matramurena nl zei:
maarten1966 zei:
Ik had ooit een Solara (GD-27-NS) in een prachtige kleur groen, die ook 'Simca' achterop had staan. Die auto zou ik trouwens meteen terugkopen als ik wist waar ie gebleven was en de kans kreeg. Maar goed. Zo'n trauma hebben we (vermoed ik) bijna allemaal wel een...
Wordt vervolgd, hartelijke groet Maarten
maarten1966 zei:
Maarten,
Volgens de RDW.-site is de GD-27-NS helaas gedemonteerd....
Simcat
Heren. Ik heb goed nieuws en slecht nieuws..
Goed nieuws: hij is niet gedemonteerd (maar zal dus geen kentekenbewijs meer hebben).
Slecht nieuws: hij staat er niet al te best bij.
Ik heb hem afgelopen donderdag gespot in Leiden aan de rijnsburgerweg:
Zoals ik hierboven beschreef is het me, met bemiddeling van enkelen hier op het forum (zeer bedankt!) en de uiterst sympathieke eigenaar gelukt 'mijn' Solara GD-27-NS (juni 1980) terug te kopen.
Foto's volgen nog, maar eerst maar even het verhaal, want dat is toch al met al wel de moeite waard denk ik.
Ik kocht de auto in 1999 bij de Peugeot-dealer in Vught (vroeger Talbot dealer). Ik was (als je de garage niet meetelt...) de tweede eigenaar. Omdat het oorspronkelijke deel 2 (nog steeds) bij de auto zit weet ik dat de 1e eigenaar geboren was in 1912! Toen de goede man een nieuwe Talbot kocht zullen er nog niet veel Solara's rondgereden hebben in NL, omdat het model pas net op de markt was.
Toen ik hem kocht had de Solara 60.000 gelopen.
Ik heb er een jaar of 6 mee gereden en heb er goede herinneringen aan. De Solara komt op vakantiefoto's voor, er zijn illegale rijlessen mee gegeven aan personen die (nog lang) geen 18 waren en ga zo maar door....
In 2005, in een moment van geestelijke instabiliteit (of was het toch geldnood) heb ik de auto verkocht en daar heb ik altijd spijt van gehad.
Vorig jaar heb ik hier een berichtje gepost met de vraag of iemand wist waar deze auto gebleven was. Een van jullie heeft hem toen in Leiden gespot, en laat daar nu net mijn zus wonen. Leiden ligt bijna 1,5 uur rijden van hier dus er zomaar even naartoe rijden, daar aarzelde ik toch mee. Maar goed, zus kocht een huis, gaf een huiswarmingparty en ik dacht: "ik ga eens even kijken." De eigenaar was toen niet thuis, maar ik heb wél een briefje achter gelaten waarin ik uitlegde dat ik deze Solara vroeger zelf in mijn bezit gehad had. En dat gaf de doorslag:
Hoewel de eigenaar de auto deels gedemonteerd had, en e.e.a. nodig had voor zijn Matra, vond hij het idee dat de Solara terug zou gaan naar zijn oude baasje zo charmant dat we tot zaken zijn gekomen.
Waardoor ik dus de 2e én de 5e eigenaar ben... (er zat nog een ander tussen die niets met de wagen gedaan heeft).
Hoewel de Talbot er op de foto's redelijk deplorabel uitziet, ga ik hem toch redden. De onderkant is hard, veel plaatwerk ook alleen de deuren moeten vervangen worden. En dan moeten er in het interieur en onder de motorkap enkele dozen met onderdelen teruggezet worden... Ik zal me niet vervelen voorlopig.
Hij is dus weer thuis, lekker droog onder het afdakje. En na een goede wasbeurt en zojuist in het licht van een heel goedkoop flutbuitenlampje... ziet hij er prima uit ;-)
Wordt vervolgd, met foto's.
Gr Maarten