Stoplichtsprintjes III: You vs ...

VincentMX-5 zei:
Auditurbo zei:
Ik ben dan wel geen regelmatige poster maar lees wel altijd mee! Sprint natuurlijk ook wel maar ben helaas geen mooie verhalen verteller dus dat zal ik jullie besparen. Zet mij ook maar op de lijst.
0-100 3.3sec
100-200 6.8sec

Wel even handig om er bij te vertellen om wat voor auto het gaat

Sorry o_O Gaat om een Audi 80Q

Zou natuurlijk ook leuk zijn om de spec lijst te zien van die 80Q, wat er allemaal veranderd is en hoeveel pk die heeft?

VincentMX-5 zei:
Zou natuurlijk ook leuk zijn om de spec lijst te zien van die 80Q, wat er allemaal veranderd is en hoeveel pk die heeft?

Auto is voorzien van i5 20valve met turbo op 2.1bar. Dat maakt 600pk en 720Nm. Icm quattro vlot op het rechte stuk. In de bochten weer wat minder.

:cry: Ik stond nog lekker in de Top-10. Helaas al bijna een jaar hothatchloos...

Adinsx met een Megane RS. 0-100 in iets onder de 6.5sec. -> Adinsx met een Mégane Estate GTline. 0-100 in 10,0 sec.

Ik sta er nog op met de Chrysler, die is destijds ingerolen op een 106 en die 106 is inmiddels alweer vervangen voor een Audi D2 S8 0-100 6,8 seconden

Leuk filmpje Ordep, zal veel bekijks trekken zo'n rit met allemaal Porsche 's (y)

@ Auditurbo, wat een beest moet dat zijn mijn god. o_O

Mijn 0-100 tijd is niet meer actueel inderdaad. Ik heb het nooit gemeten maar vermoedelijk zal het ergens richting de 5.5 á 6 seconden liggen, dan hou ik het op 5.8 sec.

Veilside met een Skyline R33 Gt-r. 0-100 in 3.9sec.
Axxel met een Dodge Ram SRT-10. 0-100 in 4,9sec. Verkocht, op zoek naar iets nieuws.
stefan740 met een 3200 GT. 0-100 in 4,9 sec.
Ordep met een Boxster S, 0-100 in 4,9sec.
Opspeed met een beest van een Speedster. 0-100 in 5.0sec
Vincent MX-5 met een Mazda MX-5 1.8 Turbo, 0-100 in 5,5s
FOFO ST it is!! met een snelle Focus ST. 0-100 in 5.8sec.
-Comas- met een Mazda 3 MPS. 0-100 in 6.1sec.
Malt007 met een CLK 430. 0-100 in 6,3sec.
Adinsx met een Megane RS. 0-100 in iets onder de 6.5sec.
Mooggie met een dikke 535d. 0-100 in 6.5sec.
S8Powerrr met een D2 Audi S8. 01-00 in 6,6sec.
Blue Knightrider met gekietelde Alfa 164 3.0V6. 0-100 in 6.7sec.
stefan740 met een gekietelde Cooper S. 0-100 in 6.8sec.
Vtecfreak met een Honda Prelude. 0-100 in 6.8sec.
v64m1972 met een Golf 4 V6. 0-100 in 7.2sec.
Clocala met een Polo GTI. 0-100 in 7.2sec.
bobo3 met een Octavia RS DSG. 0-100 in 7.3sec.
B-real met ook een Leon 1.8T. 0-100 in 7.7sec.
Thomas20VTT met een Leon 2.0TDI Abt. 0-100 in 7.8sec.
Tomolino met zijn nieuwe aanwinst. Alfa 155 2.6 V6. 0-100 in 7.8 sec.
Vtecfreak met een Xedos 9. 0-100 in 8.0sec.
Cobra_23 met een benzine E46, 320Ci. 0-100 in 8.2sec.
gtti met een Charade Gtti. 0-100 in 8.2 sec.
Fordlover1 met een Ford mondeo V6 0-100 8.3 sec.
Blue Knightrider met een 605 3.0V6. 0-100 in 8.4sec.
Maikelz met een MX-6 V6. 0-100 in 8.5sec.
Robertdj met een Peugeot 106 GTI. 0-100 in 8.7sec.

Shady met een gechipte Passat 2.0TDI. 0-100 in 8.75sec.
309 Turbo met een Chrysler Neon. 0-100 in 8.8sec.
BMW M3 CSL met een 106 Rallye ph1. 0-100 in 9.3sec.
Boet met een Roomster gechipte Rommster 1.9TDI. 0-100 in 11.0sec
Geelhoed met een Ford Mondeo. 0-100 in 12.1sec.
Ricky-G met een Corolla 1.3 16v. 0-100 in 12.5sec.
Geelhoed met Ford Ka 0-100 in 13,1sec.
309 Turbo met een trage Peugeot 309. 0-100 in 13.4sec

Gisteren een mooi sprintje met een Alfa Brera, geen idee welk blok erin zat maar deze had 4 uitlaten en het leek origineel. Wat verder opviel is dat de Alfa bijzonder verrot klonk hoog in de toeren. Als mijn blok zo zou klinken zou ik hem niet tot de toerenbegrenzer doortrekken in ieder geval.

Maar het leek erop dat het geen sprintje zou worden toen we optrokken maar zodra mijn automaatje naar 2 ging hoorde ik hem doortrekken. Toen was het een kwestie van niet teveel gas want zo'n benz wil dan weleens terugschakelen naar 1 en dan lig je zo een wagenlengte of 2 achter. Dus het ging slechts gelijk op tot dat meneer in de toerenbegrenzer zat, toen had ik nog 2000 rpm (met de meeste pk's) over. Dus zodra hij schakelde trok ik vol door en was hij nergens meer te bekennen.

Voor alle sprintfanaten, het programma 'Grip' kende ik al wel, maar niet deze afleveringen, wolf in schaapsvacht, de moeite om te kijken!

https://www.youtube.com/watch?v=pODWVL-EVdY

Nul tot honderd in mijn Skoda? Geen idee? Maar het zal wel iets rapper zijn als de RS TDI die een 70kg zwaarder is en 50Nm koppel meer heeft, bij gelegenheid test ik het eens, maar daar heb je eigenlijk wel een G-Tech meter voor nodig...

Groeten

Ja zelf meten is niet het meest betrouwbaar. Ik heb het al eens eerder gepost, iemand naast me had 5.8s gemeten voor mijn auto.
Dat lijkt me toch iets teveel van het goede.

Alhoewel er nog iemand is die zoiets claimt: https://www.subito.it/vi/92942163.htm
Een top van 250km/u zou ie op 6600rpm moeten kunnen halen. Iets dat ik net als het opgegeven vermogen sterk in twijfel trek. De originele turbo is dan al lang buiten adem, dus vermogen heb je amper nog op dat toerental. Ik zie ook nergens staan dat ie er andere nokken in heeft zitten.
Ook weer een mooi voorbeeld van iemand die van alles aan zijn auto laat doen, maar een van de beste en relatief goedkope upgrades niet uitvoert: de veerpootbrug voorzijde. De Delta en ook de Fiat Coupe staan er om bekend dat het chassis iets wil torderen bij het insturen. Met de veerpootbrug aan de voorzijde merk je dat dit torderen sterk afneemt. Wel de getalletjes van vermogen, niet de rijeigenschappen verbeteren. Kortom weer iemand die dol is op borrelpraat en graag laat zien dat ie de grootste heeft, maar ondertussen totaal geen oog heeft voor belangrijkere zaken.

Ewout zei:
Voor alle sprintfanaten, het programma 'Grip' kende ik al wel, maar niet deze afleveringen, wolf in schaapsvacht, de moeite om te kijken!

Nul tot honderd in mijn Skoda? Geen idee? Maar het zal wel iets rapper zijn als de RS TDI die een 70kg zwaarder is en 50Nm koppel meer heeft, bij gelegenheid test ik het eens, maar daar heb je eigenlijk wel een G-Tech meter voor nodig...

Groeten

Zn G-tech meter heb ik ook ja. Is leuk speelgoed. Snelst gemeten tijd is tot nu toe 3.32sec.
Viel trouwens niet mee om een goede meeting te krijgen. Heb het een aantal keer moeten proberen. Door de klap bij het optrekken ging hij steeds in storing.

da31e9024f44719359d396b06400a6fa.jpg

Ik zeg meeting op een afgesloten terrein!
Doen we er een rollenbank bij, meten we de tijden van iedereen en dan hebben we een mooi en vooral eerlijk vergelijkbaar resultaat.

Auditurbo zei:
Ewout zei:

Groeten

Zn G-tech meter heb ik ook ja. Is leuk speelgoed. Snelst gemeten tijd is tot nu toe 3.32sec.
Viel trouwens niet mee om een goede meeting te krijgen. Heb het een aantal keer moeten proberen. Door de klap bij het optrekken ging hij steeds in storing.

Woon je ver van de Belgische grens? ;-)

Peter_320 zei:
Auditurbo zei:
Ewout zei:

Groeten

Woon je ver van de Belgische grens? ;-)
kleine 2 uur ja :rolleyes:

Vandaag leuk gespeeld met een Tesla model S.
Hij had er zin in en ik was benieuwd dus wat het nu voor auto was dus ik dacht laat ik er maar eens achter aan gaan :)
Hij was rap, maar gelukkig had ik de 309 bij me :)

Onderaan de afrit kwam ik tot stilstand achter een Ibiza FR, links bij het verkeerslicht. De bestuurder trok sportief op en dat trok mijn aandacht. Twee kruisingen
later zaten we beiden vooraan naast elkaar bij een verkeerslicht voor rechtsaf waarbij de linker strook al snel moet invoegen. Ik had de buitenbocht en bij groen gingen we er beiden voor. Heb de eerste versnelling niet volledig benut maar vol gas onder in de toeren in de tweede versnelling was toch voldoende om in de 100m ruimte erlangs te gaan. De rest van die weg liet hij toen wel 100m tussenafstand :). En ik bleef met een gevoel over van waarom moest ik dat nou doen...

Jazzik zei:
Ordep zei:
En ik bleef met een gevoel over van waarom moest ik dat nou doen...

En.... er inmiddels uit waarom je dat moest doen? :)

Neuh, misschien word ik er te oud voor. Het voelde achteraf wat geforceerd aan, denk dat ik voortaan maar de momentjes wat zorgvuldiger kies en af en toe maar iemand in de waan laat.

Dat is wel het verschil met jouw Porsche en mijn Mazda. Van jouw Porsche weten ze dat ie snel is en willen ze toch gauw eens zo'n porsche voorbij zien raze en kijken hoeveel verschil het is.

Ik zal je waarschijnlijk best goed bij kunnen houden tot de 100 maar van mij verwachten ze het niet. Als ik dalijk de motor ingereden heb en alles in naar behoren dan kan ik ook nog eens de turbodruk opvoeren en word ie helemaal snel, zo snel dat je van goeie huize moet komen om mij bij te houden ben ik bang.

Een beetje autokenner weet dat een MX-5 geen snelheidsmonster is. En dat tegenwoordig de wat snellere uitvoering van een personenwagen al sneller is als mijn standaard 1994 als ze op kenteken kijken.

Nou het lijkt me de hoogste tijd voor een nieuwe post hier!

Gisteren was ik met de dashcam op pad met dit als resultaat: R8V10 :T

FOFO ST it is!! zei:
Leuk filmpje Ordep, zal veel bekijks trekken zo'n rit met allemaal Porsche 's (y)

@ Auditurbo, wat een beest moet dat zijn mijn god. o_O

Mijn 0-100 tijd is niet meer actueel inderdaad. Ik heb het nooit gemeten maar vermoedelijk zal het ergens richting de 5.5 á 6 seconden liggen, dan hou ik het op 5.8 sec.

Veilside met een Skyline R33 Gt-r. 0-100 in 3.9sec.
Axxel met een Dodge Ram SRT-10. 0-100 in 4,9sec. Verkocht, op zoek naar iets nieuws.
stefan740 met een 3200 GT. 0-100 in 4,9 sec.
Ordep met een Boxster S, 0-100 in 4,9sec.
Opspeed met een beest van een Speedster. 0-100 in 5.0sec
Vincent MX-5 met een Mazda MX-5 1.8 Turbo, 0-100 in 5,5s
FOFO ST it is!! met een snelle Focus ST. 0-100 in 5.8sec.
-Comas- met een Mazda 3 MPS. 0-100 in 6.1sec.
Malt007 met een CLK 430. 0-100 in 6,3sec.
Adinsx met een Megane RS. 0-100 in iets onder de 6.5sec.
Mooggie met een dikke 535d. 0-100 in 6.5sec.
S8Powerrr met een D2 Audi S8. 01-00 in 6,6sec.
Blue Knightrider met gekietelde Alfa 164 3.0V6. 0-100 in 6.7sec.
stefan740 met een gekietelde Cooper S. 0-100 in 6.8sec.
Vtecfreak met een Honda Prelude. 0-100 in 6.8sec.
v64m1972 met een Golf 4 V6. 0-100 in 7.2sec.
Clocala met een Polo GTI. 0-100 in 7.2sec.
bobo3 met een Octavia RS DSG. 0-100 in 7.3sec.
B-real met ook een Leon 1.8T. 0-100 in 7.7sec.
Thomas20VTT met een Leon 2.0TDI Abt. 0-100 in 7.8sec.
Tomolino met zijn nieuwe aanwinst. Alfa 155 2.6 V6. 0-100 in 7.8 sec.
Vtecfreak met een Xedos 9. 0-100 in 8.0sec.
Cobra_23 met een benzine E46, 320Ci. 0-100 in 8.2sec.
gtti met een Charade Gtti. 0-100 in 8.2 sec.
Fordlover1 met een Ford mondeo V6 0-100 8.3 sec.
Blue Knightrider met een 605 3.0V6. 0-100 in 8.4sec.
Maikelz met een MX-6 V6. 0-100 in 8.5sec.
Robertdj met een Peugeot 106 GTI. 0-100 in 8.7sec.

Shady met een gechipte Passat 2.0TDI. 0-100 in 8.75sec.
309 Turbo met een Chrysler Neon. 0-100 in 8.8sec.
BMW M3 CSL met een 106 Rallye ph1. 0-100 in 9.3sec.
Boet met een Roomster gechipte Rommster 1.9TDI. 0-100 in 11.0sec
Geelhoed met een Ford Mondeo. 0-100 in 12.1sec.
Ricky-G met een Corolla 1.3 16v. 0-100 in 12.5sec.
Geelhoed met Ford Ka 0-100 in 13,1sec.
309 Turbo met een trage Peugeot 309. 0-100 in 13.4sec

Mozarella met een Golf 1.9 tdi : +/- 20 sec , ik doe het altijd rustig aan.

FOFO ST it is!! zei:

Heerlijke sound! Natuurlijk van die R8 V10. (helaas alleen nog op pad geweest met de V8 versie), maar het turbofluitje van de ST mag er ook zéker zijn.

Mooi stukje 'jacht' dus zo. :)

In de loop van de maanden regelmatig leuke sprints gehad oa met de Skoda Octavia volgeladen met mensen en kampeergerief waarbij ik een nieuwe Range Rover Evoque eventjes heb moeten tonen dat hij nodeloos met zijn lichten was aan het knipperen achter mij....

Laatst heb ik aan mijn auto extra 'modificaties' aangebracht:

De rode I van TDI heb ik zwart gekleurd, en op mijn hoedenplank ligt een grote blauwe Smurf, dit in combinatie met mijn bompa pet op lijk ik in het verkeer een echte loser, tot dat ik de 404,5 Nm koppel loslaat o_O

Maar goed, dit weekend met de slome Kia op stap en een leuke stoplichtsprint gehad:

Bij de eerste stoplichten in de buurt van Zaventem komt er een Passat CC (motor onbekend) naast mij staan, die er volle snelheid vandoor ging. Bij de volgende lichten wou ik het wel eens proberen in de wetenschap dat ik met de Kia absoluut zou verliezen.

Licht op groen, alle registers open, korte sprint van een 200-tal meter waar het identiek gelijk opging, bij het invoegen een beetje verder is de Passat achter mij moeten blijven, wel lachen, Kia VS uber VAG... De Kia heeft wel een automaat, ondanks dat het een slome bak is heb je met zo'n sprintjes het voordeel dat je geen tijd verliest met schakelen...

FOFO ST it is!! zei:

Haha mooi hoe een 5 cilinder een v10 bijhoud.(y)

Afgelopen week eindelijk weer eens een sprintje getrokken, ik was met de audi S8 en mijn tegenstander was een toyota aygo :cool: :p

Het was idd een erg spannende strijd, bij het stoplicht zag ik hem al steeds een stukje naar voren gaan omdat hij de koppeling al op liet komen, het geluid van de machtige 3 cylinder 1 liter blok brulde erop los.
De adrealine voel je gewoon opkomen, je weet dat als het licht groen geeft dat je geen seconde mag verspillen om niet ingemaakt te worden.
Het afwachten op het groene licht was dus zenuwslopend, en toen gebeurde het.
Het groene licht kwam eindelijk tevoorschijn, beide gingen we voluit.
Gelukkig had ik het voordeel van de automaat zodat mis schakelen uitgesloten werd, en de kickdown werd dan ook volledig benut.
De 4 wheel drive zorgde ervoor dat ik ondanks het wat vochtige wegdek toch nog voldoende grip had, het werd een echte nek aan nek race.
Wonder boven wonder kon ik hem net voor blijven, ik vermoed dus dat hij wellicht een schakel foutje heeft gemaakt of heeft hij me bewust laten winnen?
Dat is een vraag die onbeantwoord zal blijven........

Adinsx zei:
Heerlijke sound! Natuurlijk van die R8 V10. (helaas alleen nog op pad geweest met de V8 versie), maar het turbofluitje van de ST mag er ook zéker zijn.

Mooi stukje 'jacht' dus zo. grinning smiley

Ja echt een heerlijk geluid maakt dat ding! Tof dat hij er keer op keer voor ging het was echt genieten! Het zo gaaf zijn als ik ooit nog eens een V8 tref ben wel nieuwsgierig naar dat snelheidsverschil.

@vincentmx-5 en Fordlover1, echt bijhouden is het niet natuurlijk maar het viel me ook nog niks tegen hoe ver hij uitliep.

Maar wat zou jij denken als je net 2-3 ton uitgegeven hebt aan je supercar en dat 'kut' hatchbackje kan je gewoon bijhouden. Ik zou 'm gelijk terug brengen naar de Audi dealer van zoek het uit met dat ding:D

Dat is een vraag die onbeantwoord zal blijven........
Net nu het er om gaat hangen .... :cry:

Hier al 4 maanden geen sprintjes meer. Aanstaande zaterdag is mijn auto precies 4 maanden stuk en de garage dus al bijna 4 maanden kansloos bezig. Zeker met dit mooie weer erger ik me kapot dat mijn bolide niet beschikbaar is. Niets lekkerder dan met een zonnetje met je dakraampje open te rijden. Trouwens ook als er geen zon is en het droog is blijft het lekker.

Ewout zei:
In de loop van de maanden regelmatig leuke sprints gehad oa met de Skoda Octavia volgeladen met mensen en kampeergerief waarbij ik een nieuwe Range Rover Evoque eventjes heb moeten tonen dat hij nodeloos met zijn lichten was aan het knipperen achter mij....

Laatst heb ik aan mijn auto extra 'modificaties' aangebracht:

De rode I van TDI heb ik zwart gekleurd, en op mijn hoedenplank ligt een grote blauwe Smurf, dit in combinatie met mijn bompa pet op lijk ik in het verkeer een echte loser, tot dat ik de 404,5 Nm koppel loslaat o_O

Maar goed, dit weekend met de slome Kia op stap en een leuke stoplichtsprint gehad:

Bij de eerste stoplichten in de buurt van Zaventem komt er een Passat CC (motor onbekend) naast mij staan, die er volle snelheid vandoor ging. Bij de volgende lichten wou ik het wel eens proberen in de wetenschap dat ik met de Kia absoluut zou verliezen.

Licht op groen, alle registers open, korte sprint van een 200-tal meter waar het identiek gelijk opging, bij het invoegen een beetje verder is de Passat achter mij moeten blijven, wel lachen, Kia VS uber VAG... De Kia heeft wel een automaat, ondanks dat het een slome bak is heb je met zo'n sprintjes het voordeel dat je geen tijd verliest met schakelen...
Zeer interessant wereldnieuws om te mogen vernemen dat uw Skoda Kia sneller was dan een Engelse vrachtwagen aan een rood licht (geeuw). Een man met een pet op is trouwens geen looser in het verkeer.

Ik denk dat Mozarella een gefrustreerd persoon is, man of vrouw, doet er niet toe.

Zijn/haar commentaar heeft minder toegevoegde waarde hier dan mijn, voor sommigen misschien saaie, stoplichtsprint... Ik had fun met die slome bak, net zoals ik indertijd met de Volvo 480 turbo +250pk fun had om die Sub WRX STI naar huis te rijden...
Het moeten niet altijd auto's zijn met een groot vermogen zijn om fun te hebben.
En sommigen vinden het fun om dit te lezen, gun mensen die fun en laat je zielige commentaar achterwege graag...

Als ik van jou was zou ik je hier gewoon niet meer vertonen... tenzij je iets zinnigs te vertellen hebt...

Edit, hier in België gaan er grappen rond in de zin van, 'Als het nen trage is, dan is't ene met een klak of ne...' de rest schrijf ik niet, ik wil niet racistisch overkomen. Ok, Loser is misschien wat sterk uitgedrukt, maar in die grap zit er wel waarheid in... Lees dit artikel maar: https://www.vandaag.be/binnenland/8926_175-onveilige-chauffeurs-moeten-rijbewijs-inleveren.html

Heb nu weer een nieuwe 80-120 gemeten in z'n 3. Heb al aardig wat kilometers gereden dus kon nu wel een keer En kwam deze keer gemiddeld uit op 3.7 sec:LOL: Voor de revisie had ik 'm geklokt op 4.3

Aardig vlot als je het mij vraagt:p Dit is gemeten aan de hand van de datalog en niet met stopwatch op de teller kijkend. Mijn ECU ziet de precieze snelheid. Ik heb 'm eens vergeleken met GPS. En zit nauwelijk verschil in. En dus gemeten, 80 rijden en dan gas geven... en niet vanuit 70 gas geven en pas meten

Voor wie het niet geloofd :D Ik had 1 snellere en 1 langzamere, dus 3.7 vind ik wel gemiddeld.

10592816_672303352848596_4993086351436860632_n.jpg

@ Vincent, misschien heb ik het hier al ooit verteld, maar ik heb ooit de eer gehad om enkele maal met een mx-5 turbo te rijden van een maat, ding ging in 4.5 sec naar de 100, hij ging zo snel in toeren dat ik soms vergat te schakelen... waarbij ik op de begrenzer stootte en al het schokken vandien

Maw, jou 3,7 seconden moet in zo een klein autootje wel enorme ervaring zijn! Have fun maar wees voorzichtig, want het zijn kleine rijdende doodskistjes met zoveel pk's...

Heb je idd wel eens verteld, die waar jij in gereden had is sneller dan de mijne op moment. Binnekort eens de turbodruk verhogen.

Ik ben overigens zelf wel een redelijk rustige rijder hoor, ik vind het alleen leuk om af en toe een sprintje te doen.

Ps. De auto is voorzien van een echte rolbeugel en overal in de auto zitten verstevigingen. Dus is al stijver als de normale MX-5

@ vincent, ik had te snel gelezen, jou 3,7 sec was van 80 tot 120, anyway, veel succes met je projectje!

Dat begint er aardig op te lijken Vincent, gaaf project.

Zou je ook eens willen meten bij gasgeven vanaf 70 en timen vanaf 80. Dan heb je in mijn ogen een reëler beeld aangezien je turbo moet opspoelen een kleine turbo heeft natuurlijk een snellere respons dan een grote. (y)

Ik deed het juist ook express vanaf 80.. Dan reken je dus ook de souplesse van de motor mee. Ofterwel hoe snel die dus ook vermogen heeft.

Als ik in z'n 3 rijd met 80km dan heb ik bijna direct volledige turbodruk. Maar ik zal het eens proberen vanaf 70. Hoef gelukkig geen stopwatch bij te houden want ik kijk naderhand alles terug op de datalog aan de hand van echte kilometers

Ik heb voor de meting de onsteking vervroegd met 2 graden omdat ik 'm net na de revisie gewoon iets van 4-6 graden achteruitgezet bij WOT. Gewoon om rustig in te rijden. Vandeweek eens kijken of ik detcans kan maken dan kan ik de ontsteking nog verder zetten en ook meeluisteren of ie pingelt.

FOFO ST it is!! zei:
Dat begint er aardig op te lijken Vincent, gaaf project.

Zou je ook eens willen meten bij gasgeven vanaf 70 en timen vanaf 80. Dan heb je in mijn ogen een reëler beeld aangezien je turbo moet opspoelen een kleine turbo heeft natuurlijk een snellere respons dan een grote. (y)

Snelste wat ik dan heb ik 3.5, niks veranderd aan de tuning of iets, gewoon zelfde als gister. Die TD04L turbo spoolt gewoon erg snel op.

Dat het niet zo veel scheelt tov vanaf 80 gas geven zal 'm denk ik meer aan de weg en tegenwind gelegen hebben.

Ook even een tijdje niet gereageerd hier;-)
Gaaf filmpje hoor Niek!! Tof om te zien hoe ver je met een nog niet eens extreem getunede vijfcilinder turbo kan komen:)

Mooie 80-120 tijd van de mx-5 hoor. Trouwens, de meting scheelt bij mij ook maar 0,1 a 0,2 sec als ik bij 70 begin ipv 80.
De juiste manier is toch doorlopend meten. De autojournalisten starten ook altijd bij 70 of 75 als ze een 80-120 doen.
Maar is 3 rond ook nog mogelijk na finetuning denk je?
Die van mij zit momenteel op pakweg 2,8 a 2,9 sec en dan blijven maar erg weinig auto's je voor;-)

Laatst een 110 tot 200 tegen een BMW i8.... Ging gewoon gelijk op... Wel een heerlijk gevoel hoor:)

Ben ik ook wel benieuwd naar aangezien je een snelle 80-120 tijd hebt.

Ik heb detcans gemaakt zodat ik de ontsteking kan afstellen, werkt tot nu toe uitstekend. Als je gewoon al met je vinger tegen de slang aan tikt hoor je het 10x zo goed in de oordoppen zelf.

1902870_673512596061005_6816204342308856094_n.jpg

Daarna de turbodruk eens omhoog gooien, hoop uiteindelijk nog eens 50-70 pk extra er bij te krijgen.

Zo, toenstraks de detcans ff uitgeprobeerd. En werkt super.

In het boost gebied stond ie al zo goed al perfect, had 'm 2 graden verzet en toen hoorde ik heel flauw een pingel en toen ik 'm weer teruggezet had was ie weer weg. Staat dus perfect als ik het zo hoor

Enige kritische commentaar is hier uiteraard niet welkom. Het zal de doorsnee weggebruiker worst wezen of uw Lada nu in 3 , 7 dan wel 12 seconden van 80 naar 120 gaat. Denigrerend doen over iemand met een pet op die zich wel aan de legale sneheden houdt is ook niet netjes.

mozarella zei:
Enige kritische commentaar is hier uiteraard niet welkom. Het zal de doorsnee weggebruiker worst wezen of uw Lada nu in 3 , 7 dan wel 12 seconden van 80 naar 120 gaat. Denigrerend doen over iemand met een pet op die zich wel aan de legale sneheden houdt is ook niet netjes.

In dit topic zijn dan blijkbaar geen doorsnee weggebruikers actief. ;)
Ieder z'n ding in het verkeer, de een vind het geweldig om met 80 achter een vrachtwagen te hangen en daarmee een laag verbruik te scoren, mensen hier vinden het mooi om anderen (daar waar het veilig kan) te snel af te zijn.

Tomolino zei:
mozarella zei:

Ieder z'n ding in het verkeer, de een vind het geweldig om met 80 achter een vrachtwagen te hangen en daarmee een laag verbruik te scoren, mensen hier vinden het mooi om anderen (daar waar het veilig kan) te snel af te zijn.

't Een sluit het ander niet uit. Ik rijd graag 80 of 90, afhankelijk van de snelheid van de vrachtwagen voor me. Anderzijds kan ik het vaak niet laten snel weg te willen zijn bij het stoplicht.

der Magistrat zei:
Tomolino zei:
mozarella zei:

't Een sluit het ander niet uit. Ik rijd graag 80 of 90, afhankelijk van de snelheid van de vrachtwagen voor me. Anderzijds kan ik het vaak niet laten snel weg te willen zijn bij het stoplicht.

Dat kan natuurlijk ook nog, ik probeerde maar even aan te geven dat het niet zo hoeft te zijn dat het iedereen interesseert hoe snel zijn auto weg is bij het stoplicht.
Al denk ik wel dat de meeste mensen met een redelijk pittige auto die niet voor niets hebben en daarom het vaak wel interessant, leuk of stoer vinden om als eerste weg te zijn.
Persoonlijk ligt het helemaal aan de auto die ik mee heb, met m'n vorige ''zakelijke'' auto was ik altijd als eerste weg(6.3 0-100), met m'n eigen auto ga ik alleen vol weg als ik alleen sta(9,1 0-100). ;)

Terug
Bovenaan