smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Leuk Onno! Ik rijd ook met Superplus 98 in mijn V8 (540i), verbruik gemiddeld 1 op 8,5 maar altijd snelweg ;)

Leuke cockpit trouwens van de Lexus B)

Phaeton W12 zei:
Leuk Onno! Ik rijd ook met Superplus 98 in mijn V8 (540i), verbruik gemiddeld 1 op 8,5 maar altijd snelweg ;)

Leuke cockpit trouwens van de Lexus B)

Thanks, PW12! (tu). Ben je er ook in Boxtel op het Youngtimer Event?

Edit: Nieuwe pagina = plaatje:

15-10-06-lexus-rc-f-sc-400-white-ste-ho.jpg

Meer foto's uit dezelfde serie staan hier.

Misschien kom ik ook wel naar het youngtimer event, moet nog even in de agenda kijken.

een tijdje terug was ik in Antwerpen, en daar stuitte ik op deze Lexus:
26481718636_50856d3e02_c.jpg

Natuurlijk lang zo mooi niet als de jouwe, maar het lijkt haast wel "jouw kleur" te zijn.

Pjötr zei:
een tijdje terug was ik in Antwerpen, en daar stuitte ik op deze Lexus: Natuurlijk lang zo mooi niet als de jouwe, maar het lijkt haast wel "jouw kleur" te zijn.

Dat is inderdaad Platinum Metallic, net als de mijne. Ik dit geval wel het facelift model vanaf 1997 met andere achterlichten, velgen en spoiler.

Alsnog van harte Smarter, leuk die oude naast die nieuwe Lexus, ik vind het oude model wat jij hebt echt veel mooier.
Zoveel tijdlozer en eenvoudiger , vooral dat front van die nieuwe lexus *-)

Vandaag lekker vrij en zin om te toeren met het schuifdakje open. Dat doe ik dan wel het liefst in een schone auto. Deze keer lekker met het handje helemaal gewassen, gestofzuigd enz. en daarna op pad voor een mooie rit. Het viel nog niet mee om een plekje buiten de felle zon te vinden voor een paar foto's. Wel gevonden uiteindelijk, maar helaas geen brandschone achtergrond:

DSCF0721_zps3ltfuozc.jpg~original

DSCF0737_zpspub6f0ox.jpg~original

DSCF0741_zpss1gjsyyk.jpg~original

DSCF0746_zps0wrarejz.jpg~original

Meestal staat mijn auto van de zaak wat verder weg geparkeerd uit respect voor mijn straatgenoten. Ons gezin heeft met 3 auto's wat meer mobiliteitsopties dan gemiddeld in de straat, terwijl de parkeerplaatsen beperkt zijn. Vandaag stond ik dan wel even met 2 auto's achter elkaar. Een mooi moment om de generatiekloof van 20 jaar op me in te laten werken:

DSCF0839_zpsvu6jyhfm.jpg~original

DSCF0850_zpsp5e45zod.jpg~original

DSCF0858_zpspkzbxq1v.jpg~original

DSCF0875_zps8ghzbbfp.jpg~original

DSCF0880_zpsewskrhiy.jpg~original

Vandaag op de zaak een vrij rustig dagje in de verkoop. Ik had dus de tijd om de Lexus klaar te maken voor het Youngtimer Event in Boxtel a.s. zondag. Gewoon afspuiten, wassen met de spons en afzemen was wat mij betreft voldoende, daarna nog even de stofzuiger erdoorheen en klaar.

Nu maar hopen dat de weersomstandigheden meevallen. De voorspellingen zijn niet bepaald denderend helaas.

IMG_2563_zpsbbme6qc8.jpg~original

IMG_2562_zpsqfaelmnq.jpg~original

IMG_2560_zps5611eqfg.jpg~original

cabriorob zei:
Ik vind je Lexus vele malen mooier dan dat nieuwe spul !

Ik vind het juist leuk om te zien hoeveel 'dikker' moderne auto's zijn geworden in 20 jaar tijd. En persoonlijk vind ik ook die Kuga een schitterende wagen!:}

Ik ben echt benieuwd Smarter, morgen dan niet alleen je Lexus zien, maar ook Smarter zelf :) Jij staat ook bij EMW toch? Tot morgen!

Pjötr zei:
Ik ben echt benieuwd Smarter, morgen dan niet alleen je Lexus zien, maar ook Smarter zelf :) Jij staat ook bij EMW toch? Tot morgen!

Ik sta zeker bij EMW! Leuk om morgen kennis te maken. Ik ben er om 9:30.

Boxtel was wat mij betreft prima geslaagd: Met EMW hadden we een mooie ruime stand met een zeer gevarieerde presentatie van 18 auto's. Echt helemaal zoals we als club met elkaar zijn. (tu). Het begin van de dag was ook mooi droog en ik heb vele medeforummers in levende lijve kunnen ontmoeten en spreken. Ook heb ik zowel op het terrein als op de parkeerweide prachtige auto's gezien. Natuurlijk was de opkomst nog beter geweest bij mooier weer, maar ik heb zelf in ieder geval een prima dag gehad met een gezellige gezamenlijke afsluiter in een plaatselijk truckers café.

P1130726_zps31bh3h1h.jpg~original

P1130734_zpsqstulha3.jpg~original

Mijn overige foto's staan in het Boxtel Event topic.

Het mooiste gesprek van gisteren had ik met een jongeman van rond de 25:

Hij vertelde mij dat hij de Lexus herkende uit zijn jeugd. Zijn herinnering werd opgewekt door het verhaal met de voorgeschiedenis, welke ik op de voorruit had liggen ter informatie:

https://i56.photobucket.com/albums/g190/denne046/Lexus%20SC400%201996/Schermafbeelding%202016-05-23%20om%2022.53.16_zpsbbuv76p9.png[~original/img]

Deze jongen woont zijn hele leven al in Waspik, om de hoek van waar vroeger autohandelaar Sjaan Damen zat. Als kleine jongen van een jaar of 10 heeft hij deze Lexus dageljks gezien, helemaal vooraan, direct achter de showroomruit. Als jochie in een Brabants dorpje was dat een zeer imposante auto. Hij vertelde mij dat de Lexus daar zeker 10 jaar binnen gestaan heeft...

Zijn verhaal strookt dus 100% met het verhaal dat ik bij de auto heb. De Lexus heeft van 1998 tot 2010 bij Damen te koop gestaan. Sjaan Damen handelt al lang niet meer in auto's maar deze jongeman spreekt hem nog af en toe in het dorp. Hij zou Sjaan gaan vertellen dat de Lexus het erg goed maakt momenteel...

De jongeman die ik gisteren sprak rijdt in een Toyota Auris, hij is al van jongs af aan Toyota/ Lexus liefhebber en altijd gebleven sindsdien.

Nissan GT-R zei:
Dat zei je al inderdaad! Erg mooie auto in het echt. En hij ruikt heerlijk. ;)

Leuk even kennisgemaakt te hebben. (tu)

Thanks! Het genoegen was geheel wederzijds (tu).

Leer, hout en een restje sigarenlucht van de vorige eigenaar ruikt inderdaad heerlijk. Hoort helemaal bij deze auto.

Ah geweldig verhaal van deze jongeman, nu weet je het echt helemaal 100% zeker (tu)
De lexus staat er echt verbluffend mooi bij daar op Boxtel.
Mooi dat je zo'n leuke dag hebt gehad.

Leuk verhaal! Mooi dat de wereld dan toch eigenlijk nog zo klein kan zijn. Wel bizar dat hij daar zo lang te koop heeft gestaan, het is toch een erg mooie auto.!

Hij stond er, afgaande op de foto's, prima bij.

Wat een gaaf verhaal van die jongen. Erg leuk om te horen. Wat een kleine wereld is het uiteindelijk.

Wat een leuk verhaal idd! Maakt de geschiedenis helemaal compleet.

Het is idd een hele imposante auto! Leuk dat hij er stond op het event en leuk je gesproken te hebben. (tu)

Wauw wat gaaf, weer een puzzelstukje van je geschiedenis opgelost!

Ik vond het erg leuk om je te ontmoeten, wat een prachtige prachtige auto heb je Onno! Op plaatjes is ie al erg mooi, maar in het echt nog veel meer!

Ik had gelukkig toen het nog droog was al een foto gemaakt van je prachtige auto!

Overigens, hier in A-town staat ook een Coupé! Volgens mij van na de facelift. Zal de foto binnenkort zoeken/maken/plaatsen :)

Dat zou ik niet aanraden denk ik Twix, daar is ie veel te mooi voor. Maar het is wel vet dat het mogelijk is...met een SC300 dan. ;)

Haha, Mooi om te zien! (tu) Eindeloze mogelijkheden...

Het is inderdaad bizar om te zien hoe ze dit raspaard haast ongelimiteerd door kunnen fokken. De gehele technische basis is identiek aan de Toyota Supra. Alle wielophangingsdelen, motoren en versnellingsbakken zijn haast plug and play uitwisselbaar tussen de Supra en de Lexus SC/ Toyota Soarer. De ultieme sleeper is een Lexus SC body zonder teveel poespas gecombineerd met onderhuids een Supra 3 liter 6-in-lin Twin Turbo met ca. 800 pk en een handbak...

Morgen heb ik wellicht de eerste ontmoeting met een andere SC400. Ik ga naar een Lexus Forum meeting in Dongen. En hoop daar kennis te maken met iemand die eigenhandig zijn SC400 volledig geperfectioneerd heeft. Ook deze is origineel vanaf nieuw in NL:

image_3938_zps1jsx0xkl.jpg~original

Die blauwe zat in een plukje van ca. 10 auto's die Louwman in 1994 zelf heeft geïmporteerd om de belangstelling te testen in NL. Is een Canadese spec, dus met km. teller i.p.v. mijlenteller zoals bij die van mij. Momenteel zijn er 24 auto's in NL gekentekend van het model Lexus SC300/ SC400 en Toyota Soarer. Hiervan zijn er 14 met geldige APK en verzekerd. Ik vind het dus wel heel leuk om morgen wellicht eindelijk een ander exemplaar te kunnen bekijken.

En die ene in Schijndel dan? De HT-HT-16 hoort ook bij dat zwikje van 10?

Want dat is ook wel een leuk verhaal dan.

Maar ben heel benieuwd wat het word, lijkt mij ook superleuk de ervaring van een ontmoeting met een andere eigenaar te horen. ;)

Nissan GT-R zei:
En die ene in Schijndel dan? De HT-HT-16 hoort ook bij dat zwikje van 10?

Want dat is ook wel een leuk verhaal dan.

Maar ben heel benieuwd wat het word, lijkt mij ook superleuk de ervaring van een ontmoeting met een andere eigenaar te horen. ;)

Ik zie dat ik er 2 jaar naast zit. Het setje probeersels is in 1992 al via Louwman naar NL gekomen en dit blijken er maar 2 te zijn geweest.

Dat was een hele geslaagde meeting van het lexusforum met een ontzettend gevarieerd wagenpark op een prachtige locatie bij usedlexus.nl in Dongen. Ook heb ik uitgebreid kunnen praten met een andere enthousiaste SC400 eigenaar. Altijd goed om ervaringen uit te wisselen. De locatie was prachtig en na een korte, stevige bui bleef het de hele middag droog. Plaatjes:

DSCF0407_zpsfw73lwqr.jpg~original

DSCF0437_zpspxqpgbww.jpg~original

DSCF0447_zpszzuiabe3.jpg~original

DSCF0440_zpsjnkgbqwp.jpg~original

DSCF0434_zpspys8zjmn.jpg~original

DSCF0408_zpspcrv53ul.jpg~original

DSCF0411_zpsshdvtrmh.jpg~original

Hoogtepunt van de dag was voor mij deze ultieme sleeper: Een 1999 IS200 met de V12 uit de Toyota Century erin gekoppeld aan een handbak... Man, wat klinkt dat bruut:

DSCF0412_zpsrhudanyl.jpg~original

DSCF0415_zpsga0ka0v2.jpg~original

DSCF0424_zpsomkkuy6i.jpg~original

https://i56.photobucket.com/albums/g190/denne046/Lexusforum%20meeting%202016/DSCF0427_zpssg3ipmja.jpg[~original/img]

[img]https://i56.photobucket.com/albums/g190/denne046/Lexusforum%20meeting%202016/DSCF0442_zpsby6y0lco.jpg~original

DSCF0428_zpsa63kkkpi.jpg~original

DSCF0417_zpsled28dot.jpg~original

DSCF0420_zpsypwbuit7.jpg~original

DSCF0450_zpsiyqeytjj.jpg~original

Ziet er goed uit, die oranje RC-F heb ik laatst ook gezien denk ik. En die IS 500 is gaaf, op Discovery was eens een reportage waarin ze de V8 van een GS in zo'n IS hadden gelepeld. Dat was al een aardige uitdaging dus een V12 zal helemaal een klus zijn geweest :O

Ontzettend gaaf Smarter !!
En wat een mooie wagens tijdens die meeting, die V12 ombouw is niet gemeld bij het RDW zie ik, vrij link verzekering technisch.
Maar respect voor het vakmanschap om zoiets te doen, mijn hemel.
Hoeveel vermogen heeft die ongeveer??

Die andere SC400 staat er echt ontzettend mooi bij ook, enkel de velgen zijn dan niet mijn smaak.

De velgen van de andere SC400 zijn voor mij persoonlijk ook net een maatje te groot. De eigenaar is wel een echte liefhebber met veel kennis van de techniek en bijzonderheden van dit model. Wel jammer dat hij er vandaag achter moest komen dat hij al een paar jaar met een lek uitlaatspruitstuk aan de linkerzijde rondrijdt. We hadden het over motorgeluid en ik gaf aan dat de V8 geluidssensatie bij mij nogal afwezig was. Hij herkende dit niet. Een vergelijk tussen onze 2 auto's gaf inderdaad een hele andere geluidsbeleving... De mijne loopt inderdaad belachelijk stil.

Mooi is dat om zo bij te praten met iemand met dezelfde wagen (tu)
Wel een groot liefhebber dan ook dat hij de wagen al meerdere jaren heeft.

Mijn V8 is eigenlijk ook vrij stil, enkel bij wat meer toeren gromt hij duidelijk.
Wellicht eens langs EPS om wat meer sound te generen ?
https://www.uitlaten.com/main.html
Maar heb geen zin in aso toestanden eerlijk gezegd.

Haha das wel zonde voor de beste man, ga die maar eens bestellen. Komt dan uit Amerika denk ik?

Die V12, ja supervet natuurlijk en mooi dat je wat vergelijking hebt gehad, geslaagde dag dus (tu)

Terug
Bovenaan