Gegroet iedereen, ben weer terug, powerbox steekt weer... lekker veel koppel onderin...
Gisteren twee leuke sprintjes gehad,
De eerste tegen een Mercedes-Benz C 30 CDI AMG Combi:
Ik wist eigenlijk al op voorhand dat ik zou verliezen dus bleef ik aan de lichten achter hem maar bleef hem wel op de voet volgen.
Tot we op een leuk recht eind kwamen, beiden alle registers open...
Tot mijn grote verbazing,kon ik nog redelijk volgen, reed hij maar héél langzaam weg van mij. Misschien een afgetrapt exemplaar? Van tijd zag ik wel wat roetwolken uit zijn uitlaat komen...
Een beetje verder in de bocht liet ik hem gaan, ik mocht van mijn vriendin niet harder door de bocht...
De specificaties:
Mercedes C30 CDI AMG combi, 231pk, 540Nm Koppel, gewicht 1600kg
Skoda Octavia 2.0 TDI 166pk, 404Nm koppel, gewicht 1300kg
De tweede stoplichtsprint was tegen een Toyota Yaris (motor onbekend), op zich betekende die niet veel maar de situatie was wel leuk...
Een jong gastje samen met wat babes in zijn auto kwam met zijn vrij nieuwe Yaris aan de lichten links van mij staan, licht op groen trokken we beiden op, om hem wat te plagen bleef ik naast hem rijden waarbij ik hem eerst het gevoel gaf dat hij zou winnen, een beetje later ging ik vol op het gas en reed ik weg, hij probeerde bij de volgende lichten nogmaals, helaas...
Het leuke was dat ik mijn 'bompa' (opa) pet (hoed) aan had en me al even niet geschoren had zodat ik op een oudje leek, samen met een familieskoda is dit een leuke combinatie!