simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Martijn_vK zei:
grensrijder zei:
Apart. Ik zag hem eind van het weekend bij Hilversum en dat lijkt me vanaf Veenendaal niet de kortste route naar Duitsland.

Lijkt mij ook niet. Ik zag ze zaterdagmiddag. Misschien een rondreisje Utrechtse heuvelrug aan het maken.

Ze vielen me zo op, omdat ik juist aan het rondkijken ben om een Samba (maar dan een dichte) aan te schaffen.

Hoi Martijn,
Ik heb er zo één te koop staan. Het betreft een heuse "Bahia" met aldus o.a. het nieuwe dashboard erin. Het is het enige exemplaar wat nog bestaat in Nederland. Stuur mij ff een Privéberichtje, ok.?
Simcat

Nou, hier is die dan:

De rest van de foto's met bijbehorend verslag kun je hier vinden:

https://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1125&start=434

Zo, dat ziet er goed uit zeg(y)
Voor het eind van het jaar staat er een "als nieuwe" Rancho bij je voor de deur?

Grtz.

Ton

Zelfs in deze toestand zie je niet eens dat er een kunststof achterkant aan een stalen voorkant zit.

Je pakt echt grondig aan, Muddy ! (y) Natuurlijk is dat al eerder gezegd maar ik neem voor het nemen van deze weg in een project mijn petje af ! (y)

Een sloopauto en dan 'op aanvraag' vermelden bij de prijs... :rolleyes: Denkt dat bedrijf goud in handen te hebben?

Dit is volgens mij niet de KD-77-DK, deze zat namelijk linksvoor in elkaar, was nog veel rotter en stond op gewone Rancho-velgen.

Maar het kan zijn dat er iemand al tijd geld in gestoken heeft.
Of anders even chassisnummer controleren als je gaat kijken, de KD-77-DK heeft nr. VF831D331DX706170.

Zoekplaatje... even een vraag aan de kenners. Onlangs heb ik een partij Peugeotdelen gekocht en daar zat ook het een en ander aan Talbotspul bij. Het meeste is voor mij wel herkenbaar /herleidbaar, maar ik heb hier een Jaeger doosje met daarin een digitaal klokje. Zo te zien groene cijfers, strak design, de enige bedrukking is H linksonder en MN rechtsonder, Jaeger in 't midden. Onderdeelnummer Talbot 00 570 642 00. Kan ik niet thuis brengen en in mijn folderverzameling kom ik 'm ook niet tegen... Wie weet meer???

Dat lijkt op een klokje van een Solara of Tagora. Ze hebben allebei een digitaal klokje. Volgens mij zit die zelfs in een Horizon.

Zonder een foto ben ik echter niet honderd procent zeker van deze bewering.

Ik zag Matra en ik moest even kijken! Wij hebben vroeger een Rancho gehad. Leuk om die foto's hier te bekijken. :)

Haha ja, maar wij speelden er vroeger altijd leuk in, beetje safari-idee.
Heb er alleen rijdend in gezeten toen hij gesleept werd.

lion605 zei:
Zoekplaatje... even een vraag aan de kenners. Onlangs heb ik een partij Peugeotdelen gekocht en daar zat ook het een en ander aan Talbotspul bij. Het meeste is voor mij wel herkenbaar /herleidbaar, maar ik heb hier een Jaeger doosje met daarin een digitaal klokje. Zo te zien groene cijfers, strak design, de enige bedrukking is H linksonder en MN rechtsonder, Jaeger in 't midden. Onderdeelnummer Talbot 00 570 642 00. Kan ik niet thuis brengen en in mijn folderverzameling kom ik 'm ook niet tegen... Wie weet meer???

Klinkt als Tagora. Maar als je slim bent, Google je even op wat Talbot-dashboarden en dat weet je het zo. :cool:

speedtouch zei:
Muddy Bandit zei:
Kan haast niet, polyester roest immers niet....
;)
Dan heb jij nog nooit een Rancho gezien, ben je niet abuis met de Matra Bagheera of zo?:)

Ik kan ze wel dromen.:)
https://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1125
Ik weet uit ervaring dat er maar 1 roestgevoelig deel aan een Rancho zit, namelijk het chassis.

Maar euhhh.... Bagheera's staan op gelijke voet met Rancho's hoor, ik denk dat je de Murena bedoelt.

We hebben trouwens nog wel wat onderdelen van de Rancho, o.a. achterlichten, mocht er animo voor zijn, dan hoor ik het wel.

Lisc zei:
We hebben trouwens nog wel wat onderdelen van de Rancho, o.a. achterlichten, mocht er animo voor zijn, dan hoor ik het wel.

Maak maar foto's en een lijstje met prijzen, wie weet zit er nog wat bruikbaars tussen voor mij...;)

Muddy Bandit zei:
Lisc zei:

Maak maar foto's en een lijstje met prijzen, wie weet zit er nog wat bruikbaars tussen voor mij...;)

Of voor mij :LOL:

Hoi Muddy!

Oh jongens, wat wordt 'ie toch MÓÓÓÓIIII.....
Petje af joh!!!
Simcat

Vanmorgen op een parkeerplaats in Woubrugge een Simca (VF2 ?) bestelwagen in complete groene PTT telecom uitvoering, de BF-01-TV.

Nog met oude gele kentekenplaten en leek een soort van gedumpt, hij stond er gisteren ook al.

Heb foto's maar moet ze nog even van mijn I-phone halen.

Beste medeforummers,

Nog niet zo gek lang geleden, ik schat een anderhalf jaar geleden, hoorde ik op een Simca c-ubmeeting dat iemand wist van zo'n PTT-Telecom VF2. Ik heb geen idee meer wie daarover vertelde. De wagen zou ergens al heel wat jaren binnenstaan en nog volledig origineel zijn. Vermoedelijk gaat het aldus om deze auto. Het register kende deze VF2 nog niet omdat men destijds geen kenteken wist te noemen. Ik heb hem er thans in weggeschreven omdat deze auto (of het nu de bedoelde wagen is of niet) feitenlijk wel nog bestaat. Het rare is dat de RDW.-site de wagen niet (meer) kent. Natuurlijk zegt dat niets en kan de wagen nog steeds fysiek bestaan en geschorst zijn, want dan vindt je hem ook niet op de RDW.-site. Ik ben benieuwd wie de eigenaar ervan is en wat met deze zeldzame wagen gaat gebeuren mensen. Zeker een poging waard zich ervoor in te zetten! Het toeval wil dat iemand van ons leifhebbers de wagen ziet staan. Dat maakt het bijna zo dat men welhaast iets MOET doen de wagen te redden.

Ik ben benieuwd naar de foto's ervan!
Simcat

Hier istie dan, let dus op, foto's zijn vanmorgen genomen en de auto staat hier al twee dagen verlaten op die parkeerplaats.

pttsimca1.jpg

pttsimca2.jpg

Hij is door de RDW in ieder geval doodverklaard..

Datum eerste toelating: 11-11-1982(28,7 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling: 07-06-1988(23,1 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland: 11-11-1982(28,7 jaar)
Status kenteken: Gedemonteerd

mm is vlakbij mij.
zal ik er een papiertje op plakken met de vraag wat ermee gebeurt?

matra zei:
mm is vlakbij mij.
zal ik er een papiertje op plakken met de vraag wat ermee gebeurt?

Ja graag!!!. of de politie bellen voor info.
Ik hoor het heel graag

Groet Harm

Hoe kan dan nou? Wie redt hem?! Lijkt mij een heél goed idee even de politie bellen jongens. Zeker geen moeite als het ook nog geeneens ver weg is. Wie weet kan iemand de zeldzame Simca redden of in ieder geval behouden voor de schrootklauw en kijken dat hij elders onderdak kan krijgen bij iemand die hem zich wil aannemen om te behouden. Zoek maar eens zo'n VF2 met origineel NL. kenteken. :confused:
Simcat

Ik zou de politie er zondermeer maar even buiten laten:confused:... als deze simca op een openbare parkeerplaats staat breng je zo gelijk de eigenaar in de problemen, dat zal je niet in dank afgenomen worden.
Begin eerst maar eens te informeren in de naaste omgeving, of doe even een briefje achter de ruitenwisser.

Ow ja Simcat, die persoon die je destijds informeerde over die PTT-simca op een zolder in duitsland was ik.
Ik kan je alleen geen uitsluitsel geven of dat deze nu is... maar het lijkt mij sterk als het wel zo is.

De politie bellen is inderdaad een soort onbedoelde vorm van verlinken. Een auto met de status 'gedemonteerd' mag immers niet aan de straat staan. Mijn voorstel: laat de eigenaar gewoon in zijn waarde. Hij kan vast en zeker zelf prima bepalen wat hij met dit voertuig wil doen. :cool:

grensrijder zei:
De politie bellen is inderdaad een soort onbedoelde vorm van verlinken. Een auto met de status 'gedemonteerd' mag immers niet aan de straat staan. Mijn voorstel: laat de eigenaar gewoon in zijn waarde. Hij kan vast en zeker zelf prima bepalen wat hij met dit voertuig wil doen. :cool:

Ja je hebt gelijk. Ik heb gezien dat hij op VWE staat als gedemonteerd. Daar gelden voor betreffende sloper strenge regels voor en het is erg vreemd dat hij dan zo in beeld komt. Of hij is verkocht die nog het kenteken weer moet aanvragen maar dit is een rare status. Een auto die ik een dikke maand geleden heb afgevoerd staat ook met deze status op de site. Dus moet hij op naam van een sloperij staan.

Maar hij staat zeker op mijn wensenlijstje

Ben erg nieuwsgierig

Harm:p

Als je een kenteken wilt inleveren bij RDW heb je eigenlijk maar 2 keuze's: demonteren of export.
Voor export komt er dan nog de nodige papierhap achteraan, en als je demonteerd / slopen (evt. in eigen beheer) ben je ineens van alle verplichtingen af.
Sinds dat RDW bezig is om z'n kentekenregister op te schonen zijn er van veel van deze "slapende schoonheden" de kentekens ingeleverd, de eigenaar had namelijk de keuze tussen het jaarlijks opnieuw schorsen of afzien van het kenteken... vele voertuigen zijn sindsdien "gesloopt in eigen beheer".

Ow ja, ik ben ondertussen ook weer eventjes bezig geweest met mijn "slapende schoonheid":

grensrijder zei:

Mee eens, maar ik zou wel voorzichtig informeren naar de eigenaar en hem vragen of ie toch niet echt er van af wil.

ik ben vanavond bij de Simca geweest.
hij staat er helemaal alleen bij en helemaal vol met rommel.
ik heb de auto open kunnen maken en er een briefje ingelegd(schroevedraaier maakte zonder problemen het slot open...ssst niet zeggen:))
hier nog wat foto's..
1100groen-2.jpg

1100groen-1.jpg

1100groen-4.jpg

1100groen-3.jpg

o ja zal de gevonden Bagheera ook nog even laten zien..
ik gooi de handdoek in de ring, daarom is hij al gespot op MP.
voor mij word het wat te rigoreus om hem op te knappen..

Ik ga proberen om de laatste eigenaar te achterhalen.:confused:
Zou toch wel doodzonde zijn als deze doodgewaande en voor vuil achtergelaten zeldzame Simca alsnog ten prooi gaat vallen van vandalen en tenslotte de schrootklauw... Al kan 'ie maar gered en voorlopig veilig gesteld worden opdat iemand hem zich in rust kan bekijken en hopelijk aannemen. Ik bedoel zoek maar eens zo'n VF2 in Nederland mensen! Zo héél slecht of slechter dan menig andere Simca lijkt hij mij niet te zijn.
Waar staat deze Simca precies jongens?
Simcat

Terug
Bovenaan