De remmerij vd Taunus ben ik nog weinig mee opgeschoten.... Ene keer remt hij aardig goed, andere keer bijna niet... Al wat uitgezocht, een passende nieuwe remcilinder is te koop, maar voor serieus geld, dus wil eerst nog een keer wat andere dingen proberen.
@Sjon:
Het straatbeeld hier toont idd wel relatief veel oudere auto's, voornamelijk Ford en Volvo's (2, 7 en 9 serie) dus ze gaan er wel in mee
Soms waan je je hier wel 30 jaar terug wat t straatbeeld betreft. Bepaalde straten zie je er zat, een Granada station, '92er Opel Omega A, '86er Golfje mk2, '85er bmwtje, opel Monza, '88er E-kadett en dan de rest vd Volvo's en Fordjes.
Ik woon op een plein in Nieuwleusen, en er zijn hier 6 pleinen, op elk plein staan wel 1 of meerdere oude Fords
Inmiddels druk geweest met vanalles, en is het bijhouden hiero er bij ingeschoten...
Het stangetje vd downshift lever vd Thunderbird is inmiddels gefixt,
Ik heb een gaatje in het stangetje geboord, en hem geborgd met een ringetje en een splitpen. Zodat ie zowiezo niet zo snel weer losschiet.
Het zat aardig op een onmogelijke plek, maar tis gelukt!
Men denkt vaak dat je bij oude auto's overal wel goed bijkan, maar zo'n Thunderbird is toch wel aardig volgebouwd, en heb je weinig ruimte om overal goed bij te komen...
Verder had de Sierra nog de nodige dingen gehad....
Had em 's ochtends meegenomen naar het werk, en bij aankomst bleef het acculampje branden, terwijl ik de sleutel uit t contact had...
Op de terugweg werd het erger, en het acculampje begon te branden tijdens het rijden.
Het bleek de dynamo te zijn, die na 27 jaar de geest heeft gegeven....
Gelukkig kon ik snel in de omgeving een goede ophalen voor een tientje
Normaal zou het 2e weekend van Juni het FordFreaks Treffen weer plaatsvinden, maar helaas door de corona ellende gaan zulke evenementen ook niet door..
Dan maar m'n eigen minimeeting
Verder nog een weekje weer een oude bekende voor de deur gehad
Die is inmmiddels door naar het noorden van het land
De 17M had er ook geen zin in, en na een nieuwe verdamper besteld te hebben, en uiteindelijk te hebben ontvangen, die samen met m'n hulpje gemonteerd

Helaas is het probleem nog niet verholpen, ik vermoed dat het em in het electrische gedeelte zit, maar hoe dat allemaal zit, moet ik nog uitzoeken. En nog opzoek naar een goedwerkend benzinepompje
Vorige week de Sierra voor de apk gehad, die loopt er eind juli uit.
De banden voorop zijn te breed, en lopen af en toe wat aan in de wielkast (inveren icm sturen).
Dus dat is apk afkeur, en er zat een gaatje in de uitlaat, hierdoor kwam waarschijnlijk de lambda ook niet bij.
Ook is er tussendoor nog een Twentse Taunusdriver geweest voor enkele onderdeeltjes, en die was ook weer blij
De '86er Scorpio doet t ook nog prima, de uitlaat was "custom" en wilde het toch weer naar een wat beschaafder geluid.
Nu liggen uitlaten niet voor het oprapen, maar onlangs al een keer opt dorp een gebruikte uitlaat van een 2.9 Scorpio opgehaald.
Links de "oude" en rechts de "nieuwe"
Het was een gemartel om de boel er weer alleen onder te krijgen, en moet met verlooppijpjes werken om de boel netjes pas te krijgen.
Maar tis gelukt, en hij klinkt nu alsnog wel lekker, maar iig beschaafd zodat niet t halve dorp wakker wordt
En de kapotte achterbumper vervangen voor een net exemplaar
En als laatste, de Mondeo, die hebben we gekocht met een klapperend dubbelmassavliegwiel, deze staat nu bij de garage voor vervanging van die pruttel, en komt er gelijk nieuwe apk op. Voor de apk hoefden er alleen 2 nieuwe voorbanden op, die waren aan de binnenkant beschadigd.... Was mij nooit opgevallen, maar als dat t enige is voor de apk vind ik het prima.