simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

foto's ?

e035.gif

Ik heb genoten van het kampeerweekend en wil de organisatie hiervoor nogmaals via deze weg bedanken.

Klik hier voor de foto's

Leuk evenement dat kampeerweekend. Mooie serie foto's ook

Volgend jaar weer?

Heb ik nog een dik jaar te gaan . Ik dacht ergens geschreven te hebben dat het aan het eind van het jaar wel voor mekaar zou zijn.
Maar eeehhh, dat gaat zeker niet gebeuren.:)

Ben nog maar hier: Status per 11 06 2011

Foto-OUOUGPNO.jpg

Foto-GJCNLNWP.jpg

Foto-XUPAAYML.jpg

De Simca is nu zo goed als kaal / leeg. Volgende keer maar eens een begin maken met stralen.

Grtz.

Ton

@ Matrancho ; wanneer ? want helaas zijn is de planning voor 2012 al hier thuis aangebroken...

Meestal staat rond die tijd bij ons een vakantie gepland, dus eh tja... enne kamperen ( in een tent of sleurhut) ben ik ook niet wild van...

@ grensrijder ; tja misschien kun je je dat niet voorstellen maar soms werken dingen bij mensen wel zo en dus weet ik vaak meteen of ik niet kan of wel mbt evenement. Hoef ik later niet af te zeggen...:cool:

sasso ik wens je veel succes met je 1100 ik ben zelf al 5 jaar bezig met een body off restauratie van een 1100 van 1973 , en heb hem bijna helemaal klaar maar de sierlijsten en dat soort dingen gaat toch ook veel tijd inzitten ,maar het maakt een simca 1100 wel helemaal af nogmaals succes

kwassie zei:
sasso ik wens je veel succes met je 1100 ik ben zelf al 5 jaar bezig met een body off restauratie van een 1100 van 1973 , en heb hem bijna helemaal klaar maar de sierlijsten en dat soort dingen gaat toch ook veel tijd inzitten ,maar het maakt een simca 1100 wel helemaal af nogmaals succes

Hallo kwassie,
Je hebt een nieuw profiel hier zag ik. Want dat soort grote restauraties word ik wel nieuwschierig van. Foto's?

succes, groet Harm

Hoi SimcaHarm,

Met wat voor 1100 ben je aan het restaureren ?
Is het een bekende auto binnen de Simcaclub ?

Simca1100.

SIMCA1100 zei:
Hoi SimcaHarm,

Met wat voor 1100 ben je aan het restaureren ?
Is het een bekende auto binnen de Simcaclub ?

Simca1100.

Een 1100 heb ik niet zelf helaas, maar een grote restauratie is altijd mooi om te zien. Vandaar mijn vraag om foto's. Ik vind de klus van Sasso ook wel erg enthousiast. En is ook erg leuk om de foto's daarvan te zien. Mijn grootste project was een Ralley, en er staan nog 2 1308 -en en een Samba Cabrio te wachten, maar die foto's moeten nog gedigialiseerd worden.

Groet Harm

simca1006 zei:
@ grensrijder ; tja misschien kun je je dat niet voorstellen maar soms werken dingen bij mensen wel zo en dus weet ik vaak meteen of ik niet kan of wel mbt evenement. Hoef ik later niet af te zeggen...:cool:
Plan jij maar tot 2012? 2022 is bij mij al volgepland.

:)
stoterstangen90 zei:
simca1006 zei:
Plan jij maar tot 2012? 2022 is bij mij al volgepland.

Heerlijk, zo'n georganiseerd persoontje !

Vandaag ben ik naar de Historischedag te Sint Maarten (NH) geweest.
We hadden 10 Simca's naast elkaar staan en er zijn zelfs Simca's geweest die ik helaas niet heb gezien.

Klik hier voor de foto's.

Vandaag zag ik een Duitse Samba rijden met een Eriba-caravan aan de haak. Daarachter tufte een Citroën LN.

Hij ziet er best echt uit. Een leraar mij bij op de basisschool had ook zoiets, een zwarte meen ik.

Neuh... meer het type "eeuwige rocker", als ie de klas niet kon houden, ging gitaar spelen ! :cool:

Mooie Talbot Horizon op Speurders:

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/simca-talbot-horizon-sx-1-5-automaat-1980-oldtimer-apk-nieuw-83542481.html?q=simca

Heb gisteren de Grand Raid naar de spuiter gereden.
Was best wel een winderig ritje zonder de stoelen, portieren en ruiten erin...:cool:

1341252671_5_USQR.jpeg

Gisteren een nog erg leuke Horizon gekocht. Een Sherlock uit 1985. Daar ben ik erg blij mee. Nog even aanpakken om de APK in stand te houden maar is redelijk goed te doen. Gekocht van een mede SACN clublid. Heeft iemand nog goede stoelen?

Groet Harm

Harm,
ik heb je even privébericht gestuurd voor stoelen.
heb de groene Matra hier staan.
zal binnenkort foto's posten hier.

Apart. Ik zag hem eind van het weekend bij Hilversum en dat lijkt me vanaf Veenendaal niet de kortste route naar Duitsland.

Zo, hè, hè, ik ben er ook weer eens...
Kreeg weer eens geen mailtjes dat er nog berichten waren geschreven op het forum. Moest dus wel ff bijlezen, hihi.
Ik lees dat de Grand-Raid naar de spuiter is gegaan. Tjonge niet alleen ik PÓPEL om de foto's te aanschouwen van het resultaat... Eén ding weet ik zeker, het zal ÁÁÁDEMBENEMEND mooi zijn...o_O
Simcat

Hoe staat het eigenlijk met de gele 3 deurs 1100 van Hollunder waaraan SimcaTI aan het lassen was? Is de wagen inmiddels ook al klaar gelast aan gene andere zijde?

En Ton, dat schiet ff lekker op met jouw witte 3 deurs! Hoe ver ben je nu?

Sorry mensen dat ik er niet bij was op het kampeerweekend. Hoewel eerst toegezegd kreeg ik alsnog géén vrij... BÁÁÁÁÁLEN MAN....:(
Simcat

Ben er trouwens even tussenuit geweest en waar kan het anders dan naar Frankrijk. Heb daar op een "Brocante" (Rommelmarkt) twee práchtige Simca's gezien. Beiden kéurig geresatureerd. Het betroffen een Simca "Six" uit 1939 en een Simca Cinq "Spider sport" uit 1936. Had ik nog nooit gezien dat model. Wat een PRÁCHTIGE auto zeg... Foto's volgen weldra.
Ook een bezoek gebracht aan hèt Mekka voor de Matrafans onder ons het Musée Matra in Romorantin. Wat was het weer watertanden daar.... :D:D:D
Voorts heb ik toevallig één enkele 1100 in het wild zien rijden in Fontainebleau. Wat een mooie plaats zeg... PFFFF. AAADEMBENEMEND mooi... Geen één Talbot gezien trouwens. Jammer... Wel diverse R18's en natúúrlijk enkele R4-tjes (al zijn ook die BIJNA verdwenen uit het straatbeeld in Frankrijk. Een héle mooie R8 Gordini alsook een Dauphine Gordini mochten niet ontbreken. Helaas lag bij het spotten van deze laatsten het fototoestel in de auto... (excusez moi mes amis, ahum...). Ook nog een paar hier uitgestorven Renault Trafic en de grotere Master gezien en dat in allerlei uitvoeringen. Zelf een paar 205F-jes gezien. Deze in Nederland nooit verkochte Fougonetteversie van de 205 is in Frankrijk nog wel eens aan te treffen. Ze zijn aldaar tot het laatst in productie geweest. best een erg handige auto die een zee van laadruimte biedt. Voor dat type 205 kon ik nog wel eens warm lopen denk ik. Dat heeft hiero echt NIE-MAND. Ook nog een héle enkele R18 gezien, een heuse (latere) Visa en zijn bestelbroer de C15 ook nog gezien. Opvallend was daarbij dat die C15's allemaal kéurig in conditie bleken... Geen rotte plekken te vinden... Konden zo nog wel 10 jaar mee zo leek het. Zal dus ook wel gebeuren denk ik. Oh ja en ook nog een 305 type 2 stationcar gezien. Zie je ook niet meer op iedere straathoek staan. Uiteraard de nodige 5-jes gezien en dat van zowel het latere type alsook het oudere en ook wéér in puike staat... Leuk was om ook enkele 5 deurs 5-jes te hebben gezien. Hier BIJNA niet vrkocht. Stom eigenlijk want best leuk èn handig bovendien. De 5-jes zijn in Frankrijk, zo bleek mij, tot 1998 (!) gebouwd en de laatste exemplaren zijn zelfs in 2000 verkocht zo vertelde mij een dealer in Tours. Dus die zullen wij (hopelijk) nog wel even zien in Frankrijk. Naast de nodig e J5's ook nog een enkele J9 gezien. Ook al jááren hier uit het straatbeeld verdwenen. Je wet wel dat type bestelwagen die 2 van die schuifdeuren had aan de cabine. Neen geen HY of HZ ("golfplaatmodel"). De laatsten heb ik ook niet gezien trouwens. Wel natúúrlijk de nodige Deux-cheveaux en Diane's alsook Méhari's gezien. Oh ja en dan óók nog twee afgejakkerde 104Z-jes. Het kortere broertje van de Talbot Samba. Tja en dan nog een 57-er Simca Aronde zien staan alsook een groene Simca 1000 bij een sloper vóór aan de afrastering. Laat nu de batterijen van mijn nu wel meegenomen fototoestel leeg zijn... Al met al toch nog een erg leuke vakantie in Videlles, een gehucht 40 Km. onder Parijs in de Essone-streek.
Simcat

grensrijder zei:
Apart. Ik zag hem eind van het weekend bij Hilversum en dat lijkt me vanaf Veenendaal niet de kortste route naar Duitsland.

Lijkt mij ook niet. Ik zag ze zaterdagmiddag. Misschien een rondreisje Utrechtse heuvelrug aan het maken.

Ze vielen me zo op, omdat ik juist aan het rondkijken ben om een Samba (maar dan een dichte) aan te schaffen.

Martijn_vK zei:
Ze vielen me zo op, omdat ik juist aan het rondkijken ben om een Samba (maar dan een dichte) aan te schaffen.

Simcat moet er nog een kwijt, geloof ik. Een heuse Bahia.

Terug
Bovenaan