Haha er rijden idd veel auto's rond met de "beruchte stickers"
Mooi man
Inmiddels weer een aantal weken verder, en niet stilgezeten....
Een paar weken geleden nog een dagje aan een ex Beuntoko auto gesleuteld. De eigenaar wilde hem wat lager bij de grond hebben.
Was wel gezellig, en gelijk mijn nieuwe veerspanner uitgeprobeerd.
Rondom verlagingsveren, en achter nieuwe schokbrekers.
Staat nu perfect
En nog een windspoiler gemonteerd, kleine details maken em wel af
Verder de Mondeo voor de apk gehad, en er was 1 afkeurpunt....
Draagarm rechtsachter.
Zo optimistisch als ik dacht: boutje vd stabistang los, en 2 bouten aan de uiteinden vd draagarm loshalen.
Kan niet zo spannend en lastig zijn....
Breekt me meteen het draad vd stabistang af
De bout aan de wielzijde wilde prima los, dus de laatste bout is ook geen probleem.....
Wel dus....
Het is een bout met een excentrische ring om de sporing af te stellen.
En die zat muurvast.... Met pijn en moeite de moer los, en dacht dan de bout eruit te tikken.
Niet dus..... Vastgerot aan de binnenbus van het draagarmrubber
Dus uiteindelijk de troep maar losgeslepen.
Afgelopen woensdag bij de Ford garage in de buurt nieuwe bouten en moeren opgehaald, en het stabistangetje werd besteld. Deze zou hopelijk afgelopen vrijdag binnenzijn, maar was er nog niet....
Morgenavond zet ik de nieuwe draagarm eronder, en hopelijk heb ik het stabistangetje dan ook. Kan de Mondeo dinsdag afgemeld worden, en de vrouw weer op pad met de Mondeo. Die rijdt momenteel met de groene Taunus
De 17M moest nog omgekeurd worden bij de RDW van 4pitter naar 6pitter.
Inmiddels 4 weken terug een afspraak gemaakt voor afgelopen vrijdag (eerder was er nergens plek

dus vrijdagmiddag naar de RDW in Heerenveen geweest.
Mooi weer en weer heeeeerlijk cruizen die kant op
Aangekomen werden de paperassen op orde gemaakt, "loop maar de hal in, en dan komt de keurmeester wel bij je"
Net 2 stappen de hal in, en de keurmeester kwam er al aan.
Auto in de hal gezet, en het verhaal uitgelegd. Bijbehorend had ik nog documenten van de 20M waar de motor uit is gekomen, en toen dat gecontroleerd was, was het allemaal wel prima.
Even onder de kap gekeken, onder de auto, en nadat ie opnieuw gewogen was, was het allemaal klaar.
Dus een kwartiertje later was alles klaar en kon ik weer gaan
Verder met het mooie weer lekker genieten van de Tbird, die doet t nog goed, en afgelopen week als daily gebruikt

Maatje van me heeft z'n auto kapot, en rijdt met de Sierra, dan de 17M even nog zonder apk, en de Mondeo zonder draagarm....
M'n vriendin rijdt momenteel met de Taunus, en dan ik maar met de Tbird.... Wat een straf
En ook lekker cruizen
Vrijdag had een goede kennis van me het erover dat ie zaterdag een taxatiedagje georganiseerd had, en of de Tbird ook nog getaxeerd moest worden.
Dat moest ie wel, dus gisteren daar even heengeweest. Was al wat meer volk met Granada's en nog wat Capri's. Allemaal ook supermooi spul.
De taxateur nam er de tijd voor, en het verhaal verteld hoe of wat. Ook alle bijbehorende documentatie laten zien, wat hij wel mooi vond dat dat er na al die jaren nog bij is.
Hij had nog enkele tips voor mij voor de lak, en over de brandstof. Ik gooi er nu loodvervanger bij, maar hij had het over benzinestabilisator, wat ook goed werkt. Me daar eens in verdiepen..
Het taxatiebedrag was aanzienlijk meer dan wat ik gedacht had, of ik ben daar te nuchter voor
Als het me verder omtrent de taxatie meevalt, laat ik m'n andere auto's ook taxeren. Wel benieuwd naar...