simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

@simcat:deze 1100 is van eigenaar veranderd en de vorige eigenaar heeft zich afgemeld als clublid.
lees maar in ledenmutatie.
er staan 2 mutaties in en allebei 1100.
ik zorg geloof ik voor ledenvermindering want de 2 auto`s zijn nu bij mij in de buurt.
 
Hallo "Simca 1006",

Jij bent geïnteresseerd in de Samba Bahia. Ik heb jou eens een overzicht van de kosten aan de wagen totnogtoe gestuurd middels een PB.-tje. Ik hoor het wel!
Groet, Simcat
 
hee simcat,
ik ben eventueel ook wel in de samba geintereseerd.
mijn vriendin vond hem erg leuk.
als je wat terug kijkt zie je het kenteken op de foto's.
de rest stuur ik je terzijnertijd wel via je e mail.
 
Hoi Matra,

Het is leuk om te horen dat jouw vriendin geïnteresseerd is in deze unieke Samba. Ik heb er toch nogal flink wat kosten aan gehad om hem zover te krijgen. Daarnaast heb ik er, peu a peu, zeldzaam plaatwerk bij gekocht. Kijk maar eens kerel, via de privémail kunnen wij erover spreken.
Simcat
 
GroteFoto-IOUDVAPF.jpg
GroteFoto-EZHELLWW.jpg
GroteFoto-XN6MTPLM.jpg
GroteFoto-QWXD876R.jpg
GroteFoto-MVOWSWLR.jpg
Hier nogmaals de foto's van de restauratie met mijn eigen computer ging het niet.
GroteFoto-ZF7AYRET.jpg
 
'Morgen "Simcoup",
Tjonge, jij pakt het meteen goed aan zeg! Dit zal ook wel moeten zo te zien. Alhoewel, het valt mij nog mee wat ik totnogtoe zie. Ik heb al véél erger gezien wat nadien beter dan fabrieksnieuw uitzag. Succes ermee en hou ons maar op de hoogte met jouw project!(y)
 
Hallo Simcoup,

Zo op die foto's te zien valt het me allemaal nog hard mee, mijn Rancho was op deze plekken al een heel stuk verder vergaan.
Las gelijk even een tussenschot tussen die binnen- en buitendorpel, dit komt de stevigheid (en veiligheid) alleen mar ten goede.
Maak er dan ook gelijk even voldoende ruime afwaterings-/ventilatiesleuven aan de onderzijde in...

Hoe zijn de bodem, wielkassen en het plaatwerk er aan toe?
 
Goede morgen, de carrosserie is van onder goed stond dik in dinitrol alleen waren ze de kokerbalken vergeten , geen druppel tectyl
aanwezig, plaatwerk blijkt op vele plaatsen met plamuur behandeld en ga dat ook verder goed maken.Ik zal proberen het gehele
proces met foto's te volgen.
 
iemand hier mischien tip of idee voor mij:
de rubbers waar het remvloeistofreservoir mee vast zit op de hoofdremcylinder zijn lek.
kan ze nergens los vinden nog.
weet of heeft iemand hier iets........
 
Rem- en frictiespecialisten hebben meestal nog onderdelen van zulke componenten. Met het Ate-nummer kom je vaak een eind. Helaas is onze plaatselijke rem- en frictiespecialist (bejaarde man in stofjas in rommelig magazijn, schrijft alles op in een dikke bureau-agenda bij wijze van administratie en weet echt ALLES van rem- en koppelingsspul) voor onbepaalde tijd gesloten, anders had ik even voor je gevraagd.
 
ik hoef morgen maar een uurtje te werken en ga daarna even naar een grote autosloperij hier in de buurt.
zal vast wel iets passend te vinden zijn.
 
he`matra, voor welke simca zijn die rubbers?
ik heb nog wel het 1 en ander op voorraad maar dan is het met een voorbeeld beter op te zoeken.
kom je er niet uit dan weet je me wel te vinden toch?
(y)
 
matra zei:
iemand hier mischien tip of idee voor mij:
de rubbers waar het remvloeistofreservoir mee vast zit op de hoofdremcylinder zijn lek.
kan ze nergens los vinden nog.
weet of heeft iemand hier iets........

Probeer hier eens:

https://www.edsclassic.nl/

Zij konden mij ook goed en snel helpen aan de revisiesetjes van de remmen en de koppeling.
 
He "Simca1006",

Heb jij mijn reactie, vanvandaag omstreeks 22:17 uur, ontvangen via een PB-tje? Ik heb deze nl. wel verzonden maar ik zie ze niet in de map verzonden staan.
simcat
 
Hoi Matra,

Probeer C&C Parts
https://www.ccparts.nl/actueel.htm

Al een paar keer goede resultaten.

Groet Hans Ranch
 
Hallo, weet iemand nog een adres waar ik een snelle nokkenas kan krijgen voor een Matra Simca Bagheera S uit 1980?
 
ben al gered.
bedankt voor de reacties.
ben op de sloop geweest vanochtend en heb rubbers gevonden.
de matra is alweer de garage uit.
durf alleen niet te zeggen van welke auto ze afkomen haha.
simcat nog geen mailtje gehad van je over de samba...
mail ff prive anders.
 
Klassiekerrijder zei:
Rem- en frictiespecialisten hebben meestal nog onderdelen van zulke componenten. Met het Ate-nummer kom je vaak een eind. Helaas is onze plaatselijke rem- en frictiespecialist (bejaarde man in stofjas in rommelig magazijn, schrijft alles op in een dikke bureau-agenda bij wijze van administratie en weet echt ALLES van rem- en koppelingsspul) voor onbepaalde tijd gesloten, anders had ik even voor je gevraagd.
Klinkt als WIFA.
De man is herstellende van een heftige operatie.
 
Mijn Murena staat op Marktplaats jongens! Advertentienummer: 280111078
Ik hoor het wel mocht er interesse voor bestaan.
Simcat
 
Ricardo Pasop zei:
Hallo, weet iemand nog een adres waar ik een snelle nokkenas kan krijgen voor een Matra Simca Bagheera S uit 1980?

Probeer eens bij "Carjoy". Type de naam in bij google en jij bent er welhaast al.
Simcat
 
Ricardo Pasop zei:
Hallo, weet iemand nog een adres waar ik een snelle nokkenas kan krijgen voor een Matra Simca Bagheera S uit 1980?
Trouwens is het wel een '80-er of is hij dat alleen op kenteken? De '80-er Bagheera is uiterlijk te herkennen aan de "kiep"-klinken. Drukknopklinken waren tot en met model '79. Mocht het er éém zijn met de bedoelde kiepklinken is het een zéér zeldzaam model want er zijn slechts 366 exemplaren van de bagheera II modeljaar '80 geproduceerd. t'Is maar dat jij het weet. Trouwens ook de vóórruit is ondermeer anders dan de '79-er en nòg oudere modellen. Mocht het ECHT om een modeljaar '80-er Bagheera gaan zou ik het kenteken en het chassisnummer wel eens willen weten.
Simcat
 
Vandaag ben ik in Appelscha geweest naar het 3e Oldtimerfestival. We hadden met een 5 tal Simca's afgesproken bij hotel Appelscha en zijn van daaruit vertrokken naar het festivalterrein, zodat we bijelkaar konden staatn en Simca op die manier nadrukkelijk aanwezig was. We hebben veel leuke reacties mogen ontvangen.

Klik hier voor het fotoverslag.
 
Hoi Matrancho,

Dat was weer genieten geblazen, gisteren, op het oldtimertreffen te Appelscha zo te zien! Wat een prachtige fotoreportage zeg, bedankt! Zo hebben wij allen een fijne indruk van het evenement gekregen. En wat een schitterend weer hebben jullie gehad zeg. BOFFEN!!!!(y)
Simcat
 
Hallo iedereen,

Zijn gisteren met z'n drieën naar Gent hier in België gereden om aldaar een heuse Talbot (Chrysler-France) 2 Litres uit 1979 op te halen die maar liefst 22 jaar (!) in een droge stalling had gestaan. Sinds 1987 was de wagen geen meter meer bewogen! De remmen bleken niet (!) vast te zitten. Na 22 jaar kwam de wagen aldus pas weer in het, zonnige, daglicht! De motor bleek jammergenoeg vast te zitten edoch er stond pas 78.564 Km. op de teller. De wagen was hélemaal compleet en het interieur was zéér netjes bewaard gebleven. In de slechts goed 8 jaar dat de wagen was bewogen had het interieur slechts zéér weinig te lijden gehad van UV-straling en dat was te zien. De zetels waren schier in nieuwstaat. Geen scheuren in het dashboard een maagdelijke sigarenaansteker en asbak, smetteloze vloerbedekking, deurbekledingen en hemelbekelding. De kas zelf daarintegen had echter, "gelijk een Talbot welhaast betaamd", zéér veel te lijden gehad van roestvorming... De grote Simca was met al deze roestschade in 1987 weggezet. Toen was de wagen al zóóó vreselijk door de elementen aangetast. Waarom de eigenaar de wagen, in die desolate plaatwerkstaat wegzette en dat hij de wagen zó lang heeft bewaard is niet geheel duidelijk geworden. Wel verklapte hij dat hij de lijn van de wagen zo ontzettend moi vond. In de 8 jaar dat de wagen aldus had gereden was het gehele dak, onder het zwarte canvas verrot. Tientallen roestplekjes puilden onder het canvas naar boven toe als ware het een duister maanslandschap... Wisten jullie trouwens dat Chrysler, vanaf 1970 eigenaar van Simca, de wagen bouwde zonder ook maar één druppel lak, ja zelfs ook zonder ook maar één druppel grondlak op het blanke plaatwerk onder het canvasdak?! Sparen was het devies en aldus werde er gespaard aan producktiekosten daar waar mogelijk. Geen wonder dat mensen in de szene die zo'n auto restaureren telkens weer schrikken van de erbarmelijke staat van het dak eenmaal het canvas eraf wordt gereten. Het is zich welhaast niet voor te stellen dat dit gebeurde gedurende de produktie van deze toch zo statige grote Simca, eh Chrysler of was het toch Talbot.... Hij werd zelfs tegen beter weten in vanaf 1970 tot zelfs in 1981 (!), dus tot het bittere einde doorgebouwd. De Tagora was toen al ruimschoots in produktie. Jammer maar die prachtige Tagora kwam toch héél wat jaren te laat. Naast de Tagora gebouwd, wie kocht nu nog een dergelijke Chrysler in die tijd? Vergeet niet dat de de ontwerpfase van de grote Simca was gelegen in de jaren '60. Geen wonder dat het ontwerp al vroeg gedateerd was en dat de verkoopcijfers na 3 of 4 jaar produktie kelderden. Slechts een goede 200.000 of iets meer zijn er in 11 jaar van gebouwd. De Tagora daarintegen was een nòg débakel daar daarvan, welliswaar in slechts 3 jaar, een goede 17.000 van werden gebouwd. Mijn vader kocht vroegen er "160". Brons-metallic was de wagen en hij had rode skay zetels. Ik kan mij nog aan de eerste rit herinneren. De gehele familie ging natuurlijk met vader mee. Ik zat, midden, op de achterbank Ik weet nog dat het al donker was en dat het miezelde. Dàt waren nog eens tijden... Zeldzaam is de grote Simca altijd gebleven. Jammer, echt! maar liefst 16.995 Gulden kosste deze goedkoopste wagen uit het Chrysler-trio. Van de opgehaalde Talbot (!) 2 Litres vielen de voorste vleugels er schier vanzelf as zó verrot waren ze, Langs héél de bevestiging onder de capot waren ze los gerot! Die capot overigens lag er nog slechts los op want deze was, eender, zelf volledig losgerot, meteen één van de problemen van deze wagen. De scharnieren roesten vast en het openen van de capot wordt met de tijd onmogelijk. Indien men deze met geweld opent buigt deze om in de achterste hoeken. Soms breekt de gehele capot uit de corroserie omdat de scharnieren welke vastzijn gaan zitten op zich zelve óók nog eens los zijn gerot uit de wagen... Deze capot daarintenegn lag, eender welliswaar los, edoch in zijn geheel, fraai, en roestvrij, maar vooral zonder vouwen in de achterste hoeken! Beide kokerprofielen en achterste schermranden achter waren echter finaal verrot edoch de bodem daarintegen presenteerde zich welhaast roestvrij! Jammer want het is een statige wagen zo'n Chrysler-France en ze zijn inmiddels zóóóóó vrééééselijk zeldzaam... Deze wagen had als topmodel "2 Litres" een zéér zeldzame SCHAKELBAK! Méér dan 98% van alle Chrysler-France zijn geleverd, af fabriek, met de standaard automatische versnellingsbak. De handgeschakelde bak was enkel op zeer speciale wens leverbaar en dat zelfs tegen een vermindering van de oorspronkelijke prijs voor de wagen! De automatische bak was hèt 2 Litres-feature wat hem technisch onderscheide van de goedkoopste wagen uit de reeks de "160" en als 2e. in de prijslijst gerangschikte "180" echter ook op die typen was, tegen méérprijs, een automatische gangwissel leverbaar. Gelukkig omdat het interieur zo netjes was gebleven was ook de dientengevolge afwijkende schakelkonsole van deze schakelbedreven wagen keurig behouden gebleven. Zoek hier maar eens naar als deze verweerd door UV-licht en of gebroken is of beschadigt geraakt is in de loop van jaren van bedrijf! Nog NÓÓIT hadden wij een dergelijke schakelbedreven 2 Litres gezien, wetende dat zij er edoch wel zijn geweest. Vermoedelijk betreft dit het enige overgebleven exemplaar in België. Ook in Nederland ken ik er zo geen één. Daarnaast in Duitsland, daar waar de wagen naar heen gaat om te worden geresatureerd kenden mijn vrienden uit de szene er, eender, geen één. In Frankrijk blijkt men, totdusverre, eveneens uiterst verrast dat zo een uitvoering heeft weten te overleven. Daar kent men er in de szene slechts 4 van! Hier was dus na 22 jaar een zéér speciale 2 Litres aan het daglicht geraakt. Nogdaartoe spécialer temeer het niet om een Chrysler maar om een Talbot ging. Naar bleek waren de papieren nog aanwezig. De wagen bleek slechts één enkele eigenaar gehad te hebben. Het interessanste eraan was dat deze Chrysler-France samen met een 15-tal Lancia's uit de periode 1950 tot 1980 in dezelfde loods stond. Tjonge wat waren die Lancia's mooi... Fulvia's, Flavia's, Flaminia's, etc., etc., etc... Natuurlijk bleken de batterijen van het toestel weer leeg en konden er van binnen in de loods geen foto's gemaakt. Gelukkig dat ik met de handy wel nog een tweetal wist te maken wij de wagen op de remorque hadden staan. Naast de schakelbak was het feit dat deze Chrysler feitenlijk een Talbot was erg interessant. "Chrysler" stond enkel op het dash en op de body stond zowel vóór als achteren "Talbot". Dit laatste type van de serie is meteen herkenbaar aan de toch zo lelijke brede baguetten langszij. Toch had deze Talbot 2 Litres AL (! zéér vroeg voor de wagen met eerste dag van ingebruikneming 18-10 1979) de grille met daarop de pentastar van Chrylser. Dat betekende eens temeer dat hij echt van de laatste serie (Talbot op de papieren genaamd) was immers hadden de "echte" Chryslers-France nog aparte emblemen "160", "180" of "2 Litres" midden op dezelfde grille vermeld preiken. Hier zijn overigens de twee gemaakte fotos'van deze flinke wagen.
Simcat
vhp3e23ph3b35wragi3o.jpg

d2y3sirww5j6mx5wcjag.jpg
 
vroeger,toen ik nog bij een simca garage werkte,hadden we er 8 in onderhoud.
4 ervan waren schakelbakken,maar geen van deze 2 liters hebben het overleeft.
mooi en ruim in die tijd maar zo slecht dat de auto zowat in tweeen brak omdat de chassisbalken gewoon weggeroest waren.
simcat:je zou al je verhalen eens in boekwerk moeten zetten,wie weet wordt het een bestseller.
DSC04314.JPG
 
simcat heeft een grote Simca passie...
by the way nog geen PB gehad van je simcat over de Samba.
 
:cool:sorry simcat.
zie net dat ik hier op autoweek een privebericht van je heb.
dacht dat je naar mijn gewone mail zou sturen..
 
Yep, deze Murena kende ik al. Toch alweer sinds begin december 2000 al geen geldige APK. meer gehad deze Murena. Waar staat de wagen precies "Pedigreepaul"? Dan kan ik e.e.a. aanvullen in het voertuig- en kentekenarchief. Alvast bedankt!
Simcat
 
Deze Murena staat in Eefde (Gelderland).
Ik zag deze staan in een flits. ik dacht heey, dat is een Murena. Toen ben ik vrij illegaal een "eigen weg" ingefietst en heb foto's getrokken
 
simca ti zei:
simcat:je zou al je verhalen eens in boekwerk moeten zetten,wie weet wordt het een bestseller.
DSC04314.JPG

Hahaha, tja ,mischien moest ik dat maar eens gaan doen. ;)
 
kijk eens wat ik tegen kwam in alphen aan den rijn:
1100blauw2.jpg

1100blauw1.jpg

kennen we deze al??
Simcat heb je deze mooie 1100 in je kenteken register staan?
ben wel benieuwd of de eigenaar vlakbij me woont.
hij is al sinds 1992 op zijn naam.
 
Zo. Terug uit Duitsland. We hebben met de Tagora de Duitse Creme 21 Rallye gereden, van Karlsruhe via allerlei omwegen naar Leverkusen. Totaal 2400 kilometer afgelegd, inclusief een bezoekje aan de IAA na de rally. En mooi dat die Tagora geen krimp heeft gegeven, hij deed het fantastisch. Sterker nog, hij ging steeds beter rijden. We hebben de auto leren waarderen als nooit tevoren. Het comfort kenden we natuurlijk al, maar we kwamen tot de ontdekking dat er best wel pit in de motor zit (eindelijk eens lekker losgereden) en wat ons echt totaal verbaasde was de wegligging. Op bochtige weggetjes in het Schwarzwald konden Golf GTI-, BMW- en Porsche-rijders ons alleen op de tussenliggende rechte stukken afschudden, waar ze het voordeel van motorvermogen hadden. Toegegeven, we haalden ook wel alles uit de kast; het is per slot van rekening een rally. Tot grote ontzetting van de bloedfanatieke Duitsers bleek de Talbot de bocht niet uit te branden, waarbij de zeer plakkerige TOYO 600 F8-banden zeker een groot deel van de eer verdienen. Regelmatig liepen we in de curves weer op de Duitse bolides in, heerlijk! En niemand die het grote geheim achter die Franse rariteit snapte. Echt, onze band met de Tagora is steviger dan ooit. Wát een geweldig ding!
 
Hoi Grensrijder!

GE-WÉL-DIG!!! die rit met de Tagora!!! Hebben wij de anderen szenes eens een poepje laten ruiken!!! Hopelijk heeft jullie optreden met de grote Talbot anderen eens tot denken aangezet om de laatsten te redden en een andere kijk op het merk te nemen. FOTO'S??!!
Simcat
 
goedendag allemaal, kwam deze website tegen met prachtig simca spul zo af en toe, en helemaal niet ver weg! noord frankrijk!
kijk 's naar deze ad:
https://www.leboncoin.fr/vi/65183451.htm?ca=19_s
voelt iemand zich geroepen?
Gr. victor
 
Dat is wel een van de bekendste websites in ons kringetje. :)

@klassiekerrijder, die Audi-mannen hadden ons uitgenodigd om mee te doen. Ik kende één van hen al, vandaar.
 
Iemand post hier foto's van een prachtige blauwe Simca 1100 en geen enkele reactie....vreemd... :rolleyes:
 
ja ach dattoman.
staat ook nog een vraag bij voor simcat.
maar goed zet ze gewoon nog een keer neer:p
1100blauw2.jpg

1100blauw1.jpg

kenje deze al simcat en woont hij in alphen of vlakbij.
 
Terug
Bovenaan