simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Over een eventuele terugkeer van Simca las ik dit berichtje op "Autointernationaal.nl"

klikklik: Simca komt terug als concurrent van Dacia

Zou wel leuk zijn. Heb vroeger als klein ventje vaak op de achterbank gezeten van menig Simca 1000 of 1100 van m'n oom & tante en grootvader die een stuk of vier 1000's versleten had in de loop der jaren. Die werden dan gekocht en weer ingeruild bij Simca dealer/garage "Sukkel" in Hilversum.
Die inmiddels alweer jaren geleden verdwenen is.

Bah, AutoInternationaal. Eigenlijk moet je dat adres uit principe al niet vermelden, doet die site zelf tenslotte ook niet. Altijd maar exclusief en primeur, maar ondertussen kopieert hij maar wat raak zonder bronvermelding.

Voor zover ik weet is de bron van de recentste Simca-geruchten Autobild.

Verder niet on-topic, ik leer wilde alleen even daarover informeren. ;)

Hé Tripoux,

Ziet er puik uit man deze nieuwe Chambord(tu)
Simcat

P.s. Wel vreemd dat net vandaag nu ik het verhaal schreef over het nieuw te lanceren budgetmerk Talbot door Peugeot (PSA) opeens net weer wel nieuw leven in die geruchten wordt geblazen. Blijkbaar is er tòch sprake van dat e.e.a. gaat gebeuren en dat nogwel met de merknaam Simca. Ik bedoel als het gerenomeerde Autobild dat toch een aardige staat van dienst heeft en de Redactie daarvan vindt dat daarover een bericht geschreven dient, zal er wel iets van waar zijn. Het lijkt mij niet zo dat die redactie zomaar een artikel daaromtrent plaatst. Ik moet aldus mijn uitgesproeken vermoeden dat dat met een nieuwe Talbot en of Simca na het vertek van Christian Streiff bij PSA terugnemen. Maar goed des te beter natuurlijk. Ja toch?! Jammer alleen is dat de nieuwe Simca of toch Talbot naar alle aanschijn niet in West-Europa zal worden verkocht... Dat laatste zullen we toch niet hopen...
Simcat

Tripoux zei:
ddrman zei:
ik hoor dat citroen en peugot een nieuw leven in simca willen blazen

Een eigen ontwerpje van de nieuwe Simca Chambord (in plaats van zo'n foeilelijke 408):

peugeot508revealed3vifw.jpg

Wat mij betreft laten ze de nieuwe plannen met de naam Simca/ Talbot ook in de ijskast.
Destijds lustte PSA deze namen niet meer in de showroom, en nu zijn ze opeens goed genoeg om er de onderkant van de markt weer op te krikken?
Ik heb de Simca en Talbot destijds altijd als een volwaardig automerk beleefd, om daar nu een dumpmerk/prijsvechter van te maken gaat mij veel te ver.

A.BRANDHORST zei:
Ik vind het sowieso jammer dat zich van de gemiddelde bezoekers hier nooit iemand zich meldt in het Fransrijderstopic alhier, het is er gezellig en zo krijgen jullie (ik ook natuurlijk) toch ook veel leukere discussies? Daarmee bedoel ik ook dat diverse andere Franse auto´s ook heel leuk zijn, en aantrekkelijk. Zo heb ik bijv. ook nog een 505 , maar is mijn Solara ook onderdeel van mijn bezit.

Dus ik roep eenieder op wat breder te kijken binnen de fora op Autoweek!!

Ik heb een tijdje geprobeerd om dat Fransrijderstopic te volgen.
Maar het gaat mij daar een beetje te snel, en daarnaast lees ik te veel discussies (al dan niet persoonlijk gericht) dwars door elkaar heen waarbij de helft niet eens gaat over auto's maar over stamtafel-onderwerpen...:S
Daarnaast vind ik de moderne franse voertuigen eigenlijk spuuglelijk, maar dat vind ik van moderne voertuigen uit andere landen trouwens ook. ;)
Maakt verder ook niet uit, mijn persoonlijke intresses gaan echter meer uit naar de Matra (Rancho) gerelateerde forums en 4x4-forums.
Zo volg ik dus het Simca, Matra, Talbot en Sunbeam topic van het Autoweek-forum, Matramania.be en Modderpoel.nl met veel plezier.
En ik hoop dat de bezoekers van het Fransrijderstopic ook net zoveel plezier beleven aan hun topic, maar ik voel me daar echter niet zo in thuis.
Iedereen z'n meug zal ik maar zeggen.:-D

Ik ben op zoek naar een autootje en heb mijn oog laten vallen op twee Simca 1000's met kenteken 24-85-EF en 09-25-GR. Hier rondkijkende merk ik dat er mensen zijn die een soort register bijhouden van alle Simca's in Nederland. Ik was benieuwd of er ook wat over deze specifieke Simaca's bekend is.

https://cpcms.autoscout24.com/index.php?p=detail&a=vs2hmymfenqp&dgpge=2&sci=dbc70dea8a1157e3473d78dc8393c621cdc4196d&soO=asc&soB=make&soL=20

https://auto.marktplaats.nl/overige-auto-s/410031026-simca-1000-0-9-1968-groen.html?return=eJw1jNEKgzAMRf9FqI%2BaKoOtIqJ%2FUqzDYqvBRDY29u9L2Xw7J%2FfeWKPN2xtoyOgrmIwmu49zMzOjKctlw2ktot0XxmAtU7GG8lcpcMbuGVqdO2p5U3WvVT3gIQACQay%2FpZPzQinCM2KBlxcd6O7oXPI%2Fjqm3HnHa%2FSi6PETJx9Gq6lKBBkiljdLXKkc8WsiazxcnBTuR&df=1&fta=eNolTsuOgzAM%2FBdL7TkGqsBY3HrZr0Chod1ooUQNtGgR%2F94EbuPxvAw01oASNL%2F65m36QBJQKdDS13y2oZ5GsPgZSnpGxWIdxPt0Tvh3XsLdhqSYIjV4POehe7mb%2FH0Q3HAzp0yxUkrG4JCdvZ9rlRoKkDePjsRFb0AOcnavzi8gLrnTuiwXLlvTsjYRaFXlbbawtvdL3uZJytE1jd7Y0PTd8zH9pjSV5oMGszSpIGbavSEDmQ%2BJAWN1KAp9wP3xc6VjQ6RJtu1Qv5NaYd22L3JhV68%3D&fta_ind=3&fs=1

De eerste lijkt een stuk mooier, met die streep op de zijkant en witte bandjes, maar is ook een stuk duurder...
B.v.d

Even voor de volledigheid.

Ik heb inmiddels een nieuwe andere fan kunnen scoren.
Deze sit er ook al in dus maandag mag de 1000 weer lekker zijn werk doen.

Greetzz Renate.

Radar
ik kreeg vorige week van iemand voor mijn verzameling kentekenbewijzen deel 3 , ook 2 van een Matra Murena...

dat zijn de volgende kentekens, waarvan er nog 1tje bekend is bij RDW.

DP-25-YR
GY-65-PD

hebben jullie hier iets aan voor jullie register?

Hoi Radar,
De GY-65-PD is volgens mijn gegevens eind maart 2008 nog van eigenaar verwisselt. Daarvoor was hij vanaf juni 1990 bij de vorige eigenaar.
Simcat

leuk om te weten....
Is dat andere kenteken niet bekend bij jullie?

:S één nieuwe Simca! eerst zien en dan geloof ik het wel.

voitures de France

Ik heb er een dubbel gevoel bij: ze laten het merk eerst kapot gaan en naar zoveel jaar willen ze er weer geld aan verdienen.

Zo zwart-wit moet je het denk ik niet zien. Op dat moment was de tijd er niet naar om twee merken die in dezelfde vijver visten te voeren. Talbot stond toen niet op een lagere tree dan Peugeot, dus je kon spreken van rechtstreekse concurrentie. Aangezien Peugeot op dat moment alle zeilen moest bijzetten om uit een diep dal op te krabbelen (alleen de 205 liep echt lekker, de 405 moest nog komen), restte er eigenlijk geen andere keuze dan Talbot een zachte dood te laten sterven. Tegenwoordig kennen we een andere situatie. Alle volumemerken hebben een flinke sprong gemaakt in kwaliteit, afwerking en raffinement. Dat laat ruimte voor budgetproducten aan de onderkant van de markt. Renault sprong daarop handig in met Dacia en nu lijkt PSA hetzelfde te gaan doen. Het ligt dan voor de hand om een naam te gebruiken die bij de mensen enigszins is blijven hangen.

Renault heeft het roemeense Dacia nieuw leven ingeblazen, Volkswagen deed hetzelfde met de Skoda.
Dit zijn beide oostblokmerken die op deze manier eigenlijk gered zijn van de ondergang, deze merken worden nu weer op westerse kwaliteiten gefabriceerd en ook kwalitatief weer als goed en gunstig beoordeeld door de consument.

Als Peugeot nu bijvoorbeeld Lada of zoiets op zou gaan waarderen als onderkant van het Peugeot-gamma zou ik er helemaal geen moeite mee hebben.
Maar Simca/Talbot heeft destijds altijd op hetzelfde nivo gezeten als de Peugeot, en daarom zie ik nu de herintroductie van deze namen voor de onderkant van de markt meer als het onderuit halen van de naam Simca/Talbot.
Na de overname door PSA was Talbot nog wel even goed om te teren op het succes van de Horizon (en natuurlijk de Talbot Arizona die PSA gelijk maar gerebadged heeft), en de rest van het gamma moest maar zo snel mogelijk verdwijnen vanwege de concurrentie.
En met de samenwerking met Matra was het al idem dito, de opvolger voor de Rancho had ook heel goed Peugeot Espace kunnen heten i.p.v. Renault.

Eigenwijze fransen....:|

Eigenlijk maakt het voor Talbot niks uit of deze naam weer van stal gehaald wordt, is in het verleden ook al gebeurd. Vroegere tijden van de Talbot Lago bijvoorbeeld waren Talbots van een heel andere stijl/niveau dan in de jaren '80.
Dat mensen meteen negatief praten bij een budgetmerk is jammer. Indien PSA besluit Simca als merk van stal te halen, het model me aan staat en de prijs voor mij betaal/haalbaar is koop ik er een !

Dat het een budgetauto wordt, wil toch niet zeggen dat de merknaam onderuitgehaald word? Als het product kwalitatief maar deugt en juist dááraan schortte het nota bene bij de Talbots van de jaren '80. Ik zou bijna zeggen dat de merknaam nu een sprong voorwaarts kan maken.

Ja, ik reageerde op Muddy Bandit. Waarbij ik nog even wil aanvullen dat het merkimago van Dacia met sprongen is gestegen ten opzichte van het R12-tijdperk.

Ik heb goede herinneringen aan Talbot uit de jaren 80. Een oom van mij reed toen een Talbot Sunbeam Lotus. Dat was toen toch echt een serieus bommetje te noemen. Het mooie is dat er volgende maand een prachtig schaalmodel van verschijnt in 1 op 18. Die heb ik uit nostalgische overwegingen dan ook maar in Frankrijk besteld.

Eigenlijk was dat geen Talbot, maar een onvervalst Rootes-product, met nota bene het onderstel van de Avenger. Vandaar de achterwielaandrijving. De auto heeft slechts wat Simca-details, zoals de 1307-achterlichten.

Dat was zo ver ik weer de enige auto met alleen maar merknamen en geen echt typenaam.

Dat van die achterlichten wist ik, maar dat het onderstel van de Avenger was wist ik niet. Blijf er goede herinneringen aan hebben.

Er komt trouwens ook een heel mooi 1 op 18 schaalmodel uit van de een Matra Bagheera X.

Van mijn kant was het ook niet te negatief bedoeld, ik wacht alleen op een uitspraak van PSA wanneer deze plannen gerealiseerd worden.
Als het tenminste gebeurd.
Mocht hij uit komen dan is de kans groot dat ik een nieuwe Simca/Talbot voor de deur krijg.

Zou het er nog van komen dat ik (en met mij wellicht vele anderen) t.z.t. naar de dealer kunnen voor een nieuwe Simca Talbot?;)
Wie zal het zeggen. Ben wel benieuwd of het allemaal gaat gebeuren hoor. Wat mij betreft mag het.

Even voor het idee: Verkoper Dus u gaat voor de nieuwe Simca meneer? U heeft een inruilauto? Sorry... wat zegt u? Een......Simca??? Huuhhh ??Een Simca 1100.......?? Ken ik niet / Wat is dat / hoe ziet zoiets eruit?? Wat!! 43 jaar oud :O U neemt me toch niet in de maling hé? Even geduld aub meneer, ga even de chef erbij halen

We zullen zien. alvast ff toasten op Simca?? :-D

Grtz.

Ton.

Als ik de reacties zo hoor over de eventuele terugkeer van Simca/Talbot zijn de verkopen in aantocht !:-D

hallo allemaal
laatst heb ik geschreven dat ik wat ontevreden was over het clubmagazijn en aanverwante zaken die daar bij horen
nou ik ben vandaag eens naar het clubmagazijn geweest omdat ik er toch eens wou gaan kijken
ik moet zeggen dat het me erg spijt dat ik een paar mensen tegen het zere been heb geschopt met mijn commentaar
ik was me er niet van bewust dat ik mensen die zich daarvoor inzetten zo,n pijn heb gedaan
het is jammer dat het gebeurd is dat ik zo achteloos ben geweest om deze mensen zo negatief neer te zetten wat betreft hun inzet voor het magazijn
ik heb dat echt niet gedacht dat het commentaar zo hard is aangekomen
mijn verontschuldiging hiervoor echt mijn grote spijt hiervoor heren van het magazijn en andere mensen die zich voor de club inzetten
ik hoop dat het geaccepteerd wordt en dat we nu weer verder kunnen gaan met ons gezamelijk doel
het doel van de simca auto,s te bewaren en op de weg te houden
het magazijn heeft veel indruk op me gemaakt en voor de 1301 liggen gelukkig nog vele onderdelen
ik heb er vertrouwen in dat ik mede door de mensen die zich inzetten voor dit magazijn nog vele jaren kan genieten van mijn 1301
als ik op een zaterdag weer eens tijd heb kom ik zeker nog een keer langs met een leuke verrassing voor de mensen die daar werken
die hebben ze wel verdient na aldat werk in het magazijn
groeten van jan

Zo kennen we je weer Jan........
Fijn dat je het even recht hebt gezet.

Simca 1100.

Hebben jullie al gezien dat er op marktplaats Simca-onderdelen te koop worden aangeboden (o.a. voor de 1301)?

blijft mij verbazen wat er allemaal op you tube staat.
zo kom ik er een filmpje tegen van mijn eigen 1100ls die bij mijn werk geparkeerd staat.
https://www.youtube.com/watch?v=Z3Qa2nddmCQ
toch wel leuk dat de filmer niet weet hoe hij deze talbot moet noemen.

Zijn er nog mensen die twee stoelen van een Talbot Samba hebben staan? De staat van de bekleding doet er niet toe, deze worden opnieuw bekleedt, als het mechanisme maar goed is! Graag een mailtje: bx92@hotmail.com

Dank-dank-dank

Wat leuk, heleboel pagina's gelezen en foto's gekeken.

TalbotSolara-JN34RG.jpg

Dit was bij de grip en slip training van de ANWB

Mijn eerste auto, wat een heerlijke auto was dat, Talbot Solara GLS 1.6 van 1983 (JN-34-RG)
Ik kocht hem in 1990 met 183.000km en moest hem in 1994 met 286.000km vanwege laswerk aan de bodem wegdoen.. sloop..
Verder reden mijn ouders een stuk of 4 1100's en een gele 1100TI versie

simca ti zei:
blijft mij verbazen wat er allemaal op you tube staat.
zo kom ik er een filmpje tegen van mijn eigen 1100ls die bij mijn werk geparkeerd staat.
https://www.youtube.com/watch?v=Z3Qa2nddmCQ
toch wel leuk dat de filmer niet weet hoe hij deze talbot moet noemen.

Men heeft vaker moeite om een Simca of Talbot bij de juiste naam te noemen getuige dit filmpje over een Simca 1000 die als 1100 wordt gepresenteerd: boem.

hallo allemaal
ik heb een vraagje
mijn 1301 wordt niet al te warm
de vraag is weet iemand van ons welke thermostaat er in de 1301 moet
hoeveel graden die moet zijn
ik kan er met de garage niet uitkomen
die vindt 70 graden voldoende maar ik twijfel hier een beetje aan

Te koop voor één all-inprijs in Frankrijk: 3 (tu) Rancho's waaronder één zéér, zéér zeldzame, heuse, Rancho Découvrable!!! (:P)Deze Découvrables zijn slechts één jaar (1981) gemaakt... Ze zijn in Nederlands op één hand te tellen mensen! https://www.leboncoin.fr/voitures/162525856.htm?ca=15_s

Hier de foto's uit de bewuste advertentie mensen:

o5ikn16z3qq4rcmuc1s9.jpg

dq3vtwckkjn28v021e6d.jpg

j8ye4rmmbusrowqvdfz8.jpg

De 3 Rancho's worden verkocht vanwege vertrek naar het buitenland. Wie weet verhuisd de goede man wel naar Nederland. Scheelt een slok op een borrle als je de wagens niet meer zelf hoeft op te halen. Volgens de advertentietekst is de eerste dus de zeldzame Découvrable van 1981. Hij moet herspoten worden. De lopende wagen heeft sinds 2 jaar niet meer gereden. Voorts de grijze Rancho "X" die een andere motor nodig heeft. Tevens dient de bestuurdersstoel vervangen (Velours). Als laatste van de drie nog een basis-model Rancho met 70.000 Km. op d eklok van 1e. eigenaar. Bij alles gaat tevens een magzijn met onderdelen wo.a. carosseriedelen, electrische- en mechanische delen etc., etc., etc.
Al met al een zeldzame kans mensen!

Wie haalt ze naar Holland?!(:B
Simcat

the Fox zei:
Men heeft vaker moeite om een Simca of Talbot bij de juiste naam te noemen getuige dit filmpje over een Simca 1000 die als 1100 wordt gepresenteerd: boem.

Sow:O... da's een serieuse kreukelzone waar je zelf ook een wezenlijk onderdeel van uitmaakt.:}
Ik vraag me alleen wel af in welke staat deze Simca 1000 was...

Maar ik moet wel zeggen dat de Simca 1100/ Matra Rancho ook vreemde kreukelzone's hebben:

Hallo jongens,

Deze volledig doorgeroeste Rancho betreft eveneens één van die zéér zeldzame Découvrable's. Dus hij is automatisch van het bouwjaar 1981. Let maar eens op het alléén bij dat model geleverde extra ruitje wat zich net achter de bestuurderskabine, boven in de achterbouw bevind. Tevens kun je deze Découvrable aan de stalen buisprofielen bovenop de achterbouw van de wagen herkennen. Zónde... Alléén het Découvrable-chassisnummer en de specifieke achterbouw waren aldus op zich al méér dan interessant... In Nederland zoals jullie nu weten zéééér zeldzaam..... In de club zoekt iemand nèt dat ene smalle ruitje met een daarin geïntegreerde radioantenne... ZÓÓÓNDE MAN!:(
Simcat

Als je die radioantenne kunt missen, valt dat ruitje prima na te maken. Waarschijnlijk is het nog recht glas ook.

ginkelvanmichiel zei:
dat lijkt mij op doorgeroeste steunbalken aan de voorkant? (die waar de motor en ook de bak op rust? :P

Ik heb ergens gelezen dat deze met een aardige snelheid uit de bocht was gevlogen en een zweefduik gemaakt heeft naar een lager gelegen weiland. Het gehele voorfront staat opzij en het schutbord is een halve meter naar binnen geknikt op de A-stijlen.

Hallo Simca-liefhebbers,

Van de week weer naar Groningen geweest.

Afgelopen maandag en vandaag weer wat aan de Simca kunnen doen.

Foto-RUUQ6ZUE.jpg

Begint aardig "leeg " te raken.

Foto-UKHPC3RP.jpg

en we gaan vrolijk verder met de demontage.

Foto-MLCOSXW4.jpg

Tot nu toe valt het allemaal dik mee. De Simca heeft ergens in het verleden een "tectyl-behandeling" gehad.
Even de wielkuipbekleding eraf.
Foto-PZXGBJ73.jpg

Aaii !! :?Toch nog een "krokant" stukje? Zal gefikst worden.
Foto-YDPMFPJ8.jpg

Achterklep eraf. Zijruiten eruit.
Foto-8FQOGULM.jpg

Deursloten / handgrepen eraf. Voorruit eruit.
Foto-7LOAYD7T.jpg

Oké, Weer aardig wat kunnen doen. Simca aan kant, Tijd om (154 km comfortabel) op huus aan te gaan.

Volgende keer weer / meer.

Oja, Zo ziet het er onder de kap uit. Ook nog wel wat werk. Hele spul gaat eruit.
Foto-QDCYF68F.jpg

Grtz.

Ton

sasso zei:
Even de wielkuipbekleding eraf.
Foto-PZXGBJ73.jpg

Aaii !! :?Toch nog een "krokant" stukje? Zal gefikst worden.

Deze 1100 valt mij 100% mee wat roest betreft.
Dit "krokant" stukje is een berucht punt van de 1100/Rancho, en dit was bij mijn Rancho nog slechts symbolisch aanwezig... ik heb hiervoor een complete schokbrekertoren en asaanslag zelf moeten fabriceren.

Het probleem is dat er hier 2 (op sommige stukken zelfs 3) lagen plaat tegen elkaar aanliggen waardoor er geen roestpreventie bij kan komen.
Vocht en vuil verzamelt zich hier en doet vervolgens z'n vernietigende werk.

Vandaag op de Simca / Talbot / Matra nieuwjaarsreceptie geweest, een beetje tam, maar wel weer veel (bekende) en leuke auto´s gezien.

Een aantal mensen gesproken, maar ik miste Simca TI eigenlijk!! Jammer, heb ik altijd een leuk praatje mee, een gezellige jongen!

Hier wat foto´s...

sdc14748g.jpg

sdc14749.jpg

sdc14750f.jpg

sdc14751.jpg

sdc14752.jpg

sdc14753f.jpg

sdc14754.jpg

sdc14755t.jpg

sdc14756.jpg

sdc14757g.jpg

sdc14777.jpg

sdc14778.jpg

sdc14779k.jpg

sdc14780j.jpg

sdc14781.jpg

sdc14783.jpg

Vandaag was het voor mij een drukke dag op onze Winterbijeenkomst en vond het erg gezellig.

Ik had nog wat tijd gevonden om enkele foto's te maken.

Groetjes,

Ronald

wordt ik toch nog gemist!
sorry albert maar het is enorm druk met alles en nog wat.
en dan moet je kiezen wat belangrijk is.
simca staat heel hoog in het rijtje bij mij maar gisteren even niet.
ik kom je dit jaar vast nog wel een keer tegen en hopelijk rijdt de solara dan ook!
simca_1100_3.jpg

Ik volg dit topic ook al een tijdje, en dat bevalt me prima. Wat een leuke wagens zijn er toch gemaakt door simca/talbot/matra/sunbeam, etc Ik had me nog nooit eerder verdiept in deze wagens, totdat ik een aanbod kreeg waar het iets van ging kriebelen. Een Talbot Samba Cabriolet!

In november 2010 heb ik deze Talbot opgehaald

5171613041_150fc2127b_z.jpg

Een zwarte talbot cabriolet zonder kenteken. tot 2005 heeft deze in frankrijk rondgereden, daarna 1 jaar in NL, en in 2006 is deze auto uitgevoerd uit nederland.

Na een klein motorbrandje had de vorige eigenaar geen zin meer om deze auto op te knappen. Vanaf dat moment ben ik er mee begonnen. En werk zat/zit er nog genoeg in.

Om mezelf wat te voorzien van een goede motor, cabriokap etc etc een donor samba op de kop getikt. Deze was 3 jaar geleden gerestaureerd en toen was er een nieuw sonneland cabriodak op gekomen. Met de gladheid was de bestuurder helaas van de weggeraakt en had een forse boom geraakt. kortom, duidelijk een donorauto.

1004017.jpg

Dit gaf mij mooi de gelegheid om van 2 auto's 1 goede te maken. Hier heb ik in de wintermaanden al het 1 en ander aan gedaan:

- Cabriodak vervangen (check)
- Voorwielophanging vervangen (veel speling op wielen) (check)
- Roestproblemen (deels al behandeld)
- Motor overbouwen, de oude had te veel bluswater in de cylinders (check)
- Remleidingen vervangen (nog te doen)
- Diverse elektrische problemen oplossen (nog te doen)
- Polijstbeurt/schade wegwerken, ziet er nu echt uit als een franse ragbak (nog te doen)
- Kentekenkeuring bij de rdw (zie ik wel tegen op)
- etc etc etc

Het doel is om deze samba cabriolet voor de zomer begint rijdend te hebben met een geldig NL kenteken, en een verse apk.

De auto heeft ontelbare krassen/schades, en om deze weg te werken ben ik opzoek naar het kleurnummer van deze lak. Waar kan ik deze vinden? Of weet misschien hier iemand het kleurnummer van een Zwarte Talbot Cabriolet uit september 1982 ?

Hey Gozer, je komt natuurlijk wel naar de eerste voorjaarsrit in april? :-D

simca ti zei:
wordt ik toch nog gemist!
sorry albert maar het is enorm druk met alles en nog wat.
en dan moet je kiezen wat belangrijk is.
simca staat heel hoog in het rijtje bij mij maar gisteren even niet.
ik kom je dit jaar vast nog wel een keer tegen en hopelijk rijdt de solara dan ook!
simca_1100_3.jpg

RenSport zei:
Ik volg dit topic ook al een tijdje, en dat bevalt me prima. Wat een leuke wagens zijn er toch gemaakt door simca/talbot/matra/sunbeam, etc Ik had me nog nooit eerder verdiept in deze wagens, totdat ik een aanbod kreeg waar het iets van ging kriebelen. Een Talbot Samba Cabriolet!

In november 2010 heb ik deze Talbot opgehaald

5171613041_150fc2127b_z.jpg

Een zwarte talbot cabriolet zonder kenteken. tot 2005 heeft deze in frankrijk rondgereden, daarna 1 jaar in NL, en in 2006 is deze auto uitgevoerd uit nederland.

Na een klein motorbrandje had de vorige eigenaar geen zin meer om deze auto op te knappen. Vanaf dat moment ben ik er mee begonnen. En werk zat/zit er nog genoeg in.

Om mezelf wat te voorzien van een goede motor, cabriokap etc etc een donor samba op de kop getikt. Deze was 3 jaar geleden gerestaureerd en toen was er een nieuw sonneland cabriodak op gekomen. Met de gladheid was de bestuurder helaas van de weggeraakt en had een forse boom geraakt. kortom, duidelijk een donorauto.

1004017.jpg

Dit gaf mij mooi de gelegheid om van 2 auto's 1 goede te maken. Hier heb ik in de wintermaanden al het 1 en ander aan gedaan:

- Cabriodak vervangen (check)
- Voorwielophanging vervangen (veel speling op wielen) (check)
- Roestproblemen (deels al behandeld)
- Motor overbouwen, de oude had te veel bluswater in de cylinders (check)
- Remleidingen vervangen (nog te doen)
- Diverse elektrische problemen oplossen (nog te doen)
- Polijstbeurt/schade wegwerken, ziet er nu echt uit als een franse ragbak (nog te doen)
- Kentekenkeuring bij de rdw (zie ik wel tegen op)
- etc etc etc

Het doel is om deze samba cabriolet voor de zomer begint rijdend te hebben met een geldig NL kenteken, en een verse apk.

De auto heeft ontelbare krassen/schades, en om deze weg te werken ben ik opzoek naar het kleurnummer van deze lak. Waar kan ik deze vinden? Of weet misschien hier iemand het kleurnummer van een Zwarte Talbot Cabriolet uit september 1982 ?

HOi Rensport,

Je was me net voor met de schade Cabrio. Dat was inderdaad een hele mooie donor wagen. Mooi om te lezen dat hij goed her gebruikt wordt.
Ik wens je er veel succes mee

groet Harm

Muddy Bandit zei:
jan brinkman zei:
klopt daar rijdt ergens een rode 1100 uit 1977
ik denk dat de man ergens bij een albert heijn werkt in almelo

Deze persoon zit hier op het forum onder de naam Simca 1100LE, en werkt bij de school Pius in Almelo.
Ik heb deze simca al verscheidene malen gespot, de eigenaar echter nog nooit....

beetje laat maar goed,

@Muddy Bandit als ik dat geweten had was ik zeker even achter je aangereden heb op dit moment nl nogal wat problemen met de 1100 maar goed hij maakt zijn kilometers ook. sinds juni 12000 km mee gereden en heb nu een beetje schakelproblematiek. verder maakt de achterklep tijdens het rijden een vervelend geluid. en heeft een of andere onverlaat met zijn auto tegen de zijkant van de Simca aangezeten krassen etc. Maar dat moet aankomend voorjaar worden opgelost. Het schakelen is een ander verhaal, de koppelingspomp verliest nl constant vloeistof en dus druk. Aankomende week al de derde keer dat ie eronder weg gaat en hoop het dan toch op te lossen. verder een heerlijke auto en zou em voor geen goud willen missen!

Terug
Bovenaan