentopic verwijderd is.

5.
Personen die:
- Botte en niet-onderbouwde kritiek leveren
- Topics vergallen met onzinposts
- Shoppers persoonlijk aanvallen op de door hun geleverde prestaties
- Geen onderbouwde kritiek van mede-shoppers kunnen incasseren

kortom: mensen die niet op een fatsoenlijke manier van elkaar willen leren en aan elkaar willen leren, hebben volgens ons niets te zoeken in de Knutselhoek. In voorkomende gevallen zullen deze personen, zonder voorafgaande waarschuwing, de toegang tot de Knutselhoek worden ontzegd.

6.
Indien de shopper overtreding van forum- en fatsoensregels signaleert drukt hij op "bericht rapporteren" om één en ander versneld onder de aandacht van de moderators te brengen. Discussies in een topic dienen zoveel mogelijk vermeden te worden.

7.
Indien een topic geopend wordt welke in strijd is met de regels van het forum, de fatsoensregels of de Knutselhoekregels, drukt de lezer "bericht rapporteren" en geeft de reden van melding aan. Verder reageert men NIET meer in dit topic maar laat men de moderators het topic sluiten danwel verwijderen.

8.
Het "lenen" van delen van shops van een ander: het is sympathiek én aan te bevelen om dit vooraf even per mail aan de betreffende "maker" te vragen, aangezien het in het verleden al eens tot discussies geleid heeft.
(jullie kunnen voor regel 8 best een alternatieve formulering bedenken)

Ik zal met gecentreerde tekst even zeggen welke regels hier te veel gebroken worden, en als dit nog meer gebeurt alle berichten gerapporteert zullen worden.

het onderstreepte deel, daar kan gebruik van worden gemaakt.

even ter verduidelijking, ik wil niemand erbij lappen of iets dergelijks, maar ik wil wel dat iedereen inclusief mijzelf gewoon goed commentaar krijgt op een tekening, hoe mooi of hoe lelijk die ook is.

Dan nog even over sjoerd zijn tekeningen. Ik neem niet aan dat de buggati overgetrokken is want daar is die niet goed genoeg in perspectief voor. Ik vind je perspectief vele male beter dan eerst. Het inkleuren laat dan misschien wat te wensen over, maar het perspectief vind ik een grote vooruitgang.

Ik hoop dat deze lange post door ieder word gelezen en ook word nagestreefd.

Laat eerst is wat van jezelf zien voordat je zo'n grote bek opzet he. ik ben niet bepaald een gevoelig typ, maar dit getuigd van weinig subtiliteit. dus... neem nog maar een BrEezAH jochie

Punt 1. Je bent 15. Je mag ook wel even op mijn profiel kijken. Meer zeg ik niet.
Punt 2. Kijk even naar mijn bericht op de vorige pagina, ergens bovenaan. Dat is ook alles wat ik zeg.
Punt 3. Ik ben het verder wel met Aloys-b eens, dus meer zeg ik verder ook niet meer:p

hey allemaal,
ik heb de ferrari alweer af. Carlo bedankt voor je commentaar.
hij is niet heel netje zie ik als hij gescant is maar ja.
hier is hij dan de ferrari 430.
ferrari430.jpg

ik ga nu aan strakke lijnen werken

Haai robin,:D

Je kan echt super super mooi tekenenen ..:D

ik hoop dat je strax nog even op hyves gaat kijken :D:$

maar ik heb dit voor jou gedaan ff snel :p

XX Melissa,..:D

Oké B3 potlood, je zou eigenlijk met een H/HB potloot moeten beginnen én in moeten kleuren met een B potlood. Maar ik moet zeggen, ik vind dit er toch ook wel fraai uitzien :) Eigenlijk moet je nog wel de schaduwen tekenen, dan issie helemaal klaar. Maar ik heb jouw tekeningen volgens mij van begin tot eind gezien en ik zie toch wel gans verbetering in je tekeningen.(y)

.Sjoerd Schreef:
> Hou toch je mond, ik heb zelden iemand gezien die
> zo slecht tekent als jij.
> Laat eerst is wat van jezelf zien voordat je zo'n
> grote bek opzet he. ik ben niet bepaald een
> gevoelig typ, maar dit getuigd van weinig
> subtiliteit. dus... neem nog maar een BrEezAH
> jochie

Sjoerd, je bent niet echt slim bezig nou, vind je wel?
Meer woorden maak ik er ook niet aan vuil, anders blijven we hier té lang over doorgaan.

@ Robinho:

Ik moet zeggen dat je érg goed tekent, als je nagaat hoe oud je bent! Ik gok dat je tekeningen (ik heb ook ff die op je hyve bekeken:p) nagetekend zijn? Beste manier om te oefenen in perspectief en in hoe auto's eruit horen te zien naar mijn mening, dus vooral mee doorgaan! Misschien moet je ook al es voorzichtig beginnen met inkleuren, of zoals mitsufan zei, meer schaduw aanbrengen. Daar wordt een tekening meestal een stuk mooier van. Btw, leuk dat je vriendinnetje zich speciaal voor jou aanmeldt:p

Waarom heb ik geen vrouwelijke fans hier!? :cry:
Ik had trouwens helemaal niet je leeftijd gezien!
12 jaar!? Dan vindt ik het enorm knap getekend.
Gewoon blijven tekenen en oefenen, dan wil ik jouw ontwerpen over een paar jaar wel zien.
Waarschijnlijk heel mooi! :)

> Ik kan zelf niet al te goed auto's tekenen, dus ik
> ben hier vooral een beetje aan het filosoferen.
> Neem het allemaal dus niet te letterlijk over maar
> combineer het een beetje met je eigen stijl en
> kijk vooral zelf of het klopt of werkt ;)

Oké, ik had de schaduwen al gewijzigd, wel veel lijnen weggewerkt, maar meer contrast in tegenstelling tot de tip van jou. 't is wel verbeterd, maar het contrast ligt naar mijn idee weer iets te hoog. Dus ff kijken of ik dat nog kan veranderen ;)

En dan heeft dit forum maar één tekentopic, en precies dát topic wordt ook nog eens vervuild.

@Melle en zijn kubusje: Ik denk niet dat beiden van die op auto's heel erg mooi zullen staan. Wordt allebei véél te druk.

@Mitsufan: In géén geval de zijkant minder druk maken, en in géén geval naar Melle luisteren want hij vindt niks goed :p.

ik ben van plan een auto te gaan tekenen die al mijn skills tot nu toe zullen overtreffen. Iemand nog een paar tips waardoor het een betere tekening word dan mijn vorige.

Nou.. ik denk dat er een hele zooi tips gegeven kunnen worden, maar dat er maar 1 écht van toepassing is: Oefenen. Ik bedoel maar dat het plan om iets te maken wat je nog nooit gemaakt heb meestal niet zo goed uitpakt, beter worden komt in stapjes:)

beter ga jij eerst is even kijken voor je gaat praten
Afbeelding1-4.jpg

nog niet helemaal af, de rest komt nog wel :D
en ik zal een betere foto maken:T

Wat heb je gebruikt voor dat zwarte? Je nummerbord is heel subtiel, maar niet zo grappig als ie bedoelt was helaas. Perspectief klopt nog steeds niet overal.

@Aloys-b: probeer de tutorialsectie op vanquishdesign.nl/forum eens. Ik denk dat je daarmee nog wel wat verder komt ;)

nu is ie klaar
P280908_1812.jpg

de velgen vind ik zelf niet bij een lambo passen, maar ik had geen zin meer

edit: ik zie nu dat ik een stukje van de achtervelg vergetenben.

.Sjoerd zei:
beter ga jij eerst is even kijken voor je gaat praten
https://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Afbeelding1-4.jpg

Zelfkennis ontbreekt totáál bij jou. Het is tijd om eens een keer wakker te worden, Sjoerd.

Terug
Bovenaan