simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

ik had deze al ergens anders op het forum gezet,
maar vind hem ook wel geschikt voor hier een mooie 1100:
12460628113_1ef6e35166_z.jpg

Flickr

Al meerdere malen de vraag gesteld of er van de veel verkochte oranje kleur zoals geleverd op de Simca 1100 van 1974 t/m 1976 nog een Nederlands exemplaar over zou zijn. En ja hoor, eindelijk! Het zou leuk zijn als iemand deze zou willen redden.

https://www.simcaclub.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=260

https://picasaweb.google.com/117191673205174443674/Simca02?authkey=Gv1sRgCPusl9Li8K7PZA#

Ik heb recent een lichtbak aan mijn verzameling toegevoegd.
bijgaand staan ze samen op de foto.

IMG_4322.jpg

Ik zag gisteren op de A12 bij Gouda een bruine Chrysler-Simca 160/180/2 Litres met een PJ-kenteken. Is die hier bekend? Ik reed zelf met een okergele NSU Ro 80, dus er zijn wel even wat duimen over en weer opgestoken.

jahoor
het is weer zomertijd en mooi weer
de oudjes mogen weer naar buiten
ja ook de simca en chryslers en niet te vergeten de talbots wat er nog vanover is hahah
grapje jongens maar dat ben je van mij wel gewent denk ik

Driesdeal zei:
Ik heb recent een lichtbak aan mijn verzameling toegevoegd.
bijgaand staan ze samen op de foto.

IMG_4322.jpg

Mooie verzameling. Komt er ook nog een foto waarbij ze in het donker met verlichting aan gefotografeerd zijn?

Goedemiddag, is hier iemand die nog verstelbare Simca Rallye stoelen zoekt? Of een voorspoiler van een simca 1000? Of een draadmandje dat je onder 't dashboard van een simca 1000 bevestigt aan de passagierskant? Of chromen lampringen of een bumper.

Ik ben de zolder aan het opruimen en kom van alles tegen.

Binnenkort komt trouwens mijn motor terug van Dymotrack. Hoge nokkenas, R3 inlaat met webers 40 en andere dingen eraan geknutseld. Wordt vast heel leuk.

grapjas zei:
jahoor
het is weer zomertijd en mooi weer
de oudjes mogen weer naar buiten
ja ook de simca en chryslers en niet te vergeten de talbots wat er nog vanover is hahah
grapje jongens maar dat ben je van mij wel gewent denk ik

Inderdaad, daar raak je wel aan gewentd, zulke opmerkingen van jou.
Waarom je Simca rijdt is mij dan ook een raadsel.

beste harm
ik ben dus grapjas en ik rijd simca of beter gezegd ik heb een simca omdat ik er leuke herrinneringen aan heb aan mijn leuke kinder jaren
vooral met dit model simca uit die periode van de 1301 special met oude voorkant
maar ook met de opel heb ik in mijn kindertijd veel leuke herrinneringen en met de Mercedes en triumphen noem maar op
eigenlijk was ik als klein kind al een autogek en vond ik autoos mooi en nu heb ik een verzameling klassiekers van allerlei soorten die ik leuk vind
het is een hobby die uit de hand gelopen is dat ik zoveel goede en rijdbare autoos heb en als een gewone jonge kan niet iedereen me dit navertellen

Beste Simca/Matra liefhebbers...

Komend weekeinde in Brabant/Zuid Holland is er genoeg te doen! Vanaf camping aan de dijk in Stampersgat vertrekken we zaterdag rond 11:00 voor een toerrit door Brabant en de Hoeksche Waard. 's Avonds kun je op de camping genieten van een fijne BBQ.

Zondag vertrekken we vanaf dezelfde camping richting het oldtimer festival in Terheijden. Ook weer rond 11:00. Op dit festival is er ook genoeg te veleven uiteraard.

Wil je meerijden dan ben je van harte welkom. Van te voren even laten weten of je komt wordt zeer op prijs gesteld. matra-murena@hotmail.com

10010566_454341774698492_7837469671719339168_o.jpg

1557312_454341808031822_2445570844583668906_o.jpg

SimcaHarm zei:
Muddy Bandit zei:
SimcaHarm zei:
Ik moet er morgen toch nog heen, als hij er nog staat neem ik ze wel weer voor je mee. :)
Je hoort van mij

Groet Harm

Thanks (y), en de kosten hoor ik wel.

:cry::cry: Omdat hij al zo gestript was is hij direct geplet...... :cry::cry:

Helaas. Bij een evt. volgende auto is het dus handig om even te vermelden hier dat er eentje gaat verdwijnen.

bdhorizon zei:
SimcaHarm zei:
Muddy Bandit zei:
SimcaHarm zei:
Ik moet er morgen toch nog heen, als hij er nog staat neem ik ze wel weer voor je mee. :)
Je hoort van mij

Groet Harm

Thanks (y), en de kosten hoor ik wel.

:cry::cry: Omdat hij al zo gestript was is hij direct geplet...... :cry::cry:

Helaas. Bij een evt. volgende auto is het dus handig om even te vermelden hier dat er eentje gaat verdwijnen.
deze liggen natuurlijk gewoon bij mij op zolder tewachten tot ze op de nf 73 jn kunnen..

SimcaHarm zei:
Foto-3F8GOEYK.jpg

Foto-7ONLDRMY.jpg

Vandaag na lange tijd de Vf2 maar eens opgehaald uit de stalling en verhuisd naar Warfhuizen.
Er zit weer het nodige werk aan maar dat was bekend. Bj 1976 dus eerst maar eens weer een kenteken bij zien te krijgen
Leuk projekt
Hallo SimcaHarm,

Zelf twee van die VF's versleten, in die tijd een top bestelwagentje.
Nu nog " proberen " er een TI motor - ophanging - remmen onder/ in te bouwen.

Groetjes
CB

Hoi CB,

Nou ik denk er nog even goed over na wat het gaat worden. Ik heb ooit al eens een Ti dashboard in een VF2 gebouwd, dat is goed te doen maar ontneemt heb de soberheid van de Bestellen een beetje. Het lijkt mij leuker om het kale interieur op te leuken met jaren 70 accessoires. Daar heb ik nog wel wat van en qua motor zou een Ti kunnen maar ik denk niet dat dit iets wordt. Ik heb nog wel een ti blok over dus het zou wel kunnen. Als het zover is lees je het hier wel. Bedankt voor je reactie en er is ook nog het forum op simcaclub.nl
Groet Harm

SimcaHarm zei:
Hoi CB,

Nou ik denk er nog even goed over na wat het gaat worden. Ik heb ooit al eens een Ti dashboard in een VF2 gebouwd, dat is goed te doen maar ontneemt heb de soberheid van de Bestellen een beetje. Het lijkt mij leuker om het kale interieur op te leuken met jaren 70 accessoires. Daar heb ik nog wel wat van en qua motor zou een Ti kunnen maar ik denk niet dat dit iets wordt. Ik heb nog wel een ti blok over dus het zou wel kunnen. Als het zover is lees je het hier wel. Bedankt voor je reactie en er is ook nog het forum op simcaclub.nl
Groet Harm

Een verhaal over VF2 in TI...... dealer verkoopt TI, klant heeft een aanrijding, ding is " perte totale " en staat gewoon bij de dealer te wachten op ??Samen met zoon van dealer besloten heel de techniek in de VF2 te steken. Een week einde gewerkt en klaar. Het plezierige hiervan is dat er uiterlijk niets van te zien was. Denkelijk veel mensen met sterkere auto's die naar hun dealer gegaan zijn met klachten over motorafstelling.....
Een hééél mooie Solara, mooie spiegels, mooie velgen en een uitzonderlijke optie, dacht ik, zijn de mistlichten. Nogmaals bravo.
Charles

@ginkelvanmichiel; Niet echt de koppeling maar de versnellingsbak is stuk. Er is een tandwiel stuk gelopen van de 5e versnelling lijkt het, en die is door de bak gebroken.
Dus moet een andere bak onder

@Charles; Ja met een Ti blok gaat een vf2 wel wat rapper. Dat geeft inderdaad wel leuke effecten op straat. Ik heb vroeger een 1100LE gehad waar ik een 1308GT blok ingebouwd heb. Dus ik ken het effect ervan wel bij anderen. En de verbaasde gezichten waren altijd weer grappig

Groet Harm

A.BRANDHORST zei:
Hier nog wat foto'tjes van de kapotte einddemper van onze Tagora... (moet voor zijn apk, maar vermoedelijk is de vlotternaald niet in orde, de vlotterkamer blijft overlopen, dus slechte uitstootwaarden en verzuipen tot gevolg)
12140126365_84fdf11d1c_c.jpg

12140787466_aa75b4c362_c.jpg

12140135735_8df1998d3b_c.jpg

12140139885_c0ef58f4a7_c.jpg

12140402843_492dd309b5_z.jpg

Op Ebay is er een achterste pot te koop:

https://www.ebay.de/itm/191144732925

Maar wel duur voor zijne achterpot hé ! Gewoon in rvs laten maken zal niet véél duurder zijn denk ik.

Foto550-OKMYT36Y.jpg

Gisteren er een 1510 bij gekocht. Een auto met wat werk maar er zijn nog maar weinig 1510's in Nederland. Dus een mooie aanwinst.

weer een erbij. Gefeliciteerd!
Hij ziet er eigenlijk wel goed uit. gris renard is mooi.
wat moet er nog gebeuren?

Bravo SimcaHarm,

Mooi met die TI velgen.
Zelf heb ik enkele jaartjes, eind v/d jaren '70, met een 1308GT gereden. Ongelooooflijke wegligging !! motor onverwoestbaar.
Niet te veel werk aan het koetswerk?
Op You-Tube, mazmag tv Talbot heeft een zekere W.Mazurek ook enkele mooie exemplaren. 'K heb zelfs tijdens een reis een 1510 op een vrachtwagen kunnen spotten. Foto op mijn facebook tagora talbot.

Groetjes uit Vlaanderen

SimcaHarm zei:
Gisteren er een 1510 bij gekocht. Een auto met wat werk maar er zijn nog maar weinig 1510's in Nederland. Dus een mooie aanwinst.

Mocht je nog een knetterharde Horizon aan je collectie toe willen voegen: ik ben van plan om afscheid te gaan nemen van de 1.1 LS.
Ik heb er gewoon geen tijd meer voor om er nog van te kunnen genieten, en m'n zoon gebruikt hem ook niet meer sinds die een eigen auto heeft.

TIP: zie hieronder (enkele leden van de Simca Automobiel Club Nederland zullen hieronder ook aanwezig zijn, naast vele andere oldtimers).

flyer-Weerter_Oldtimerboulevard-2014.jpg

Hallo iedereen die deze pagina volgt. Hierbij even een paar foto's van het geweldig leuke Simcaclub Kampeerweekend die ieder jaar met Hemelvaart gehouden wordt. Dit jaar waren wij bij Hoeve Springendal in Hezingen in Twente. We hadden natuurlijk erg mooi weer en hebben ons prima vermaakt.
Voor degenen die ons nog niet gevonden hebben op Facebook hierbij even een link naar onze pagina:
https://www.facebook.com/profile.php?id=590577214313604&ref=ts&fref=ts

Maar we willen als club onze trouwe volgers hier natuurlijk niet vergeten en vinden het leuk om zoveel mogelijk likes op onze pagina te krijgen

Foto550-RGM4RBGG.jpg

Foto550-M44LULLH.jpg

Foto550-LLLEESHB.jpg

Foto550-6RSJGWBZ.jpg

Geen idee of dit filmpje hier al is geplaatst, uit 1982 toen de Talbot Samba werd geïntroduceerd.
In deze test de kaalste uitvoering, zonder hoofdsteunen, zonder klokje, zonder sigarenaansteker, zonder enz....

Drie ster - Februari 1982

en die trekker op de foto is er voor om de simca,s aan te slepen mochten ze niet uitzichzelf willen aanslaan dat gebeurt nog wel eens met simca's en talbot's geintje jongens hihi
mooie foto's harm

Hoi, ik ben voor een vriend in Nieuw Zeeland op zoek naar een draadboom voor een Vedette Versaille uit 1955. Ik ben momenteel in Nederland, en het zou awesome zijn als ik er een mee terug kan nemen. De draadboom van de vriend is helaas verbrand..( foto is van imcdb.org)

i011788.jpg

Steff's auto's is een bekend adres. Hij heeft een aardig aantal Simca's staan. Er is al vaker een veiling van geweest maar de vraagprijzen sluiten niet helemaal aan bij wat men ervoor wil geven.

De SRT recreatie is bijna zover dat ze na twee jaar weer de weg op kan. hier is het verhaal dat nooit af komt.
proxy

www.srtrecreatie.blogspot.com

deze super mooie Simca staat bij de plaatselijke vakgarage..moest er echt even voor stoppen hoor...

Mooie restauratie...... Hééééél knap gedaan
En zeggen dat ik er zo twee tot op de koord versleten heb !! een VF2 & een VF3

Charles

1501 voor heel weinig te koop, moet je er wel snel bij zijn:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/overige-auto-s/m857030061-simca-1501-1-5-gl-1970-groen.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr

Da's een oude bekende, die 1501, 5 jaar geleden verkocht....er was altijd wel iets mee aan de hand.
Toen zag-ie er nog wel een stuk beter uit, waarschijnlijk langere tijd buiten gestaan, zonde !
Ik hoop dat er iemand komt die 'm redt, deze Mooie Marietje, zoals ik haar noemde vanwege het kenteken.

Wim vd Pouw, Zoetermeer

Terug
Bovenaan