Mooggie
Net ingestapt
Van de week weer eens ouderwets alle zeilen bij moeten zetten om een andere auto bij te houden.
Ik reed 's morgensvroeg in het donker net op de invoegstrook van de snelweg (met ca. 100) op toen er op de linkerbaan een rappe wagen voorbij kwam zetten (met ca. 150). Ik zit veel op de weg maar herkende de achterlichten niet en de motor was ook nog vrij koud. Dilemma dus of 'erachter aan' zou gaan of toch rustig doortuffen. Eerst gekozen voor het laatste, echter aangezien de rappe wagen zich steeds klem reed door voorliggers en uiteindelijk niet veel kon weg kon rijden bij me er na wat km's toch maar even naartoe gereden. Even een klein kentekencheckje gedaan toch maar, ben het bleek om een MB CLA 250 te gaan met 211 pk. Ik denk 'ohwww, die kan ik hebben' :T dus even lekker achter hem aan gereden tot er ruimte kwam voor een paar echte tussensprints. Ging toen een keer of 3 van 120 naar 160 waarbij ik steeds goed kon bijblijven, maar toch echt wel aardig tot de bodem moest gaan.
Na 3 keer proberen ging het knipperlichtje naar rechts en liet hij gas los af omdat hij ofwel dacht dat ik politie was ofwel een hele snelle wagen.
Ik er maar even rustig voorbij gereden en zag dat hij me niet echt volgde. Stukje verder reed ik me alleen klem bij een samenvoeging van rijstroken en kon hij linksom buitenom er weer voorbij wat hij ook maar weer al te graag deed plankend. Ik voor de fun er ook maar weer even achteraan en daarbij gingen toen de snelheden ineens ook richting 180 a 190, waarbij het ook weer aardig aanpoten was voor me. Even verderop moest ik eraf en kon verder geen contact leggen met de bestuurder voor duimpje o.i.d.
Later thuis nog even de specs goed bekeken en blijkt dat de MB toch in 6,7 sec naar de 100 te gaan, dankzij slechts 1380 kg en een van de laagste cw waardes hebben van alle rond rijdende productiewagens, dus zeer lekker aerodynamisch. Vandaar ook het kleine verschil dus, ondank het relatief grote verschil in pk's in mijn voordeel.
Was in ieder geval leuk om weer eens even echt tot de max te moeten gaan om een andere wagen bij/voor te blijven.
Ik reed 's morgensvroeg in het donker net op de invoegstrook van de snelweg (met ca. 100) op toen er op de linkerbaan een rappe wagen voorbij kwam zetten (met ca. 150). Ik zit veel op de weg maar herkende de achterlichten niet en de motor was ook nog vrij koud. Dilemma dus of 'erachter aan' zou gaan of toch rustig doortuffen. Eerst gekozen voor het laatste, echter aangezien de rappe wagen zich steeds klem reed door voorliggers en uiteindelijk niet veel kon weg kon rijden bij me er na wat km's toch maar even naartoe gereden. Even een klein kentekencheckje gedaan toch maar, ben het bleek om een MB CLA 250 te gaan met 211 pk. Ik denk 'ohwww, die kan ik hebben' :T dus even lekker achter hem aan gereden tot er ruimte kwam voor een paar echte tussensprints. Ging toen een keer of 3 van 120 naar 160 waarbij ik steeds goed kon bijblijven, maar toch echt wel aardig tot de bodem moest gaan.
Later thuis nog even de specs goed bekeken en blijkt dat de MB toch in 6,7 sec naar de 100 te gaan, dankzij slechts 1380 kg en een van de laagste cw waardes hebben van alle rond rijdende productiewagens, dus zeer lekker aerodynamisch. Vandaar ook het kleine verschil dus, ondank het relatief grote verschil in pk's in mijn voordeel.
Was in ieder geval leuk om weer eens even echt tot de max te moeten gaan om een andere wagen bij/voor te blijven.