Sfeer op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rob0032 zei:
the Fox zei:
En de personen die zich hieraan schuldig maken mogen hierop aangesproken worden. Reacties die op de persoon gericht zijn in plaats van op de inhoud van de reactie kunnen wat mij betreft ook niet.

Heel rechtlijnig van je.

@Peter,
Mooi gezegd denk ik, hoewel weinigen de echte kern ervan weten te vinden. Op een dergelijk forum leef je van je anonimiteit, wat natuurlijk net zo goed voor mij geldt. Het spijtige is dat je altijd hooligans houdt die personen opzoeken om discussies uit te lokken, of gewoon kansloze reacties geven. Persoonlijk probeer ik deze personen te mijden als de pest, maar deze alfamannetjes hebben een bepaalde dominantie in zich...
Het is ook mooi dat je (nog) denkt dat dit een forum is voor autoliefhebbers. Hoewel dit natuurlijk een zeer breed begrip is, zijn er genoeg topics (ook door jou aangehaald) waarin de meerderheid geen benul heeft van auto's. Ze weten wat ze rijden, punt. Daar is niets mis mee, maar de sociale binding die zij hebben beperkt zich tot dat ene topic, dat dan vaak ook uitmondt in een grote egotripperij.

Mooi dat het bericht geplaatst hebt overigens. Reflecteren is altijd goed, doe ik zelf ook. Meer relschoppers denk ik. Het zijn juist de stokers die zich niet aangesproken voelen en zich altijd geroepen voelen te moeten 'onderhandelen' (en dus te bemoeien) die dit niet kunnen.

En wederom 0 zelfreflectie.... Het zijn de anderen, hun sociale binding deugt niet, hun reacties zijn kansloos.... Geen benul van auto's (wie beoordeelt dat overigens?)

Het zijn altijd de anderen die stoken. Rob zal natuurlijk nooit onwelgevallige topics gesloten proberen te krijgen, nooit op de man spelen. Nee, dat doen alleen de alfamannetjes.

Blij dat jij perfect bent Rob. Daarom ben je ook zo populair.:-D

Ik ben pas sinds kort op het forum, en moet blijkbaar nog een hoop leren.

De goede forummers onderscheiden van de "hooligans", wat het onderscheid ook zijn mag ...
Een scherpe discussie voeren, maar niet op de man (toe)spelen ...
Ontopic blijven, terwijl je toch (per ongeluk) op interessante zijstraten uitkomt ...
De mening van een ander forummer respecteren, terwijl je het er totaal niet mee eens bent en hem wilt overtuigen van jouw (goede???) mening.
Cheen taulvauten maken, terwijl je wel snel wil reageren ...
Geen partij trekken, terwijl je het (ongelooflijk) eens bent met een andere forummer.

Ik vind het allemaal lastig en moeilijk.

Het enige wat ik kan doen, ik mezelf blijven.

Iemand behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden;
Inleven in andermans standpunt, zonder de eigen mening onder te laten sneeuwen;
Doorvragen naar de argumenten voor een bepaald standpunt;
Accepteren dat je er niet altijd uitkomt;
en als laatste blijven leren van alles wat voorbijkomt aan meningen/standpunten/verhalen ...

En zo is het maar net. Ik vind de sfeer best goed, alleen de belangstelling voor het forum loopt wat terug voor mijn gevoel (ik heb geen cijfermateriaal), en ook op een forum geldt, net als in het dagelijkse leven, mensen komen en gaan. Elkaar met rust laten en dus respecteren is mijn motto.

@ Blackadder the fifth,

ik ben ook geen ervaren forummer hoor, en het is inderdaad geven en nemen. Gelijk hebben en gelijk willen is een wezenlijk verschil. Je hoeft het niet eens te zijn met elkaar, maar het hoeft niet meteen een persoonlijke vete te worden.
Als iemand iets anders vind, natuurlijk mag je dan je mening vasthouden en "verdedigen" maar vaak word het binnen no time "persoonlijk" en de ander afbranden...

Natuurlijk is het zo dat als je elkaar kent of je het met elkaar eens bent, dat je naar elkaar toe trekt, logisch ook..
Dat voorbeeld is misschien niet helemaal bepalend voor het hele forum, en meer bij een bepaald topic (de spotters) het is daar echt zo dat Jantje altijd Pietje prijst en omgekeerd, maar Rick word genegeerd. En Frits bekritiseerd.

En eerlijk is eerlijk, qua taalvouten... Doe dat lekker in het taalfoutentopic, maar er zit een verschil tussen een klein foutje, een snelheidsfoutje en "me auto". Ik weet dat ik ook taalvouten maak, c'est ça! Maar als je in ieder geval leestekens en hoofdletters gebruikt en klein beetje je best doet, is het voor de lezer ook prettiger.
Ik vind het persoonlijk soms een beetje respectloos, om gewoon een bericht te maken wat je nog niet eens als sms zou sturen, en je daar stoor ik me dan ook aan, tegelijkertijd stoor ik me dan ook meteen aan de wijzende vingers die dan meteen komen neuzelen, dat kan ook minder.

Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:
Rob0032 zei:
the Fox zei:
En de personen die zich hieraan schuldig maken mogen hierop aangesproken worden. Reacties die op de persoon gericht zijn in plaats van op de inhoud van de reactie kunnen wat mij betreft ook niet.

Heel rechtlijnig van je.

@Peter,
Mooi gezegd denk ik, hoewel weinigen de echte kern ervan weten te vinden. Op een dergelijk forum leef je van je anonimiteit, wat natuurlijk net zo goed voor mij geldt. Het spijtige is dat je altijd hooligans houdt die personen opzoeken om discussies uit te lokken, of gewoon kansloze reacties geven. Persoonlijk probeer ik deze personen te mijden als de pest, maar deze alfamannetjes hebben een bepaalde dominantie in zich...
Het is ook mooi dat je (nog) denkt dat dit een forum is voor autoliefhebbers. Hoewel dit natuurlijk een zeer breed begrip is, zijn er genoeg topics (ook door jou aangehaald) waarin de meerderheid geen benul heeft van auto's. Ze weten wat ze rijden, punt. Daar is niets mis mee, maar de sociale binding die zij hebben beperkt zich tot dat ene topic, dat dan vaak ook uitmondt in een grote egotripperij.

Mooi dat het bericht geplaatst hebt overigens. Reflecteren is altijd goed, doe ik zelf ook. Meer relschoppers denk ik. Het zijn juist de stokers die zich niet aangesproken voelen en zich altijd geroepen voelen te moeten 'onderhandelen' (en dus te bemoeien) die dit niet kunnen.

En wederom 0 zelfreflectie.... Het zijn de anderen, hun sociale binding deugt niet, hun reacties zijn kansloos.... Geen benul van auto's (wie beoordeelt dat overigens?)

Het zijn altijd de anderen die stoken. Rob zal natuurlijk nooit onwelgevallige topics gesloten proberen te krijgen, nooit op de man spelen. Nee, dat doen alleen de alfamannetjes.

Mooi hoe je mijn punt perfect bevestigt, Leo. Lekker op de man spelen met je persoonlijke vete tegen mij. Niet lezen (ik geef aan dat ik me er zelf ook schuldig aan maak, toch beweer ik volgens jou perfect te zijn; ik geef aan dat autoliefhebberij niet meetbaar is) en toch je conclusies trekken, omdat je per se je zegje gedaan moet hebben.
Prima Leo, lekker achter collega-relschoppers en -stokers hobbelen en genieten van je populariteit onder digitale identiteiten. Er zijn genoeg forummers die mij persoonlijk kennen, daar hecht ik veel meer waarde aan. Zo hebben we allemaal onze eigen prioriteit.

@Pjötr,

Bedankt voor de opbeurende woorden, we gaan er gewoon ons best voor doen ...

Belangstelling kan inderdaad verschillen. En de ene ligt de ander wel of niet, dat was
vroeger op het schoolplein van de middelbare school niet anders.

De kunst is om boven dat eventuele trauma wat je daar hebt opgelopen uit te groeien,
maar dat blijkt soms niet eenvoudig te zijn ...

21 .. 22 .. Rustig ademhalen. Gelukkig, het zakt al weer een beetje ...

Helaas kan ik dit beamen. Het lijkt wel of op het het Autoweek forum de "azijnpissers" der Neerlandsche autoliefhebbers zitten. Andere fora/websites waarop je kunt reageren hebben vaak veel meer leuke/grappige/gezellige discussies. Ik heb het nu bewust niet alleen over het forum, maar ook over de reacties op de nieuwsberichten. Als iemand hier een bepaalde auto/merk niet leuk vindt, mag hij/zij hier niks over zeggen, dan wordt hij/zij direct KAPOT gemaakt. Die indruk krijg je op andere fora/nieuwssites veel minder. Jammer...

Rob0032 zei:
Rob0032 zei:
the Fox zei:

Heel rechtlijnig van je.

@Peter,

Mooi hoe je mijn punt perfect bevestigt, Leo. Lekker op de man spelen met je persoonlijke vete tegen mij. Niet lezen (ik geef aan dat ik me er zelf ook schuldig aan maak, toch beweer ik volgens jou perfect te zijn; ik geef aan dat autoliefhebberij niet meetbaar is) en toch je conclusies trekken, omdat je per se je zegje gedaan moet hebben.
Prima Leo, lekker achter collega-relschoppers en -stokers hobbelen en genieten van je populariteit onder digitale identiteiten. Er zijn genoeg forummers die mij persoonlijk kennen, daar hecht ik veel meer waarde aan. Zo hebben we allemaal onze eigen prioriteit.

Rob,

Een ding nog. Ik zal mijn kaarten voor je op tafel leggen, doe ermee wat je wilt. De reden voor mijn felle reacties naar jou toe is gelegen in je toon naar een aantal medeforummers. Jij hebt nogal de neiging anderen op hun tekortkomingen te wijzen, over het algemeen op een nogal onaangename wijze. Een of andere gedachtenkronkel in mij *-) (ik weet het, werk aan de winkel) meent het voor diegenen op te moeten nemen. Ik kan daar namelijk erg, maar dan ook heel erg slecht tegen. Aangezien ook ik niet op mijn mondje ben gevallen heb dan nogal de neiging je eens van repliek te dienen.

En onaangenaam kun jij zijn Rob, kijk eens terug naar je reactie over mijn vrouw. Ik was oprecht stom verbaasd dat iemand zóver gaat om een ander te kwetsen. het idiote is dat de verbazing het won van het gekwetst zijn, maar goed.

Quid quo pro Rob, ik hoor het je denken, en al die ruzies van jou dan Leo? In het bloggerstopic? Hoe zit dat dan? Terechte vraag. Het verschil zit 'm in het uitgangspunt. Ruzies en conflicten horen bij het leven, bij relaties, en ja, het kan er dan fel aan toegaan, maar we komen - zoals je weet - er altijd uit. Helaas toevallig de laatste keer niet, LMJ vertrok, alleen niet om de reden die jij mij tracht in de schoenen te schuiven, en dat weet jij zelf dondersgoed, je kunt veel over jou zeggen, maar dom ben je niet. Als je eens de moeite neemt de ruzies in het BT te analyseren zie je dat wij er altijd beter uitkomen. Dat is namelijk de essentie van conflicten en relaties tussen mensen, er uiteindelijk samen uitkomen. :-D Dat is los zand versus een groep. Geloof me Rob, een goep is meer dan de optelsom van individuen. Wat ik mij wél aanreken is dat dit sommige medeforummers afschrikt, dat heb ik mij niet voldoende gerealiseerd.

Ik kan de wereld niet verbeteren, ben van nature obstenaat en - integenstelling tot jouw beeld - alles behalve een alfamannetje.8-) Ik kan en zal jou niet kunnen veranderen, wel constateer ik dat wij langs elkaar heen communiceren. Uiteindelijk ben ik altijd op zoek naar saamhorigheid, wat jij je waarschijnlijk niet kunt voorstellen. Maar wees ervan overtuigd dat het enkele feit dat jij je het niet kunt voorstellen niet betekent dat dit niet zo kan zijn.

Ik ben er nooit op uit geweest een vete met je te starten. Nogmaals, ik kan niet tegen het kleineren van anderen die zich - ogenschijnlijk - niet kunnen verweren. Om dit tegen te gaan heb ik jou op jouw beurt gekleineerd. En dat is mijn zwakte. Lees hier nou niet uit dat ik je niet meer zal aanvallen. Mocht je de onbedwingbare behoefte hebben anderen toch te kleineren kun je mij op je pad vinden, alleen zal ik mijn best doen mijn woorden zorgvuldiger te wegen alvorens te reageren.

Tenslotte Rob, vraag je eens af wat het in jou is dat die weerzin bij anderen opgewekt wordt?

Groet van Leo

Sommige reacties hier op het forum zijn inderdaad zeer onaangenaam. En bijna altijd komen ze van een en dezelfde persoon :( Nou ja, je kunt personen niet veranderen, met name bij egotrippende alfamannetjes zal dat zeer moeizaam zijn.

Blackadder the 5th zei:
De mening van een ander forummer respecteren, terwijl je het er totaal niet mee eens bent en hem wilt overtuigen van jouw (goede???) mening.
Cheen taulvauten maken, terwijl je wel snel wil reageren ...
Geen partij trekken, terwijl je het (ongelooflijk) eens bent met een andere forummer.

Er is een hemelsbreed verschil tussen andermans mening respecteren, partij trekken of het eens zijn met een forummer:
. onderbouw je mening, gooi er niet zomaar een gemeenplaats uit
. waarom niet van mening verschillen: dat voedt de discussie (zonder meningsverschillen ben je onmiddellijk uitgepraat)
. maar inderdaad: respecteer de anderen en de sfeer gaat er enorm op vooruit.

Daarom ook een klein maar dringend verzoek aan de heren Joachim Stiller en Rob0032:
indien je vindt, al dan niet terecht, dat de houding van een ander onaanvaardbaar is, meldt het de moderators maar zeik er geen topics me vol.
Dat doet elke discussie doodbloeden en forummers afhaken.
De inhoudelijke discussie kan je via PBs verderzetten.

Een prettig eindejaar en een mooi 2015 aan iedereen!

@iDS,

Hier kan het ik alleen maar mee eens zijn. Goed dat je dit nog even heb benadrukt (Oeps, ben ik het toch eens met een forummer ....:S)
Never mind ...;)

Hierbij alle forummers een goed uiteinde en een nog beter begin gewenst ....

Ik bekijk dit forum al meer dan 10 jaar met een zekere regelmaat, maar deze discussie had ik het hele jaar gemist.
Op enig moment ben ik ook een behoorlijke tijd van het forum weggebleven, niet vanwege spellingsperikelen (al zouden sommigen in mij ook een 'taalnazi' zien 8-)) maar vanwege de steeds puberaler wordende toon van de discussies. Op enig moment groei je daar namelijk overheen en dan kijk je na een tijdje achterom en dan blijkt er 'achter je' niets veranderd te zijn.......

Dan is het tijd, zonder verwijten of wrok, door te gaan met je leven. Zo af en toe werp je dan nog wel eens een nostalgische blik in je oude 'speelkamer' maar het speelgoed dat er ligt (de discussies die worden gevoerd) zijn niet meer van jou. Ik kom nog bijna dagelijks op de site, maar ik laat de 'speeltuin' die forum heet, nu graag aan de jongere jongens.

Scandinavian zei:
Dan is het tijd, zonder verwijten of wrok, door te gaan met je leven. Zo af en toe werp je dan nog wel eens een nostalgische blik in je oude 'speelkamer' maar het speelgoed dat er ligt (de discussies die worden gevoerd) zijn niet meer van jou. Ik kom nog bijna dagelijks op de site, maar ik laat de 'speeltuin' die forum heet, nu graag aan de jongere jongens.

Zo herkenbaar... B)

hah leuk, old times are back. Lang niet bezocht, weer eens ingelogd sinds een paar dagen, en dit soort topics is een bewijs dat het forum nog steeds zo is als 10 jaar geleden, af en toe lekkere kift op het schoolplein. Prima, hoort er af en toe bij even de emoties en frustraties eruit gooien.

Eerlijk is eerlijk, ik zie ook wel dat het AW forum niet (meer) de levendigheid heeft van een jaar of 5-10 geleden, en dat ik nu specifiek naar de draden kijk waar ik plezier uit haalde. Ik zie dat zelfs het toch vaak "intense" stamgasten-politiek thread eigenlijk op sterven na dood is met oprispingen 1x in de paar maanden.

Maak er wat van volgend jaar jongens!

En onaangenaam kun jij zijn Rob, kijk eens terug naar je reactie over mijn vrouw. Ik was oprecht stom verbaasd dat iemand zóver gaat om een ander te kwetsen. het idiote is dat de verbazing het won van het gekwetst zijn, maar goed.

Er een derde bijhalen is idd een grens overschrijden. Veel meer dan iemand rechtstreeks professionele hulp toewensen. Diegene kan zich nog verdedigen. Een derde niet.
Bovendien, op mijn werk adviseren ze mij zo vaak hulp te zoeken. ;)

Storm in een glas water.

Zemelaar zei:

Er een derde bijhalen is idd een grens overschrijden. Veel meer dan iemand rechtstreeks professionele hulp toewensen. Diegene kan zich nog verdedigen. Een derde niet.
Bovendien, op mijn werk adviseren ze mij zo vaak hulp te zoeken. ;)

Storm in een glas water.

Yep, heb ik ook op het werk. *-)

Hmm, wil de discussie niet oprakelen, en ik snap dat je in een vlaag van boosheid/haat/wrok name it, iets zegt wat je beter niet kan doen.. maar beide opmerkingen verdienen niet de schoonheidsprijs..

Ik ben toch blij dat ik niet de enige ben die het zo ervaart hier op het forum, het is voor mij dan ook een soort van "opluchting" dat het niet alleen aan mij ligt, of dat ik het me verbeeld!

Laten we een beetje lief zijn tegen elkaar, en niet meteen happen maar even tot 10 tellen, ook al is de ander misschien niet je vriend of kameraad, het is wel een mens!

Soms lees ik bepaalde discussies ook met verbazing. Een opmerking die net verkeerd valt en dan begint de ellende. Ik ben ook wel eens schuldig aan wat al te felle reacties en de resulterende discussies. Maar het mooie aan dit forum is dat je soms in het ene topic ruzie met iemand maakt en dan in een ander topic een nuttig advies van dezelfde persoon krijgt. Dus laten wij het allemaal niet overdrijven. Soms botsen forummers met elkaar. Kan gebeuren, als dat maar niet leidt tot een soort vete (en dat heb ik de laatste tijd niet meer ervaren, was wel eens anders).

British Racing Green zei:
1/
Goh, het forum...
Ik heb het ooit ontdekt,
werd geleidelijk opperspammer,
het forum werd een uitlaatklep,
geen topic kon geopend worden of amper 10 posts later had het een heel andere wending...

2/
Na een naamwissel werd ik heel wat verdraagzamer,
denk dat ik zelfs nuttige posts neerzette,

3/
en werd zo stilaan een beetje deel van het forumgeweten...
en ik las alles,
elk draadje,
elke post...

4/
En nu...?
Geen idee,
na een aanvaring heb ik ooit neergezet dat ik nooit nog ging deelnemen aan de occasionwedstrijden... en daar kom ik sindsdien nooit meer,
en gaandeweg ben ik aansluitend mijn interesse in het forum verloren,
elk topic is al ooit eens geopend,
elke discussie is al ooit eens gevoerd en ontspoord,
zelfs de topics over de sfeer op het forum zijn dezelfde als jaren geleden.

5/
Ik open amper nog topics,
tenzij de titel leert dat het iets is wat me écht interesseert,
of tenzij ik als topicopener of laatste poster een naam zie die ik echt waardeer...

6/
Het Opeltopic blijft mijn enige houvast hier,
al sla ik hier ook al vaker enkele dagen over...
en zitten we met ons Opelclubje intussen in een niet-openbare en afgeschermde Facebookgroep.

7/
Heeft een niet-interactief forum nog zin?
Heeft het AW-forum nog enige rol?
Kan een forum nog op tegen de sociale media als Facebook, Twitter, Google+,...?
Ja, omdat alles hier wel nog "anoniem" gebeurt,
dus logisch dat sommigen hier enkel nog komen om te stoken, te schelden en ruzie te maken...

1/
Net als BRG zit ook ik hier al meer dan 10 jaar. In den beginne had ik tijdens een bepaalde interim opdracht te veel "down time" en werd op deze manier topposter c.q. opperspammer. In de gouden eeuw van de topicsnatchers was ook ik een onvermijdelijke aanwezigheid.
Een aantal maal en een aantal maanden heb ik geprobeerd die "toppositie" kwijt te raken. Er is zelfs een heuse technische forumramp voor nodig geweest: de verdwenen posts. Not guilty... B)
Mijn afwezigheid van de laatste tijd had meerdere gronden: een verminderde sfeer, een paar forummers met wie ik wat minder kon opschieten, verminderde interesse in nieuwe auto's, de afgeschermde Opelgroep op FB, druk met werk zoeken en vinden, diverse (soms tijdelijke) verhuizingen ivm dat werk, gezondheidsperikelen en als laatste het moeten laten inslapen van onze hond. Ik had zakelijk/beroepsmatig natuurlijk meer aan LinkedIn en XING (een soort Duitse LinkedIn versie, speciaal gericht op de DACH-landen; DACH staat voor Deutschland, Austria, Conféderation Helvétique, beter bekend als Zwitserland).

Dan nu, zoals ik "vroeger" deed, de verdere onderdelen van een te be-reageren post nummeren en daar dus puntsgewijs op terugkomen.
Ik heb hiervoor beslist niet toevallig de post van BRG uitgekozen, vanuit de historie weet ik dat wij vaak vier handen op twee welvaartsbuiken zijn. ;)

2/
Ik heb er diverse naamswisselingen voor nodig gehad. De aan mij meest gelieerde naam ZEN is helaas door een onwelwillende forummer gekaapt. Daarom een afgeleide hiervan. Maar verdraagzamer? Net als de forummer die vanuit een asiel reageert kan ook ik niet tegen onrecht of onterechte aanvallen. In de forum-oudheid zou ik op eenzelfde manier hebben gereageerd. Nu niet meer, ik heb een oude spreuk van wijlen mijn vader weer in ere hersteld: Wie boven mij staat zal mij niet beledigen. Wie onder mij staat kan mij niet beledigen.
Hoe ZEN wil je het hebben...

3/
Dit geldt voor mij wat minder...

4/
In feite heb ik dit punt al bij 1/ behandeld... :-)

5/
Ook hier kan ik me in vinden.

6/
Dat Opelgroepje is de enige reden dat ik een FB-account heb. Tot op het laatst heb ik getracht mij te verzetten tegen de Romeinse overheersing, eh, het FB-gehype. In tegenstelling tot een bepaald Gallisch dorpje ben ik overstag gegaan, waarbij de niet agressieve manier van overreding doorslaggevend is geweest. (tu)

7/
De ruzies van de afgelopen weken, ik noem het ruzies omdat het niets meer of minider was dan ordinaire scheldpartijen, hebben mij al bijna weer doen besluiten het forum te verlaten. Niet vaarwel te zeggen, gewoon weg. Nu ik toch zie dat er aarzelende pogingen worden gedaan tot een verwarming van de koude oorlog, heb ik hoop dat het de sfeer ten goede komt.

En toen las ik de hernieuwd opvlammende "strijd" tussen diverse door mij (al dan niet hoog) geachte forummers.
Men weet wel wie er worden bedoeld. Zo vervelend is dat je niet kunt zeggen Pjötr en Rob hebben gelijk, Soloman rommelt en Joachim is een boef.
Het tegenovergesteld is evenmin hard te maken. Allen hebben hun goede en slechte kanten en eigenschappen. De één kan niet tegen onrecht, de ander niet tegen domheid, de één kan niet tegen betweterigheid, de ander niet tegen ongenuanceerdheid. Ga maar door, dit kan een lange lsijt worden!

Ik hoop van harte dat de hardliners lering trekken uit de reacties van de vele teleurgestelde (nieuwe) forummers en hun gedrag drastisch gaan aanpassen. Of anders...

Kill, slay, murder, let no traitor live...

Goed, ga nu maar even op Googletocht om de oorsprong hiervan te vinden... :p

Ik heb als nieuweling het topic even doorgespit en vond onderstaande tekst van een forummer:

Monsieur Le Loure zei:
Ik ben ook al wat jaartjes actief op dit forum, en ik heb de meldingknop ook nog nooit gebruikt.
Ik ben ook erg verdraagzaam ,maar als iets mij niet aanstaat klik het desbetreffende topicvenster weg en ga weer verder met mijn leven.

Een van de betere adviezen die ik tegengekomen ben ... :)

We moeten het ook allemaal niet te serieus nemen. Ik vind het overigens wel leuk te zien dat er vriendschappen ontstaan door dit forum.

Twix zei:
We moeten het ook allemaal niet te serieus nemen. Ik vind het overigens wel leuk te zien dat er vriendschappen ontstaan door dit forum.
En daar heb je helemaal gelijk in, met beide delen van je post! (tu)

Wat jammer dat sommigen zo slecht lezen.

Ik heb het andere topic over de max. snelheden doorgelezen.
Ik begrijp je frustratie.

Het zal niet de eerste keer zijn dat degene die tussenbeide
komt tot dader wordt gebombardeerd.

Heel korte reactie: de intentie was goed, de methode helaas niet.
Laat je hierdoor niet ontmoedigen, fouten maken we allemaal ...

@ Herr von Zen, maar ook voor anderen..

Allereerst tof dat je weer terug op het forum bent, gecondoleerd met het verlies van je hond.... Ook al reageerde ik amper of helemaal niet in je topics, ik las ze altijd wel. En om de één of andere manier voelt het dan een beetje als je iemand kent. En ik was, nee ben dus altijd wel een "zen-fan" geweest, al was het alleen om alle supertoffe auto's die je hebt gehad!(tu)

De reden van mijn post was trouwens niet omdat het ging over de "vete" hier op het forum, of om Rob te steunen.
Ja, ik blijf van mening dat er mensen zijn die zodra ze de naam Rob zien, helemaal wild worden en alles uit te kast halen om hem aan te vallen. En ja dat vind ik niet tof, omdat ik Rob persoonlijk ken, en ik weet dat hij zeer veel goede kanten heeft(die ik gelukkig wel ken).

Nee het gaat me meer over de algemene tendens, dat er mensen zijn die het niet met elkaar kunnen vinden is logisch, het forum is net als een school of familie, je kiest ze niet uit... je hebt het er maar mee te doen!

Maar moeten vetes continu worden uitgevochten? Moet er continu gereageerd worden op "jouw tegenstander"?
En als die vragen dan wel met een Ja worden beantwoord, kan dat dan gewoon niet netjes?

Het forum is hartstikke leuk, en het is heel erg leuk om mensen te leren kennen, die je anders niet zou ontmoeten, en ik ben oprecht blij dat ik enkele mensen ontmoet heb inmiddels, daar draagt het forum dan wel weer aan mee!
Het leven is groter als het beeldschermpje!

@Herr Dr. van Zen

Uitstekende analyse. (tu)

Blackadder the 5th zei:
Wat jammer dat sommigen zo slecht lezen.

Ik heb het andere topic over de max. snelheden doorgelezen.
Ik begrijp je frustratie.

Het zal niet de eerste keer zijn dat degene die tussenbeide
komt tot dader wordt gebombardeerd.

Heel korte reactie: de intentie was goed, de methode helaas niet.
Laat je hierdoor niet ontmoedigen, fouten maken we allemaal ...

Blackadder, kort en to-the-point.(tu)

Gelukkig wordt er toch wél gelezen.

Pjötr zei:
Maar moeten vetes continu worden uitgevochten? Moet er continu gereageerd worden op "jouw tegenstander"?

Na al onze pb's heb je de strekking van mijn intenties uiteindelijk toch niet begrepen, of ga je er aan voorbij. Er is geen sprake van een vete, maar van gedrag.

Ik heb verantwoordelijkheid genomen voor de fouten in mijn aandeel. Jammer en teleurstellend te constateren dat je vasthoudt aan je beginstandpunt.

Maar dat is je goed recht.

@ Joachim..

Het ging niet specifiek over jou EN het is een uitleg van mijn post, de reden waarom..

Pjötr,

Ik ben zoals gezegd nog niet zo lang op het forum, en heb geen kennis van de voorgeschiedenis van de diverse forummers.
Is aan de ene kant een nadeel, aan de andere kant een voordeel ...

Lees het topic nog eens door van begin tot eind en vraag je dan af wat de rol was van de diverse posters, inclusief die van mij ...

Min max snelheden

Pjötr zei:
En als die vragen dan wel met een Ja worden beantwoord, kan dat dan gewoon niet netjes?

Tsja, de één omschrijft dat als indirect heldengedrag en 'kijk mij eens ik kom op voor degenen waarvan ik vind dat ze te zwak zijn om dit zelf te doen', de ander als een zielige vete. De volgorde is ook altijd hetzelfde: discussie - ermee bemoeien - heel hard schoppen - moderator - 'oh maar ik kom echt alleen maar op voor de zwakkeren en eigenlijk ben ik een held' - verder met discussie.
Het is vooral lachwekkend om steeds die volgorde er weer in te herkennen. Ook het alfamannetje herken je daar eenvoudig in. Zeer vermakelijk!

Ja, ik blijf van mening dat er mensen zijn die zodra ze de naam Rob zien, helemaal wild worden en alles uit te kast halen om hem aan te vallen. En ja dat vind ik niet tof, omdat ik Rob persoonlijk ken, en ik weet dat hij zeer veel goede kanten heeft(die ik gelukkig wel ken).

Nou,
da's een evolutie die dan helemaal aan mij voorbijgegaan is.
Ik ken Rob vooral van zijn Accord-topic, en daar zit de sfeer goed.
Hij is weliswaar ooit één keer hard naar mij uitgevallen in antwoord op een post van mij, ik heb mijn post en de onderliggende gedachte verduidelijkt en me ge-excuseerd mocht ik iemand onbedoeld gekwetst hebben, en de zaak was gesloten, temeer omdat ik zelf wellicht ook zo zou gereageerd hebben.
Maar da's eigen aan een forum, je schrijft iets, iemand leest het, soms wordt de betekenis door de lezer anders ingeschat dan door de schrijver bedoeld... en hop, daar is de miserie.
Gelukkig zijn er voor al die zaken ook nog PB's.

Blackadder the 5th zei:
Pjötr,

Ik ben zoals gezegd nog niet zo lang op het forum, en heb geen kennis van de voorgeschiedenis van de diverse forummers.

Lees het topic nog eens door van begin tot eind en vraag je dan af wat de rol was van de diverse posters, inclusief die van mij ...

Min max snelheden

Waar ik vooral erg moe van word, is het feit dat er alleen maar wordt "blijven hangen op Rob". De onderlinge haat, aanvallen en weet ik veel wat allemaal nog meer richting hem, is niet de hoofdmoot dat de sfeer van het forum niet tof is!

Maar klaarblijkelijk is het allemaal zijn schuld, so be it, laat de discussie maar zitten, ik krijg het verwijt dat ik zijn kant kies en het allemaal te roze zie..
Het zei zo, gelukkig is de sfeer op de rest van het forum wel super goed, en is iedereen daar wel kei leuk en tof naar elkaar(ooh nee wacht, dat is ook een blik door wederom die roze bril (td) )

Nou,
da's een evolutie die dan helemaal aan mij voorbijgegaan is.
Ik ken Rob vooral van zijn Accord-topic, en daar zit de sfeer goed.
Hij is weliswaar ooit één keer hard naar mij uitgevallen in antwoord op een post van mij, ik heb mijn post en de onderliggende gedachte verduidelijkt en me ge-excuseerd mocht ik iemand onbedoeld gekwetst hebben, en de zaak was gesloten, temeer omdat ik zelf wellicht ook zo zou gereageerd hebben.
Maar da's eigen aan een forum, je schrijft iets, iemand leest het, soms wordt de betekenis door de lezer anders ingeschat dan door de schrijver bedoeld... en hop, daar is de miserie.
Gelukkig zijn er voor al die zaken ook nog PB's.

Daar is een forum ook voor, voor discussies. Dat dit hoog op kan lopen is ook niet erg, dat hoort erbij. Wij hebben dat doen ook gewoon uitgesproken, niets meer aan de hand. Zand erover.
Maar het is duidelijk dat er een paar mensen zijn die het persoonlijk op mij gemunt hebben. Dit zal ongetwijfeld komen doordat ik zelf ook fel uit de hoek kan komen, maar het is in mijn ogen net zo goed een deel kinderachtige wrok. Bij die personen is er namelijk eerst een zeer felle discussie aan voorafgegaan in het verleden. Ik laat zoiets dan los en ga verder, deze mensen blijven erin hangen. Je hebt vooral jezelf met die frustratie denk ik. Die mensen praten dat dan goed als 'ik kom voor zwakkeren op', maar het komt een goede sfeer natuurlijk niet ten goede. Ik reageer daar dan ook weer op, dat is mijn fout.

Ik zie overigens behoorlijk veel goede punten en tips in dit topic voorbij komen, van forummers die ik best hoog heb zitten. (tu)

Rob, ik heb die fase destijds als ph1963 ook meegemaakt... da's eigen aan iemand die een beetje mondig is, een eigen mening heeft en niet te beroerd is om die afwijkende mening ook neer te schrijven...
Als iedereen hier hetzelfde denkt en neerschrijft, dan wordt het hier zo saai (en het houdt nu al niet over op dit forum).

Dus doe gewoon zo verder... (tu)

Pjötr zei:
@ Joachim..

Het ging niet specifiek over jou EN het is een uitleg van mijn post, de reden waarom..

Ah, duidelijk. Ik was in de onterechte veronderstelling dat het om de betreffende discussie ging.

Rob, ik heb die fase destijds als ph1963 ook meegemaakt... da's eigen aan iemand die een beetje mondig is, een eigen mening heeft en niet te beroerd is om die afwijkende mening ook neer te schrijven...
Als iedereen hier hetzelfde denkt en neerschrijft, dan wordt het hier zo saai (en het houdt nu al niet over op dit forum).

Mondig is prima, een sterke mening is ook prima. Maar de problemen komen als je NIET open staat voor de mening van anderen. Ik houd van mensen met een mening, ik heb zelf ook een sterke mening. Maar ik sta ook open voor meningen van anderen.

>> Maar de problemen komen als je NIET open staat voor de mening van anderen.

Dat hoeft geen problemen te geven. Ik zie genoeg mensen die niet open-minded zijn die zichzelf prima kunnen beheersen. ;-)

Pjötr zei:
Blackadder the 5th zei:
Pjötr,

Min max snelheden

Waar ik vooral erg moe van word, is het feit dat er alleen maar wordt "blijven hangen op Rob". De onderlinge haat, aanvallen en weet ik veel wat allemaal nog meer richting hem, is niet de hoofdmoot dat de sfeer van het forum niet tof is!

Maar klaarblijkelijk is het allemaal zijn schuld, so be it, laat de discussie maar zitten, ik krijg het verwijt dat ik zijn kant kies en het allemaal te roze zie..
Het zei zo, gelukkig is de sfeer op de rest van het forum wel super goed, en is iedereen daar wel kei leuk en tof naar elkaar(ooh nee wacht, dat is ook een blik door wederom die roze bril (td) )

Ik heb tot nu toe nog geen namen genoemd, mede ook omdat ik pas weer actief ben op het forum. Ongeveer 5 jaar geleden was ik vrij actief hier, maar ik ben een lange periode weg geweest omdat ik in het buitenland zat. Sinds een week of 2 reageer ik hier weer. En 1 persoon valt me meteen op, omdat hij OVERAL en ALTIJD onrust lijkt te stoken. Hij heeft een grote mond over iedereen, maar doet zelf zo te zien geen enkele moeite om zichzelf fatsoenlijk te gedragen. Ja, ik heb het over Rob. Sterker nog, ik heb het idee dat hij de enige is in de laatste twee weken dat ik hier weer actief ben die STRUCTUREEL bijdraagt aan de slechte sfeer. Ja, iedereen zegt wel eens iets vervelends op een forum, maar niet zo structureel als hij. Ik had liever geen namen genoemd, maar ik begrijp dat anderen namen noemen. Want er wordt nu gedaan alsof de sfeer door iedereen verpest wordt op het forum, maar dat idee heb ik dus helemaal niet. Dus als er dan uit frustratie naar iemand gewezen wordt en vervolgens anderen doen alsof het helemaal niet aan deze persoon ligt, dan voel ik me ook geroepen om het beestje bij de naam te noemen.

Maar, iedereen maakt fouten. Ik denk dat het het beste is als iedereen even stil staat bij zijn eigen gedrag en dat we vanaf morgen (01-01-2015) gewoon met een schone lei opnieuw beginnen en het Autoweek forum weer opbouwen tot iets moois. MET goede discussies, ook met scherpe discussies, maar waar argumenten respectvol worden verworpen...

Forum uitleg zei:
2. Behandel anderen met respect! Schelden, beledigen of op de man spelen zijn niet toegestaan. Ook onrust stoken of berichten die de sfeer bedreigen zijn niet toegestaan.

En ik bedoel niet "Rob"... B)

Forum uitleg zei:
2. Behandel anderen met respect! Schelden, beledigen of op de man spelen zijn niet toegestaan. Ook onrust stoken of berichten die de sfeer bedreigen zijn niet toegestaan.

En ik bedoel niet "Rob"... B)

Ik was al bang dat ik de enige ben die zo denkt!!

Rob0032 zei:
Bij die personen is er namelijk eerst een zeer felle discussie aan voorafgegaan in het verleden. Ik laat zoiets dan los en ga verder, deze mensen blijven erin hangen. Je hebt vooral jezelf met die frustratie denk ik. Die mensen praten dat dan goed als 'ik kom voor zwakkeren op', maar het komt een goede sfeer natuurlijk niet ten goede. Ik reageer daar dan ook weer op, dat is mijn fout.

Ik zie overigens behoorlijk veel goede punten en tips in dit topic voorbij komen, van forummers die ik best hoog heb zitten. (tu)

Ik zie een beginnende dooi opkomen ...;)

Hm. Typisch dat dit topic zo nu en dan weer in een 'o wat ben ik goed en *NAAM* speelt niet eerlijk mee'. Ironie is de AW'er niet vreemd.

Misschien wordt het tijd om de betreffende discussie te laten varen zo onderhand? Ik ben er klaar mee eerlijk gezegd.

Zowel Rob als Joachim zijn fel geweest, het is gebeurd, het is klaar.

Met beide kan je prima een discussie voeren, maar bij elkaar lijkt het wel alsof je een biefstuk in een bak met piranha`s gooit. Het water begint enorm te kolken. Koel even een poosje af en negeer elkaar even. En dan gewoon verder gaan zonder dat ieder topic verzand in deze discussie.

Boppie zei:
Misschien wordt het tijd om de betreffende discussie te laten varen zo onderhand? Ik ben er klaar mee eerlijk gezegd.

Inderdaad en gewoon weer doorgaan, waarmee we bezig waren (een goed voornemen misschien voor 2015?). Nu is het wel welletjes.

Mondig zijn en je mening neerschrijven zijn de essentie van een forum, zolang dat (ik weet het, ik val in herhaling) maar met argumenten gebeurt en to the point.
Blijkbaar zijn wagens echter gebruiksvoorwerpen die gepaard gaan met emotie en dat zorgt dan voor frustratie en af en toe haantjesgedrag waarbij op de boodschapper wordt geschoten en niet de boodschap wordt gepareerd. Dat kan niet, onder geen omstandigheid en je haalt er ok geen derden bij die zich niet kunnen verdedigen om je standpunt te onderbouwen.
In 95% van de gevallen laat ik me in een topic waarin de temperatuur oploopt, gewoon een tijdje niet meer zien. Af en toe kan ik het echter ook niet laten en laat ik me meeslepen (mensen is misselijk hé ;) ). Maar in deze tijd van goede voornemens kan ik me voornemen daar in het komende jaar iets aan te doen. :}
@der Magistrat: ik begrijp de smiley wel ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan