Sfeer op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een forum krijgt de forummers dat het verdient.
En Sanoma heeft er de laatste tijd een zooitje van gemaakt, dit forum loopt voor geen meter meer.
Dus wat mij betreft staat de doorsnee forummer nog steeds op een hoger niveau dan het forum zelf.
Goeden haken ontgoocheld af,
het niveau zal nog veel verder afzwakken.

voiture zei:
Na ruim een jaar afwezigheid zal ik de sfeer weer eens gaan proeven hier :T.

Leuk dat je er weer bent. (tu) Je ziet het, je valt meteen met je neus in de boter. Hoe gaat 'ie?

@BRG: Kom op, niet zo negatief. We moeten er met z'n allen iets van zien te maken, zo goed en kwaad als het gaat. ;)

De Schaduw zei:
voiture zei:
Na ruim een jaar afwezigheid zal ik de sfeer weer eens gaan proeven hier :T.

Leuk dat je er weer bent. (tu) Je ziet het, je valt meteen met je neus in de boter. Hoe gaat 'ie?

Ja, goede timing wat dat betreft :). Dank je wel.

Gaat wel weer goed. Hoop gebeurd afgelopen tijd.

Een topic wordt zo nu en dan ook wel eens gebruikt als chatbox. :}

Zal eerlijk zeggen dat ik er ook wel eens aan meedoe (of deed, probeer ik ook te stoppen) en ik wil de personen er niet op aanvallen want persoonlijke belangstelling kan natuurlijk geen kwaad, maar bij sommige topics is het misschien wel hinderlijk. Daar hebben we de PM voor, lijkt me. :-D

@ mods: Verder ben ik blij dat er op het forum geen plussen en minnen aan berichten gegeven kunnen worden zoals op de hoofdpagina, want als je soms ziet wat voor reacties er daar m.i. onnodig "weggemind" worden...

Mea culpa. Persoonlijk vind ik dat niet echt storend als het bij een paar posts blijft maar het moet natuurlijk niet de spuigaten uitlopen.

Inderdaad. Wij hebben nog geboerengolfd, dat moet je niet onderschatten qua sfeerverhoging. :D

@ YC: volledig eens. Echt storende berichten graag onmiddellijk verwijderen.

De Schaduw zei:
vectrafan zei:
Taalgeneuzel verwordt gauw tot een zelfverheffing en daarmee het neerhalen van het desbetreffende forumlid. Op het moment dat iemand zich op een dergelijke wijze profileert in een topic, gebeuren er 2 dingen. Punt 1 de "taalneuzelaar" laat op een niet subtiele wijze even zien hoe geweldig hij is. Punt 2 hij creëert automatisch een negatieve sfeer op het draadje van iemand anders. Het topic gaat dan ineens over vaardigheden van iemand anders en niet meer over het oorspronkelijke onderwerp.

Mijn voorstel zou dan ook zijn, om in de forumregels op te nemen dat taalgeneuzel uitsluitend thuis hoort in hun eigen topic.

Met deze regel voorkom je onnodige katten en neerhalen van andere forumleden in topics die daar niet voor bedoelt zijn.

Kijk, daar gaat het dus fout. Jij ervaart dat die taalneuzelaar zich geweldig vindt. Maar als ik iemand verbeter hoop ik daarmee voor elkaar te krijgen dat die persoon zich realiseert wat hij fout doet en het de volgende keer probeert te voorkomen. Zo "geweldig" vind ik mezelf dan helemaal niet, ik probeer de persoon slechts te helpen. Helaas wordt dat tegenwoordig regelmatig niet meer gewaardeerd en wordt er gepikeerd gereageerd op iemand die iets opmerkt over een ander. (Dat geldt overigens niet alleen op het forum hier.) Maar, moet ik er meteen bijzeggen, het gaat er natuurlijk ook om dat je het op een normale manier zegt. C'est le ton qui fait la musique (Is dat goed gespeld? :})

Verder ben ik het wel met je eens dat men niet moet gaan emmeren over een paar -d of -t fouten, me/mijn, is/eens, jou/jouw en dergelijke. Daar hebben we inderdaad een ander topic voor. Maar ik behoud me het recht voor om iets te zeggen over een post van een user die er echt een puinhoop van maakt. En ja, die grens is vaag en voor iedereen anders. Maar ik ben in principe tegen meer regels.

Het gaat mij niet om hoe ik iemand anders ervaar. Mijn belangrijkste bezwaar is dat er met taalgeneuzel het topic vervuilt wordt en en er ook een negatieve sfeer door ontstaat. Ik heb er geen enkel probleem mee dat er commentaar wordt geleverd in het "taalneuzel" topic. Daar is dat topic ook voor bedoelt. Mijn voorstel is: hou het lekker daar.

Als het je bedoeling is om mensen te wijzen op te corrigeren fouten in hun schrijfsel kun je dat natuurlijk altijd doen via een PM. Op deze wijze is het ook educatief en per definitie niet neerbuigend. Maar zodra je dit en public doet, heb je al gauw de verdenking van zelfverheffing op je geladen.

Nogmaals met "taalgeneuzel" vervuil je iemand anders topic er is dus wat te zeggen om dit niet meer te doen op andermans topic.

Je moet het forum zien als een gesprek op een verjaardagsavond. Je wilt zoveel mogelijk informatie kwijt, maar in een verpakking die de anderen niet storend vinden.
Wil je iemand op een taalfoutje wijzen, dan zou je dat in een informatieve vorm kunnen gieten: "wist je dat je dat woord als ..... schrijft?"

vectrafan zei:
Mijn belangrijkste bezwaar is dat er met taalgeneuzel het topic vervuilt wordt

Dat vind ik persoonlijk wel meevallen. Een paar posts die niet over het onderwerp gaan heb ik niet zoveel moeite mee. Over het algemeen vindt het topic z'n draai toch wel weer.

en er ook een negatieve sfeer door ontstaat.

Dat hangt er maar net van af hoe de "bekritiseerde" zich opstelt. Als degene niet reageert, of reageert met een "sorry, niet gezien, ik pas het aan" of " stom van me" of "sorry mijn Nederlands is nog niet zo goed", nou ja, vul maar in, dan zal er geen negatieve sfeer ontstaan. Echter, als de persoon er geagiteerd op reageert dan kan die sfeer wel ontstaan. Maar aan wie ligt dat dan?

kun je dat natuurlijk altijd doen via een PM

Mijn ervaring is dat PM's door de normale gebruiker slecht gelezen worden. Dat geldt ook voor mij. Het "educatieve" aspect vervalt dan alweer grotendeels.

heb je al gauw de verdenking van zelfverheffing op je geladen.

Nogmaals, blijkbaar ervaar jij dat zo. En het kan best zijn dat er meer zijn die dat zo ervaren, maar dat maakt het nog geen waarheid. Bovendien wordt het het, voor zover ik de neuzelaars kan inschatten, over het algemeen in ieder geval niet zo bedoeld.

Conclusie: Ik pleit voor minder geneuzel op -d's en -t's (zie ergens boven) en voor minder lange tenen. :}
Zie je, zo erg oneens zijn we het niet. ;)

Op een verjaardagsgesprek ga je het ook niet over D's en T's hebben. Spiegel je forumgedrag daar aan...

---GT--- zei:
Op een verjaardagsgesprek ga je het ook niet over D's en T's hebben. Spiegel je forumgedrag daar aan...

In de gesproken taal bestaan geen D's en T's, nogal logisch dus dat het daar dan niet over gaat. In de schriftelijke taal bestaan wel D's en T's, het zijn andere omstandigheden dus het gesprek hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn.

Phaeton W12 zei:
Ik herken niet wat Yellow Cab zegt, vind de sfeer hier fantastisch.

Misschien kan dat ook een boodschap zijn voor ons allen: het is allemaal zo slecht nog niet.

Phaeton W12 zei:
In de gesproken taal bestaan geen D's en T's, nogal logisch dus dat het daar dan niet over gaat. In de schriftelijke taal bestaan wel D's en T's, het zijn andere omstandigheden dus het gesprek hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn.

Maar denk enorm na wanneer je een D/T-faler wilt aanvallen. Naar mijn mening is het verschil tussen een D en een T geen discussie waard.

Het voordeel van (een klein beetje) taalgeneuzel is wel dat het mensen automatisch wat meer dwingt om even hun spelling na te kijken voor ze op "bericht posten" drukken en het is vaak nog leerzaam ook. De één heeft meer moeite met spelling dan de ander, maar iedereen moet wel zijn best doen om het een beetje leesbaar te houden. De meeste taalfoutjes die ik zie staan zijn van die 13 in een dozijn taalfoutjes die iedereen af en toe overkomt, maar soms zie je teksten die echt tenenkrommend of zelfs gewoon onleesbaar zijn. Bijvoorbeeld omdat er niet één leesteken gebruikt is. Dat is ook voor de discussie niet bevorderlijk, doorgaans heb ik dan geen zin om het verder te lezen, laat staan om te reageren. En als je merkt dat mensen echt last hebben van dyslexie of de nederlandse taal niet goed machtig zijn, maar wel proberen het begrijpelijk te houden, dan sta je daar heel anders in natuurlijk.

Phaeton W12 zei:
Dat is het voordeel al je de helft van de forumtijd in Teutonia rondwaart. Geen taaljihadisten, geen betweters, gewoon slap over auto's ouwehoeren. Ik vind het geweldig hoe iedereen daar elkaars keuze respecteert.

---GT--- zei:

Maar als je op een autoforum niet weet hoe je "Infiniti" schrijft... :}
photo.jpg

infinity.gif

Twix zei:
Misschien kan dat ook een boodschap zijn voor ons allen: het is allemaal zo slecht nog niet.

Prettig om te lezen dat veel mensen het forum op een positieve manier ervaren. Misschien is mijn beeld ook wat gekleurd door de eindeloze stroom meldingen en PB's.

Prima sfeer hier op het forum (tu)
Er zitten altijd een paar azijn zeikers tussen maar dat heb je op de meeste forums.
Langzamerhand verdwijnen deze van het forum :}

Deze azijn zeikers schreeuwen vaak gewoon om aandacht en als ze deze niet meer krijgen verdwijnen deze vanzelf van het forum.
Dus ...... Conclusie helemaal niks aan het handje ;)

Maar lopen we er met z'n allen dan voor weg of willen we het niet zien? Als er niks aan de hand is kan dit topic ook wel weer sluiten. :S

YC zei:
Misschien is mijn beeld ook wat gekleurd door de eindeloze stroom meldingen en PB's.

Dat verbaast me. En het levert ook een aantal vragen op:

1) Hoeveel procent (grofweg) vind(en) je (jullie) terecht?
2) Zijn het veelal dezelfde personen of komen de klachten van een breed publiek binnen?
3) Zijn het veel vaste posters of ook veel nieuwelingen?
4) Waar gaan de klachten veelal over? Op de man spelen, off-topic, taalgeneuzel?

Er hoeven uiteraard geen namen en rugnummers vermeld te worden, maar ik denk dat je op basis van bovenstaande vragen al een aardig idee kunt hebben wat er aan de hand is.
Echt, ik verbaas me over de hoeveelheid. Ik ben hier nu geloof ik ruim 7 jaar actief en heb in die tijd hooguit vijf keer een melding gedaan.

Edit: Ik heb de OP nog eens gelezen en ik zie dat je zelf al redelijk aangeeft waar de knelpunten zitten. Ik vermoed dan ook dat degenen die geen probleem hebben met de sfeer niet zo heel veel in de "probleemtopics" komen.

Aras zei:
Phaeton W12 zei:
Dat is het voordeel al je de helft van de forumtijd in Teutonia rondwaart. Geen taaljihadisten, geen betweters, gewoon slap over auto's ouwehoeren. Ik vind het geweldig hoe iedereen daar elkaars keuze respecteert.

Da's onder (min of meer) gelijkgestemden ook geen kunst. De sfeer wordt pas op de proef gesteld bij (echt) anders denkenden. Dan bewijs je pas je verdraagzaamheid.

De Schaduw zei:
Echt, ik verbaas me over de hoeveelheid. Ik ben hier nu geloof ik ruim 7 jaar actief en heb in die tijd hooguit vijf keer een melding gedaan.

Ik zit hier nu 13 jaar, dank u, en ik heb denk ik wel vaker dan vijf keer een melding gemaakt. Veelal voor advertenties, vaak ook wanneer ik een topic de verkeerde kant op zie gaan. Bij sommige topic wéét je gewoon wat er verkeerd zal gaan.

Ik heb echter nog nooit een melding gemaakt omdat iemand mij verkeerd toegesproken heeft.

Voordeel van hier al wat jaren rondhangen is dat je in de loop der jaren wat gelijk gestemde mensen hebt leren kennen. Zowel op het forum als real-life, daarmee zoek je je eigen hoekje op en daar is eigenlijk nooit onenigheid.
Bij mij is dat het Opel topic geworden, maar ik geloof dat de sfeer in Teutonia/Franserijders topics echt niet slechter is. Sterker nog, als je daar één topic van zou maken zou het ook wel loslopen denk ik.

Het loopt, volgens mij, af en toe spaak in de losse topics waar mensen zich teveel laten gaan en zichzelf aangevallen voelen. Het is en blijft internet, er valt niets te winnen en al helemaal niets om je druk over te maken (tu)
Ik kom in elk geval bar weinig meer in andere topics, af en toe lees ik wel wat maar posten is een hoge uitzondering geworden.

Twix zei:
De Schaduw zei:

Ik zit hier nu 13 jaar, dank u, en ik heb denk ik wel vaker dan vijf keer een melding gemaakt. Veelal voor advertenties, vaak ook wanneer ik een topic de verkeerde kant op zie gaan. Bij sommige topic wéét je gewoon wat er verkeerd zal gaan.

Ik heb echter nog nooit een melding gemaakt omdat iemand mij verkeerd toegesproken heeft.

Zolang je het onderling op kunt lossen zonder tussenkomst van een moderator is dat ook het beste, denk ik.
Een moderator wil natuurlijk ook geen politieagent zijn, of als zodanig moeten optreden.

Twix zei:
De Schaduw zei:

Ik heb tot dusverre alleen meldingen van spam gemaakt. Als iemand op de man probeert te spelen probeer ik daar simpelweg niet in mee te gaan, in plaats van een ruzie uit te lokken of op de meldknop te drukken.

Ik heb geen klachten, de sfeer is best goed te noemen.

Sommigen hebben er wel een handje van om op zowat ieder post te reageren (een spot van een auto, een nieuw model, een bijzondere auto die te koop staat enz.) en dan krijg je van die eenregelige posts als "Mooi!", Jammer van dit of dat", "Zo'n auto had de buurman van mijn nichtje ook". Voegt zo weinig toe.

Ook van dit soort commentaar ben ik geen fan:

rickm zei:
Ford Versailles V8 zei:
Ontzettend leuke auto. Hele stoere neus. Verder veel Nissan-Micra kenmerken.
Al met al: niets mis mee. Laat maar naar hier komen !

Grappig hoe jij al die exotische non-descript karretjes mooi vindt, best bijzonder.
Overigens kun je weten dat deze auto never-nooit-niemahls- naar Vinexland komt.

Tenzij jij hem importeert natuurlijk.

Over smaak valt niet te twisten immers. Het toontje ook...

YC zei:
Twix

Prettig om te lezen dat veel mensen het forum op een positieve manier ervaren. Misschien is mijn beeld ook wat gekleurd door de eindeloze stroom meldingen en PB's.

Tja...

Ik snap best dat je last kan hebben van een eindeloze stroom (negatieve) meldingen en PB's, maar dan moet je geen moderator zijn.
Krijg ze ook binnen, handel ze allemaal af met een bericht terug aan de afzender en een bedankje als de melding terecht was.
Is de melding onterecht, dan leg ik uit waarom ik dat vind.

Ook dit komt de sfeer ten goede.
Door snel handelen, mediatie en gepaste maatregelen is er zelden een conflict.

Maar ook ik vind het best wel meevallen hier op AW, ben ervan overtuigd dat de moderators doen wat ze kunnen.
De rest is aan ons forumbezoekers.

rzasa zei:
Ik heb geen klachten, de sfeer is best goed te noemen.

Sommigen hebben er wel een handje van om op zowat ieder post te reageren (een spot van een auto, een nieuw model, een bijzondere auto die te koop staat enz.) en dan krijg je van die eenregelige posts als "Mooi!", Jammer van dit of dat", "Zo'n auto had de buurman van mijn nichtje ook". Voegt zo weinig toe.

Ook van dit soort commentaar ben ik geen fan:

rickm zei:
Ford Versailles V8 zei:
Ontzettend leuke auto. Hele stoere neus. Verder veel Nissan-Micra kenmerken.
Al met al: niets mis mee. Laat maar naar hier komen !

Grappig hoe jij al die exotische non-descript karretjes mooi vindt, best bijzonder.
Overigens kun je weten dat deze auto never-nooit-niemahls- naar Vinexland komt.

Tenzij jij hem importeert natuurlijk.

Over smaak valt niet te twisten immers. Het toontje ook...

Over sommige auto's valt gewoon weinig te zeggen. En zo'n soort reactie is ook een mening.
Moet iedereen voor zich weten. Er is geen minimum aan woorden of tekst.

Het gekibbel is van alle tijden. Ik zit al 13 jaar :O op het forum, en het valt me wel mee. OK, er zijn wat figuren die vaak op de man spelen, maar dat hou je toch... Ik hoop dat dit topic voor zulke personen even een 'eye opener' is.

Barri zei:
Ik hoop dat dit topic voor zulke personen even een 'eye opener' is.

Mwah, ik denk dat het helaas net zoiets is als met die Post 51-achtige spotjes tegen zinloos geweld: ieder normaal denkend mens is het ermee eens, en het groepje dat het betreffende gedrag vertoont trekt zich er weinig tot niets van aan.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Ja, het leest makkelijker met leestekens op de juiste plek, maar laten we elkaar gewoon respecteren zoals we zijn en elkaar hier niet op afrekenen. Er is al genoeg ellende in de wereld, en het zou zonde zijn als we dat op dit forum ook over ons heen halen.

Daar ben ik het mee eens. Als iemand een nieuw topic start en een ander vindt het onderwerp helemaal niets, blijf dan weg bij dit topic en ga je ergens anders vermaken, maar ga niet het nieuwe topic vervuilen met zure reacties ten koste van de mensen die het topic wél leuk vinden. Dat leidt tot onnodige discussies. Als een topic weinig aanhangers krijgt dan verdwijnt het vanzelf weer naar de achtergrond, maar geef het in ieder geval een kans, tenzij er allerlei forumregels worden geschonden. Maar ook dan mag de topicstarter daar in fatsoenlijke bewoordingen op gewezen worden. Dus geen reacties als "Kan je niet lezen? ", "Lagere school niet afgemaakt?" Gewoon wijzen op de forumregels en klaar.

[size=x-small]Edit: typo's[/size]

Phaeton W12 zei:
---GT--- zei:

Ik had tot de derde van de middelbare school veel moeite met d's en t's totdat een klasgenoot een voor mij heel bruikbare tip gaf. Als je twijfelt over een d of een t kan je altijd even het betreffende werkwoord vervangen door het werkwoord 'lopen'. Hij loopT, eindigt op een T, dus hij wordT eindigt ook op een T. Tot zover mijn educatieve opmerking.

De sfeer is hier soms prima om dan ineens een tijdje slecht te zijn.
Dat is volgens mij een gevolg omdat je op een auto-forum toelaat dat er over politiek/godsdienst gepraat mag worden. Beide leuke topics voor rond de bar maar beide ongeschikt als leesvoer op een forum.

Ik sta er ook verbaasd van dat een mod zo veel werk heeft, hang hier al heel wat jaartjes rond maar kan me niet herinneren ooit een melding over iemand anders te hebben gedaan. Zo boeiend en belangrijk is het hier nou ook weer niet om daar energie in te steken. De al te grote relnichten worden vanzelf wel moe van hun eigen gedrag.

Groetjes,
Jan

De Schaduw zei:
@BRG: Kom op, niet zo negatief. We moeten er met z'n allen iets van zien te maken, zo goed en kwaad als het gaat. ;)

Ik zou zeggen,
kijk eens in het stamgastentopic.
Het positieve lijstje is verdomde kort geworden alvorens aan het overzicht van de zgn. negatieve posters wordt begonnen.
Dus wie hier al enige tijd is, post tegenwoordig minder dan een tijd terug (dus verliest meer post dan er nog bij komen).
Als dat al niet meer wijst op massaal afhaken :S

Dat de sfeer niet altijd top is heeft m.i. meerdere oorzaken:
1) Geschreven tekst kent geen emotie. Je kunt een leuk bedoeld grapje dus heel makkelijk verkeerd opvatten. Uiteraard is de boel te nuanceren met de bekende lachebekjes, maar die worden niet altijd consequent gebruikt.
2) Het publiek hier is bijzonder divers. In hoofdlijn is dat natuurlijk een goede zaak, het forum is immers een open platform. Maar zet dezelfde groep mensen 'in real life' in een zaaltje bij elkaar, laat de voorzitter een pikant onderwerp aansnijden (iets met VW doet het altijd goed...) en het feest kan beginnen.
3) Voortbordurend op punt 2: Niet iedereen gebruikt een forum op dezelfde manier. De één ziet het als een gesprek zoals dat ook op straat plaats zou kunnen vinden, de ander geniet van de anonimiteit. In het laatste geval is het heel makkelijk om maar wat te roepen. Wat is het ergste dat je kan gebeuren, een ban? Maak je toch een nieuwe nick aan? Anderzijds zijn er (denk ik) ook mensen die het allemaal iets te serieus nemen. Je kunt van elk wissewasje wel een probleem maken, maar soms moet je een discussie gewoon laten gaan. Niet op reageren, is het zo afgelopen. En sommige mensen hebben gewoon een manier van reageren die je niet helemaal aanstaat. Ik kan zo een paar mensen opnoemen die bij mij vallen onder de categorie 'heb je hem weer...'. En bij de één is het de mening die men verkondigt, bij de ander is het voornamelijk de manier waarop. Ik ga die mensen niet noemen want het voegt niks toe, maar zo werkt het nu eenmaal.Misschien zijn er wel mensen die ook zo over mij denken, who knows. Niemand is hetzelfde. Dat maakt het enerzijds heel interessant, maar het kant ook voor frictie zorgen.

Overigens zijn dit allemaal zaken die niet uniek zijn voor het AW-forum hoor, het geldt eigenlijk voor alle geschreven media/correspondentie. Een gesproken woord is vaak snel vergeten, een getypt exemplaar blijft hier staan tot het einde der tijden. Tenzij een moderator er met de digitale typex langs gaat natuurlijk :)

Lastig hè, mensen?
Vind het een nogal vreemd topic eigenlijk, waarin een paar posters een flinke hoeveelheid boter op hun hoofd hebben.
Vwb het reageren op topics; zolang iemand er een beetje moeite voor doet, moet je imo niet al te veel lopen zaniken over een vergeten lettertje maar je hebt er toch ook met enige regelmaat ware abstracte kunstwerken tussen zitten en daar mag best iets van gezegd worden.
Vwb de Mods; tja, er wordt nogal eens met 2 maten gemeten hier, soms wordt er tussendoor ineens op eigen titel gepost maar toch ook weer niet helemaal en dat maakt het niet bepaald duidelijker. Ik neem aan dat er afspraken gemaakt zijn over 'wat, wanneer en hoe' en dat de Mods zich daaraan te houden hebben, doe dat dan ook en zorg dat het duidelijk is waarom je iets doet (of niet doet). Die flauwe tekstjes bij het sluiten van een topic kunnen rustig achterwege blijven (dat zet ook een bepaalde toon op het forum).

Laten wij even niet vergeten dat mods gewoon forummers zijn die bereid zijn om een stukje extra verantwoordelijkheid te dragen ;)

Meeuw zei:
Laten wij even niet vergeten dat mods gewoon forummers zijn die bereid zijn om een stukje extra verantwoordelijkheid te dragen winking smiley

Uiteraard mee eens, maar niet alleen de mods zijn daartoe bereid.
De "eindeloze stroom meldingen en PB's" waar Yellow Cab het over had is van forummers die ook hun steentje bij willen dragen aan de sfeer op het forum.
Dat we dit altijd handig en tactisch doen verwacht ik niet, maar een PB of melding ipv op de man gaan spelen kan ik alleen maar toejuichen.

Als gevolg hiervan krijgt de moderator alle narigheid naar zich toe.
Wellicht hierdoor ervaart hij het forum negatiever dan een gewone gebruiker.

Mijn advies is dan ook, wees alleen moderator als je het echt leuk vind en er voldoende tijd voor vrij kan maken naast je normale dagelijkse bezigheden.

Carkiller zei:
Meeuw zei:
Laten wij even niet vergeten dat mods gewoon forummers zijn die bereid zijn om een stukje extra verantwoordelijkheid te dragen winking smiley

Als gevolg hiervan krijgt de moderator alle narigheid naar zich toe.
Wellicht hierdoor ervaart hij het forum negatiever dan een gewone gebruiker.

Mijn advies is dan ook, wees alleen moderator als je het echt leuk vind en er voldoende tijd voor vrij kan maken naast je normale dagelijkse bezigheden.

Hierin zit denk ik veel waarheid ;)

Gezien de opmerkingen over "taalgeneuzel" is het in ieder geval te overwegen om hiervoor een afspraak te maken. :}

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan