Stoplichtsprintjes III: You vs ...

En ik wil elk sprintje :p

Reageer eigenlijk nooit maar lees wel al jaren mee op AutoWeek. Daarvan is dit topic toch wel een van mijn favoriete.
Ga zo door allen!

Stoplichtsprintjes III:

Zegt genoeg toch?

Hier valt weinig te sprinten de laatste tijd. Gisteren trouwens wel nog een sprintje vanuit de 2 tegen een Mini Cooper S maar dat was wel een erg groot verschil halverwege de 3. Vroeger met de Clio RS had ik aanzienlijk meer sprintjes. Tegenwoordig is het lastiger om een 'waardig' tegenstander te vinden.

Hier is het ook rustig de laatste tijd, mijn vriendin houdt niet zo van stoplichtsprintjes als ze naast zit...

Gisteren nog eentje waar bij ik een Audi A5 met Frans kenteken heb moeten laten gaan omdat mijn madam naast mij zat, nou, niet helemaal...
Een beetje verder toen we de autoweg opreden reed ie traag op het rechterbaanvak, ik rij hem
rustig en beschaafd links voorbij, gaat die meneer plat op het gas om me alsnog rechts te kunnen voorbijsteken waarmee ie me de pas zou afsnijden omdat er nog een auto voor hem reed.

Dit kon ik uiteraard niet laten gebeuren, den deze ook volgas en meneer moest achter mij de autoweg oprijden. Ik was in de tussenacceleratie net iets sneller.

Een beetje later begon ie als gek te slalommen tussen het verkeer (ik denk dat ie ofwel drugs had genomen ofwel dat ie indruk wou maken op zijn als een kerstboom versierde vrouw...). Ik vermoed dat het om een audi A5 TDI 2.7 ging , ik kon in het donker TDI lezen maar de cijfertjes niet, hij had twee uitlaatpijpen.

Hèhè, ik kan me eindelijk weer eens melden hier. :)

Ja, het is een saaie boel met zo'n burgerbak t.o.v. de hothatch, maar het rijdt eigenlijk ook wel prima die 130 uit een geblazen 1.2 komende paardjes. Echt spannende sprintjes komen dan weer een heel stuk minder voor, en ik zelf stuur er ook niet meer zoveel op aan.
Eigenlijk ben ik gewoon saai aan het worden, maar kan ik het toch ook niet altijd laten.

Vorige week op de N65 nabij Vught. Voor de onbekenden, dat is een vrij lange dubbelbaans N-weg met enkele stoplichten waar je grotendeels 80 mag en honderd flitspalen (ja ik overdrijf, maar er staan er echt veel) je in het gareel houden.
Ik reed daar rond een uurtje of 18:15 onderweg naar een afspraak in Tilburg. Lekker 84 op de CC op de linkerbaan want rechts rijdt iedereen angstvallig 80 op de teller of iets er onder.
Terwijl ik relaxt iedereen langzaam voorbij zoef vang ik een stel te hoog afgestelde lampen op in mijn binnenspiegel. "Hè, vervelend", dacht ik nog. Maar daar begon het pas mee. De achterligger hield er duidelijk een fors hoger tempo op na en binnen de kortste keren besloot deze bestuurder de kentekenverlichting te controleren van mijn Mégane'tje. "Weer zo'n leaserijder zeker", zal hij wel gedacht hebben.

Niettemin, hij maakte me niet al te aardig duidelijk dat hij meer haast had, maar sorry, dat kan ook normaal en hoeft niet zo krap achterop.
Het werd dus een gevalletje gas los, en in het gaatje naar rechts toe gezien er op dat moment wel een rechtsrijder was die iets boven de 80 reed.
Meneer de haas vloog links voorbij en in een flits ontwaarde ik een Xtype.

Een seconde of tien later was hij al enkele honderden meters vooruit en de felle remlichten deden me herinneren dat hier flitspalen stonden. Het ingebouwde TomTom'tje met Live-service dacht er hetzelfde over en waarschuwde me alvast voor deze vaste bermtoerist.
Een kruispunt met de lichten op groen volgde en ik kon in de verte nog net de X-type ontwaren. Maar welke motorisering was het nou? Als autotechnisch geïnteresseerde moest ik het gewoon weten. Dus -> Gas erop en vertrouwen op de ingebouwde dubbele naamgenoot.

Niet veel later had ik de X-type, die werd opgehouden door andere "84 op de CC rijders", weer in het vizier. Gezamenlijk even afremmen voor weer een nieuwe bermtoerist, en zie daar, alweer een kruispunt met ditmaal rood. Dit is mijn kans dacht ik...
De X-type stond rechts en ik sloot subtiel op de linkerbaan aan. Beide de ogen gericht op het aanstaande groen, of beter, op het uitgaan van rood.
Schijnt een fractie te schelen. Nee, ik liet niets aan het toeval over... ;)

GROEN! Hup, gas erop en daar gingen we. Het natte wegdek verpestte een vlekkeloze start. Blijkbaar zijn niet de 130 Franse paardjes, maar 205 Newtonmetertjes toch nog in staat om de voorwielen te doen doorslaan. Het maakte voor het resultaat niet uit. Ik pakte de nodige meters en ging aan kop! YES! :)

Bij 130 vond ik het ook wel weer zat op zo'n 80-weg, want ik kan niet zonder rijbewijs mijn job uitvoeren. Ik ging dus keurig naar rechts toen 'Meneer Haas' alweer op de bumper hing. Maar dat maakte me niet uit, mijn avond was goed. Leasertje vs X-type: 1-0. (y)

Hamvraag: Welke was het?
Ik heb totaal niet meer op het kenteken gelet helaas, maar ik vermoed een oliegestookte X-type die wat paardjes mistte?

Tot slot nog een van vanmorgen, zonder lang verhaal.
A12 -> A18 van 80km/u naar 150 km/u.
Leaser vs Leaser
Mégane GTline TCe130 vs V40 D2
1-0

Eerlijk is eerlijk, nipt.
Ik kroop er met enkele km/h verschil voorbij. :)

Vermakelijk getypt adinsx (y) Heb wel even lopen gniffelen.

Ik reed vandaag achter een Mazda nog wat sedan van 1996. Deze reed ook wel aardig door en bij de stoplichten ging hij links naast een Alfa 156 staan.
De Mazda had er wel zin in maar de Alfa had dat niet helemaal in de gaten. Dus na een twijfelachtige start van de Mazda kreeg de Alfa het ook door en ging het gas er een beetje halfgebakken maar goed op gezien de rook die plots uit de uitlaatjes van beide auto's kwam.
Maar toen ging er volgens mij iets mis bij de Mazda want er was ineens wel heel veel witte rook (waar ik lekker in mocht rijden) wat erg stonk naar olie of zo. Meneer Mazda ging er bij de volgende afrit dan ook gelijk af.

Witte rook is meestal de koppakking.
Blauwe rook is olie.
Kan maar zo dat die z'n koppakking eruit geblazen heeft :p ( Koud blok + vol in de toeren jagen dan krijg je dit soort dingen )

Deze week tegen Audi S3 en seat leon cupra gereden. In beide gevallen na een tijdje moeten afbreken vanwege andere auto's.

FOFO ST it is!! zei:
425497_10151339283393566_702196934_n.jpg

Uit een oude post in dit draadje. Er lijkt me iets mis met het plaatje. Er is namelijk een vast lineair verband tussen toerental, koppel en vermogen. Als je twee keer zo veel toeren maakt met hetzelfde koppel heb je ook twee keer zo veel vermogen. En als het koppel 2 keer zo hoog is, wordt het vermogen ook verdubbeld. Maar dan is het gek dat het plaatje aangeeft dat je bij 2500rpm en bij 4000rpm hetzelfde vermogen hebt. Je zou namelijk verwachten dat het vermogen ongeveer 4x zo hoog moet worden tussen die 2 punten omdat zowel toeren als koppel bijna verdubbelen.

met 0-100 in 14,5 sec en een top rond de 160 komt mijn kevertje wel aardig mee :)
nooit echt mee gesprint want er zijn nogal weinig stoplichten hier

specs ff kort: 65pk en 112nm
1641cc piston kit
eagle w110 nokkenas
spaghettie uitlaat
enkele solex carburateur met grotere venturie en sproeiers
en een korte versnellingsbak

ooit komen er dubbele webers :LOL:

Wij hadden dit weekend beschikking tot een E63 S AMG 4-matic (585pk, 800nm, 0-100 in 3.7 seconden). Natuurlijk even gekeken hoeveel het scheelt met onze AMG (E55, 476pk, 700nm, 0-100 in 4.7 seconden). Even de afrit af, even stoppen onderaan, en daar weer vol gas de oprit weer op. Opvallend genoeg kon ik (in de E55) de E63 goed volgen, hij liep niet veel uit. Nou moet ik wel zeggen dat ik de automaat in sport had staan en mijn vader in de comfort stand.

Qua remmen scheelt het wel veel, maar dat is niet zo gek met keramische remschijven op de E63.....

Jullie zijn een gevaar op de weg. Hopelijk snel inbeslagname wagen en rijbewijs kwijt.

Joël D zei:
Oké. Ga even terug naar het Golf topic, wil je?

:)

Levensgevaarlijk ;) maar wel erg leuk twee van zulke wagens!!

@ Ordep,

Ik denk dat je de grafiek niet goed leest.
Het vermogen begint als onderste lijn en eindigt als bovenste lijn. Bij 2500 zou ik dus 175pk moeten hebben en bij 4000 toeren 285pk

Anyway, deze grafiek kan de prullenbak in. Op een Dynodag waaraan ik deel genomen heb kwam er 'slechts' 282PK en 496NM koppel uit.
Om verschillende redenen heb ik er voor gekozen niet terug te gaan naar de tuner die mijn auto heeft getuned. Ik heb niet het gevoel dat ze waar konden maken wat ze zeiden.
Ondertussen is er een boel veranderd aan mijn auto. A.s. donderdag ga ik weer een vermogensmeting laten doen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Ik zie zelf nogal een grote ruimte tussen een keertje gas geven en als een totale idioot rondrijden.
Het één is een momentopname, waar voor het ander naar mijn idee veel meer bij komt kijken.
Zo kan je iedereen wel op een kortzichtige manier veroordelen.

FOFO ST it is!! zei:
@ Ordep,

Ik denk dat je de grafiek niet goed leest.
Het vermogen begint als onderste lijn en eindigt als bovenste lijn. Bij 2500 zou ik dus 175pk moeten hebben en bij 4000 toeren 285pk

Anyway, deze grafiek kan de prullenbak in. Op een Dynodag waaraan ik deel genomen heb kwam er 'slechts' 282PK en 496NM koppel uit.
Om verschillende redenen heb ik er voor gekozen niet terug te gaan naar de tuner die mijn auto heeft getuned. Ik heb niet het gevoel dat ze waar konden maken wat ze zeiden.
Ondertussen is er een boel veranderd aan mijn auto. A.s. donderdag ga ik weer een vermogensmeting laten doen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Ha dat is het, dan ziet het er beter uit.

Is het verschil tussen 282 en 303 niet een beetje klein vergeleken met de variatie die je kunt krijgen door temperatuurverschillen en inschatting van het aandrijfverlies?

Van de zomer ben ik weer terug in Nederland met een 981S, hopelijk kan ik je nog voor blijven als de tuner niet beter z'n best gaat doen :)

Joël D. zei:
Wij hadden dit weekend beschikking tot een E63 S AMG 4-matic (585pk, 800nm, 0-100 in 3.7 seconden). Natuurlijk even gekeken hoeveel het scheelt met onze AMG (E55, 476pk, 700nm, 0-100 in 4.7 seconden). Even de afrit af, even stoppen onderaan, en daar weer vol gas de oprit weer op. Opvallend genoeg kon ik (in de E55) de E63 goed volgen, hij liep niet veel uit. Nou moet ik wel zeggen dat ik de automaat in sport had staan en mijn vader in de comfort stand.

Qua remmen scheelt het wel veel, maar dat is niet zo gek met keramische remschijven op de E63.....

Grote voordeel van de E63 is dat deze 4 wiel aandrijving heeft, dus bij glad weer heb je toch een stuk meer grip.
Zelf heb ik ook zitten kijken op een E klasse AMG, leuke auto's met zo'n motor onder de kap (y)

309 Turbo zei:
Joël D. zei:

Grote voordeel van de E63 is dat deze 4 wiel aandrijving heeft, dus bij glad weer heb je toch een stuk meer grip.
Zelf heb ik ook zitten kijken op een E klasse AMG, leuke auto's met zo'n motor onder de kap (y)

Klopt. Als je in de E63 gas geeft schiet hij er gewoon meteen vandoor. De E55 heeft wat bedenktijd nodig, helemaal als het wat vochtig is.

@ Ordep,

Natuurlijk kan er een klein verschil in zitten maar geen 20pk.
300pk zou onmogelijk moeten zijn met de mods die ik had. En de 282PK was reeël. Ik heb en had er in ieder geval geen vertrouwen meer in dat ze de 300pk werkelijk gingen halen met de mods die op mijn auto zaten. Om een lang verhaal samen te vatten is het zo dat ik het vertrouwen in ze kwijt ben. Ook voorzag ik dat het me nog een boel geld ging kosten om aan te tonen dat ze niet waarmaken wat ze beloofde. En dan moest ik nog zien om mijn geld terug te krijgen. In mijn ogen mission impossible en nog een hoop tijd en frustratie ook. Nou is het zo dat ik er niet meer naartoe ben geweest voor een second opinion (wat geld zou kosten) en een vermogens meting (waar ik ook voor zou moeten betalen) dus eerlijkheidshalve kan ik niet met 100% zekerheid stellen dat ze niet gedaan hebben wat ze zeggen.
Dan vind ik dat het ook niet fair is ze in negatief daglicht te stellen.

Donderdag hoop ik op ergens rond de 300PK uit te komen. 100-160 in de 4 bij 8 graden gaat nu in 5.6sec en 100-200 in 12.6sec...:)

Ben erg benieuwd naar je Porsche!

FOFO ST it is!! zei:
Donderdag hoop ik op ergens rond de 300PK uit te komen. 100-160 in de 4 bij 8 graden gaat nu in 5.6sec en 100-200 in 12.6sec...:)

Ben nog niet gaan rijden met de stopwatch in de hand. In dit filmpje vanaf 0:45 laten ze de teller zien bij het optrekken van 0-285:
https://www.youtube.com/watch?v=CNB9MTsDSDM#t=82

Lijkt erop of het in een rechte lijn spannend wordt: 100-160 in 6s en 100-200 in 12.5s

Ordep zei:
22

FOFO ST it is!!
Donderdag hoop ik op ergens rond de 300PK uit te komen. 100-160 in de 4 bij 8 graden gaat nu in 5.6sec en 100-200 in 12.6sec...grinning smiley

Ben nog niet gaan rijden met de stopwatch in de hand. In dit filmpje vanaf 0:45 laten ze de teller zien bij het optrekken van 0-285:
[www.youtube.com]

Lijkt erop of het in een rechte lijn spannend wordt: 100-160 in 6s en 100-200 in 12.5s

Ja inderdaad. Leuk joh! Ben benieuwd!

Toevallig vanmiddag nog een leuk sprintje met een Porsche Carrera 4S
Ff leuk gesprint vanuit de 3 de snelweg op. Kon toch nog aardig wat voorsprong pakken op de twee heren in de Porsche. Het blijft een prachtige auto zeg...!
Ik ging al snel weer de snelweg af en kreeg nog twee dikke (y) (y) mee! Toppie!

FOFO ST it is!! zei:
Ja inderdaad. Leuk joh! Ben benieuwd!

Toevallig vanmiddag nog een leuk sprintje met een Porsche Carrera 4S
Ff leuk gesprint vanuit de 3 de snelweg op. Kon toch nog aardig wat voorsprong pakken op de twee heren in de Porsche. Het blijft een prachtige auto zeg...!
Ik ging al snel weer de snelweg af en kreeg nog twee dikke (y) (y) mee! Toppie!

Dat zijn leuke sprintjes.
Ik moet zeggen dat de reden dat ik soms s'ochtends voordat het gezin wakker is een uurtje ga rijden, niet echt in getallen uit te drukken is. Het geluid en het gevoel in de bochten zijn het meest bepalend voor het rijgenot.

Zojuist ook een leuk sprintje gehad.

Met mijn woon/werkauto, een Daihatsu Sirion 1.3 tegen een Alfa Mito.
Gewonnen doordat ik de binnenbocht had, was een leuk sprintje.

Of de gast in de Alfa het ook leuk vond betwijfel ik, maar dat is niet mijn probleem.:T

Ordep zei:
Dat zijn leuke sprintjes.
Ik moet zeggen dat de reden dat ik soms s'ochtends voordat het gezin wakker is een uurtje ga rijden, niet echt in getallen uit te drukken is. Het geluid en het gevoel in de bochten zijn het meest bepalend voor het rijgenot.

Dat kan ik me heel goed voorstellen. De emotie die een auto heeft voelen is heerlijk. Geluid en weggedrag zijn voor mij ook dingen wat autorijden leuk maakt. Maar hard recht vooruit kan mij ook een kick geven...:T
Aan geluid geen gebrek in je auto en bochtjes rijden met je Porsche moet wel lukken lijkt me...:)

Nou 1 sprintje dan, het is hier zo rustig op het forum.
Het leuke is dat het meer iets is wat zich in je eigen hoofd afspeelt want wie weet wat de andere voor bedoelingen had. Hier in Baltimore hebben we nu al een tijdje temperaturen ver onder 0, het heeft ook flink gesneeuwd maar de wegen zijn nu wel weer schoon en ik rij in de winter rond met Continental ExtremeContact DWS, een all-season band die ook met lichte sneeuw overweg kan (is volgens mij niet in NL verkrijgbaar of ik heb het nog niet kunnen vinden). Ik zat achter een Outback 3.6R (256pk, 0-60 mph in 6.1s) toen we een verkeerslicht naderden. We hadden net een langzame sneeuwschuiver rechts ingehaald dus ik kon naar links zodat we naast elkaar vooraan stonden te wachten. Had niet eens de bedoeling om te sprinten maar toen zag ik dat ik al weer bij de volgende kruising (100m) rechtsaf moest. Ik zag de Outback al langzaam vooruit kruipen dus het leek of hij er zin in had, een sportwagen naast je met het dak open midden in de winter trekt misschien toch de aandacht :). Het werd groen en in de eerste versnelling optrekken tot 5 a 6 duizend toeren was in ieder geval genoeg om binnen 50m al comfortabel naar rechts te kunnen. Hij volgde ook rechtsaf maar bleef toen op een ruime afstand achter me rijden.

Lang geleden, gisteren nog een leuke gehad, let wel, zonder powerbox, die is defect, maar ik krijg een nieuwe.

Zonder box had mijn auto een 150 pk, 350Nm, kan zijn iets minder omdat de sensoren zich wellicht wat moesten aanpassen na de meting.

Anyway, gisteren een nieuwe Scirroco naast mij, eerste versnelling trekken we rustig op, ik zie hem lichtjes versnellen, in tweede ga ik er naast rijden waarna ie er voluit voor ging...

Helaas reed ik hem voorbij, met niet veel verschil, maar toch. Zijn motor? Ik denk de basisversie 1.4 tsi 122pk of misschien ook een 2.0 TDI 140 die vanuit het fabriek iets minder pk's en koppel heeft dan mijn familieskoda?

Wel leuk, een sportieve auto die het moet afleggen tegen een familiewagen :p

Uzzi zei:
Ewout zei:
Wel leuk, een sportieve auto die het moet afleggen tegen een familiewagen :p

vanmiddag nog een Fiat 500 Abarth er af gereden met mijn Japanse familiesloep :cool:

Jah, en als je dat dan in de kroeg verteld gelooft niemand dat meestal, zo kreeg ik ooit een antwoord van een fashion Italiaan janet toen ik vertelde dat ik met de Skoda 235km/h had gereden op GPS: Jamaar dat is een Skoda? Toen antwoordde ik, ja maar die motoren liggen ook in Audi's en mijn auto is zelfs lichter, dan bekeek hij mij nogal ongeloofwaardig...

Ik ga binnenkort weer goed mee doen met de stoplicht sprintjes, huidige tijd heb ik nog niet gemeten. Maar voor mijn cilinderkopwissel had ik een 0-100 van 7,6 volgens mijn motormanagement, nu met een later model cilinderkop nog niet gemeten.

Maar de turboonderdelen zijn onderweg. Turbo die gebruikt gaat worden is de TD04L uit een 2002 WRX, vermogen zal hiermee minimaal naar de 180rwhp gaan. Met een boostcontroller zelfs naar de 240rwhp of meer

Met mijn Snel Safari met zo'n 20 kg. bepakking en zonder turbo trok ik er toch maar even een Ursus C-335M uit !! :p
Eerlijk is eerlijk, de Ursus óók met bepakking... en er was in geen velden of wegen een stoplicht te bekennen! :)

Fietstocht%2520Polen%2520onbewerkt%25201%2520%252832%2529_edited.jpg

gallery_44869_501_258701.jpg

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Jazzik zei:
Met mijn Snel Safari met zo'n 20 kg. bepakking en zonder turbo trok ik er toch maar even een Ursus C-335M uit !! :p
Eerlijk is eerlijk, de Ursus óók met bepakking... en er was in geen velden of wegen een stoplicht te bekennen! :)

kijk dat is pas een textbook sprintje :cool:

dan wil ik ook nog wel ff opscheppen. toen ik nog jong en oneindig dynamisch was (hou mezelf graag voor dat dat nog altijd zo is) heb ik er eens zo'n vakantie fietser (op Koga zonder bepakking) op de Mont Ventoux afgereden met mijn FR/DH fiets (Intense Uzzi VP voor de kenners). het was een nipte overwinning.

on topic. gisteren bij ons in het dorp een WRX (de hatchback) op z'n broek gegeven met de Legacy. had ik werkelijk niet verwacht. denk dat de hillholder in combinatie met de automaat de doorslag gaven. grappige was dat achter mij een 3 stond (geen idee welke) en achter de WRX een Cooper S (luchthappertje). de WRX mocht achter mij aansluiten en de Cooper S achter de 3 :D

Leuk hoor!
@ Vincent, ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Er wordt weinig gesprint hier de laatste tijd. Laatst probeerde een BMW1 diesel het, dat ging m 'net' niet worden voor hem...:)

Tot mijn grote vreugde wordt het weer beter en komen er steeds meer sportauto's terug op het asfalt....Audi TT's, Porsche Boxer/911, BMW Z4 enz. heb er verschillende zien rijden maar helaas nog niet naast mogen staan...Ik kan niet wachten! :LOL:

Vorige week had ik nog een prachtig sprintje.

Na een poosje sportief meegereden te hebben met een Audi S8 stonden we achter elkaar voor een rood stoplicht een 100km weg op....Meneer had er wel trek in en ging vol gas weg...ik spinnend en piepend in de 1 en 2 er achteraan met als resultaat een hoop stof om m'n oren en 3 autolengtes aan m'n broek....o_O Toch wel lekker...quattro...
Ik kon lekker bijtrekken en er kwam een auto op de linker baan, met 70km per uur...rustig verder kachelend ging de auto na ingehaald te hebben weer naar rechts en konden we vanuit de 3 optrekken tot een heel eind in de 4....Aan het eind van de 3 en later ook in de 4 moest ik toch echt even het gas loslaten om niet in de S8 te verdwijnen.
Verderop staan stoplichten en ook deze waren rood. Meneer de 'zakenpik' deed met een blik van :confused: zijn raam naar beneden en zei, wat heb jij in hemelsnaam allemaal aan dat ding gedaan...!...:T Waarop ik antwoorden een heleboel...;)
Het stoplicht ging weer op groen en we konden de rotonde over waarna een stuk snelweg volgde. Hij kwam meteen op mijn bumper om nogmaals samen door te halen. Helaas zat er een 106 voor ons die tot 140 km/u links bleef rijden...maar goed alsnog het gas er op! Vanuit de 4 door tot ergens in de 6...Met uiteindelijk toch nog 2 autolengtes voorsprong en een dikke duim vond ik het wel weer mooi geweest! :)

Ha, leuk is dat als je wordt onderschat.
Net toen ik naar huis reed op een 80 km weg met 3 stroken, was ik met een laag snelheidsverschil rustig auto's links en rechts aan het inhalen (dat mag hier in de VS) toen plots de Cooper S die ik net voorbij was heel snel achter mij aan kwam. We reden allebei in het midden, ik koos de linker strook om een auto in te halen en de Mini ging er rechts voorbij. Moest toen weer terug naar het midden om de auto ervoor voorbij te kunnen, maar ik hield in omdat ik wel dacht dat de Mini ook vanuit de rechter strook naar het midden wilde. Zo kwamen we vooraan bij een rood verkeerslicht met de mini voor mij en met dit voorspel ging ik er van uit dat hij er wel vol vandoor zou gaan. Bij groen hoorde ik zijn piepende banden, omdat we al snel weer ander verkeer naderden ben ik er gewoon achter gebleven, moest in de 1ste versnelling iets van het gas om normaal afstand te bewaren en schakelde toen instinctief door naar 2, waardoor ik weer 2 auto's terug viel maar toen de 2 weer op toeren kwam was ik er al weer bij. Moest daarna vrij snel weer de afslag hebben en jammer dat het zo druk was want je komt hier niet zo vaak anderen tegen die wel willen sprinten.

1 leuk sprintje gehad

Een Golf 5 TSI nog wat, met 122 pk dacht ik. 9,5s op de 100 op papier.. Mijn origineel 8,7 is dus niet zo'n heel groot verschil.

Vanuit stilstand dus eerst rustig aan allebei en daarna vol gas, toen ik op de 100 zat lag ik ruim 4-5 autolengtes voor. Vond het verschil behoorlijk groot. vooral toen ik boven de 6800 rpm kwam liep ik uit. Ik ging eerste keer tot 7200 rpm door zonder flatshift. Daarna een keer met. Ik weet mijn huidige 0-100 tijd helaas niet, de laatste keer dat ik gemeten heb kwam ik op 7,6 sec uit. Dat was met mijn oude cilinderkop. Al denk ik dat dat wel een beetje optimistisch is. Dat was gemeten aan de hand van mijn datalog

Morgen komt hopelijk mijn spruitstuk en downpipe binnen, daarna alleen nog maar wat buizen en dan kan de turbo gemonteerd worden.

Jazzik zei:
Ordep zei:
hier in de VS.......
.....je komt hier niet zo vaak anderen tegen die wel willen sprinten.

Nee daar zijn andere sporten populairder, toch? :cool:

baseball-hitter-smiley-emoticon.gif
football-catch-smiley-emoticon.gif
spinning-dunk-smiley-emoticon.gif
tennis-player-serving-smiley-emoticon.gif

Ja daarin zijn we in NL misschien een beetje doorgeslagen. Maar zou toch liever zien dat ze meer met auto rijden bezig waren in de auto. En iets voorspelbaarder rijden zou ook niet verkeerd zijn, hoewel sommige dingen wel voorspelbaar zijn: Iemand die voor je naar de rechter strook wisselt, geen reden om af te remmen want dan moet er een afslag zijn over 50m die ze zullen nemen. Of als er iemand voor je de weg opdraait en je rijdt op de rechter strook, dan is er geen reden om te wisselen van strook, want je weet dat ze direct naar de linker strook gaan, ook al moeten ze nog op snelheid komen.

Zo in de loop van volgende week gaat het gebeuren. Alles om de turbo in te bouwen is binnen, er is wat met de post binnengekomen en heb wat dingen opgehaald. Nu maandag nog ff wat lassen en dan kan alles er op.

Net een *gevaarlijk* stoplichtsprintje gehad.

Met nat wegdek heb ik nog niet echt gek gedaan met m'n Mondeo maar dit was dus de eerste keer.
Ik stond naast een klein autotje ( weet niet precies welke ) die spoot er ineens volgas vandoor.
Ik er vol gas achter aan, wil hem in de bocht inhalen ( waar hij al remt ) en ik glij dus gewoon van de ene naar de andere rijbaan ( had ik wel een beetje verwacht maar ik schrok er toch van )
Gelukkig pakte die op het laatste moment nog grip waardoor ik net niet tegen de vangrail aan knalde.

Met nat wegdek doe ik voortaan wel wat rustiger in de bochten.
Ik denk dat die jongen ook raar opgekeken heeft toen ik die actie uitvoerde. ( Die denkt dat ik dood wou )
Maar waar het om gaat is dat ik hem er dus wel uitgereden heb(y)

Volgens mij verdien je geen duimpje als je daarbij de controle over de auto verliest. Laat in ieder geval dit schrik moment niet verloren gaan zodat je voortaan binnen de grenzen van de natuurwetten kunt blijven.

Bmwlover1 zei:
Maar waar het om gaat is dat ik hem er dus wel uitgereden heb thumbs up

Volgens mij snap jij er helemaal niks van...:confused:

@ Vincent, wanneer verwacht je dat je project klaar is?

@Ordep, jammer dat er zo weinig gesprint wordt daar. Heb je al enig idee wanneer je weer terug in Nederland bent?

Ik hoop er woensdag aant te beginnen, een mede MX-5 turbo eigenaar met vrijwel identieke kit gaat meehelpen, mischien dat het in een dag klaar kan zijn.

Ordep zei:
Volgens mij verdien je geen duimpje als je daarbij de controle over de auto verliest. Laat in ieder geval dit schrik moment niet verloren gaan zodat je voortaan binnen de grenzen van de natuurwetten kunt blijven.
Het is juist leuk om af en toe over je grenzen heen te gaan.
Als ik een extra rijbaan naast me heb die vrij is, dan weet ik dat ik die speling heb om te glijden.
Nu weet ik idd hoeveel grip ik heb met nat wegdek, ik heb er zeker van geleerd want nu weet ik dat ik met nat wegdek niet zo gek moet doen.

Schrikken deed ik niet echt, want nadat ik de controle weer had ging het gas er weer vol op ( om die kerel eruit te rijden )
Maar leren doe ik er zeker wel van ;)

Ps, zulke kunstjes voer ik natuurlijk niet uit als er geen extra rijbaan of overig verkeer naast me is.
Dit doe ik alleen als ik weet dat ik een rijbaan speling heb.
Overige weggebruikers breng ik niet in gevaar, alleen mezelf en de vangrail of stoep.

FOFO ST it is!! zei:
Bmwlover1 zei:

Volgens mij snap jij er helemaal niks van...:confused:

@Ordep, jammer dat er zo weinig gesprint wordt daar. Heb je al enig idee wanneer je weer terug in Nederland bent?
Wat snap ik niet dan?

BMWlover1 zei:
FOFO ST it is!!

Bmwlover1

Volgens mij snap jij er helemaal niks van...confused smiley

@Ordep, jammer dat er zo weinig gesprint wordt daar. Heb je al enig idee wanneer je weer terug in Nederland bent?Wat snap ik niet dan?

Nou dat het in de eerste plaats gaat om de veiligheid van jezelf en andere. Over je grenzen heengaan doe je i.m.o. op een circuit....Als ik een sprintje doe tegen iemand die dergelijke fratsen uithaalt kap ik er meteen mee. (n)

Daarbij komt dat het winnen van een sprint totaal niet belangrijk is, het gaat om de belevenis toch? Of je nou wint of niet...

Terug
Bovenaan