Sfeer op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
B Real zei:
Af en toe zie ik dit topic weer met enige regelmaat boven aan de lijst met actieve topics staan en kijk ik in een verloren momentje even naar de reden. Puur vermaak, net zoals het lezen van reacties bij nieuwsberichten :D

Wonderbaarlijk dat na al die jaren op dit forum bepaalde figuren nog altijd zoveel mensen tegen zich in het harnas weten te jagen. Toen ik als klein ventje het internet op ging en o.a. deze site ontdekte werd mij al heel snel duidelijk dat je de digitale wereld niet te serieus genomen moet worden.

Als je je zo kunt opwinden over wat anonieme gebruikers op een klein autoforum heb je een gelukkig leven, er van uitgaande dat er geen grotere problemen in je leven zijn. Aan de andere kant, als je je over alle kleinigheidjes in het leven zo weet op te winden heb je een bijzonder zwaar leven :D

Gelieve bij het onderwerp te blijven en dergelijke uitspattingen in het correcte topic te plaatsen. Daar hebben we het taalneuzelaarstopic voor. Ordnung muss sein!
;)

o20o75f.png

We zijn een community geworden :eek:

BTW, wat is het forum een verademing tegenover de hoofdpagina. Hier komen tenminste echte autoliefhebbers, daar heb je vooral EV-angelist HansSolo als trol met zijn VAG-hulpjes waar ze elk bericht over Toyota het grootste merk volledig afkraken. Overigens gevoed door AW vanwege de vele EV/VAG/Toyota-berichten.

Ik vind de sfeer op het forum uitstekend op het moment (y)

Sluit ik mij aan, en wil autoweek best wel financieel steunen, maar die verschrikkelijke reclame blijft bij mij gewoon uitstaan en dat wekelijkse blaadje mogen ze ook houden.

Ja de sfeer is top op dit moment.

Ik ben ook blij dat de trollen van de voorpagina het forum nog niet gevonden hebben. Ik hoop dat de tekst 'community' hen nu niet gaat lokken... :)

MCW 84 zei:
o20o75f.png

BTW, wat is het forum een verademing tegenover de hoofdpagina. Hier komen tenminste echte autoliefhebbers, daar heb je vooral EV-angelist HansSolo als trol met zijn VAG-hulpjes waar ze elk bericht over Toyota het grootste merk volledig afkraken. Overigens gevoed door AW vanwege de vele EV/VAG/Toyota-berichten.

Heb je een aantal posts nodig om tot de community te behoren? Bij mij heet het nog gewoon forum.

Wel grappig: op de voorpagina heet het Community, maar zit je op het forum dan heet het nog Forum.

Dat is dan blijkbaar voor korte duur geweest, want ik zie ook op de voorpagina gewoon FORUM staan.

Frits79 zei:
MCW 84 zei:
o20o75f.png

Heb je een aantal posts nodig om tot de community te behoren? Bij mij heet het nog gewoon forum.

Hoeveel posts heb je überhaupt nodig voordat je profiel wordt vrij gegeven?
Ik ben nu al bijna een jaar aangemeld op de Autoweek en vele malen gepost in de nieuws en review topics. Zekers 30 à 40 keren.
Echter nog steeds krijg ik een melding dat mijn bericht eerst moet worden goedgekeurd door de Autoweek redactie.
Wel een beetje raar!

Erik Huizen zei:
Ik ben nu al bijna een jaar aangemeld op de Autoweek en vele malen gepost in de nieuws en review topics. Zekers 30 à 40 keren.
Echter nog steeds krijg ik een melding dat mijn bericht eerst moet worden goedgekeurd door de Autoweek redactie.
Wel een beetje raar!
5 of 6, meer heb ik er niet gepost en krijg het al niet meer.

Erik Huizen zei:
Wel een beetje raar!
Is dat toevallig bij gebruik van de (Android) app ipv de website? Gewoon van je telefoon afgooien en de website/webapp gebruiken. Daar heb je het probleem niet bij als het goed is. Die app is waardeloos. Zie je overigens bij wel meer van dat soort apps, bijv Autoblog.

Nog steeds na meer dan 40 reacties krijg ik de melding dat mijn post te goedkeuring aan de redactie wordt aangeboden omdat ik nog niet voldoende reacties zou hebben.
Raar!!!

Vandaag weer eens ingelogd en een reactie geplaatst.
Nog steeds de melding dat mijn post ter goedkeuring aan de redactie wordt aangeboden.
Ergens vind ik dit niet leuk meer.
Begint een beetje op censuur te lijken.

Erik, termen als censuur lijken mij niet op z'n plaats.

Uit m'n hoofd worden de eerste 5 posts soms nagekeken door de redactie, maar ik weet het fijne daar niet van. Je hebt er nu 4 en die van een half uur geleden staat er al op.

Niet forumgerelateerde zaken zou ik niet zo 123 weten.

Terence zei:

Uit m'n hoofd worden de eerste 5 posts soms nagekeken door de redactie, maar ik weet het fijne daar niet van. Je hebt er nu 4 en die van een half uur geleden staat er al op.

Buiten dit forum gedeelte heb ik minstens een stuk of 50 berichten geschreven.
Soms in de nieuwsrubrieken maar vooral in de autoreviews die ik mega interessant vind.
Sterker nog, zojuist nog gereageerd op een autoreview en dus weer die melding.
Ik krijg hier dus wel een beetje een nare bijsmaak van.
Net alsof de redactie haar eigen leden niet vertrouwt en iedere reactie dient gecheckt te worden voor publicatie.
Mijn berichten zijn gewoon netjes en nooit vervelend of brutaal. Dat kan iedereen hier nachecken.
Doe ook niet mee aan het gespeel op de man wat je veel ziet in de nieuwsberichten. Mede een reden dat ik daarin niet zo actief ben.
We leven sowieso al in een vervelende tijd waarin je het gevoel krijgt ieder woord dat je zegt zorgvuldig moeten af te wegen.
Het recht op vrije meningsuiting stelt in onze samenleving helaas niet zo heel veel meer voor.
Dat je dan op zo'n site als deze steeds weer de melding krijgt dat je posts eerst moeten worden gecheckt door de redactie alvorens deze kunnen worden vrijgegeven geeft dan een vrij bittere bijsmaak.
Ik kom hier voor mijn ontspanning en om wijzer te worden op automotive gebied. Niet om de boel op stelten te zetten zoals sommige dat doen.

Ik snap dat ze berichten zoals bovenstaand eerst even willen checken... Doen ze met name bij boomers. Of mensen met een Skoda.

Nee geintje. Vervelend. Vast een irritant foutje. Lijkt me ook vervelend voor de moderators. Succes, hopelijk is het nu na nr 5 afgelopen.

De vrijheid van meningsuiting is in onze maatschappij meer dan levend. Het stelt heel veel voor en die eeuwige "ik mag niet reageren op forum of Facebook dus mijn recht wordt mij ontnomen" aanstelleritus begint mij aardig de strot uit te komen.

Erik Huizen zei:
Terence zei:

Buiten dit forum gedeelte heb ik minstens een stuk of 50 berichten geschreven.
Soms in de nieuwsrubrieken maar vooral in de autoreviews die ik mega interessant vind.
Sterker nog, zojuist nog gereageerd op een autoreview en dus weer die melding.
Ik krijg hier dus wel een beetje een nare bijsmaak van.
Net alsof de redactie haar eigen leden niet vertrouwt en iedere reactie dient gecheckt te worden voor publicatie.
Mijn berichten zijn gewoon netjes en nooit vervelend of brutaal. Dat kan iedereen hier nachecken.
Doe ook niet mee aan het gespeel op de man wat je veel ziet in de nieuwsberichten. Mede een reden dat ik daarin niet zo actief ben.
We leven sowieso al in een vervelende tijd waarin je het gevoel krijgt ieder woord dat je zegt zorgvuldig moeten af te wegen.
Het recht op vrije meningsuiting stelt in onze samenleving helaas niet zo heel veel meer voor.
Dat je dan op zo'n site als deze steeds weer de melding krijgt dat je posts eerst moeten worden gecheckt door de redactie alvorens deze kunnen worden vrijgegeven geeft dan een vrij bittere bijsmaak.

Ik kom hier voor mijn ontspanning en om wijzer te worden op automotive gebied. Niet om de boel op stelten te zetten zoals sommige dat doen.

Je neemt het wel erg serieus hier.
In je profiel staat trouwens dat je 5 x iets op het forum geplaatst hebt en 0 x berichten.

haarr zei:
In je profiel staat trouwens dat je 5 x iets op het forum geplaatst hebt en 0 x berichten.
Dat zie je wel vaker bij reageerders op de site, ze plaatsen berichtjes maar die worden niet in het profiel getoond. Geen idee hoe dat komt, maar zegt dus niet zoveel.

Hij heeft wel degelijk berichtjes op de site geplaatst:
https://www.google.com/search?&q=site%3Aautoweek.nl+%22Erik+huizen%22

Achter de schermen wordt waarschijnlijk amper wat gedaan om het forum in levend te houden... Viel me nog altijd mee dat Sanoma niet eerder de stekker eruit had getrokken.

mijn reacties op de hoofdpagina zijn ook niet terug te vinden via mijn profiel maar ze zijn er wel

Achter de schermen wordt waarschijnlijk amper wat gedaan om het forum in levend te houden... Viel me nog altijd mee dat Sanoma niet eerder de stekker eruit had getrokken.

Over het algemeen werkt het forum erg goed en is het levend door de forummers. Jammer alleen dat foto's die gequote worden niet aut. in een link veranderen :T

MCW 84 zei:
Over het algemeen werkt het forum erg goed en is het levend door de forummers. Jammer alleen dat foto's die gequote worden niet aut. in een link veranderen :T

En nog sterker: linkjes van een video die je plaatst veranderen tegenwoordig automatisch in een foto... Tenzij je "http://" weghaalt, maar dat moet je dan maar net weten.

Alpino zei:

Achter de schermen wordt hard gewerkt, mooie dingen op komst!

Volgens mij zijn het technische foutjes. Ik heb het een paar maanden geleden ook gehad. Ik heb in de loop van de jaren al heel wat berichtjes geplaatst en opeens kreeg ik na het schrijven van een bijdrage de mededeling dat de bijdrage eerst nog goedgekeurd moest worden voor plaatsing. Snapte er helemaal niets van. Bleek dit alleen voor te komen wanneer ik iets schreef op de (Android) telefoon of tablet. Wanneer ik iets schreef op de windows laptop werd het direct geplaatst.
Na een paar weken was het euvel verholpen. Of dat nu komt door een Android update of een andere update? Zeg het maar.

DeeTwee zei:
haarr zei:
Dat zie je wel vaker bij reageerders op de site, ze plaatsen berichtjes maar die worden niet in het profiel getoond. Geen idee hoe dat komt, maar zegt dus niet zoveel.

Hij heeft wel degelijk berichtjes op de site geplaatst:
https://www.google.com/search?&q=site%3Aautoweek.nl+%22Erik+huizen%22

Inerdaad.
Heb inmiddels meer dan 40/50 berichten geplaatst met name in de nieuwstopics en de autoreviews.
Nog steeds moeten mijn berichten worden goedgekeurd.
Ik vind er maar een rare bijsmaak aan zitten en denk erover om maar helemaal te stoppen met posten op deze site.
Dit heeft namelijk geen zin op deze manier.
En zo interessant is het hier ook weer niet.

Als je andere 40 berichten ook een dergelijke inhoud hebben, begrijp ik wel dat ze je handje nog even willen vasthouden. :cry:

R W xxx zei:
Als je andere 40 berichten ook een dergelijke inhoud hebben, begrijp ik wel dat ze je handje nog even willen vasthouden. :cry:
Lekker nuttige reactie. Zie het linkje dat ik eerder plaatste, er is niets mis met zijn berichtjes. Het is dan ook erg vreemd dat die controle kennelijk steeds plaatsvindt, en terecht dat hij er vragen over stelt. Helaas blijkt het wederom niet erg nuttig dat op dit forum te doen.

DeeTwee zei:
R W xxx zei:
Lekker nuttige reactie. Zie het linkje dat ik eerder plaatste, er is niets mis met zijn berichtjes. Het is dan ook erg vreemd dat die controle kennelijk steeds plaatsvindt, en terecht dat hij er vragen over stelt. Helaas blijkt het wederom niet erg nuttig dat op dit forum te doen.
Er zal een reden zijn dat dat gedaan wordt, ik heb maar een paar reacties geplaatst en bij mij gebeurt het al niet meer.

Frits79 zei:
DeeTwee zei:
R W xxx zei:
Er zal een reden zijn dat dat gedaan wordt, ik heb maar een paar reacties geplaatst en bij mij gebeurt het al niet meer.

Ja maar bij EclecticBlue en Joop is het al eventjes weer een tijdje stil

Auto encyclopedie zei:
Frits79 zei:
DeeTwee zei:
R W xxx zei:

Ja maar bij EclecticBlue en Joop is het al eventjes weer een tijdje stil
Dat zijn geen verschillende personages volgens mij. EclecticBlue was een oprisping van Jo1p fka J00p fka Joop fka Roder, voor zover ik kan oordelen. Ben benieuwd hoe lang het contactverbod deze keer standhoudt.

Maar goed, is niet relevant voor de kwestie-Erik Huizen. Wat interessant is waarom zo'n check na tientallen reacties nog steeds actief is. Misschien iets met een VPN of andersoortige (browser-)instellingen waarop het controlemechanisme aanslaat?

Ik vind de sfeer op het forum al meer dan 20 jaar buitengewoon.
Leuk om te zien hoe men op een volwassen en constructieve wijze met elkaar omgaat.
Allen veel plezier weer met het opdoen van kennis, onderhouden van contacten en genieten van automobiele schoonheid.
Groet,

Cas

Auto encyclopedie zei:
@ Dee twee klopt:) heeft niks met elkaar te maken, maar dacht ik maak even een bruggetje omdat die nu als Frits 79 door het leven gaat.
Vertel, jij weet dingen die ik niet weet. Ik ken geen Joop of Eclticblue. Dus leg uit

Misschien iets met een VPN of andersoortige (browser-)instellingen waarop het controlemechanisme aanslaat?

Ik gebruik geen VPN of vreemde browsers.
Gewoon een normaal ip adres met Microsoft Edge browser.
Net even gereageerd op een nieuwstopic en een autoreview en kreeg die rare melding nog steeds.

Frits79 zei:
Auto encyclopedie zei:
@ Dee twee klopt:) heeft niks met elkaar te maken, maar dacht ik maak even een bruggetje omdat die nu als Frits 79 door het leven gaat.
Vertel, jij weet dingen die ik niet weet. Ik ken geen Joop of Eclticblue. Dus leg uit
Dat zou Jopie ook gezegd hebben :p

DeeTwee zei:
Frits79 zei:
Auto encyclopedie zei:
Dat zou Jopie ook gezegd hebben :p

Dat kan, maar ik weet nog steeds niet wie het is.
Maar Auto Encyclopedie kan het bewijzen

Auto encyclopedie zei:
Ik snap wel dat iemand zijn hobby niet laat afpakken en een nieuw account aan gaat maken. Ik had zombie, jazik en zuinig rijden ook wel weer terug verwacht.

Ik heb een zeer sterk vermoeden dat Zombies / Epica (en later MX8 dacht ik) inmiddels alweer een tijdje terug is...

SVF zei:
Auto encyclopedie zei:
Ik snap wel dat iemand zijn hobby niet laat afpakken en een nieuw account aan gaat maken. Ik had zombie, jazik en zuinig rijden ook wel weer terug verwacht.

Ik heb een zeer sterk vermoeden dat Zombies / Epica (en later MX8 dacht ik) inmiddels alweer een tijdje terug is...

dat vermoeden kreeg ik ook ,maar ik zat er eerder al naast , dus vandaar dat ik me even koest hield. Maar goed om te vernemen dat het goed met hem gaat.

Erik Huizen zei:
Misschien iets met een VPN of andersoortige (browser-)instellingen waarop het controlemechanisme aanslaat?

Ik gebruik geen VPN of vreemde browsers.
Gewoon een normaal ip adres met Microsoft Edge browser.
Net even gereageerd op een nieuwstopic en een autoreview en kreeg die rare melding nog steeds.

Ik heb het een tijdje gehad wanneer ik wilde reageren vanaf mijn Samsung tablet of Android telefoon. Ik gebruik op de Android toestellen en de Windows laptop Chrome als browser. Na uitloggen, het "schoonmaken" van de browser en opnieuw weer inloggen was het probleem verholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan