Sloperijfoto's, deel 3

Als ik het geld had gehad, had ik het gedaan, maarja... Die moet nog te redden zijn toch?

Het wordt een beetje lastig om aan mijn moeder uit te leggen dat ik geld nodig heb voor een sloopauto ;)

the Fox zei:
De Seat ziet er eerder uit als een verzamelobject dan als een sloper. Wat een unieke wagen. Het interieur oogt als nieuw en dan die kilometerstand! Wat ontzettend jammer.

Ontzettend jammer ja, maar ik snap het ook wel weer, bedenk wel dat het nog geruime tijd gaat duren voordat dit een belastingvrije oldtimer gaat worden. Je kan gewoon het volle pond betalen voor de auto, gezien hij ook niet in de overgangsregeling valt.
Zit met hetzelfde probleem. Volgende week zaterdag gaat mijn mx6 met pensioen. Kan hem houden en opknappen, kan hem slopen of verkopen.
Opknappen vind ik wel leuk, maar dat is gezien de huidige omstandigheden een waste of money and time.
Liefhebbers zijn er weinig en de marktwaarde is sinds de nieuwe regeling helemaal niks, wat ook niet snel zal veranderen, gezien het nog 18jaar duurt voordat hij de belastingvrij status krijgt.

Slopen is een reele optie, gezien m'n 626 technisch veel lijkt op de MX6 en veel onderdelen zijn dus bruikbaar. Denk erover om bv. het hele onderstel over te zetten op de 626 idem voor de cruisecontrole.

Verkopen is geen optie, APK verloopt en heeft nieuwe voorbanden nodig, deze investering overstijgt de marktwaarde al zowat...
Blijft er weinig keuze over...

Als hij toch al is afgemeld, hoeft er ook geen wegenbelasting betaald te worden totdat hij weer aangemeld is verwacht ik.

Stefan-V6 zei:
Als hij toch al is afgemeld, hoeft er ook geen wegenbelasting betaald te worden totdat hij weer aangemeld is verwacht ik.

Als hij afgemeld is als zijnde gesloopt, kun je nooit meer wat met deze auto, behalve de onderdelen gebruiken.

Maar een paar jaar geleden hadden ze toch ook een oldtimer van de sloop gered, welke ook al was afgemeld?
En je hoort het wel vaker.

marcel21674 zei:
the Fox zei:
De Seat ziet er eerder uit als een verzamelobject dan als een sloper. Wat een unieke wagen. Het interieur oogt als nieuw en dan die kilometerstand! Wat ontzettend jammer.

Ontzettend jammer ja, maar ik snap het ook wel weer, bedenk wel dat het nog geruime tijd gaat duren voordat dit een belastingvrije oldtimer gaat worden. Je kan gewoon het volle pond betalen voor de auto, gezien hij ook niet in de overgangsregeling valt.

Het lijkt me dat deze Seat in een laag belastingtarief valt. Maar ja, 400 euro ben je in ieder geval wel kwijt, denk ik. Dat zal ook zo'n beetje de dagwaarde van de Seat zijn. Maar iemand die een beetje handig is met auto's en niet zoveel kilometers hoeft te maken, zou hier toch een leuk, goedkoop autootje aan hebben. En met open armen bij EMW worden onthaald.

Voor onderdelen altijd denk ik (hoop ik). De Malaga staat namelijk erg hoog op mijn lijstje van auto's die ik ooit nog moet bezitten, het liefst als eerste auto, en dit is wel een geweldig exemplaar

Ja, pas heb ik nog wel een fiat croma kunnen redden bij deze sloperij, maar die was toen gelukkig nog net niet afgemeld, die hebben ze toen een tijdje achtergehouden en is uiteindelijk naar forummer Turbo man verkocht. Maar dat was wel een andere situatie, die auto had nog een geldig kenteken, deze nu dus niet meer en ik weet niet wat ze met die papieren van zulke auto's doen als ze zijn afgemeld.

Dat weet ik inderdaad ook niet. Wat blijkbaar wel kan, is de auto meenemen naar huis op een kar en hem thuis kaalplukken. Toen ik er net was kwam er net een honda accord aerodeck met een aanhanger met daarop een civic met arn sticker tussen de sloopauto's uitgereden. Die gaat waarschijnlijk thuis zo'n auto uit elkaar halen.

Inderdaad heel erg jammer zeg! :eek: Het lijkt me idd niet zo'n punt om hem weer op kenteken te krijgen.
Maar aan de andere kant, veel liefhebbers zullen er ook niet meer voor zijn.. Helaas.. :confused:

the Fox zei:
Ik las een tip in een ander topic:

zoek je een sloopauto?

Wel leuk om even mee te werken, maar als ik mijn kenteken invoer van m'n 85er 80 geeft hij toch wel verdacht veel aantallen op.
De moderne sloperij bij ons in de buurt heeft er zelfs tweeo_O, navraag leert mij dat het om een 80 avant gaat van 95 en een 80 van 94.:confused:

Die Malaga heeft ook nog eens 'brandweer' op de motorkap staan. Dan is het lot wel duidelijk. :(

Overigens, kenteken terugkrijgen is geen probleem. Afspraak maken bij de RDW. Dan krijgt de auto een uitgebreide keuring (dus apk moet 100% zijn) en dan krijg je gewoon het kenteken terug.

edit #1
Oh en Stefan, ik zou bellen, niet mailen...

edit #2
Ik zie net dat Hovingh in Groningen nog een spatbord voor de Malaga heeft liggen. Dus dat is ook geen argument meer...

ginkelvanmichiel zei:
Die Malaga heeft ook nog eens 'brandweer' op de motorkap staan. Dan is het lot wel duidelijk. :(

Overigens, kenteken terugkrijgen is geen probleem. Afspraak maken bij de RDW. Dan krijgt de auto een uitgebreide keuring (dus apk moet 100% zijn) en dan krijg je gewoon het kenteken terug.

edit #1
Oh en Stefan, ik zou bellen, niet mailen...

edit #2
Ik zie net dat Hovingh in Groningen nog een spatbord voor de Malaga heeft liggen. Dus dat is ook geen argument meer...

Die tekst brandweer heb ik vene nagevraagd aan de sloperij eigenaar. Hij zei dat de auto's dan al waren gebruikt bij de brandweer, klinkt een beetje vaag, want er was verder niets kapot aan de auto. Aan de andere kant, die renault 19 die ik had geplaatst had ook die tekst erop staan en die lag nu ook redelijk kaalgeplukt en geplet op de stapel, maar daar was ook niets aan verknipt. Dus hoe dat zit is me een raadsel.

Ten tweede zou ik idd ook bellen ipv mailen, of gewoon langs gaan. Met dit soort zaken bereik je dan net iets meer.

Het is nou niet zo dat ik echt denk van okay, ik ga die auto kopen ofzo, het was meer van dat ik wou weten wat die auto zou moeten kosten. Meer dan 150 euro vrees ik, en meer wil ik er ook niet aan uitgeven. Als hij echt naar de brandweer gaat, is hij ook niet meer te verkopen denk ik, en ik heb geen idee wat ik er anders mee zou moeten. Ik heb nog geen rijbewijs, en ga dit ook niet binnen afzienbare tijd halen, dus ik laat het hierbij. Hoop dat iemand anders er nog wat mee kan, zou wel zonde zijn als de brandweer hem krijgt, want dan blijft er geen onderdeel meer over... Langsgaan is sowieso geen optie, te ver weg. Ik neem ook aan dat bellen op zaterdagavond, 8 uur geen zin heeft, medewerkers zitten waarschijnlijk allang thuis.

Ik neig ernaar wel door te zetten, maar of dat zo slim is... Ik heb 'm niet nodig en de vraag is of iemand zo'n auto wil kopen...
Gelukkig heb ik nog een zondag om er over te denken. Het is wél een leuk projectje.

ginkelvanmichiel zei:
Ik neig ernaar wel door te zetten, maar of dat zo slim is... Ik heb 'm niet nodig en de vraag is of iemand zo'n auto wil kopen...
Gelukkig heb ik nog een zondag om er over te denken. Het is wél een leuk projectje.

Ik wil ooit nog een Malaga hebben, maar op dit moment kan ik er niks mee. Als dit nou 2 jaar later gebeurd was, was er een reële kans geweest dat ik er iets mee gedaan had, maar nu...

Als je die Malaga kunt kopen zal dat zeker meer dan eur. 300,- zijn. Erg jammer en de persoon die 'm weer op de weg zet vind ik een held.
Pff... waarom ruilen ze bij ons nou nooit zoiets in.:(

Lijkt me een leuke auto voor een Seat dealer die een beetje historisch besef heeft of misschien moet iemand Seat NL ff tippen. Kans is ook groot dat niemand daar zich drukt maakt om zo'n oude Malaga want de auto was ingeruild bij een (Seat?) dealer en die heeft hem ook richting sloop geduwd.:(

Zou ook best een occasiondealer geweest kunnen zijn, bij een merkdealer willen ze zo'n auto doorgaan niet eens meer hebben

Stefan-V6 zei:
Zou ook best een occasiondealer geweest kunnen zijn, bij een merkdealer willen ze zo'n auto doorgaan niet eens meer hebben

... zodat die de auto meteen naar de sloop brengen. :cry:

Kan dat niet strafbaar gesteld worden? En dat de strafmaat wordt bepaald door een jury bestaande uit Autoweek-forumleden?

Ik snap niet dat die sloper hem niet nog een week of wat bij de occasions heeft gezet. Voor onderdelen zal toch geen belangstelling zijn? Michiel gaat dus bellen maandag? Deze moet gered worden!

Ja, michiel belt maandag om 8 uur 's ochtends hoeveel hij moet kosten. Als hij het niet gedaan had, had ik het gedaan, ookal heb ik het geld nu helemaal niet ;)

the Fox zei:

zoek je een sloopauto?

Ik heb nog een klemmetje nodig voor de middenarmsteun van mijn Corolla uit 2003. Ik dacht, die vind ik nooit want die auto's kom je niet tegen op de sloop. Toets ik de gegevens in van mijn auto, blijken er over het land verspreid circa 20 op de sloop te staan. Een snelle screening leerde mij dat de meeste in puin zijn gereden, maar daar hoeft het klemmetje niet onder geleden te hebben. Binnenkort maar eens een bezoekje brengen aan één van de sloperijen. (Binnenkort betekent in mijn belevingswereld zoiets als ooit, dus reken de komende maand nog niet op foto's).

Bedankt voor de link! Hoop dat de lijst een beetje up-to-date is en dat ik nog ergens onderdelen voor mijn Corolla coupe van 1982 kan vinden. (y)

Overigens kan je nagenoeg alle Toyota onderdelen vinden bij CAR in Nijkerkerveen.
Ook v Deijne in Volkel heeft ook veel (recente) Japanse slopers staan.

Nu de aandacht voor de seat is gelukt, is het tijd om de rest van de spots te tonen :)
Als eerste een redelijk nette renault 19:

Dan nog deze saab 99, pas ook al een keer gespot op de sloop, maar het kenteken is gelukkig nog steeds geldig, alleen is hij wat roestig en mist er een stoel, dus deze kan ook nog gered worden:

En nog wat Amerikanen:

Foto boven: Chrysler 300m, Chrysler stratus en Cadillac Seville
Foto onder: Cadillac STS en Ford Windstar

the Fox zei:

zoek je een sloopauto?

Ik heb nog een klemmetje nodig voor de middenarmsteun van mijn Corolla uit 2003. Ik dacht, die vind ik nooit want die auto's kom je niet tegen op de sloop. Toets ik de gegevens in van mijn auto, blijken er over het land verspreid circa 20 op de sloop te staan. Een snelle screening leerde mij dat de meeste in puin zijn gereden, maar daar hoeft het klemmetje niet onder geleden te hebben. Binnenkort maar eens een bezoekje brengen aan één van de sloperijen. (Binnenkort betekent in mijn belevingswereld zoiets als ooit, dus reken de komende maand nog niet op foto's).

Soms moet je het net treffen, vorige week was ik op zoek naar onderdelen voor de Yaris en zag ik vanuit m'n ooghoek een gecrashte A3 staan.
Even naar toe gelopen en deze had nog een armsteun die bij die van mij maanden geleden was afgebroken. Het nadeel van jongere auto's is inderdaad dat je het meestal van platgereden exemplaren moet hebben.
Soms vind ik het wel een raar idee wat voor ellende er bij die opengeknipte wrakken vooraf is gegaan en vraag ik me af hoe het met de inzittenden is afgelopen.

marcel21674 zei:
Stefan-V6 zei:

Als hij afgemeld is als zijnde gesloopt, kun je nooit meer wat met deze auto, behalve de onderdelen gebruiken.
Das onzin.
Keuring bij de RDW, en je krijgt je kenteken weer terug.

Ik heb gebeld.
Moet over een uurtje terugbellen, ze gaan even overleggen.

@sst90
inderdaad, én er bestaat een correctieformulier: binnen een week na afmelding kun je de afmelding ongedaan maken. Daar stuur ik op aan, mits ik weet wat de wagen kosten moet.

Ben erg benieuwd , is wel een leuk verzamel object

ginkelvanmichiel zei:
Ik heb gebeld.
Moet over een uurtje terugbellen, ze gaan even overleggen.

@sst90
inderdaad, én er bestaat een correctieformulier: binnen een week na afmelding kun je de afmelding ongedaan maken. Daar stuur ik op aan, mits ik weet wat de wagen kosten moet.

Malaga-update:
Hij kan geheractiveerd worden. Daar zijn wat kosten aan verbonden.
Vraagprijs voor de auto: 650 euro (incl. heractiveren)

Als hij 400 had gekost had ik het gedaan, maar die 250 euro extra... Zo wordt het nogal een dure grap.

Dat ze moesten overleggen over de prijs zegt al genoeg. Je krijgt hem echt wel mee voor €500.00. Of je probeert €400.00 en je gaat zelf het kenteken activeren.
Maar ik zal dan eerst gaan kijken/iemand laten kijken.

Wel leuk dat het nog geprobeerd wordt. Ziet er van binnen inderdaad nog goed uit maar van buiten helaas al wel wat roest.

Hoe zit dat eigenlijk met auto's die gebruik hebben gemaakt van een slooppremie? Moeten die wel verplicht gesloopt worden of moet bijvoorbeeld de koper de slooppremie terugbetalen?

nee, bij slooppremie dan mogen zelfs de onderdelen niet worden verkocht. (officieel...)

Ik ga vanmiddag denk ik even kijken in Nunspeet. Ook kijken of er nog wat te handelen valt.
Op basis daarvan kan ik dan besluiten het wel of niet door te zetten. Misschien is de bodem namelijk wel verrot ofzo ;)

@KP62

dank voor de donatie, je hebt pb.

Om de spanning te doorbreken: ik heb hem gered! De Malaga is van mij. Vrijdag ophalen (dan zijn de papieren ook in orde)
Ik heb hem op een veilige plaats geparkeerd en de ARN-stickers zijn eraf. Ik ga er wel één bewaren voor bij de historie van de auto. Best bijzonder!

Foto's in het SEAT-topic.

Met dank aan dit topic nu al twee auto's in korte tijd gered van de sloop:
Eerst de croma:

En nu ook de malaga :D :

Terug
Bovenaan