simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

vanmorgen vroeg op pad met de 1100 ls richting zuthpen met heel veel regen onderweg.
eenmaal aangekomen geen druppel meer gevoeld en zelfs de zon liet zich zien.
we zijn dus bij burton car company op bezoek geweest en dat was zeer geslaagd en ook de opkomst was zer goed te noemen.
tijdens de koffie en een film in een zaaltje was het proppen geblazen en heel erg warm.
dit was voor mij te vol en ging op ontdekkingsreis in het kleine maar zeer leuke bedrijf.
zowel binnen als buiten was er genoeg te zien.
mooie foto`s gemaaktvan de voorraad 2cvtjes in troosteloze toestand maar goed als donorauto.
de polyester opbouw wordt in tjechië gemaakt en opgestuurd naar burton met de klantennaam en specificaties er op.
in een krat!
tot zo ver deel 1 van de dag.

van burton naar de gallery en ook dat was een belevenis op zich.
heel veel mooie klassiekers in 1 gebouw te bezichtigen.
ook hier is aan de inwendige mens gedacht in de vorm van een kom soep.
ik heb alles goed bezichtigd en heb weer veel met andere simcafielen bij gepraat.
ik ben zelfs de nieuwe eigenaar van holunder zijn 1501 tegengekomen en daar een praatje mee gemaakt.
deze 1501 zit bij een liefhebber maar heeft nog een hoop werk voor de boeg.
om een uurtje of 4 vond ik het welletjes en ben weer naar huis geraced.

de organisatie verdient een pluim want ik heb me geen moment verveeld.(tu)
tijd voor de winterslaap wat meetings betreft en verbeteringen uitvoeren in het bestaande wagenpark en volgend jaar ben ik weer present.
en wel in het mecc,begin januarie met matra samen.(:P)

hee TI,
zeer geslaagde dag.
wij waren met een delegatie uit nieuwveen met een nieuwe peugeot 5008..
veel gezien en grote opkomst.
jullie hebben mij ff tijdje niet gehoord maar heb wel alles gevolgd op het forum.
zal binnenkort ff foto plaatsen van onze trouwerij met de simca's.
mecc komt goed TI.

Als ik dat geweten had, was ik ook nog even in Zutphen langsgekomen. Vandaag naar de Euregiorally geweest dus was dan een mooie aanvulling geweest

Vanmiddag ook nog effe naar Brummen geweest. Het ochtendprogramma na een feestje wat laat geworden was vond ik wat vroeg.
Was nog nooit binnen geweest in the gallery, maar vond het erg mooi. Wel een beperkte toegang tot het pand ( de smalle weg er naar toe ).

Heb ook nog wat kiekjes gemaakt.

sdc12930.jpg

sdc12929.jpg

sdc12928.jpg

sdc12939.jpg

sdc12947g.jpg

Het was een mooie en gezellige dag waar je ook nog wat van kon leren... ik heb nooit geweten dat de Burton en een ander low-budget trilmachientje uit het brein zijn gekomen van 1 dezelfde persoon... :}
Maar er was genoeg te zien.

Grote verzamelingen roest in Zutphen...

...die soms nog detailovereenkomsten hadden met de juweeltjes uit Brummen (al was de tekst in Brummen wel iets klantvriendelijker)...

...en de speeltjes als eindproduct:

In Brummen ook vele leuke speeltjes, maar dan in een "iets" hogere prijs- en poetsklasse:

Blijft mooi spul die oude amerikanen, en prijstechnisch ook heel gunstig ten opzichte van al die andere europese auto's. (je krijgt aardig wat meer kilo's voor hetzelfde geld:})

Zoek de verschillen tussen een oude jukebox en een dashboard.... juist ja, het stuur:

Helaas intresseren al die imposante Lamborghini's, Ferrari's en andere sportwagens mij eigenlijk helemaal niet, maar gelukkig stonden er in de kelder nog wel een paar mooie droomauto's in mijn smaak.... inderdaad ja, die 2x Jeep Wagoneer.B)

Maar het mooiste pronkstuk wat ik kon vinden stond toch buiten in het zonnetje te schitteren....

hoi
hier janneman
het was gisteren een leuke dag
veel indrukken opgedaan
stiekem denk ik wel eens aan een burton ipv mijn dagelijkse auto
veel rijd ik niet dus kan het wel
het is dan goedkoop en waarde vast
precies de redenering van mister burton
dan de galerie
erg mooie wagens maar wat een prijzen
daar komt mijn simca nooit aan
maar toch ik hou erg van mijn simca
hij rijdt gewoon geweldig en er zit heel veel emotie van vroegere dagen bij
en dat laat zich gewoon niet in geld uitdrukken
een foto moet ik jullie helaas nog onthouden
het lukt me gewoonweg niet
jan

hoi
vandaag de kachelradiateur gemonteerd
en echt dat apparaat doet het goed
de oude was volledig verrot en lek
de 'kachelbak'was volledig nat en smerig met drab vandaar dat de auto niet lekker warm werd en altijd de ramen dicht beslaan
dit alles heb ik schoon en droog gemaakt en goed ingespoten met conserverings spul
nu is alles weer goed en betrouwbaar
nu nog voor de toekomst een paar nieuwe slangen sparen
jan

Hallo mensen,

Het wàs mij weer een schitterend treffen zeg... Tjonge wat hebben wij weer genóten. Zelfs de zon ff gezien, haha. Kortom, mensen, jullie hebben gelijk, het was een uiterst geslaagde meeting met een ongekend hoge opkomst! (tu). En inderdaad, de organisatie had het weer puik voor mekaar!
Op naar de bestuursvergadering van as. zondag om, o.a., weer nieuwe meetings te bespreken en uit te zetten om te organiseren.

P.s. Mensen, nogmaals: Mocht er iemand een auto met kenteken zien staan, verkocht hebben en of aangekocht, of, hij of zij wil zaken die op het kenteken staan zoals chassisnummer e.d. aan mij melden, HÉÉÉÉÉL graag zelfs via een privéberichtje of via register@simcaclub.com want dan kan ik weer zaken aanvullen in het clubregister. Immers mensen, dit register staat of valt voor een groot deel met jullie informatie. (tu)

Simcat

ginkelvanmichiel zei:
Simcat, heb je de Tagora met kenteken HT-47-BB al in je register?
Zonee, dan kan ik je de gegevens daarvan wel even PM-en.

Hoi Michel,

Yep deze Tagora kende ik al. Dat heet enkel de gegevens ervan die te vinden zijn op de RDW.-site. Daarnaast weet ik de periode waarin de voorlaatste eigenaar ervan de wagen in bezit had en wanneer huidige eigenaar de wagen in bezit heeft. Wie die vorige dan wel huidige eigenaar ervan is weet ik echter niet. Ik ben wel benieuwd naar verdere gegevens van deze zeldzame 2.2 GL.

Simcat

ddrman zei:
een simca horizon is gesloopt met kenteken jr-51-sv
heb wel een foto

Hoi ddrman,

Die Horizon kende ik nog niet. Jammer dat de wagen gesloopt is. Een foto op het forum plaatsten kan natuurlijk geen kwaad en laat hem toch nog een beetje verder leven, is 't niet?;)

Simcat

Beste medeforummers,

Ik wilde jullie mededelen dat de ÀLLERLAATSTE Samba "Bahia" op het punt staat om, wellicht, uit Nederland te vertrekken....:( Ik heb hem, vandaag, aangeboden aan een Sambaliefhebber bij onze zuiderburen. Binnen een paar dagen zal ik vernemen of hij de wagen zal nemen.

Ik biedt de wagen nog één keer te koop aan in Nederland omdat het mijn stellige overtuiging is dat deze laatste origineel Nederlandse Samba met stalen dak in Bahia-uitvoering, in de Nederlandse szene thuis hoort en nergens anders. Ik biedt hem daarom hier op het Forum voor de laatste keer in de szene in Nederland aan een meeneemprijs van 1000 Euro rond. (tu). De wagen is pas geleden, glansrijk, door de APK-keuring gekomen bij een voormalige Simca/Talbotdealer. :D Er zit een neuwe uitlaat onder, de remmerij is gemaakt en hij rijdt SÚPER!

Bij de wagen kan, eventueel extra, ook een grote partij delen w.o. zéér zeldzaam plaatwerk verkocht worden.

Ik kàn nu eenmaal niet de gehele wereld redden mensen. Ik heb zoals jullie allemaal weten een HÉÉÉÉL GRÓÓT hart voor Simca en Talbot en zéker voor dit kleintje van Talbot, maar ik heb nu eenmaal tèveel staan wat gemaakt moet.... 8-) Het doet mij dan ook ONWIJS veel pijn deze laatste der Mohinkanenuit de nederlandse szene te moeten verkopen...:,(:,(:,( Nu bestaat dè kans om hem alsnog te behouden voor de nederlandse szene... WIE?!

Simcat

Als hij in België een toegewijde liefhebber vindt, is het toch ook goed? En wie jammert, had hem zelf moeten kopen. 8-)

Iets anders: in de nieuwste uitgave van Youngtimer Magazine figureert een Talbot Tagora 2.3 DT, met een hoofdrol in een verhaal van vier pagina's, door een zeker iemand geschreven.

de simca club nog bedankt voor die mooie pennen
zal er zuinig op zijn
net als op mijn simca
jan

Hallo Michiel,

Ik heb jou een PB-tje teruggestuurd n.a.v. jou bericht inzake die Tagora.

Simcat

Deze hadden jullie nog van mij tegoed, de foto's van de Afsluitmiddag d.d. 7 november 2010.

Klik hier voor de foto's.

Ronald B)

van wie is die rode Simca: GS-21-VR ??

die auto is van een verkoper van Fiat geweest in Leerdam ooit.....
deze auto deed hij toen met veel moeite weg...
Ik wist toen nog wel het kentekenbewijs deel 3 van deze man te krijgen toen dertijd...
ik net opgezocht en het kenteken komt overeen...vandaar dat ik weet van wie deze simca geweest is, maar niet waar deze nu rijdt...

Radar zei:

Ik wist toen nog wel het kentekenbewijs deel 3 van deze man te krijgen toen dertijd...
ik net opgezocht en het kenteken komt overeen...vandaar dat ik weet van wie deze simca geweest is, maar niet waar deze nu rijdt...

je wilt deze toch niet komen stelen?
alarm zit er nog niet op.
wordt nog steeds dagelijks gebruikt en zonder problemen.
regio zuid holland.

simca ti zei:
Radar zei:

regio zuid holland.

nee hoor...ik zal deze heus niet stelen, maar wel leuk dat ik zie dat hij nog steeds rijdt.....
maar heeft u de auto al lang dan? regio Zuid Holland is erg groot natuurlijk, maar is het nog in de buurt van Leerdam?

Hallo Pedigreepaul,

Yep, deze 1000LS van 1974 is reeds bekend. Heb jij de wagen gezien of weet jij wete hem heeft? Even een PB-tje sturen. Kan ik e.e.a. in het register vermelden.

Bedankt!
Simcat

Radar zei:
simca ti zei:
Radar zei:

regio zuid holland.

nee hoor...ik zal deze heus niet stelen, maar wel leuk dat ik zie dat hij nog steeds rijdt.....
maar heeft u de auto al lang dan? regio Zuid Holland is erg groot natuurlijk, maar is het nog in de buurt van Leerdam?

ik heb de ls bijna 2 jaar en de vorige eigenaar kwam uit de buurt van amsterdam.
daarvoor heeft de ls nog in de buurt van zoetermeer gereden en was in het bezit van een piloot in opleiding.
de 1100ls zal nu denk ik niet meer van eigenaar veranderen want hij bevalt prima.

Simcat zei:
Hallo Pedigreepaul,

Yep, deze 1000LS van 1974 is reeds bekend. Heb jij de wagen gezien of weet jij wete hem heeft? Even een PB-tje sturen. Kan ik e.e.a. in het register vermelden.

Bedankt!
Simcat

Ik kwam deze auto tegen op een site gisteren.. stond onder het kopje "verkocht". Voor de rest eigenlijk geen details

simca1006 zei:
Muddy Bandit zei:
Matrancho zei:
Deze hadden jullie nog van mij tegoed, de foto's van de Afsluitmiddag d.d. 7 november 2010.

Klik hier voor de foto's.

Ronald B)

Mooie foto's Ronald!
Maar waar was jou Rancho eigenlijk?

Ik gok thuis in de stalling...

Inderdaad, de Rancho staat in de winterstalling.

In het voorjaar 2011 mag hij weer naar buiten, dan nieuwe voorbanden eronder en APK keuren.
Inmiddels zitten er ook al 2 nieuwe achterbanden onder ivm een lekke band die ik eind van het seizoen had.

Dan heb ik meteen ook weer de juiste bandenmaat op m'n Rancho, want deze waren alle 4 een maatje te klein.

Even offtopic:
Op dit moment bezig om m'n dagelijkse auto (Citroën C5) weer naar m'n zin te maken, ander interieur gekocht en tevens proberen deze storingsvrij te krijgen. Hiervoor ben ik zondag nog even naar een C5 meeting geweest in Nieuw Vennep, georganiseerd vanuit het C5 forum. Klik hier voor de foto's.

Ronald

Vandaag, dinsdag dus, gaat de Tagora voor de Apk. Binnenste stuurkogel links is aan vervanging toe, verder is de afsluiting van de benzinetank niet goed. Vermoedelijk is het rubber of niet goed afsluitend, of gescheurd. Verder volgens mijn garage weinig bijzonders. Dus nieuwe bougies en een goede beurt, en eind van de week zal de Tagora dan weer bij Grensrijder thuis staan hoop ik. Nét voor het winterseizoen begint... en dat rottige zout op de weg ligt,

Verder (nog) weinig nieuws. Ga zaterdag (weer) kijken bij de Solara hoe het er mee staat.

Hallo "Radar", kun jij mij meer vertellen van wie die rode GS-21-VR ooit is geweest? Ik houd nl. het register van de club bij. Je kunt mij ook een privéberichtje sturen of je stuurt de gegevens naar register@simcaclub.com

Dus jij bent de eigenaar van die 1000 LS uit 1974?! Als jij wilt doe ik graag alle informatie zoals vermeld op het kenteken zoals chassisnummer en jouw eigenaarsgegevens bij het kenteken in het register vermelden, kerel! Uiteraard, mocht jij ook nog wat weten van vorige eigenaren is dat van harte welkeom!

Alvast bedankt, Simcat!

simca ti zei:
Radar zei:
simca ti zei:
Radar zei:

regio zuid holland.

ik heb de ls bijna 2 jaar en de vorige eigenaar kwam uit de buurt van amsterdam.
daarvoor heeft de ls nog in de buurt van zoetermeer gereden en was in het bezit van een piloot in opleiding.
de 1100ls zal nu denk ik niet meer van eigenaar veranderen want hij bevalt prima.

Pedigreepaul zei:
Simcat, hoe staat het met de Samba? is ie nog in ons midden?

Hallo Paul,

Leuk dat jij ernaar vraagt, kerel. Yep, hij is nog onder ons. Hij zal dat ook wel blijven. De bevriende szene-collega uit de Belgische szene heeft geen plek om hem te stallen zo bleek. Jammer want dit zeldzame "kleintje van Talbot" zou een zeer goed huis hebben gevonden bij hem. Hij is er dus nog.
Simcat

een goedendag iedereen
ik heb op mijn vrije dag mijn simca weer geheel in de was gezet en weer mooi schoon gemaakt voor de winter
ook heb ik hem weer netjes afgesteld zodat hij weer als een zonnetje loopt
verder staat hij weer fijn op zijn droge plaats met veel ventilatie
kan hij als het weer mooi droog weer is weer even uitgelaten worden
dat is goed voor zijn remmetjes en motor
blijft hij weer in goede conditie
groeten van de grootste simca 1301 special fan en liefhebber
jan

heb jij hem gekocht pedigreepaul?
ben deze 1000 vaak tegen gekomen op marktplaats.
ben benieuwd hoe deze er aan toe is.
1 van de vorige eigenaren heeft mij wel eens om raad gevraagd over de remmerij.

hoe kan het trouwens dat deze 1000 gekeurd is met deze kentekenplaten.
zou het originele kenteken weer aanvragen want zie dat het een originele nederlandse simca is

matra zei:

Nope! Ik niet.. Deze is gespot door een Flickr-fotocollega van mij

Pedigreepaul zei:
Nope! Ik niet.. Deze is gespot door een Flickr-fotocollega van mij

Die foto is gemaakt bij v.d.Ven in Almelo.:O
Zo te zien is die foto nog aardig recent.
Ik zal er morgen eens gaan kijken, is voor mij nog geen 5 minuten loopafstand.

Pedigreepaul zei:
Wat ik zo zie is de trailer inderdaad van v/d Ven. Foto schijnt toch echt in Hengelo te zijn genomen..

Geen simca te bekennen bij v.d.Ven. (wel een leuke BMW trouwens)
En de foto is inderdaad niet in Almelo gemaakt, al lijkt die beplanting met haag en zuileiken wel aardig op de tuin in Almelo.

Pedigreepaul zei:
Simca 1000 80-BE-17 al bekend?

Hallo mensen,

Ik rijd in de Simca 1000 80-BE-17 rond!
Mooi is 'ie hè?
Helemaal roestvrij!
Heeft 20 jaar in een schuurtje gestaan, waardoor de onderkant helemaal hard is.
Carrosserie had te lijden gehad door stof, dat vocht aantrekt (kleine gaatjes), maar die is helemaal gerestaureerd en overgespoten.
Van binnen ook in perfecte staat.

I.v.m. aanschaf grote hond ben ik echter op zoek naar een klein terreinwagentje.
Dus de Simca komt binnenkort te koop.
Wel balen, want het is starten, rijden, en vooral dikke pret.
Maar ja, heb ook nog een PV444 uit '52 en om nou 3 auto's naast huis te zetten is ook zo wat...

Groetjes,
Ines.

matra zei:

Matra, wie was die vorige eigenaar van deze groene 1000? Dan kan ik hem eens contacteren en zijn gegevens in het register bij het kenteken wegschrijven. Overigens is het een beetje een raar verhaal met deze Simca, want wat ik ervan weet is dat hij in juni 2007 is verkocht aan een toenmalige nieuwe eigenaar die in Bunschoten woont en hem tot half februari 2009 in bezit had. Daarna verscheen hij, inderdaad, weer te koop, op Marktplaats en is hij òf naar midden Limburg (Guttecoven), dan wel naar Kaastheuvel verkocht. Het gekke is dat dit niet helemaal duidelijk wordt. Ik heb de wagen zowel bij iemand uit eerst genoemde plaats alsook bij iemand uit de laatst genoemde plaats te koop zien staan. Vanaf half november 2009 is de wagen aan één van beiden verkocht. Die heeft de wagen op 19 november jl. weer aan iemand verder verkocht. Het is allerminst inderdaad vreemd te noemen dat deze Simca, nog voorzien van ouderwetse kentekenplaten zonder "NL"-veld links, tòch gekeurd bleek tot 1 augustus 2008.
Simcat

Ines zei:
Pedigreepaul zei:
Simca 1000 80-BE-17 al bekend?

Hallo mensen,

Ik rijd in de Simca 1000 80-BE-17 rond!
Mooi is 'ie hè?
Helemaal roestvrij!
Heeft 20 jaar in een schuurtje gestaan, waardoor de onderkant helemaal hard is.
Carrosserie had te lijden gehad door stof, dat vocht aantrekt (kleine gaatjes), maar die is helemaal gerestaureerd en overgespoten.
Van binnen ook in perfecte staat.

I.v.m. aanschaf grote hond ben ik echter op zoek naar een klein terreinwagentje.
Dus de Simca komt binnenkort te koop.
Wel balen, want het is starten, rijden, en vooral dikke pret.
Maar ja, heb ook nog een PV444 uit '52 en om nou 3 auto's naast huis te zetten is ook zo wat...

Groetjes,
Ines.

Hallo Ines,
Ik kende jouw Simca al uit het register. Zou jij mij eens een privébericht kunnen sturen opdat ik jouw ggevens in het kentekenregister kan bijschrijven? Wellicht weet jij die ook nog van de vorige eigenaar. Volgens mijn gegevens kocht deze de wagen nadat hij 20 jaar had stilgestaan.
Simcat

hey simcat,
die mensen uit bunschoten daar heb ik wel eens contact mee gehad.
dus verder weet ik ook niets

Snuffel je een beetje rond op Marktplaats en dan vind je weer wat...
Ik heb er dus een Rancho + donorauto bij gekocht, en deze even "gerestaureerd" in de avonduurtjes.

de staat bij aanschaf, incl. de extra donorauto:S:

...de onderhuidse ellende van de Rancho (je mag natuurlijk niet verwachten dat voor € 15,= alles prima in orde is;)):

... dus gelijk maar strippen en aan het "restaureren":O:

...en het eindresultaat is een leuke Grand Raid voor op de kast.B)

Nu zoek ik eigenlijk nog wel een wiel van deze Joustra-Rancho voor op het dak... heeft iemand toevallig nog zoiets in de kast liggen of een adres waar ik eraan kan komen?

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/talbot-simca-horizon-76718203.html

500 euro

76718203_1_large.jpg

Terug
Bovenaan