Stoplichtsprintjes III: You vs ...

Prima, grote kans dat ik de auto of eigenaar al ken, maar niettemin, wellicht heb ik hem nog niet voor het register :)

bobo3 zei:
Binnenkort wordt trouwens de Mondi vervangen door de Skoda RS met DSG. Hoef ik niet meer te schakelen en heb ik launch control.
Weer net iets sneller naar de 100, maar of ie ook zo snel van 100 naar 200 gaat weet ik niet.

Hoe vindt jij de RS (200 pk benzine?) rijden tov de Mondeo? Heb zelf de RS eens proefgereden en was er niet echt enthousiast over (reed toen ook Mondeo), met name bij het uit accelereren. Vindt het wel een mooie auto om te zien, eigenlijk één van de mooiere op dit moment.

Uzzi zei:
bobo3 zei:
Binnenkort wordt trouwens de Mondi vervangen door de Skoda RS met DSG. Hoef ik niet meer te schakelen en heb ik launch control.
Weer net iets sneller naar de 100, maar of ie ook zo snel van 100 naar 200 gaat weet ik niet.

Hoe vindt jij de RS (200 pk benzine?) rijden tov de Mondeo? Heb zelf de RS eens proefgereden en was er niet echt enthousiast over (reed toen ook Mondeo), met name bij het uit accelereren. Vindt het wel een mooie auto om te zien, eigenlijk één van de mooiere op dit moment.

Tja, ik rijd nu een 2,5T (220 pk) dus het vette 5 cilindergeluid mist de Skoda. Qua acceleratie voelt de Skoda (200 pk, maar lichter) sneller en lichtvoetiger, ook omdat de Skoda minder overhelt, strakker is geveerd en een DSG bak heeft. Dat laatste was met name de het grote koopargument. Heerlijk die bak. Het interieur van de Skoda komt ook degelijker over, sterker nog, ik vind het beter dan dat van de VW Golf van een collega van mij.
Leuk is ook om gewoon Skoda te rijden. Iedereen die ik dat vertel is verbaasd. Hoe lang kan een imago aan een merk blijven plakken? Sterker nog, de Skoda was duurder in de lease dan mijn alternatief Mercedes C combi met automaat etc... Die Mercedes had duidelijk minder emotie (was minder spannend) tijdens het rijden.

Mooggie zei:
Vandaag weer mijn 3 maandelijkse pak slaag weer gehad bij een stuk of wat snelwegtussensprintjes tegen die ene 'hard to get' brunette in haar Porsche 911 cabrio (355 pk, 0-100 4,8 sec) die ik vaak tegen kom op weg naar mijn werk. :(

Valt toch weinig tegen te beginnen ben ik inmiddels wel achter. Volgende keer de sprint misschien zelfs maar laten lopen om haar de egoboost (en mijn egokill) te besparen. :rolleyes:

Of natuurlijk mijn 330d binnenkort inruilen voor een gechipte 335d om het allemaal wat spannender te maken. :cool: ;)

Na 15 maanden weer eens een 'sprintdate' gehad met deze dame, maar moet zeggen dat er ondanks de extra verworven pk's en Nm's toch weer weinig eer te behalen viel. :(

Sprintje ging van 120 naar 190 maar moest toch gauw een wagenlengte of 3 a 4 toegeven. Dieselpower vs. Porsche gaat hem definitief niet worden dus.

Zekers! Ze rijdt net als een kerel, standaard overal 50 km/uur te hard en daarbij lekker overal tussendoor slalommen. :) En ze heeft nog poet ook want de wagen is in 2008 nieuw aangekocht voor € 147.000,-. :eek:

Trouwens nog even de specs erbij gepakt maar haar Porsche doet de 100-200 in 11,9 sec en ik heb mezelf weleens geklokt op 17,0 sec, dus dat verklaart meteen het toch wel grote verschil.

Mooggie zei:
Zekers! Ze rijdt net als een kerel, standaard overal 50 km/uur te hard en daarbij lekker overal tussendoor slalommen. :) En ze heeft nog poet ook want de wagen is in 2008 nieuw aangekocht voor € 147.000,-. :eek:

Trouwens nog even de specs erbij gepakt maar haar Porsche doet de 100-200 in 11,9 sec en ik heb mezelf weleens geklokt op 17,0 sec, dus dat verklaart meteen het toch wel grote verschil.
Is dit niet een typisch geval van te hoog gewicht met te weinig pk?

Inmiddels in bezit van een Skoda RS. Nog geen sprintje gedaan, maar hoop op het volg de Skoda rijder principe. ;-). Heb nu launch control maar zal de eerste 1000 km nog moeten inrijden.

Twee weken geleden op een zaterdag avond tegen een MINI Cooper S met een leuke meid erin gesprint. Ik was net iets eerder weg, maar verloor veel terrein omdat ik net iets te ver doortrok in de één en wielspin had. Had al lange tijd geen sprintje meer gehad dus moest er weer even inkomen.

bobo3 zei:
Inmiddels in bezit van een Skoda RS. Nog geen sprintje gedaan, maar hoop op het volg de Skoda rijder principe. ;-). Heb nu launch control maar zal de eerste 1000 km nog moeten inrijden.

Wel ook lekker aan het flipperen geslagen? Of is dat niet meteen standaard bij de DSG?

Hier ook al een tijdje geen sprintjes meer omdat ik voornamelijk even met de Twingo woon-werk rij. Gaat komende week weer goed komen :)

Donderdag met een A5 3.0TDI opgereden. Belg die lekker aan het drukken was dus dat rijdt lekker rustig op 100 meter achter hem.
Zodra er ruimte was een keertje doorgehaald en liep iets in op hem :T Hij ging er nog wilder van rijden dus maar afgehaakt, waren ondertussen ook alweer op nederlands grondgebied.

Shady zei:
Twee weken geleden op een zaterdag avond tegen een MINI Cooper S met een leuke meid erin gesprint. Ik was net iets eerder weg, maar verloor veel terrein omdat ik net iets te ver doortrok in de één en wielspin had. Had al lange tijd geen sprintje meer gehad dus moest er weer even inkomen.

Hahaha, leuk he zijn die leuke meiden he ;)
Ik had 2 weekjes terug er eentje op de snelweg 's nachts, gelukkig was ik sneller :D
Wel mooie glimlach en zij de afrit ;)

adinsx zei:
bobo3 zei:

Wel ook lekker aan het flipperen geslagen? Of is dat niet meteen standaard bij de DSG?

Hier ook al een tijdje geen sprintjes meer omdat ik voornamelijk even met de Twingo woon-werk rij. Gaat komende week weer goed komen :)
Flippers zitten er standaard op. Nou ja, je gebruikt ze eigenlijk niet. Extra werk en nergens voor nodig. Komt misschien nog. Wel grappig, geen sprintje, maar bochtsprintje. Op de a2 richting amsterdam a 10 richting den haag zit een leuke bocht met adviessnelheid 70. Met de Mondeo ging ik er altijd met zo'n 130 door, TOT mijn verbazing met de Skoda reed ik 140 en kon ik nog harder. Een golf wilde volgen, lukte niet en bij het oprijden van de a 10, was ik al een flink stuk verder, maar zag ik hem ik mijn achteruitkijksliegel spinnen en twee keer in de rondte gaan. Best gekke gewaarwording. Gelukkig raakte hij niets.

adinsx zei:
bobo3 zei:

Ben je nog een foto schuldig. ;-).

Wat een ontzettend leuk topic is dit.
Deze ga ik volgen

Ik doe zo af en toe wel eens aan een stoplichtsprintje, maar ik word eigenlijk altijd compleet zoekgereden.
Ik rij dan ook een twingo uit '94 met 55pk en 90nm koppel.
De enige plek waar ik vaak kom en waar ik 'sprintjes' kan trekken is op de n733 van enschede naar oldenzaal en terug.
Heb daar 1keer wel een leuk sprintje gehad, was tegen een ambulance MB sprinter.
Ik reed en had mijn vriendin en nog een vriendin bij mij.
Ik sta rechts en hij komt er met een beste vaart aanscheuren, ze komen links naast me staan, en de passagier lacht naar me, dus ik laat hem wat in de toeren lopen, en toen werd het groen, ik vol gas weg, en tot ong. 15 kon ik hem bijhouden, toen was ik helemaal nergens meer, toen bij het volgende rode stoplicht stonden we weer naast elkaar en hun waren echt aan het schaterlachen dat ik meedeed, moest ik wel om lachen..

Erger was dat de twee dames bij mij in de auto niet een doorhadden dat ik een sprintje aan het trekken was, zo traag als het ging xD

Gelukkig komt er over een paar maanden een auto bij, die wat sneller is :)

Altijd fijn, die 'helden' die proberen in de bocht mee te komen :)

Ooit met de Clio eens een Corsa GSI voor en vervolgens achter me gehad. Hij haalde de bocht A12-A18 ook niet bepaald lekker :)

bobo3 zei:

Inderdaad ja :)

@maikelz
Gewoon lekker ervaring op doen zo ;) Met mijn R19 van 1990 pakte ik ook elk stoplicht aan als sprintplek. Met 58pk ook niet altijd succesvol. Hooguit op reactietijd. Met de Clio RS182 ging het stukken beter, en met de Mégane RS van nu helemaal prima. Alleen is goed wegkomen lastiger geworden met al die krachten op de voorwielen.

Overigens, wat voor leuks zit eraan te komen? :T

Mondeo kon het wel waarderen, kwam er zelf wat laat achter dat hij er wel zin in had.

@ adinxs

Ben ik met je eens, ik vind het ook gewoon leuk om te doen, en de reactie van sommige is ook gewoon leuk.

Kan me voorstellen dat toen je voor het eerst in de RS182 stapte dat dat een verademing moet zijn geweest.

Ik heb een hele tijd zitten twijfelen over een prelude 4th gen. de 2.0 uitvoering, maar alsnog snel zat als eerst eigen auto (de twingo is van mijn vriendin).
Maar ik heb nu een mooi prijsje kunnen maken voor een mx-3, de V6 uitvoering, dus dat trekt ook wel, helemaal voor mijn doen.
De snelste auto waar ik tot nu in heb gezeten was een mitsubishi space wagon, dus ook geen snelheidsmonster ;)

Met de Clio was het lekker doortrappen in de toeren als de boel warm was. Kon je ook goed mee vol weggaan zonder al te veel wielspin en daarnaast natuurlijk een lichte auto met leuk vermogen. Met de 260 paardjes in de Mégane is goed wegkomen heel wat lastiger, maar daarna gaat het allemaal zo simpel en gemakkelijk tov de Clio. Door naar 7000tpm is totaal onnodig :)

Mx-3 V6, is dat zo'n zelfde blok als een 323F V6? Daar heb ik wel eens mee lopen spelen met de Clio :)

Veel sprintplezier overigens, enuh let op het overige verkeer en je spiegels :)

De MX-3 V6 heeft een 1.8L V6 (kleinste V6 in een productiemodel ooit, geloof ik) met 130pk. De 323 V6 heeft een 2.0L met 147pk. Zullen overigens technisch vast op elkaar gebaseerd zijn, dat weet ik verder niet.

De MX-3 V6 is een 1.8 (de kleinste productie-V6 inderdaad) waar die uit de 323F een 2.0 is.
Als ik de specs zo lees van allebei hier op autoweek gok ik dat de V6 van de 323F een uitgeboord versie is van de MX-3.
de 2.0 heeft ook een iets grotere compressie.

Ja, de 323 heeft 11pk meer, maar is ook 100kg zwaarder. de Mx-3 is dus ook 0-100 iets sneller, (8.5 vs. 9.4 volgens fabrieksopgave).

Ik heb echt zin in die auto.
En het zal nog steeds geen match zijn voor zowel de Clio als de Megane die jij rijdt/gereden hebt, maar voor mij is het echt een wereld van verschil :p

Haha, rustig opbouwen dan kun je altijd weer een stapje vooruit gaan hè ;)
Maar 8,5s naar de 100 is lekker vlot hoor, pak je het meeste wel mee in bij de stoplichten. Ok, de echte hothatches niet, maar we zien je verhalen vast wel tegemoet hier ;)

Heb nu een weekje met de Twingo II van m'n vriendin gereden, en morgen fijn weer op pad met de Mégane. Dan is het echt weer genieten, want ja, vermogen went snel. Dus dan even een flinke stap terug is ook wel eens leuk.

Leuk om te lezen!

Toen ik nog mijn Audi 200 turbo had wilde ik het er ook nog wel op wagen. Vooral leuk omdat mensen het niet verwachten en als je wegsjeest ze toch weer gaan proberen je bij te houden :D

Of als je uit economische overwegingen je rustig aan de snelheid houdt en iemand in een nieuwe Audi gaat zitten drukken en seinen, dan gauw het pedaal naar de bodem tot je weer aangesloten bent achterin de rij. Ding zat verbazend snel bij de 170! (Voor zijn leeftijd dan, 1981)

Tegenwoordig in de diesel (54pk) of in de turbodiesel (70pk) is er weinig aan te beleven, begin ik wel weer mee als mn TDI project klaar is :D

adinsx zei:
Altijd fijn, die 'helden' die proberen in de bocht mee te komen :)

Ooit met de Clio eens een Corsa GSI voor en vervolgens achter me gehad. Hij haalde de bocht A12-A18 ook niet bepaald lekker :)

bobo3 zei:

Inderdaad ja :)

@maikelz
Gewoon lekker ervaring op doen zo ;) Met mijn R19 van 1990 pakte ik ook elk stoplicht aan als sprintplek. Met 58pk ook niet altijd succesvol. Hooguit op reactietijd. Met de Clio RS182 ging het stukken beter, en met de Mégane RS van nu helemaal prima. Alleen is goed wegkomen lastiger geworden met al die krachten op de voorwielen.

Overigens, wat voor leuks zit eraan te komen? :T

Foto gemaakt, hoe krijg ik hem bij jou? email?

PM je wel even :)

Edit: je hebt PM

vanmorgen nog een leuk sprintje overigens, V70 laatste type met een 2.0T onder de kap en ~200pk.
A12->A18 dacht hij me wel even voor te kunnen blijven :D We doken serieus de bocht in, maar ik kon veel meer bochtsnelheid meepakken en toen vol door.

Was wel een gave V70 overigens met R-design (2 pijpjes, zilveren spiegelkappen etc.)

Voor het eerst vandaag daadwerkelijk mijn eerste ''echte'' stoplichtsprintje gewonnen met de twingo :p

Was op de terugweg van oldenzaal naar enschede op de N733.
Een blonde meid in een cinquecento die haast leek te hebben, zij recht en ik links.
In de 1 en 2 gingen we gelijk, en ze leek verkeerd naar de 3 te schakelen, want ineens kreeg ik voorsprong.

Ik vond het wel leuk, ik denk dat dit met de ''nieuwe'' auto over een tijdje nog veel leuker word.

adinsx zei:
vanmorgen nog een leuk sprintje overigens, V70 laatste type met een 2.0T onder de kap en ~200pk.
A12->A18 dacht hij me wel even voor te kunnen blijven :D We doken serieus de bocht in, maar ik kon veel meer bochtsnelheid meepakken en toen vol door.

Eheh dan had de bestuurder of geen benul of was erg kranig want zo'n V70 is 1000x hopeloos in de bocht in vergelijk met welke Megane dan ook...daar helpt ook een R pakket niet ;-)

adinsx zei:
PM je wel even :)

Edit: je hebt PM

Was wel een gave V70 overigens met R-design (2 pijpjes, zilveren spiegelkappen etc.)

Huh, zie geen PM? Eerste sprintje tegen mijzelf met launch control, gaat erg snel. Nog niet verloren dus.

Hey, dit forum is nog steeds leuk actief, nieuwe mensen erbij, nieuwe auto's wauw geelhoed die filmpjes van je zijn echt leuk om te zien, ik wil ook zo'n camera systeem! haha dat is toch erg leuk

Tja wat heb ik meegemaakt, heel wat sprintjes de afgelopen maanden, maar ook reparaties die veel geld hebben gekost, zodat mn Turbo sparen niet meer op schema ligt. De Xedos9 moet nog wat afgesteld worden na nieuwe ontsteking, de Prelude een nieuwe race poelie, multi snaar en spietje, hopelijk begin volgende week klaar.. toch maar wat winterbanden gekocht, want je weet maar nooit deze winter... :T

Deze hebben ook een sprintje gedaan.

https://www.bbc.co.uk/news/world-asia-16027006

Vrijdag een sprintje tussen de Honda en de Saab. Kon hem helaas niet bijhouden, niet zo gek, want de Accord stond op winterbanden en de Saab op zomerbanden. Dat scheelt behoorlijk.

Zo dat is weer een tijdje geleden zeg....Toevallig gisteren nog een leuk sprintje gehad tegen een 'meneer met hippe blouse' in een Audi A6 FSI 204PK. Eerst kwam hij vrij vlot voorbij rijden terwijl ik rustig op rechts reed....Nadat ik gas bijgegeven had reden we zij aan zij en sprong het eerstvolgende stoplicht op rood....Hij zetten z'n audi een meter of 6 voor de stop streep terwijl ik wel op de streep stond volgens mij met de gedachte dat maar ik zo wel ff goed...Het werd groen en jullie raden het al...i.p.v. inhalen werd zijn achterstand groter...ff later een enigsinds verbolgen figuur naast me die links af sloeg...:D

Nog even een updateje wat betreft mijn Clio...Die staat sinds vanavond te koop!
Opvolger wordt hoogst waarschijnlijk een blauwe Ford Focus ST uit 2008. Zaterdag a.s. ga ik er weer een bekijken en berijden :LOL:
Dus mochten jullie nog iemand weten die interesse heeft een Clio 2.0 16v RS uit 2000....pb maar ff....;)

@ Adinsx: Ik zie dat je de Clio ook weg gedaan hebt en de lang gehoopte en verwachtte Megane RS hebt! He-le vette bak man...
Heb nog even een tiental pagina's van je persoonlijk topic gelezen Op hoeveel PK kom je nou uit na de tuning?
Veel plezier ermee....maar dat moet lukken o_O

Pfff.. Een Focus ST... Ga nou eens een Mégane RS mee pakken, dat ligt veel beter op de weg (y) ;)

Of moet ik je even aan deze test herinneren :T

https://www.youtube.com/watch?v=iUS3xmhz04c

Inderdaad, Clio is de deur uit, en we hebben maar de een-na-dikste Mégane II RS genomen. (R26.R is niet echt dagelijks te gebruiken)
We zitten op ongeveer 260pk overigens. (y)

Ach Tom je weet zelf denk ik ook wel dat Ford samen met Renault in hun sportive modellen bekend staan om hun goede wegligging. Ik maak me er geen zorgen om. ;)

Het model van de Megane die jij hebt spreek mij niet zo aan.
Wat ik zoek is een hothatch die ruim is i.v.m. een ander hobby. Ook kijk ik naar de tuning mogelijkheden. (280pk en 440mn koppel is vrij eenvoudig haalbaar) Dan nog eens de 5 cilinder turbo inclusief het geluid de looks en de beleving in deze auto maakte het plaatje voor mij compleet. :T

Daar moet ik je gelijk geven, dat 5 cilinder geluid is fantastisch, en eerlijk is eerlijk, de échte wegligging, waar Renault het verschil maakt, gaan we op de normale wegen toch niet merken (y)

Succes met de zoektocht :)

Ik heb ook nog dik gesprint gisteren. Het was echt een dolle race, niet normaal gewoon!:eek: Ik was lekker aan het rijden in mijn dikke Golf 1.3, toen er opeens een echtpaar op leeftijd in een Toyota Yaris Verso aan kwam gesjeesd! Jullie weten wat voor reputatie die auto's en bestuurders hebben, altijd maar racen en asociaal weggedrag vertonen met die dingen, daar verbleekt de gemiddelde BMW-rijder bij! Dus ik was al een beetje bang geworden voor het stoplicht, want ik wist dat er gewoon gesprint moest gaan worden... Het eerst volgende stoplicht stond op rood, en daar stond ik dan met m'n Golf 1.3 met 55pk, dikke bak hoor, ik ben nog nooit verslagen door een Renault of zo, ook niet door de sportieve versies, maar zo'n Yaris Verso is toch wel andere koek...

Dus we stonden voor het stoplicht, en toen sprong het stoplicht opeens op groen, echt uit het niets! Gelukkig was m'n motor al een beetje op toeren, maar helaas nog niet helemaal warm, dus ik wilde m'n pk's nog een beetje sparen. De Toyota gaf opeens flink gas, en ik hoorde de motor zo hard brullen dat ik gewoon een beetje bang werd. Achter ons reden ook nog een paar Renaults en BMW's maar ik wist dat die ons geen problemen zouden opleveren. Toen trok ik snel op, hup, naar z'n 2, snel naar de 50 en weer naar z'n 3! Ik merkte dat de Toyota mijn snelle schakelen moeilijk kon bijhouden, want ik begon een paar centimeter uit te lopen!:eek: Dit was het punt waarop ik dacht: nu ga ik of winnen of verliezen! En voordat de Toyota echt hard kon gaan had ik hem al een stukje ingehaald! Dit had ik zelf ook niet verwacht, want Toyotarijders kunnen je soms zomaar van de weg drukken omdat het vaak onsportieve verliezers zijn... Maar goed, toen stonden we weer voor een ander stoplicht en hebben we nog een keer geracet, en dat was echt vet gewoon, je zag alle mensen kijken, die geloofden gewoon niet dat het echt gebeurde!:eek:

Daarna ging ik nog even naar de Gamma en toen ging ik weer naar huis, want ik had geen zin meer om nog naar de Action te rijden na dit dolle avontuur!:)

Hoppa zo doen we dat (y) :)

Blijft wel altijd oppassen dat ze niet doorhebben dat je langszij komt.
Overigens, was de weg nat of droog? Je lijkt aardig grip te hebben :)

adinsx zei:
Overigens, was de weg nat of droog? Je lijkt aardig grip te hebben :)

Vochtig, maar het is geen voorwielaandrijver met veel te veel vermogen natuurlijk ;)

En niet de beste natwegdek-winterband eronder die er is :)

Voor kerst, op de A10 Zeeburg-tunnel kwam er een Ibiza (die met de vierkante achterlichten) Cupra R langszij die het nodig vond me uit te dagen.
Nu ben ik er niet bekend, dus had de hele weg al op de CC gereden. Toch de gok maar genomen en flink de tunnel doorgestoven :)
Geen kans voor hem.

Vanmorgen een 530d, dat werd een kleine 1-0, liep niet hard weg bij hem op de snelweg.
En in de 'spits' (voor zover je dat hier in het oosten spits kan noemen) 200+ lang aanhouden is ook niet echt een optie :rolleyes:

Was van Zaandam -> Amsterdam -> A1 Amersfoort zeg maar.
Die eerste reed ik nog op de CC denk ik, iets voor de tunnel terug naar 4 en moment tunnel in ging het gas erop :)
Die tweede niet langs gekomen, want ik ging de A1 op.

Dus verwacht eigenlijk geen post. En anders is het een prijzige o_O

Moet er toch eens mee ophouden, sprintjes aangaan op plekken waar ik niet bekend ben.

Ik mis de tunnels hier in de omgeving. Ze zijn hier hooguit 100m lang. Dus die daar klonk wel erg lekker :)

Gister nog overigens een Leon met Cupra achterop. Ging er naast staan bij het stoplicht en zag véél te grote velgen met voor véél te kleine remschijven :p

Puber aka kansloos met zijn 2 vriendjes in de auto.
Rustig de bocht om, ze een klein kansje geven en dan uitzwaaien. Pff.. Schaap in Wolfskleren, beetje jammer.

Terug
Bovenaan