Vorige week de wintersloffen onder de Sierra gezet, en had wel in de gaten dat de auspuff wat minder werd, maar nog niet zo heel spannend verder..
Totdat donderdag hij ineens een zwaarder geluid had, en er wat onder de auto rammelde
Na een kortstondig onderzoek was de oorzaak snel gevonden
Dus 's avonds maar weer naar de Beuntoko, en de demper zelf begon ook al aardig slecht te worden, dus zou hem tijdelijk kunnen lassen, maar moet dan toch opzoek naar wat anders/nieuws.....
Toeval wil dat ik nog een goede einddempert in een hoek had liggen, dus die er maar onder gezet. Klein stukje moeten verlengen, aangezien de aansluiting naar de middendemper ook al wat minder werd....
Verder de vloeistoffen gecontroleerd, wat olie bijgevuld, en nog een terugslagklepje van het vacuümsysteem vd carb vervangen, nu loopt ie stationair veel beter, en reageert ook beter op het gaspedaal.
De eerste tankbeurt nadat de gereviseerde carb erop is gekomen, scheelt al wel. van 1op9 zit ik nu weer op 1op10. Denk nu met t vervangen terugslagklepje, het nog wat beter wordt, maar dat zie ik wel...
Verder vanochtend weer met de Thunderbird naar de RDW gereden voor herkeuring.
En onderweg een paar foto's gemaakt
Doordeweeks 's ochtends is het vrije inloop, en kun je voor een herkeuring ook zo terecht.
Gelukkig was het niet zo druk, dus was vlot aan de beurt. De keurmeester die hem 4 weken geleden geschouwd/gekeurd heeft, mocht nu de reparatiepuntjes nalopen, en was allemaal dikke prima
Dus komende week krijg ik de papieren, en kan ik platen laten maken. Helaas heb ik geen opmerking om Amerikaans formaat, 18.2, platen te voeren.
Dit omdat de uitsparing in de achterbumper aan de onderzijde open is, en er nog voldoende bodemvrijheid is....
Dit betekent dat er gewoon formaat blauwe platen op moet, en achterop een vierkante.... Nu denk ik dat ik wel 18.2 platen laat maken en die erop schroef. Dan zouden ze net met een controle of met apk erover moeten vallen... Gezien hij over 2 jaar pas weer hoeft voor de apk, als de regels niet veranderd zijn ondertussen, loopt dat wel los....
Verder nog een stukje snelweg gepakt naar Zwolle, en man, wat een kanon ist zeg

Als je bij 90km/u het gaspedaal verder wegtrapt, gebeurt er echt wel wat
Verder ben ik uit dubio omtrent de "Sleeper" Sierra, die ga ik ook maar een keer ophalen.... Kan het toch niet laten
Morgen een setje velgen voor de Thunderbird ophalen, en dan nog een Granada station oplassen voor een kennis van me, en dan de '87er Sierra en '89er Sierra maar een keer ophalen