simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Simcat zei:
Volgens mijn gegevens staat deze, geschorste, Horizon 1,5 GLS van 24-6-'83, vermoedelijk bij de 3e. eigenaar ervan, in Lunteren te koop. Ik heb gegevens van de verkoper. Dus wie geïnteresseerd is even een PB-tje.Laatste APK.-datum 19-9-2008.
Simcat

De eigenaar (hier Sjaakie-NL geheten) bood de auto eind 2008 nog op dit forum te koop aan. Ik was toen wel geintresseerd, maar door de lange wachtlijsten bij het CBR liet het rijbewijs voor mij op zich wachten, en mede daardoor is dat hem toen niet geworden.

Aangezien de RDW helemaal geen gegevens meer kan leveren van dit kenteken, en bij VWE 'gedemonteerd' staat aangegeven, vrees ik dat hij uiteindelijk toch gesloopt is. Immers, als je een auto schorst zal de APK verlopen maar verdwijnt het kenteken niet uit de database.

Hierbij enkele foto's van een Simca Aronde.Deze Aronde stond als reclame object bij een garage met de naam; La Ronde in de plaats La Ronde.
De eigenaar gesproken en de Aronde was van 1955 en was niet te koop en de bedoeling is om auto te restaureren maar de fransen kennende
zal dat wel niet gebeuren
GroteFoto-TRE3OA4N.jpg
GroteFoto-UEXIK7YX.jpg
GroteFoto-UDEWUEXT.jpg

De Horizon staat inderdaad nu geregistreerd als gedemonteerd, het kenteken is dus ingeleverd bij RDW... dit betekent in de praktijk dat we deze Horizon hooguit nog in onderdelen weer op de weg terug zien.

Tsja, veel intresse is er nu eenmaal niet voor deze wagens, en een restauratie is economisch al helemaal niet haalbaar... voor minder dan 2500 euro koop je al een perfecte en roestvrije Horizon.

Hallo,

Er staat onder onderdelen Simca nog een redelijk zeldzame Horizon SPL kompleet te koop.

https://auto-onderdelen.marktplaats.nl/oldtimer-onderdelen/481666475-talbot-simca-horizon-spl-special-onderdelen-compleet.html?bids_favs_added=1&return=eJxlj91qwzAMhd8lkN45v23aOoTSvcjwbI%252BI2JGIFbZ17N2n0A4KuzA6x0eSPxvd6G%252FQVZ90fax0lrxZ7NiPzKTLckLycxHNMjEFYzgVcyjvLQWNdPkMQ71zaWDM22udty8OREgNLPUGJDK9u%252FRIabutREQJrvMa%252FQJW7PQhlk14Q86bQ1ONuMANZ0kwbQubHdE6VDvCxBadH87nrs160PWG3Z505iAJ4NcrsI9%252F8GZlVDg7vzgf%252Fn8Dg2MQgqeWcn%252Bqu67bHw%252FqTqMSRGvUg0fJG3K8BROeppTFSMF7LkaOIet%252FfgEbHXMB&fta=eNot02tu5CAMAOC7RNr%2BNg%2FziuYKe4XKgGmjTZtokmmrVr37Ymb%2BfQL8gDiUfPo5UkjT7bo%2Bf9B6TPORok7T13pRT%2FW4nFtSc13SvJ7pe9nno9Wjr%2BxngvltT%2B%2B3N74uZf73mU5a83b%2B0fC6XZfv7X3ejiXpp32%2FXeBp346zbJUvMTojNWyadnrhaV56tiOZNC11FHfo0qRKRkLKXwIfrRkwHEkApWB9bOn4AJSxBYV1BxFja4LIzliBKb10R2wuNCWwCkbmUJh4wEblUGCIo6z42teCIKscJLO33lg%2F4LC0B4Ik9KraNg5DxtGPywpGlAscilzH9XgnPTuNBSQcdcPRM0JszXXYWkurA7kUubLNHNyAQRtAoCNqSWiqsU36MdiTyhljXQsCnT3qByBKlHLsspRQmJnkglCddb1WbgW8bwIqIbDA%2BwxegMhRwBQQ8A6L7g4T6x26ggBKHYdrY2OLAMGjJCyh70pU8Z7kW%2BTefaj9xXIukeQxc86EnAW2chBEg8G5O3wQOAvAEuWUL1ZWEBxEqdUfJ3iBaR69tKEzNCW1lLVaSfPAMcpnosZWm94Yce1BJCBmqUVsWwxVYKIlK4Op%2Boye2071eF75%2FeV8ldkF%2BV3S9EZfzzLOfYLrmOf%2BB9HnNP998GOaKUH6%2Bf39DxUTC40%3D

Nog iemand interesse?

Groet Harm

heren,

volgens de advertentie 74 km!!!! simca 1100 glx

https://auto.marktplaats.nl/oldtimers/475537085-simca-1100-glx.html?return=eJxdjl1qwzAQhO8SsN9kraSGNDKmJPQiwnaxsP7wrmlI6N27KqHQ6mVmPs3AOqvsw1vo0Ro42QPObhuXfiEqVso1lzl10W0rleAcYZeCdDtlgTKHiXycN5SrDznOxJZcmgQIDQIAxBrlqMypWyiGt1sYVDvhQLkxl8Zcg2I9q%2Bo0O%2B6xLZGt5m0HUKPj%2BPIbJ%2F%2BcEuvdF7b4MWFd13KltRb545J2Ps2Ple9PnrHudVvKPkBLyPe4z%2BZ41a%2FN8Z0VWAZlzF8afaoc%2FlF3%2B2mf%2BR36r286BV0N&df=1&fta=eNpdUsFu1DAQ%2FZWVD%2BUEGjtxEk%2B0h1ZwqEAcAHGpqsqOnSVqko02TrtQ7b8z4%2BxWBZ%2Be%2Fd74PY%2FHYokvM1YolkP%2F8GT7WdQzypwOjv1WXvl5G%2FdY9xKNrHuFMivraUAFAB8A6slifoa%2BI1nEP91Uz62nO%2BopItTDhOMyhEPX1NNC%2B%2F3cobqapmULV3EmB%2Ft8p6r7O7jfyiy77IZuvCfBZWePxBpaHC5HMdldEHVHHjNmKDqfUqvCoJCN0wra9kggt6WXBDJd0Iv4BGxTMqUrGZwnYJ3XzhHIdVM6fZQuNCE4w1UWQlawWFcGLIO28iEnYFrpdcMgyAJYrL2SJiMgS2eUSxZZm9xNWRmjmAKgQj4pMgDWFEWrc4rhlCUTDlYFsk3AVD5nr6p0tuIqyAM0LK5aUBA4YWuKkoOVtlQ5AdcWyjrFQAeti%2FSX1KC4n6yfH%2Fow7uIvbhwQQc2ixj5wL6l9HhW3EIV9FrVFiS%2F0TxUjyQNCxO1HsSpUxUCj%2BGJd6Nd5QfG56%2FdDiOEwRzv6dCpR3NjmMYz%2Bqx1Cqpb%2FCzfXS9y%2Fmy9Jr2M8dG6J4cfvKZz9JIg17vf9Id6OPhzF%2Bu9yZWhWaV5%2B2n4J5y0PJK8La4%2BvLEeVOrFvRAWKpJhf3w5niywT9Wl9S1KkN%2F8r49yweb9R6cbN47BWAIpvdtyFm7DrxmRNsnOiRHxa20SNPM%2F26bT%2BwBNfD%2FhyOv0FKpgQeg%3D%3D&fta_ind=5&fs=1

komen er nog mensen naar de matra -meeting van carjoy?

ik sta daar met een hele lading modellen!

uit eigen collectie (show)
of nieuwe en oude modellen te koop aangeboden!

allemaal simca-matra-talbot modellen!

thoontjepower zei:
komen er nog mensen naar de matra -meeting van carjoy?

ik sta daar met een hele lading modellen!

uit eigen collectie (show)
of nieuwe en oude modellen te koop aangeboden!

allemaal simca-matra-talbot modellen!

Ik doe m'n best.
Als het me nog lukt om voor deze datum de laatste kinderziektes weg te werken dan kom ik ook met de Grand Raid.
Maar ik beloof nog niets... ik wil namelijk wel veilig en zonder sleutelpauze's op eigen kracht heen en terug kunnen rijden.

Afgelopen zondag het gehele wagenpark eens op rij gezet, gewassen en gepoetst...

...dit is inmiddels ook een dagvullende klus geworden.:)

Beste medeforummers,

Op de, Duitse, clubsite staat reeds e.e.a. te lezen betreffende het komende Simca-wereldtreffen van 2012.:LOL:

Ruim op tijd voor eenieder vrij om te kunnen regelen voor dat treffen natuurlijk. Een ABSOLÚTE must voor de liefhebbers van de merken Simca, Talbot, Matra, maar óók René-Bonnet, Matra-Bonnet, Matra-Sports, Simca-Matra, Talbot-Matra, Simca-Chrysler, Chrysler-Sunbeam, Talbot-Sunbeam èn Chrysler-France. Om maar even een indruk te geven: Vorig jaar stonden er op het Simca-wereldtreffen in Bastogne in België maar liefst 455 auto's!!! o_Oo_Oo_O ÁÁÁDEMBENÉÉÉMEND... :):):)

Héél opmerkelijk overigens was dat op dat treffen in Bastogne GÉÉNÉÉN Simca- Talbot 1510 te zien was... Dan maar een paar foto's van één van mijn twee 1510's op ons forum.

Logische vraag van jullie natuurlijk: Simcat, waarom ben jij dan niet met die auto daar geweest? Dat komt omdat ik met de kleine nòg zeldzamere Samba "Bahia" ben geweest. Daarnaast, deze 1510 staat als sinds 1994 stil en daarvoor nogeens zo'n 10 jaar! De auto heeft in wezen dus maar goed 2-3 jaar op straat gelopen. Inmiddels loopt de motor wel weer als een zonnetje en alle verbruikers werken weer naar behoren. Maar goed om hem te presenteren op dat wereldtreffen in 2012 moet hij wel weer als 1510 SX automaat in hart en nieren daar staan anders kan ik hem hier in België niet gekeurd krijgen. Dàt kost echter nog het nodige werk... Helaas nemen andere zaken mijn tijd te over in waardoor de auto moet wachten op zijn transformatie terug naar het origineel.

Yep, goed gezien mensen, het gaat hier om een, Belgisch, exemplaar. Maar goed ik woon dan ook in België. Is 'ie niet PRÁCHTIG mooi?!
Kenners tussen jullie zou meteen zijn opgevallen dat de auto op divers, technisch vlak, helaas is teruggetransformeerd naar een Simca 1307 GLS dan wel 1308GT, echter ÀLLES werkt! Alle technische componenten in het dashboard zijn van 1307 GLS dan wel 1308GT en ook de motor en de (4-bak) zijn van zo'n type Simca in deze Talbot gezet. Zelfs de velgen zijn van de 1307 LS/GLS serie of van de Solara LS/GL/GLS. Natuurlijk horen op deze 1510 SX Pedrini-velgen van Talbot. Die liggen al in de originele dozen te wachten. Ook de remmen zijn teruggebouwd naar ATE terwijl vanaf 1980 op de 1510 enkel maar Girling op de 1510 reeks zat! Men zou denken dat het om een omgebouwde Simca 1307 GLS dan wel een Simca 1308GT naar Talbot 1510 gaat maar niets is minder waar. Het is ECHT een Talbot 1510 SX automaat van '6-'82 waardoor aldus voor de belgische en overigens ook nederlandse markt een zéér laat exemplaar. Divers onderzoek bij de politie, vóór aankoop van de auto, door de toenmalige eigenaar niet bezwaarlijk bevonden, bevestigd dat het echt om de vermeende 1510 SX automaat gaat is die de papieren ervan bevestigen.
Ik wilde natuurlijk geen omgekatte auto kopen.
Knap gedaan dan zo'n 1510 terug transformeren naar het oudere model. Op zich is de tellerunit uit de oude serie in het dashboard best klassiek te noemen. Klassieker zeker en daardoor wellicht iets mooier dan die van de 1510 GLS/SX dan wel Solara GLS/SX tellerunit.

Rest de vraag waarom je zo'n auto dan terugbouwd, ik bedoel àl dat werk... Nou, de eigenaar van de auto vond dit mooier.... (hahaha, lachuuuhh....) Hij zal wel geen onderdelen meer gekregen hebben toen hij de auto in 1994, na zo'n 10 jaar stilstand, weer vlot wilde trekken.
Inmiddels weet ik uit ervaring dat zo een auto, in België, NOOIT weer gekeurd kan als deze met deze omgebouwde zaken ter keuring wordt aangeboden. De auto klopt dan nl. op geen enkele wijze meer met het origineel onder het gegeven chassisnummer voor België vervaardigde "certificaat van overeenstemming" of "gelijkvormigheidsattest". Daarin staan alle originele af fabriek ingebouwde typegerelateerde zaken die hier echter compleet zijn veranderd. Bálen geweest voor de oude eigenaar toen de auto aldus niet werd geaccepteerd bij de keuring, haha. Wel opemerkelijk dan dat hij de auto aldus toch heeft gestald wachtende op betere tijden. Waarschijnlijk omdat de wagen nog zo strak en hard was en in 1994 zo'n auto ook al ver te zoeken was. In Nederland zou zo'n transformatie volgens mij geen bezwaar opleveren. Als alles maar werkt, haha. Maar goed, zelf wil je natuurlijk als liefhebber weer alles origineel hebben. Trouwens wil ik de auto weer op de weg hebben MOET hij wel weer hélemaal terug naar het origineel. Als je dan geen tweede 1510 SX automaat hebt voor de onderdelenvoorziening ziet de wereld er natuurlijk een stuk somberder uit en betekent dit soort praktijken een wisse dood voor zo'n auto waaraan je niks hebt daar hij in België nooit meer gekeurd kan. Zónde toch?!
In tegenstelling tot de oudere tellerunit vind ik de centrale verwarmingsdbediening en het gehele centrale dashboarddeel van het 1307/1308 dashboard zoals dat er nu aldus inzit weer NIET mooier dan de voor deze auto originele unit uit de 1510/Solara-reeks met daarin in soms in de GLS maar altijd zeker in de SX opgenomen boordcomputer.
Natúúrlijk moet deze zéér zeldzame auto (gelukkig is het van origine ook nog eens de meest luxe 1510 als SX met automaatbak, teruggebouwd naar het oorspronkelijk origineel. Ook de standaard cruisecontrol hoort weer in deze auto. Gelukkig dat mijn 2e. (!) 1510 óók een SX met automaatbak is (nederlandse auto), die daarnaast zelfs een AIRCO (!) heeft. Deze auto werd in 1980 op Curacaou (!) nieuw verkocht en kwam in 1985 mee naar Nederland (!). De auto is aldus pas 25 jaar ná 1985 (!) belastingvrij geworden... In 2010 kreeg ik pas een brief van de RDW. dat de auto pas belastingvrij zou worden... Hoe KAN het verkeren?! Het is dus van 2 één wagen te maken.

https://www.club-simca.de/Index.html
Simcat

1jszka3415rdwvzc2jei.jpg

https://www.4x4fotos.nl/upload/files/1jszka3415rdwvzc2jei.jpg

1hed5f6ipsr81d1ynqbr.jpg

x6z9b541891hz514w4al.jpg

raq1r2em780uxj6xz6r3.jpg

hboxwnpglv1nzqfxhge5.jpg

8te5ltj317zducg8pri8.jpg

llievab935oq11w3c3ao.jpg

dwx0oquprlwyirdwvt5z.jpg

ps1nzdsyzvu8khl6vp0w.jpg

zxhsv6mh1mqvbdlzkaof.jpg

Simcat

Moeilijk kiezen?

Vandaag had ik Albert Brandhorst op bezoek met z'n Tagora in Oost Groningen. Op weg naar Duitsland om een mooie Solara te bekijken kreeg Albert
op de een of andere manier contact met z'n gebarentaal met 3 leuke Duitse dames in een VW Polo van een jaar of 30! Na dat de dames ons ca 5x hadden ingehaald op de snelweg gebaarden zij wel interesse te hebben in een kop koffie op de eerst gelegen parkeerplaats. Toen de Tom Tom aangaf dat we eraf moesten stonden we voor de moeilijke keuze: gaan we voor de 3 prachtige Duitse dames of voor de Solara... je raad het al, we kozen voor de Solara! Al zwaaiend namen we afscheid van de dames... Als ik straks ga slapen hoop ik nog te dromen van wat had kunnen zijn!

De Solara viel overigens niet tegen en op de terug weg heb ik Albert in het vestigingsdorpje Oudeschans laten kennis maken met de Groningse mosterdsoep op een buiten terras alwaar het 25 graden was. Bovendien hebben we naast onze eigen Tagora's nog een 3e bezocht bij Grarage Dijkhuizen in Oude Pekela. Tijdens dit schrijven trotseerd Albert met zijn Tagora de inmense hagelbuien in de buurt van Dordrecht. Al met al een leuke en uitdagende dag gehad!

Hoi Tagora,

Je bedoelt die grijze SX bij Famillia Park in de buurt? Daar zag ik een aantal met Novorox behandelde plekken op, op de foto's Verder wel een erg mooie en zeldzame auto.

\groet Harm

Tagoraliefhebbers opgelet.........

Op ebay-Duitsland staat een GLS te koop met 14.000 KM's.
Wie gaat hem halen ?????????????????

Groetjes Simca 1100.

Tagora zei:
IK!

SIMCA1100 zei:
Tagoraliefhebbers opgelet.........

Op ebay-Duitsland staat een GLS te koop met 14.000 KM's.
Wie gaat hem halen ?????????????????

Groetjes Simca 1100.

"Tagora", wij duimen allemaal met jou mee dat jij de nieuwe eigenar wordt van deze schier nieuwe Tagora kerel. Een unieke kans, gá ervoor!!!
Simcat

Hallo,

Erg leuk maar ik ben kennelijk niet handig genoeg voor ebay. Heeft ook iemand een linkje? Ben natuurlijk wel erg nieuwsgierig

En Tagora alvast succes.

Groet Harm

Thanks voor de link.
Ik moet zeggen dat ie er op de foto wel heeeel goed uit ziet, en dan die motorruimteo_O.
De prijs is eigenlijk ook nog wel te pruimen, niet weer gelijk zo'n mega prijs wat ze hier in NL altijd durfen te vragen.
Succes beste Tagora, hou je ons op de hoogte?

Stif zei:
Thanks voor de link.
Ik moet zeggen dat ie er op de foto wel heeeel goed uit ziet, en dan die motorruimteo_O.
De prijs is eigenlijk ook nog wel te pruimen, niet weer gelijk zo'n mega prijs wat ze hier in NL altijd durfen te vragen.
Succes beste Tagora, hou je ons op de hoogte?

De prijs zal waarschijnlijk nog wel hoger worden aangezien er nog geboden kan worden. Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Voor mij is een Tagora een bijzondere auto maar helemaal in deze kleur want die had mijn vader in de jaren '80 ook. Het is weliswaar
geen 6 cilinder SX maar toch. Simcat: ik ga er zeker voor en Harm, ik hou je op de hoogte.

Tagora zei:
De prijs zal waarschijnlijk nog wel hoger worden aangezien er nog geboden kan worden. Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Voor mij is een Tagora een bijzondere auto maar helemaal in deze kleur want die had mijn vader in de jaren '80 ook. Het is weliswaar
geen 6 cilinder SX maar toch. Simcat: ik ga er zeker voor en Harm, ik hou je op de hoogte.

Ik mis blijkbaar iets, laat eens een foto zien van de Tagora in kwestie?

Ooit had ik ook zo'n Tagora.
Maar toen de APK verlopen was heb ik hem gesloopt voor de motor. (Heb een Murena)
Eigenlijk heb ik daar wel een beetje spijt van want het was echt een geweldige wagen.
Ik heb in vele nieuwe luxe wagens gereden maar geen een benadert het Tagora gevoel.
Het stuur en de kenteken platen hangen nog steeds in de schuur als aandenken. :)

(Als ik de foto's zo bekijk dan moet ik me echt inhouden om niet een bod uit te brengen)

UberPrutser zei:
Ooit had ik ook zo'n Tagora.
Maar toen de APK verlopen was heb ik hem gesloopt voor de motor. (Heb een Murena)
Eigenlijk heb ik daar wel een beetje spijt van want het was echt een geweldige wagen.
Ik heb in vele nieuwe luxe wagens gereden maar geen een benadert het Tagora gevoel.
Het stuur en de kenteken platen hangen nog steeds in de schuur als aandenken. :)

(Als ik de foto's zo bekijk dan moet ik me echt inhouden om niet een bod uit te brengen)

Als dat kan laat eens een fotootje zien van jouw Tagora?

Kan haast niet geloven dat er zo'n "gloednieuw" exemplaar opduikt, en dan nog wel in de kleur van de mijne, en ook nog eens dezelfde SX wielen o_O
Heb me vaak afgevraagd hoe het plaatje eruit zou zien als ik hem volledig over zou laten spuiten. Zo dus ! Dan wordt blauw ineens weer heel mooi.
Wat een prachtkans Tagora, maar ik vrees inderdaad dat de prijs weleens omhoog zou kunnen schieten tegen het einde van de veiling.
Eigenlijk is deze wagen te mooi om mee te gaan rijden, zou niet misstaan in een museum.
In een klap zijn alle andere te koop staande Tagora's barrels, voorzover sommige dat al niet echt waren.
Als een mens toch niet al die dagelijkse werkzaamheden had zou je toch zo in je wagen stappen en naar Kaufbeuren rijden, al ligt dat dan kennelijk bijna in Oostenrijk.
Wow....(y)

g12 zei:
wat een pracht ezemplaar, ophalen die Tagora!

Zul je toch eerst nog even het hoogste bod uit moeten brengen, pas dan mag je die franse tank ophalen.:D

Maar ik hoop dat deze wel in handen komt van een liefhebber...

Ik zag tot mijn verbazing een van mijn Talbot in autoweek staan eindelijk waardering voor Talbot wat ik toch een ondergewaardeerde auto vind
30 jaar oud en alle confort van 2000 elektronische ontsteking was toen al normaal Deze Talbot is helemaal orgineel en heb ik wat nodig dan gaat er een belletje na mijn vraagbraak Patrick Lemmens die het altijd weer ergens de onderdelen uithaald Leuk dat er meer fans zijn
Paulus.

Vandaag is de Rancho geheel uitgelijnd, het was best nog een tijdrovende klus om camber/caster goed te krijgen met al die vulplaatjes... vooral als je er bijna niet meer bij kunt komen vanwege de Grand Raid-accesoires. (de relaiskast van de lier zit er pal bovenop gemonteerd)
De stuurhuishoogte afstellen daarintegen was een stuk gemakkelijker... met een hoop stom geluk heb ik tijdens de opbouw hier blijkbaar gelijk de juiste diktes vulplaten tussen gemonteerd, de meting gaf een correctie aan van slechts 0,12 mm weerszijden.

Ook heeft de Rancho gelijk 4 nieuwe Vredenstein-pantoffels gekregen met een sneeuwvlokjessymbool, gemonteerd op 4 Grand Raid-velgen... het beestje staat dus eindelijk op originele velgen. :cool:
Hiervoor heb ik die speciale Bab-Terre banden die op het dak en in de reservewielhouder thuis horen maar van hun originele velgen afgedrukt.
Onder de auto zit nu een Bab-Terreband met een gewone Rancho-velg (dit valt toch niet op), en voor ophet dak ga ik een gewone velg verlassen tot een Gand Raid-velg. (de wielhouder op het dak is namelijk niet geschikt voor gewone rancho-velgen, de band zou dan op het polyester komen te steunen i.p.v. op de houder)

Euromaster (en de daar werkende familieleden;)) bedankt voor deze werkzaamheden tegen een heel schappelijk tarief.

Aankomende zaterdag sta ik op de Alphense oldtimerdag met de Simca 1500 en de Simca 1100.
Zijn er hier nog mensen die meedoen of komen kijken..
Is altijd wel een leuke dag.

Ga zaterdag naar Carjoy, daar hebben ze ook een Matra-feestje.
Is voor de Rancho gelijk een mooie testrit van 2x 150 km, en hopelijk ben ik de werkplaats daar dan niet nodig.:)

Ow ja, het originele reservewiel zit ook weer op het dak met een zelfgefabriceerde GR-velg... ik vond het dak toch een beeje erg kaal en leeg.

Ongelooflijk hoeveel meetings er dit weekend zijn... o_O Had 5 uitnodigingen, van Matra club, EMW, Appelscha, Simca 1000/1100 treffen, Alphense Oldtimerdag. Heb een aanval van biedingen op de Tagora afgeslagen! Best wel spannend.

SIMCA1100 zei:
Hoi Jan,

Is het echt een "1000 onderonsje" of zijn andere modellen ( leden ) ook welkom ?

Simca1100

Hoi Simca1100,

De Simca 1000 is jarig en staat daarom in de spotlights (en met de 1000 ook zijn direkte familieleden, de 1000 Coupé en 1200S), maar natuurlijk is alle Simca-, Talbot-, Matra- en Sunbeam-familie welkom om dit feestje mee te vieren.

Zie ook de informatie op de site van de Simca & Matra Sportsclub

Hoe meer familie er naar dit feestje komt, hoe gezelliger het wordt.
Wel graag je komst aankondigen via de clubsite.

Vriendelijke groeten,
Jan Wakker
Secretaris Simca & Matra Sports Club

helaas ben ik niet aanwezig op de Matra-meeting met een vitrine gevuld met eigen modellen!

Maar wel met nieuwe en oude modelauto`s!!!!!!!

(met name rancho`s!)

op de Simca-1000-meeting ben ik hopelijk wel compleets aanwezig met vitrines!

overigeens kan ik nergens iets van een simca-1000-meeting dit weekend vinden!? wel volgende week in Ommen!?

tot morgen! bij Carjoy

Vandaag met mijn "nieuwe" Simca 1100 GLS naar Appelscha geweest.
Wat een mensen, auto's, tractoren, vrachtauto's, brommers, motoren!
Er was nog één Simca, de "nieuwe" Aronde van Simcaclublid uit Burum.
En wat een verhalen en gesprekken gehad met vooral oud Simca 1100 rijders, monteurs of mensen die
nog een warme herinnering bewaren aan ons merk.
Jammer dat er niet meer Simca's waren!
Om half 9 vertrokken en om vijf uur weer thuis, de Simca stond weer in de garage en toen begon het flink te regenen, maar
tijdens het evenement viel het weer alleszins mee, zelf het zonnetje kwam er nog even door heen.
Hopelijk volgend jaar weer meer Simca's, want dit evenement is echt de moeite waard!

Groet, Henk1100.

Simcat zei:
Ha die SimcaTI,

Een wáárlijk een memorabele dag gisteren...:p

Wàt een vondst mensen, waarbij nu EINDELIJK de bevestiging voor het ó zo belangrijke voertuig- en kentekenregister van de club dat deze 1100 TI van de eerste serie, daadwerkelijk, nog bestond.(y) Hetzelfde geld voor de 3 deurs LE.(y)
Ik had ergens al een grijs vermoeden dat het wel eens om deze TI zou kùnnen gaan. Eindelijk weet ik dan nu ook dat het respectivelijk om een 5 deurs TI en om een 3 deurs LE gaat. Meer dan de beide kenteken wist ik tot op heden nog niet van beide auto's . Jullie lezen het goed, jongens, ze MOETEN dus wel ooit een keer eerder door mij ergens op een foto gespot zijn of ik moet er op wat voor manier dan ook ooit van gehoord hebben. Maar goed dat voor de statistici onder ons, hahaha. De TI zal als eerste datum van toelating ein juli dan wel begin augustus 1974 moeten hebben, schat ik zo. Op dat tijdstip stond de tweede serie al te popelen op op de markt te komen. En dan te bedenken dat mijn 5 deurs TI (óók van de eerste serie en natúúrlijk óók in dezelfde kleur van 27 december 1974 (!) is ("DS" in het midden op het kenteken). Die heeft dus wel nog heel lang als nieuwe auto bij de dealer gestaan terwijl die tweede serie aldus al maanden op de markt was. Inderdaad vreemd dat de door SimcaTI gevonden wagen de 2e. serie-achterlichten voert. Vermoedelijk heeft er een keer een aanrijding plaatsgevonden waarbij meteen maar de auto werd "geupdate". Grappig toch dat de wandel van de geschiedenis zo gaat en dat wij vandaag zo'n auto juist weet terug ombouwen naar de oude serie zoals het in dit geval hoort, hahaha...
Ik herinner mij overigens vaag dat de LE volgens mij al eens ooit te koop heeft gestaan op Marktplaats. Dat moet dan in een periode zijn geweest waarin ik nog niet bijhield waar voertuigen te koop staan en vanaf wanneer tot wanneer.
Desalniettemin, hééééél bijzonder kerel, dat jij als TI-liefhebber in hart en nieren, DIT, geluk mag hebben en een ECHTE hollandse TI uit de oude serie boven water hebt mogen halen... Hélemaal kompleet nogdaarbij, "slechts" tot 1982 gereden. Dat zegt, doorgaans, niet dat een Simca die uit huidige zicht die, relatief korte, periode ook per definitie goed doorstaan heeft en dat zéker niet als rappe TI. Destijds was 8 jaar, althans voor een Simca en zéker voor een TI al behóórlijk lang. Vandaag lachen wij om deze feiten. Ik zou daarom wel eens graag de kilometerstand van de "Sumatra-rouge" TI i willen weten.
Daarintegen het feit dat deze auto van eerste eigenaar afkomt is vanuit huidig perspectief bezien schier niet te gelóóóven zeg, zóóó bijzonder is dat.... Wàt voor een práchtig verháál mensen...
Het zal beslist nòg mooier worden als de details bekend worden. Om zo'n auto, heden ten dagen te vinden MOET je welhaast uitverkoren voor zijn. Het KÀN bijna anders en zeker even zo zeer kan het niet mooier, dat deze schoonheid bij jou terecht kwam... De auto heeft maar liefst 29 (!) jaar op JOU gewacht die haar uit haar Doornroosje-slaap zou wakker kussen.... Om kippenvel van te krijgen... Wat zou ik DÁÁÁÁÁR maar wat graag bij zijn geweest mensen! Ik denk dat dat meerderen, zoniet allen van ons, op het forum hadden gewild. Aldus zien wij meer foto's van de auto's op het forum alsook zie ik de gegevens van beide auto's dan ook ontzettend graag tegemoet, kerel.;)
Simcat

Haleluja, Amen

Ik zit al uren te lezen... eerder al gezegd mijn eerste auto was een Talbot Solara 1.6 GLS 1983 (1991-1994 gehad)

Ik wil ook een TI ... helemaal jeugdherinneringen van. Wanneer is er een bijeenkomst, kom ik eens kijken.... mag ik dan rijden in een TI ? even ruilen met mijn Speedster...

henk1100 zei:
En wat een verhalen en gesprekken gehad met vooral oud Simca 1100 rijders, monteurs of mensen die
Om half 9 vertrokken en om vijf uur weer thuis, de Simca stond weer in de garage en toen begon het flink te regenen, maar
tijdens het evenement viel het weer alleszins mee, zelf het zonnetje kwam er nog even door heen.
Hopelijk volgend jaar weer meer Simca's, want dit evenement is echt de moeite waard!

Groet, Henk1100.

Appelscha is een geweldig evenement! Ik was er vorig jaar. Vandaag was ik bij een meeting van Elk Merk Waardig in de Achterhoek, dat was ook erg leuk. Ruim 500 kilometer gereden in de Tagora.

Tagora zei:
henk1100 zei:

Groet, Henk1100.

Appelscha is een geweldig evenement! Ik was er vorig jaar. Vandaag was ik bij een meeting van Elk Merk Waardig in de Achterhoek, dat was ook erg leuk. Ruim 500 kilometer gereden in de Tagora.

Toen ik wegging heb ik nog met een echtpaar staan praten over de Tagora. Na een paar keer kijken kwam er herkenning naarboven bij die mensen. Echt te grappig!

Even leek het of je een akelige deuk in het linker portier hebt zitten, maar gelukkig is het de spiegeling van een andere auto.

the Fox zei:
Even leek het of je een akelige deuk in het linker portier hebt zitten, maar gelukkig is het de spiegeling van een andere auto.

:eek: Ik schrok al!

Pedigreepaul: leuke foto's. (y) Niet veel later heb ik een leuke lange rit naar het Noorden gehad.

Er komt overigens weer een Talbot voorgoed richting Nederland, eind van de week vertel ik er meer over. (y)

deze jongen is van de partij in ommen met mijn dagelijks talbot 1100 ls.
helaas speedster,ik kom niet met de simca 1100 ti.
er zijn nog maar weinig ti`s die regelmatig op meetings komen.
dit jaar komt mijn ti ook niet meer naar buiten voor een ritje.

@matra:hoe was de rit in alphen?
met de 1500 en een 1100?
de 1100 is blauw van kleur?
ik heb de laatste tijd weer wat meetings gemist,wat ik jammer vond,maar door drukte kwam ik er niet aan toe.
dus zondag maar een feesie vieren op de meeting.
kom je dan met de grand raid muddy?
kan ik deze grande dame even goed bekijken in het echt,want foto`s zijn leuk maar in het echt bekijken is veel mooier.

hee TI
zal ff wat foto's erop zetten.
ik was met de gele 1100 die in de showroom staat.
de rit ging vrij langzaam en in de straat waar geparkeerd moest worden vrij lang staan wachten.
horizon-taal reed met de 1500.
maar door het langzame rijden en lang wachten kreeg de 1500 last van vapour lock.
met nog vele auto's die daar last van kregen.
dus laatste stukje maar geduwd haha.
wederom zoals altijd verschrikkelijk veel racties.
en ruim 30.000 bezoekers en meer dan 300 auto's.
mooi evenement waar we mischien eens met wat meer Simca's naar toe zouden moeten gaan..

simca ti zei:
kom je dan met de grand raid muddy?
kan ik deze grande dame even goed bekijken in het echt,want foto`s zijn leuk maar in het echt bekijken is veel mooier.

Jep, de grande dame komt ook mee... ik heb namelijk geen zin om de Horizon eerst nog weer te moeten poetsen.:)

Tagora zei:
Er komt overigens weer een Talbot voorgoed richting Nederland, eind van de week vertel ik er meer over. (y)

Volgens mij heb jij het over die schitterende, blauwe, Tagora GLS op Ebay.... Tjonge als DIE auto naar Nederland zou dat gewéldig zijn...
Simcat

Tagora zei:

Het is nu donderdag, dus morgen verwachten we een leuk verhaal met het goede nieuws.

simca1006 zei:
Tagora zei:

Het is nu donderdag, dus morgen verwachten we een leuk verhaal met het goede nieuws.

Nog ca. 10 minuten en we zitten al bijna op € 4.000,00 voor de Tagora!

:D :) :) :D (y) :LOL:

Zeg maar nee, dan krijg je er twee!

Heb de blauwe Tagora met 14.000 km binnen en tevens met TT-Jan een grijze gekocht in Frankrijk.
Voor de blauwe moet ik 2000 km rijden voor de grijze 1200... o_O

PRRÓÓÓFICIÁÁÁTTTT!!!!! Tagora met de aanwinst van deze ZÉÉR bijzondere Tagora GLS!!!
Krijg nou wat, NÒG een Tagora samen gekocht??!!! o_Oo_Oo_O
Het KÀN niet op!!! (y)(y)(y)...
Simcat

Terug
Bovenaan