Ik volg dit topic ook al een tijdje, en dat bevalt me prima. Wat een leuke wagens zijn er toch gemaakt door simca/talbot/matra/sunbeam, etc Ik had me nog nooit eerder verdiept in deze wagens, totdat ik een aanbod kreeg waar het iets van ging kriebelen. Een Talbot Samba Cabriolet!
In november 2010 heb ik deze Talbot opgehaald
Een zwarte talbot cabriolet zonder kenteken. tot 2005 heeft deze in frankrijk rondgereden, daarna 1 jaar in NL, en in 2006 is deze auto uitgevoerd uit nederland.
Na een klein motorbrandje had de vorige eigenaar geen zin meer om deze auto op te knappen. Vanaf dat moment ben ik er mee begonnen. En werk zat/zit er nog genoeg in.
Om mezelf wat te voorzien van een goede motor, cabriokap etc etc een donor samba op de kop getikt. Deze was 3 jaar geleden gerestaureerd en toen was er een nieuw sonneland cabriodak op gekomen. Met de gladheid was de bestuurder helaas van de weggeraakt en had een forse boom geraakt. kortom, duidelijk een donorauto.
Dit gaf mij mooi de gelegheid om van 2 auto's 1 goede te maken. Hier heb ik in de wintermaanden al het 1 en ander aan gedaan:
- Cabriodak vervangen (check)
- Voorwielophanging vervangen (veel speling op wielen) (check)
- Roestproblemen (deels al behandeld)
- Motor overbouwen, de oude had te veel bluswater in de cylinders (check)
- Remleidingen vervangen (nog te doen)
- Diverse elektrische problemen oplossen (nog te doen)
- Polijstbeurt/schade wegwerken, ziet er nu echt uit als een franse ragbak (nog te doen)
- Kentekenkeuring bij de rdw (zie ik wel tegen op)
- etc etc etc
Het doel is om deze samba cabriolet voor de zomer begint rijdend te hebben met een geldig NL kenteken, en een verse apk.
De auto heeft ontelbare krassen/schades, en om deze weg te werken
ben ik opzoek naar het kleurnummer van deze lak. Waar kan ik deze vinden? Of weet misschien hier iemand het kleurnummer van een Zwarte Talbot Cabriolet uit september 1982 ?