simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

holunder zei:
Da's een oude bekende, die 1501, 5 jaar geleden verkocht....er was altijd wel iets mee aan de hand.
Toen zag-ie er nog wel een stuk beter uit, waarschijnlijk langere tijd buiten gestaan, zonde !
Ik hoop dat er iemand komt die 'm redt, deze Mooie Marietje, zoals ik haar noemde vanwege het kenteken.

Wim vd Pouw, Zoetermeer

Stond hij toen niet in Amsterdam Wim, hij is hier eerder voorbij gekomen

AlbertsH zei:
Kom ik er in een week zomaar twee tegen:
20awjnd.jpg

33kreiw.jpg

Auto van Simcaclublid en Garage bedrijf Huub Daman in Heino. Mooie Simca 1308
Foto is bij hem voor de garage genomen. Leuke spot

Die VF pick up is een ander verhaal. Die heeft oorspronkelijk een camper opbouw. Kenteken zal -GB- in het midden hebben, Ik ben benieuwd waar je hem hebt gespot. Hij is het laatst in Scherpenzeel verkocht dacht ik

Groet Harm

Deze fraaie Simca kom ik bijna dagelijks tegen, al vind ik stiekem de HY-bus wel net zo leuk!

20ae3pg.jpg

Ik ben sinds gister in het bezit van een samba cabrio met her en der wat werk.
Het meeste kan en wil ik er zelf aan doen, maar met één ding blijf ik een beetje zitten.

Het dakje sluit totaal niet netjes aan op de zijruitjes. Er blijft een ruimte van enkele centimeters over.
Buiten het feit dat het er niet uit ziet, is het natuurlijk ook niet waterdicht.

Is er een bepaalde manier om het dakje te richten of te spannen zodat het wel een net geheel wordt?

groet, S.W.

@tip: Ik heb geen idee. Vreemd ook dat niemand er op heeft gereageerd. Ik had verwacht dat er wel een paar forumleden raad wisten.

Om dit topic omhoog te schoppen; is dit een nog 'onbekende' Sunbeam?

D' oh zei:
@tip: Ik heb geen idee. Vreemd ook dat niemand er op heeft gereageerd. Ik had verwacht dat er wel een paar forumleden raad wisten.

Om dit topic omhoog te schoppen; is dit een nog 'onbekende' Sunbeam?

Is dat geen Rapier ?

Sluit ik me helemaal bij aan Tagora !
Was het maar alvast weer 1 maart, nu ontvangt de belastingdienst 121,- per jaar aan wegenbelasting, maar dat leveren ze direct weer in aan gemiste accijns en belastingen als ik 3 maanden niet mag tanken...

Zojuist een donkere (antraciet of zwart) Murena met kenteken GH-JB-50 gespot in Woerden,
helaas geen telefoon op zak. Als ie er eerdaags nog staat, probeer ik een foto te maken.

Hierbij enkele foto's van de Retromobiel 2015 in Parijs...nog tot 8 februari te bezoeken ;)

31biys.jpg

03f0us.jpg

0351fk.jpg

03i1ct.jpg

0393y0.jpg

035pp9.jpg

03smvi.jpg

https://www.retromobile.com/

B9K7huDIgAEJE-K.jpg:large

In totaal gingen 59 oldtimers onder de hamer bij veilinghuis Artcurial. De auto's komen uit de collectie van een verzamelaar die ze ooit wilde opknappen en tentoonstellen. Toen hij in de jaren 70 failliet ging, werden zijn topstukken geveild, maar verdwenen deze exemplaren in de opslag en werden vergeten.

Het veilinghuis Artcurial ontdekte de verzameling vorig jaar na een tip. Vandaag gingen ze onder de hamer. Niet alleen de Ferrari leverde grof geld op.
Op een Talbot Lago T26 Grand Sport SWB uit 1949 werd 1,45 miljoen euro geboden.

SimcaHarm zei:
AlbertsH zei:
Kom ik er in een week zomaar twee tegen:
https://i58.tinypic.com/20awjnd.jpg

https://i61.tinypic.com/33kreiw.jpg

Auto van Simcaclublid en Garage bedrijf Huub Daman in Heino. Mooie Simca 1308
Foto is bij hem voor de garage genomen. Leuke spot

Die VF pick up is een ander verhaal. Die heeft oorspronkelijk een camper opbouw. Kenteken zal -GB- in het midden hebben, Ik ben benieuwd waar je hem hebt gespot. Hij is het laatst in Scherpenzeel verkocht dacht ik

Groet Harm

Late reactie, maar de 'VF pick up' rijdt rond in Zwolle, laatst heb ik hem nog beter op de foto weten te krijgen:
2v1rcig.jpg

De VF2 kwam uit Zalk bleek me later. Hij werd aangeboden op Facebook. Hij was mij te slecht om hem op te knappen helaas.

gered van de ondergang een '76 matra bagheera....volop aan het restaureren en ben eigenlijk nog opzoek naar tips om de motor eruit te krijgen....ben nu bezig met een andere motor uit elkaar aan het halen voor revisie....motor komt uit een matra 1 uit '74.....
zie ook mijn facebook...
restauratie matra bagheera
photo.php

maarten1966 zei:
Ik had ooit een Solara (GD-27-NS) in een prachtige kleur groen, die ook 'Simca' achterop had staan. Die auto zou ik trouwens meteen terugkopen als ik wist waar ie gebleven was en de kans kreeg. Maar goed. Zo'n trauma hebben we (vermoed ik) bijna allemaal wel een...
Wordt vervolgd, hartelijke groet Maarten

maarten1966 zei:
Maarten,
Volgens de RDW.-site is de GD-27-NS helaas gedemonteerd....
Simcat

Heren. Ik heb goed nieuws en slecht nieuws..

Goed nieuws: hij is niet gedemonteerd (maar zal dus geen kentekenbewijs meer hebben).
Slecht nieuws: hij staat er niet al te best bij.

Ik heb hem afgelopen donderdag gespot in Leiden aan de rijnsburgerweg:

IMG_20150430_112858.jpg

IMG_20150430_112829.jpg

IMG_20150430_112844.jpg

[size=large]Oldtimerboulevard Weert 2015[/size]

De ‘Oldtimervrienden Weert’ hebben het genoegen u – als liefhebber van historisch vervoer – uit te nodigen om deel te nemen aan (of te komen kijken bij) de Weerter Oldtimerboulevard 2015 op 24 mei aanstaande. Start 10.00 uur tot 17:00 uur

De Werthaboulevard en het Bassin in Weert vormen het mooie decor van dit gezellige, jaarlijkse evenement.
Dit jaar is het thema: Automobielen en motorfietsen uit de jaren 1900 tot 1940.

[size=medium]Op het Bassin staan auto’s en motoren uit de jaren 1900 tot 1940 tentoongesteld. De andere oldtimers staan op Werthaboulevard.[/size]
[size=small](Ook afgevaardigde van de Simca Automobiel Club Nederland zullen aanwezig zijn)[/size]

Deelnemers ontvangen en goodie bag en een gratis consumptie bij een van de horecagelegenheden op het Bassin.

meer info: De Oldtimervrienden Weert

Hierbij de link naar de foto's van vorig jaar en nog meer foto's https://www.flickr.com/photos/60579597@N06/sets/72157645081618102

poster-Oldtimerboulevard-2015kopie-212x300.jpg

matramurena nl zei:
maarten1966 zei:
Ik had ooit een Solara (GD-27-NS) in een prachtige kleur groen, die ook 'Simca' achterop had staan. Die auto zou ik trouwens meteen terugkopen als ik wist waar ie gebleven was en de kans kreeg. Maar goed. Zo'n trauma hebben we (vermoed ik) bijna allemaal wel een...
Wordt vervolgd, hartelijke groet Maarten

maarten1966 zei:
Maarten,
Volgens de RDW.-site is de GD-27-NS helaas gedemonteerd....
Simcat

Heren. Ik heb goed nieuws en slecht nieuws..

Goed nieuws: hij is niet gedemonteerd (maar zal dus geen kentekenbewijs meer hebben).
Slecht nieuws: hij staat er niet al te best bij.

Ik heb hem afgelopen donderdag gespot in Leiden aan de rijnsburgerweg:

IMG_20150430_112858.jpg

IMG_20150430_112829.jpg

Wow... Ik zie net je bericht, en we zijn al weer een paar weken verder... Wat zou ik die graag terughebben!
Iemand enig idee wie de eigenaar is? Iedere tip is welkom.
Hartelijk dank, Maarten

IMG_20150430_112844.jpg

Nog even voor de zekerheid, ik heb per ongeluk mijn reaktie tussen de foto's gezet.

Als iemand weet wie de eigenaar is, zou die mij dan willen tippen?
Ik heb deze auto in de jaren 90 in mijn bezit gehad (ik was toen pas de 2de eigenaar) en wil de auot graag terugkopen.
Desnoods alleen uit sentiment, als hij niet meer rijdend/gekentekend zou kunnen worden.
Is ie in ieder geval gered.

Stuur me een PB als je meer weet. Hartelijk dank! Gr Maarten

Gewoon ophalen. Iemand die m zo neerzet moet begrijpen dat een klassieker m dan wordt afgenomen. Eigen schuld..

Het is wel heel bijzonder dat een verloren gewaande auto van dit type toch nog blijkt te bestaan. Ik zou, als ik Maarten was, er een ritje aan wagen en aanbellen bij de dichtstbijzijnde woning.

Ik kan trouwens via Google Maps niet de locatie aan de Rijnburgerweg terugvinden waar de auto is gefotografeerd. Of gaat het om een zijstraat van de Rijnsburgerweg?

Ik woon er 5 km vandaan, herkende het meteen!

Vlakbij het Centraal Station van Leiden. Zie de raampartij van het gebouw op de achtergrond.
Succes ermee!

Marc van der Togt zei:
Ik woon er 5 km vandaan, herkende het meteen!

Vlakbij het Centraal Station van Leiden. Zie de raampartij van het gebouw op de achtergrond.
Succes ermee!

Leuk dat jullie meeleven! gewoon meenemen, dat mag niet van m'n moeder :D
Ik heb inmiddels een kennis uit Leiden bereid gevonden een briefje met mijn verzoek + telefoonnr achter de ruit te stoppen.
Ik heb wo of do tijd om naar Leiden te rijden, en dat ga ik ook zeker proberen.
Het is toch immers een gevalletje van 'die had ik nooit weg moeten doen'....

Maar als een van jullie om de hoek woont, en per direct zin heeft om op onderzoek uit te gaan en de eigenaar met mij in contact te brengen... Dan gooi ik er een etentje tegenaan. Zou toch geweldig zijn... en zeker aangezien ik, ahum,,, morgen jarig ben... Echt waar:D

the Fox zei:
Het is wel heel bijzonder dat een verloren gewaande auto van dit type toch nog blijkt te bestaan. Ik zou, als ik Maarten was, er een ritje aan wagen en aanbellen bij de dichtstbijzijnde woning.

Voor mij is dat een ritje van ruim 120 kilometer, vandaar dat ik het nog even een paar dagen viavia probeer.
Vanavond werken, morgen jarig, maar woensdag ga ik een poging wagen. Tenzij ik eerder iets verneem...
Spannend, toch wel.
Gr Maarten

Proost en fijne verjaardag. Tsja, als we moeders en echtgenoten alles over onze auto' gaan verllen...

"Beyond repair"......

Ben zojuist even langs geweest en heb een leuk gesprek gehad met de erg aardige eigenaar
van de auto. Hij heeft de auto een aantal jaren geleden gekocht voor de onderdelen. Deze, veelal
technische delen gebruikt hij voor z'n Matra Simca Bagheera. Datgene wat overblijft zal in de
toekomst beschikbaar komen voor verkoop. Anders gaat het naar de sloop.

Persoonlijk denk ik dat de auto nu al niet meer te redden is. Ja, alles kan maar economisch is
het onverstandig. Emotioneel gezien kan de auto wel gered worden. Je hebt dan een flinke zak
geld nodig om de auto in rijdbare staat te krijgen. Ik zou het houden bij de foto's. Helaas......

maarten1966 zei:
Zou toch geweldig zijn... en zeker aangezien ik, ahum,,, morgen jarig ben... Echt waar:D

Gefeliciteerd! Vandaag is dus de dag waarop je 49 kaarsjes mag uitblazen, uitgaande van 1966 als geboortejaar!

Maarten, gefeliciteerd!!

Als het Solara gevoel weer is gaan opborrelen, is het wellicht een idee een beter exemplaar te zoeken.
Er zijn er nog voldoende, vaak in opmerkelijk goede staat.
Ik heb die van mij 2 jaar geleden zo zelf naar huis gereden vanuit de buurt van Lyon.
Ik heb er daarna weinig aan hoeven doen. Koopprijs was €1.500.
Een comfortabele en makkelijk te rijden auto.
Ik heb het gevoel wat ik van mijn oorspronkelijk Solara, die ik van 1982 tot 1990 had, weer terug.

IMG_3834.jpg

inmiddels zitten er wel Pedrini's onder.

the Fox zei:
maarten1966 zei:
Zou toch geweldig zijn... en zeker aangezien ik, ahum,,, morgen jarig ben... Echt waar:D

Gefeliciteerd! Vandaag is dus de dag waarop je 49 kaarsjes mag uitblazen, uitgaande van 1966 als geboortejaar!

Dat heb je goed uitgeteld. Thanks!
Gr Maarten

Marc van der Togt zei:
"Beyond repair"......

Ben zojuist even langs geweest en heb een leuk gesprek gehad met de erg aardige eigenaar
van de auto. Hij heeft de auto een aantal jaren geleden gekocht voor de onderdelen. Deze, veelal
technische delen gebruikt hij voor z'n Matra Simca Bagheera. Datgene wat overblijft zal in de
toekomst beschikbaar komen voor verkoop. Anders gaat het naar de sloop.

Persoonlijk denk ik dat de auto nu al niet meer te redden is. Ja, alles kan maar economisch is
het onverstandig. Emotioneel gezien kan de auto wel gered worden. Je hebt dan een flinke zak
geld nodig om de auto in rijdbare staat te krijgen. Ik zou het houden bij de foto's. Helaas......

Allereerst zeer bedankt voor je moeite, de foto's en de info die je te weten bent gekomen!

Hij staat er wel triest bij zeg.
Toen ik hem rond 2005 verkocht (wellicht aan deze man) was hij nog helemaal hard, strak en mooi. Maar goed, de hoofdschuldige ben ik zelf, had ik hem maar niet moeten verkopen. Al waren er toendertijd helaas wel dringende 'economische' aanleidingen voor... Maar ik kan iemand niet kwalijk nemen een Matra rijdend te willen houden!

Toen ik de wagen eind jaren 90 kocht (van de eerste eigenaar, geboren rond 1920..) was ik er bovenal heel blij mee omdat het een zeer vroeg exemplaar is (GD-27-NS, mei 1980 meen ik) en vanwege de kleur. Het is/was een GL, en de soberdere uitvoeringen vind ik eigenlijk het leukst.
De Solara had toen pas 60.000 gelopen, en toen ik hem verkocht was dat ruim een ton dacht ik.

Wellicht heb je (via P:cool: adres of tel.nr van de eigenaar? Sinds ik een door en door rotte 1510 heb gered schrik ik niet gauw meer ergens van terug. Wellicht dat ik hem dan toch ga redden. Uit sentimentele overwegingen, want economisch is dit zo te zien niet verantwoord, dat ben ik volledig met je eens. Nogmaals dank, hartelijke groet Maarten

Driesdeal zei:
Maarten, gefeliciteerd!!

Als het Solara gevoel weer is gaan opborrelen, is het wellicht een idee een beter exemplaar te zoeken.
Er zijn er nog voldoende, vaak in opmerkelijk goede staat.
Ik heb die van mij 2 jaar geleden zo zelf naar huis gereden vanuit de buurt van Lyon.
Ik heb er daarna weinig aan hoeven doen. Koopprijs was €1.500.
Een comfortabele en makkelijk te rijden auto.
Ik heb het gevoel wat ik van mijn oorspronkelijk Solara, die ik van 1982 tot 1990 had, weer terug.

IMG_3834.jpg

inmiddels zitten er wel Pedrini's onder.

Zie ook mijn bericht hierboven.
Ja, ik heb op o.m. Leboncoin gezien dat er nog Solara's genoeg over zijn. En dat verzacht de 'pijn' van de aanblik van deze groene... Ik denk dat je gelijk hebt, het Solaragevoel zou zomaar terug kunnen komen.
Maar een van de allereerste Solara's in NL verkopen, daarvoor moet je (lees: IK) natuurlijk ook wel een enorme sukkel voor zijn. En berouw komt na de zonde...
Dank voor je reaktie. Mooie Solara heb je trouwens.

Nog een korte aanvulling:
Ik heb dus een van de oudste 1510's in NL (FV-75-RR), en die komt dit jaar wel af (het is eigenlijk een 1510 carrosserie/mechaniek waar een vrijwel volledig nieuw onderstel onder gelast is :)

Maar we hebben hier ook nog een jongen van 16,5 jaar die begint met rijles, hopelijk rond de kerst zal slagen en dan met zijn Horizon (LS-20-DL) wil rijden. Die auto is bijna klaar voor de APK, alleen schakelt ie nauwelijks in 1 en 2 ondanks een goede bak. Dus vermoedelijk heeft het stangenstelsel nog aandacht nodig.

Misschien haal ik wel een Solara in F, al dan niet om de GD-27-NS te redden als de eigenaar er van af zou willen...

Enfin, jullie zijn weer bijgepraat. Nogmaals dank voor de reakties!
Hartelijke groet Maarten

Hallo Maarten, graag gedaan! Van de huidige eigenaar heb ik geen gegevens helaas. Hij gaf wel aan
een briefje onder de ruitenwisser van de auto gevonden te hebben met een naam (Willems ??) en een
04...... telefoonnummer. Hij vertelde contact te zoeken als de overblijfselen van de auto beschikbaar
komen voor verkoop. Afwachten dus lijkt me.

Groet, Marc.

Ja, dat briefje komt van mij (via een kennis die in Leiden woont).
Hopelijk maakt de eigenaar er gebruik van (en hopelijk zijn nog niet alle ruiten e.d. dan aan barrels geslagen...)
Nogmaals dank.

Mooi verhaal Maarten1966(y)
Ik herken het wel een beetje hoor, dat spijt van verkoop.
Als dit allemaal door gaat of was het maar het maken van plannen dan wil je dat hier vast wel delen, toch?

Stif zei:
Mooi verhaal Maarten1966(y)
Ik herken het wel een beetje hoor, dat spijt van verkoop.
Als dit allemaal door gaat of was het maar het maken van plannen dan wil je dat hier vast wel delen, toch?

Zeker weten!

sinds kort ben ik de eigenaar van een simca 1301 uit 1969, deze auto heeft sinds ca 1979/1980 niet meer gereden en stilgestaan in een boerenschuur, een echte schuurvondst dus.

kenteken slaapt, maar niet voor lang:)

auto is helemaal hard, wel vliegroest overal maar dat geeft niet.

wel veel werk om hem weer tot leven te wekken, vooral de remmen en koppeling

Gaaf, die kleur was destijds vrij populair want ik kan me weinig anders herinneren op dat model. Geweldig dat er niet aan gelast hoeft te worden, een unicum. Ook in '79 zag je ze niet veel meer rijden.

Terug
Bovenaan