Taunusdrivers Beuntoko: Het reilen en zeilen van mijn Oldtimer Fordjes. >> Geslaagd Ford Treffen Staphorst!<<

Inmiddels de achterbank ook in de Sierra gemonteerd, ben daar bijzonder goed te pas over:cool:

14GYzMMh.jpg


mj7Wr1ah.jpg


FLl8n9th.jpg


4YzjfMeh.jpg


Dit was nét het ontbrekende stukje wat ik graag nog eens voor elkaar wilde hebben:cool:
 
Handig zo'n dorp vol onderdelen!:)

Mooi dat je het interieur bruin houd, in mijn ogen is een bruin interieur veel mooier dan zwart, zeker bij een classic.

Prachtig je commentaar op de foto van de tc1 op die container. "zag er nog netjes uit" heerlijk dit, zo zie ik er ook altijd tegen aan met die oldies, maar 9 van de 10 mensen zeker niet.

Succes weer!
 
Haha daarom rijden er ook nog zoveel rond in de buurt:)

Bij de ene staat nog meer dan bij de ander...o_O:cool:


Gisteren weer aan de gang geweest met de rode Taunus.

Ik had een baksteun opgehaald, maar die blijkt niet zo 123 te passen.

Dus de boel wat verbouwen en verlassen, heb ik ineens geen massa meer...

Oorzaak snel gevonden...
ogmldpgh.jpg


Boel ingekort en was weer klaar
Q4XERBdh.jpg


Toch kreeg ik de baksteun niet naar m'n zin, en de bak zou dan tegen de tunnelbak komen, en de afstanden bak-bevestiging aan auto is compleet anders dan bij mijn groene Taunus.....

Ik was er even flauw van, dus eerst maar eens verder de rest afbouwen.

Radiateur ervoor, slangen eraan, inlaat erop, uitlaatspruitstuk eraan.

En daar kwam het volgende euvel.... Het spaghettispruitstuk komt tegen het schutboard aan.....

2kUUe6ch.jpg


En wederom bij mijn groene Taunus heeft ie daar nog ruim een centimeter ruimte...

Dus alles nameten, en nu moet de motor ruim een centimeter naar voren.....
Ik vermoed dat de rubbers van de motorsteun de oorzaak zijn, dus binnenkort die maar omwisselen...

Ook de carburateur erop gezet, en jaja, die komt met de choke tegen de kleppendeksel....

vtOTMsSh.jpg


Nu heeft mijn groene Taunus een ander model kleppendeksel met uitsparing voor de carburateur. Dus maar opzoek naar zo'n kleppendeksel...

En zo knooien we verder.... Had gehoopt em al te kunnen starten, maar duurt even wat langer...


Verder heb ik wat contact met iemand in de VS, en die heeft een '66er Thunderbird te koop, en dat ding spreekt me wel aano_O

nX9iHomh.jpg


aECGu3zh.jpg


BDrpXnOh.png


Is een uitvoering met 428 V8, oftewel 7 litert, en er is een kapitaal in gestoken hem weer goed te krijgen. Compleet nieuwe remmerij, nieuwe veren en dempers, nieuwe carburateur, nieuwe uitlaatspruitstukken, nieuwe dempers, nieuwe alu radiateur, de "sequential taillights" werken ook weer, en nog wel meer.
Ding is netjes, roestvrij, en alles werkt op de airco na.

Maar voor erbij wordt het wel wat te gek, dus gaan zowel de '88er Scorpio als de Granada in de verkoop:eek::eek:

Als die verkocht zijn kan ik de Thunderbird kopen, als die dan nog te koop is tenminste...
 
Weer een mooie wending. Hoop dat ze snel verkocht zijn en we weer een mooie wagen rijker zijn in Nederland
 
Ik zit de laatste tijd al te vaak rond te neuzen of er nog een leuke Tbird te koop staat.

En het "avontuur" lonkt ook wel weero_O Maar het tikt zo allemaal wel weer door, en voor "erbij" is me gewoon te gek....
Dus eerst maar enkele auto's verkopen, dat verzacht het iig een stuk:cool:

Maar eens kijken hoe het allemaal vergaat, gezien de hele corona perikelen, is het afwachten wat er opaf komt, of juist niet....

We zien het wel
 
Taunusdriver zei:
Inmiddels weer een update mijnerzijds.

De laatste tijd druk geweest met vanalles en nogwato_O

De '73er Taunus coupé heb ik afgelopen week verkocht, en de 62 jarige eigenaar wil hem overspuiten in de donkerbruine kleur waarin ze ook leverbaar waren.
Hij is volgend jaar 40 jaar getrouwd, en wil dan weer met een soortgelijke trouwauto rondrijden!

Dus mooi dat die ook goed terecht is gekomen. Wel had ik het idee dat de coupé wist wat er ging gebeuren. Ding starte altijd, behalve toen de mensen kwamen kijken voor de autoo_Oo_O Maar goed, uiteindelijk een deal gesloten, en komt wel goed terecht!

U0FWSkwh.jpg


Verder had ik er een zwart interieur ingebouwd, die heb ik er nog uitgehaald, en die komt in de rode TC1. Het interieur wat daarin zat heb ik in de coupé gezet.
Dat misstaat ook niet.

Ek3sDUmh.jpg

Gkfu3KAh.jpg

Taunus staat weer te koop
 
Dit is wel wat voor je; een Thunderbird projectje! :) <https://www.facebook.com/marketplace/item/320460492252021/>
 
Ja ik heb nog contact met de eigenaar vd coupé.

Hij gaat thuis verbouwen en wordt de garage bij de woning getrokken waardoor hij geen overdekte plek meer heeft voor de Taunus.

Er is wel nog aardig wat aan gedaan door de beste man, voorstoelen opnieuw bekleed, koppeling vervangen, en zo nog wel meer puntjes afgewerkt.

Dat Thunderbird project is leuk, maar niet voor mij, een '63er is grotendeels anders dan een '62er.... En ik heb er simpelweg geen tijd voor om zulke grote projecten klaar te maken...

Ik had al gehoopt de rode Taunus klaar te hebben, maar is daar ook nog niet van gekomen...
 
Nou inmiddels weer vanalles gebeurd....

De Coronaperikelen bieden kansen, maar hierdoor moet je sommige kansen laten gaan....

De blauwe Tbird is nog te koop, en inmiddels in prijs gezakt, waardoor het eigenlijk gewoon door moet gaan.
Maar mijn voorwaarde is dat er eerst wat wegmoet. Ruimte is 1, maar financieel zo&#324; ding er ook nog bijkopen, is me gewoon te gek. Helemaal in deze tijden....

Helaas lukt dat verkopen nog niet echt goed, dus ben bang dat ik em moet laten schieten....

Begin dit jaar had ik ook nog een '86er Scorpio 2.8i gekocht, en deze heb ik enkele weken terug eindelijk opgehaald.
Technisch goed, optisch wat werk, en van binnen goed schoonmaken. Dan knapt t allemaal alweer aardig op!
De 2.8i motor draait perfect, en is bijzonder fel, zelfs voor zo'n motor...

mr2LXKMh.jpg


uDpaU4uh.jpg


OhV0VZkh.jpg


Hqchyq7h.jpg


upjjr9yh.jpg


Deze mag ook weer door naar een volgende liefhebber.


Verder afgelopen week de groene Taunus voor de apk gehad, die loopt er dinsdag af...Is er een beetje bij ingeschoten...

Het lijstje:
- Laswerk rechtsachter (was 2 jaar terug adviespunt)
- ruitenwisserbladen
- CO te hoog
- Remverschil achteras

Het laswerk heb ik afgelopen week in de gauwigheid even weer opgelast, maar eigenlijk moet er een nieuw paneel ingezet worden.

mRV8rTNh.jpg


rKYzCFth.jpg


VrYKb4Zh.jpg


JkHWjuzh.jpg


Een te hoog CO kan vanalles zijn, en gelukkig heeft de carb een stelschroef voor het CO, dus dat mag de keurmeester doen. Wel viel me op dat de openluchtfilter wat versmeerd is, en kan invloed hebben op het CO. Deze wil ik nog grondig reinigen, en heb er voor nu een andere opgezet. Wie weet scheelt dat al wat!

Het remverschil vond ik bijzonder, zo oud ist spul allemaal niet, maar heb rechtsachter de boel iets opgesteld, dus hoop dat t nu goed is.

En ruitenwisserbladen vervangen was zo klaar.

Hopelijk ist nu allemaal goed, en kan de Taunus voor de herkeuring.


Blijft ook een leuke minimeeting zo:D

HQfrrRhh.jpg

a17zj8gh.jpg



En de witte nog voorzien van andere velgen, staat em wel goed:cool:
xhjSFFIh.jpg

RjodwMRh.jpg


Ook deze mag door naar een volgende liefhebber!


Als laatste kreeg ik gisteravond nog een berichtje met de vraag of ik evt interesse heb in een oude Ford die deels uit elkaar ligt...
Dat ligt eraan wat t is, en staat, prijs etc.

Het gaat om een Taunus coupé uit 1970 welke sinds 1990 stilstaat. De eerste eigenaar wilde hem rond die periode opknappen/weer superstrak maken, maar is toen overleden..
Sindsdien is de auto blijven staan, en mag nu eigenlijk wel weg...
Uiteraard niet om de hoek, maar nog wel in Nederland. Dus hopelijk volgend weekend kijken wat t is:rolleyes:o_O
 
Ja het is even niet anders.....

Ik kan em er wel bijkopen, maar ik wil ook gewoon een buffer op m'n bankrekening houden. Als ie hier staat, ben je al met al zo weer 10k verder...
En om dat er nog "even" bij te kopen is me gewoon te gek...


De Taunus is bijna goedgekeurd, net weer even langsgeweest, laswerk was goed, ruitenwisserbladen goed, het CO hebben we even afgesteld, die mag 4,5% zijn, en schommelde er nu nét iets onder. Toch maar wat lager gezet, en zit nu op 2.5% ongeveer.

De remmerij heb ik nog niet goed..... zit ongeveer 50% verschil in....
Dus straks maar even nieuwe remvoeringen bestellen, en dan dat er maar opzetten. Hopelijk is het dan wel goed:cool:
 
Inmiddels langzaamaan weer verder met de ombouw vd '72er Taunus.

Na montage vd andere motorsteunen is de motor wel iets anders komen te staan, en ik heb nu ook de baksteun eindelijk pas...

Het was een flink gepuzzel, maar uiteindelijk de bak in de juiste positie gebracht, en onder de auto de boel in positie aan elkaar gehecht, om vervolgens de boel af te lassen.

wieIlXQh.jpg


Verder ook de juiste kleppendeksel gemonteerd, en kan nu verder met afbouwen.

ovcwWBkh.jpg



Zit nog wat prutswerk aan, zoals de vacuümslangen, ontluchting vd rembekrachtiger, nog een stukje benzineleiding monteren en de tellerkabel is te kort...
Afgelopen najaar met verhuizen al aardig opgeruimd, dus grijp nu af en toe mis.... Is wel balen, maar goed, tis niet anders...

Verder zit het spaghettispruitstuk nog steeds tegen het schutboard aan, dus ga ik ook maar wat aanpassen dat ie wel vrij is.


Ik had nog wat gepost over een '70er Taunus coupé,

Morgen zou ik gaan kijken hoe of wat, maar dat kwam de beste man niet uit, dus zou volgende week contact houden. Allemaal prima.

Nu zag ik vandaag dat iemand anders hem heeft opgehaald:eek::eek::cry:
Was er bijzonder slecht te pas over, want afspraak is afspraak. Maar hun dachten daar blijkbaar anders over....
De andere had telefonisch geld geboden, en was voor hun genoeg om hun principes en moraal overboord te gooien..Ook omdat ik nog niks concreets had toegezegd.....

Het is niet anders, en er komt vast wel weer eens wat op m'n pad.... Maar ik had wel zin om een orgineel Nederlandse Taunus GT weer tot leven te wekken....
 
Het mooie is dat zoiets niet eens via Marktplaats is gegaan..

Ze hebben mij en nog iemand aangeschreven, en ik meende dat ik de enige was..

Dan over de prijs, was het bieden naast de auto. Op de foto's die ik had, zag ik dat er geen achteras onderzit, terwijl ik op de foto&#347; geen achteras eronder zag zitten..
Dus afspraak gemaakt om te komen kijken.

Maar de andere heeft telefonisch een bod gedaan, en zijn ze mee akkoord gegaan... Zonder mij wat te laten weten.... Anders had ik telefonisch ook wel een bod gedaan....

Nja, tis niet anders, was er wel slecht te pas over gisteren....
 
Die groene vd eerste eigenaar voor €8000,- Als dat écht een perfecte auto is, istie het wel waard.

Maar voor dat geld koop ik er liever een Amerikaan bij:cool:

Eerst maar wat afwerken en zien dat er nog eea naar nieuwe eigenaren gaat...


Inmiddels met de remmerij vd groene Taunus gangs geweest, dat is nog even een dingetje:eek:

De remcilinders waren toch niet al te fijn, maar ik moet nog verder kijken in het remsysteem...

Had de remcilinders vervangen, en heb een zuigpompje voor het ontluchten. Gaat prima, maar hij zuigt geen remvloeistof aan:eek:
Dus vd week de remslang naar de achteras maar loshalen, en kijken of dat de oorzaak is....

Zo'n 7 jaar terug heb ik de achteras vervangen, en toen heb ik alles vernieuwd. Als nu de slang nu al dicht zit..... Of bij de hoofdremcilinder zit iets niet goed, dat kan ook...


Verder schiet de rode Taunus ook op, en de motor heeft weer gedraaid! Heb het meeste aangesloten, en was wel benieuwd of alles het ook zou doen.
De carb is niet helemaal goed, daar moet ik nog mee gangs, maar als er benzine bovenin de carb gaat, dan loopt ie meteen, maar wel hoog in toeren...

Dus stapje voor stapje komen we er wel!:cool::LOL:
 
Inmiddels heeft de groene Taunus alweer apk, ik wil alleen de hoofdremcilinder nog een keer vervangen, die is niet al te fijn meer...

Verder zijn inmiddels de Granada en de '88er Scorpio van eigenaar gewisseld!
Beide auto's blijven hier opt dorp, en de nieuwe eigenaren zijn krapan 20 jaar jong. Oftewel de volgende "generatie"

Foi, ik begin al oud te worden:p:p

De rode Taunus is nu ook afgebouwd, uitlaat pas gemaakt, km kabel vervangen voor een langer exemplaar, en de rest afgewerkt.

PzlRglDh.jpg

GibRwdbh.jpg


En inmiddels al een testritje gemaakt, het gas blijft soms hangen, dus daar nog naar kijken.
CqJQ9WVh.jpg

iwSCoy7h.jpg


Verder had de rode Taunus nog een ander kwaaltje, soms pakt ie niet aan als je de sleutel omdraait.... Meestal wel, maar soms niet...
Dat is ook aardig vervelend, en het bleek een slecht contact in de contactschakelaar.
Dus die nog vervangen voor een goed exemplaar, en nu is dat probleem ook verholpen:cool:
Ug5Xp8Qh.jpg



Vorige week nog een paar dagen met de 17M gereden, en daarvan heeft de verdamper de geest gegeven...
Was er al wat bang voor, maar vorige week was het slecht starten, slecht lopen, en toen ik bijna thuis was, inhouden, geen power, backfire, en thuis sloeg ie af, en wilde op lpg niet meer starten...

Omdat ik nauwelijks op benzine rij met em, zit het pompje vast, dus kon em op benzine eerst ook niet proberen.

Ik vermoedde of de onststeking of de verdamper, maar als je benzine bovenin de carb gooit, start ie wel zoals het hoort:cool:

Een nieuwe verdamper is besteld, en zal binnenkort wel hier zijn,


Gisteren wilde ik de Tbird nog even meenemen, maar toen ik em wilde starten is er een stangetje van het gasmechanisme losgeschoten.... Zul je altijd zien...

Komend weekend maar eens even kijken of ik weer eea af kan werken:cool:
 
Ergens heb ik 't idee dat 't dagelijkse straatbeeld daar alleen maar (relatief) oude Ford's is: niet zo gek dat de jongelui er ook in gaat rijden => een moderne auto is te opvallend :)
 
De remmerij vd Taunus ben ik nog weinig mee opgeschoten.... Ene keer remt hij aardig goed, andere keer bijna niet... Al wat uitgezocht, een passende nieuwe remcilinder is te koop, maar voor serieus geld, dus wil eerst nog een keer wat andere dingen proberen.

@Sjon:
Het straatbeeld hier toont idd wel relatief veel oudere auto's, voornamelijk Ford en Volvo's (2, 7 en 9 serie) dus ze gaan er wel in mee:cool:
Soms waan je je hier wel 30 jaar terug wat t straatbeeld betreft. Bepaalde straten zie je er zat, een Granada station, '92er Opel Omega A, '86er Golfje mk2, '85er bmwtje, opel Monza, '88er E-kadett en dan de rest vd Volvo's en Fordjes.

Ik woon op een plein in Nieuwleusen, en er zijn hier 6 pleinen, op elk plein staan wel 1 of meerdere oude Fords:cool:


Inmiddels druk geweest met vanalles, en is het bijhouden hiero er bij ingeschoten...

Het stangetje vd downshift lever vd Thunderbird is inmiddels gefixt,
6Wn7XBxh.jpg


Ik heb een gaatje in het stangetje geboord, en hem geborgd met een ringetje en een splitpen. Zodat ie zowiezo niet zo snel weer losschiet.
Het zat aardig op een onmogelijke plek, maar tis gelukt!
Men denkt vaak dat je bij oude auto's overal wel goed bijkan, maar zo'n Thunderbird is toch wel aardig volgebouwd, en heb je weinig ruimte om overal goed bij te komen...


Verder had de Sierra nog de nodige dingen gehad....
Had em 's ochtends meegenomen naar het werk, en bij aankomst bleef het acculampje branden, terwijl ik de sleutel uit t contact had...
Op de terugweg werd het erger, en het acculampje begon te branden tijdens het rijden.

TQ65cqxh.jpg


Het bleek de dynamo te zijn, die na 27 jaar de geest heeft gegeven....
Gelukkig kon ik snel in de omgeving een goede ophalen voor een tientje:cool:


Normaal zou het 2e weekend van Juni het FordFreaks Treffen weer plaatsvinden, maar helaas door de corona ellende gaan zulke evenementen ook niet door..
Dan maar m'n eigen minimeetingo_O

LG1I2fUh.jpg


uJlo67Mh.jpg


auo89ZHh.jpg


QgMJ35ih.jpg


Xuev6pfh.jpg



Verder nog een weekje weer een oude bekende voor de deur gehad:p
3JG9JvCh.jpg


Die is inmmiddels door naar het noorden van het land(y)


De 17M had er ook geen zin in, en na een nieuwe verdamper besteld te hebben, en uiteindelijk te hebben ontvangen, die samen met m'n hulpje gemonteerd:cool::LOL:

fWpqZDhh.jpg


Helaas is het probleem nog niet verholpen, ik vermoed dat het em in het electrische gedeelte zit, maar hoe dat allemaal zit, moet ik nog uitzoeken. En nog opzoek naar een goedwerkend benzinepompje


Vorige week de Sierra voor de apk gehad, die loopt er eind juli uit.
De banden voorop zijn te breed, en lopen af en toe wat aan in de wielkast (inveren icm sturen).
Dus dat is apk afkeur, en er zat een gaatje in de uitlaat, hierdoor kwam waarschijnlijk de lambda ook niet bij.

VhfgjMyh.jpg

q1iM4Soh.jpg



Ook is er tussendoor nog een Twentse Taunusdriver geweest voor enkele onderdeeltjes, en die was ook weer blij:cool:
tCPAR15h.jpg



De '86er Scorpio doet t ook nog prima, de uitlaat was "custom" en wilde het toch weer naar een wat beschaafder geluid.
Nu liggen uitlaten niet voor het oprapen, maar onlangs al een keer opt dorp een gebruikte uitlaat van een 2.9 Scorpio opgehaald.

czq7D0Th.jpg


Links de "oude" en rechts de "nieuwe"
Het was een gemartel om de boel er weer alleen onder te krijgen, en moet met verlooppijpjes werken om de boel netjes pas te krijgen.
Maar tis gelukt, en hij klinkt nu alsnog wel lekker, maar iig beschaafd zodat niet t halve dorp wakker wordt:p

En de kapotte achterbumper vervangen voor een net exemplaar(y)
xoEJWkMh.jpg



En als laatste, de Mondeo, die hebben we gekocht met een klapperend dubbelmassavliegwiel, deze staat nu bij de garage voor vervanging van die pruttel, en komt er gelijk nieuwe apk op. Voor de apk hoefden er alleen 2 nieuwe voorbanden op, die waren aan de binnenkant beschadigd.... Was mij nooit opgevallen, maar als dat t enige is voor de apk vind ik het prima.
 
De Sierra had ik inmiddels al gefixt, en heeft sinds woensdag weer nieuwe apk:cool:

Begin vd week was de Mondeo naar de dorpsgarage voor apk en nieuw dmv en koppelingsset.

De apk was met 2 nieuwe voorbanden weer geregeld:cool:
Alleen het dmv en koppeling durfde de beste man niet aan... Er zit een hydraulisch druklager, en dit type schijnt nog wel eens problemen te geven met ontluchten...
Dus hij durfde het eigenlijk niet aan, ook omdat ie in het verleden er al eens mee aan het strijden is geweest...

Dus maar eens bij diverse dealers informeren naar de prijs etc.


Onlangs werd mij gevraagd of ik met de Thunderbird enkele groep 8 leerlingen naar school wilde brengen naar hun afscheidsmusical.
Tuurlijk wil ik dat!
En afgelopen woensdagavond was het zover!

Er waren in totaal 4 auto's en de kids vonden het geweldig:cool:

2OeizYUh.jpg


r2rFVHih.jpg


Enkele dames zagen de FordFreaks sticker op de Tbird, en die moesten en zouden in de FordFreaks auto gaan:LOL::p:cool:

Eerst in konvooi wat rondgereden, en vervolgens de kids bij school uit laten stappen. Stapte 1 leerling uit, reden een rondje, en dan de volgende uit de auto.
Zo hadden ze allemaal hun "moment of fame"

De kids vonden het geweldig, en het zijn de leuke dingen vd hobby:cool:

wRO04vrh.jpg



Verder eindelijk nog tijd gehad voor de 17M, die stond ook nog steeds "kapot" voor de deur...
Hij wilde zowel op lpg als benzine niet aanpakken....

Vervolgens dacht ik dat t de verdamper was, die vervangen, maar helaasss

Omdat ie al lange tijd niet op benzine had gelopen, vermoedde ik dat dan evt het benzinepompje defect was.
Die gedemonteerd, maar die werkt verder goed.....

Maar toch kreeg de carb geen benzine.....

Van de lpg installatie zit er een benzineafsluitertje tussen de pomp en de carburateur. Dus ik heb een leiding vd benzinepomp direct op de carb gezet, en hij kreeg weer benzine!
Toch is de carb niet fijn, maar toen ie eenmaal weer wilde lopen op benzine, bleef hij wel benzine aanvoeren.

Er zit dus echt iets niet lekker met de lpg installatie, waarschijnlijk wat electrisch, maar ik zou niet weten hoe of wat.. Heb geen idee wat wanneer wel of niet aangestuurd moet worden, of waarvandaan dat gebeurt...

Dus nog wat uitzoeken, maar denk dat ik em een keer wegbreng naar een lpg specialist, en laat die de boel maar goed terechtmaken.
 
Ja dat was zekers leuk!


Afgelopen week kon ik het weer eens niet lateno_Oo_O

Er stond een '73er Transit te koop, V6 met 5bak, lpg en verlopen apk....

Prijs was bieden, en het leek zo op de foto's geen heel raar ding...

Contact opgenomen met de verkoper, en tsjah.... Voor de apk wat laswerk, paar hoesjes, en misschien wat remmerijwerk...
Nu is dat wel te doen, maar de roest.... Deze busjes kunnen behoorlijk ver heen zijn, dus "wat laswerk" is bij zo'n ding een ruim begrip....

Hij stond op een uur rijden, en wilde zekers komen kijken. Ik was de tweede, dus als de eerste hem niet kocht, mocht ik komen kijken.
Nu is de eerste geinteresseerde niet op komen dagen, dus ik mocht komen.

Donderdagavond die kant opan gegaan, bussie bekeken. Geen perfect strak ding, ooit eens opgeknapt met veel laswerk, maar het zag er allemaal wel goed uit.
Het laswerk zat em alleen linksvoor, een stukje bodem bij de pedalen/binnenscherm. Is goed te lassen en verder istie hard.

De V6 startte meteen op lpg, en liep hartstikke mooi:cool: En als je die V6 roffel hoort, ben je eigenlijk al verkocht:LOL:

Dus een deal kunnen sluiten, en hem afgelopen zaterdag opgehaald:LOL:

1B9Lvzwh.jpg


hz9ahLTh.jpg


N5A3l7Uh.jpg


D602MTEh.jpg


2WegngQh.jpg


Het laswerk:
76hGchKh.jpg



Vrijdag een kar geregeld voor zaterdag, en zaterdag met de Mondeo en kar die kant opan.
Voor de Mondeo was het z'n eerste keer dat ie aan het werk mocht, dus was ook erg benieuwd hoe hij zich houdt, en wat het verbruik is.

De heenweg een bult file gehad, dus al wat later daar aangekomen.
Vervolgens wilden we de Transit starten, kreeg hij geen lpg.....
Bleek een stekkertje te zijn, maar uiteindelijk wilde hij nog niet starten....

Zul je altijd zien:eek::T

Dus bus achter de kar geduwd, en hem op de kar gelierd. Hij paste er ook precies op kwa breedteo_O

JLlpQhSh.jpg


AcvpNALh.jpg


YMM32JJh.jpg


Onderweg liep de combinatie perfect achter de Mondeo, geen apartigheid, en de Mondeo trok het span met gemak.
Het ging zo gemakkelijk dat ik de begrenzer er maar op heb gezeto_O:p
Het acuele verbruik op de terugweg lag netjes op 1 liter op 11 á 12km(y):cool:

Bij de Beuntoko gearriveerd, ding vd kar en hem op stal gezet.

Vandaag nog even geweest, en het was weer starten en lopen:cool: Dus ook gelijk maar een klein testritje gemaakt, en zo'n ding heeft echt wel karakter:LOL:

Ik ga hem weer apk klaarmaken, en dan die ik het wel, wil namelijk ook nog de 17M klaarhebben, dus nog zat te doen!
 
Hahaha, mooie aankoop wederom. Die trailer, dat is dan ook een superfijn ding. Ik heb al veel trailers gebruikt, maar die van jou loopt veruit het beste achter de BMW. Lekker breed, lomp en dus heel stabiel. Is dat je eigen?
 
Oh wauw, die Transit vind ik echt gaaf!! (y)
Verf erbij gekregen om het bedrijfslogo over te schilderen?
 
Ja het is een superfijne kar:cool:
Heb zelf geen eigen kar, wel eens over nagedacht, maar deze huur ik opt dorp voor 4 tientjes per dag.

Daarvoor kan ik geen kar bij de deur hebben staan, of ik haal me nog meer projecten aan:p


Het bedrijfslogo is een sticker, en de kleur groen is RAL 6000, dus ideaal om weer bij te werken, hij is al wel wat dof, dus misschien nog een keer compleet overschilderen.
Maar eerst maar eens zien dat er weer apk opkomt, je komt wss toch meer tegen dan je lief is...
 
Leuk ding! Mooi om onderdelen mee op te halen voor het wagenpark. Stickers zijn er met voorzichtig föhnen wel af te krijgen, denk ik.
 
Heel mooi ding, origineel Nl ook nog, niet de zoveelste ingevoerde Duitse brandweer- of Notdienst-wagen. Ik wist wel dat er in Engeland versies met V6 (3 liter Essex) zijn geleverd, die hebben de diesel-neus omdat het anders niet past. Deze heeft een normaal front èn een V6. Zal er later wel ingebouwd zijn. Wat is het eigenlijk voor motor? 2.0, 2.3, 2.8?.
 
Weer een heel stuk bijgelezen hier, wat een tempo heb jij erin zitten! Kopen, repareren, verkopen, en niet noodzakelijk in die volgorde. o_O :p Erg leuk.
De Transit is ook top zeg. Een V6 in zo'n ding is wel heel fijn, lijkt me al heel wat anders rijden dan die 1700jes die je vrij veel ziet.
 
Wat een leuk bussie
En idd roesten dat kunnen ze, dat deden ze vroeger ook al man man man.
 
Leuke Transit! Niet alleen een origineel Nederlands kenteken maar zelfs een Nederlands product uit de Ford-fabriek in Amsterdam!
 
Het is al erg lang stil in Salland..... Ben toch wel erg benieuwd hoe het met de Transit (en de overige olde Ford-kroam natuurlijk) gaat....
 
Haha, ja het is idd een poosje stil in Salland:p

Het perceel waar de Beuntoko staat is verkocht, maar ik kan de Beuntoko plus wat stallingsplekken blijven huren.

Dus druk met opruimen, verplaatsen, herinrichten etc.

Verder kreeg ik 4 weken terug een slijmbeursontsteking in mijn knie, dus dat kon er ook nog wel bij... Gaat nu wel weer de goede kant op, maar kan hem nog niet teveel belasten...


Maar afgelopen week heb ik de Transit bij het apk station gehad, en er zat nog een redelijk lijstje bij...
Ik was bij het keuren, en toen we er onderlangs liepen schrok ik wel een beetje hoe alles er ondergebouwd is.... Dat is allemaal redelijk ruw gedaano_O

Het lijstje:
- uitlaat goed vastzetten
- remleiding vastzetten
- fuseekogelhoesje
- laswerk frontbalk en bij het stuurhuis
- Remverschil achteras (linksachter doet weinig tot niks).
- ontluchting vd lpg tank

De uitlaat hangt met tig verschillende rubbers en ty-wraps vasto_O Dus dat moet ik fatsoeneren.

Omdat de lpg tank in dezelfde ruimte zit als de bestuurder, moet er een ontluchting naar buiten zijn. Mocht de tank lek raken, rij je met een bom rond...
Maar de ontluchting was niet te vinden, en de tank was netjes weggewerkt/afgetimmerd. Nu heb ik de boel losgebroken, en er heeft een ontluchtingsslang gezeten, maar heel onlogisch...

Het laswerk had ik niet gezien, en ook niet op gelet:rolleyes: maar is te overzien.

Remverschil op de achteras zit em in de voering en de remcilinder is ook niet zo fijn meer, dus ik wil nog nieuw spul daarvoor bestellen.
 
Fijn dat je de toko kan blijven huren (ik weet hoe 't is om te moeten vertrekken...)
Rustig aan met die knie, de Transit loopt niet weg, je hebt genoeg ander vervoer en de gezondheid gaat voor.
 
Zodan, inmiddels weer een poosje verder, m'n knie is opzich alweer beter, moet nog wel opletten met belasten, maar ik pak de draad weer op!

Ik heb de Beuntoko nu ook aardig zoals ik het hebben wil, en de stalling is aardig uit hetzelfde tijdsbeeld als de auto's:cool:

GS1EV82l.jpg


De komende tijd heb ik nog wat klusjes aan eigen en andere auto's. Dus ik heb nu tijdelijk even elders onderdak gevonden voor de rode TC1.
Is wel fijn om wat "ruimte" te hebben om zulk soort dingen op te kunnen pakken.

Verder ben ik er nog achter gekomen dat de Thunderbird ook een prima bladblazer iso_O:D

vzBcyI7l.jpg



Nu ook alvast begonnen met wat onderhoud aan de Sierra, hij heeft al nieuwe olie en filter, en de rest moet ik nog bestellen.

Verder heeft de Scorpio behoorlijk kromme remschijven, is niet fatsoenlijk mee te rijdeno_O dus die ook nog even bestellen en vervangen.
 
Zo is het, erg mooie stalling, doet me een beetje denken aan de inventieve Fries hier op het forum die helaas te vroeg is heen gegaan.
 
A3 White zei:
Zo is het, erg mooie stalling, doet me een beetje denken aan de inventieve Fries hier op het forum die helaas te vroeg is heen gegaan.

Ja wie was dat ook alweer, Alex ofzo, zal waarschijnlijk hier wel op pagina 48 staan ofzo.


Goed weer wat van je te horen beste taunusdriver!
 
Terug
Bovenaan