Sloperijfoto's, deel 3

Radar zei:
mocht je nog eens op die sloperijen komen, wil je dan eens kijken of je nog kentekens deel 3 op de voorruit zie zitten voor me?
Die spaar ik..en is toch niets meer waard....
thnx alvast!

Tuurlijk (tu)

Bij iemand in de tuin heb ik een jaar of 4 geleden eens wat foto´s gemaakt, nu horen de auto´s die er nog staan eigenlijk het beste hier thui

Helaas is de eigenaar van deze auto´s 2 maanden geleden overleden, maar voor alles weggehaald wordt (vermoedelijk op korte termijn), nog even wat foto´s.

Voor liefhebbers kan ik contact zoeken met de vrouw van deze man, als je nog wat onderdelen zou zoeken, maar vrijwel alle auto´s zijn in slechte staat ... Mocht je geïnteresseerd zijn in een Simca 1100 Bestel, volgens mij VF2 officieel genoemd, en origineel NL, deze staat in een oud schuurtje, maar hoe goed de auto nog is, weet ik niet! Hij staat onder heel veel oude kranten... Dus daarvan ook geen foto...
sdc16524.jpg

Opel Kadett GT met verrotte dorpel aan bestuurderskant...
sdc16525.jpg

Deze Volvo is rijdend weggezet, maar is hard afgetakeld...is van 02-01-1986...
sdc16528.jpg

sdc16527.jpg

Nl´se BX... van volgens mij 1987 of 1988, kenteken weet ik niet..
sdc16529.jpg

Nog één, sowieso liggen alle auto´s vol met allerlei onderdelen en persoonlijke zaken als kleine huishoudelijke apparaten banden en nog meer meuk...*-)
Citroën GSA Club, origineel NL
sdc16530.jpg

Volgens mij een GS Special, helemaal verroest en verrot...
sdc16531d.jpg

sdc16532.jpg

sdc16533.jpg

Ergens in downtown Vancouver...

28jk00p.jpg

5oysk7.jpg

2i8azi9.jpg

De Mini Cabrio heeft nog een kenteken, maar de Mercedes-Benz niet meer.

A.BRANDHORST zei:
Bij iemand in de tuin heb ik een jaar of 4 geleden eens wat foto´s gemaakt, nu horen de auto´s die er nog staan eigenlijk het beste hier thui

Helaas is de eigenaar van deze auto´s 2 maanden geleden overleden, maar voor alles weggehaald wordt (vermoedelijk op korte termijn), nog even wat foto´s.

Voor liefhebbers kan ik contact zoeken met de vrouw van deze man, als je nog wat onderdelen zou zoeken, maar vrijwel alle auto´s zijn in slechte staat ... Mocht je geïnteresseerd zijn in een Simca 1100 Bestel, volgens mij VF2 officieel genoemd, en origineel NL, deze staat in een oud schuurtje, maar hoe goed de auto nog is, weet ik niet! Hij staat onder heel veel oude kranten... Dus daarvan ook geen foto...

Deze Volvo is rijdend weggezet, maar is hard afgetakeld...is van 02-01-1986...
sdc16528.jpg

Ik heb wel interesse in die Volvo 340, ik (of iemand van de Volvo 300 club die in de buurt woont) zou er best een aantal onderdelen van willen redden.

General Custom zei:
Ik heb wel interesse in die Volvo 340, ik (of iemand van de Volvo 300 club die in de buurt woont) zou er best een aantal onderdelen van willen redden.
Je hebt pb, maar je moet wel snel zijn, wordt waarschijnlijk deze week nog opgehaald. Probeer uiterlijk dinsdag even de vrouw van deze eigenaar te bellen zou ik je adviseren. Verdere gegevens in pb.

Vraagje aan vervente sloopbezoekers:
Is er iemand recentelijk nog een Seat Marbella met grijs interieur tegengekomen? Voordat ik het hele land door ga zoeken en het op niets uitdraait dacht ik aan dit topic :)

dus als iemand iets tegen komt zoals dit: wil die me dan even PM-en?
0182028488004.jpg

edit: niet meer nodig, heb een stoelhoes in de juiste tint gevonden.

Begin mei was ik een paar dagen in de Ardennen en heb daar o.a. een groepje zielige Volvo's gespot bij de entree van Malmedy, in België, aan de Av du pont de Warche, tegenover de Decorama.

Foto-ASR4GUCK.jpg

O.a. staan er 6 Volvo's uit de 300-serie, waarvan er vier zichtbaar zijn op de foto.

Dit groepje is ook via streetview te bezichtigen.

Daar in de buurt, in Stavelot, zit nog een bedrijf dat interessante objecten op het buitenterrein heeft staan.

Gaat om dit bedrijf: Mathoul aan de Rue de Chefosse 4970 Stavelot.

the Fox zei:
Begin mei was ik een paar dagen in de Ardennen en heb daar o.a. een groepje zielige Volvo's gespot bij de entree van Malmedy, in België, aan de Av du pont de Warche, tegenover de Decorama.

O.a. staan er 6 Volvo's uit de 300-serie, waarvan er vier zichtbaar zijn op de foto.

Dit groepje is ook via streetview te bezichtigen.

Daar in de buurt, in Stavelot, zit nog een bedrijf dat interessante objecten op het buitenterrein heeft staan.

Gaat om dit bedrijf: Mathoul aan de Rue de Chefosse 4970 Stavelot.

Stond er nog wat op het terrein achter? Op Google Earth lijkt het ineens leeggehaald te zijn. Eerder stonden daar zeker 20 ouder Volvo's deels bedekt onder honderden autobanden en zwaar verrot (=sfeervol ;)

@vanBee
Ik heb alleen de auto's aan de zijkant van het bedrijf zien staan. En die gaan er kwalitatief sterk op achteruit.

TéDé-I zei:
Op het achterterrein van het Citroën museum net buiten Castellane kwam ik dit afgelopen zomer tegen:

Van een museum zou je een zorgvuldigere stalling verwachten. Jammer dat de auto's daar zo staan weg te rotten.

Zoekplaatjes:

vanfest058.jpg

Twee spijlbussen op de achtergrond, een roestbruine Kever en heel veel door mij niet te identificeren roestig spul.

vanfest059.jpg

Niet mijn foto's, maar ik heb ze ooit eens opgeslagen en volgens mij passen de foto's hier prima:

Daihatsu Charmant:

daihatsucharmant3.png

daihatsucharmant2.png

daihatsucharmant1.png

SAAB-Lancia 600:

saablancia6004.png

saablancia6005.png

saablancia6003.png

saablancia6002.png

saablancia6001.png

Een Saab-Lancia!:O
Hoeveel rijdende exemplaren zouden daar nog van over zijn?
Dat lijkt me nog wel eens wat, voor als ik de 90 zat ben:}

Almere, bij een van de bedrijven in de autosloperij/handelaren hoek van het industrieterrein
Mazda 626 Sedan 2.0, 1987
rezcimg2209.jpg

Toyota Starlet 1.3 DX 3Drs, 1986 Op een sloperij is zeldzaam, of voor racen/cross (al diverse gezien), of gaan naar een warm en zonnig land
rezcimg2210.jpg

Diversen
rezcimg2213.jpg

Soms denk ik wel eens dat jij elke min of meer interessante auto in Nederland al hebt gefotografeerd...

Phoenixrood74 zei:
Soms denk ik wel eens dat jij elke min of meer interessante auto in Nederland al hebt gefotografeerd...

Dat idee heb ik ook van XBXG. Maargoed, af en toe heb ik er eens eentje die hij nog niet heeft (Giulietta, Dyane (:P) ).Maar het blijft toch altijd maar hopen op iets wat nog niet bekend was zeker omdat XBXG ook in Haarlem woont. Haha.

Dit is natuurlijk helemaal geen sloperij, maar iets zegt me dat deze auto's nooit meer gaan rijden...

11l3qjn.jpg

En ook van deze rode (zelfde eigenaar, is dit een eerste-serie Corvette?) weet ik het zo net nog niet...

2n71h5x.jpg

Pedigreepaul zei:
Phoenixrood74 zei:

+1 hier.

Ik denk dat ik er maar mee stop, het is geen doen meer..

D' oh zei:
Dat idee heb ik ook van XBXG. Maargoed, af en toe heb ik er eens eentje die hij nog niet heeft (Giulietta, Dyane (:P) ).Maar het blijft toch altijd maar hopen op iets wat nog niet bekend was zeker omdat XBXG ook in Haarlem woont. Haha.

Haha, grapjassen. (:P)

Er is nog een hoop dat nooit heb gefotografeerd. Maar zo af en toe zie ik een auto/kenteken voorbij komen en dan denk ik "hey, die ken ik". :D

Hier nog een paar plaatjes van echt oud nostalgisch spul, gefotografeerd op het Amerikaanse continent en één in Australië.

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

XBXG zei:
Pedigreepaul zei:
Phoenixrood74 zei:

+1 hier.

Ik denk dat ik er maar mee stop, het is geen doen meer..

D' oh zei:

Haha, grapjassen. (:P)

Er is nog een hoop dat nooit heb gefotografeerd. Maar zo af en toe zie ik een auto/kenteken voorbij komen en dan denk ik "hey, die ken ik". :D
En dan kondigt XBXG ook nog eens (dreigend?) aan dat hij zich in mijn jachtgebied gaat begeven. Ik ga maar een andere hobby zoeken voor de zondagmiddag...:,(

the Fox zei:

Foto-ASR4GUCK.jpg

Dat lijkt me een 343 Black Beauty die daar staat.

Picture079.jpg

Phoenixrood74 zei:
En dan kondigt XBXG ook nog eens (dreigend?) aan dat hij zich in mijn jachtgebied gaat begeven. Ik ga maar een andere hobby zoeken voor de zondagmiddag...:,(

Haha, het is puur toeval dat ik me begeef in jouw vijver. (:P)

Is het ook, heel weinig van gemaakt en alleen verkocht in frankrijk.
Is 1 in Nederland voor zover bekend. (nog niet op kenteken)

Daar ben ik een jaar of 6 geleden ook eens geweest, de meeste auto's staan nog steeds zoals toen. Bizar!

Jazz. zei:

Daar ben ik een jaar of 6 geleden ook eens geweest, de meeste auto's staan nog steeds zoals toen. Bizar!

Toevallig ben ik daar twee dagen geleden langs gereden. Stoppen voor foto's kon niet want we hadden haast maar ik kon nog wel deze twee foto's schieten. Ik neem aan dat jullie dit bedoelen want dit was in Malmedy, België.

7692494876_675feb449e_z.jpg

7692493922_bd683b7f9f_z.jpg

Verder was ik vandaag bij sloperij Rutte en zag daar maar weinig bijzonders. Wel deze héél, héél erg roestige Alfa. Elke keer als ik iets opende viel er wel weer allerlei brokken roest vanaf.

7692470592_2210b62c4e_z.jpg

7692445920_c20c74366d_z.jpg

7692444488_3bd1b96269_z.jpg

7692442278_c12541bc10_z.jpg

Ook deze Engelse Mitsubishi die ik drie maanden terug nog spotte, hier in Haarlem.

7692441056_4f3f20a501_z.jpg

Een Ascona met zo op het oog nog flink wat onderdelen erop.

7692440068_591ab3af2e_z.jpg

En als laatste deze Simca 1000 LS. Staat nog op kenteken en is waarschijnlijk voor de handel.

7692436576_830b2ab93d_z.jpg

7692437852_975010286b_z.jpg

Toch bijzonder als dat een originele slipschool-Simca is, na zijn carrière onder zilte en vochtige Zandvoortse omstandigheden.

Die Simca stond in deze garage aan de Lanckhorstlaan in Heemstede, die vorig jaar is gesloopt. :,(

D5k1G0k82C.jpg

Deze foto is van dezelfde auto, maar gevonden op internet...

COenPhInFx.jpg

Terug
Bovenaan