Sloperijfoto's, deel 3

Het is geen sloperij, maar een verzamelaar. De eigenaar heeft ook een aantal auto's op Speurders staan.
DIT zou hem moeten zijn. ;)

onder de Hyundai staat een saab 99 of zo iets in een roestige sloop staat
maarja ze staan ook niet voor niets op de sloop
en dat is geen grap haha
opruimen die zooi zeg ik maar heeft niemand meer echt belang bij vind ik

Astrawez zei:
Ik weet iig dat hij de laatste jaren niet veel heeft gereden. Hij stond werkelijk altijd in dezelfde straat als ik er langs kwam (niet helemaal altijd op dezelfde plek overigens). De apk is net 2 dagen verlopen, dus dat zou goed de reden tot afstand kunnen zijn. Hier zie je nog wat plaatjes van deze auto.

Stond die vroeger niet aan het Bossche Broek? Jammer dat het einde nabij lijkt.
Je foto's van pagina 97 zijn trouwens briljant! :)

D-C zei:
Astrawez zei:
Ik weet iig dat hij de laatste jaren niet veel heeft gereden. Hij stond werkelijk altijd in dezelfde straat als ik er langs kwam (niet helemaal altijd op dezelfde plek overigens). De apk is net 2 dagen verlopen, dus dat zou goed de reden tot afstand kunnen zijn. Hier zie je nog wat plaatjes van deze auto.

Stond die vroeger niet aan het Bossche Broek? Jammer dat het einde nabij lijkt.
Je foto's van pagina 97 zijn trouwens briljant! :)

Dank je. ;)

Voor zover ik weet stond die Sierra Van altijd op de Parklaan. ;)
Edit: Hier dus!

D' oh zei:
D@vy zei:
Hallo iedereen,

Ik kwam na wat Googlen (omdat ik me afvroeg wat er met mijn Montrealblauwe ex-BMW 316i is gebeurd, omdat hij volgens VWE is gedemonteerd) dit topic tegen. Voor ik de vraag ga stellen dus eerst even het waarom ik wil weten wat er met de auto is gebeurd... Ik heb mijn auto in 2011 met 208 dkm verkocht aan iemand uit Hellevoetsluis... Deze heeft hem rond mei 2014 te koop gezet(apk tot februari 2015) met 278xxx km op Marktplaats met ook een boel vernieuwd, dus goed onderhouden...alleen helaas met krasdeuk op rechterzijkant. Hij is in mei ook weer overgeschreven, dus er is nog een kleine 2 maanden mee gereden. Toen ik vorige week het kenteken (JX-GZ-74) bij het RDW invoerde bleek het niet meer te bestaan. 2 mogelijkheden: hij was geëxporteerd of gedemonteerd. Kenteken bij VWE ingevoerd en daar bleek dat ie dus gedemonteerd zou zijn.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd...._=1417577930_c8cf9cc0e54dc32c71ff98a64499d267

Wie o wie weet wat er met de mooiste auto die ik heb gehad is gebeurd of heeft hem gespot bij het demontagebedrijf? Witte knippers, brede stootstrips, lm-wielen en mistlampen (heeft de eigenaar na mij eruit gehaald) zaten er niet meer op. De CCFL angel eye koplampen wel. Let ook op de achterspoiler, en de 316i badge(zat er bij mij nog wel op), dat waren typische herkenningspunten...

Alvast bedankt voor het kijken jongens! (tu)

Ik kom zelf maar op één sloperij. Wil daar volgende keer best even kijken. Jammer dat zo'n nette auto in zo'n korte tijd op de sloop kan belanden. :(

Als je dat zou willen doen, graag!

@Danny1995: heb je misschien een foto?

D@vy, ik heb net even gekeken op internet, want hij staat tussen de advertenties van de sloperij, maar het blijkt een 318 te zijn, hij heeft ook de originele koplampen dus het is hem hoogstwaarschijnlijk niet.

Darkhorse zei:
Dank voor de toelichting! Wat duidelijker nu. Blijft gek om zo'n mooie en betrekkelijk nieuwe auto afgedankt op de sloop te zien liggen. Zijn er meer auto's die betrekkelijk snel op de sloop belanden als gevolg van, bijvoorbeeld, een slechte motor?
Ik heb hier in Henglo de laatste tijd ook weer heel wat jong spul voorbij zien komen. De bekende Laguna's, maar ook betrekkelijk jonge C5-en, Renaults Meganes en Scenics van nog geen 10 jaar oud, eentweetal Opels Vivaro van 6, 7 jaar oud... En nog regelmatig behoorlijk nieuwe auto's
En van de week zag ik voor het eerst een Fiat 500. Hij was een jaar of 6 oud... Maar ja, hij was total loss. Hij zat zo erg in de kreukels dat ik mag hopen dat de inzittenden geen zware verwondingen hadden. Overigens stond er op dezelfde pleger ook een Mazda 2 van net 10 jaar oud... (met een neus die zwaar ingedeukt was)

Volgens mij heb ik deze foto's van 2 (eigenlijk 3) sloopauto's in Frankrijk hier nog niet gepost:

20140709_143015_zpsdc3cde01.jpg

20140709_143020_zps4e63a357.jpg

20140709_143026_zps9767bd0d.jpg

20140709_143034_zpsf681c556.jpg

20140709_143037_zps025b98c2.jpg

20140709_143048_zps08d3c698.jpg

20140709_143053_zpsa502d83c.jpg

20140709_143102_zpsc270d966.jpg

20140709_143109_zps72feb5df.jpg

Vandaag weer 'ns op GAOS geweest. Ze zijn flink aan het ruimen geweest. Het ziet er ineens netjes uit. Gelukkig staan er nog heel wat bijzondere auto's, maar helaas was de Panda 34 waarvoor ik kwam weg...

ginkelvanmichiel zei:
Vandaag weer 'ns op GAOS geweest. Ze zijn flink aan het ruimen geweest. Het ziet er ineens netjes uit. Gelukkig staan er nog heel wat bijzondere auto's, maar helaas was de Panda 34 waarvoor ik kwam weg...

dus met lege handen naar huis?

stond de Autobianchi er nog wel?

autobianchie wat is dat ook al weer?
oja een italjaanse autootje ja klopt
alleen de ouderen onder ons hebben ze nog meegemaakt op de weg
leuke autootjes waren dat wel erg stijlvol ook

Nee, niet met lege handen, er stond nog een Terra, daar heb ik -halsbrekende toeren uithalend op 2,5 meter boven de grond- een haak waarmee het kunststof dakje vast zit gedemonteerd, en nog wat kleingrut. Verder een goede tuimelaaras gevonden, een derde remlicht voor de Marbella en nog wat rubbers. Oh, en een dopje voor de Malaga! Dat moet ik nog even opsturen.

Die Y10 staat er nog wel. Ornament. Er is ondertussen niet veel meer van over, de voorkant is geheel losgeroest van de achterkant :P

Ik heb weer een paar "raadjeplaatje"'s van het verzamelpunt in Den Bosch. *-)

De onderste is/was een Audi 100 CC.

De meeste zijn nog aardig herkenbaar:
Even snel gekeken:
Audi 80
2x Ford Ka
2x Polo 6n
Fiat Punto
Opel Corsa
Daihatsu Cuore
Peugeot Partner
Renault Twingo
Mitsubishi Colt
Renault Megane
Renault Scenic
Volkswagen Golf 3
2x Opel Vectra
Peugeot 106

Dat kan ik er zo in ieder geval uit halen, jammer van die audi, leek zo best een leuke auto.

Je vergeet de Peugeot 306, op de bovenste foto aan de rechter kant. ;)

Ik ben wel benieuwd wat er onder die Mégane sedan ligt. Er ligt iets donkerroods onder wat op een oude Volvo lijkt, en daaronder lijkt op een oude amerikaan.. Ik zal er morgen eens een uitsnede van maken. *-)

Astrawez zei:
Je vergeet de Peugeot 306, op de bovenste foto aan de rechter kant. ;)

Ik ben wel benieuwd wat er onder die Mégane sedan ligt. Er ligt iets donkerroods onder wat op een oude Volvo lijkt, en daaronder lijkt op een oude amerikaan.. Ik zal er morgen eens een uitsnede van maken. *-)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik denk dat er onder die mégane sedan een rode nissan primera of nissan bleubird ligt

T is een 100. Het tankklepje zit bij de 80 hoger. Ook is de laadopening van de 100 veel breder.

Deze berg is een echte dwarsdoorsnede van wat er 15 jaar geleden dagelijks op de weg reed in de NL.

ja dat klopt 15 jaar geleden nog onze heilige koeien nu allemaal rommel
zo gaat dat nu eenmaal en over 15 jaar ligt de huidige zooi van de nederlandse wegen er ook zo bij
niets is onvergankelijk aan alles komt een eind
ook aan de auto dus
en aan de mens
en aan de wereld
en het heelal
aan alles

grapjas zei:
zo gaat dat nu eenmaal en over 15 jaar ligt de huidige zooi van de nederlandse wegen er ook zo bij
ook aan de auto dus
en aan de mens
en aan de wereld
en het heelal
aan alles

Ik betwijfel of de gemiddelde NL auto die nu nieuw is de leeftijd van 15 jaar of ouder in Nederland nog gaat halen. Auto's zitten tegenwoordig bomvol met ingewikkelde elektronica en fragiele plastics. Onderdelen zijn erg duur, evenals onderhoud en reparaties. Daar komt bij dat de roverheid autorijden voor de particulier steeds duurder maakt. Brandstofprijzen zullen alleen maar stijgen op de lange termijn door conflicten elders op de planeet en het kunstmatig hoog houden van de prijzen door de OPEC. En alsof dat niet genoeg is ziet een groot deel van mijn generatie de auto als een wegwerpproduct. Nee, weinig positiefs aan de horizon voor de autoliefhebber. Wellicht een schoner milieu, maar dat moeten we nog zien.

Anyway, we moeten redden wat nog te redden valt (tu)

grapjas zei:
ook aan de auto dus
en aan de mens
en aan de wereld
en het heelal
aan alles
Je Bijbel niet gelezen?
Niet aan alles komt een eind. Lees 'm maar 'ns goed door.

A.BRANDHORST zei:
grapjas zei:
ook aan de auto dus
en aan de mens
en aan de wereld
en het heelal
aan alles
Je Bijbel niet gelezen?
Niet aan alles komt een eind. Lees 'm maar 'ns goed door.

Dr komt inderdaad geen end aan dat boek. Daarnaast vond ik de film beter :p(:B:-D

Dr komt inderdaad geen end aan dat boek. Daarnaast vond ik de film beter :p(:B:-D[/quote]

dan hoop ik dat je life of brian bedoelt . geweldige film (:B

de beruchte "koenen"

ik had de foto's zo van 2 jaar geleden kunnen nemen.
Dit was gisteren

https://s1243.photobucket.com/user/1970scooby/library/autohandel%20koenen/koenen2014

scooby!! zei:
de beruchte "koenen"

Dit was gisteren

https://s1243.photobucket.com/user/1970scooby/library/autohandel%20koenen/koenen2014

En die man verkoopt niets? Wat daar binnen staat kun je menig liefhebber mee blij maken... gezien hij z'n spul letterlijk laat wegrotten is hij die liefhebber in ieder geval niet.

Ik zag net op marktplaats dat ook de blauwe xedos 9 die jaren bij Van Olst in de handelsvoorraad stond (net als een saab 900 cabrio), is gesloopt. Nu weet ik dat de xedos 9's aardig zeldzaam zijn, dus mocht iemand een xedos 9 bezitter weten, of lid zijn van het Mazda forum, kan die het dan even doorgeven dat er 1 ligt bij Van Olst in Nunspeet voor onderdelen. Ik maak er de volgende keer wel een foto van.

MwB zei:
scooby!! zei:
de beruchte "koenen"

Dit was gisteren

En die man verkoopt niets? Wat daar binnen staat kun je menig liefhebber mee blij maken... gezien hij z'n spul letterlijk laat wegrotten is hij die liefhebber in ieder geval niet.

Volgens mij staat alles wel te koop, maar tegen belachelijk hoge prijzen.

MwB zei:
scooby!! zei:
de beruchte "koenen"

Dit was gisteren

Jawel hoor. ALLES is te koop. Maar de auto;s zijn onbetaalbaar. 850 voor de door en door rotte witte schade kever, 1400 voor de kas rotte daf, 900 voor een van de witte D-Kadett stationcars. Voor dergelijke bedragen koop je een rijdende auto met niet al te veel werk voor de volgende apk op marktplaats. En vergeet niet dat ROT hier een geheel nieuwe betekenis krijgt. Ook hebben de wagen ernstige standschade door de lange natte stilstand. De wagens binnen overstijgen de waarde van gerestaureeeerde exemplaren. Alle bedragen zijn van feitelijk navragen door kennissen

het is gewoon zo dat de mooiste klassiekers uit de zuidelijke warme landen blijven komen
hier kun je gewoonlijk afgedankt spul kopen wat het niet waard is te restaureren of te bewaren

klassieker rijder ik ben niet agressief zoals jij blijkbaar wel bent
denk eens na als je commentaar geeft
en ik ben ook een klassiekerliefhebber alleen zie jij dat blijkbaar niet

in appelscha sta ik met 4 klassiekers als ik dus geen klassiekerliefhebber ben dan weet ik het niet meer hahahaha

Toch zou ik er ooit nog wel eens iets vandaan willen halen, gewoon voor het idee dat je er iets aandoet. Maar dat is financieel natuurlijk niet haalbaar.

Zijn die auto's binnen trouwens net zo slecht als die die buiten staan?

En wat ik me ook nog afvroeg: Kan je daar altijd gewoon terecht of moet je een afspraak maken?

Je kan er gewoon heen wanneer je wilt. Het is toch altijd dicht. *-) Binnen staan de auto's netjes droog opgesteld en vaak ook onder doeken.
Er staat ook een gele Kadett D SR, die zou ik daar toch wel erg graag weghalen als ik het geld had. Hij staat binnen, dus wellicht nog in zeer goede staat. Hier zie je wat foto's welke ik afgelopen jaar gemaakt heb. ;)

Vandaag ben ik even naar Autosloperij Verweij in Lopik gereden. Er stond een D Kadett namelijk, waar ik weer wat delen vanaf heb gehaald.

Hier een kort verslagje van wat er zoal stond:

Opel Corsa A1 Luxus uit 1985 met een erg net rood interieur!

15218196305_dcf4cd362b_c.jpg

15215110531_11b6689280_c.jpg

Opel Monterey en Frontera Sport

De Kadett waar ik voor ging. Het kenteken was KY-27-KY.

Opel Kadett E2 sedan uit 1990 (YJ-44-VK)

Er zijn nog nauwelijke Astra F'jes te vinden. Wel staan er rijen dik Astra G's..

De zilvere had nog een erg strak Sport-interieur.

Astra G met een zeer zeldzame Irmscher achterbumperlip.

Helaas miste hij een sleepoogkapje. Ik had hem er voor 15 euro af mogen halen. Echt balen dat hij niet compleet was..

Hier toch nog een rijte met F'jes. Dit vond ik wel een erg nette F1 sedan uit 1992.

2x Opel Omega B2

.. waarvan één 3.0 V6!!

.. met een héél mooi interieur! Het rook ook gewoon nog als nieuw.

VW Golfjes II. De rechtse (RL-34-DP) was nog zeer netjes.

VW Golf I Cabrio (HZ-NL-84) uit 1982, en een rotte Kever.

Leuk dakje op deze Seicento.

Volvo 240 uit 1982 met nog een kentekenplaat erop. Door Tim van Essen al eens Gespot.

Hopelijk wordt hij gespaard, deze nog nette Honda Civic uit 1991.

Hier wat geplette auto's. Klaar om afgevoerd te worden richting de hoogovens in Den Bosch. Opvallend om te zien dat er alleen hier al 3 Astra F Stationwagons staan (waarvan één F1)..

Jammer van het witte Golfje er middenin. Voor zover ik nu nog kon zien was hij niet bepaald rot ofzo. In ieder geval niet van onder.

BMW E30 uit 1990 (YX-25-VN)

Deze Monteverdi Sahara uit 1978 staat nog niet als Gedemonteerd op kenteken. Wel is de APK al sinds 2003 verlopen..

Als laatste móest ik gewoon nog een foto maken van dit geweldige Corsaatje. Ik hoop dat er nog een liefhebber gaat komen om het interieur te redden..

Opvallend weinig roest aan die D-Kadett!
En die rechtse Golf II lijkt me aan de bumpers te zien een Tour..

CXXX zei:
Opvallend weinig roest aan die D-Kadett!
En die rechtse Golf II lijkt me aan de bumpers te zien een Tour..

Die Golf zag ik ook al aan voor een net iets anders model maar dacht zelf aan een GL omdat de bies chrome is.

Maar leuk topic is dit, sinds kort volg ik m een beetje.

Ik haal zelf ook wel eens een auto uit elkaar:
Hier wegens ruimtegebruik een kale 3 serie E36 coupe op een nog rijdende E34 touring. De coupe stond nu niet in de weg en de touring kon evengoed verplaatst worden :)

attachment.php

Terug
Bovenaan