Taunusdrivers Beuntoko: Het reilen en zeilen van mijn Oldtimer Fordjes. >>Update Taunus + stuur Granada<<

Bah, een OHC met ESC-2 kenveldontsteking en zo'n prutcarburateur met stappenmotor.:rolleyes:

Loopt-ie van jou een beetje deftig? Ik heb 2 2.0's en 1 1.6 gehad met dat systeem, en die deden allemaal raar (stationair te hoog, niet lekker op het gas reageren, bokken, enzo).

Ik ben een groot fan van alleen een elektronische ontsteking met vacuumvervroeger op een carburateurmotor. :D Mijn laatste Coupe (waarvan jij de motor nu hebt ;)) had zo'n conventionele ontsteking, en die reageerde een stuk alerter.

Haha dat klopt helaas helemaal Tom!

Heb het idee dat ie met de oude carb wat beter reageerde dan met deze carb erop. Maar inderdaad, z'n voorganger met 32/36 carburateur pakt veel feller op. Heb ik ook in m'n Taunus TC1.
De jongen waarvan ik de gereviseerde carb heb gekocht, heeft em ook omgebouwd naar 32/36 carb.

Toch had mij voorganger, de 1.6 Laser, geen problemen met bokken of niet goed reageren op het gas etc.....

Afgelopen week was de handremkabel voor de Thunderbird binnen, dus die er als de wiedeweerga weer ondergezet.
zQblp4mh.jpg

Wel wat geknooi met alle veertjes, kabels en het zelfstellende mechanisme, maar het is gelukt!

Verder gisteren nog een fotoshootje vd Thunderbird gemaakt! Komende vrijdag ga ik weer naar de RDW, en dan krijg ik kenteken en kan ik cruizenn:LOL:

qHOpIa9h.jpg

YOMk8keh.jpg

PbMRLc7h.jpg

MrNVMbnh.jpg

A65IjoQh.jpg

RIWW8Bqh.jpg

Ook nog de winterbanden onder de Sierra gezet, ga volgend weekend nog naar Der Heimat, setje velgen voor de Thunderbird ophalen:D

mF01kAhh.jpg

En als laatste heb ik de '88er Sierra zover kaal dat ie opgehaald kan worden, dus is dat ook weer opgeruimd:cool:

Tis dit jaar voor mij een aardig Sierra jaar aan het worden, en kreeg afgelopen week nog een "ex Sierra" van me aangeboden.... Oubolligheid ten top, maar wel met dikke tor erin gebouwd.... Moet nog wat verder afgemaakt worden, omkeuren, remmerij etc.
Dus in zwaar dilemma wat ik ga doen.... Enerzijds ist retegaaf, anderzijds eerst nog geen tijd voor, en als ik em wegzet, komt er mogelijk ook niks van terecht.... En de '87er Ghia moet ik ook nog een keer ophaleno_O Lastig.....

Vorige week de wintersloffen onder de Sierra gezet, en had wel in de gaten dat de auspuff wat minder werd, maar nog niet zo heel spannend verder..

Totdat donderdag hij ineens een zwaarder geluid had, en er wat onder de auto rammeldeo_O

Na een kortstondig onderzoek was de oorzaak snel gevondeno_O

s2QaEcJh.jpg

Dus 's avonds maar weer naar de Beuntoko, en de demper zelf begon ook al aardig slecht te worden, dus zou hem tijdelijk kunnen lassen, maar moet dan toch opzoek naar wat anders/nieuws.....
Toeval wil dat ik nog een goede einddempert in een hoek had liggen, dus die er maar onder gezet. Klein stukje moeten verlengen, aangezien de aansluiting naar de middendemper ook al wat minder werd....

bwVpdmdh.jpg

Verder de vloeistoffen gecontroleerd, wat olie bijgevuld, en nog een terugslagklepje van het vacuümsysteem vd carb vervangen, nu loopt ie stationair veel beter, en reageert ook beter op het gaspedaal.

De eerste tankbeurt nadat de gereviseerde carb erop is gekomen, scheelt al wel. van 1op9 zit ik nu weer op 1op10. Denk nu met t vervangen terugslagklepje, het nog wat beter wordt, maar dat zie ik wel...

Verder vanochtend weer met de Thunderbird naar de RDW gereden voor herkeuring.
En onderweg een paar foto's gemaakt:cool:

md59hw1h.jpg

2an03N8h.jpg

d8REjcoh.jpg

Doordeweeks 's ochtends is het vrije inloop, en kun je voor een herkeuring ook zo terecht.
Gelukkig was het niet zo druk, dus was vlot aan de beurt. De keurmeester die hem 4 weken geleden geschouwd/gekeurd heeft, mocht nu de reparatiepuntjes nalopen, en was allemaal dikke prima:cool:

Dus komende week krijg ik de papieren, en kan ik platen laten maken. Helaas heb ik geen opmerking om Amerikaans formaat, 18.2, platen te voeren.
Dit omdat de uitsparing in de achterbumper aan de onderzijde open is, en er nog voldoende bodemvrijheid is....
Dit betekent dat er gewoon formaat blauwe platen op moet, en achterop een vierkante.... Nu denk ik dat ik wel 18.2 platen laat maken en die erop schroef. Dan zouden ze net met een controle of met apk erover moeten vallen... Gezien hij over 2 jaar pas weer hoeft voor de apk, als de regels niet veranderd zijn ondertussen, loopt dat wel los....

Verder nog een stukje snelweg gepakt naar Zwolle, en man, wat een kanon ist zeg:cool: Als je bij 90km/u het gaspedaal verder wegtrapt, gebeurt er echt wel wat:cool:

Verder ben ik uit dubio omtrent de "Sleeper" Sierra, die ga ik ook maar een keer ophalen.... Kan het toch niet laten:p

Morgen een setje velgen voor de Thunderbird ophalen, en dan nog een Granada station oplassen voor een kennis van me, en dan de '87er Sierra en '89er Sierra maar een keer ophalen:D

ik zou denk ik bij Velthuis in Amsterdam gewoon een mooie platenset aanschaffen. Zo'n rechthoekige voor een oldtimer is sowieso al niet zó hoog, en die platen van Velthuis zijn ook nog eens erg mooi om te zien :)

Gisteren 'even' met de Sierra naar de omgeving van Koblenz gereden om een setje velgen voor de Thunderbird op te halen.

Was een mooi ritje, en kon mooi constant 130-140km/u rijden, Sierratjuh deed t prima, en met een gemiddeld verbruik van 1 op 10,8 wel netjes:cool:

68nMJRoh.jpg

Thuisgekomen alvast 1 velg gepast, maar je kan pas goed oordelen als alles eronder zit.

zmMwOtYh.jpg

LQ5pltUh.jpg

Xo7sMo5h.jpg

Ik moet nog kijken of de fenderskirt er weer aanpast, zou erom houden, maar dat is evt met een kleine aanpassing wel pas te krijgen. Of smallere banden eromheen gooien....

Maar voordat ik dat ga doen, eerst de rest eronder, kijken of het überhaupt eronder blijft:cool:

ginkelvanmichiel zei:
die velgen staan m.i. beter onder een jaren '70 '80 auto dan onder de Thunderbird. Daar horen die klassieke originele op.

Helemaal mee eens! Echt jammer om zulke moderne wielen te monteren. Doet de klassieke uitstraling van de Bird teniet.
Smaken verschillen, dat wel maar toch.....

Het idee is wel leuk met spaakvelgen onder de T-bird, echter ik zou dan ook de klassieke versie pakken.
406595C-001-2.jpg

Bedankt voor de eerlijke reacties(y)

Zoals gezegd, ik moet t ook nog even zien als de rest er ook onderzit... misschien vindt ik het wel niks, misschien wel.

Spaakvelgen zijn leuk, maar niet echt mijn ding....

Heb ook wel gekeken naar andere wieldoppen, heb ze vaker onder een Bullit Bird gezien, en staat ook wel gaaf:cool:

smoothie__10778.1505822211.jpg

Ik wil nog zoveel, dus alles op z'n tijd:p

Het is helemaal jouw feestje Marco.
Je moet doen wat je leuk vind.
Jij bent liefhebber en nogmaals je mag doen en laten met wat je wil met je fordjes.
Persoonlijk vind ik het wel wat, het oogt wat jaren 70, ik vind het beter dan wat je in the US wel eens ziet nl.te groot en te modern

Afgelopen week kreeg ik de papieren voor de Thunderbird op de mat.
Toeval wil dat de eerste toelating 28 februari 1962 is, en hier in NL staat de eerste toelating op 27 februari 2018:p

Dus ik vrijdag naar de materialenboer voor een setje kentekenplaten....
Blauwe platen niet op voorraad, en welke wilt u? Geperst of gespoten?

Uhm.... okee.... tsjah.... Nooit geweten dat er nog keuze is tussen wat voor "blauwe" platen je wilt hebbeno_O

Geperst is het wat glanzende donkerblauwe, wat mijn TC1 ook heeft, en gespoten is wat donkerder en wat matter.

Op de gespoten zit 2 dagen langere levertijd, dan de geperste, maar op die paar dagen komt t ook niet meer aano_O

Dus nog even wachten, maar gezien alle pekelrommel niet zo erg.

Verder de Tbird rondom op de honingraatjes gezet, en ben er nog niet helemaal over uit...

bgMbOFGh.jpg

Ocsqiymh.jpg

dPLOFZGh.jpg

De banden zijn eigenlijk nét te breed, en enerzijds staat t wel gaaf, anderzijds is het t toch net niet....

Dus twijfel, en eigen ervaring leert dat als ik begin te twijfelen, het em niet gaat worden....

Verder nog een uitlaatje gelast van n maat z'n auto. Die klonk al als een rodeobak:D

De Taunussen staan ondertussen ook alweer een poos stil, de TC1 sinds september, en de 17M sinds oktober dacht iko_O
Dus ondanks de kou maar eens geprobeerd om ze weer aan de praat te krijgen. De TC1 liep weer vlot, en de 17M had de accu leeg.... Goede accu erop, maar de verdamper had het nog te koud....

De stoel vd TC1 en de bank van de 17M liggen bij de bekleder, en deze kon niet aan dezelfde stof komen van de voorbank vd 17M..... Dus daar komt een iets ander motiefje op, maar dan moet de rugleuning iig ook gedaan worden.... Wel jammer, maar tis niet anders.
Nu hopen dat het vrij vlot klaar is, zodat ik iig weer kan rijden met t spul.

Voor een kennis van me zou ik nog wat laswerk aan zijn Granada kombi doen, en die heeft ie ook gebracht.

HimuAFWh.jpg

Laswerk valt wel mee:

A-stijl linksvoor:
dY1gMsJh.jpg

A-stijl rechtsvoor, met name bovenop
rjUHr8Fh.jpg

Rechtsachter:
ynJXALZh.jpg

Linksachter klein hoekje vd dorpel
qp1GMYYh.jpg

Hopelijk komende week aan beginnen, en is hopelijk ook vrij vlot weer klaar. Kan ik dan de TC1 apk klaarmaken, en ik moet nog een paar Sierra's ophalen:rolleyes:o_O

De beste man had 2 staaltjes, 1 was geperst, andere gespoten, en beide staaltjes met opgelegde letters;)

Nu weet ik niet waar ze ze laten maken, dus zie het vanzelf wel(y)

Velthuis verkoopt er ook met opgelegde letters. Behalve de kleur, zijn de platen ook dikker, dus minder kans op schade. Maar het mooiste zijn hun gespoten platen met v-groef.

Weer eens een updeet hiero,

De lopende zaken gaan gewoon door: Wacht nog steeds op de kentekenplaten voor de Tbird.... Waren ze eerst vergeten te bestellen, en blijkbaar is het meer dan een week levertijd...... Haal de platen de volgende keer wel elders, schiet allemaal niet op zo...

Verder is de bekleder nog druk gangs, dus wacht ik ook nog op.

Maar ondertussen al aardig aan het slijpen en lassen geweest aan de Granada. Valt toch altijd wat tegen, en er zijn een paar plekken waar wat overheen gezet is. Dus alles uitstukken en opnieuw erin branden.

Rechtsvoor is klaar, stukje A-stijl gelast, en de bevestiging vd voorschermen/kreukelzone was een stukje weg, en deel overheen gezet, wat ook al verrot was. De versteviging was ook verrot, en de opstaande wand erachter ook. Alles eruit geslepen en opnieuw erin gemaakt.

4zatY4gh.jpg

iZjV0LUh.jpg

7KAESChh.jpg

XPL1CMnh.jpg

PJ5Dkx1h.jpg

Dus dat is nu weer hard,

Linksvoor ben ik ook al gangs geweest, en moet ik de A-stijl nog.

pVOAW0Fh.jpg

RycqFNJh.jpg

Mv1xCxlh.jpg

Rechtsachter heb ik de stukjes in de wielkast ook al gelast, alleen de hoek dorpel-wielkast moet ik nog doen, was er al aan begonnen, maar is iets meer verrot, dus moet nog.

En dan linksachter nog de hoek dorpel-wielkast en in het achterscherm onderaan een plekje.

Nog zat te doen, maar gaat wel goedkomen!

Komende zaterdag nog wat reserve onderdelen voor de Tbird ophalen, wat plaatwerk en ander grut. Heb ik iig wat liggen:cool:
En dan hopelijk verder een slag maken met de Granada zodat die met een paar weken weer vut is.

Tja, dat zijn wel de bekende plekken. Jammer, maar zo werkt het. Mooi dat jij het nu weer aanpakt. Hoe conserveer je de binnenkant? Dat is vast lastig, of kun je er goed bij komen?

Ik denk dat eerst een vracht roest omvormer icm holleruimte bescherming zoals ML/Waxoyl oid

Dat is het beste aangezien er toch wel vliegroest tussenzit.

De Granada wordt wss voor recreatief gebruikt, dus heeft dan weinig meer te lijden

Ondertussen niet stilgezeteno_O

De A-stijl linksvoor van de Granada is nu ook weer hard,

sZL6meEh.jpg

x50Nt1dh.jpg

Verder afgelopen zaterdag nog naar het Westen des lands gegaan voor wat onderdelen voor de Tbird. Spul ligt hier opzich niet zo voor het oprapen, dus grijp de kansen die voorbijkomen! En daarbij, de beste raad is..... Voorraad!

De beste man had een '63er cabrio projectauto, en kwam daar niet mee over, niet zo vreemd, want het bleek meer een Pontiac man te zijno_O

qZAUCd7h.jpg

Afijn, een beste kerel, die een andere liefhebber ook de onderdelen gunt, ipv overal de hoofdprijs voor te willen:cool:
Heb een setje voorschermen meegenomen, nieuwe stuurkogels, nieuwe winddeflectoren, nieuwe witlederen stuurhoes, meerdere schakelaars en nog wat lijstjes, buitenspiegels, kachelbedieningsunit etc.

v1T0fhuh.jpg

i9PlD2gh.jpg

Dus die onderdelenverzameling is ook begonneno_O

Gisteren belde ze eindelijk dat de kentekenplaten binnenwaren, dus meteen opgehaald en gemonteerd:cool:
Ook de kleine meid vond het helemaal geweldig om mee te rijden:cool:

hxeuUA8h.jpg

vQjBijWh.jpg

8mFxCK5h.jpg

De Tbird staat nu weer lekker droog onder een hoes, moet eerst alle pekelrommel verder van de weg zijn....

Vandaag afgereisd naar medeforummer Tom, ook een Sierragek.

Helaas voor hem, moest hij afscheid nemen van zijn projectauto, en tevens ex-auto van mijo_O

En zo schappelijk als ik ben, heb ik me opgeofferd om hem maar op te halen:po_O

In 2009/2010 heb ik de auto gekocht van een collega, weer apk erop en toen weer doorverkocht. Was toen nog een supernette wagen, maar wel oubolligheid ten top...

De auto heb ik toen verkocht aan jongens uit de buurt van Apeldoorn, en een half jaar later stond ie bij een garage daar in de buurt te koop.
Vervolgens heeft Tom hem gekocht, en het idee om de 2.0 DOHC te vervangen voor een 2.9 24 kleppert uit een Scorpio Cosworth.

Gezien de kleurstelling van de Sierra een perfecte sleeper:cool:

De motor en bak zijn al netjes ingebouwd, de uitlaat moet er nog onder, hitteschilden, een gebroken veer linksvoor, en natuurlijk nog omkeuren van 4pitter naar 6 pitter.

De auto heeft ondertussen een paar meer gebruikerssporen dan toen, maar wel wat oubolliger gemaakt

P7OFPkeh.jpg

a4olvQHh.jpg

l8sVlfrh.jpg

NDN1TgQh.jpg

Zoals bij de meeste liefhebbers, gaat zoiets altijd gepaard met een vracht onderdelen:eek:

mITXKl0h.jpg

De Mondeo aardig vol met onderdelen, en nog een vrachtje in de Sierra gepakt.

Aangezien de accu met platte polen overleden was, bij thuiskomst maar omgebouwd naar ronde polen en accu erop.
De motor wil rond, maar start nog niet, ik hoor de brandstofpomp niet, dus daar even naar kijken, Helaas nog geen tijd voor gehad vandaag...

Eerst maar even wegzetten, en later dit jaar denk ik verder ombouwen/afbouwen. Wordt wel lachen om bij het stoplicht die leasebakken eruit te sjezen:cool:

Die Sierra (y)!
Spatlappen eronder, gele lampen eruit, visje op de achterklep, pretparksticker op de achterruit en "Sierra 1.6 CL" er achterop en goan :)!

Mooi te zien dat de Thunderbird legaal de weg op mag. Met deze kentekenplaten ook niet storend vind ik. Het geeft een beetje een oud Hollands beeld toen er nog volop Amerikanen te vinden waren (ok, een Thunderbird een stuk minder vaak).

Die datum doet de RDW inderdaad standaard. Op Amerikaanse kentekenpapieren staat er alleen een modeljaar. Dan nemen ze ongeveer de datum die in het midden van een modeljaar valt wat in principe net voor de schrikkeldag is. Mijn Corvette is van schrikkeldag 1988 en heeft op kenteken de dag ervoor. Dus klassieke Amerikanen hebben bijna allemaal in NL een 1e registratie van eind Februari.

De velgen is al een hoop over gezegd. Ik sluit me er bij aan. Spaak velgen zijn er wel mooi bij en van een afstand heb je dat effect ook wel. Dichterbij voel je gewoon dat de velgen een paar generaties nieuwe zijn dan de auto. De diichte verchroomde wieldoppen passen er dan veel meer bij. En verder horen er nu eenmaal smalle banden op iets uit de jaren 60.

Met de pekel bijna weg al een paar ritten en evenementen uitgezocht? Ik weet niet hoe het bij de Ford clubs is of Ford USA en Ford Europa een beetje gedeelde events hebben. Is voor jou met de rest van je wagenpark en bekenden kring wel een ding misschien. Bij GM en Opel is er geen link in ieder geval. De Corvette is al een vreemde eend bij GM maar bij een Opel event staat hij er helemaal raar bij.

@Jay:
Nog nooit eerder een kralenmatje gehad, maar je merkt er weinig van. Valt me alleszins mee.

@244-55:
Dat is het al zo ongeveero_O Zit al een 1.6 embleem op de kofferklep, en nog wat gekleurde dierenplakplaatjes voor de achterste zijruiten voor de 'kleintjes' En er zit nog een antistatische rubberstrip die over het asfalt sleept bij. Maar zo'n visje die opgegeten wordt door een haai ofzo:cool: Das wel een goed idee:p
Dat zijn de kleine details, eerst maar eens straatwaardig zien te krijgen.

@ Engineer:
Nooit geweten van de datum! Ook nooit op gelet eigenlijko_O
Smal zijn de bandjes opzich niet, 205 breed ofzoo_O Maar relatief gezien voor zo'n auto zijn ze smalo_O
Ben wel reteblij dat ik ermee mag toeren, afgelopen zondag nog effe een uurtje aan het cruizen geweest in de buurt, trek toch wel bekijkso_O
De velgen/doppen laat ik eerst wel even zo, of er moet wat leuks voorbijkomen... Heeft geen haast.

Omtrent de meetings, nog geen idee, kan me voorstellen dat een Corvette niet het eerste is wat je bij een (europese) GM meeting voorstelt:p
Bij Ford valt dat volgens mij nog wel aardig mee, bij dagen georganiseerd door bepaalde Ford clubs, maakt t opzich weinig uit, zolang het maar Ford is, en anders kunnen ze zoiets ook wel waarderen:p

Ik moet eerlijk zeggen, als je Thunderbird een beetje een shabby uitstraling had waren deze jaren 80 style velgen nog niet eens gek geweest. Nu misstaat het een beetje inderdaad.

Leuk die bruine Sierra overigens, echt zo'n je-verwacht-het-niet mobiel :T.

Zo die Sierra is gaaf zeg! Lijkt me echt dikke pret met die V6 (y)

Velgen onder de T-Bird zijn net iets te modern denk ik, maar ze misstaan eigenlijk niet. Lastig!

Wederom dank voor de reacties! De velgen vd Tbird gaan wel de verkoop weer in, leuk geprobeerd maar geen man overboord.

Dat is ook het leuke vd bruine Sierra, daarom heb ik em toch maar gekocht:LOL:

Het laswerk aan de Granada is nu ook klaar, linksachter onderaan het paneel tussen achteras en achterbumper, was ie aan de binnenkant ook wat slecht.
Dus ook daar een plaat gelast. Ondanks dat je daar slecht bij kan komen met slijptol en lastoorts, heb ik het toch nog vrij netjes kunnen krijgen:cool: en afgewerkt met nadenkit zodat er geen water/bagger in blijft staan.

ZkMBXgzh.jpg

De Granada werd gister eind vd middag opgehaald, maar hij wilde niet aanpakken....Bleek uiteindelijk de startmotor kuren te hebben:rolleyes:
Toevallig nog een goede V6 startmotor liggen, en die er aangezet, en de 6pitter liep weer mooi vlot:cool:

Nu gaat de eigenaar hem verder behandelen, afbouwen en apk klaarmaken zodat ie binnenkort weer kan rijden met die machine:cool:

Tevens bracht de bekleder gisteren de stoel vd Taunus en de voorbank van de 17M weer.

De stoel heeft hij wat instapschade gerepareerd, en opnieuw opgevuld.

En de voorbank heeft hij toch wel compleet opnieuw bekleed, aangezien eerst alleen het skai met motiefje vervangen zou worden, maar het gladde skai was na 47 jaar ook niet zo fijn meer.

utOVYbxh.jpg

Ook de niet orginele hoofdsteunen heeft hij netjes bekleed :cool:
rjen8xrh.jpg

Ben er donders goed te pas over, en kan ie weer een flinke poos mee. Misschien komende winter dan de achterbank ook maar in dezelfde kleurstelling laten doen, die is verder nog supernetjes, dus enerzijds zonde, anderzijds heb je dan wel complete eenheid....

En uiteraard nog even een "sfeerfoto":cool:

v14XYIVh.jpg

wACy8mbh.jpg

Nu staat de groene Taunus in de Beuntoko, kan ik die apk klaarmaken, die loopt er eind vd maand uit, en wil daar wat groter onderhoud aan doen.
Rubbers vh stuurhuis vervangen, nieuwe remklauwen/remslangen etc en ook gelijk de riemen vervangen, de distributieriem zit er sinds 2011 op, dus mag wel een keer:rolleyes:

Prachtig!!
Hoe kwam de bekleder aan gelijkende stof voor de hoofdsteunen? Of is het origineel?
Heb hier ook nog een stel blauwe hoofdsteunen liggen voor mijn donker bruin interieur..

@Taunusdriver; voorbank van de 17M ziet er weer keurig uit. (y)

Stif zei:
...
Heb hier ook nog een stel blauwe hoofdsteunen liggen voor mijn donker bruin interieur..

En voor Stif wellicht een keertje langs gaan bij: West Trading
https://regioalkmaarmagazine.nl/west-trading-b-v-snoepwinkel-autostoffen/

De bekleder zou in eerste instantie alleen het zitvlak opnieuw doen, aangezien dat het enige is wat echt kapot was...

Nu kon hij wel aan stof met hetzelfde motief komen, maar niet in de lichte kleur... Rood en zwart geen probleem, maar deze kleur helaas niet...
Dus een stof uitgezocht wat er aardig in de buurt komt, en toen moest de rugleuning ook gedaan worden.
De hoofdsteunen zijn niet standaard, komen volgens mij uit een bmw oid, en heeft alles gewoon opnieuw bekleed:cool:

Ben er echt supergoed te pas over, eerder waren de eerste reacties: "Ow gaaf! stuurversnelling met een bank! maar wel jammer vd scheuren"
Na ruim 47 jaar niet zo vreemdo_O Maar nu kijk je er weer fris in, en het zit ook weer beter:cool:

Altai zei:
@Taunusdriver; voorbank van de 17M ziet er weer keurig uit. (y)

Stif zei:
...

En voor Stif wellicht een keertje langs gaan bij: West Trading
https://regioalkmaarmagazine.nl/west-trading-b-v-snoepwinkel-autostoffen/

Toppie, en nog in de buurt ook!!!!(y)

@ Taunusdriver, voorbank ziet er zelfs extra luxe uit op deze manier.(y) Voor wat betreft de achterbank aanpak zou ik terughoudend zijn. En even aanzien wanneer er geen kleine ongelukjes meer gebeuren wanneer er een kleine bijrijder mee gaat.:)

Stif zei:
.....nog in de buurt ook!!!!(y)
Graag gedaan. :D

Wederom dank voor de reacties,

De achterbank vd 17M laat ik inderdaad voorlopig maar zo, niet zo zeer vanwege de "ongelukjes" maar het stoort me (nog) niet.

Ook de afgelopen weken niet stilgezeten, en met de TC1 gangs geweest.

Rubbers van het stuurhuis zijn vervangen voor PU rubbers, vervangen was geen overbodige luxeo_O

eiE0gkVh.jpg

WixjKoah.jpg

Zo'n 11 jaar terug zijn er nieuwe schijven en blokken opgekomen, sindsdien niks aan gedaan, doordat de remklauw rechtsvoor wel eens vast ging zitten, de hele kroam maar vernieuwd.

Kon wel duidelijk zien dat er een klauw vastzato_O

4vcehRCh.jpg

Om de schijven te vervangen, moet de complete naaf los, en was wat gepriegel met splitpennen, borgplaatjes en de remschijf die wat vastgeroest aan de naaf zat.

sgPizK1h.jpg

Maar tis allemaal gelukt:cool:
yFhQydSh.jpg

Alleen de remslang rechtsvoor heb ik (nog) niet vervangen, omdat de wartel vd leiding vastzit, waardoor de stalen remleiding ook meedraait..... Nog een keer mee gangs...

Tis lang geleden dat ie zo recht heeft geremdo_O

Nu nog de radiateur vervangen, en ik wil er nog nieuwe distributieriem opzetten, die er nu opzit is van 2011:eek:

En hij moet eind vd maand ook gekeurd zijn, dus hoef me nog niet te verveleno_O

Verder zag ik in de bodem bij de krikpunten een paar zwakke plekken (roest) en nog een paar plekken waar ik eigenlijk nog op korte termijn bij moet.... Komt ook wel goed, maar eens kijken wanneer....

Kwam wat moois tegen.....Capri, 4600 mijl gereden....

https://mathewsons.co.uk/vehicle-auction-catalogue/5578-march-auction-1985-ford-capri-2-0-laser

Onvoorstelbaar, auto's met zo weinig kilometers!

@ Pauli: Meeste heb ik inmiddels al wel liggen, maar heb er voorlopig toch geen tijd voor, en de OHC klinkt toch ook wel lekker sportief, en rijdt ook sportief. Maar een fijne V6 roffel is ook wel heerlijk:cool:

Vorige week woensdag belde de keurmeester op dat de TC1 weer apk goedgekeurd was, en het enige wat er nog aan gedaan is, is een stukje flexibele benzineleiding vervangen van carosserie naar brandstofpomp vernieuwd.

Dus weer een makkie:cool:

Verder afgelopen weekend naar Loreley, Duitsland, gegaan naar een Ford (granada) Treffen. Ieder jaar gaat er wel volk hier uit de buurt die kant opan, en tot nu toe was er hiero elk jaar wel wat om niet heen te gaan.

Nu toch gewoon gegaan, vrijdagochtend met de 17M vertrokken, en bij Zwolle kon ik al aansluiten bij 3 Granada's en een Scorpio die ook allemaal die kant opan gingen.

sB4vSJ3h.jpg

lTML0u5h.jpg

Onderweg nog wat van de natuur genoteno_O
WDNUTa9h.jpg

5MEZEMvh.jpg

QzE4Cmah.jpg

sY0PMqih.jpg

Wel mooi om zo met een konvooitje oude auto's tussen de bergen en de Rijn te rijden
kIc9CWRh.jpg

De locatie bevond zich bovenop een berg, dus een aardige klim voor de auto's, maar aangekomen de boel maar opgezet.
Onze Engelse Ford vrienden waren er al, en al aardig wat Duitsers met een Granada of andere oude Ford.

LF2q7Kzh.jpg

v33CwM7h.jpg

DLtETEQh.jpg

16kGhrUh.jpg

FtMAN4Fh.jpg

's avonds nog wat cultuur gesnoven in het dorp

XsXKQZah.jpg

VyapYCih.jpg

gonfy7th.jpg

Zaterdags was het ook supermooi weer, en best wel warm.

2QXUq9ph.jpg

HQjg3Mbh.jpg

KgsWVrah.jpg

In de loop vd dag was er een flink aantal auto's, en ook nog een konvooi van 5,5 Granada hier uit de buurt arriveerde
Gz9NnlWh.jpg

tjnJ7Eih.jpg

q9rjv8zh.jpg

aMDx6ANh.jpg

wPGdLDdh.jpg

Mq2Vu7Hh.jpg

AUBCfLkh.jpg

Zondagochtend een flinke regenbui, zag er wel bijzonder uit
a06nqp1h.jpg

En daarna weer stralend mooi weer:cool:
zBXC4oJh.jpg

En nog 3 generaties Kombi op n rij: P7, Granada mk1 en mk2
tLgyiJEh.jpg

OVrkVEHh.jpg

Zondag in de loop vd ochtend met z'n 3en weer naar Nederland gefahren:cool:
LHS59fHh.jpg

Dit weekend toch dik 800km met de 17M gereden, en geen centje pijn(y)

Een mooi weekend, met supermooi weer, en het in konvooi heenrijden is al genieten! Veel bekijks, en veel positieve reacties:cool:

Hey wat leuk, Marco, dan ben ik je dus toch voorbij gereden op de A3! Volgens mij kort na Leverkusen. (Grijze Mustang met niet al te veel haast)

@Tom: Haha das idd toevallig!

@ PascalD: Bedankt! het mooiste is om er gewoon bij te zijn:p

@ Ford Lord: Als het allemaal kan, gaat dat wel gebeuren:cool: Vroeg me op de heenweg al af waarom ik er niet eerder heen ben gegaano_O
Nu op naar de FordFreaks! :D

Zodan, ondertussen weer een poosje verder en nogal druk geweest met vanalles en nogwat, en ook wel wat met de auto's.

Enkele weken geleden in Heijen nog een '92er Sierratjuh opgehaald.
Het was een stukje familiebezit, en de huidige eigenaresse had de auto inmiddels 20 jaar! En toen gekocht van haar zwager, welke hem in '92 nieuw had gekocht.

De eigenaresse was inmiddels 70 jaar, en nu doordat de bak slecht begint te schakelen mocht de auto weg. Dit is waarschijnlijk het baksteunrubber welke doorgezakt is... Een nieuwe is inmiddels besteld!

Aangekomen bleek het van buiten nog een bijzonder nette wagen te zijn!
a1DZG6Vh.jpg

mQBk28Hh.jpg

ZQTbRWBh.jpg

IEmnU7Gh.jpg

Het interieur heeft wel wat aandacht nodig, de stoelen hebben wat instapschade, het klepje van het dashboardkastje is kapot, en nog wat meer gebruikssporen.

iySFKoch.jpg

7xIhqThh.jpg

YNXCMTnh.jpg

4Bz2eGnh.jpg

Ding maar een beetje opknappen, en dan zal ie wel weer weggaan denk ik.

Verder ook eindelijk de '87er Sierra opgezocht en afgestofdo_O

Z4DXi1Hh.jpg

pXfY5RRh.jpg

1CMDMYQh.jpg

QHDOkpuh.jpg

Na ruim 4 jaar stilstaan, accu erop, en met 2 slagen liep de 2.0 OHC injectie weer als nieuw! Geen getikker, geklepper of ander gedoe:cool:
FjpGQQih.jpg

Verder werkt alles ook naar behoren, alleen het raam linksvoor wordt niet aangestuurd,
pIAoAOVh.jpg

AVXOMnDh.jpg

Zelfs de orginele radio ontvangt nog gewoon kraakhelder een piraatje:LOL:

Wel leuk is, dat de auto aantoonbaar 58000km gedraaid heeft
CIRAJO0h.jpg

Inmiddels istie gewassen, en tis écht nog een pareltje:cool:
Maar nu het volgende dilemma.......
Het zou een waardige auto zijn om mee rond te veuren, maar dan als vervanger van m'n witte mk1, dus als pekelbak/slechtweerauto/pleur alles maar achterin auto.....

En dát is wel zonde:confused: En em in de overgangsregeling doen, en er alleen 's zomers mee rijden, heb ik al meerdere andere auto's voor.....

En als laatste, en net zo belangrijk, is dat er volgend weekend weer het jaarlijkse FordFreaks Treffen georganiseerd wordt!
Ondertussen hoor ik met m'n wagenpark ook al bij de inboedel, maar wie nog niks te doen heeft, kom gerust een kijkje nemen! met of zonder Ford!

tJ5P9bth.jpg

Hopelijk komend weekend al eea aan auto's terecht te kunnen maken, en hopelijk komende week de rest! Tis even (te) druk hiero, maar het gaat wel goedkomen!

Afgelopen weekend was er wederom het FordTreffen van de FordFreaks Nieuwleusen:cool:

Vrijdagochtend de caravan er alvast neergezet, en vervolgens de laatste auto's terecht gemaakt.

Ondanks de regen vrijdag, stonden er 's avonds toch al zo'n 30 auto's:cool:

Onze Engelse Fordvrienden waren wederom met 5 auto's vertegenwoordigd, en ook uit België was m'n kennis al aanwezig.

Zaterdag was het supermooi weer, en liep het veld in de loop vd dag goed vol!
Ook zondag supermooi weer, en uiteindelijk over het weekend zijn er ruim 100 auto's geweest, en een mooie diversiteit aan auto's:cool:
Van A-ford tot moderne F350, Sierra Cosworth, verlengde Granada station, Custom Anglia POP, en uiteraard veel Granada's en Taunussen.

p92bRmCh.jpg

WECHo8Ih.jpg

bSTTw53h.jpg

tqvmGm8h.jpg

ye8YdOjh.jpg

0IgnxOnh.jpg

dXM1Pnbh.jpg

OOh8ks4h.jpg

rLu69VMh.jpg

99dDC5dh.jpg

QAWLE1Sh.jpg

txTal2gh.jpg

UYc6TKYh.jpg

imahDCeh.jpg

kGFa2h0h.jpg

5HdmL8xh.jpg

JhUpWR5h.jpg

Mooi om te zien hoe steeds meer mensen uit het hele land de weg naar dit treffen weten te vinden:cool:

Verder heb ik afgelopen week de baksteun van de grijze Sierra sedan eindelijk vervangen, deze was helemaal door, en een kennis van me hier opt dorp heeft em overgenomen. Die was al langere tijd opzoek naar een knappe Sierra, dus de deal was snel gesloten(y)

Terug
Bovenaan