Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
bobo3 zei:Binnenkort wordt trouwens de Mondi vervangen door de Skoda RS met DSG. Hoef ik niet meer te schakelen en heb ik launch control.
Weer net iets sneller naar de 100, maar of ie ook zo snel van 100 naar 200 gaat weet ik niet.
Uzzi zei:bobo3 zei:Binnenkort wordt trouwens de Mondi vervangen door de Skoda RS met DSG. Hoef ik niet meer te schakelen en heb ik launch control.
Weer net iets sneller naar de 100, maar of ie ook zo snel van 100 naar 200 gaat weet ik niet.
Hoe vindt jij de RS (200 pk benzine?) rijden tov de Mondeo? Heb zelf de RS eens proefgereden en was er niet echt enthousiast over (reed toen ook Mondeo), met name bij het uit accelereren. Vindt het wel een mooie auto om te zien, eigenlijk één van de mooiere op dit moment.
Mooggie zei:Vandaag weer mijn 3 maandelijkse pak slaag weer gehad bij een stuk of wat snelwegtussensprintjes tegen die ene 'hard to get' brunette in haar Porsche 911 cabrio (355 pk, 0-100 4,8 sec) die ik vaak tegen kom op weg naar mijn werk.
Valt toch weinig tegen te beginnen ben ik inmiddels wel achter. Volgende keer de sprint misschien zelfs maar laten lopen om haar de egoboost (en mijn egokill) te besparen.
Of natuurlijk mijn 330d binnenkort inruilen voor een gechipte 335d om het allemaal wat spannender te maken.![]()
![]()
Is dit niet een typisch geval van te hoog gewicht met te weinig pk?Mooggie zei:Zekers! Ze rijdt net als een kerel, standaard overal 50 km/uur te hard en daarbij lekker overal tussendoor slalommen.En ze heeft nog poet ook want de wagen is in 2008 nieuw aangekocht voor € 147.000,-.
Trouwens nog even de specs erbij gepakt maar haar Porsche doet de 100-200 in 11,9 sec en ik heb mezelf weleens geklokt op 17,0 sec, dus dat verklaart meteen het toch wel grote verschil.
bobo3 zei:Inmiddels in bezit van een Skoda RS. Nog geen sprintje gedaan, maar hoop op het volg de Skoda rijder principe. ;-). Heb nu launch control maar zal de eerste 1000 km nog moeten inrijden.
Moderator
Shady zei:Twee weken geleden op een zaterdag avond tegen een MINI Cooper S met een leuke meid erin gesprint. Ik was net iets eerder weg, maar verloor veel terrein omdat ik net iets te ver doortrok in de één en wielspin had. Had al lange tijd geen sprintje meer gehad dus moest er weer even inkomen.
Flippers zitten er standaard op. Nou ja, je gebruikt ze eigenlijk niet. Extra werk en nergens voor nodig. Komt misschien nog. Wel grappig, geen sprintje, maar bochtsprintje. Op de a2 richting amsterdam a 10 richting den haag zit een leuke bocht met adviessnelheid 70. Met de Mondeo ging ik er altijd met zo'n 130 door, TOT mijn verbazing met de Skoda reed ik 140 en kon ik nog harder. Een golf wilde volgen, lukte niet en bij het oprijden van de a 10, was ik al een flink stuk verder, maar zag ik hem ik mijn achteruitkijksliegel spinnen en twee keer in de rondte gaan. Best gekke gewaarwording. Gelukkig raakte hij niets.adinsx zei:bobo3 zei:Inmiddels in bezit van een Skoda RS. Nog geen sprintje gedaan, maar hoop op het volg de Skoda rijder principe. ;-). Heb nu launch control maar zal de eerste 1000 km nog moeten inrijden.
Wel ook lekker aan het flipperen geslagen? Of is dat niet meteen standaard bij de DSG?
Hier ook al een tijdje geen sprintjes meer omdat ik voornamelijk even met de Twingo woon-werk rij. Gaat komende week weer goed komen![]()
adinsx zei:bobo3 zei:Inmiddels in bezit van een Skoda RS. Nog geen sprintje gedaan, maar hoop op het volg de Skoda rijder principe. ;-). Heb nu launch control maar zal de eerste 1000 km nog moeten inrijden.
Wel ook lekker aan het flipperen geslagen? Of is dat niet meteen standaard bij de DSG?
Hier ook al een tijdje geen sprintjes meer omdat ik voornamelijk even met de Twingo woon-werk rij. Gaat komende week weer goed komen![]()
bobo3 zei:Ben je nog een foto schuldig. ;-).
adinsx zei:Altijd fijn, die 'helden' die proberen in de bocht mee te komen
Ooit met de Clio eens een Corsa GSI voor en vervolgens achter me gehad. Hij haalde de bocht A12-A18 ook niet bepaald lekker
bobo3 zei:Ben je nog een foto schuldig. ;-).
Inderdaad ja
@maikelz
Gewoon lekker ervaring op doen zoMet mijn R19 van 1990 pakte ik ook elk stoplicht aan als sprintplek. Met 58pk ook niet altijd succesvol. Hooguit op reactietijd. Met de Clio RS182 ging het stukken beter, en met de Mégane RS van nu helemaal prima. Alleen is goed wegkomen lastiger geworden met al die krachten op de voorwielen.
Overigens, wat voor leuks zit eraan te komen? :T
adinsx zei:vanmorgen nog een leuk sprintje overigens, V70 laatste type met een 2.0T onder de kap en ~200pk.
A12->A18 dacht hij me wel even voor te kunnen blijvenWe doken serieus de bocht in, maar ik kon veel meer bochtsnelheid meepakken en toen vol door.
adinsx zei:PM je wel even![]()
Edit: je hebt PM
vanmorgen nog een leuk sprintje overigens, V70 laatste type met een 2.0T onder de kap en ~200pk.
A12->A18 dacht hij me wel even voor te kunnen blijvenWe doken serieus de bocht in, maar ik kon veel meer bochtsnelheid meepakken en toen vol door.
Was wel een gave V70 overigens met R-design (2 pijpjes, zilveren spiegelkappen etc.)
adinsx zei:Overigens, was de weg nat of droog? Je lijkt aardig grip te hebben![]()