simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Tagora, GEFELICITEERD..............

Hij is je van harte gegeund.
Zo'n auto verdient een liefhebber als jij.

Groetjes Simca1100.

Tagora zei:
:D :) :) :D (y) :LOL:

Zeg maar nee, dan krijg je er twee!

Heb de blauwe Tagora met 14.000 km binnen en tevens met TT-Jan een grijze gekocht in Frankrijk.
Voor de blauwe moet ik 2000 km rijden voor de grijze 1200... o_O

En dat tweede verhaal vertel jij mij dan niet door de telefoon? Lekkere vent! :eek:
:cool:

Dus geen 4 Tagora's binnen Elk Merk Waardig maar 5, het moet toch niet gekker worden o_O

Tagora zei:
Er komt overigens weer een Talbot voorgoed richting Nederland, eind van de week vertel ik er meer over. (y)
Toen ik dit las dacht ik dat je de blauwe in Duitsland bedoelde, maar het ging achteraf dus om de grijze in Frankrijk. Hartelijk gefeliciteerd, briljante aankoop!(y) Ik hoop beide auto's binnen niet al te lange tijd eens te kunnen bewonderen!

Hier een Tagora met automaatbak!::O:eek::eek:
https://www.leboncoin.fr/voitures/238144070.htm?ca=15_s

Is wel even rijden: Zuid Frankrijk. Máár daarom wellicht roestvrij!
Heeft zerls geeneens zo gek veel regeden die auto...

ZÉÉÉÉR zeldzaam. Ik ken er geeneen in Nederland. Wie durft?! ;)
Niet te duur zelfs!:)
Simcat

en weer is er een meeting dit jaar goed afgerond met heel mooi weer en een goede opkomst.
voor mij was het een aardig stukje tuffen met de ls en ging daarom vroeg op pad.
deze meeting had als thema simca 1000 50 jaar!
dit model weet nu ook waar de mosterd vandaan komt.
het parkeer terrein was ruim dus er konden veel auto`s geparkeerd worden.
binnen waren er diverse foto`s te bezichtigen van de simca 1000.
ook een toerrit kon gemaakt worden.
verder een kwis met vragen over de simca 1000.
ik heb me geen moment verveeld en bijna met iedereen wel een praatje gemaakt.
organisatie bedankt!!!

DSC02288.JPG

DSC02286.JPG

DSC02292.JPG

DSC02299.JPG

DSC02301.JPG
DSC02283.JPG

Hoi,

Ik vond het ook een hele leuke dag. Heb ook nog een paar foto's. Even experiment of dit werkt'

https://autoharm.hyves.nl/album/67303557/Simca/Nz_N_RjP/

anders even plakken in de adresbalk

Groet Harm

SimcaHarm zei:
Hoi,

Ik vond het ook een hele leuke dag. Heb ook nog een paar foto's. Even experiment of dit werkt'

https://autoharm.hyves.nl/album/67303557/Simca/Nz_N_RjP/

anders even plakken in de adresbalk

Groet Harm

heey Harm misschien wist je het al...?
maar je kan de foto`s van je hyves ook op het forum zetten!
klik met de rechter muisknop op de gewenste foto, daarna op "eigenschappen"
knip en plak de URL daarna in het schermpje wat tevoorschijn komt als je om een afbeelding wilt plaatsen op het forum!

ik was voorheen ook aan het tobben! en op hyves kost verder niks om je foto op te laten staan!
let op als je de foto van je hyves haalt zijn ze hier ook niet meer zichtbaar!

Hierbij de link naar de foto's van de Simca 1000 meeting die bij mij zijn aangeleverd.
Het zag er gezellig uit!

Simcat zei:
Hier een Tagora met automaatbak!::O:eek::eek:
https://www.leboncoin.fr/voitures/238144070.htm?ca=15_s

Is wel even rijden: Zuid Frankrijk. Máár daarom wellicht roestvrij!
Heeft zerls geeneens zo gek veel regeden die auto...

ZÉÉÉÉR zeldzaam. Ik ken er geeneen in Nederland. Wie durft?! ;)
Niet te duur zelfs!:)
Simcat

Kan best eens een interessante vondst zijn!

Vandaag is de Horizon aan de achterkant wat korter geworden.
Zoonlief zag eventjes een lantaarnpaal over het hoofd tijdens het achteruitrijden, met als gevolg dat de achterbumper nu een beetje gewokkeld is...

Simcat zei:
Tagora zei:
Er komt overigens weer een Talbot voorgoed richting Nederland, eind van de week vertel ik er meer over. (y)

Volgens mij heb jij het over die schitterende, blauwe, Tagora GLS op Ebay.... Tjonge als DIE auto naar Nederland zou dat gewéldig zijn...
Simcat

hmmmm serieuze gesprekken hier thuis over deze auto gehad... komt deze nu naar Nederland ?

Matrancho zei:
Volgens mij gaat jouw zoon niet in de Grand Raid rijden!! :cool:

Daar heeft hij ook al mee gereden.:cool:

Hij zal het toch ergens in moeten leren, een vers rijbewijs niet gaan gebruiken is ook zonde.
En ach, ik heb na jaren rijervaring ook nog wel eens ergens tegenaan gezeten, kan iedereen overkomen.
Zolang roekeloos rijgedrag maar niet de oorzaak is en de schade beperkt blijft tot een bumpertje kan ik mij er nog niet zo druk om maken. ;)

Te koop: leuk embleem.
Ik heb de verkoper gevraagd of het embleem van goud is, kreeg ik als antwoord dat dat niet het geval is maar zeker waard is omdat deze
nog nieuw is.

P.s. Gevonden op internet: Urbanus

Speedster2001 zei:
Simcat zei:
Tagora zei:

Volgens mij heb jij het over die schitterende, blauwe, Tagora GLS op Ebay.... Tjonge als DIE auto naar Nederland zou dat gewéldig zijn...
Simcat

hmmmm serieuze gesprekken hier thuis over deze auto gehad... komt deze nu naar Nederland ?

Hallo Speedster 2001, deze Tagora komt inderdaad naar Nederland.

grensrijder zei:
Hoe vaak zie je nu een bruine Tagora te koop? :eek:

Wauw een Chocolade bruine Tagora is superstaat. Ik stel voor dat naast een rol in de van film Heineken deze Tagora een rol
krijgt in de nieuwe film van Sjakie en de Chocoladefabriek! :)

Deze kleur heb ik nog nooit in het echt gezien... (y)

Nog iemand belang bij een mooi blauw skai interieur voor een Simca 1100 GLS uit 1974 ?
Zie de advertentie op marktplaats.

Simca1100

Ik heb de Rancho dit weekeinde in gebruik voor het goede doel: de actie "Modderpoel voor KiKa" die wordt gehouden op het outdoor event Sfeer & Meer in Oldenzaal.

De Rancho is een KiKa-beren verkooppunt geworden, er zitten 180 beertjes in.:cool:
En Stichting Modderpoel https://www.modderpoel.nl geeft hierbij aan alle bezoekers van Sfeer & Meer de kans om tegen een donatie van 2 euro voor KiKa te ervaren hoe het is om met een 4WD terreinwagen mee te rijden op het offroad-parcours... kortom een superactie!!!

Matrancho zei:
Geweldige actie Muddit!!! (y)

Ik doe het echt niet alleen hoor:rolleyes:... deze actie is georganiseerd door Stichting Modderpoel en de uitvoering is mogelijk gemaakt door leden die hiervoor hun terreinwagens en vrije tijd belangenloos ter beschikking stellen. (en natuurlijk niet te vergeten alle sponsoren...(y))
Ik ben als moderator actief op het forum www.modderpoel.nl , en zodoende dus ook nauw betrokken bij de evenementen die vanuit deze stichting georganiseerd worden.

Dit is gewoon leuk en dankbaar werk, zou nog veel meer moeten gebeuren.;)

Hier even snel de foto´s van mijn Solara zoals ik hem vandaag aantrof, hij is nu gespoten, de voor en achterruit en laatste zijruitjes zijn weer gemonteerd, nu nog de motorkap, kofferdeksel en deuren, en de afmontage kan beginnen.

Dan nog een LPG tank inbouwen en het kenteken aanvragen bij de Rdw, waarna ik de Solara nog laat behandelen met Dinitrol tegen de roest, want het opknappen moet natuurlijk wel duurzaam zijn, als ik geen antiroestbehandeling regel, dan kunnen we misschien over 3 jaar weer opnieuw beginnen en dat is natuurlijk niet de bedoeling!

sdc15971.jpg

sdc15964.jpg

sdc15965.jpg

sdc15966.jpg

sdc15967p.jpg

sdc15968s.jpg

sdc15969.jpg

sdc15970.jpg

N.B.: Het is overigens blijkbaar niemand opgevallen dat ik al enige tijd afwezig ben op het forum, hetgeen me ook doet twijfelen of ik nog wel een meerwaarde geef aan het forum door wel regelmatig te posten, missen doe ik het eigenlijk niet om heel eerlijk te zijn. En ik
word zo te zien ook niet gemist...

Maar dat even terzijde.

Heb dit dus eigenlijk alleen maar gepost omdat er misschien mensen zijn die het leuk vinden om te zien hoe de Solara weer een volwaardige mooie, sjieke auto kan worden als je er maar energie en aandacht in stopt!

@ a.brandhorst ik had je zeker al een tijdje gemist hier op he forum en ben erg blij dat we nu kunnen zien hoever je alweer bent opgeschoten met de restauratie. Ziet er enorm goed uit en hou ons gewoon weer lekker op de hoogte. ;)

Hallo A. Brandhorst.

Als eigenaar van ook 2 Solara's was ik door de stilte eigenlijk bang dat de Restauratie van jouw Solara even een pauze had. Dat kan gebeuren immers. Laatst nog in een gesprek met Tagora had ik het nog ever jou en was ik weer gerust gesteld. Ik ben dan ook heel blij met de foto's die je nu plaatst. Het ziet er erg mooi uit en die kleur blijft ook geweldig mooi en passend bij de Solara. Dus je werd wel gemist maar dan in afwachting

En over stilte gesproken, Hoe gaat het eigenlijk met de 1100 van Sasso? Daar ook al een tijdje niets van gehoord.

Even wat nieuws van mezelf; Ik heb van Simcat de Talbot Samba Bahia gekocht. Gewoon rijdend opgehaald en verbaasd over hoe zuinig hij rijdt. Dat is dan weer verbazend. Ik ben erg blij met deze auto. Hij verkeerd in een erg goede staat . Het is misschien leuk om te vermelden dat hier in ons klein dorpje nog een Samba Sympa rijdt die voor mooi weer ritten gebruikt wordt. Even kijken of ik een gezamelijke foto kan schieten.

Groet Harm

@ A. Brandhorst: ik ben een zg. stille lezer, maar dit is één van de topics die ik elke dag bekijk. Mijn ouders hadden ooit een 1301, vandaar.
En ik geniet van je verhalen over de restauratie. Ga dus alsjeblieft door!

A.BRANDHORST zei:
Hier even snel de foto´s van mijn Solara zoals ik hem vandaag aantrof, hij is nu gespoten, de voor en achterruit en laatste zijruitjes zijn weer gemonteerd, nu nog de motorkap, kofferdeksel en deuren, en de afmontage kan beginnen.

Dan nog een LPG tank inbouwen en het kenteken aanvragen bij de Rdw, waarna ik de Solara nog laat behandelen met Dinitrol tegen de roest, want het opknappen moet natuurlijk wel duurzaam zijn, als ik geen antiroestbehandeling regel, dan kunnen we misschien over 3 jaar weer opnieuw beginnen en dat is natuurlijk niet de bedoeling!

N.B.: Het is overigens blijkbaar niemand opgevallen dat ik al enige tijd afwezig ben op het forum, hetgeen me ook doet twijfelen of ik nog wel een meerwaarde geef aan het forum door wel regelmatig te posten, missen doe ik het eigenlijk niet om heel eerlijk te zijn. En ik
word zo te zien ook niet gemist...

Maar dat even terzijde.

Heb dit dus eigenlijk alleen maar gepost omdat er misschien mensen zijn die het leuk vinden om te zien hoe de Solara weer een volwaardige mooie, sjieke auto kan worden als je er maar energie en aandacht in stopt!

(y) Super werk geleverd. Jij geeft zeker een meerwaarde aan dit forum Albert! Zeker met zo´n mooie Solara en je weet dat ik de kleur geweldig vind.
Ik en vele anderen willen de auto een keer in levende lijve zien!

SimcaHarm zei:
Hallo A. Brandhorst.

Als eigenaar van ook 2 Solara's was ik door de stilte eigenlijk bang dat de Restauratie van jouw Solara even een pauze had. Dat kan gebeuren immers. Laatst nog in een gesprek met Tagora had ik het nog ever jou en was ik weer gerust gesteld. Ik ben dan ook heel blij met de foto's die je nu plaatst. Het ziet er erg mooi uit en die kleur blijft ook geweldig mooi en passend bij de Solara. Dus je werd wel gemist maar dan in afwachting

En over stilte gesproken, Hoe gaat het eigenlijk met de 1100 van Sasso? Daar ook al een tijdje niets van gehoord.

Even wat nieuws van mezelf; Ik heb van Simcat de Talbot Samba Bahia gekocht. Gewoon rijdend opgehaald en verbaasd over hoe zuinig hij rijdt. Dat is dan weer verbazend. Ik ben erg blij met deze auto. Hij verkeerd in een erg goede staat . Het is misschien leuk om te vermelden dat hier in ons klein dorpje nog een Samba Sympia rijdt die voor mooi weer ritten gebruikt wordt. Even kijken of ik een gezamelijke foto kan schieten.

Groet Harm

Gefeliciteerd Harm, mooi dat de Samba Bahia in Groningen terecht komt!. Leuke aanwinst. Ik heb net de in nieuwstaat verkerende Tagora opgehaald!
Ik stel voor, pak de Bahia en kom een keer langs voor een bak koffie. Overigens was ik dit weekend 350,00 euro aan brandstof kwijt... dan kun je beter in een Samba rijden.

Muddy Bandit zei:
Ik heb de Rancho dit weekeinde in gebruik voor het goede doel: de actie "Modderpoel voor KiKa" die wordt gehouden op het outdoor event Sfeer & Meer in Oldenzaal.

De Rancho is een KiKa-beren verkooppunt geworden, er zitten 180 beertjes in.:cool:
En Stichting Modderpoel https://www.modderpoel.nl geeft hierbij aan alle bezoekers van Sfeer & Meer de kans om tegen een donatie van 2 euro voor KiKa te ervaren hoe het is om met een 4WD terreinwagen mee te rijden op het offroad-parcours... kortom een superactie!!!

Goed bezig! (y)

Ook al is hij nu inkompleet, ik moet zeggen jouw solara ziet er top(y) uit.
Valt me nu pas op dat er zo weinig "ijzer"onder de achterlichten zitten, de kunststof bumper vult dus het geheel op.

A.BRANDHORST zei:

Even een tip uit eigen ervaring met meerdere restauraties:

Bouw de gasinstallatie eerst in, monteer dan de kale portieren/motorkap/ kofferdeksel en laat hem dan EERST een goeder antie-roestbehandeling ondergaan voordat je verder gaat met afbouwen.
Antieroestbehandelingen gebeuren gewoonweg veel beter en degelijker zonder interieur en opsmurk in de auto, en daarnaast scheelt het prijstechnisch ook aardig als ze niet op bekledingen hoeven te letten.

En of ik je gemist heb?
Als ik iemand opeens ga missen dan betekent het dat het een voor mij irriterend persoon is... wat dat betreft zit het dus wel snor, welkom terug.;)

Hé A... Brandhorst,

Kerel, hoe kom jij erbij dat wij jou hier vergeten zijn? Niets is minder waar man! Gewóón weer meedoen! :D
Jouw Solara ziet er weer PUIK uit man! Hou ons maar goed op de hoogte! Enne, jij weet het hè, de gegevens van de auto horen in het register. Als hij klaar is en gekeurd, zie ik de info graag tegemoet!
Simcat

SimcaHarm zei:
Hallo A. Brandhorst.

Even wat nieuws van mezelf; Ik heb van Simcat de Talbot Samba Bahia gekocht. Gewoon rijdend opgehaald en verbaasd over hoe zuinig hij rijdt. Dat is dan weer verbazend. Ik ben erg blij met deze auto. Hij verkeerd in een erg goede staat . Het is misschien leuk om te vermelden dat hier in ons klein dorpje nog een Samba Sympia rijdt die voor mooi weer ritten gebruikt wordt. Even kijken of ik een gezamelijke foto kan schieten.

Groet Harm

Ja, mensen, hoe staat het met de witte 1100 van Sasso? Hij was aardig op weg de auto te strippen. Weet iemand iets?!

Tja en dan de Bahia... Klopt deze laatste der Mohikanen is gered en naar SimcaHarm gegaan. Eenmaal weg, moest ik achteraf wel een traan wegpinken... Maar ik twijfel er geen seconde over dat dit kleintje van Talbot zoals men ze vroeger in de reclame pleegde te noemen, geen beter adres had kunnen vinden! Natúúrlijk, SimcaHarm, is een foto met die zeldzame Sympa uit jou dorp samen met de Bahia erop een MUST!!! In 2011 in Nederland zowel een Bahia alsook een Sympa samen op de foto?! Dat is wel ZOOOO uniek!!! Vraag meteen alle gegevens van de Sympa (register) Volgens mij betreft het bij die Samba Sympa eender de ND-65-KR dan wel de KK-27-DB.
Simcat

"Tagora": Ik heb net de in nieuwstaat verkerende Tagora opgehaald!

Tjonge, "Tagora", GEWÉLDIGGG man! Wat een aanwinst voor de szene in ons land!!! Gráág alvast foto's en het chassisnummer van de auto kerel! Denk aan het register!
Alvast bedankt!
Simcat.

[Hallo,

Even een paar foto's van wat uit een lopende Talbot Simca activiteiten. De 1308 Jublilee voor onderdelen is gestript en afgevoerd. Blijft wel een trieste actie als je hem in de schroothoop ziet verdwijnen. Deze voor oorsprong Belgische auto heb ik eind vorig jaar opgehaald met een nog te restaureren grijze Jubilee.
1418570212_5_taUW.jpeg

En dan nog het ophalen van de Samba, natuurlijk weer bij nacht en ontij. Maar altijd een evenement waar familie en vrienden naar uitkijken.

img]https://94.100.113.14/1418550001-1418600000/1418570201-1418570300/1418570227_5_GbK_.jpegHallo,
1418570232_5_bvI5.jpeg

En dan heb je ook wel een leuke streetvieuw, maar dan anders:
1418570240_5_EHCg.jpeg

Nog leuk om te vermelden dat de Solara in één keer weer een jaar APK kreeg. Daar werd ik dan weer vrolijk van;)

Tagora zei:
Speedster2001 zei:
Simcat zei:
Tagora zei:

Simcat

Hallo Speedster 2001, deze Tagora komt inderdaad naar Nederland.

@Tagora, oh wauw, lijkt me geweldig deze nieuwe Tagora te zien !! U bent de eigenaar nu ? Ik heb er echt wakker van gelegen... ik heb net 3 maanden geleden 10x zoveel uitgegeven aan een echt nieuwe auto en toch kan me dit nog steeds bekoren....Ik zag mezelf al de remmen doen, poetsen, olie verversen...

@Brandhorst, lekker blijven posten, leuke foto's, ik heb het opknappen aan mijn Solara uit 1983 al in 1994 opgegeven, dus ga zo door ;-)
Mijn speelauto is van aluminium en polyester, ik moet zeggen dat dat wel wat rust geeft, geen strijd tegen het roestmonster.

vr.gr.

Ik ben een stille lezeres in dit topic maar Albert, lekker blijven posten hoor.
Ook ik ben weleens langer afwezig en dan vraagt ook niemand zich iets af, het zij zo.

Greetzz Renate.

3 maanden internet staat gelijk aan een jaar in werkelijke leven.

SimcaHarm: "En dan heb je ook wel een leuke streetvieuw, maar dan anders"...

kut2k93bk1rub088ou9u.jpg

Hé Harm, nu nog een Tagora, dan is het o zo unieke plaatje in Nederland pas ECHT kompleet...:D:D:D
Simcat

P.s. Geen onaardig optrekje, dusss.... Zo!

Terug
Bovenaan