SVF: Nissan Note 1.2 Connect Edition 2013 230.340 km // eerste uitgebreide fotosessie

Ik vind het een heel saai ding, maar dat groen haalt 'm wel op. Qua rijden ga je aan een Civic meer plezier beleven, maar als dat je niet uitmaakt...

De kleur van die groene is wel gewaagd, ik persoonlijk vind het wel wat hebben en er is niks mis met de kilometerstand, alleen de prijs hoog en het autobedrijf waar hij te koop staat zou ik links laten liggen.

zombies zei:
De kleur van die groene is wel gewaagd, ik persoonlijk vind het wel wat hebben en er is niks mis met de kilometerstand, alleen de prijs hoog en het autobedrijf waar hij te koop staat zou ik links laten liggen.
In combinatie met wat mooi lichtmetaal staat er best een kek wagentje. Een grijze of zwarte i20 gaat het zeker niet worden. Maar wat is er met dat bedrijf? Ik heb (nog) niet iets negatiefs kunnen vinden op het net.

Barri zei:
Ik vind het een heel saai ding, maar dat groen haalt 'm wel op. Qua rijden ga je aan een Civic meer plezier beleven, maar als dat je niet uitmaakt...
De Civic is nog niet uit beeld, maar ik heb het niet alleen voor het zeggen in huize SVF... Ik heb Mrs. SVF nog niet kunnen overtuigen van de meerwaarde van een grotere en duurdere C-segmenter tov de Mazda 2 die we nu hebben en die kwa ruimte gewoon prima voldoet. (maar met wat kwaaltjes en die niet superzuinig is en mede met dat argument heb ik haar wel kunnen overhalen dat het verantwoord is te investeren in een modernere, zuinigere én veiligere auto)

Ten opzichte van een Civic is ie erg saai ja. En nog uit de tijd dat koreanen nog iets minder verfijnd waren. Maar het is vast een betrouwbare auto.
Ik vind persoonlijk een Daihatsu Sirion veel leuker.

Mooie Sirion Sport

Met de Sirion heb ik niet zoveel, dan nog liever de blauwe Mazda 2 op de vorige pagina die schat ik kwa rijeigenschappen en betrouwbaarheid een stukje hoger in. Over de Sirion hoor ik nog wel eens negatieve verhalen over extreem hoog olieverbruik, (bij de 2 alleen veel spookverhalen over de Bifuel op LPG) Maar beide auto's vind ik van binnen erg goedkoop aandoen (net als de Swift tot 2011)

Een tweede generatie Honda Jazz (eigenlijk de derde vanaf 2008) of de Swift vanaf 2011 zijn wel serieuze opties maar zitten eigenlijk nog iets boven mijn budget.

SVF zei:
Met de Sirion heb ik niet zoveel, dan nog liever de blauwe Mazda 2 op de vorige pagina die schat ik kwa rijeigenschappen en betrouwbaarheid een stukje hoger in. Over de Sirion hoor ik nog wel eens negatieve verhalen over extreem hoog olieverbruik, (bij de 2 alleen veel spookverhalen over de Bifuel op LPG) Maar beide auto's vind ik van binnen erg goedkoop aandoen (net als de Swift tot 2011)

Een tweede generatie Honda Jazz (eigenlijk de derde vanaf 2008) of de Swift vanaf 2011 zijn wel serieuze opties maar zitten eigenlijk nog iets boven mijn budget.
Een Mazda 2 doet niet goedkoper aan dan andere auto's in zijn klasse, maar wat is eigenlijk je budget, want dat heb ik niet kunnen vinden.

Mijn budget is in principe maximaal 5.000 euro, het liefst minder maar bij een héél bijzonder aanbod eventueel iets meer. Maar dat ligt uiteraard ook aan de inruilprijs voor mijn huidige auto...

En wat betreft het goedkoper aandoen van de Mazda 2, het is misschien ook meer het gevoel en de algehele indruk van het interieur (dat vind ik ook belangrijk omdat je dat nou eenmaal het meest ziet van je auto)

Dit bijvoorbeeld:

$_85.JPG

vind ik er persoonlijk veel fraaier moderner en hoogwaardiger uitzien dan dit:

0339638802005.jpg

Het zal kwalitatief beslist goed in elkaar steken maar het oogt een halve klasse lager. Ik krijg er een beetje een Mickey Mouse gevoel bij...

Dat Mickey Mouse gevoel krijg ik al jaren bij Hyundai en Kia, het wil serieus zijn maar lukt dat totaal niet.
Suzuki Swift Een Swift uit 2011 zeer compleet uitgevoerd en met 1.5

@zombies: SVF krijgt juist het Mickey Mouse gevoel bij het interieur van de Mazda 2.

De kwaliteitsslag die Hyundai en Kia hebben gemaakt is fenomenaal. Het verschil van mijn Getz en de i20 is 8.5 jaar. Het is een heel ander afwerkingsniveau. Het enige wat overeen komt is dat er niets tot nauwelijks iets stuk gaat.

Als je van mijn i20 dan naar een Kona overstapt dan zie je dat de Koreanen nog steeds hard werken aan mooiere afwerking.

Jij zegt dat Kia en Hyundai graag serieus willen worden genomen maar dat het totaal niet lukt. Ik zeg stapceens binnen bij een Kia of Hyundai dealer binnen en werk je autokennis bij. Nu maak je de indruk dat je sinds 2001 niet meer een kijkje daar hebt genomen.......

verlichting2 zei:
@zombies: SVF krijgt juist het Mickey Mouse gevoel bij het interieur van de Mazda 2.

De kwaliteitsslag die Hyundai en Kia hebben gemaakt is fenomenaal. Het verschil van mijn Getz en de i20 is 8.5 jaar. Het is een heel ander afwerkingsniveau. Het enige wat overeen komt is dat er niets tot nauwelijks iets stuk gaat.

Als je van mijn i20 dan naar een Kona overstapt dan zie je dat de Koreanen nog steeds hard werken aan mooiere afwerking.

Jij zegt dat Kia en Hyundai graag serieus willen worden genomen maar dat het totaal niet lukt. Ik zeg stapceens binnen bij een Kia of Hyundai dealer binnen en werk je autokennis bij. Nu maak je de indruk dat je sinds 2001 niet meer een kijkje daar hebt genomen.......
Dat zijn jou gedachten daar kan ik niks aan doen, ik ben pas nog bij de Kia dealer geweest en heb daar plaats genomen in een Optima en moet zeggen het ziet er allemaal keurig uit, maar haalt het qua afwerking echt nog lang niet bij de meeste andere merken, een Mazda 2,3 of 6 zijn echt stukken beter afgewerkt en met vele mooiere materialen. Maar daar gaat het hier niet om, het gaat om een auto voor SVF en als hij blij word van een blauwe of groene I20 dan moet hij die vooral kopen, hij zijn goede auto's.

Het gaat mij niet om een stukje hard of zacht plastic meer of minder. Ik ben niet zo'n dashbordknuffelaar. Ik hou van mooie vloeiende en cleane lijnen zonder allerlei puisten, gaten of overbodige richels e.d. In mijn huidige 2 zit ook veel hard plastic maar het ziet er netjes uit en kraakt en rammelt niet, ook niet na ruim 2½ ton. Maar goed, alles ligt nog open: ik moet eerst nog maar eens proefrijden in zo'n i20. Misschien valt het wel bar tegen (mijn huidige 2 deelt het onderstel met de Ford Fiesta en dat is een uitstekend rijdende auto) Maar misschien rijdt het gewoon prima: Ik sta er volledig objectief en onbevooroordeeld in.

Deze grijze Civic staat al geruime tijd te koop en is al 2 keer in prijs verlaagd en staat in de buurt van die blauwe Hyundai. Dat kan ik eventueel mooi combineren, wellicht komend weekend.

Die rode Swift is een 3 deurs en van het oude model. Het nieuwe model (blijkbaar al vanaf januari 2011) lijkt er als 2 druppels water op maar dan totaal anders...:p En ik heb het liefst een 5 deurs.

De Civic is ook een goede keuze en deze ziet er op de foto's goed uit, maar ik denk dat de meeste mensen hem laten staan door de hoge kilometerstand. Maar let op dit is wel de 1.4 dus ook een proefrit maken, de nieuwe Swift heeft altijd een 1.2(sport daar gelaten) en die vond ik tegenvallen.
De I20 rijd niet zo sportief als een Mazda 2 of een Fiesta, waarom eigenlijk niet een Fiesta?

zombies zei:
waarom eigenlijk niet een Fiesta?

Dezelfde auto als onze buren, tja waarom niet?

Zeker niet verkeerd maar toch heb ik niet zo heel veel met dit model, een beetje te druk en ietwat geforceerde vormgeving. Een i20 is zeker saaier maar m.i. niet minder lelijk. Maar dit model Fiesta is wel een auto waarvan ik dacht dat 'ie ruim boven mijn budget zou zijn dus bedankt voor de suggestie!

Vanochtend wezen proefrijden in deze blauwe i20 in mijn woonplaats Enschede. Even een stukje de A35 op en bij Hengelo Zuid weer terug. Ik moet zeggen dat het mij helemaal niet tegenvalt! Het is op de snelweg zeker geen gevoelloze en abnormaal licht sturende zwabberbak waarbij je continu aan het corrigeren bent. Het rijdt best aangenaam en comfortabel. Bij snel optrekken hoor je de motor wel heel duidelijk maar hij komt als geheel niet slomer over dan de 1.4 in mijn zwaardere Mazda 2. Hoe hij zich houdt bij het snellere bochtenwerk is wat lastiger oordelen daarvoor zou ik een iets uitgebreidere proefrit moeten maken, maar de eerste indruk is goed. Deze i20 heeft itt mijn Mazda ESP, al ben ik niet zo'n klaverblad coureur die snel de grenzen opzoekt. Deze blauwe zag er voor zijn km stand van dik 2 ton in elk geval bijzonder netjes en smetteloos uit met complete onderhoudshistorie, een nagenoeg roestvrije uitlaat, bijna geen steenslag, 4 goede banden, een goed werkende airco en een héél klein deukje in het linker voorscherm. Over de koppeling heb ik wat lichte twijfels, die greep voor mijn gevoel vrij hoog aan, maar slipte niet. Volgens de verkoper komt dat omdat deze i20 een z.g hydraulische koppeling heeft... Ook heeft deze auto een onderhoudsvrije distributieketting ipv een riem.

Met inruil van mijn Mazda zou ik 3.200 euro moeten bijleggen wat ik opzich een net aanbod vind, mede vanwege het kleurverschil agv de schade (zie vorige pagina's van dit topic) de defecte airco etc.
Nou heb ik bij deze metallic blauwe niet meteen een wauw gevoel maar hij staat hier bijna om de hoek en het was dus een prima gelegenheid om eens een stukje te rijden in zo'n ding en om een indicatie te krijgen van de inruilprijs van mijn huidige auto. (waar mogelijk ook nog wel wat onderhandelruimte zit mocht ik écht serieus geïnteresseerd zijn)

Nog geen kogels in door de kerk dus, maar ik heb nu een indruk van deze i20 en de waarde van mijn Mazda 2. De groene in Purmerend blijft mijn favoriet (met cruisecontrol en iets minder km's) maar heb ook nog een eveneens groene en interessante Mazda 2 1.5 gevonden in Haaksbergen die ik ook zeker eens ga bekijken en eventueel proefrijden, al blijft dat interieur me tegen staan...

De beste auto's komen uit het oosten! Na ruim 25 jaar Japans nu deze gifgroene Koreaan eens proberen:

5b1c1fcedbdcb-DSCF0766b.jpg

En het laatste plaatje van de Mazda 2:

5b1c1fc2176f8-DSCF0751b.jpg

Uiteindelijk dus allemaal wat sneller gegaan dan gedacht maar ik ben er content mee!:D Nieuw topic volgt binnenkort.

Op die foto zie ik nog meer kleurverschil op de Mazda. Van voor naar achter verloopt ie van blauw naar grijs :D
Veel plezier met de Hyundai! Lekker kleurtje!

Dat kleurverschil was inderdaad nog wel een issue. Dat icm de defecte airco, de tikkende stabilisatorstang, de slechte uitlaat en een lichte trilling agv een deukje in de velg rechtsvoor maakte het onderhandelen en niet makkelijker op. (het motormanagement lampje brandde gelukkig niet) In eerste instantie wilde hij er niet meer dan 500 euro voor geven, maar na een hoop getouwtrek en stevige discussies over en weer heb ik uiteindelijk 2900 euro moeten toeleggen. Ik ga er dan wel 6 jaar en 85000 km op vooruit in een modernere auto mét cruisecontrol, ESP, 8 airbags en een usb aansluiting (zodat ik niet meer met ouderwetse cd's hoef te kl*ten) Geen elektrische ramen en speakers achter, maar dat laatste is zo te fiksen...

Haha, hopen dat hij over je nieuwe auto een stuk eerlijker is.

Gefeliciteerd, veel auto voor weinig geld en lekker opvallend kleurtje (y)

De prijs is er natuurlijk wel naar. De meeste vergelijkbare Mazda's 2 zitten al gauw op 2.000 euro. Als je even een rondje om de auto loopt (en ook even op je knieën de onderkant inspecteert) en een kort proefritje maakt dan komen de meeste gebreken wel boven water. Het meest twijfelachtige is de katalysator die mogelijk vervangen moet worden (uitstoot bij de laatste 2 apk's aan de hoge kant en een regelmatig brandend motormanagement lampje) Als je alle eerder genoemde gebreken laat repareren (en eventueel het scherm opnieuw laat spuiten) dan zit je denk ik al snel ruim boven de 2000 euro (dus inclusief de verkoopprijs) maar opzich is hij dat wel waard. De basis is gewoon prima.

SVF zei:
Nieuw topic volgt binnenkort.

Kan eigenlijk ook gewoon prima hier, scheelt een hoop inleidende tekst...

De plaatjes:

5b1d4f7721478-DSCF0767.jpg

5b1d4f7e9c0e2-DSCF0769.jpg

5b1d4f854c64e-DSCF0771.jpg

5b1d4f8d1af22-DSCF0773.jpg

5b1d4f9477b00-DSCF0775.jpg

5b1d4f9b493ea-DSCF0778.jpg

5b1d4fa2428b9-DSCF0780.jpg

5b1d4faa7609e-DSCF0781.jpg

5b1d4fb219da4-DSCF0783.jpg

5b1d4fd9e8a73-DSCF0786.jpg

5b1d5018610c8-DSCF0795.jpg

5b1d50101c3d5-DSCF0793.jpg

5b1d4fe0e2e16-DSCF0788.jpg

5b1d4fe7ed053-DSCF0789.jpg

5b1d503507791-DSCF0800.jpg

5b1d50212346c-DSCF0797.jpg

5b1d4ff2200da-DSCF0792.jpg

5b1d503b87058-DSCF0801.jpg

5b1d805b635b7-hyundai-i20-airco-bwjr-2009-zondag-open_%2820%29.jpg

5b1e57be6f94c-DSCF0804.jpg

Wat kleine plekjes onder op de voorbumper en een paar steenslag putjes in de motorkap, die ga ik zsm bijwerken (heb al een lakstift laten maken) Het valt eigenlijk bijna niet op en als geheel een hele nette en schadevrije auto. Hij ruikt van binnen zelf nog een beetje nieuw!:D Perfect is de auto niet. Eigenlijk 1 mankement en dat is de functieknop van de de kachel / ventilatie. De knop hapert en blijft halverwege steken en de hij blaast alleen lucht in de voetenruimte en op de voorruit. De blazers die naar binnen blazen werken dus niet. Waarschijnlijk een mechanisch probleem met de knop of met het kabeltje naar de klep die de toevoer regelt. Dit kon eventueel wel gerepareerd worden maar dan moest ik er voor terug komen en werd het buiten de benzinekosten om, waarschijnlijk ook wat duurder, dus de gok maar gewaagd. Wel even vervelend met dit warme weer maar de airco werkt wel dus ik krijg in elk geval koele voeten.:p Om erbij te kunnen moet het zilverkleurige paneel met de radio er af en eventueel de bovenkant van de middenconsole. De uitlaat oogt wat roestig maar ziet er net zo uit als die van de Mazda toen ik hem kocht, (en die heeft het uiteindelijk nog 4 jaar volgehouden) De voorbanden zijn redelijk, achter nog bijna nieuw. Onderhoudsboekje is ingevuld en afgestempeld tot 125.000 km in 2012.

De terugweg van Purmerend naar huis via de houtribdijk gereden (Enkhuizen - Lelystad) Daar is ook het eerste plaatje geschoten. Vooralsnog maakt de auto een uitstekende en vertrouwde indruk! De boordcomputer geeft een verbruik aan van 6,2 liter op 100 km, maar dat zal vast nog beter kunnen. Of de (after market) cruisecontrol werkt weet ik niet. Wat ik ook doe er gebeurt niks, maar misschien doe iets verkeerd. Ik heb eigenlijk geen ervaring met die dingen. Maar eens zoeken op het net naar een handleiding...

De tweede frisgroene B-segmenter op dit forum in een week tijd! Ook voor de i20 geldt dat dit 'm nog altijd lekker actueel doet ogen. Het is allesbehalve een 'oude bak' en waarschijnlijk zul je er, op wat reguliere onderhoudsdingetjes, weinig problemen mee ondervinden. Zolang je uit de buurt blijft bij paaltjes, dan ;).

Leuke auto hoor! Ik vind de auto niet specialer, maar ook niet saaier ogen dan andere auto's in het B-segment en de auto oogt nog behoorlijk actueel! De kleur doet 'm echter, die maakt er een frisse verschijning van. Fijne kilometers gewenst! Het interieur mag nog wel een keer goed gereinigd worden, zo te zien :)
Je bent nu ook al de zoveelste forummer met een Hyundai. Het merk doet het verrassend goed onder de autoliefhebbers hier :D

Carfanatic zei:

Die had ik inderdaad al gevonden maar de mijne werkt net iets anders. Het is een vaste stengel die alleen om zijn as met de klok mee - en tegen de klok in + kan draaien. Om in te schakelen moet je het knopje onderaan indrukken, dan gaat er een groen lampje branden. Als je hem een paar sec. naar de + of - beweegt wordt het lampje rood maar behalve dat de stengel warm wordt gebeurt er verder niks...

D-C zei:
Ik vind de auto niet specialer, maar ook niet saaier ogen dan andere auto's in het B-segment en de auto oogt nog behoorlijk actueel! De kleur doet 'm echter, die maakt er een frisse verschijning van.

Mee eens! Een grijze of zwarte was het zeker niet geworden. Het model heeft van alles wel wat: een beetje Corsa, een beetje Clio, een vleugje Swift. Deze licht blauwe die ik eerder heb bekeken en proefgereden was rationeel misschien een iets betere keuze geweest, maar ook in deze kleur oogt het wat saai. Ik denk dat van alle auto's die ik tot nu toe heb gehad dit wel degene is met de mooiste en in elk geval zeker de meest opvallende kleur!
Ik denk dat ik ook nog op zoek ga naar een mooi setje licht metalen velgen, dat maakt hem helemaal af. Opzich zijn deze wieldoppen van een afstand niet lelijk maar van dichtbij oogt het wel erg goedkoop.

Dit weekend bezig geweest met een paar plekjes op de voorbumper bij te werken. Goed reinigen met heet water en heel licht schuren. Daarna behandelen met plastic primer en vervolgens met de lakstift.
5b38cb4423096-DSCF0906.jpg

Voor:
5b38cb3dc0286-DSCF0905.jpg

Na:
5b38cb4ac6449-DSCF0907.jpg

Niet perfect maar het valt bijna niet meer op, zeker als je het niet weet!:D

Tevens het mankement met de functieknop van de ventilatie verholpen, nou ja bijna dan op een kleinigheidje na. Eerst het dashboardkastje gedemonteerd en toen kon ik bij de kabels die de klep bedienen. Kabel losgekoppeld en bij handmatige bediening van de klep functioneren alle standen gewoon prima. De bedieningsknop blijft echter halverwege steken, dus de kabel weer vast gezet. Met 1 hand de klep vasthouden en met de andere hand voorzichtig de knop (al ratelend over het achterliggende tandwiel) helemaal naar rechts gedraaid zodat hij weer in de goede positie staat. Hij laat zich nu weer soepel bedienen, althans als de aanjager in de laagste stand staat. In stand 3 en 4 hapert hij bij het naar links draaien waarschijnlijk door de weerstand van de lucht in de klep. Niet forceren dus maar even de aanjager op standje 1 of 2 en dan gaat het soepel. Ik heb er vrede mee. Om het helemaal goed te verhelpen zal het hele bedieningspaneel gedemonteerd moeten worden en waarschijnlijk de bedieningsknop of het tandwiel ervan vervangen moeten worden.

De airco werkt wel maar echt heel koud wordt het niet, dus zal het systeem waarschijnlijk bijgevuld moeten worden. Tevens heb ik in de achter portieren 2 luidsprekers ingebouwd, de kabels waren al aanwezig. Klinkt meteen een stuk beter en voller. Verder niets dan lof over mij gifgroene rakker. Het rijdt heerlijk en ik ben er zeer tevreden mee en krijg veel positieve reacties!:)

Ziet er goed uit die bumper. Ervoor liggen met je neus ga je toch niet. Dus prima resultaat. (y)

Gefeliciteerd met de i20! Ik heb best wat kilometers met zo'n auto gemaakt en voelde me er bijzonder thuis in. Een fijn rijdende auto, prima afgewerkt en betrouwbaar.

Ik heb het niet zo op die fastfitters en heb slechte ervaringen met kwikfit, maar ik las een advertentie van Euromaster over een gratis airco-check. Dat leek me voor mij een prima kans aangezien mijn airco maar heel minimaal functioneert. Tijdens de druktest was de monteur met een collega bezig een Audi cabrio (met een defecte brandstofpomp) zwoegend de werkplaats binnen te drukken en zoals menigeen zou doen heb ik daarbij geassisteerd: ik beschik bepaald niet over superkrachten maar alle kleine beetjes helpen nietwaar...

Na 20 minuten kwam de monteur met het goede nieuws: geen lek en alles in orde én een ijskoude airco! Aircocheck is gratis maar voor bijvullen vraagt men volgens de prijslijst normaal 30 euro, maar omdat ik hem had geholpen hoefde ik niets te betalen: keurig en prima service en een dikke duim omhoog!(y) Geeft toch weer wat vertrouwen en wie weet dat ik er volgend jaar voor de APK ook maar naar toe ga. Al zal ik mijn groene rakker nooit alleen achterlaten en er altijd bij blijven tijdens de keuring, daarvoor ben ik nog iets te sceptisch al is Euromaster natuurlijk geen Kwikfit.

Inmiddels 5 weken en een kleine 2000 km gereden ben ik tot noch toe een zeer tevreden Hyundai rijder: geen olieverbruik en een gemiddeld benzineverbruik van rond de 1 op 17 bij woon werkverkeer. Op lange afstanden verwacht ik de 1 op 20 te kunnen halen. Over 2 weken de eerste serieuze test want dan ga ik op vakantie mét een goed werkende airco!:)

Heb zelf ook goede ervaringen met Euromaster (ook qua airco :) ); en zoals altijd blijf ik bij mijn auto: wil zien wat men doet, ondertussen de steentjes uit het profiel van de banden plukkend :)

Een kleine maar slimme geste van dat filiaal want jij overweegt terug te komen en post een goede ervaring op internet. Top!

Ik ben wat aan het zoeken naar een setje leuke licht metalen velgen maar veel aanbod is er niet. Op marktplaats eigenlijk alleen deze set tegen een schappelijke prijs maar vraag me af of ze onder mijn auto passen (op de foto staat het nieuwe model) Ook is het niet helemaal mijn stijl, ik hou wat meer van een klassiek model met dunnere spaken zoals op dit plaatje:

5b531393d248b-%24_85.JPG

Alleen dan wel een maatje kleiner dan deze 17 inch, het liefst niet groter dan 15, de standaard maat is 14 inch. Maar zoals gezegd, de spoeling is dun en ook bij de grote sloperijen hier in de buurt (Kleine Staarman in Bornebroek en Broekhuis in Albergen) heeft men niet iets moois liggen. Tips en suggesties zijn daarom van harte welkom! Prijs zo rond de 300 euro, maar voor een echt mooie set ben ik bereid wat meer te betalen. Ik begrijp dat die van een Kia Rio ook moeten passen. Verder ben ik ook nog op zoek naar een console box met armsteun voor tussen de voorstoelen en eventueel een bescheiden dakspoiler.

Op Fb een setje voor een rio, maar met winterbanden.

verder zie ik ook weinig staan voor <€300, voor €500 heb je wel een nieuw aftermarketsetje met banden.

Op marktplaats staan toch wel meerdere geschikte. ET waarde tussen 40 en 45 is wel goed. Groter naafgat dan 54,1 kun je opvullen met centreerringen. Meestal zitten die er sowieso in, met geluk in de goede maat. 4 centreerringen kosten gok ik 25 euro.
Banden moet je even hier vergelijken:
https://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/omwisselingsberekening.htm

Velgen op MP:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1303980327-set-15-inch-evolution-velgen-4x100-met-nieuwe-zomerbanden.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

deze is zonder banden: https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1209053825-nieuw-velgen-set-4x100-195-50-15-corsa-civic-up-mi-ibiza.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1301433424-15-inch-lichtmetalen-velgen-4x100-met-goede-banden.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

ET 38; steken 7 mm verder naar buiten dan de ET 45: https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1291903865-mazda-4x100-15-inch-velgen-met-goede-banden.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1305830389-15-lm-velgen-zomerbanden-st-4-x-100-mazda-hyundai-kia.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/a1186926405-225-15-inch-velgen-vw-seat-ibiza-opel-renault-mazda-honda.html?c=12db163cbf64b311aceabe449fcde83&previousPage=home
$_84.JPG

@ haarr: bedankt!(y) Daar heb ik wat aan! Ik heb niet zo veel verstand van al die verschillende maten en zocht specifiek op Hyundai i20 velgen en dan krijg ik niet heel veel bijzonders voor m'n kokers. Bij jouw suggesties zitten een paar leuke setjes vooral die laatste 2 en dan ook nog eens voor bijna de helft van mijn budget.

Edit: die uit je laatste post staat al een tijdje te koop (sinds 5 mei) en is voor mij niet bepaald naast de deur, maar ik vind deze velgen wel erg fraai. Maar de banden lijken me niet te passen want te hoog...? Ook niet helemaal duidelijk of het nou 15 of 16 inch velgen zijn. Ik heb de adverteerder een bericht gestuurd, ben benieuwd...

Nou ja; de banden van die laatste post zijn toch versleten (staat in de tekst) dus de maat maakt niet uit.
Er staat meerdere malen 15" in de advertentie.

Ik weet niet welke bandenmaat je nodig hebt maar b.v. 195/55/15 of 185/60/15 zijn al te vinden voor 50-60 euro van een redelijk merk.

https://www.autobanden-365.nl/autoband-maat/185-60-R15.html

https://www.autobanden-365.nl/autoband-maat/195-55-R15.html

Je kunt zoeken op 15", 4 x 100, ET tussen 40 en 45, en niet te breed. max 6,5J (op een 7J velg zou je nog wel minimaal195 banden kunnen doen)

Op Speurders:
https://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/page/5/set-4-velgen-incl-banden-chevrolet-aveo-15-inch-175974439.html?sr_ab=0&query=4+x+100+15%22velgen&=&=&local-distance_value=0&min_prijs=60&max_prijs=400&=

haarr zei:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/a1186926405-225-15-inch-velgen-vw-seat-ibiza-opel-renault-mazda-honda.html?c=12db163cbf64b311aceabe449fcde83&previousPage=home
$_84.JPG

Ik heb contact gehad met deze aanbieder en het gaat inderdaad om 15 inch velgen (bij omschrijving staat 16 inch edit: ik zie dat dat inmiddels is gecorrigeerd:p) Inclusief 4 nieuwe banden zou het totaal op 400 euro komen. Lijkt me opzich een prima deal maar moet het ook verantwoorden tegen over mijn wederhelft en Mrs SVF vind die goedkope wieldoppen prima zo... Maar zoals eerder aangegeven zijn de voorbanden die er nu opzitten volgend jaar waarschijnlijk toch aan vervanging toe en aangezien de velgen al ruim 2 maanden te koop staan neem ik nog even wat bedenktijd en mogelijk valt er nog te onderhandelen over de prijs: ik zeg pak'm beet 350 euro dan heb ik de benzinekosten er in elk geval uit.. Bedankt allen voor het meedenken en jullie tips en suggesties!(y)

Even de velgen onder mijn auto geshopt:
5b543b74bc04b-hyundai_i20_velgen.jpg

Uiteraard zijn suggesties nog steeds welkom!

Terug
Bovenaan