SVF: Nissan Note 1.2 Connect Edition 2013 230.340 km // eerste uitgebreide fotosessie

Ik vind de velgen goed bij de auto passen. 185 i.p.v. 195 scheelt je een halve centimeter uitsteken. Zou ik alleen doen als je dan binnen de eisen komt.

8 mm kan veel verschil maken.

Maar dit is dus ET38? Dat dat zover uitsteekt joh!

Zeker weten dat je 57.1 naaf hebt besteld? Ik kom namelijk 54.1 tegen voor de i20.

Dat staat wel heel erg ver naar buiten, en als je het aanpast gaat hij dan ook nog 2cm naar beneden? ;) Staat wel erg hoog met name aan de voorzijde op de eerste foto's.

Nico GTR zei:
8 mm kan veel verschil maken.

Maar dit is dus ET38? Dat dat zover uitsteekt joh!

Zeker weten dat je 57.1 naaf hebt besteld? Ik kom namelijk 54.1 tegen voor de i20.

De i20 heeft inderdaad 54.1 maar de velgen 57.1 dus vandaar de 1½ mm dikke centreerringen.

haarr zei:
Ik vind de velgen goed bij de auto passen. 185 i.p.v. 195 scheelt je een halve centimeter uitsteken. Zou ik alleen doen als je dan binnen de eisen komt.

Theoretisch gezien wel en zou er dus een verschil van 1 cm in breedte moeten zitten tussen de originele banden en die er nu op zitten maar toen ik ze naast elkaar zag leek het verschil overduidelijk groter, misschien omdat de huidige banden dikkere wangen hebben?

Wrangler zei:
Kan toch prima zo, als je twijfelt voor de keuring zet je toch de andere velgen er tijdelijk weer onder.

Ja dat kan natuurlijk maar het voelt niet prettig om in een auto te rijden die niet aan de wettelijke eisen voldoet en op je hoede te moeten zijn voor de politie en het risico op een bekeuring...

Het zit me al met al nog niet helemaal lekker. Eerst maar het een en ander (laten) op meten en kijken of er een simpele oplossing is.

haarr zei:
Een metaalbewerkers kan een je wel een paar mm meer ET maken.

Dan begeef je je wel op heel glad ijs en tast je de constructie en stevigheid van de velgen aan, afgezien nog van de kosten. Nee dat gaat het zeker niet worden. In het aller uiterste geval de hele meuk op mp zetten en weer op zoek naar een andere set velgen, maar goed zover is het nog lang niet... Voor mij in elk geval weer een leermoment!

Ben nu ook met vakantie in Sauerland (Olpen -Sondern). Wat een schitterende streek om te rijden, ben al wat fun toertjes gaan rijden en het valt echt wel op hoeveel “dikke” Duitse auto’s hier rijden. M / RS / AMG / 911, in alle mogelijke smaken. Hebben ze hier prima voor elkaar!

Sauerland is inderdaad erg mooi om te rijden zie dit filmpje en deze. Volgend jaar misschien naar het Zwarte Woud, een gebied waar veel jeugdherinneringen liggen en we vaak op vakantie gingen. Mijn moeder heeft er 6 jaar gewoond en haar as is er uitgestrooid. Sindsdien zijn we er niet weer geweest. En ja dikke Duitsers zie je er vanzelfsprekend overal, maar ook exclusieve Japanners zie je er vaker dan bij ons is mijn indruk.

Terug naar mijn groene Koreaan. Vandaag prima weer en de auto weer eens met de hand gewassen en een boel plaatjes geschoten. Deze gifgroene kleur icm een natuurlijke omgeving blijft het goed doen op de gevoelige plaat:

5b9fe848a25fe-IMG_20180917_163343.jpg

5b9fe856d48f6-IMG_20180917_163409.jpg

5b9fe85eca89a-IMG_20180917_163435.jpg

5b9fe868143d4-IMG_20180917_164139.jpg

5b9fe8724e242-IMG_20180917_163443.jpg

5b9fe8824064e-IMG_20180917_163517.jpg

5b9fe8934fe7c-IMG_20180917_163909.jpg

5b9fe8a23c906-IMG_20180917_163949.jpg

5b9fe8b15b8d6-IMG_20180917_163529.jpg

5b9fe8bbeba58-IMG_20180917_163553.jpg

5b9fe8c4ef02a-IMG_20180917_163627.jpg

5b9fe8ddd91bf-IMG_20180917_164036.jpg

5b9fe8ebe2add-IMG_20180917_163851.jpg

5b9fe8f59a0b4-IMG_20180917_163833.jpg

5b9fe8ff823c2-IMG_20180917_164005.jpg

5b9fe907a4ebc-IMG_20180917_164015.jpg

Wat betreft de velgen, zie dit topic. Voorlopig laat ik ze erop en kijk het aan tot de volgende APK en misschien zet ik er dan wat smallere banden op.

Staat wel lekker dik, maar ik vind het net ietsjes te breed. Maakt t wel even wat anders dan anders :)

Staat echt niet wat mij betreft.
Weet dat velgen heel persoonlijk zijn maar buiten dat staan ze gewoon niet goed, verhoudingen kloppen gewoonweg niet. Je ziet dat ze niet bij deze auto horen.

Ook ik vind dat de wielen eigenlijk niet zo goed bij het ontwerp passen. Toch ziet het resultaat er vanwege de breedte en het sportieve ontwerp van het wiel bijna rally-achtig uit, dat vind ik dan weer best oké. Reken er wel op dat straks, als het slechter weer wordt, je flanken constant vol (modder)spetters zitten.

Geen bijzonderheden te melden over de Groendai, na ruim een half jaar ben ik nog steeds een zeer tevreden i20 rijder! Een weekje vakantie op Texel leverde echter wel hele mooie plaatjes op. Ik zal niet alle honderden vakantie foto's hier gaan delen maar ik hou wel van een vloeibare omgeving en met name de oostkant bij De Cocksdorp daar waar het noordzeestrand overgaat in de waddenzee vind ik echt prachtig. Deze foto's zijn genomen ongeveer 300 meter ten noorden van het gemaal Eijerland. Het geeft een bijna surrealistische aanblik waar ik echt uren van kan genieten! Je waant je soms net op een andere planeet. Bijna elke stap die je zet geeft weer een andere aanblik evenals het tij van de dag. Het is bepaald niet de eerste keer dat ik op Texel of een ander eiland kom, maar dit verveelt nooit!

De Groendai op Texel;

5c6f02d48ced8-004.JPG

5c6f02dadc05e-005.JPG

5c6f02e191615-008.JPG

5c6f02e7c860c-009.JPG

5c6f02ee63cdc-010.JPG

5c6f02f68cfb0-014.JPG

5c6f02fe16a92-015.JPG

5c6f03035daab-017.JPG

5c711ede32555-020.JPG

5c711ef0108cf-021.JPG

5c711efeedf60-022.JPG

5c711f0d797da-023.JPG

5c711f1bbebb0-024.JPG

5c711f2a09197-025.JPG

5c711f38c14e9-026.JPG

5c711f4867a9f-027.JPG

5c711f5b1bae0-028.JPG

5c711f6dd73a5-029.JPG

5c711f7db4644-030.JPG

5c711f8e5d07b-031.JPG

5c711f9e14688-032.jpg

5c711fabcb4f4-033.jpg

Een spannend moment voor elke 2e hands auto bezitter: de allereerste APK. Een beetje alsof je bij de tandarts zit. Maar ik kan er heel kort over zijn. Onze Groendai kwam er met vlag en wimpel doorheen zonder op of aanmerking en mét de brede velgen die er nog steeds onder zitten! Zoals altijd blijf ik bij de auto tijdens de keuring en volgens de keurmeester is de enige eis dat de velgen en banden niet meer dan 2½ cm mogen uitsteken. Van de regel dat de spoorbreedte niet meer dan 2% mag afwijken had hij nog nooit gehoord. Geen enkel probleem dus! De eventuele extra slijtage aan de lagers in de praktijk schat hij in als verwaarloosbaar. De velgen blijven er nu dus definitief onder (alhoewel ik niet precies weet hoe men daar in Duitsland over denkt....) Ik ben voor de APK gewoon weer naar mijn vertrouwde dorpsgarage gegaan (Stoevenbelt in Losser) Ik heb wel getwijfeld om hem naar Euromaster te brengen omdat ik tot 2 keer toe door hun gematst ben mbt het kosteloos bijvullen van de airco en gratis centreerringen voor de velgen, maar ben toch wat wantrouwend voor wat betreft de APK bij fastfitters...

Een klein dingetje: onder de kap bleek er een stekker los te zitten en afgetaped van de cruisecontrol (die daarom dus niet werkt:p) Was me eigenlijk nog nooit opgevallen.

5cc30aa66d6b1-DSCF0800b.jpg

Volgens de monteur waarschijnlijk omdat de kabel blijft hangen vanwege de dubbele bocht. Dus even een rustig plekje opzoeken om te testen wat ie doet en dan eventueel de kabel invetten of het kastje van aansturing verplaatsen of een kwartslag draaien. Een goed werkende cruisecontrol lijkt me wel prettig én kosten besparend. De vakantie naar Ameland is alweer geboekt!:)

Zie nu pas de foto's van februari, maar die zijn erg fraai! Kleur komt op een paar foto's echt heel goed uit (y)

Vandaag wat zitten prutsen met de cruisecontrol en het vermoeden van de monteur was juist: de kabel bleef inderdaad hangen. In de behuizing van de aansturing bleef hij haken achter de flens van de rol die de kabel aantrekt. Het uiteinde naar de gasklep hing om die reden ook los. Kwestie van even de kabel losmaken en zodanig verdraaien dat hij mooi in de geleider van de rol loopt. Tevens de kabel door gesmeerd met silliconenspray. Uiteraard meteen even een rondje snelweg gedaan en het werkt simpel en perfect! Wel even wennen als je geen cruisecontrol gewend bent. Hij werkt ook bij lagere snelheden vanaf 30 km/u en is heel simpel bij te stellen als er bv iemand voor je nét iets langzamer rijdt. Ben benieuwd of en hoeveel invloed het heeft op het benzineverbruik.... (en het aantal bekeuringen:p)

Bij mijn auto's is het verbruik mét cc aan hoger. De installatie zoekt steeds het ingestelde punt, en laat dan iets gas los. Daarna zoekt het weer het ingestelde punt... Met een vast voetje rij je zuiniger, maar het aantal snelheidsovertredingen beperk je zo wel! Mooie, leuke auto!

Pietzoveel zei:
Bij mijn auto's is het verbruik mét cc aan hoger. De installatie zoekt steeds het ingestelde punt, en laat dan iets gas los. Daarna zoekt het weer het ingestelde punt... Met een vast voetje rij je zuiniger, maar het aantal snelheidsovertredingen beperk je zo wel! Mooie, leuke auto!

Mits je de snelheid instelt binnen de geldende grens. ;)

Ik speel met de gedachte om een regensensor in te bouwen en heb wat rond gekeken op het net en kwam o.a. deze tegen. Niet duur maar heeft iemand ervaring met deze universele dingen? Ik ben geen echte techneut maar wel redelijk handig. Het lastigste is denk ik de juiste aansluiting en draden te vinden bij de ruitenwisserschakelaar? Het lijkt me in elk geval een hele prettige en veilige optie, als het naar behoren werkt tenminste....

Vandaag weer thuis gekomen van een heerlijk weekje Ameland (zonder internet!) Ik heb het ook niet echt gemist want heb enorm genoten ondanks het soms wat druilerige weer, al waren er ook enkele zonovergoten dagen. In tegenstelling tot Texel kun je op Ameland lang niet overal met de auto komen. Wel gratis parkeren bij de stranden maar bv dijkweggetjes zijn niet toegankelijk. Vooral veel gefietst dus. Met name het oostelijke deel van het eiland is werkelijk prachtig! Elke stap is genieten, nog meer en uitgestrekter dan op Texel. Ik ben een echt waddenmens geworden!:) Ik ben nu op alle eilanden geweest behalve Vlieland. Ondanks de beperkingen toch een aantal leuke plaatjes kunnen schieten van de i20.

Bij de haven van Holwerd:
5d33539bd069a-01.jpg

Bij de vuurtoren helemaal in het westen van het eiland:
5d3353a53d6c8-02.jpg

5d3353ad83b2a-03.jpg

Uitzicht vanaf de 58 meter hoge vuurtoren. Helemaal linksboven zie je Terschelling liggen:
5d335f54f29fe-09.jpg

Zoek de i20...

En ingezoomd:
5d3353b7588fb-04.jpg

Bij de haven van Nes:
5d3353c0a35ba-05.jpg

5d3353cd9581d-06.jpg

5d3353d68dc42-07.jpg

Bij ons vakantiehuisje;
5d3353e0544cf-08.jpg

5d3353e998e38-09.jpg

5d3353f418777-10.jpg

Bij de haven / waddenzeedijk:
5d3353fbb4a18-11.jpg

5d33540382196-12.jpg

En weer terug op de boot!:cry:
5d33540c09d4f-13.jpg

Dit was slechts een zeer kleine greep uit mijn ruim 500 vakantiefoto's. Met name van de Zinkersloot en omgeving heb ik veel prachtige plaatjes geschoten, maar ja da's niet auto cq i20 gerelateerd... Oh ja de i20 dan: eigenlijk geen nieuws te melden. De auto heeft zich keurig en probleemloos gedragen met een gemiddeld verbruik van 1 op 17,5 De schakelaar van de raambediening linksvoor voelt wat gammel maar functioneert nog wel en een keer viel het kapje van de interieurverlichting naar beneden. Daar was wat afgebroken en wat bisonkit bracht uitkomst.

Waarom in hemelsnaam neem je een auto mee naar een eiland als Ameland? Op Terschelling snap ik daar nog iets van, maar Schier, Ameland en Vlie?? De Wadden zijn zo mooi, de eilanden en de Waddenzee. Daar horen geen auto's bij. Verder leuke foto's.

uwbuurman zei:
Waarom in hemelsnaam neem je een auto mee naar een eiland als Ameland? Op Terschelling snap ik daar nog iets van, maar Schier, Ameland en Vlie?? De Wadden zijn zo mooi, de eilanden en de Waddenzee. Daar horen geen auto's bij. Verder leuke foto's.

Daar heb je opzich helemaal gelijk in, ware het niet dat ik ook nog een vrouw en kind heb die graag allerlei spullen, kleren, speelgoed etc willen meeslepen... (en waarvan een groot deel onaangeroerd ook weer mee terug gaat) Ik was overigens bepaald niet de enige, het was er drukker dan ik had verwacht met vooral heel veel Duitse toeristen.

Leuke foto's van je Groendai!! Blijft een leuke auto om te zien, zeker in deze kleur!! Mooi dat ie goed bevalt EN dat de vakantie een succes was!

Ik merk dat de kleur veel aandacht trekt en krijg er regelmatig complimenten over tijdens het tanken of op de parkeerplaats bij de supermarkt.:) Best bijzonder eigenlijk dat een opvallend fel kleurtje zoveel effect heeft! In het grijs en met standaard wieldoppen is het best wel een ietwat suffig en belegen model:

38131642.jpg

Zo af en toe kom ik een i20 tegen in exact dezelfde kleur maar het is bijna onmogelijk om er 2 op 1 foto te krijgen. Toch is het me gelukt!:)

5d7fcf4e34df6-DSCN0301b.jpg

5d7fcf5ca5a05-DSCN0303b.jpg

5d7fcf55b13cd-DSCN0303a.jpg

Ik heb de indruk dat het aandeel 3 deurs modellen in deze kleur veel groter is dan in andere kleuren, áls ik een gifgroene i20 tegenkom dan is het relatief vaak een 3 deurs, ik denk 50 /50.

Nog een paar mooie plaatjes van vandaag genomen langs de Buurserstraat tussen Enschede en Buurse:

5d7fcf877ba5d-DSCN0314b.jpg

5d7fcf7eccfb5-DSCN0311b.jpg

5d7fcf75ee97b-DSCN0312b.jpg

5d7fcf6d3d313-DSCN0310b.jpg

5d7fcf64e0903-DSCN0308b.jpg

5d7fd5f47d8db-DSCN0313b.jpg

De auto is behoorlijk vuil al valt het op deze foto's niet zo heel erg op. Ik denk dat hij sinds de vakantie niet meer is gewassen dus dat wordt weer hoog tijd.

Nog een plaatje van vorige week en tevens mijn inzending voor de fotowedstrijd

5d7631d97479b-DSCN0174b1.jpg

En uit diezelfde serie deze 2 plaatjes:

5d7fdb5e8b6db-DSCN0176.jpg

5d7fdb66e91da-DSCN0180.jpg

Leuke foto's van de Groendai! Ik dacht eerst, "jeetje wat leuk 2 groene. De kentekens lijken wel op elkaar"

Leuke foto's ook voor de wedstrijd, blijft een heerlijk frisse kleur op je auto! Ik kan me trouwens niet heugen dat ik een 3deurs heb gezien in ons land.

Peter O zei:
Leuke foto's van de Groendai! Ik dacht eerst, "jeetje wat leuk 2 groene. De kentekens lijken wel op elkaar"

Leuke foto's ook voor de wedstrijd, blijft een heerlijk frisse kleur op je auto! Ik kan me trouwens niet heugen dat ik een 3deurs heb gezien in ons land.

Van de 72 op gaspedaal.nl zijn er 11 3 deurs dus ongeveer 1 op de 7

56325881

Inmiddels staat er 199.456 km op de klok en dus naderd de 2 ton. Als de omstandigheden het toelaten maak ik daar zeker een foto of video van. Deze mijlpaal lijkt me in elk geval een mooi moment om me op te geven voor autoweeks klokje rond! Mijn favoriete rubriek waar nog amper of geen Hyundai's voorbij zijn gekomen. Al verwacht ik niet dat ik wordt uitgenodigd want zo bijzonder is een dergelijke km stand tegenwoordig niet meer. Er zijn dan ook geen bijzonderheden te melden. De auto trilt licht bij het remmen en een schakelaar voor de raambediening voelt wat gammel maar werkt nog wel. Over 2 maanden ga ik 10 dagen naar Italie en laat ik er in elk geval 2 nieuwe voorbanden opzetten, die vertonen wat droogtescheurtjes en moet ik regelmatig bijvullen. Uiteraard laat ik dan meteen de remmen en andere belangrijke zaken controleren.

Nog een recent plaatje van de Groendai:

Oh ja misschien wel leuk om te vermelden is dat ik na 2 jaar kwakkelen en jobhoppen sinds begin deze maand werkzaam ben in de autobranche en wel bij autodemontagebedrijf Kleine Staarman in Bronerbroek waar ik me als een vis in het water voel!:) Ik werk daar in het magazijn en doe er allerhande werkzaamheden en heftruckwerk. Eerst op uitzendbasis maar als het allemaal goed gaat dan is het de bedoeling dat ik er in vaste dienst kom, maar ik maak me vooralsnog geen illusies. De sfeer en werkomstandigheden zijn in elk geval prettig en gemoedelijk! Hoedanook, het is sowieso erg leerzaam en ik kan indien nodig tegen schappelijke prijzen aan onderdelen komen voor mijn groene kikker (zoals collega's mijn auto noemen)

Fijn die nieuwe baan.
Als je nieuwe banden laat monteren laat dan ook even de velgrand schoonmaken zodat daar geen lucht lekt.

Gefeliciteerd! Hoop dat ze niet te lang wachten met die vaste aanstelling dan. Staat ook een leuke Aygo waar nog wel bruikbaar spul aan zit voor onze 107. (y)

Vanochtend op weg naar mijn werk was het dan zover:

Nog niets gehoord van klokje rond maar dat verwacht ik ook niet. Met mijn kilometrage zal het nog een jaartje of 5 duren voor ik de 3 ton aantik.

Afgelopen weekend heb ik trouwens de originele stalen velgen met wieldoppen er weer opgezet. Hier is het weliswaar geen issue voor de APK maar ik heb me laten vertellen dat men daar in Duitsland wat strenger op is en de wielen niet mogen uitsteken. Hoe dat in Zwitserland en Italië zit weet ik niet maar heb geen zin in problemen áls ik eind april afreis naar het Comomeer in Noord Italië. Inderdaad áls want het Corona virus zou nog roet in het eten kunnen gooien...:(

Het wisselen van de wielen was meteen een goede gelegenheid om de remmerij en onderdelen van de wielophanging te controleren, maar dat ziet er allemaal nog keurig uit, nergens een speling, lekkende rubbers, aanlopende remmen, bijgeluiden etc. Schijven en blokken zijn nog ruim voldoende en heb de indruk dat die vlak voor ik de auto kocht nog zijn vervangen. Die kunnen in mijn optiek en met mijn rijstijl nog jaren mee. Er zit nu een lichte trilling rond de 120 km/u maar het trillen bij het remmen is naar mijn indruk minder maar nog héél licht aanwezig. Dat zal met een paar nieuwe banden en uitbalanceren ook wel verholpen zijn.

Misschien dat ik via mijn werk nog een mooi setje lichtmetalen velgen kan scoren maar voorlopig laat ik het zo. Die brede sloffen gaan er in elk geval niet meer onder en zet ik op mp. Ik twijfel om misschien deze set wieldoppen te bestellen, dat ziet er best fraai uit denk ik:

Trilling tijdens het remmen verhelpt je niet met balanceren en nieuwe banden. Vaak is de oorzaak een te dunne schijf. Die kan zijn warmte niet goed kwijt. Even opmeten om het zeker te weten.

Pfff... dat Coronavirus begint wel aardig roet in het eten te gooien op dit moment ja. Was al begonnen met het plannen van onze Italië-roadtrip, maar nu is het allemaal toch even "afwachten". Gelukkig duurt het bij ons nog een stukje langer voordat we die kant uit zouden gaan. :T

Boppie zei:
Trilling tijdens het remmen verhelpt je niet met balanceren en nieuwe banden. Vaak is de oorzaak een te dunne schijf. Die kan zijn warmte niet goed kwijt. Even opmeten om het zeker te weten.

Ik heb het niet opgemeten maar de schijven en blokken zijn echt nog ruim voldoende. Het trillen is ook maar heel licht en lijkt soms ook onder bij het dashbord vandaan te komen. Misschien een met het oog onzichtbaar kromme schijf of iets met de ABS pomp? ABS werkt wel prima en het lijkt me ook niets verontrustends. Maar mogelijk wat meer duidelijkheid als ik er een paar nieuwe banden op laat zetten.

lybra zei:
Er staat toevallig op marktplaats een setje originele velgen te koop (tenminste, ik neem aan een setje en niet 1 losse...), dat staat best goed vind ik.

Die set is inmiddels gereserveerd maar vind ze in relatie tot de prijs ook niet zo bijzonder en dan helemaal in Den Haag. Ik denk dat ik het gewoon maar bij de stalen velgen laat en er een paar mooie wieldoppen bij zoek bv die van een Fiat Grande Punto Kwa steek moet het passen maar mogelijk dat ook hier de afwijkende ET waarde een probleem gaat zijn.

Brent zei:
Pfff... dat Coronavirus begint wel aardig roet in het eten te gooien op dit moment ja. Was al begonnen met het plannen van onze Italië-roadtrip, maar nu is het allemaal toch even "afwachten". Gelukkig duurt het bij ons nog een stukje langer voordat we die kant uit zouden gaan. :T

Het wordt er nog niet beter op in elk geval en en 25 april komt snel dichtbij. Tot 3 april gelden noodmaatregelen in Noord-Italië wat betekend dat je er zonder dringende reden niet meer in of uit kunt. ik overweeg om dan toch maar een hele andere kant op te gaan namelijk naar Denemarken. Gelukkig hebben we niets geboekt in Italie en kunnen we kosteloos gebruik maken van het huisje van mijn broer aan het Comomeer. We hebben wel een reisverzekering afgesloten voor die periode en oppas voor de kat geregeld. We hebben een leuk huisje gezien aan het strand in West Jutland maar moeten wel spoedig beslissen voordat het misschien is volgeboekt in die periode. En dan maar hopen dat niet opeens ook in Denemarken het virus om zich heen slaat.... (tot nu toe slechts 27 gevallen) Of anders gewoon de hele vakantie uitstellen.

Ikzelf afgelopen zondag zei:
En dan maar hopen dat niet opeens ook in Denemarken het virus om zich heen slaat.... (tot nu toe slechts 27 gevallen)

Nou inmiddels staat de teller daar op 836 en zijn de grenzen dicht tot in elk geval 13 april. Dat wordt nog spannend of we er heen kunnen maar ik heb er een hard hoofd in...
We hebben een huisje geboekt in Hostrup Strand bij het Limfjord en worden per mail op de hoogte gehouden van de situatie daar. Gelukkig hebben we een annuleringsverzekering maar het zou wel ontzettend balen zijn als het niet kan doorgaan.:(

Nou vandaag de Fiat Punto wieldoppen gemonteerd:

Ik heb er aan de achterkant ongeveer 5 mm moeten afslijpen waardoor de moeren de wieldoppen niet meer vastklemmen. Dat heb ik opgelost met deze gele afdichtdoppen:

Daarin heb ik voor de stevigheid metalen ringen gemonteerd (waarvan ik het gat eerst heb uitgeboord en bijgeslepen)

407ca0639b9dc091d6c40a2637ce7620_1_1.jpg

Vervolgens de bovenste rand van de doppen afgesneden en ingetapet met grijze ducktape. Met die tape heb ik ook de Fiat logo's afgeplakt.

Ik overweeg nog wel om er Hyundai naafstickers op te plakken.

Duitsland is nog redelijk open. België, Frankrijk, Denemarken hoef je niet meer te komen zonder goede reden. Alleen vrachtverkeer en noodzakelijk verkeer mag door.

In Denemarken lijkt het aantal gevallen itt ons land inmiddels wat af te vlakken, maar dat kan juist een reden zijn om de grenzen langer dicht te houden. Het zal denk ik ook niet lang meer duren voor hier de grens met Duitsland op slot gaat. Ik maak me geen illusies over de vakantie, dat is op dit moment eigenlijk niet eens meer belangrijk. Het zijn bizarre tijden. Ik heb nu naast mijn reguliere werk ook een bijbaan als leraar... (en dat zal vast ook langer dan 3 weken duren)

Terug
Bovenaan