Sfeer op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Anderson zei:
>> Maar de problemen komen als je NIET open staat voor de mening van anderen.

Dat hoeft geen problemen te geven. Ik zie genoeg mensen die niet open-minded zijn die zichzelf prima kunnen beheersen. ;-)

Soms heeft het niet te maken met de mening van anderen maar betreft het puur provoceren, al zie je dat meer in het commentaar op de homepage. Specifiek merk ik het vooral in nieuws over PSA en VAG waarbij een aantal 'heren' het nodig vindt een ongepast superioriteitsgevoel ten toon te spreiden. Dat moet eruit. Het zou de sfeer ten goede komen mochten de moderators daar een tijdje op inzetten.

Chris_H zei:
Pjötr zei:
Blackadder the 5th zei:
Pjötr,

Ik ben zoals gezegd nog niet zo lang op het forum, en heb geen kennis van de voorgeschiedenis van de diverse forummers.
Is aan de ene kant een nadeel, aan de andere kant een voordeel ...

Lees het topic nog eens door van begin tot eind en vraag je dan af wat de rol was van de diverse posters, inclusief die van mij ...

Min max snelheden

Waar ik vooral erg moe van word, is het feit dat er alleen maar wordt "blijven hangen op Rob". De onderlinge haat, aanvallen en weet ik veel wat allemaal nog meer richting hem, is niet de hoofdmoot dat de sfeer van het forum niet tof is!

Maar klaarblijkelijk is het allemaal zijn schuld, so be it, laat de discussie maar zitten, ik krijg het verwijt dat ik zijn kant kies en het allemaal te roze zie..
Het zei zo, gelukkig is de sfeer op de rest van het forum wel super goed, en is iedereen daar wel kei leuk en tof naar elkaar(ooh nee wacht, dat is ook een blik door wederom die roze bril (td) )

Ik heb tot nu toe nog geen namen genoemd, mede ook omdat ik pas weer actief ben op het forum. Ongeveer 5 jaar geleden was ik vrij actief hier, maar ik ben een lange periode weg geweest omdat ik in het buitenland zat. Sinds een week of 2 reageer ik hier weer. En 1 persoon valt me meteen op, omdat hij OVERAL en ALTIJD onrust lijkt te stoken. Hij heeft een grote mond over iedereen, maar doet zelf zo te zien geen enkele moeite om zichzelf fatsoenlijk te gedragen. Ja, ik heb het over Rob. Sterker nog, ik heb het idee dat hij de enige is in de laatste twee weken dat ik hier weer actief ben die STRUCTUREEL bijdraagt aan de slechte sfeer. Ja, iedereen zegt wel eens iets vervelends op een forum, maar niet zo structureel als hij. Ik had liever geen namen genoemd, maar ik begrijp dat anderen namen noemen. Want er wordt nu gedaan alsof de sfeer door iedereen verpest wordt op het forum, maar dat idee heb ik dus helemaal niet. Dus als er dan uit frustratie naar iemand gewezen wordt en vervolgens anderen doen alsof het helemaal niet aan deze persoon ligt, dan voel ik me ook geroepen om het beestje bij de naam te noemen.

Maar, iedereen maakt fouten. Ik denk dat het het beste is als iedereen even stil staat bij zijn eigen gedrag en dat we vanaf morgen (01-01-2015) gewoon met een schone lei opnieuw beginnen en het Autoweek forum weer opbouwen tot iets moois. MET goede discussies, ook met scherpe discussies, maar waar argumenten respectvol worden verworpen...

Gossie, weer zo'n gefrustreerd iemand die niets los kan laten. Bijzonder wat voor conclusies je kunt trekken in twee weken. En dan te bedenken dat ik het nog voor je op heb genomen tegen een moderator in je enquête topic dat gesloten werd... Maar inderdaad hoor, ik ben een monster! IK verpest de sfeer, niemand anders. Bizar, nooit geweten dat ik zo veel macht heb.

kantoor-tekst-zelfkennis-is-het-begin.jpg
;)

Anderson zei:

Dat hoeft geen problemen te geven. Ik zie genoeg mensen die niet open-minded zijn die zichzelf prima kunnen beheersen. ;-)

An open mind is a joy for ever
(of was het wat anders ;) )

Zucht... Echt jammer dat het teruggekoppeld wordt naar Rob de hele tijd.. Nooit geweten dat er iemand zo machtig is..
Maar goed, het zei zo.. Jammer dat de rest van de gedachtengang over de sfeer op het forum compleet genegeerd wordt en het vooral weer een "laten we Rob aanvallen" club aanwezig is!(td)

Maar goed, ook dat is natuurlijk ZIJN schuld!

Meeuw (RidlAvhL) zei:
Anderson zei:

A dirty mind is a joy forever. Dat was het toch? Vind ik persoonlijk wel leuker.

Boppie zei:
Meeuw (RidlAvhL) zei:
Anderson zei:

A dirty mind is a joy forever. Dat was het toch? Vind ik persoonlijk wel leuker.

(tu)

Bijzonder dat er mensen zijn die - zonder mij ooit gezien en/of gesproken te hebben mijn beweegredenen feilloos kunnen doorgronden, ja zelfs kunnen duiden. Dat is een niet te onderschatten, bijna jaloersmakende gave. het zou nog fraaier zijn geweest indien deze begaafdheid, want dat is het, aangewend zou zijn - naast mijn - ook het eigen brein te onderzoeken en te speuren naar waar - in het onderhavige geval - wellicht steken zijn laten vallen.

Ik heb verkeerd gehandeld, zoveel is helder, dit is uit de reacties van veel forummers naar voren gekomen. Ik zou geen knip voor mijn neus waard zijn als ik die signalen terzijde zou schuiven, ik onderschrijf ze, achteraf weliswaar, dan ook. Het heeft echter niets met geschiedenis te maken maar slechts het onderhavige topic en de gebeurtenissen aldaar hebben mij genoopt tot het gewraakte - afkeurenswaardige - bericht mijnerzijds. Was het een ander geweest dan had ik dit bericht naar alle waarschijnlijkheid ook geplaatst, aangepast aan de betreffende persoon.

Een leermoment voor mij. Ik zou het op prijs stellen deze kwestie langzaam maar zeker in de vergetelheid te laten geraken. Niet om te vergeten, maar om (onbelast) verder te gaan. Een ervaring rijker en - inderdaad - een illusie armer.

Ik koester geen enkele wrok naar wie dan ook op dit forum. Ik kijk slechts naar gedrag en niet naar de persoon. Wat die ander daar dan ook over moge vermoeden.

Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:
Ik koester geen enkele wrok naar wie dan ook op dit forum. Ik kijk slechts naar gedrag en niet naar de persoon. Wat die ander daar dan ook over moge vermoeden.

Rob0032 zei:
Laten we dan de hand schudden en verder gaan, oké?

Wijze woorden waar ik me ook volledig bij wil aansluiten.

Het is dat ik Rob wel eens in levende lijve heb ontmoet, anders zou ik het wellicht maar een etterbak vinden op het forum ;) Maar het is een prima gast hoor! (tu)

Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:
Bijzonder dat er mensen zijn die - zonder mij ooit gezien en/of gesproken te hebben mijn beweegredenen feilloos kunnen doorgronden, ja zelfs kunnen duiden. Dat is een niet te onderschatten, bijna jaloersmakende gave. het zou nog fraaier zijn geweest indien deze begaafdheid, want dat is het, aangewend zou zijn - naast mijn - ook het eigen brein te onderzoeken en te speuren naar waar - in het onderhavige geval - wellicht steken zijn laten vallen.

Ik heb verkeerd gehandeld, zoveel is helder, dit is uit de reacties van veel forummers naar voren gekomen. Ik zou geen knip voor mijn neus waard zijn als ik die signalen terzijde zou schuiven, ik onderschrijf ze, achteraf weliswaar, dan ook. Het heeft echter niets met geschiedenis te maken maar slechts het onderhavige topic en de gebeurtenissen aldaar hebben mij genoopt tot het gewraakte - afkeurenswaardige - bericht mijnerzijds. Was het een ander geweest dan had ik dit bericht naar alle waarschijnlijkheid ook geplaatst, aangepast aan de betreffende persoon.

Een leermoment voor mij. Ik zou het op prijs stellen deze kwestie langzaam maar zeker in de vergetelheid te laten geraken. Niet om te vergeten, maar om (onbelast) verder te gaan. Een ervaring rijker en - inderdaad - een illusie armer.

Langzaam? Ik zou zeggen vol gas het ravijn in laten knallen.

Fietsen moet ik ook weer eens doen...even de mtb vies maken.

Verder ook knallend (in de lucht, niet op dit forum) uiteinde gewenst.

Nou kijk, normaal is het met Kerst 'vrede op aarde'. Goed, een beetje vertraging, maar dan nu maar vredig 2015 in!

z010.gif

Meeuw (RidlAvhL) zei:
Boppie zei:
Meeuw (RidlAvhL) zei:
Anderson zei:

(tu)

De open mind hoort bij Metallica:

Open mind for a different view, and

nothing_else_matters-1163882.jpg

Wat ik vooral merk is dat wanneer iemand iets positiefs zegt over Volkswagen hij een flinke aanval kan verwachten. Volgens mij is het slechts jaloezie. Maar ook AutoWeek zelf is al vaak beschuldigd van Volkswagen fans te zijn, en dan zeg ik het nog voorzichtig.

Sommige mensen zeuren om het zeuren. Daar voelen ze zich prettig bij. Van zulken hoef je ook geen complimentjes te verwachten. En geven ze die is er nog die cynische ondertoon. Oprecht zijn is er dan ook niet bij.

Ik wilde nieuw topic openen maar het kan vast ook wel hier.

Wat is dit forum doods zeg. Enkele topics (waaronder ellenlange topics over de meest burgerlijke leaseauto's) zijn actief, de rest erg stil. Komt dat omdat men op de homepage kan reageren? Zelfs topics over een gloednieuwe Ferrari lijkt men niet te boeien

Een nieuwe Ferrari boeit me eigenlijk ook niet echt heel veel (meer). En als ze het automatisch resizen niet fixen dan zie ik ook maar een halve.
Maar volgens mij wordt er in "mijn auto"topics", "wat zag jij voor bijzonders vandaag" e.d. nog best aardig gepost.

MC W zei:

Wat is dit forum doods zeg. Enkele topics (waaronder ellenlange topics over de meest burgerlijke leaseauto's) zijn actief, de rest erg stil. Komt dat omdat men op de homepage kan reageren? Zelfs topics over een gloednieuwe Ferrari lijkt men niet te boeien

Valt mij ook op. Discussies komen ook niet echt los. Wat eigenlijk ook niet zo heel gek is: bepaalde moderatie grijpt meteen in als je de naam of foto van een concurrerend model/merk post.

MC W zei:

Komt ook omdat het zomer is. Niet iedereen zit met dit weer hele dagen achter de computer.

De Schaduw zei:
Discussies komen ook niet echt los

Er zijn in veler ogen veel vervelende discussies, alleen hebben de participanten dat vaak blijkbaar niet in de gaten.

Precies. Daarom zie je ook altijd dezelfde personen dezelfde discussie voeren met dezelfde argumenten.

Ik lees ook liever ervaringen met Peug. 308's, Volvo V40's, VW Golfs, etc. dan van iemand met een Ferrari.

Mij valt het nog het meest op dat er (soms zelfs expliciet) om een mening gevraagd, maar er dan zeer negatief gereageerd wordt als de mening dan afwijkt van de eigen mening....
Ik vraag me dan echt af waarom mensen op Autoweek zitten en niet op het merkforum van hun geliefde merk.

Voor mij is een pittige discussie, mits met respect voor elkanders keuze en voorkeuren, juist een levensader van welk forum dan ook.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik bij mensen die het discussiëren niet echt beheersen of in mijn ogen last hebben van de bekende "plaat voor hun harses" juist de neiging heb om ze nog een beetje extra te provoceren.....Dat helpt de discussie meestal natuurlijk ook niet echt...8-)

En het is natuurlijk komkommertijd in alle opzichten....dus ook hier op het forum...

Majortom zei:
Voor mij is een pittige discussie, mits met respect voor elkanders keuze en voorkeuren, juist een levensader van welk forum dan ook.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik bij mensen die het discussiëren niet echt beheersen of in mijn ogen last hebben van de bekende "plaat voor hun harses" juist de neiging heb om ze nog een beetje extra te provoceren.....Dat helpt de discussie meestal natuurlijk ook niet echt...8-)

Het is gemakkelijker elkaar vanuit de loopgraaf van de eigen mening met de eigen argumenten te bestoken,
dan in het niemandsland de echte discussie aan te gaan met toetsing van elkaars argumenten ... ;)

MC W zei:

Eerlijk gezegd,
dit is al heel lang zo.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom je na al die jaren afwezigheid dan uiteindelijk toch teruggekeerd bent om samen met in hoofdzaak kleine jongetjes te ouwehoeren over auto's die die ze zich enkel in hun dromen kunnen veroorloven.

Neen,
behalve de Opel-soap (waar de deelnemers intussen kameraden zijn) en af en toe eens een post van een oude bekende, kan dit forum mij al lang niet meer boeien.

Waar is trouwens de tijd dat een mannelijke tweeling steeds waardevolle bijdragen leverde,
en een vrouwelijke tweeling vooral die mannelijke tweeling de kast op joeg met hun offftopicgeleuter.

Al zijn de zeldzame ruzietopics (als ik ze tegenwoordig al tegenkom) nog steeds de kers op de taart, weliswaar enkel om te volgen, me erin moeien of zoals vroeger de boel verder opstoken, heb ik intussen al lang afgeleerd ;)

Re (Majortom): Ik vraag me dan echt af waarom mensen op Autoweek zitten en niet op het merkforum van hun geliefde merk.

Als ik een technische vraag heb over mijn Audi krijg ik op dit forum veel sneller antwoorden dan op het Audiforum. Dus zo slecht is het hier dus niet!

British Racing Green zei:
Neen,
behalve de Opel-soap (waar de deelnemers intussen kameraden zijn) en af en toe eens een post van een oude bekende, kan dit forum mij al lang niet meer boeien.

Nou, neem me niet kwalijk, maar daar droeg je zelf ook aan bij. We werden doodgegooid door allerlei flauwekultopics van jou, waarvan ik dacht, jeetje man, kom eens een keer met iets zinnigs.En het ging maar door het ging maar het ging maar door.

En alles ging over België, man man man.

Volgens mij was dat onder het mom van, laat ik er nog wat van proberen te maken. De intentie was goed. Denk ik.

Ik vind de kwaliteit van het forum nog altijd prima. Leuke en afwisselende onderwerpen en in de regel gewoon een goede communicatie. Teutonia blijft voor mij leuk leesvoer, ik kijk graag naar alle leuke en te koop staande klassiekertjes die mooi in een topic verzameld worden en lees mee in de nodige "mijn auto"-topics. En Meeuw heeft ook een punt: er is veel goede info te vinden hier.

En die ruzietopics? Die laat ik lekker links liggen. Ik doe wel eens mee in een discussietje, maar alleen als ik het leuk vind. Zo vind ik het wel leuk om met Zemelaar eens wat te sparren, omgekeerd doet hij dat bij mij ook, maar altijd met respect over en weer.

Nee, van mij mag het forum nog lang zo door!

Het forum is het forum niet meer. Dat bedoel ik in positieve zin. De meeste petjes zijn volgens mij weg. Ik kijk wel eens voor de leuk naar andere forums, maar daar slaan ze elkaar soms de hersens in. Het is hier, vooral het laatste jaar, een stuk beschaafder en bedeesder geworden. Heel veel zijn vertrokken en ik denk dat dat nog positief is ook. Ik herinner me nog de tijd dat ze op het offtopic-forum zaten op te scheppen dat ze met 220 over provinciale wegen scheurden. Ik denk dan: man ben je wel lekker? Dat zei ik dan ook. Als antwoord kreeg ik de meest erge verwensingen. Zegt wel iets over het niveau.

Ik lees op het forum nooit meer dat mensen lopen op te scheppen dat ze de naald boven de 200 kregen op de openbare weg. Gelukkig maar.

Ik vind de sfeer prima hier.

Wel lijkt het alsof het aantal forummers geïmplodeerd is de laatste tijd. Misschien komt dat doordat het forum nog altijd niet goed functioneert (met name het schalen van grote foto's maakt het forum onleesbaar).

Tegenwoordig wel....zelfs FIATS kunnen door dat pilletje groter worden.

Verder vind ik dit forum juist vermakelijk. Topics om slap te ouwehoeren, topics waarin je je verkeersei kwijt kan. Mensen die de meest uiteenlopende voertuigen laten zien. Zoektochten naar allerlei wagens.

Soloman zei:
Neen,

Nou, neem me niet kwalijk, maar daar droeg je zelf ook aan bij. We werden doodgegooid door allerlei flauwekultopics van jou, waarvan ik dacht, jeetje man, kom eens een keer met iets zinnigs.En het ging maar door het ging maar het ging maar door.

De "Aus der Reihe"-topics zijn toch opgedroogd?
Nou, waar l*l je dan nog over?

Boppie zei:
Tegenwoordig wel....zelfs FIATS kunnen door dat pilletje groter worden.

Verder vind ik dit forum juist vermakelijk. Topics om slap te ouwehoeren, topics waarin je je verkeersei kwijt kan. Mensen die de meest uiteenlopende voertuigen laten zien. Zoektochten naar allerlei wagens.

Dat zijn ook mijn favorieten. Ik kan echt smullen van de foto's van topics als Wat heb jij gezien vandaag. Ook wat ze tegenkomen in vakanties. Even voor het slapen gaan even kijken. Ik verbaas me er echt over dat ze soms met de gekste en meest vergeten modellen komen.

In mijn ogen zitten de meest vervelende discussies in de nieuwe auto topics. En daar kom ik niet zo vaak meer in verband met - daar is 'ie weer - het niet resizen van de plaatjes.
Voor de rest: Prima forum!

Soloman zei:
Neen,

De "Aus der Reihe"-topics zijn toch opgedroogd?
Nou, waar l*l je dan nog over?

Het staat me nog bij. Ik ouwehoer liever slap dan dat ik artikelen moet gaan lezen die zijn verschenen in een Belgisch lokaal suffertje. Ik verbaasde me er altijd over. Het ging ook nooit helemaal nergens over. Het zit nog steeds in mijn hoofd, echt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan