Beste medeforummers,
Ik heb, heden, de stoute schoenen aangetrokken en inzake de Simca, eigenlijk Talbot, gebeld met de politie regio Hollands Midden en het verhaal van deze, vermoedelijk, achtergelaten Talbot VF2 verteld. Daar kom men mij niet helpen.

Men verwees mij door naar de gemeente Kaag en Braassem waar het dorp Woubrugge onder valt. Daar heb ik vervolgens heen gebeld en gesproken met meneer Michel Bril. Via de telefoon heb ik dhr. Bril laten inloggen op het forum opdat hij, wellicht de locatie van de auto kan herkennen. Dat lukte helaas niet. Dhr. Bril was bijzonder (klant)vriendelijk en buitengewoon behulpzaam

. Petje af voor de gemeente Kaag en Braassem inzake deze toch "vrij ongebruikelijke vraag" om het zo maar eeven uit te drukken. Dhr. Bril legde mij de situatie als volgt uit: De auto wordt, morgen, opgespoord door enkele Toezichthouders van de gemeente en vervolgens gestickerd. Als de auto dan niet binnen een paar dagen is verwijdert wordt hij vervolgens door de gemeente inbeslag genomen en voor 3 maanden gestald teneinde de rechtmatige eigenaar in de gelegeheid te stellen om de auto, alsnog, op te komen halen. dat zal vermoedelijk niet gebeuren immers is de auto bij de RDW. als gedemonteerd gemeld en was de laatste eigenaar vermoedelijk een sloper. Het kan natuurlijk echter ook zijn dat iemand de auto heeft afgemeld teineinde hem te stallen en ooit nog eens op te knappen en er nu de brui aan heeft gegeven en hem heeft gedumpt. Na een stalling van 3 maanden zal de Talbot verkocht worden om opdat de gemeente op zijn minst de opslagkosten eruit krijgt. Het moge duidelijk zijn dat deze Talbot geen honderden euro's meer waard is maar dat het duidelijk is dat liefhebbers vanuit de club proberen deze auto waarvan er een handvol van over zijn te behouden. Ook dhr. Bril zag dat wel in. Hij herkende het model nog van vroeger, haha.
Ik heb dhr. Bril mijn telefoonnummer en adresgegevens en telefoonnummer van mijn vriendin in Nederand gegeven opdat ik, natuurlijk mede uit naam van jullie medeforummers die graag willen weten hoe e.e.a. afloopt met de auto, bereikbaar ben.
Hopelijk redt de auto het alsnog een paar dagen en wordt hij niet gesloopt doordat vandalen, alsnog ruiten ervan ingooien en de boel kletsnat kan regenen van binnen of erger nog wordt hij in elkaar getrapt en of in de hens gezet...
Als de auto wordt opgeslagen, zo hoop ik, zal dhr Bril mij bellen opdat de 3 maanden opslagtermijn kunnen afgeteld worden. Hij heeft de link van het forum gekopieerd en weet dat wij er hier over kletsen. Voor opslag zal door de gemeente een kleine vergoeding per dag moeten worden geteld, hetgeen begrijpelijk is. Ik hoop echter dat gezien de uitzonderlijke situatie mbt. deze zeer zeldzame auto en waaraan inmiddels een aantal mensen uit de club en van het forum werken om hem alsnog voor de szene te redden een leuk stukje kan opleveren voor een plaatselijk blad alsook het clubblad Simcarama van de Simca Automobiel Club Nederland en dat de gemeente Kaag en Braassem over haar hart strijkt door de kosten zo laag mogelijk te houden om op die manier uiteindelijk eraan meegewerkt te hebben om deze zo tot de verbeelding van nog zovelen sprekende auto uit het neerlands straatbeeld van welleer te redden. Wordt aldus vervolgt!

Simcat