simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Hallo iedereen,

Bedankt voor de prompte informatie jongens! Het achterklepje is inmiddels aangekocht voor 15 Euro. Ik ga het zondag as. ophalen in Balen (B.). Als het er nog op staat vinden jullie het op Marktplaats. Zo een klepje is zeker te weten zeldzaam zeg... Zoek ze maar eens. Zo gek veel Sambaatjes met stalen dak zijn er immers niet meer over zeg, pfff. Het is maar dun gezaaid ermee. En dan bedoel ik echt DUN hoor.... Heb trouwens vandaag een memorable dag gehad want puur toevallig zag ik een keurige, rode Talbot-Matra Murena rijden in Kerkrade (Zuid-Limburg). Dit soort dagen zijn echt bijzonder te noemen. Gewend eraan dat ik op kentekens let (vanwege mijn werk, haha) lette ik dáár in ieder geval meteen en zeker op. Later kan ik de wagen dan nog wel een keer bekijken als ik de eigenaar ken. Het kenteken van deze Murena 1,6 van 10-06-1982 luidt: 47-XN-VT.
Simcat

@simca1006 die :confused: moest een :( zijn ;)

Ik heb zelf een Citroën LNA en ik weet hoe lastig het is onderdelen te krijgen.
Ik hoop alleen dat het motortje het nog even volhoudt, want dat gaat steeds harder tikken :(
Hopelijk is dat nog op te lossen mbv. het goed stellen van de (vrij onbereikbare) kleppen.

Edit:

Sambaling!

HPIM0525.JPG

HPIM24.JPG

Simcat zei:
Jongens, hoe kan ik gelijk jullie dat al doen een kleine foto bij mijn nickname uploaden?

Groet, Simcat

Even naar rechts bovenin in het blokje MyAutoWeek gaan, Mijn pagina's aanklikken.
Hier staan je (inlog)gegevens en hier kun je ook een avatar plaatsen.
Wel even een plaatje maken wat aan de afmetingen voldoet... succes ermee.

@ Ginkelvanmichiel : ook bij mij is een tikfoutje niet vreemd, hoor !!

DDCNL_Pascal zei:
is de DG-10-NT ook al bekend. Ziet er goed uit. Rijd hier rond in Tegelen.

Deze mooie zwarte Rancho is bij mij bekend. Vorig jaar in het eerste weekend van juni heb ik de eigenaar gesproken op het evenement te Steyl.
Ik heb van de eigenaar een paar originele Rancho spiegels overgenomen. Ik met hem mee, blijkt zijn werkplaats naast de Chinees te Belfeld te zitten. Ik kom al jaren bij deze chinees als ik in Belfeld met vakantie ben. Zo ben ik eigenlijk ook terecht gekomen op het festival te Steyl.

Helaas kan ik er dit jaar niet bij zijn.

Leuke foto van de Samba! Ze hadden toen wel leuke actiemodellen zoals deze Sympa of Bahia.

Wanneer is de festival te Steyl?

Ben er vorig jaar ook voor het eerst geweest. Als mijn Charade klaar is wil ik ook eens een keer meedoen. Nu ga ik alleen kijken en veel plaatjes schieten.

Overigens de Chinees in het midden van de winkelstraat van Tegelen is ook goed ;)

:pJAAAAAA mijn Simca 1500 is klaar.
Hij is APK gekeurd en het een en ander aan vernieuwd.
Ga hem denk volgende week ophalen.
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk SIMCA
Handelsbenaming 1500
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 18-03-2011

Datum eerste toelating 19-03-1964
Datum aanvang laatste tenaamstelling
Datum eerste afgifte Nederland 19-03-1964
Wacht op keuren Nee
even nog op naam zetten en verzekeren.
eindelijk heb ik hem.

:D toch?
als je lang op iets wacht ,is het des te leuker als je het eindelijk in bezit krijgt.
ook de 1100 heeft weer wat aandacht gekregen en wel het kofferbakslot.
deze was defect geraakt na een mislukte inbraak.
wie wil er nou in die auto inbreken?
ik had een slotenset gehaald bij het magazijn en deze was wonderwel voor de 1100 geschikt.
de nieuwe spatborden hebben aan de binnenkant een beschermend laagje gekregen tegen roest.
volgende week wordt die zelfde binnenkant in de strijkkit gezet.
kunnen ze voorlopig een hele tijd mee.:)

zou het eerlijk gezegd niet weten, ik zal er van t weekend een foto van maken dan plaats ik t wel op t forum hier!!

Goh, da's een bekende, die gouden 1308, DB-39-HB die nu op marktplaats staat.
3 jaar lang met veel plezier in gereden en heeeel veel in versjouwd met mijn verhuizing.
3,5 jaar geleden verkocht voor een appel en een ei aan degene die hem nu te koop aanbiedt.
Auto was toen al in een enigszins deplorabele toestand en volgens mij heeft hij er niet veel aan gedaan.
Wel leuk om te zien dat hij nog steeds bestaat maar ik denk dat er ontzettend veel werk aan zit...

Simca ti:
Ik ga je volgende week eens even bellen over de Solara's, heb dit niet eerder gedurfd omdat je het zo druk hebt
maar nu je er toch zelf over begint op dit forum........!
Die gouden 1308 ken jij ook nog wel he ? was nog voordat de Solara's in de picture kwamen.

groetjes,
WIM

vanmiddag heb ik bezoek gehad van één van mijn verkochte Simca 1000.
ik heb 2 jaar geleden een rode 1000 LS van 1974 verkocht aan een belg.
hij had beloofd hem te laten zien als hij klaar was.
zo zag hij er toen uit:
1000ls12.jpg

1000ls13.jpg

1000ls5.jpg

1000ls8.jpg

dit is er van gemaakt:
verwachte dus eigenlijk een mooie rode:
simca1000ls-1.jpg

simca1000ls-2.jpg

wel grappig hem zo terug te zien.

holunder zei:
Goh, da's een bekende, die gouden 1308, DB-39-HB die nu op marktplaats staat.
3 jaar lang met veel plezier in gereden en heeeel veel in versjouwd met mijn verhuizing.
3,5 jaar geleden verkocht voor een appel en een ei aan degene die hem nu te koop aanbiedt.
Auto was toen al in een enigszins deplorabele toestand en volgens mij heeft hij er niet veel aan gedaan.
Wel leuk om te zien dat hij nog steeds bestaat maar ik denk dat er ontzettend veel werk aan zit...

Simca ti:
Ik ga je volgende week eens even bellen over de Solara's, heb dit niet eerder gedurfd omdat je het zo druk hebt
maar nu je er toch zelf over begint op dit forum........!
Die gouden 1308 ken jij ook nog wel he ? was nog voordat de Solara's in de picture kwamen.

groetjes,
WIM

ja die 1308 ken ik zeker en bij de laatste apk had ik toen al gezegd dat de bodem van karton was.
wel toen nog goedgekeurd met steekproef erbij.

jumping%20car.gif

he`matra,
de rode verf was zeker op?
wel leuk dat hij de moeite nam voor die wereldreis om de simca 1000 te laten zien aan je.
beetje netje gerestaureerd?

mmmm nee was niet zoeel mooi gespoten.
al nieuws over de 1100 met kapotte motor.
zoek trouwens remtrommels voor de Samba....dus als iemand iets weet hier.....

Hoi allemaal, na lange tijd laat ik ook nog iets van me horen met een oproep...Is iemand geinteresseerd in deze of heeft iemand iets nodig voor 1510?
Ze begint serieus in de weg te staan en ik vrees dat het anders richting sloop zal gaan...

https://www.kapaza.be/detail/16244520/

Als ik weet dat ie kopleet gewild is dan zal ik het meeste wel zelf doen en dat is: groot onderhoud+filters, het interieur er terug in plaatsen(beige fluweel), andere voorruit, bumper erop. Naar mijn weten is er geen laswerk aan enkel hier en daar een beetje oppervlakteroest. Nu ja dat ding heeft dan ook vele jaren binnen gestaan ook...letterlijk in de vergeethoek. De motor loopt, koppeling is goed, remmen werken en zitten niet vast. Eigenlijk doet alles het nog.

Arievectra zei:
@Muddy Bandit,

Ben je topic aan het volgen op Matramania.
Goed bezig met de Rancho(y)

Tsja, ik zal er ook nog wel even zo mee bezig blijven...
Soms wou ik dat ik niet zo kieskeurig was met m'n jeugddroom...dan was ik misschien al tevreden geweest met een gewone Rancho.:)
Maar deze Grand Raid is tenminste wel een serieuse uitdaging voor mij, en ik heb tot nu toe al veel plezier gehad met de restauratie ervan.
Het houdt je van de straat moet je maar denken...

Het Matra-wereldje is een klein wereldje maar toch staan de mede-matrarijders voor je klaar met raad en daad om je te helpen, en ze stellen benodigde onderdelen voor aangename prijzen ter beschikking. (y)
En dat heb ik met eerdere restauratieprojecten wel eens heel anders meegemaakt.

@ steven1307 : jij gaat de auto waarin je zoveel werk hebt zitten toch niet naar de sloop brengen ? Dan kom ik 'm halen.. als je er dan toch van af moet.

ik was even aan het kijken in mijn archief en kwam wat leuke foto`s tegen.
als je daar naar terug kijkt is dit toch wel mooi allemaal.
bv de 1200 s die op de trailer staat om afgevoerd te worden.
of de murena die na lang stil gestaan te hebben vervoerd werd naar de garage om alles weer op orde te maken.

DSCN0301.JPG

DSCN0042.JPG

DSC01759.JPG

DSC01760.JPG

Hee, da's mijn Rancho....:cool:....toen nog bij de vorige eigenaar.

Ik zie net dat de verkeerde velgen toen al op de vooras zaten.
Heeft iemand misschien nog 2 Grand Raid-velgen (hetzelfde soort maar met een 22mm diepere bolling) ergens in de schuur of op zolder liggen?

ga zo de 1500 ophalen.
kon hem niet eerder halen omdat de nylonbussen van de schakelstangen gebroken waren.
foto's volgen.

@simca ti: Met afgevoerd, bedoel je waarschijnlijk dat de 1200s richting shredder is gegaan? Jammer van zo'n prachtig ontwerp, als ik er nog eens eentje tegenkom in een goede staat + passende prijs... :LOL:

deze is inderdaad geheel gesloopt.
er was ook niets aan deze 1200 s dat in een redelijke staat was.
de onderdelen zijn er wel allemaal afgehaald.
deze worden gebruikt om een andere 1200s weer in nieuwstaat te krijgen.

morgen aan mijn baas even vragen of ik aan project talbot solara mag gaan beginnen.
deze is van holunder.
eerst een donor solara geheel slopen tot alleen het chassis over blijft en dan zijn"goede"
solara met behulp van de donor weer in respectabele rijbare staat te brengen.
de basis van deze auto is zeer goed te noemen alleen technisch is het een drama.

1100srt_7.jpg

saint_ofer_1094990051_sans_titre_11.jpg

y1pzD0wJQyqleNK9xNJDxwmPimwJYDQONnOvX_g7cm3dsqVXaBdoHGSmg210kiVaYSSAnY70Ig198YotZEjn2S28w

Hallo VW 1200,
Ik ben op zoek naar een Sunbeam Imp. Mocht degene in de garagebox in Rotterdam te koop zijn hoor ik graag van je.
Groeten
PP

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/overige-merken/tk-talbot-solara-47033520.html

was deze al gespot?

Ja hoor deze Solara (model 1985!) kende ik al. Hij loopt in Limburg. Dit '85-er model is ZÉÉR zeldzaam. Het is het laatste model. De stuurkolom is geheel anders dan de vorige modellen Solara en ook de schakelaars van ruitenwisser en knipperlichten e.d. zijn al van de 309 van Peugeot. Onderdelen zoeken voor deze zéér late Solara zal BIJZONDER moeilijk worden. Hopelijk valt deze Solara niet wéér ten prooi aan iemand die er poogt een Murena weer rijklaar mee te maken, zoals vorig jaar al gebeurde met de eveneens om die reden gesloopte Solara uit 1985 (NG-18-TS) die in België terecht kwam.:( Destijds heb ik nog geprobeert de wagen te redden, maar juist de genoemde delen als motor, stuurkolom en gehele voortrein en stuurinrichting waren er al uit gesloopt... en dat terwijl enkel de motor op de op te bouwen Murena past... DÓÓDZONDE... :cry:De wagen bestaat naar ik meen wel nog maar opbouwen is uit economisch oogpunt volledig af te raden daar, zoals reeds aangegeven, enkel de delen van een '85-er model erop passen. Daarnaast wil ik een lans breken voor de Solara (y)van Talbot want dit model heeft een evenzeer verworven recht op klassiekerstatus dan de Murena. Bovendien rijdt zo een Solara fantastisch! Ik heb er zelf één. Eeuwig zonde als deze zéér zeldzame Talbot-telg zou verdwijnen voor de clubszene in Nederland alsook dientengevolge uit de clubeigen kenteken en voertuigregisters. Sowieso om te onderstrepen hoe ongelóóflijk zeldzaam de Solara als model van Talbot is weet ik te vertellen dat er op dit moment slechts 4 (!) met een geldige APK. in Nederland rondrijden. Daar komt overigens binnen 2 weken een 5e. exemplaar uit 1982 bij:LOL:
Simcat, bestuurslid Simca Automobiel Club Nederland (S.A.C.N.) (voertuig- en kentekenregister)

En in de loop van dit jaar nog eentje, Simcat, de PS-09-BR, de "nieuwste" Solara in NL!
Zie het stukje van Simca ti hierboven.

Sunbeam zei:
Hallo VW 1200,
Ik ben op zoek naar een Sunbeam Imp. Mocht degene in de garagebox in Rotterdam te koop zijn hoor ik graag van je.
Groeten
PP

Welkom hier! Nou, ik heb gezeurd bij de nicht van mn oma, maar die wil de auto (nog) niet verkopen, "want hij is nog zo goed!" :D Het is trouwens een Sunbeam Chamois, die eerst van haar vader was (uit 1903 ofzo was hij). Maar ik hou de auto in de gaten! Moet nog eens foto's gaan maken...

@Simcat: die Solara stond in november 2008 ook al te koop, maar toen wilde de eigenaar er nog minimaal 1000 euro voor hebben. Dit terwijl er een nieuwe uitlaat onder moet, 4 nieuwe banden en sowieso de APK weer (al 4 jaar zonder APK volgens mij). Ik zal m eens mailen wat er nu voor gevraagd wordt.

Kwam net deze 'hybride' tegen:

Fraai is anders... ik ben thuis gestaag mijn Simca-brochures (vooral van de 1000 t/m 1500, jaren zestig spul, en een paar Aronde pamfletjes) aan het scannen, als ze online staan zal ik hier wel een meldinkje en wat plaatjes plaatsen.

Oui! Persoonlijk zou ik liever z'n verre voorouder hebben:

Nu met gratis passagier!

Zag net op www.speurders.nl dat de Rancho's van Jo uit Limburg nog worden aangeboden...

Er staat ook nog een grijze Rancho te koop in Zeeland, met geldige APK...

https://www.speurders.nl/overzicht/talbot-matra-rancho-47184451.html?fh_start_index=15&q=matra+rancho

ginkelvanmichiel zei:
en met simca/talbot 1100 voorschermen en motorkap :)

Ach, ze passen probleemloos.
Het enigste verschil met de motorkap is het merkplaatje, en de voorschermen zijn ook simpel aan te passen.
Heb ik ook gedaan voor m'n Grand Raid.

Voorscherm Simca 1100 versus Matra Rancho:

...na een beetje meten, boren en flexen...:

...en dan de polyester delen erop.:

Het was een uurtje werk, maar het prijsverschil tussen Simca en Matra rechtvaardigt dit werk ruimschoots.
De hobby is al duur genoeg, en roesten willen ze allebei even hard.;)

en hier even wat plaatjes van de nieuwe aanwinst.
bouwjaar 19 maart 1964 met 63.000km. op de klok.
en helemaal gaaf.
lijkt wel nieuw.
S3010122.jpg

S3010123.jpg

S3010124.jpg

S3010125.jpg

S3010126.jpg

S3010127.jpg

en origineel nederlands.

Wat een ontzettend fraaie wagen! Als ik nog eens niet geheel toevallig in de buurt ben... zal ik zeker kijken of je thuis bent.:)

Leuk! Er komt nog wat gescand spul aan, maar dit past hier alvast mooi:

2843010394_e150f50cfc.jpg
2805245811_eeb1c9ff2b.jpg

2906404791_330e31fb26.jpg
2603198593_35a3e15a93_o.jpg

2241258847_d977ee1d01_o.jpg

Geen JA, wel JU:

2241260155_5181a115b3_o.jpg

Terug
Bovenaan