Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
voiture zei:Na ruim een jaar afwezigheid zal ik de sfeer weer eens gaan proeven hier :T.
De Schaduw zei:voiture zei:Na ruim een jaar afwezigheid zal ik de sfeer weer eens gaan proeven hier :T.
Leuk dat je er weer bent.Je ziet het, je valt meteen met je neus in de boter. Hoe gaat 'ie?
voiture zei:Gaat wel weer goed. Hoop gebeurd afgelopen tijd.
voiture zei:@ JW01: dat geeft alleen maar aan dat de sfeer goed is. Dus in dit geval geheel on topic :T.
De Schaduw zei:vectrafan zei:Taalgeneuzel verwordt gauw tot een zelfverheffing en daarmee het neerhalen van het desbetreffende forumlid. Op het moment dat iemand zich op een dergelijke wijze profileert in een topic, gebeuren er 2 dingen. Punt 1 de "taalneuzelaar" laat op een niet subtiele wijze even zien hoe geweldig hij is. Punt 2 hij creëert automatisch een negatieve sfeer op het draadje van iemand anders. Het topic gaat dan ineens over vaardigheden van iemand anders en niet meer over het oorspronkelijke onderwerp.
Mijn voorstel zou dan ook zijn, om in de forumregels op te nemen dat taalgeneuzel uitsluitend thuis hoort in hun eigen topic.
Met deze regel voorkom je onnodige katten en neerhalen van andere forumleden in topics die daar niet voor bedoelt zijn.
Kijk, daar gaat het dus fout. Jij ervaart dat die taalneuzelaar zich geweldig vindt. Maar als ik iemand verbeter hoop ik daarmee voor elkaar te krijgen dat die persoon zich realiseert wat hij fout doet en het de volgende keer probeert te voorkomen. Zo "geweldig" vind ik mezelf dan helemaal niet, ik probeer de persoon slechts te helpen. Helaas wordt dat tegenwoordig regelmatig niet meer gewaardeerd en wordt er gepikeerd gereageerd op iemand die iets opmerkt over een ander. (Dat geldt overigens niet alleen op het forum hier.) Maar, moet ik er meteen bijzeggen, het gaat er natuurlijk ook om dat je het op een normale manier zegt. C'est le ton qui fait la musique (Is dat goed gespeld?)
Verder ben ik het wel met je eens dat men niet moet gaan emmeren over een paar -d of -t fouten, me/mijn, is/eens, jou/jouw en dergelijke. Daar hebben we inderdaad een ander topic voor. Maar ik behoud me het recht voor om iets te zeggen over een post van een user die er echt een puinhoop van maakt. En ja, die grens is vaag en voor iedereen anders. Maar ik ben in principe tegen meer regels.
vectrafan zei:Mijn belangrijkste bezwaar is dat er met taalgeneuzel het topic vervuilt wordt
en er ook een negatieve sfeer door ontstaat.
kun je dat natuurlijk altijd doen via een PM
heb je al gauw de verdenking van zelfverheffing op je geladen.
---GT--- zei:Op een verjaardagsgesprek ga je het ook niet over D's en T's hebben. Spiegel je forumgedrag daar aan...
Phaeton W12 zei:Ik herken niet wat Yellow Cab zegt, vind de sfeer hier fantastisch.
Phaeton W12 zei:In de gesproken taal bestaan geen D's en T's, nogal logisch dus dat het daar dan niet over gaat. In de schriftelijke taal bestaan wel D's en T's, het zijn andere omstandigheden dus het gesprek hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn.
Dat is het voordeel al je de helft van de forumtijd in Teutonia rondwaart. Geen taaljihadisten, geen betweters, gewoon slap over auto's ouwehoeren. Ik vind het geweldig hoe iedereen daar elkaars keuze respecteert.Phaeton W12 zei:Ik herken niet wat Yellow Cab zegt, vind de sfeer hier fantastisch.
---GT--- zei:Op een verjaardagsgesprek ga je het ook niet over D's en T's hebben. Spiegel je forumgedrag daar aan...
Twix zei:Misschien kan dat ook een boodschap zijn voor ons allen: het is allemaal zo slecht nog niet.
YC zei:Misschien is mijn beeld ook wat gekleurd door de eindeloze stroom meldingen en PB's.
Aras zei:Dat is het voordeel al je de helft van de forumtijd in Teutonia rondwaart. Geen taaljihadisten, geen betweters, gewoon slap over auto's ouwehoeren. Ik vind het geweldig hoe iedereen daar elkaars keuze respecteert.Phaeton W12 zei:Ik herken niet wat Yellow Cab zegt, vind de sfeer hier fantastisch.
De Schaduw zei:Echt, ik verbaas me over de hoeveelheid. Ik ben hier nu geloof ik ruim 7 jaar actief en heb in die tijd hooguit vijf keer een melding gedaan.
Twix zei:De Schaduw zei:Echt, ik verbaas me over de hoeveelheid. Ik ben hier nu geloof ik ruim 7 jaar actief en heb in die tijd hooguit vijf keer een melding gedaan.
Ik zit hier nu 13 jaar, dank u, en ik heb denk ik wel vaker dan vijf keer een melding gemaakt. Veelal voor advertenties, vaak ook wanneer ik een topic de verkeerde kant op zie gaan. Bij sommige topic wéét je gewoon wat er verkeerd zal gaan.
Ik heb echter nog nooit een melding gemaakt omdat iemand mij verkeerd toegesproken heeft.
Twix zei:De Schaduw zei:Echt, ik verbaas me over de hoeveelheid. Ik ben hier nu geloof ik ruim 7 jaar actief en heb in die tijd hooguit vijf keer een melding gedaan.
Ik zit hier nu 13 jaar, dank u, en ik heb denk ik wel vaker dan vijf keer een melding gemaakt. Veelal voor advertenties, vaak ook wanneer ik een topic de verkeerde kant op zie gaan. Bij sommige topic wéét je gewoon wat er verkeerd zal gaan.
Ik heb echter nog nooit een melding gemaakt omdat iemand mij verkeerd toegesproken heeft.
rickm zei:Ford Versailles V8 zei:Ontzettend leuke auto. Hele stoere neus. Verder veel Nissan-Micra kenmerken.
Al met al: niets mis mee. Laat maar naar hier komen !
Grappig hoe jij al die exotische non-descript karretjes mooi vindt, best bijzonder.
Overigens kun je weten dat deze auto never-nooit-niemahls- naar Vinexland komt.
Tenzij jij hem importeert natuurlijk.
YC zei:Quote
Twix
Misschien kan dat ook een boodschap zijn voor ons allen: het is allemaal zo slecht nog niet.
Prettig om te lezen dat veel mensen het forum op een positieve manier ervaren. Misschien is mijn beeld ook wat gekleurd door de eindeloze stroom meldingen en PB's.
rzasa zei:Ik heb geen klachten, de sfeer is best goed te noemen.
Sommigen hebben er wel een handje van om op zowat ieder post te reageren (een spot van een auto, een nieuw model, een bijzondere auto die te koop staat enz.) en dan krijg je van die eenregelige posts als "Mooi!", Jammer van dit of dat", "Zo'n auto had de buurman van mijn nichtje ook". Voegt zo weinig toe.
Ook van dit soort commentaar ben ik geen fan:
rickm zei:Ford Versailles V8 zei:Ontzettend leuke auto. Hele stoere neus. Verder veel Nissan-Micra kenmerken.
Al met al: niets mis mee. Laat maar naar hier komen !
Grappig hoe jij al die exotische non-descript karretjes mooi vindt, best bijzonder.
Overigens kun je weten dat deze auto never-nooit-niemahls- naar Vinexland komt.
Tenzij jij hem importeert natuurlijk.
Over smaak valt niet te twisten immers. Het toontje ook...
Barri zei:Ik hoop dat dit topic voor zulke personen even een 'eye opener' is.
JW01 (vanaf een Appel) zei:Ja, het leest makkelijker met leestekens op de juiste plek, maar laten we elkaar gewoon respecteren zoals we zijn en elkaar hier niet op afrekenen. Er is al genoeg ellende in de wereld, en het zou zonde zijn als we dat op dit forum ook over ons heen halen.
Phaeton W12 zei:---GT--- zei:Op een verjaardagsgesprek ga je het ook niet over D's en T's hebben. Spiegel je forumgedrag daar aan...
In de gesproken taal bestaan geen D's en T's, nogal logisch dus dat het daar dan niet over gaat. In de schriftelijke taal bestaan wel D's en T's, het zijn andere omstandigheden dus het gesprek hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn.
De Schaduw zei:@BRG: Kom op, niet zo negatief. We moeten er met z'n allen iets van zien te maken, zo goed en kwaad als het gaat.![]()
Was dat maar zo. Ze putten het liefst eerst alle anderen uit.Janneman zei:De al te grote relnichten worden vanzelf wel moe van hun eigen gedrag.
Meeuw zei:Laten wij even niet vergeten dat mods gewoon forummers zijn die bereid zijn om een stukje extra verantwoordelijkheid te dragen winking smiley
Carkiller zei:Meeuw zei:Laten wij even niet vergeten dat mods gewoon forummers zijn die bereid zijn om een stukje extra verantwoordelijkheid te dragen winking smiley
Als gevolg hiervan krijgt de moderator alle narigheid naar zich toe.
Wellicht hierdoor ervaart hij het forum negatiever dan een gewone gebruiker.
Mijn advies is dan ook, wees alleen moderator als je het echt leuk vind en er voldoende tijd voor vrij kan maken naast je normale dagelijkse bezigheden.