simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Hallo jongens....
Tjonge ik kreeg vandaag een mail van H. H. gestuurd omtrent het ongeval met zijn wagen... :eek: Naar verluidt was hij even voor een ogenblik afgeleid geweest met fatale gevolgen.... Ik heb het verhaal 3x moeten lezen en nadien na het zien van de foto's van de wagen een potje moeten huiilen...:cry: Wat hééft hij er toch een bloed, zweet en tranen in geduwd om zijn droom van een heuse blauwe 1308 GT "Exclusive" te kunnen verwezenlijken... Wat wàs hij trots toen de wagen EEEEIIINNNDELIJK klaar was.... Hoe wrang en vooral PIJNLIJK toch moet het nu voor hem zijn als hij in een moment alleen is en zich bewust wordt wat er toch is gebeurd... Waarom nu net hem?! Wat is het nut hiervan? Wat schiet hij ermee op? Waarom nu, ná al dat werk?
Als bestuurslid van onze fijne club van vrienden in de Simca Automobiel Club Nederland heb ik de eigenaar en degenen die hem lief zijn ALLE steun en sterkte toegewenst teineinde dit zware lot te kunnen accepteren, dragen en verwerken. Ik schreef hem: Zie het zo H., de wagen heeft jullie beschermd tegen die boom. Ik zegde hem alle steun toe zijn droom weer terug werkelijkheid te laten worden mensen... Ik geloof dat ik dat ook namens de forummers hier heb mogen doen. Daar ben ik maar wat trost op mensen! Hoewel ik eraan twijfel of deze wagen nog hersteld kan hoop ik dat H. met de hulp van het overige bestuur en de overige leden door dit diepe dal wordt geholpen teneinde de laatste vonk van zijn droom niet voor niets, alleen, uit te moeten laten doven... Ik heb hem al geschreven en gesmeekt de wagen niet in een wanhoopsdaad af te laten voeren naar de plek waar hij hem zó voor wilde behoeden. Straks ziet de wereld er weer een stuk anders uit en zal blijken hoe hecht wij in de club vrienden van elkaar zijn om elkaar te helpen ons aller dromen dus ook die van H. weer te doen opbloeien en te verwezenlijken. Immers zonder de hulp van anderen lukt dat gewoonweg niet. Hopelijk is er genoeg expertise of contact onder de leden en forumleden om de wagen te kunnen behouden voor het nageslacht en hem volledig en veilig te kunnen heropbouwen in volle glorie. Hopen wij voor hem zijn medepassagier en de wagen aldus enkel maar het àller- àllerbeste... De komende tijd zal het leren...
Simcat :(

matra zei:
hoe kon dit nou gebeuren??
klapband? wielophanging?

Hé Pedigreepaul,
Deze Solara ken ik maar wat goed hoor! Hij is van een lid uit Maastricht. Die heeft er wel 3 (!)(y). Wat zal 'ie blij zijn dat één van zijn auto's eindelijk is ontdekt doorforumleden, hahaha!

Pedigreepaul zei:
Nog een mooie verrassing gehad vandaag op de parkeerplaats waar ik geparkeerd had. Toen ik terugkwam stond deze Solara voor mijn lens..

Bedakt voor delovende woorden over de clubstand. Wij hadden er weer genoeg werk aan gehad. Trouwens iedereen bedankt voor het bezoek aan de stand en de goede hulp bij alles!!! Dat smeedt samen!
Simcat

@sasso,

Succes met de restauratie, en ik hoop dat je er hier ook regelmatig verslagen en foto's van post.
Je hebt in ieder geval een mooie werkplek tot je beschikking, en ik zie ook al wel dat je nog een aardig stevige basis hebt om mee te beginnen.
(mijn Rancho kon je voor de restauratie op deze manier niet eens meer optillen...:confused:)

Hallo Ton,

Welkom op dit forum. Wat goed zeg dat jij jouw 1100 gaat restaureren. Laten wij hopen dat het jou gaat lukken de wagen weer nieuw leven in te blazen. Hier op dit forum ben jij in ieder geval zeker van de nodige steun bij technische zaken en ben jij onder gelijkgezindten.
Wellicht dat ik jouw Simca 1100 inderdaad ken uit een ver verleden. Als hij id. een sticker van de club op de ruit draagt zou dat welhaast moeten. Als bestuurslid van de Simca Automobiel Club Ned. houd ik een register bij van alle voertuigen van d emerken Simca, Talbot en Matra maar ook hun zustermerken zoals Simca-Chrysler etc., etc. Meld even het kenteken, o.k. Wellicht dat jij mij een kopietje van het kenteken kunt sturen via een persoonlijk berichtje. Dan heb ik alle gegevens van de wagen alsook die van jou zelf en kan ik e.e.a. in het register wegschrijven. Wellicht interessant daarbij te melden van wie jij de wagen hebt gekocht. Ook dat schrijf ik dan weg bij het kenteken in het register.
Alvast bedankt! Simcat

Ik heb nog even rondgekeken op jullie clubstand bij de MECC, die blauwe Simca met "JA" in het kenteken is hier ook wel eens gepost als ik me niet vergis?

Mielcitrofiel zei:
Ik heb nog even rondgekeken op jullie clubstand bij de MECC, die blauwe Simca met "JA" in het kenteken is hier ook wel eens gepost als ik me niet vergis?

"JA" :)

Ga maar even een pagina terug en bekijk de trouwfoto's maar.

Ja gave auto is dat zeg. Mooi origineel uiterlijk, doet me meer dan perfect opgepoetste auto's. Heb jullie wel zien keuvelen aan 'n tafeltje in de hoek:)
Net werd er toen een motorruimte van een Simca 1000 aan twee Fransozen geshowd, die ik daarna nog druk pratend over Simca tegenkwam bij de patattent...

Muddy Bandit zei:
@sasso,

Succes met de restauratie, en ik hoop dat je er hier ook regelmatig verslagen en foto's van post.
Je hebt in ieder geval een mooie werkplek tot je beschikking, en ik zie ook al wel dat je nog een aardig stevige basis hebt om mee te beginnen.
(mijn Rancho kon je voor de restauratie op deze manier niet eens meer optillen...:confused:)

Dank voor reactie.
Ik zal zeker middels schrijven / foto's op het forum de ontwikkelingen / vorderingen aangaande restauratie van de Simca met jullie delen. De werkzaamheden aan de auto zal ook wel een geruime tijd in beslag gaan nemen. Het gaat hier echt een gevalletje van "tussen de bedrijven door" worden. Het streven is eigenlijk wel om de Simca dit jaar zo tussen zomerperiode- eind van het jaar 2011 weer tip-top te hebben.
Mooie werkplek? Zeker, maar moet ik er wel elke keer een aardig ritje voor maken. Betreft namelijk het garagebedrijf van m'n zoon in Leek (Groningen) Zelf wonende in een doorsnee woonwijk in het oosten ( Gem Enschede) heb ik niet de mogelijkheid / middelen om aan m'n Simca te werken. Vandaar dat deze dus in Leek staat. Vrijdag gaat deze jongen weer die kant op.
Vwb jou Rancho, gaat het om de auto waarvan ik ergens in deze topic (deel 1 dacht ik) al eens het e a aan berichten / fotosessie zag van restauratiewerkzaamheden? Is echt een mooie Rancho geworden hoor.(y) Ooit in die jaren dat de Rancho "er was", voor mij toen al een auto in de cat. zo één wil ik ook wel. Pure nostalgie. ik kan wat dat betreft uren over Simca / Talbot verhalen vwb mijn autogeschiedenis. Maar goed Later meer

Foto-SPVGFGOT.jpg

Grtz,

Ton

Hoi Sasso,

Als ik me niet vergis is dit of de 1100 welke van de voorzitter van de Simcaclub is geweest of als ie op gas
rijdt (of heeft gereden) van V. is geweest welke ook bekend is bij de club.

Groetjes Simca1100.

P.s. H.H. ook vanaf deze kant veel sterkte gewenst met het omgaan met deze situatie.

Hallo Simcavrienden,

Het gebeurde in een flits. Even achterom kijken omdat de koelbox omviel die op de achterbank stond en een volgend moment is het knal. Later besefte ik dat ik tegen een boom was gereden..... Dat had ik nog nooit meegemaakt en hoop dat ook nooit meer mee te maken. Wat is die Simca 1308 goed he met z'n kreukelzones...2 dagen voor de crash zag ik nog een folder van de Simca 1308 met een foto van een crashtest... niet wetende dat... In een Simca 1000 had ik dit waarschijnlijk niet kunnen navertellen bijvoorbeeld.
Ik heb n.a.v de crash en de reacties hier maar een profiel aangemaakt.

Bedankt voor alle hartelijke reacties en support. Dat doet me goed. Tot wel vanuit de Simcaclub in Denemarken kreeg ik reacties. Dat is hartverwarmend.
Ik zet de wagen eerst even "weg" om rustig na te denken wat nu te doen. De droom van de blauwe Simca was na jaren ploeteren eindelijk uitgekomen en ik kon er een jaar of 3 van genieten. Dat is nu even voorbij en is het weer een droom geworden.
Mooi dat ie kon schitteren als onze trouwauto in 2008, en in 2010 als bijzonder mooi exemplaar van de 1308 serie in de showroom bij Visscher in Culemborg en in Bastogne tijdens de internationale meeting. En ik heb er nog een paar leuke toerritten mee gereden.
De schrik en emotie zit er nog goed in maar belangrijkst is dat we nog leven en er goed vanaf zijn gekomen.

Simca1308GT zei:
Hallo Simcavrienden,

Het gebeurde in een flits. Even achterom kijken omdat de koelbox omviel die op de achterbank stond en een volgend moment is het knal. Later besefte ik dat ik tegen een boom was gereden..... Dat had ik nog nooit meegemaakt en hoop dat ook nooit meer mee te maken. Wat is die Simca 1308 goed he met z'n kreukelzones...2 dagen voor de crash zag ik nog een folder van de Simca 1308 met een foto van een crashtest... niet wetende dat... In een Simca 1000 had ik dit waarschijnlijk niet kunnen navertellen bijvoorbeeld.

Bedankt voor alle hartelijke reacties en support. Dat doet me goed. Tot wel vanuit de Simcaclub in Denemarken kreeg ik reacties. Dat is hartverwarmend.
Ik zet de wagen eerst even "weg" om rustig na te denken wat nu te doen. De droom van de blauwe Simca was na jaren ploeteren eindelijk uitgekomen en ik kon er een jaar of 3 van genieten. Dat is nu even voorbij en is het weer een droom geworden.
Mooi dat ie kon schitteren als onze trouwauto in 2008, en in 2010 als bijzonder mooi exemplaar van de 1308 serie in de showroom bij Visscher in Culemborg en in Bastogne tijdens de internationale meeting. En ik heb er nog een paar leuke toerritten mee gereden.
De schrik en emotie zit er nog goed in maar belangrijkst is dat we nog leven en er goed vanaf zijn gekomen.
Veel sterkte! Ik heb je auto bij Visscher bewonderd en er een heleboel foto's van gemaakt. Ik hoop van harte dat het je lukt om hem helemaal te herstellen!

Simca1308GT zei:
Hallo Simcavrienden,

Allereerst natuurlijk heel veel sterkte, op deze manier je geliefde oldtimer zien wil helemaal niemand... Hoewel het natuurlijk heel erg is van de auto, en alle jaren werk, is het grootste belang dat je er goed en levend vanaf gekomen bent. In een Simca 1000 was dat inderdaad misschien heel anders geweest. Succes met bijkomen, een goed idee lijkt het me inderdaad de wagen even weg te zetten om goed te overdenken hoe en wat.

[

Dank voor reactie.
Ik zal zeker middels schrijven / foto's op het forum de ontwikkelingen / vorderingen aangaande restauratie van de Simca met jullie delen. De werkzaamheden aan de auto zal ook wel een geruime tijd in beslag gaan nemen. Het gaat hier echt een gevalletje van "tussen de bedrijven door" worden. Het streven is eigenlijk wel om de Simca dit jaar zo tussen zomerperiode- eind van het jaar 2011 weer tip-top te hebben.
Mooie werkplek? Zeker, maar moet ik er wel elke keer een aardig ritje voor maken. Betreft namelijk het garagebedrijf van m'n zoon in Leek (Groningen) Zelf wonende in een doorsnee woonwijk in het oosten ( Gem Enschede) heb ik niet de mogelijkheid / middelen om aan m'n Simca te werken. Vandaar dat deze dus in Leek staat. Vrijdag gaat deze jongen weer die kant op.
Vwb jou Rancho, gaat het om de auto waarvan ik ergens in deze topic (deel 1 dacht ik) al eens het e a aan berichten / fotosessie zag van restauratiewerkzaamheden? Is echt een mooie Rancho geworden hoor.(y) Ooit in die jaren dat de Rancho "er was", voor mij toen al een auto in de cat. zo één wil ik ook wel. Pure nostalgie. ik kan wat dat betreft uren over Simca / Talbot verhalen vwb mijn autogeschiedenis. Maar goed Later meer

Foto-SPVGFGOT.jpg

Grtz,

Ton[/quote]

Hoi Ton,

Ik ben daar al eens geweest (in Leek) en heb nog een foto van jouw Simca , die is van '67 als ik het goed heb toch. Er stond toen een gele 1100 naast die van een vriend van mij was geweest.
Weet je ook waar die is gebleven?
Hoor het graag

groet Harm

SimcaHarm zei:
Hoi Ton,

Ik ben daar al eens geweest (in Leek) en heb nog een foto van jouw Simca , die is van '67 als ik het goed heb toch. Er stond toen een gele 1100 naast die van een vriend van mij was geweest.
Hoor het graag

groet Harm

Harm,

De Simca is op kenteken gezet april '68. Ik heb zo het vermoeden dat ik de oudste op kenteken bekende 1100 van NL bezit. De gele 1100 is maart vorig jaar verkocht, en moet ergens in noordelijke provincies "verblijven". Ben morgenmiddag weer in Leek, zal eens vragen waar.

Grtz.

Ton

Hoi Sasso,

Er is nog een 1100 uit januari 1968.
Zelfde kleur en uitvoering.
Op één na de oudste ?

Simca1308GT, welkom op het forum.
Jammer dat het op deze manier moet maar .....
Je weet wel wat ik bedoel.

Groetjes Simca1100.

sasso zei:
Vwb jou Rancho, gaat het om de auto waarvan ik ergens in deze topic (deel 1 dacht ik) al eens het e a aan berichten / fotosessie zag van restauratiewerkzaamheden?

Hoi Ton,

Er zijn hier ook al de nodige foto's geplaatst, maar het volledige verslag kun je hier lezen: https://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1125
En als je hem een keer "live" wilt bekijken, hij staat in Albergen (20 min. rijden vanaf Enschede) te wachten op z'n laklaag en verdere afbouw.

Groeten,
Patrick.

Hier een eigen avatar van een Simca 1308. Die was hier dacht ik nog niet. Dat houdt de moed er misschien in. Interessant forum dat goed wordt bekeken.

Hé Sasso,

Ton zegt dat het om een '68-er gaat. Dat zou inderdaad wel eens goed kunnen gezien de losse letters S.I.M.C.A. op de capot vooraan. Helaas is de foto van de wagen zodanig genomen dat ik het aantal deuren van de carosserie niet kan herkennen. Uiteraard wel de kleur wit. Mocht het een om een 3 deurs gaan en daarbij nog in GLS-uitvoering, dan heb ik een groot vermoeden dat het bij de wagen om de 34-52-FJ (19-04-1968). De wagen komt uit Almelo waar hij vorig jaar verkocht.
Simcat

sasso zei:
SimcaHarm zei:
Hoi Ton,

Hoor het graag

groet Harm

Harm,

De Simca is op kenteken gezet april '68. Ik heb zo het vermoeden dat ik de oudste op kenteken bekende 1100 van NL bezit. De gele 1100 is maart vorig jaar verkocht, en moet ergens in noordelijke provincies "verblijven". Ben morgenmiddag weer in Leek, zal eens vragen waar.

Grtz.

Ton

Morgen 23 januari 2011 is in het Spaanse Schaep, 21.20 uur Nederland 1, een hele mooie Simca 1100 uit 1971 te zien. (y)
Persoonlijk vind ik dit de mooiste aflevering!! (Inmiddels heb ik deze al op DVD gezien).

Halo luitjes,

Afgelopen vrijdagmiddag enkele uren aan de Simca gewerkt.
Begin gemaakt met het demonteren van het interieur.

Foto-XGLSESJF.jpg

Even antwoord tussendoor op vraag van Harm: De gele Simca zal ergens in Kraggenburg (N O P ) te signaleren kunnen zijn.

Foto-M88EOQIB.jpg

Even reactie op Simcat: Het vermoeden van jou is juist. het betreft de 34-52- FJ . Dat ie vorig jaar uit Almelo zou zijn gekomen is niet helemaal juist hoor.

Foto-QEX3KIVZ.jpg

Foto-OULYFMH4.jpg

Foto-IL3XW76B.jpg

Eigenlijk best te doen om het "spul" uit mekaar te halen.

Foto-FBDQKS4F.jpg

Foto-LINJPTIA.jpg

Zo het er nu uitziet, lijkt het dat we een goede basis hebben voor het opknapwerk.
Volgende keer meer. Dan gaan stoelen / achterbank / binnenbekleding / rest vloerbedekking eruit.

Prettige (werk)week

Grtz.

Ton.

Volgende keer meer.

Grtz.

Ton.

Hallo mensen, misschien kan iemand ons helpen.

Zoals de meesten hier wel weten heb ik een Simca 1000SR, nu is de kunststof ventilatorblad die aan de waterpomp bevestigd zit naar de vaantjes.

Heeft iemand van jullie zoiets liggen en wil dat aan mij overdelen.
Of anders kennen jullie iemand dat zo'n ding heeft.

Bij voorbaat dank voor de moeite.

Greetzz Renate.

hallo allemaal
wie heeft er net als mij moeite met afgedankte simca,s
ik heb de topic sloperijen gezien
het zijn hele mooie foto,s maar toch stemt mij dat enigzins droevig
soms zie ik daar best wel mooie goede auto,s uit vervlogen tijden
ik denk dan terug aan die tijden toen deze auto,s nog nieuw waren
eens waren die auto,s de trots van hun eigenaren
nu zijn ze afgedankt zonder waarde
sommige auto,s waren zo te zien nog wel aardig goed
zo ook wel een paar simca,s
van de ene solara die had slechts 60000km gereden
jammer van de techniek om zo afgedankt te worden
kijk dat maakt me dan een beetje verdrietig snap je
jan

jan brinkman zei:
hallo allemaal
Ik. Al kunnen afgedankte Simca's wel mooie plaatjes opleveren. Dan doel ik vooral op auto's die ergens in de jaren zeventig of tachtig in een schuur of bos zijn gezet en één zijn geworden met hun omgeving, niet op de prachtige 1301 Tourist die mijns inziens niet op de sloop had mogen belanden. Hopelijk fungeert ie inmiddels als donor voor een ander fraai exemplaar.

the Fox zei:
jan brinkman zei:
hallo allemaal

Ik. Al kunnen afgedankte Simca's wel mooie plaatjes opleveren. Dan doel ik vooral op auto's die ergens in de jaren zeventig of tachtig in een schuur of bos zijn gezet en één zijn geworden met hun omgeving.

Zoiets als deze?

Foto-H6HPUYBD.jpg

Foto-XUGJE3CF.jpg

Foto-HYXDIJDP.jpg

Grtz.

Ton

the Fox zei:
Die laatste zou nog te restaureren zijn :).
Simca 1308?

Voor de gevorderde restaurateur is dit natuurlijk geen uitdaging. Hier moet echt een beginner mee aan de slag. o_O

Advertentietekst?
Z.g.a.n. Simca met enig laswerk.

klaas924 zei:
the Fox zei:
Simca 1308?

nee volgens mij een renault 20/30

Nou toch echt niet. Als dat een R 20 / 30 , dan moet ik maar eens voor een nieuwe bril lijkt mij. Nee, tis zeker een 1307 / 1308 .
zie enkele details / vergelijk met onderstaande foto: type velg / deurgrepen / vorm ruiten.

Foto-HDF6LRJF.jpg

Grtz.

Ton

Nou, Ton / Sasso, dat wordt een enkeltje Hans Anders voor je dan...:p. Ken je klassiekers! Zie daarvoor de groene hierboven en de locatie van het tankklepje.

Het is namelijk een R20 of R30. De foto is hier elders op het forum ook al bediscusseerd en daaruit kwam dat het een Renault was. Dit zie je o.a. aan de locatie van het tankklepje.. Deze zit bij de Simca 1307/1308 meer naar achteren ná de wielkast, boven de bumper. Daar zit hij ook bij mijn Solara. En ik kan het weten.

p8290211.jpg

Zie deze foto, het is een R30, en deze discussie is een kleine maand geleden al in het Fransrijderstopic gevoerd.

Ik vind het sowieso jammer dat zich van de gemiddelde bezoekers hier nooit iemand zich meldt in het Fransrijderstopic alhier, het is er gezellig en zo krijgen jullie (ik ook natuurlijk) toch ook veel leukere discussies? Daarmee bedoel ik ook dat diverse andere Franse auto´s ook heel leuk zijn, en aantrekkelijk. Zo heb ik bijv. ook nog een 505 , maar is mijn Solara ook onderdeel van mijn bezit.

Dus ik roep eenieder op wat breder te kijken binnen de fora op Autoweek!!

Als bonus hier 2 foto´s, helaas 1 ervan is wazig, van hoe mijn Solara er nu bijstaat, al gedeeltelijk geschuurd. Dus dat betekent dat er dadelijk weer een Talbot (met origineel Simca logo op de acherklep) in Nederland gaat rondrijden! Maar mijn 505 kan ik niet wegdoen, die heb ik al 6,5 jaar nu, en als ik die weg zou doen, zou ik spijt krijgen, dat weet ik zeker!!
sdc14736.jpg

sdc14735c.jpg

zo mijn mening heeft in iedergeval weer een paar mooie plaatjes en een discussie opgeleverd
en nog wat tips om op een ander forum te kijken
zal ik zeker doen

A.BRANDHORST zei:
Nou, Ton / Sasso, dat wordt een enkeltje Hans Anders voor je dan...:p. Ken je klassiekers! Zie daarvoor de groene hierboven en de locatie van het tankklepje.

Het is namelijk een R20 of R30. De foto is hier elders op het forum ook al bediscusseerd en daaruit kwam dat het een Renault was. Dit zie je o.a. aan de locatie van het tankklepje.. Deze zit bij de Simca 1307/1308 meer naar achteren ná de wielkast, boven de bumper. Daar zit hij ook bij mijn Solara. En ik kan het weten.

Oke, geheel gelijk, toch niet goed gezien, ben nu op weg naar de brillenwinkel.:confused:
Had het kunnen / moeten weten natuurlijk. Heb zelf o a gehad : 1308 GT / 1510 SX Excecutive/ Solara SX aut..

Zal ff beter kijken in het vervolg.

Grtz.

Het is in elk geval een R30 van modeljaar 1977 of later, voor die tijd hadden ze een tankdop (geen klepje) en andere portiergrepen.

A.BRANDHORST zei:
ik dacht al, zo rot kan een 1307/1308 nooit zijn :) .

A.BRANDHORST zei:
Ik vind het sowieso jammer dat zich van de gemiddelde bezoekers hier nooit iemand zich meldt in het Fransrijderstopic alhier.
Ik kom nu al tijd tekort. Soms moet men keuzes maken. Ik ben met vele Simca's opgegroeid, met maar één Peugeot (204) en geen enkele Renault. Dit forum is dus puur jeugdsentiment. Maar ik zal eens een kijkje nemen op het Fransrijderstopic. Misschien spot ik daar nog een wijnrode 204.

Nee hoor mensen, die bruine wagen is een heuse 1510. Te herkennen aan de grote, gladde, achterlichten welke tot om de hoek reiken. Die van de 1307/9/9 zijn geribbeld en komen niet tot om d ehoek ;). SUPER zeldzaam dus zo'n 1510. In Nederland slechts geleverd van half 1979 tot half 1981! De laatste exemplaren zijn in 1982 op kenteken gezet. Jammer want het is een pràchtig model. In Finland en bijvoorbeeld Engeland is hij zlefs tot ver in 1985 geleverd en tot in 1986-1987 (!) zelfs verkocht. Waarom niet een paar jaar langer in Nederland vraag ik mij wel eens af. Maar ja, dit model liep zelfs in Frankrijk maar goed 2 jaar... (Tip voor iemand hiero zich zo'n 1510 te organiseren?) Nu kan het nog! Heb je echt wat apparts!(y)
Simcat

sasso zei:
klaas924 zei:
the Fox zei:
Simca 1308?

nee volgens mij een renault 20/30

Nou toch echt niet. Als dat een R 20 / 30 , dan moet ik maar eens voor een nieuwe bril lijkt mij. Nee, tis zeker een 1307 / 1308 .
zie enkele details / vergelijk met onderstaande foto: type velg / deurgrepen / vorm ruiten.

Foto-HDF6LRJF.jpg

Grtz.

Ton

:eek::eek::eek::eek::eek: MIJN GOOOOODDD wat is DIÉ R30 RÓÓÓÓÓT zeg.... PPPFFFFF Ik heb ECHT véél gezien maar dit eh... o_Oo_Oo_Oo_Oo_O
Simcat

ik kreeg vorige week van iemand voor mijn verzameling kentekenbewijzen deel 3 , ook 2 van een Matra Murena...

dat zijn de volgende kentekens, waarvan er nog 1tje bekend is bij RDW.

DP-25-YR
GY-65-PD

hebben jullie hier iets aan voor jullie register?

ddrman zei:
ik hoor dat citroen en peugot een nieuw leven in simca willen blazen

Hallo "ddrman",
Klopt,sinds april 2007 gonst het ervan op het internet in diverse forums in Europa. Inmiddels zijn de berichten daaromtrent nogal afgezwakt... Destijdfs trad een nieuwe topman aan het hoofd aan van het PSA-concern, te weten Christian Streiff. Deze nieuwe grote baas van PSA was nog maar nauwelijks aangetreden toen hij aankondigde dat het hoog tijd werd dat PSA een geduchte concurent tegenover het budgetmerk Dacia behorende bij Régie nationale Renault moest gaan aanbieden. De wagen kreeg "opperste concernsprioriteit" en zou "uiterlijk eind 2013 bij de Peugeot-dealer moeten staan". Een merknaam voor die wagen werd gezocht inde eigen lade met daarin merknamen als Simca en Talbot. Op het internet curseerden verhalen waarin werd gezegd dat PSA marktonderzoeken liet uitvoeren naar een merknaam voor de concurent van de Dacia. Daarbijj kwam naar voren dat "Simca" welliswaar, nog steeds, een zéér bekende merknaam is echter de "i" in de naam nogal negatief werd gezien. Denk aan Fiat, Lancia, merken die nou niet echt denderend verkopen en dat al járen. Maar goed "Audi" verkoopt weer uitstékend. Maar dat is dan weer een Duits merk en die merken, een beetje afgezien van Opel, staan al járen bekend voor sportiviteit en afwerkingsgraad en betrouwbaarheid. Overigens timmert Opel aardig aan de weg. Afgezien van modellen bij Fiat als de nog populaire 500 van Fiat natuurlijk verkoopt Fiat echt niet denderend. Lancia is toch altijd ook al een tergend slecht verkopend merk geweest. Dat zal wellicht aan de prijzen en modellijnen liggen maar goed. Goed verkopen is anders en dáár gaat het uiteindelijk om. Wellicht dat dat in het moederland Italië anders uitziet. Maar als merk moet je nu eenmaal ook buiten s'lands grenzen goed verkopen. Naast de 500 van Fiat verkoopt de ook de Panda nog eenigsinds en dat was het dan wel. Volgens Autoweek zijn van de nieuwe Croma van Fiat minder dan 100 stuks verkocht sinds de introductie ervan enkele hjaren geleden. En die oerlelijke Dóblo... Daar zwijgen we maar helemáál over.
Nee, het zou dus "Talbot"moeten worden. De naam klingt sterk en fier en ligt goed in het gehoor. Hij klingt welliswaar "Frans" maar als je hem op zijn hollands met harde "t" achteraan uitpreekt in plaats van "o" klingt de naam inderdaad erg fier en krachtig maar ook bruisend van levenslust. Maargoed ook de naam "Talbooo" zoals hij nu eenmaal in veel europese markten genoemd wordt klingt wel èrg Frans.
Nadien is Streiff echter weer vertrokken zo diverse internetberichten. De hudige grote man van PSA heeft het project zo de berichten op internet, alweer in de ijskast doen landen... Of dat zo is is nog af te wachten. In ieder geval is men op internet minder enthousiast toen bekend werd dat Streiff weer vertrokken is bij PSA en de nieuwe man met het heft in handen e.e.a in d eijskast zou hebben gezet. Laten wij afwachten wat de toekomst brengt. In ieder geval lijkt het mij wel zo dat ook de dagen voor de Logan zo'n beetje zijn geteld immers is dat model alweer sinds augustus 2005 op de markt. Blijft natuurlijk te bezien wat Renault doet na de Logan. de ervaring leert totnogtoe dat dergelijke goedkope instappers alleen maar eerste klanten trekken om merksbekendheid te creeëren. Nadien worden de modellen opeens stukken duurder. Zie het bij Hyundai destijds. De Pony kostte in 1979 een drol en was best luxe. Nadien waren de latere modellen even duur als de concurentie. Resumerend zou ik zeggen, laten wij hopen dat het vuur voor een nieuwe Talbot niet uit blijkt te zijn en kijen wij voorts verder op internet naat berichten hieromtrent. Overigens ddrman, waar hetb jij e.e.a. gelezen?
Simcat

Radar zei:
ik kreeg vorige week van iemand voor mijn verzameling kentekenbewijzen deel 3 , ook 2 van een Matra Murena...

dat zijn de volgende kentekens, waarvan er nog 1tje bekend is bij RDW.

DP-25-YR
GY-65-PD

hebben jullie hier iets aan voor jullie register?

Hoi Radar,
De GY-65-PD is volgens mijn gegevens eind maart 2008 nog van eigenaar verwisselt. Daarvoor was hij vanaf juni 1990 bij de vorige eigenaar.
Simcat

Terug
Bovenaan