Stoplichtsprintjes III: You vs ...

Van het weekend een tussensprintje gewonnen van een Golf IV GTI. Reed op de snelweg met de Signum toen er steeds een Golfje zat te drammen op de achterbumper terwijl ik niet sneller kon door het verkeerd voor me. Automaat in de sport stand en toen het verkeerd weg was vol er vandoor. Golfje trok er vol aan maar van 70 tot 140 hield hij lang niet bij. Bij 140 liet ik het gas los en kwam hij voorbij:) Vond de bestuurder niet heel leuk (y)

@Shady: Zoiets hadden wij ook eens in Frankrijk:) Wij met een Omega 2,5TD met 1000KG caravan en naast ons een Mercedes E500 met dikke tabbert (iets van 1800kg gok ik) Mijn vader had al wat met hem lopen spelen op de snelweg. Nam het poortje naast ons en deed precies op de zelfde tijd geld in het poortje. Vader zag het al en gaf gas. Allebei er als een gek vandoor:) Uiteindelijk wonnen wij net omdat de Mercedesrijder er bij 100 mee op hield. Pa trok nog even door tot 130:)

Je zal hier maar alle reacties doorlezen terwijl je eigenlijk een hekel hebt aan sprintjes, een beetje jezelf bewust opfokken... :rolleyes: Dan vraag ik me toch af wie er hier zielig is.

@ferdinando, het moge duidelijk zijn dat jij niet tot het gilde van de stoplichtsprinters hoort en jouw afkeer ervan is inmiddels duidelijk. Het begint erop te lijken dat de andere bezoekers van dit topic een gelijke afkeer van jouw deelname beginnen te voelen. Het is dan misschien ook verstandiger en beter voor de bloeddruk van velen dat jij dit topic niet langer bezoekt. Iedereen heeft recht op zijn/haar mening, dat is één van de vrijheden van ons land, recent nog herdacht, maar dat iedereen een ander in de haren zit is niet de bedoeling. Niet IRL, niet hier.

Ivanov
AutoWeek Moderator.

Vandaag trouwens nog een leuk sprintje gewonnen op de fiets:) Stond een politiewagen naast me bij een kruispunt. Had al wat staan lachen naar de agenten omdat ze hard moesten remmen toen ze geen voorrang gaven aan een auto. Toen de auto weg was ging ik er snel vandoor. (moest mijn trein halen) Hoorde achter me de politieauto behoorlijk gas geven. Was tot 30 sneller en daarna liepen ze natuurlijk in. Had alleen het voordeel in de stad dus duurde even voordat ze voorbij kwamen. Allebei de agenten zaten te lachen en staken hun duim op

opel-omega zei:
Vandaag trouwens nog een leuk sprintje gewonnen op de fiets:) Stond een politiewagen naast me bij een kruispunt. Had al wat staan lachen naar de agenten omdat ze hard moesten remmen toen ze geen voorrang gaven aan een auto. Toen de auto weg was ging ik er snel vandoor. (moest mijn trein halen) Hoorde achter me de politieauto behoorlijk gas geven. Was tot 30 sneller en daarna liepen ze natuurlijk in. Had alleen het voordeel in de stad dus duurde even voordat ze voorbij kwamen. Allebei de agenten zaten te lachen en staken hun duim op
:)
Zijn iig sportief, de agenten! (y)
Geen waarschuwing gekregen ivm te hard rijden in bebouwde kom? :)

opel-omega zei:
Van het weekend een tussensprintje gewonnen van een Golf IV GTI. Reed op de snelweg met de Signum toen er steeds een Golfje zat te drammen op de achterbumper terwijl ik niet sneller kon door het verkeerd voor me. Automaat in de sport stand en toen het verkeerd weg was vol er vandoor. Golfje trok er vol aan maar van 70 tot 140 hield hij lang niet bij. Bij 140 liet ik het gas los en kwam hij voorbij:) Vond de bestuurder niet heel leuk (y)

@Shady: Zoiets hadden wij ook eens in Frankrijk:) Wij met een Omega 2,5TD met 1000KG caravan en naast ons een Mercedes E500 met dikke tabbert (iets van 1800kg gok ik) Mijn vader had al wat met hem lopen spelen op de snelweg. Nam het poortje naast ons en deed precies op de zelfde tijd geld in het poortje. Vader zag het al en gaf gas. Allebei er als een gek vandoor:) Uiteindelijk wonnen wij net omdat de Mercedesrijder er bij 100 mee op hield. Pa trok nog even door tot 130:)

Tja, met een caravan erachter vind ik alleen niet zo verantwoord. Maar leuk is het wel.

Ik had een tegen een Golf 2 gti, volgens mij een 8 klepper, maar weet dat niet zeker. Je ziet wel dat de techniek niet stil heeft gestaan. Hij stond voor mij, en na een beetje opduwen ging het gas erop. Krijg je zo'n lucht van verbrandde olie voor de kiezen. Snelheid viel niet eens zo veel tegen, maar het golfje had natuurlijk geen kans, hup in drie en snel erlangs. Eigenlijk is het niet eerlijk, maar het blijft wel leuk met een familiebak een hot hatch of wat voor door moet gaan te verschalken.

Die golfjes zouden niet GTI mogen heten, de 16v's daarentegen zijn een stuk vlotter.

Gistermiddag op de terugweg drie gasten te snel af.

Fiesta ST, Lupo GTI en een 207 RC.
De laatste de meeste moeite mee, maar het gewicht van die 207's zat hem dwars :)

opel-omega zei:
:) Op de fiets mag je daar niet eens een bekeuring voor krijgen:) (eens opgezocht)

Benieuwd naar de bron. Een bord A1 (bv 50 of 30-Zone) geldt namelijk weldegelijk voor fietsers. Als het er niet staat mag je inderdaad harder dan 50 binnen de BBK want dat geldt slechts voor motorvoertuigen.

Laatst een grappig sprintje tegen een citroen XM turbo.
Leuke eraan is dat we allebei dus hetzelfde blok hebben, enkel dat bij mij het blok in een carroserie van +/- 500 kilo lichter hangt :p
Alleen gezien de verschillen vermoed ik dat de ander ook niet helemaal standaard was, hij trok heel wat vlotter als een auto die net zo snel als mijn vorige daily naar de 100 zou moeten trekken....

Vandaag een sprintje tegen een 45km wagentje (die buiten de BBK reed?)bij het stoplicht, ik won keihard!

Ha! Ik heb zo'n ding in Hoorn er een touringcar zien uitrijden. En niet eens met zo'n klein beetje verschil ook!:)

Die was dan ook niet geheel standaard meer, gezien het tempo wat ontwikkeld werd.

M'n Swift heeft sinds kort o.a. een nieuwe koppakking, distributieriem en thermostaat. Om te bekijken of alles goed werkt heb ik afgelopen zondag de boel maar eens goed warm gestookt op de A7.

Bij de McDonalds in Hoorn reed een Golf 3 met dikke uitlaat, rolkooi en een aantal meters bij de raamstijl de snelweg op. Na de scherpe bocht van de oprit ging het gas er vol op.

Tot 140 ging het gelijk op (ik zat niet in de slipstream), daarna gas los en weer netjes 120 rijden. Geen vriendelijk handje van de kale VW-rijder helaas...

C2 VTS bij het stoplicht op weg naar het werk. Geen partij helaas. Had er meer van verwacht moet ik zeggen :)

Gister op de snelweg zat er een Q7 achter me, spiksplinternieuw. Stak zijn duimpje naar me omhoog toen hij me voorbij ging terwijl ik ~138 reed in m'n oude Ibiza :)

@GH
Er rijden heel wat verbouwde golfjes rond met R32 pakket. Ik heb me hier in de buurt eerst lopen verbazen over een R32 lesauto. Na kentekencheck bleek het een 140pk TDI trekker te zijn. Buitenzijde was écht R32 kloppend. (voor zover ik de verschillen herken als niet Vw-kenner)

adinsx zei:
C2 VTS bij het stoplicht op weg naar het werk. Geen partij helaas. Had er meer van verwacht moet ik zeggen :)

Die badge is (helaas) voor van alles en nog wat gebruikt, meer als 'S-Line' dan als 'sportmodel'.

Hmm.. ik kom hem vaker tegen dus zal het kenteken even onthouden. Hij kwam in ieder geval totaal niet mee.

Gistermiddag nog 2x gesprint tegen een Volvo S40 2.0 uit 1996. Het raampje stond open dus kon genieten van het knarsen van z'n versnellingsbak terwijl de achteruitkijkspiegel blik bood op een hevig opstijgende voorkant :)

Sportieve reactie van de jonge bestuurder :)

Als we het over Volvo's hebben. Had vorige week even te laat door dat de S80 naast me de V8 betrof. Hij liep langzaam maar zeker uit van 100 tot 170 :)
Heb sowieso moeite met het non-turbo-hoog-toerig-blok-in-het-vooronder om turbogeblazen diesels of 2.0T bij te houden tussen 140 (einde 3e versnelling) en 180. Zit ik net verkeerd met de versnellingen en het wat mindere koppel (200Nm bij 5250tpm, pk's bij 6500)

Gister even gelachen. Mocht weer eens met een Scania Irizar op weg. 480pk 2250nm en helemaal leeg. versnelling in de 3 bij het verkeerslicht. Verkeerslicht op groen en vol gas.. van 3 naar 5 en dan gewoon door schakelen.. nogal wat auto's die naast me stonden zwaar vertwijfeld achter gelaten. Natuurlijk, als ze er echt voor gaan en meteen hadden geweten wat er zou gebeuren was het anders gelopen denk ik. Maar zo'n bus is toch akelig vlot, sprint van 60 naar 100 is het leukste met zo'n gevaarte :)

Ha, ha, eergisteren geklopt door een Astra Gsi van pak m beet 15 a 16 jaar oud.
Reed 100 en had hem al in drie staan om hem even een lesje te leren. Not, hij liep gewoon weg tot 200 km/u en dat terwijl de mondi toch echt niet langzaam is in drie tot 180 km. Geen standaard blokje.

Clio RS182 vs Jeep Grand Cherokee
0-1

Een groot zwart hok met grote bling bling velgen (maatje 'onderkant spiegel Clio') en 2 uitlaten in het midden stond bij het stoplicht en ik ging maar eens een poging doen. Niet wetende dat het wél een vlot 2100kg wegend stuk metaal was.

89-TV-PB

Jeep Grand Cherokee 6.1 HEMI V8 SRT8

Zo'n hok:
c214748364806102010172537_5.jpg

Autogegevens:
https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=48415&jaar=2010&cache=no

425pk, 5,0s naar de 100 en een fantástische sound :eek:

Zolang er geen turbo of compressor opzit heb ik geen moeite met een Charger/Challenger/Jeep/300c SRT-8.
Er rijden 2 Jeep's rond die 700 en 800pk hebben, die kan ik niet bijhouden:)

Alex

Dat zijn toch die hennessey edities? In A'foort staat er in. 800pk inderdaad o_O

Deze:
https://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364820072010202716

c214748364820072010202716_1.jpg

Eigenaar ervan heeft een bedrijfje in het opbouwen van lieren etc. op jeeps etc. en woont links in die wat kleinere huisjes.

Ah dan weet ik nu ook weer dat ik daar geen poging bij moet wagen. Raar dat ik hem nog nooit gezien heb, het is namelijk bij me ouders om de hoek en ik rij veel aan die kant van amersfoort rond.

Sowieso geen optie voor mij om sprintjes te trekken, motor of automaat doet al een aantal maanden vreemd. Niemand die goed weet waar het aan ligt. Komt erop neer dat de automaat niet wil schakelen of dat de moter in een soort van noodloop gaat. Mogelijke oplossing ligt in het verschiet dus wie weet ben ik hier weer snel te vinden.

Overigens wel 1 sprintje gehad vorige week. Kon het niet laten toen er een swift met de grootste bodykit ooit en de hardste uitlaatbrul van midden nederland naast me kwam staan. Als ik op half/driekwart gas ga dan kan ik ongeveer in 8sec van 0-100, zodra ik dan meer gas geef gaat hij weer sputteren dus dat was lastig. 1e sprintje won ik met een autolengte, bij de 2e hoopte ik dat ik nog wat meer gas kon geven zodat ik kon laten zien wie er echt sneller was maar helaas, gesputter. Kreeg nog wel een duimpje, alleen ik hoop niet dat hij denkt sneller te zijn dan een V8.

Kijk! Dat is nog eens een brute en dikke wagen die hier in Amersfoort rond rijdt. Volgens mij ken ik dat 4x4 bedrijfje wel.

Gisteravond richting Heerenveen op de A6 een snelwegsprintje gehad met een Seat Leon eerste generatie TDi. Reed met twee maten gewoon 120 toen de Leon langs reed met vier jongens er in. Ze zaten wat lachend te kijken en ik stak mijn duimpje maar op. Op een gegeven moment hadden wij zoiets, laten we ze weer inhalen en kijken wat ze doen. Met een gangetje van 150 er langs en weer naar rechts. Vervolgens kwamen ze ons weer voorbij steken dus ik er weer achter aan. Na even opgehouden te zijn door een busje kon het gas erop. Gewoon in zijn vijf vol gas en bij 160kmpu had de Leon naar mijn idee niet meer veel waardoor wij vervolgens konden passeren om even de 180 aan te tikken. En daar was de rotonde van Joure weer waar wij rechts gingen richting Heerenveen waarna ik de snelheid weer verhoogde naar 120kmpu. Na enkele kilometers kwamen de jongens weer voorbij waarbij wij een stel pretgezichten met een duimpje te zien kregen. Natuurlijk duimpje terug, dat zijn de leuke sprintjes, gewoon lekker lol hebben. Waarschijnlijk was het 90pk aangezien ik in de vijfde versnelling gewoon kon volgen.

Gisteren op weg naar Chamonix haalde ik een Franse X6 in die vervolgens heel erg hard z'n best ging doen de naam van de dealer op mijn nummerbord te lezen...blijkbaar was hij het niet eens met de inhaal manoeuvre... Niets is in zo'n geval leuker als een weg die begint te slingeren. Geloof dat ik 2 bochten nodig had om 'm uit de spiegel te rijden...

Fransman dus denk ik dat het de diesel betrof. Welke geen idee maar in de rechtelijn had hij geen tot zeer weinig moeite de 3 liter boxer van de Japanse familie slee bij te houden.

Vanmiddag tot 2x toe een stoplichtsprintje gewonnen van een Audi RS6 Avant... althans hij stond 2x achter me bij het stoplicht en was druk aan het bellen en doen (met telefoon in de hand; geen geld voor een carkit? :p) en bleef toen ik volgas optrok tot een gangetje of 150 beide keren een meter of 30 a 40 achter me rijden.

Ik denk oke, hij heeft het blijkbaar enorm druk met bellen en geen zin om echt te sprinten, dus ik pak even mijn flesje water van de bijrijderstoel en neem rustig twee slokken, hoor ik ineens een enorme ...*VROAMMM* ... en zie ik in mijn ooghoek wat zwarts voorbij flitsen met een vaartje of 250. :eek: Blijkbaar was zijn telefoongesprek afgelopen en had hij zijn gaspedaal weer gevonden. Wat een brute wagen zeg! 579 pk-tjes als ik me niet vergis. o_O

Ik wilde eigenlijk voor de grap (om moet ik zeggen voor het sadomachisme :) ) nog even een stukje achter hem aanrijden om te zien hoe makkelijk ik nou echt losgereden zou worden, indien we beide vanuit stilstand een serieus sprintje zouden doen, maar ik had helaas een afspraak in het ziekenhuis, dus had geen tijd om nog even een stukje met hem mee op te rijden. o_O

Oh ja, saillant detail, dit was trouwens op dezelfde weg waar van het weekend die Nissan GT-R even de 308 km/uur aantikte, het nieuwe bedevaartsoord voor snelwegsprinters. :)

Vandaag met mijn Golf SDI een sprintje gewonnen tegen een gele Citroen 2CV4 Speciale. Ik hoefde niet eens volgas te geven. Tot 80 km/ kon ik hem makkelijk voorblijven. Aangezien ik niet harder dan 80 rijd stak hij me enkele minuten later dan toch voorbij met een snelheid van +- 90 km/u.

Mooggie zei:
Oh ja, saillant detail, dit was trouwens op dezelfde weg waar van het weekend die Nissan GT-R even de 308 km/uur aantikte, het nieuwe bedevaartsoord voor snelwegsprinters. :)

Dat is dan ook echt een weg waar het gewoon kan!

Helaas, de clio is verkocht, dus de wekelijkse belevenissen qua sprintjes zullen minder worden.

Met de TTS wel nog het een en ander meegemaakt. Een Golf V GTI, VI GTI, Civic, 328i etc. etc. Maar ook de leaserijders met A6 3.0TDI, Supurb, Leon FR. Allemaal deden ze een poging, en dan is het toch wel heerlijk die sportieve DSG en flipperen. (y)

Nu een tijdje een brik rijden en begin 2012 opzoek naar de nieuwe stoplichtsprinter :)

Gisteren eindelijk weer een leuk sprintje gehad. Achter me zag ik vanaf het vorige stoplicht een zwarte Volkswagen Passat driftig zich tussen de auto's door worstelen. Bij het stoplicht kwam hij achter me staan. We stonden aan het begin van een 70 km/h weg richting de Zuilensring (N230), toen het op groen ging vol op t gas. Snel doorschakelen met de diesel, de Passat ging ook vol op t gas. Vanaf de 3e versnelling begon ik weg te lopen, uiteindelijk liet ik bij 130 t gas los, er ging iemand verderop inhalen. De Passat sloot weer achter me aan, de auto was opzij dus weer op t gas, begon t weer vanaf de 70 tot 140, en weer langzaam weg te lopen. Verderop stond het licht op rood dus gin van t gas om niet te hard op t stoplicht af te stormen, de Passat ging volgas ervoorbij. 300m na het stoplicht is weer een stoplicht met 3 rijbanen. 2 voor rechtdoor en eentje om verderop rechtsaf te gaan. De linker nam de Passat, de middelse was bezet dus "moest" ik maar de rechter nemen. Het licht sprong op groen, en reageerde iets sneller dan de Passat, dus had wat meters voor zodat ik voor de Passat kwam. Stonden vooraan bij het stoplicht dus hadden alle ruimte. Weer vol op t gas en liep weer langzaam weg van de Passat, tot de 140 moesten we weer van t gas af, weer inhalend verkeer... Daarna nog een sprintje van 90 tot de 190 waarna ik een aardig stuk had gepakt. Ik liet m'n gas los en hij ging volgas ervoorbij, toen zag ik dat bij links er recht een uitlaat had. Toen hij voorbij kwam zetten zag ik dat er een niet zo'n fris "type" kerel in zat. Aan het einde van de Zuilensering ging ik links en hij rechts, waar bij het stoplicht het raam open ging van de Passat waarna hij zwaaide en een dikke duim uit werd gestoken. Zo zie je maar, denk je van dat is echt zo'n kerel die opgefokt uit stapt, krijg je een duim...

Thuis het kenteken gecheckt en t was een Passat 2.8 V6 4motion, niet slecht voor mijn dieseltje ;)

Eergisteren een sprintje gedaan met de 106 tegen een ford focus...... nu weet ik ook alweer waarom ik geen sprintjes met de 106 deed :(

Ik laatst tegen een Z4 met m'n Ibiza... Had niet echt het idee dat de Z4 ook maar moeite deed terwijl ik plankgas ging en met 5000 toeren achter hem reed ^^

Niet echt iets spectaculairs, maar vanmiddag wel even snelwegsprintje gedaan tegen een Maserati Quattroporte. :)

Ik reed achter hem van 120 tot 180 en uiteraard was het lossen geblazen voor me, maar toch een stuk minder hard dan ik had verwacht. Hij wist hooguit een paar meter te pakken.

Zal er mee te maken hebben zo'n Maserati (V8 400 pk) toch best een zwaar hok is met 1880 kg en ik wat koppelvoordeel op hem had, wat bij dit soort snelwegsprintjes prima van pas komt. :)

Ik kreeg groen en trok vlot op terwijl er nog een vrachtwagen van links aan kwam. Ik dacht dat die al door rood ging maar daarachteraan kwam nog een 2003 Civic type-R, en die zat ik dus op de bumper maar hij leek er wel zin in te hebben/
Bij het volgende stoplicht gaat hij rechts staan omdat er links al iemand stond. Ik er rechts achter. Groen en vroem. Links ervoorbij, naar rechts en gas los, komt hij weer links langs en ik krijg een duimpje van Anita.
Even later pakt hij nog het verkeerde voorsorteervak om de vooroordelen over gti-rijders te bevestigen maar het was toch leuker dan mijn laatste (Ik tel de SLS-AMG maar even niet mee) sprintje tegen een olie Q5.

Als jullie het filmpje willen dan hoor ik het wel zeker?

Een collega van mij beleeft er intens plezier aan om petjes-golfjes met brulemmers eruit te rijden. Hij heeft zelf een 9-5 2.3 turbo aero. Ding ziet er uit als een vreselijke seniorenbak waar geen eer aan te behalen valt, maar wel 270 pk.
"Ik geef maar een beetje gas en dan zie ik hem al in mijn spiegel. Veel lawaai en dan zie ik die klep heen en weer gaan joh. Dan is mijn hele dag weer goed!"

Ik geloof dat mijn volgende Camry een 3.5 moet worden (zonder typeplaatje), dan doe ik hetzelfde!!:)

309 Turbo zei:
Eergisteren een sprintje gedaan met de 106 tegen een ford focus...... nu weet ik ook alweer waarom ik geen sprintjes met de 106 deed :(

Gelukkig weer 2 sprintjes gehad die wat beter uitpakte, alleen dan wel met de 309 ipv de 106.
Dit was tegen een volvo V70 2.5 en een nieuwe BMW 3 serie waarom ik de achterkant niet heb kunnen zien om het typenummer te bekijken :)

Terug
Bovenaan