simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Die Rancho ziet er ook nog netjes uit :)
héé, ik heb de -ling!
In dit geval, een Rancholing :D

813.jpg

De auto die Bassie en Adriaan reden in de serie ,,het geheim van de sleutel'' en ook de auto die getest is in de autovisie van 1978, en ook de auto die voor de Nederlandse reclame's is gebruikt :)

ginkelvanmichiel zei:
Die Rancho ziet er ook nog netjes uit :)
héé, ik heb de -ling!
In dit geval, een Rancholing :D

De auto die Bassie en Adriaan reden in de serie ,,het geheim van de sleutel'' en ook de auto die getest is in de autovisie van 1978, en ook de auto die voor de Nederlandse reclame's is gebruikt :)

Ja, mijn Rancho is best wel nog intact, nu ja, voor hoeverre dat mogelijk is 8-)
De eigenaar toonde me al de plaatsen waar ze normaal het meeste last hebben van de Matra-ziekte, en het valt allemaal heel goed mee, nu ja, we wachten wel af, tot hij gestript is voor we dergelijke uitspraken doen ;)

Wauw Michiel, ben je er werkelijk achter gekomen waar de B&A Rancho is? Amai, daar ben ik wel heeeel benieuwd naar en natuurlijk naar fotoootjes(:B
Hou ons op de hoogte hé makker!! :}

ha, nee, dat niet,
ik ben er alleen achtergekomen dat dit één van de eerste Rancho's in Nederland was, en dat die als verkapt reclame object in de B&A serie is gebruikt.
De enige auto die ze daadwerkelijk hebben gehad (aad v. toor) is de HT-16-RS, en daarvan ben ik opzoek naar iemand die inzage heeft in het kentekenregister zodat ik kan achterhalen wat het chass. no. was en wie de laatste eigenaar was.

Het kenteken HT-16-RS staat nog wel geregistreerd, maar volgens bureau voor voertuigdocumentatie is de APK is al verlopen vanaf 12-05-1985... kort samengevat betekent dat dus dat deze wagen nog nooit gekeurd is geweest.
Dit kan betekenen dat deze wagen ergens in een privé-collectie is opgenomen, maar veel waarschijnlijker lijkt het mij dat het al lang een "papieren" auto is.
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat een auto van destijds hooguit 5 jaar oud (deze Rancho is van 12-05-1982, betekent dat de eerste APK dus uiterlijk op 12-05-1987 uitgevoerd moest worden) zomaar rijklaar weggezet is en vervolgens in de volgende 23 jaar nooit meer opduikt.

Misschien de familie Van Toor eens vragen wat er met deze wagen gebeurt is na de filmopnames?

Muddy Bandit zei:
Misschien de familie Van Toor eens vragen wat er met deze wagen gebeurt is na de filmopnames?

Ik heb dus effectief een mailtje verstuurd naar de familie Van Toor met de vraag wat er met de Rancho gebeurd is, nu maar hopen op een reactie zodat dit mysterie snel ontrafeld is (tu)

simca1006 zei:
Is Simcat z'n bahia al kwijt, trouwens ?

Neen, ik ben de wagen nog niet kwijt, jongens. Iemand van het forum was erin geïnteresseerd, maar die moest eerst een auto verkopen, wat inmiddels is gebeurd en hij gaat trouwen. Dat laatste gaat, begrijpelijk, voor, hahaha! (:P).

Voor eenieder die nog geïnteresseerd is, laat wat weten, jongens.
P.s. Simca1006, ik heb voor het rechter binnenscherm van de 1100 betaald. Het geld zal aanstonds binnen zijn.

Groet, Simcat.

Simcat ; volgens mij ben je even abuis, ik had/heb geen scherm van een 1100 te koop. Maar centjes overmaken naar mij mag best hoor per pb wil ik best een rekeningnr doorgeven waar het heen kan. :}

Heeft iemand nog interesse in een 1308 S Jubilee?
Ik kreeg een mail vanuit België van iemand die er met spoed af wil.

Hij staat ook op Kapaza.be, maar kan zelf de link niet openen.

Inmiddels heb ik de advertentie ook op een andere site gevonden. Klik hier voor de link.

Je mag me altijd een PB'tje sturen.

Muddy Bandit zei:

Ik heb dus effectief een mailtje verstuurd naar de familie Van Toor met de vraag wat er met de Rancho gebeurd is, nu maar hopen op een reactie zodat dit mysterie snel ontrafeld is (tu)[/quote]

Beste mensen, ik heb een mailtje teruggekregen van Adriaan!!!

Hallo Ruben,

De produktie heeft die Rancho toen gehuurd bij een Simca garage. Geen idee wat er later met die auto is gebeurd.

Veel succes met je zoektocht.

Aad van Toor

Die Aad is een gouwe gozert ! Kun je de dealer van toen, of beter gezegd water nu nog van over is, niet benaderen.

leuk zo'n reactie terug :D

Maar inderdaad, dan moeten we toch iemand hebben die bij de pliesie werkt :) Die kunnen -maar mogen officieel niet voor derden- in het systeem koekeloeren.

Zijn die gasten die er toen werkten al niet heel lang met pensioen ? Ik denk dat het HET eeuwige mysterie blijft.

Grensrijder,

Neem je toch gewoon ff een schrijfblokkie mee naar de afsluitmiddag. (:B
Dit mag je toch niet gaan missen!!

ik ben volgende week zeker van de partij.
alleen mijn 1100ls nog ophalen want die staat in brabant en dat is ver van zijn thuisbasis.
als ik zo het progamma eens doorlees wordt het weer een super meeting.
weer of geen weer,ik ben er.B)

ginkelvanmichiel zei:
leuk zo'n reactie terug :D

Maar inderdaad, dan moeten we toch iemand hebben die bij de pliesie werkt :) Die kunnen -maar mogen officieel niet voor derden- in het systeem koekeloeren.

Tja, dat zou natuurlijk wel kunnen, maar dat zou niet leuk meer zijn, los van het feit dat het niet mag. Bovendien als je een eed hebt afgelegd kun je het niet met jezef vereenzelvigen "om ff te kijken" wie de huidige eigenaar ervan is. Hte moet wel leuk blijven. Het is toch ook een beetje hobbie om op andere manieren informatie te verzamelen, niet?
Dus, mensen, sorry, maar ik hoop dat jullie begrip hebben voor e.e.a.
Simcat

simca1006 zei:
Simcat ; volgens mij ben je even abuis, ik had/heb geen scherm van een 1100 te koop. Maar centjes overmaken naar mij mag best hoor per pb wil ik best een rekeningnr doorgeven waar het heen kan. :}

Sorry kerel, maar ik dacht echt dat jij Bub was. Wie is Bub dan hier op het forum?
Simcat

Muddy Bandit zei:
Zijn er nog mensen die naar de afsluitmiddag van de Simcaclub gaan?

Ik zal in ieder geval proberen naar de afsluitmiddag te komen. Desnoods met de 206 als het weer weer pokke blijkt.
Simcat.

Horizon automatique van 1980 met nog geen 30.000 Km. te koop voor 200 Euro!!!!:p Wie deze niet koopt...

Simcat

https://www.2dehands.be/autos/autos/talbot/talbot-horizon-sx-77061863.html?qq=Talbot&pcpl=&pc_id=&afd=autos

Simcat zei:
simca1006 zei:

Sorry kerel, maar ik dacht echt dat jij Bub was. Wie is Bub dan hier op het forum?
Simcat
wat is jouw favoriete simca?
ff nadenken en er gaat dan vast een lampie branden denk ik:S

gisteren de 1100 ls opgehaald uit brabant voor aankomend weekend.
onderweg in het donker zie je toch erg leuke reacties op de snelweg.
zeker als je ze ook nog voorbij gaat met een aanzienlijke snelheid.

ja dat is waar
vandaag mijn 1301 weer mooier gemaakt met een nieuwe bumperdeel links achter
ik moet zeggen hij is weer mooi strak en recht
en de auto eens grondig gewassen
ook nog een trekhaak gemonteerd ook handig
echt het was voor die tijd heel doordacht die montage hiervan
echt montage alleen dus niets te boren en het past precies
ik ben aanwezig in zutphen en brummen
nu nog een nieuwe kachelkraan en misschien ook wel een kachelradiateur
zolangzamerhand wordt het een mooie simca
krijg veel reaktie,s met oldtimerritten en bijeenkomsten
ook in de straat als ik hem was en er komen mensen langs veel leuke reaktie,s
op vakantie veel duimen onderweg
daarom is het leuk om met deze auto te rijden
ik rijd er hobbymatig veel mee
ritjes op zondag of zomaar een keer naar het ah dco zwolle
veel reakties en verhalen daar van collega,s
veel bewondering ook
neem wel eens belangstellende mensen zomaar mee voor een ritje
echt je moet ze dan zien en horen
dat deze auto na jaren dan nog zo goed rijdt hoor je dan
heb veel kennissen opgedaan met deze leuke auto
en je ziet ze niet veel meer in het wild op de weg
maar de mijne is er een van die vaak op de weg is te vinden in nieuwleusen
als jeugdsentiment en herrinnering aan mijn vader en moeder die ook een gelijke auto hadden
de kleuren waren anders maar de uitvoering nagenoeg gelijk
de auto van mijn vader als jochie van 7 vond ik dat toen de beste auto ter wereld
nu 41 jaar later is dat nog zo
zo gek ben ik met mijn simca 1301 special uit 1971
echt die goede auto doe ik niet zomaar weer weg
jan

laatste nieuws
ik heb een kachelradiateur gevonden die volgens rob goed zou zijn
dinsdag zal ik hem er in zetten
kijk dan heb je voor relatief weinig een leuk goed werkend autootje
wie hebben er nog meer een 1301 uit de jaren 70
ik zal denk ik wel een van de weinigen zijn
jan

Hoi Jan,

Mooi dat je er tevens weer warmpjes bij kunt zitten de komende tijd, zeker geen overbodige luxe in de aankomende maanden.
Ik weet inmiddels hoe het is om met -12 zo'n 150 km in een onverwarmde Horizon te rijden, wel leuk maar niet aangenaam.
Maar plaats hier ook eens wat foto's van je 1301 zodat we ook kunnen megenieten...;)

Hee mensen,

Wie gaat er naar de afsluitmiddag van de Simca club?
"SimcaTI": Neem jij het binnenscherm en het luchtfilter mee? Alvast bedankt!
Simcat

hoi muddy bandit
ik wil wel graag foto,s invoeren maar hoe doe ik dat
als je me dat vertelt zal ik zorgen voor mooie foto,s
jan

Wat dacht je van 3 Tagora's? (tu)

Simcat zei:
Hee mensen,

Simcat

jan brinkman zei:
hoi muddy bandit
jan

Er zijn wel meerdere mogelijkheden voor
Ik doe het altijd met https://imageshack.us/?no_multi=1
Foto uploaden, "Email (optional)" gewoon overslaan, image resize even instellen op 640 x 480 en dan "upload now".
Even wachten en dan de link "forum code" copiëren en plakken op het forum.

Succes.

Muddy Bandit zei:
jan brinkman zei:
hoi muddy bandit
jan

Er zijn wel meerdere mogelijkheden voor
Ik doe het altijd met https://imageshack.us/?no_multi=1
Foto uploaden, "Email (optional)" gewoon overslaan, image resize even instellen op 640 x 480 en dan "upload now".
Even wachten en dan de link "forum code" copiëren en plakken op het forum.

Succes.

Hallo,

Prima tip Muddy Bandit,

Ik heb even gekeken op die site en er staan hééél veel mooie Simca foto´s op.

Dus bij deze bedankt

groet Harm

Simcat zei:
Hee mensen,

Simcat

Het lijkt me wel gezellig, maar er ligt teveel werk te wachten, dus ik laat toch verstek gaan.

De blauwe Tagora van TT-Jan, ikzelf en ik had verwacht dat grensrijder ook zou komen met zijn Tagora.
Maar ik begrijp dat jij ook komt met de 1100! (tu)

Inderdaad hoe meer zielen hoe meer vreugde. Bovendien wordt het ook nog een droge dag!

simca ti zei:
Tagora zei:
Wat dacht je van 3 Tagora's? (tu)

waar komen die vandaan dan?
hoe meer zielen hoe meer vreugde toch?

Ik ben er zondag ook.
Zal de Horizon morgen nog eerst even wat toonbaarder maken, dat ding ziet er nu (met al die modder van de maisrijders erop) niet uit.

Terug
Bovenaan