Taunusdrivers Beuntoko: Het reilen en zeilen van mijn Oldtimer Fordjes. >> Geslaagd Ford Treffen Staphorst!<<

Och ja, dat topic heb ik indertijd ook wel wat gevolgd... Tijd knapt erover....

Ook hier de laatste weken niet stilgezeten:)

Onlangs contact gehad met de eigenaar van een '82er Audi 80 1.6 Dieselo_O jaja ze rijden nog rond in NL:)

Er zat wat laswerk aan, en de vraag was of ik dat een keer terecht kan maken.

Tuurlijk kan ik dat, maar heb altijd wat te knooien, maar zo'n 3 weken terug is de Audi gebracht, en gisteren hebben we hem weer afgewerkt.

De audi heeft een groot deel in Duitsland rondgereden en vervolgens is hij in Nederland terechtgekomen. Inmiddels heeft hij aantoonbaar 170k gelopen, en de motor loopt nog perfect:cool:

x4ZwspFh.jpg

eymPDtTh.jpg

6EB30uhh.jpg

1iGvFwXh.jpg

Nu zat er linksvoor een gaatje in het voorscherm, dus eronder zal ook wel wat rottigheid zitten,
bM0XS98h.jpg

Dat was toch even wat meer dan dat ik ooit had kunnen voorzien:eek:
XpXUEqsh.jpg

Na een oproepje in de Audi B2 club heb ik een deel uit een donor geregeld, en dat deel er weer ingezet.
iwieyDqh.jpg

Linksachter zat een klein plekje
b4OGlwrh.jpg

gbo9bZ8h.jpg

Verder zate er nog wat rotterij in de linker dorpel.
8nTRTrWh.jpg

Vreemd genoeg geen foto vh resultaat o_O:p

En nog een plekje op de bestuurdersdeur, en nog een stukje in de kofferbak gelast, vlakbij het sleepoog.

Omdat linksvoor de boel eraf is geweest, was het toch even wat passen en meten om het spatbord er weer netjes op te krijgen.
Nu moet ik zeggen dat we dat best wel netjes pas hebben gekregen :cool:

xm5ohdch.jpg

NyAKrp1h.jpg

De naden lopen mooi, en alles ligt netjes aan:D

Gezien de temperaturen momenteel is het niet handig om de boel in kleur af te werken, dus dat gaat na de winter wel een keer gebeuren.

Verder hebben ze tussendoor nog een Sierratjuh gebracht, hoef ze tegenwoordig niet eens meer op te haleno_O:p

HwDucMlh.png

lFOfzgdh.png

V48jSEvh.png

Het is een '89er met dikke 1.6 OHC motor, gelukkig wel met 5bak, en toerenteller:cool:
Leuke wagen, iets werk aan de wielrandjes/dorpels, en nog wat andere flauwekul terechtmaken.
Zo ligt de binnenspiegel in de kofferbak, werkt het relais vd ruitenwissers niet, en ik denk een massaprobleem bij de tellerunit.

Ondanks dat het slechts een 1.6je is, is het wel een nette wagen, en zekers een leuk ding om te zien.

En een leuke kentekenplaathouder op die Sierra! Moet ik ook nog 'ns hebben voor de Fiesta.
Die Sierra ziet er nog best goed uit!

Audi, tja, vol.in de belasting en dan een 1.6d... dat moet een liefhebber zijn, anders had 'ie allang een schop gehad. Mooi dat jij 'm weer netjes maakt.

Leuke Sierra! Onk ook nog.

Och, je blijft me toch wel verbazen met al die wagens; vooral in positieve zin. Wat machtig mooi om te zien, vooral die bus er bij: schitterend!
Die Audi doet mij weer niks, maar toch mooi dat er mensen zijn die daar nog tijd/geld in willen stoppen om het op te knappen ;)

Een 80 b2o_Ohelemaal mijn ding.
1:18 makelijk te halen met zo'n ding.

Maar wat heb je daar weer een gave sierra, prachtig ding!

Ja de vorige eigenaar was wel liefhebber vant ding, maar die rijdt nu een Mondeo ST220.

De hoekjes wielrand/dorpel zijn zwakke plekken bij Sierra's, en de '89er was daar ook al wat aangetast. Rechtsachter was al eens gerepareerd/opgelapt, en linksachter begon het ook al...

Maar die hoekjes zijn nu weer gelast/behandeld, dus kunnen weer een poosje mee. Moet alleen nog in kleur gespoten worden, maar komt goed.

c5OfBb7h.jpg

fQUAZGah.jpg

Blijft een leuk ding:LOL:
K3kap6Ch.jpg

Nu nog een keer alles nalopen, en de kleine mankementjes verhelpen. Zoals het lijkt gaat ie volgend jaar naar een andere eigenaar, dat wordt dan zijn eerste auto, en zou half januari afrijden. Nu zal dat wat later worden, maar komt wel goed!

Verder heb ik de smaak te pakken met dikke VAG dieseltjes in de Beuntoko, want ik had er wéér eentje staano_O

uq0YM5Gh.jpg

Deze keer een T3 Caravelle met dikke 1.6 TurboDiesel erin.

8iYptG7h.jpg

BH2LMP6h.jpg

Probleem was: "Hij dut t nie" Dat is de meestgehoorde klacht bij storingen/problemen:p

De startmotor deed niks, en er kwam zelfs geen "klik" van het relais.
Er was al een nieuwe startmotor geregeld, maar ik wilde eerst kijken wat er met de huidige aan de hand was.

Nu was alles daar zo roestig dat ik de kabel er eerst al niet afkreeg.
Dus dan de hele startmotor losdraaien en dan zie ik het wel.
De startmotor zit met 2 M12 bouten vast, en deze moest ik met een ratel met een pijp erop losdraaien:rolleyes: tis wel een dieseltje, maar geen vrachtwagen....

Uiteindelijk de startmotor er onder vandaan, en tijdens het losdraaien vd kabel brak de boel af... en er hing nog een andere losse kabel bij...

mP1RX9dh.jpg

Dan gelijk een goede reden voor de nieuwe startmotor:p Dus die erop gezet.

Aan de loshangende kabel was de kabel van het contact naar het startrelais, en het kabelschoentje was afgebroken. Dat was dus ook de oorzaak dat ie niks deed...
Natuurlijk had ik net dat kabelschoentje voor zo'n kabel niet liggen...

Dus vandaag wat geregeld, vanmiddag uit het werk het kabelschoentje eraan gemaakt, en de bus doet t weer:cool:

Het heeft echt wel wat, zo'n bussie en het rijdt ook niet verkeerd.

Deze T3 is niet van mij, hij komt wel te koop, maar ik hou het lekker bij m'n Fordjes.

De Transit staat lekker droog onder dak, net als de 17M:eek:

Er moet nog wat gelast worden aan de Transit, en dan de remmerij en nog wat zaken vd lpg installatie nakijken/vervangen.

En dan heeft ie weer apk:D

Maar er is vanalles tussendoor gekomen, en om een bult klusjes op te laten lopen is ook niet helemaal de bedoeling.

Dus nu even vanalles afwerken wat ik toegezegd heb, en daarna kan ik weer met m'n eigen spul verder.

Ja zo ist:cool:

Zodan, heb het forum weergevonden:p

Was er allemaal bij ingeschoten, privé druk met andere zaken geweest.

Maar niet stilgezeten.

Op oudjaarsdag heb ik de Scorpio nog verkocht, dus die is vut.

En inmiddels ben ik weer een Taunusje rijkero_O

Niet zomaar 1, maar met vlammuhn:eek:o_Oo_O

o0ShPqSl.jpg

89RUhg9l.jpg

xzd6gsil.jpg

abHbfvwl.jpg

xkWA9edl.jpg

J1iHJ8kl.jpg

Hij komt oorspronkelijk uit België, en is zo'n 3 jaar terug naar deze contreien gekomen. Sindsdien is er eigenlijk niks mee gedaan...
De auto zou lopen, maar dat deed ie niet, dus hem naar de Beuntoko gesleept:rolleyes:

We kwamen erachter dat hij geen vonk kreeg, en de oorzaak waren de contactpuntjes...
Dus die vervangen, en de dikke 1.3 liep weer:cool:

Body is knijtertjekogeltjehard, en het interieur is nog vrij netjes, bekleding is netjes, deurpanelen redelijk, maar die zijn nog wel een keer te vinden.

Zoals gezegd, tis een Belgische wagen, en er zit een aankoopbewijs bij maar verder geen papieren. Hopelijk kan ik em volgende week op kenteken krijgen, en dan zie ik wel wat ik ermee ga doen, maar denk dat ie weer doorgaat.

Zonder vlammen en met andere velgen volgens mij een hele mooie Taunus. Maar dat zou mijn smaak zijn.

Wel goed dat je hem weer aan de praat hebt.

Ja die vlammen benadrukken echt de woeste power van de 1300 :LOL: Ziet er wel netjes uit, en een 4-deurs TC2 vind ik toch wel een van de leukere Taunussen.

De auto is orgineel blauw geweest, en inderdaad is alles erop gespoten:cool:

"Standaard" zijn ze er nog genoeg, dus dit is juist wel weer grappig. Keer wat anders.

Een 2litert erin of een V6je zou hem beter passen, maar dat werk en geld ga ik er iig niet insteken.

Zo'n kale 1300, zonder L, is eigenlijk wel weer apart.... en past totaal niet bij de vlammen, die waarschijnlijk snelheid en onverschrokkenheid moeten suggereren...
Ach, best een leuk ding en er is vast iemand voor te vinden.
Wat ga jij er nog mee/aan knooi'n?

Haha zo ist inderdaad.. Mooiste is een 2litert of een V6je erin:cool:

Afgelopen maandagochtend was het behoorlijk aan het ijzelen, en onderweg naar m'n werk was de Sierra, ondanks de gematigde snelheid, toch wat aan het zoeken op een provinciale weg.

Het was wel donders opletten, ook omdat er tegenliggers zijn, dus fijn was anders.

Op een gegeven moment raakte ik em kwijt, maar kon em gelukkig richting de berm sturen, en op hoop van zegen waar ik terechtkomt:eek:

Dus de berm ingeploegd, en in de rijrichting langs de struiken terechtgekomeno_O

In eerste instantie stond ik wat vast, maar kon met de auto wel weer loskomen, en al halfdriftend door de berm de weg weer op:rolleyes:

Nu heeft de Sierra een deuk in de bijrijdersdeur, spiegel kapot, en hij trekt wat in het stuur:(

4xrJYpQh.jpg

J4Jtetuh.jpg

Gelukkig, en met stom geluk, verder geen schade, en godzijdank de bosjes in ipv de andere rijbaan op...

Achteraf gekeken ook nog geluk dat ik precies tussen het hectometerpaaltje en witte reflectorpaaltje de berm in ben gevlogeno_O

De Sierra heb ik all-risk verzekerd, en de schadehersteller gaat kijken naar de schade en de waarde vd Sierra, dus ik ben benieuwd!

We wachten even af, en dan komt t ook allemaal wel weer goed met em:cool:

Ai, dat is zuur! Lijkt goed herstelbaar, gelukkig is je raam nog heel.

Is de Combi wat listiger met uitbreken dan andere Sierra's denk je? Ik heb soms wel dat vermoeden gehad...

Balen! Hier in de straat zie ik nu ook twee leenauto's van een schadebedrijf staan, en m'n vrouw ging met de Citigo ook dwars over de straat, rakelings langs geparkeerde auto's.

Ja gelukkig is het wel goed te herstellen, heb ook liever een deur dan een voorscherm of achterscherm....

Ik hoorde anderen er idd ook al wat over dat stations wat makkelijker uitbreken....

Maar het is gewoon een combinatie geweest van diverse zaken.... En met gladheid begin je zowiezo niet zoveel.... Denk dat ik met een hatchback ook wel was gaan schuiven..

@Barri:
Dan komt het wel dichtbij he....
De schadehersteller had het gistermiddag over dat ik de 3e "klant" was bij hun met schade door ijzel... Dus dat lijkt nog wat mee te vallen, maar er zijn meer schadeherstellers....

Dat is me kloten, zeg! Maar beter de Sierra een klap , dan jij. Ben benieuwd naar de uitkering obv all risk

Ijzel kan je ook lelijk verrassen. Je bent er nog redelijk van af gekomen! Hoe dan ook, het blijft echt k*t.

Soms helpen winterbanden, rijvaardigheid en stuurmanskunst niet meer en ben je afhankelijk van het engeltje op je schouder. Zo te lezen mag dat engeltje jou wel :p

Taunusdriver zei:
Ik hoorde anderen er idd ook al wat over dat stations wat makkelijker uitbreken....

Ik heb een paar enge dingen meegemaakt met de mijne, waarbij ik echt geen duidelijke link kon leggen met het weer, wegdek of mijn rijkunsten o_O

Taunusdriver zei:
De Sierra heb ik all-risk verzekerd, en de schadehersteller gaat kijken naar de schade en de waarde vd Sierra, dus ik ben benieuwd!

Heb je die relatief oude auto echt nog steeds all-risk verzekerd? Je weet dat all-risk een koekje van eigen deeg is bij dit soort schades, want je gaat dan 5 schadevrije verliezen en afhankelijk van je hoeveelheid schadevrije jaren kan het weleens zijn dat je de vergoede schade dubbel en dwars in premie verhoging terug betaald.

Daarom heb ik mijn Suzuki Celerio, die toch nog bijna € 6000 waard is niet meer all-risk maar WA+ verzekerd. Bij zaken als stormschade en glasschade, heb je dan nog steeds dekking. Voor een kleine paar euro extra per maand in vergelijking met WA. Echter all-risk is echt € 20 extra per maand... bijna het dubbele aan verzekeringspremie.

Zunigrijje zei:
Taunusdriver zei:

Heb je die relatief oude auto echt nog steeds all-risk verzekerd? Je weet dat all-risk een koekje van eigen deeg is bij dit soort schades, want je gaat dan 5 schadevrije verliezen en afhankelijk van je hoeveelheid schadevrije jaren kan het weleens zijn dat je de vergoede schade dubbel en dwars in premie verhoging terug betaald.

Daarom heb ik mijn Suzuki Celerio, die toch nog bijna € 6000 waard is niet meer all-risk maar WA+ verzekerd. Bij zaken als stormschade en glasschade, heb je dan nog steeds dekking. Voor een kleine paar euro extra per maand in vergelijking met WA. Echter all-risk is echt € 20 extra per maand... bijna het dubbele aan verzekeringspremie.

Zunigrijje zei:
Taunusdriver zei:

In combinatie met een taxatie rapport is all risk zeker de moeite, zonder wordt uitgegaan van de dagwaarde en is de kapotte spiegel al bijna reden voor een total loss.

Ja het is en blijft vervelend, maar had erger gekund, en gelukkig geen lichamelijk letsel, of een ander wat toegebracht..
Nu is het een deur en een spiegel, dus goed te doen.

@ Wouter:
Serieus? Ikzelf heb dat de afgelopen 2 jaar eigenlijk nooit zo ervaren, of wat van gemerkt... Ook met sneeuwpret kon ik er altijd wel goed mee overweg, niet dat ik em snel kwijtben oid....

Omtrent de verzekering valt het reuze mee hoor. de keuze voor all-risk is omdat die slechts 2 euro duurder was dan WA+
Nu was het verschil van WA naar WA+ wel groot, maargoed...

Verder heb ik een eigen risico van €100,- en de premie gaat met €2,- per maand omhoog. En dat zal waarschijnlijk volgend jaar weer rechtgetrokken worden.
Dus dat valt allemaal reuze mee.

De Sierra stations zijn inmiddels aardig uitgestorven, dit is 1 vd allerlaatste Sierra's. Hij is begin juni 1993 op kenteken gekomen, en eind juni stopte de productie vd Sierra.
Daar komt bij dat het een GT versie is, is opzich niet spannend, maar in station zeldzaam, en met aantoonbaar slechts 117k op de teller en nog in goede staat.

Vandaag nog contact gehad met de schadehersteller, en die kon er nog slecht een dagwaarde aan de Sierra plakken, na wat zoekwerk niks vergelijkbaars gevonden, maar zit iig tussen de €2000,- en €4000,-

Als ie weer klaar is laat ik hem denk ik nog wel een keer taxeren, ben daar wel erg benieuwd naar

Een taxateur doet precies hetzelfde als wat jij gedaan hebt. Dus als ie er goed bij staat wordt het dan €3700 ofzo.

Taunusdriver zei:
Omtrent de verzekering valt het reuze mee hoor. de keuze voor all-risk is omdat die slechts 2 euro duurder was dan WA+
Nu was het verschil van WA naar WA+ wel groot, maargoed...
Dat is wel grappig hoor, dat all-risk voor jou auto zo goedkoop ( of ja weet ik veel wat je betaald ) is. Maar zal dat ook niet te maken hebben met de relatief lage dagwaarde? Als je auto zodanig beschadigd is, dat herstellen duurder is dan de dagwaarde uitkeren: dan krijg je in-principe ja de dagwaarde uitgekeerd.

Al weet ik niet hoe dat bij jou auto zit: ik weet alleen dat een auto al snel total-loss is voor een verzekeraar. En dat is bij relatief oude auto's niet zo fijn, want met het bedrag wat je dan uitgekeerd heb kun je de auto niet fixen.

Er wordt idd gekeken naar de nieuwwaarde indertijd.
Die prijzen liggen anders dan van vandaag de dag. Dus dat scheelt ook al een boel.

Ik betaal zo'n €30,- per maand aan verzekering voor de Sierra, dus voor all risk is dat wel te doen.

In het verleden heb ik met mijn vorige Sierra's ook eens wat gehad, bij mijn 2e Sierra was tijdens het filerijden iemand achterin gereden, dus achterbumper, achterlicht en achterpaneel krom. Schade was €1200,- en de auto was nog niet totall loss.

Nu valt deze schade mee, dus hij zal zeer zekers niet totall loss verklaard worden.

Taunusdriver zei:
Serieus? Ikzelf heb dat de afgelopen 2 jaar eigenlijk nooit zo ervaren, of wat van gemerkt... Ook met sneeuwpret kon ik er altijd wel goed mee overweg, niet dat ik em snel kwijtben oid....

Ik ben een keertje bij het invoegen verkeerd-om op de snelweg uitgekomen, dat was best spannend o_O

Ik heb trouwens nog een GT-deur staan, die ga ik voorlopig toch niet gebruiken...

Zunigrijje zei:
Taunusdriver zei:

In combinatie met een taxatie rapport is all risk zeker de moeite, zonder wordt uitgegaan van de dagwaarde en is de kapotte spiegel al bijna reden voor een total loss.

Dat is idd spannend Wouter.
Bedankt voor je aanbod, maar zoals het lijkt heb ik in de buurt al een strakke deur gevonden(y)

Zo'n 6 weken terug nam Marty mcFly contact met me op, en hij had even tijdelijk stalling nodig voor zijn auto, aangezien zijn huidge stalling verbouwd werd.

Na wat heen en weer gesleep een plekje kunnen creeëren, en afgelopen weekend werd de Delorean weer opgehaald en kon weer naar z'n vertrouwde stekkie.

1KMXfe2h.jpg

u8dQUGDh.jpg

kbKcmVCh.jpg

5ffpbOgh.jpg

bZ4u6lHh.jpg

Blijven toch echt aparte en bijzondere wagens, en behoorlijk laago_O

Deze Delorean is begin jaren '90 naar Nederland gekomen, samen met 9 andere Deloreans. 8 vd 10 waren doorverkocht en de andere 2, waaronder deze, is in een privécollectie gebleven.
In ca 2005 is de auto verkocht aan de vader vd huidige eigenaar.

Er is weer sneeuw gevallen, dus ook hier sneeuwpret, voor zowel jong als oud:LOL:

JmfTeM5h.jpg

IvfC3kzh.jpg

DqHVtpWh.jpg

Verder was het op de plaatselijke driftbaan ook aardig druk, en er waren nog een paar Sierra's aan het plearn
8HEQ6kkh.jpg

fmPDNDRh.jpg

sdN1WyXh.jpg

j3BMgqnh.jpg

En nog wat jongens opt dorp hadden een paar motorkappen onder de picknicktafel geschroefd, en hup achter de auto aan, lekker bierdrinken:po_O:):D:D
VkdgoIrh.mp4

Geniaal filmpje hahaha

Die DeLorean heb ik helemaal niks mee, maar in de geschiedenis van auto's een icoon, natuurlijk.

Haha ja idd is dat filmpje geweldig:p

Omtrent de Delorean, smaken verschillen inderdaad, zou er zelf ook niet gauw 1 kopen, maar desondanks blijft het wel een bijzonder ontwerp en verschijning.

Afgelopen weekend ook nog even bij de Beuntoko geweest, was wel benieuwd hoe de auto's erbij stonden:eek:
De boel was nog serieus ondergesneeuwdo_O:eek:

3eBfdjXh.jpg

5d3xqgUh.jpg

0CcbJbQh.jpg

2tdNnaLh.jpg

PCaEVVdh.jpg

yf3GJTZh.jpg

pB58WWuh.jpg

Verder morgenmiddag met de TC2 naar de RDW voor kentekenschouwing, dus ben benieuwd of ik er, ondanks de geringe documentatie, er een kenteken op kan krijgen.

Ha wat grappig!
Die groene Ford Transit met bestikkering erop was tot voor kort van een kennis van me. Fietsenmaker hier in het dorp.
Wat grappig om 'm nu op de foto's te zien!

Gaaf zo'n oude Ford Sierra, hopelijk heb je 'm snel weer hersteld!

Ik heb de Transit inderdaad van Martin gekocht vorig jaar. Hij had er geen tijd meer voor, en tis blijkbaar wel een icoon geweest daar in de buurt!

Afgelopen vrijdagmiddag had ik een afspraak bij de RDW voor kentekenkeuring van de TC2.

Dus een kar achter de auto, en wilde de Taunus starten, en tuurlijk..... 3 keer rondgaan en vervolgens helemaal niks meer....
Na een paar dingetjes geprobeerd te hebben, geen resultaat....

Dus ding maar op de kar gelierd, vastgezet en op naar de RDW.
Vanwege de corona ellende zijn er bij de RDW ook striktere regels die nageleefd dienen te worden, en de auto mag niet op een aanhanger gekeurd worden. Tuurlijk, heb ik weer....

Dus ding vd kar en richting de keuringsstraat geduwd en uiteindelijk naar binnen.

oYQTj5Jh.jpg

De enige documentatie die ik had was een koopcontractje met de vorige eigenaar, en daar miste een letter van het chassisnummer....
Dus de keurmeester kon op dat chassisnummer niks vinden, dus zou het eigenlijk een complete technische keuring moeten worden....
Wil er wel wat tijd en geld insteken, maar zoiets wordt me te gortig...

De keurmeester ging nog eens kijken, en zag toen dat er een letter miste in het koopcontract. Vervolgens weer gezocht, en toen had hij hem zo gevonden in de systemen.
Hij wist mij te vertellen dat de Taunus in 1999 stil is gezet, en kenteken geen probleem verder was.

Een flinke opluchting voor mij, en hopelijk heb ik vd week het kenteken binnen.
Het typeplaatje gaf aan dat ie in augustus 1977 is gebouwd, maar de eerste toelating was februari 1978... Dus er komt helaas een "nieuw" kenteken op en geen blauwe platen....

Maargoed, nu klopt alles, en verkoopt toch wat makkelijker.

Verder gisteren met de BMW E30 van een kennis van me gangs gegaan. Zat "wat laswerk" aan, maar bleek achteraf toch wat meer te zijno_O

Eerste plek was het achterpaneel bij het sleepoog. Dat paneel heeft ooit eens een tikje gehad, en doordat het deels dubbelwandig is met de kofferbak, is het gaan roesten..

Rexx9slh.jpg

rfmVn4nh.jpg

Verder nog wat laswerk in de wielkast linksachter, onderaan bij de kofferbak/bumperhoek.
Na wat kaalmaken, en nog wat plakaten tectyl uit de wielkast gestoken te hebben, was de rotterij toch wat verder dan we dachten:eek:

y9UYXxLh.jpg

PhD7cyuh.jpg

Doordat de hoek binnenscherm-buitenscherm af fabriek volgekit zit, en icm tectyl, het niet zo opvalt als er complete stukken wegzijn:rolleyes:

Een lastige hoek om terecht te maken, je hebt aardig wat rondingen, en zie daar maar eens weer netjes wat stevigheid in te krijgen.

Maar het is gelukt!
81v8dulh.jpg

Volgende week maar eens verder met de rest vd hoek, maar dit hebben we weer gehad:cool:

Ondanks mijn Ford passie, heb ik ook altijd al een zwak gehad voor een E30...

TYg1wy1h.jpg

Dus wie weet komt er ooit ook nog eens zo'n machine hier in de verzameling:LOL:

Taunusdriver zei:
Ik heb de Transit inderdaad van Martin gekocht vorig jaar. Hij had er geen tijd meer voor, en tis blijkbaar wel een icoon geweest daar in de buurt!

De Transit viel hier in de buurt zeker op ja!
Dat was ook precies het idee van Martin, voor relatief weinig geld een leuke bus waarmee je meer opvalt als een dertien in een dozijn Volkswagen Transporter.
Jammer dat hij de tijd niet had, top dat de bus een goed plekje gevonden heeft!

Top dat de keuring bij de RDW uiteindelijk toch nog gewoon lukte! Blijft toch een risico om een auto zonder papieren gekeurd te krijgen.

Mooi om te zien hoe je alles aanpakt, niets lijkt je te gek!

Helemaal mooi van die Taunus, is dat weer klaar. Frisse accu is de oplossing?

Die E30, gaaf, mijn pa kocht in 1990 een gloednieuwe, dat was ook Diamantschwartz en had ook YX op het kenteken. 24 november 1990 meen ik.

Top van die , RDW mensen (lees: ambtenaren kunnen soms nogal moeilijk en traag doen...)

Een e30 was ook altijd mijn jongens droom, ik had een poster op mijn kamertje:D (een 325ix)
Uiteindelijk toch een hele knappe 318 gekocht, uit 1987, helaas wilde later niemand dat ding hebben omdat hij nooit MRB vrij zou worden.
Verkocht voor 900 euro aan een gassie die hem een halfjaar later crashte...Ze geven nu de hoofdprijs voor die dingen.

Je bussie is echt grandioos.

Vooral doorgaan!

@Joel:
Bedankt voor het compliment!
De Transit is idd wel een blikvanger, en gewoon een leuk ding:cool:
Als een auto ergens in Europa geregistreerd heeft gestaan, kunnen ze veel terugvinden.

@Uwbuurman:
Was het maar de accu.... Ben er nog even mee aan het prutsen geweest, en na het vervangen van de startmotor was het weer starten en lopen:cool:

@Stif:
Ja ben er ook wel blij mee dat ik er vrij makkelijk een kenteken opkreeg.
En zo'n E30... Blijft toch ook echt prachtspul:cool:

Zoals het nu lijkt is de TC2 alweer verkocht, en de nieuwe jonge eigenaar gaat em in orde brengen, en als hij z'n rijbewijs heeft gehaald, er lekker mee rondtoeren.

En verder de laatste tijd kreeg ik weer wat leuks aangeboden, maar moet t allemaal even bekijken en overdenken.... Gaat wel hard zo, en vanwege de achterlijke avondklok kan ik doordeweeks ook al barre weinig....

Ik vind dat jij recht hebt op een avondklokontheffing, vanwege jouw bijdrage aan de instandhouding van ons mobiele erfgoed!

Haha, nou ja, gewoon die avondklok afschaffen....

Zoveel voegt dat niet toe, en als ik zie en hoor wat er allemaal gewoon z'n ding doen na 21u....

Enkele weken terug heb ik eindelijk een vrij nette bijrijdersdeur voor m'n Sierra opgehaald, en vervolgens alles bij de schadehersteller neergezet.

Na een weekje kreeg ik een telefoontje dat de Sierra weer klaar was:cool:

imSBQxsh.jpg

dATcQbTh.jpg

Enige wat ik nog moet opscharrelen is een buitenspiegel geschikt voor meegespoten spiegelkappen... Valt toch allemaal wat tegen om zelfs hier in de buurt de juiste delen te vindeno_O niet best....

Verder eindelijk nog wat onderhoud aan de Sierra gedaan, nieuwe multiriem, bougies, rotor, verdelerkap etc.
Was geen overbodige luxeo_O

px11I5kh.jpg

0CPKBjDh.jpg

En de zomerbanden er weer ondergezet, er was een lek ventiel, en dat heeft een garage hier opt dorp even terechtgemaakt.
Met het wisselen had ik er een goede hulp bij:cool:

sFHLIb9h.jpg

Kleine man wilde graag met me mee, dus prima:cool:

Nu staat de Sierra er weer netjes bij:LOL:

zrnN1Iah.jpg

Ja ben er ook zekers weer blij mee dat ie weer netjes is!

En Wouter, we houden contact(y)

Onlangs was het nog een paar dagen mooi weer, dus de Tbird weer opgehaald, en met goede poetshulp kon ik weer een paar dagen rondcruizen:cool:

A1tpjXch.jpg

GSsn2hmh.jpg

De thermostaat vd Sierra vertrouwde ik ook niet helemaal meer, dus daar ook nog een nieuwe ingezet. Nu had ik blauwe koelvloeistof erinzitten, maar blijkbaar wordt voor een DOHC de roze/rode geadviseerd. Dus gelijk daarmee afgevuld

o6tI4Arh.jpg

Verder bij de Beuntoko de boel opgeruimd, en aangepast. Tussen 2 stallingsvakken zat nog een scheidingswandje, die eruitgehaald, en alles maar weer eens schoongemaakt.

GTI0VY8h.jpg

b7X5oKkh.jpg

Ymf7DYLh.jpg

Het jeukt me toch wel weer om met de V6jes te rijden, dus besloten om nu eindelijke de 17M weer aan het lopen te maken.
Vorig jaar heb ik hem weggezet met problemen met de lpg installatie, en eigenlijk nooit de tijd gemaakt om daar goed naar te kijken.

Bij het op contact zetten worden de afsluiters wel bekrachtigd, maar hij "choked" niet, en krijgt geen lpg bij de carburateur....

We hadden bij de tank zelf de leiding na de afsluiter losgehaald, en als hij op contact stond, ging de afsluiter open, maar kwam er krapan lpg uit...
De tankmeter zelf gaf aan dat er nog 1/3 in zou zitten...

Toch voor de zekerheid maar besloten om hem af te tanken, maar omdat hij ook niet op benzine loopt, hem maar op de kar gelierd, en even tanken:p:rolleyes:

NDC92xUh.jpg

Er ging 71 liter lpg in, dus de tank was wel bijna leego_O

Helaas was de lege tank niet de oorzaak, en de dag liep ten eind, dus komende week maar eens verderkijken wat er allemaal gebeurt, en waar het probleem precies zit.

Ik heb weinig sjoege van de installaties, maar met wat schema's zal ik wel een eind moeten komen!

Wil graag weer rijden met de machine:cool::LOL:

Er kan ook een handmatige afsluitkraan op de tank zitten. Zelf ook eens meegemaakt dat ik die bij het in de winterstalling zetten had dichtgedraaid en in het voorjaar maar zoeken waarom dat rotding niet op lpg wilde lopen...

Afgelopen week heb ik de '89er Sierra verkocht, de nieuwe jonge eigenaar is er blij mee, en blijft nog redelijk in de buurt!

d6qR8wFh.jpg

@Janneman,
Bij deze installatie zit geen handmatige afsluitkraan, maar had zekers gekund..

Gisteravond nog even met de 17M aan het proberen gegaan, en hij choked iig wel, maar op contact slaat de choke niet af, blijft dus doorlopen....

Nh6MVOvh.jpg

Voor de zekerheid alles eens nagelopen, en voor de zekerheid de contactpuntjes nog even vervangen, was opzich geen overbodige luxeo_O

Hij neigt tot starten, maar hij pakt nét niet aan.... Na wat geprobeerd te hebben, voelde het gaspedaal tijdens het intrappen ineens anders aan...
Dus gelijk maar gekeken, en nu zit het chokemechanisme vd carburateur vasto_O

cO1Py4zh.jpg

Het werd al wat later op de avond, dus komend weekend maar weer eens verderkijken hoe of wat

En als klap op de vuurpijl heb ik nog een houten stuurtje gekocht voor de 17M.
Orgineel hadden alleen de luxere versies een houten stuur, en na ruim 50 jaar liggen ze niet bepaald meer voor het oprapen

PgQDAi1h.jpg

Ook die binnenkort er maar inzetten!

Terug
Bovenaan