Sloperijfoto's, deel 3

Radar zei:
wat me overigens ook opvalt...dat op deze sloperijen veel auto's die duitse milieusticker op de ruit hebben zitten....zo kan je ook makkelijk achter het kenteken komen....(tu)
Dat komt omdat het in Venlo is, en er dus ook veel Duitse auto's ter demontage worden aangeboden. ;)

the Fox zei:
Mooie foto's Astrawez. Prachtige kleuren. Gebruik je een speciaal filter of zo?
Dank je. Ik gebruikte eerste altijd gewoon de automatische stand, maar daarbij stoorde ik me regelmatig aan de te wazige foto's. Tegenwoordig gebruik ik dus wat andere standen, waaronder ook de landschap-stand, waardoor de kleuren wat feller overkomen.

Gijs571 zei:
En daarbovenop een Suzuki swift, die zie je nog minder tegenwoordig.
Klopt, maar die heb ik een jaar geleden al eens op de foto gezet (toen ik nog geen flickr account had zie ik nu).

TeusTussengas zei:
Eeuwig zonde van die Civic bij Heijnen.
enig idee of hij nog motorisch compleet was?
Zeker zonde ja! We hebben bij de Civic helaas niet onder de motorkap gekeken.

Ik was trouwens nog een foto vergeten van Bliek. Namelijk een uiterst zeldzame Fiat Fiorino, welke helaas definitief aan zijn eind is gekomen..

ja..die Fiorino zie je niet veel meer.....roest op de deuren leek deze gele ook niet echt te hebben...

Die Jag stond vorig jaar gewoon los op het voorterrein ergens tussen in geschoven. Toen lag er geen blok in. En het is niet bepaald een Beauty. Dus ik ben haast bang dat het vroeg of laat als "banger car" gaat eindigen. Er staan ook meerdere vercrosste body's van kevers etc op het terrein. Toen ik het vroeg aan de eigenaar, was er nog geen echte beslissing genomen over het lot van bovenstaande roofkat. (augustus vorig jaar)

In Frankrijk denken ze nog steeds anders over het afdanken van auto's dan hier. Gelukkig maar, het heeft zijn charme.

Deze bende stond naast een garage. De LN vind ik erg mooi verweerd.

Op deze R8 werd ik gewezen, dus daar moest ik even een kijkje nemen.

Erachter stond een vijfdeurs Corsa, waarvan ook nog een net exemplaar tussen de handelauto's stond. En de Express was goed volgeladen met onderdelen.

In de buurt van mijn verblijfsplek zou nog een oude Simca te vinden zijn, daar moest ik dus naar op zoek. Gevonden! Onder een vrij nieuw, stevig afdak staan twee wrakken te vergaan. Ik snap er niks van, gekke Fransen...

Twee jaar geleden spotte ik ook enkele LN's in Frankrijk, zie linkje voor locatie: Aubusson-d'Auvergne.

Foto-CQFM6AXZ-D.jpg

Foto-L6JV3O4T-D.jpg

Net bij van Olst een weer een aantal leuke auto's kunnen spotten:
Als eerste deze combi-foto

Een renault 19 en een polo 86c. Met name de renault wil ik even extra onder de aandacht brengen. De auto is namelijk zeer netjes nog van buiten en de tekst 'brandweer'op de motorkap voorspelt waarschijnlijk dat de auto zeer binnenkort als oefenauto bij de brandweer wordt gebruikt. Ik heb gezien hoe een xantia en ook een polo 86c steilheck ervandaan kwamen en dan is er echt niets meer van de auó's te redden. Ik heb in ieder geval de typische gele mistlampen eraf gehaald(ooit maar eens een poging doen om ze in de bumper van m'n polo te zetten)
Dan die polo, da's echt een geval apart. Helemaal groen uitgeslagen, maar ook een forse linkerschade en een redelijke achterschade.
En dan op de tweede foto deze leuke Subaru justy, zeer nette auto maar ik ben er bang van dat de roest hem de das heeft omgedaan, de spatbordranden waren namelijk krokant.

MWH zei:
In Frankrijk denken ze nog steeds anders over het afdanken van auto's dan hier. Gelukkig maar, het heeft zijn charme.

Deze bende stond naast een garage. De LN vind ik erg mooi verweerd.

Bekend plekje MWH :-)

1113 (Kopie) by azu250, on Flickr

https://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157635008668142/page9/

Om maar weer eens wat te posten. Mijn front van een 1951 Barndoor spijlbus. Het bouwjaar is niet 100% zeker. Maar wel grenzend aan zeker. Het was er een zonder de achterklep iig. De auto werd eind jaren 80 in een Belgisch dorp ontdekt en helaas naar de oudijzerboer verwezen. De reklame is destijds hand geschilderd en de kleur was "dove blue". Het front huist al sinds die tijd bij mij in huis. Om de foto wat interessanter te maken, heb ik hem even van de muur gevist en mee de tuin in genomen. Enjoy!

1381517_10201711637226873_126524688329661563_n.jpg

10425188_10201711648627158_8587783797420558039_n.jpg

Joël D. zei:
Heeft iemand toevallig laatst nog een Alfa Romeo 155 op de sloop gezien?

Jep 2 weken geleden bij Westerhof in Losser heb ik er een aantal zien staan. (Volgens mij op de plas waren ze al aardig kaalgeplukt, maar heb er ook 2 of 3 aan de zijkant zien staan)
Wat heb je nodig dan, wil met alle plezier voor je kijken.
Stuur anders maar een PM wat je zoekt

the Fox zei:
Astrawez zei:
Daimler Sovereign, nog op de trailer
Zo'n auto verwacht je eerder in de showroom van The Gallery in Brummen dan op de sloop.

Als het een sloper is heb ik wel interesse in de achterbumper en achterklep. Bumper van mijn 420 is niet helemaal strak meer. Waar staat de auto?

Weer wat foto's bij Van Olst:
Pas deze kappa nog geplaatst in het topic 'wat zag jij voor bijzonders vandaag' toen bij een handelaar, blijkbaar was de auto niet meer te verkopen dus nu staat hij op de sloop:

Dan deze caddilac seville met aan de rechterkant een scheef voorwiel en een missende grille, verder wel schadevrij maar staat al wel opgegeven als gedemonteerd:

En de saab 99 van eerder, is inmiddels gelukkig aardig geplukt, dus er zijn nog aardig wat liefhebbers blijkbaar

Als laatste deze bijzondere foto, een ax wordt tegenwoordig al bijzonder en dan kom je twee rode axén tegen, op elkaar, en beide first uitvoeringen:

badhuis zei:
Als het een sloper is heb ik wel interesse in de achterbumper en achterklep. Bumper van mijn 420 is niet helemaal strak meer. Waar staat de auto?

Het stond boven de foto vermeld (pagina terug) : ...de laatste 20 foto's, ze zijn gemaakt bij Bliek in Wintelre

classicfinds zei:
Het front huist al sinds die tijd bij mij in huis. Om de foto wat interessanter te maken, heb ik hem even van de muur gevist en mee de tuin in genomen. Enjoy!

(tu) Da's weer eens wat anders dan een lijst van de Ikea aan de muur :) .

CXXX zei:
badhuis zei:

Het stond boven de foto vermeld (pagina terug) : ...de laatste 20 foto's, ze zijn gemaakt bij Bliek in Wintelre

Thanks! Ga ik eens informeren.

the Fox zei:
classicfinds zei:
Het front huist al sinds die tijd bij mij in huis. Om de foto wat interessanter te maken, heb ik hem even van de muur gevist en mee de tuin in genomen. Enjoy!

(tu) Da's weer eens wat anders dan een lijst van de Ikea aan de muur :) .

Zeker weten. Ik heb daar naast ook een daf 33 kont op de kast staan en er komt binnen kort nog een achterkant van een daf combi bij.

Joël D. zei:
Dat is een widebody, ik ben op zoek naar een small body. Toch bedankt. :)
Bij nader inzien, als er iemand nog een keertje is. Wil die dan een foto maken van het instrumentariumpaneel?

Vandaag weer eens bij sloperij Hovingh in Hoogkerk geweest en deze keer wat foto's gemaakt (was er al een tijd niet meer geweest). Helaas waren ze met een grote opruiming bezig omdat er niemand meer kwam voor oldtimer-onderdelen door de nieuwe wegenbelasting regels volgens de eigenaar. Heb nog wel een paar fotos kunnen maken maar veel jaren 70/80 spul van voornamelijk Opel en Bmw was al weg (meest auto's stonden er ook al + - 20 jaar *-)) Toen ik het terrein op kwam waren ze bezig de Vw en Audi hoek aan het opruimen en ging er net een Audi 80/90 b2 de shredder en in en daarna nog een golf 1 maar heb daar helaas geen foto's van.

2ce0kud.jpg

2dt8ak3.jpg

Audi 80
2w33rme.jpg

2 x Toyota Celica gt
2zjlveb.jpg

wlolja.jpg

Honda crx
70w47q.jpg

4x Honda prelude EX
2wp6vzo.jpg

1zqewxs.jpg

Bmw e21
4roqza.jpg

Verder nog stonden er nog een Toyota Supra uit 1980, Nissan Laurel, Vw t3 pickup dubbele cabine, Opel senator A, Audi 100 typ 44, Mitsubishi colt uit 77 enz. Heb hier helaas geen fotos.

Was zelf op zoek naar Audi onderdelen maar als er nog iemand een Audi Coupe Gt op sloop weet te staan hoor ik het graag.

Ja dat zei ik een jaar terug al (of nog langer) dit is net als GAOS één van de laatste echte sloperij van NL!!!
Maar ja hij zit in noord Groningen...das een end weg...

Hoe plaats je hier foto's vanuit Flickr? Ze hebben die hele site weer eens vernieuwd/vernield waardoor ik de 'direct link' niet meer kan vinden.
Gevonden ze hebben het weer een stapje moeiliijker gemaakt...

Bij de Timp in Dieren, het was na sluitingstijd, dus helaas ingezoomd en een foto met de telefoon.
Dit is toch een Renault Estafette? Aan het formaat van die stapels te zien wordt hij aankomende week vernietigd.

14367705464_953038dbb5_c.jpg

14181991788_3235cd956e_c.jpg

Owja voor de liefhebber, er lagen ook nog Astra G OPC velgen, die lijken mij ook niet al te gewoon.

Ancoow zei:
Toen ik het terrein op kwam waren ze bezig de Vw en Audi hoek aan het opruimen en ging er net een Audi 80/90 b2 de shredder en in en daarna nog een golf 1 maar heb daar helaas geen foto's van.

Het zelfde is bij Maris in Groningen gaande, een heleboel old en youngtimers hebben het veld geruimd.
Wel stond er nog een Opel D-kadett met wit dak en een opel manta voor zo ver ik vanachter het gesloten hek heb kunnen zien vandeweek.

Misschien dat er forummers in die buurten nog enkele foto's kunnen maken?
(Regio Groningen, en Lochem)

Er moeten dus vlug liefhebbers naar die sloperijen om die onderdelen eraf te plukken. Anders is het ook weer zo zonde dat die auto's daar al zolang hebben staan lijden.

Oeh, die BX. :( Staat die echt tussen de te slopen auto's? Eén rottige deuk en zo'n diesel is TL natuurlijk, zijn niks meer waard met de huidige belastingen. Wat zou ik daar een boel uit en af willen trekken zeg. Maar helaas, geen geld en al helemaal geen ruimte om het op te slaan. Ik zal hem wel doorgeven aan de BX Club, misschien dat iemand er daar wat mee kan.

Ja, die stond bij de nieuw binnengekomen slopers. Ik denk dat menig BX liefhebber er nog wel onderdelen van kan halen, of misschien wel dat hele ding nog want het was qua carresorie in geen slechte staat. Motortechnisch heb ik echter geen idee hoe deze ervoor stond. Bellen kan altijd, gebr. Prins zijn de moeilijkste niet, maar zeker geen liefhebbers haha.

2exbhaw.jpg

Die 323 was namelijk van mij toen hij vol van achter werd aangereden. Jammer dat de "dader" zo stoned als een garnaal was...
Maar goed, heb nu een veel betere auto! :)

Ancoow zei:
Vandaag weer eens bij sloperij Hovingh in Hoogkerk geweest en deze keer wat foto's gemaakt (was er al een tijd niet meer geweest). Helaas waren ze met een grote opruiming bezig omdat er niemand meer kwam voor oldtimer-onderdelen door de nieuwe wegenbelasting regels volgens de eigenaar. Heb nog wel een paar fotos kunnen maken maar veel jaren 70/80 spul van voornamelijk Opel en Bmw was al weg (meest auto's stonden er ook al + - 20 jaar *-)) Toen ik het terrein op kwam waren ze bezig de Vw en Audi hoek aan het opruimen en ging er net een Audi 80/90 b2 de shredder en in en daarna nog een golf 1 maar heb daar helaas geen foto's van.

1zqewxs.jpg

Verder nog stonden er nog een Toyota Supra uit 1980, Nissan Laurel, Vw t3 pickup dubbele cabine, Opel senator A, Audi 100 typ 44, Mitsubishi colt uit 77 enz. Heb hier helaas geen fotos.

Was zelf op zoek naar Audi onderdelen maar als er nog iemand een Audi Coupe Gt op sloop weet te staan hoor ik het graag.

Is die witte 4-deurs sedan waarvan je net de bovenkant ziet nu een Nissan Laurel of een Daihatsu Charmant?!

Nissan denk ik, een Laurel uit 87, ex taxi?

Wat is de witte auto naast de laastste Prelude? Een Toyota Corolla E70? Of een Peugeot 104 ZS, Citroen LNA?

Ik las een tip in een ander topic:

zoek je een sloopauto?

Ik heb nog een klemmetje nodig voor de middenarmsteun van mijn Corolla uit 2003. Ik dacht, die vind ik nooit want die auto's kom je niet tegen op de sloop. Toets ik de gegevens in van mijn auto, blijken er over het land verspreid circa 20 op de sloop te staan. Een snelle screening leerde mij dat de meeste in puin zijn gereden, maar daar hoeft het klemmetje niet onder geleden te hebben. Binnenkort maar eens een bezoekje brengen aan één van de sloperijen. (Binnenkort betekent in mijn belevingswereld zoiets als ooit, dus reken de komende maand nog niet op foto's).

Helaas, helaas is er weer een prachtige zeldzame auto van de nederlandse wegen verdwenen: Een seat malaga 1.5 van 1989, eerste eigenaar en 37000 kilometers, alleen voorspatborden waren roestig!!! Sprak met de sloperij eigenaar van Van Olst en die gaf aan dat de auto al was afgemeld, was door een garagebedrijf ingeruild en gewoon direct doorgedaan naar de sloop, als die eerste eigenaar dat toch wist.... Mocht iemand op een seat forum zitten, zet hem er aub nog even op.
Maar goed hier de foto's, ik hoop dat liefhebbers deze auto nog helemaal kaal kunnen plukken, want hij hoort toch niet op de sloop:

Rest van de foto's van andere volgen nog, maar deze had wat mij betreft prioriteit.

De Seat ziet er eerder uit als een verzamelobject dan als een sloper. Wat een unieke wagen. Het interieur oogt als nieuw en dan die kilometerstand! Wat ontzettend jammer.

Terug
Bovenaan