Selur: BMW 4 serie wordt Mazda CX-5

Haha dat gevoel ken ik! Mijn auto is inmiddels ook binnen, aflevering waarschijnlijk over 1,5 week. Ik ga 'm van het weekend voor het eerst bekijken.. Als je 'm eenmaal gezien hebt kan je denk ik helemaal niet meer wachten! :D

Ben benieuwd naar de afleverfoto's (totaalplaatje)! :)

Hele mooie uitvoering zeg, die kleur is echt een verademing tussen het overige grijze leasegeweld.

Vandaag in een V60 D3 gereden. Wat me positief opviel was de motor: erg gretig blok met meer dan voldoende power. Als me verteld was dat het de 215pk versie was had ik het ook geloofd. Lekker geluid ook, alleen stationair wat rumoerig.

Wat me enigszins tegenviel was het windgeruis rond de A-stijlen bij snelheden boven de 130 km/h (wellicht op de lossen door gelaagde ruiten mee te bestellen). Ook de besturing vond ik niet echt prettig aanvoelen. Te weinig gevoel en op snelwegtempo te licht. Dat is jammer want het onderstel is wel heel stabiel, alleen voel je dit niet echt terug in het stuur. Waarschijnlijk dat de snelheidsafhankelijke stuurbekrachting het beter doet.

Nou, nog 4 nachtjes slapen .... :):):):)
Gisteren nog ff bij de dealer langs geweest. Ze zetten nog een paar puntjes op de i op mijn verzoek. Wordt netjes geregeld en dat is fijn.
Thx @Broekhuis(y)

Ook nog ff gebeld met de leasemij. Contract van de Mondeo loopt eigenlijk tot medio maarto_O of 2 ton. Nu sta ik op 198.800. Aardige planning al zeg ik het zelf.... Leasemij geeft aan dat de 2 ton echt gehaald moet worden en geen km. minder:( Dan maar een extra rondje rijden was het advies.

Vooruit dan maar.... ach, ook geen straf eigenlijk. De mondeo rijdt nog steeds erg fijn(y)

Spannend! En nu ff die 1200 km erop knallen.

Mooie uitvoering is het geworden (y). Vind de kleur op een S60 erg goed staan, die chromen raamlijsten maken 'm echt af. Interieur is heel fraai in combinatie met het "hout". Je bolide is samengesteld met lef en dat kan ik erg waarderen.

1200 km in 4 dagen :p
Leuke vooruitgang van mondeo naar S60(y)

Mooi geluk trouwens m.b.t. aflevering. Onze Laguna was 1e week november binnen en kon de week er na worden afgeleverd. Mocht absoluut niet van Leasemij, moesten wachten tot januari (n)

Aflevering gaat nog steeds door volgens plan, of heb je de 1200kms niet kunnen rijden?

Ben benieuwd naar een paar mooie foto's, en als je je zondag verveelt kun je hem natuurlijk altijd showen op de afsluitdijkmeeting(y)

Gistermiddag om 16.00 uur was het zover! :) Eerst nog ff de Mondeo een beetje toonbaar gemaakt en met toch een beetje pijn in het hart de laatste km. gereden naar de dealer:(. Bij km.stand 199.940 de sleutels ingeleverd. Afscheid nemen is een beetje sterven zeggen ze dan.....

Na een korte uitleg en het koppelen van de telefoon in de S60 gesprongen en eens lekker rondgetoerd :) Eerste indruk:

- s60 is veeeeel stiller en geciviliseerder dan de mondeo
- wat een heerlijke 5 cilinder roffel :)
- prima audio (high performance)
- adaptieve cruise control is super
- schuifdak maakt veel minder herrie dan in de Mondeo
- de s60 is duidelijk wel een maatje kleiner, maar who cares
- de navi etc. vereist wel wat studie... pffff......
- wel top is de directe bluetooth koppeling met de i-phone. Muziek begint direct te spelen(y). Kopperling via usb kan ook en dat kun je door dehele bibliotheek scrollen
- last but not least, ik vind hem echt mooi.

Hierbij alvast wat pics. Het licht is wat matig nu, dus betere volgen nog.
De auto is overigens afgeleverd op de (af-fabriek) 16 inch Oden velgen met winterbanden ipv de 18 inch Freja zomerset.

007.jpg

014.jpg

011.jpg

015.jpg

Daar staat een erg dikke auto! Leuke wintervelgen ook. Staan wel wat klein, maar daardoor oogt de auto nog dikker. Ik ben wel benieuwd wat je van BLIS (zo heet dat dodehoeksysteem toch?) vind. Sommigen zweren erbij, maar anderen laten 'm lekker uit.

Veel geluk ermee!

Veel plezier ermee, ik vind het een mooie uitvoering zoals jij hem hebt.

BMdoubleyou zei:
Eindelijk staat ie voor de deur! Geniet ervan.

Is het verplicht om in jouw straat Volvo te rijden :)?

ja, anders had ik moeten verhuizen.

De v70 is van de buurman, de c30 van mrs. Selur
Aan de andere kant is de s40 verkocht en ingeruild voor een passat. Tja....

Netjes hoor!

Ik heb mijn T6 inmiddels al 8 maanden / 9000 km en heb tot op heden nog geen mankementen/onregelmatigheden gehad.
De mijne is Flamenco Red.
Exterieur
Interieur

Het hout is persoonlijk mijn ding niet, maar de sierlijsten aan de buitenzijde zijn wel een absolute must! Ik heb sinds kort ook een iPhone en die benut idd wel het potentieel van de bluetooth verbinding die de auto heeft.

Veel veilige kilometers gewenst!

ww_666 zei:
Netjes hoor!

Ik heb mijn T6 inmiddels al 8 maanden / 9000 km en heb tot op heden nog geen mankementen/onregelmatigheden gehad.
De mijne is Flamenco Red.
Exterieur
Interieur

Het hout is persoonlijk mijn ding niet, maar de sierlijsten aan de buitenzijde zijn wel een absolute must! Ik heb sinds kort ook een iPhone en die benut idd wel het potentieel van de bluetooth verbinding die de auto heeft.

Veel veilige kilometers gewenst!

Flamenco red is ook erg mooi :)

selur zei:
ja, anders had ik moeten verhuizen.

De v70 is van de buurman, de c30 van mrs. Selur
Aan de andere kant is de s40 verkocht en ingeruild voor een passat. Tja...

Ik zag net in je profiel dat die C30 ook van jullie is. Blijf de C30 een erg leuk eigenwijs ding vinden (y)

Dus die andere buren moeten nu wel verhuizen :).

Bij ons zijn ze welkom. Hier in de wijk wordt vooral VAG als eerste auto en als tweede auto Peugeot 107 gereden, met hier en daar wel een uitzondering (zelfs een Maserati Quattroporte en iemand met twee Porsches), maar over het algemeen klopt het wel.

Mooie uitvoering, had hem zelf ook zo kunnen bestellen (al zou ik dan voor de V60 gaan). Ik hou wel van een kleurtje op de auto. :D

:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

gisteren in Noord Fryslân geweest, de hele auto zit onder pekel, mest en andere shit :(

Ben nooit zo gecharmeerd van een volvo dash, maar het hout op je middenconsole is echt fantastisch! Dikke auto, gefeliciteerd!

(y) Van harte (y)

Veel veilige kilometers gewenst weer in deze bolide! Mooi plaatje, zo samengesteld. Op 5 januari kom ik in ieder geval in het Noorden, ik zal goed me heen kijken naar oranje schicht.

Ga je nog wel even die 60 "minderkilometers" claimen bij de leasemaatschappij? :)

alle mest is wel shit en een vieze auto ook.

Wat een genot deze auto en helemaal de adaptieve cc (y)

ketelapper zei:
(y) Van harte (y)

Veel veilige kilometers gewenst weer in deze bolide! Mooi plaatje, zo samengesteld. Op 5 januari kom ik in ieder geval in het Noorden, ik zal goed me heen kijken naar oranje schicht.

Ga je nog wel even die 60 "minderkilometers" claimen bij de leasemaatschappij? :)

Lijkt me een mooie gelegenheid voor een nieuwjaarsborrel Vincent :)

Opgelet als je hem poetst! Ik spreek uit ervaring: de eerste maand is de lak verschrikkelijk kwetsbaar voor krassen!

net als de mondeo weer een prachtige uitvoering. Enige persoonlijke minpuntje is de houten inleg, maargoed das een kwestie van smaak.
Veel lekkere kilometers :)

@Selur: Het is wel een lekkere knalkleur, best wel goed om de sleur te doorbreken van al dat zwart en grijs. Ik kan niet wachten om de foto's te zien met de Freja's maar dat duurt nog een paar maanden. En High Performance klinkt idd erg goed. De reputatie op het gebied van audio bij Volvo was natuurlijk al zeer goed. En een schuifdak is altijd lekker, zomer en winter. Kan je overigens vertellen dat een panoramadak bij Audi wel meer herrie maakt. Een normaal schuifdak zoals jij hebt, is zeker stiller en waarschijnlijk niet te onderscheiden van een auto zonder.

@selur:
Ik heb je nummer, dus tzt bel ik je even :)

Ik ben toch best wel gecharmeerd van jouw wagen en de V60 van GZG... dus in overpeinzingen naar volgend jaar als ik weer moet bestellen, een S60 aangemaakt op onze Leaseplansite :rolleyes: Eerste stap... milieulabel A/B... mooi, daar voldoet een D3 geartronic aan :) Maar toen; een R-design inclusief opties blijkt € 20 duurder uit te komen dan een Audi A6 2.0TDI multitronic S-edition met serie opties :eek: Dat had ik niet verwacht!
Wel grappig om te zien, dat bij Vibrant Copper staat dat het een kleur is die door Leaseplan wordt aanbevolen (y)

Ziet er goed uit (y)

Hoe bevalt de actieve cruise control? werkt dit goed? Kun je het ook uitzetten en gebruiken als normale cruise control?

ketelapper zei:
Maar toen; een R-design

R-design vind ik eerlijk gezegd geen verbetering. De voorbumper vind ik op een of andere manier ontzettend goedkoop, en geprutst overkomen. De ene kleur wat minder erg dan bij de ander.
Zoals Selur het heeft met de skid-plates vind ik een stuk netter en veel dikker staan.
Eerlijk gezegd had ik dit eerder achter je gezocht. Ontzettend mooi, en alles klopt precies(y) En de kleur lijkt me zakelijk gezien ook nog wel verantwoord.

Maarja, dat is mijn bescheiden mening.

@Ketel: ik w8 je telefoontje af.
Wat betreft de leaseprijs herken ik dit wel een beetje, echter de bijtelling over de A6 ligt een stukje hoger. Voor mij pakte de S60 per saldo een stuk voordeliger uit met ook nog een mooiere uitrusting.

@Renault Sport: De ACC werkt perfect, ook in de mist geeft dit een veilig gevoel. Door de afstand van de radar te vergroten kijkt die verder vooruit dan ik kan zien :cool:. Ook de queue assist functie voor file rijden is top (y). Uitzetten van de radar kan niet. Ik zie ook geen reden om dit te doen. ACC werkt nl. grotendeels als een normale cc, alleen hoef je niet zelf te remmen en op resume te drukken. Je gaat aalleen iets minder dicht op je voorganger rijden merk ik en dat geeft meer rust tijdens het rijden. Duikt er iemand tussen, dan remt-ie keurig bij.

Bovendien, als ik hem uit zou willen zetten had ik die 2,5K beter in m'n zak kunnen houden;)

@ alle anderen, dank voor de positieve reacties.

Proficiat, Selur!
Kleurencombinatie is niet helemaal mijn smaak, maar de auto zelf is fraai (y)

@ ketel: Bijtelling zal inderdaad wel behoorlijk lager liggen. LM'en hebben (overdreven?) veel vertrouwen in Audi.

Weekje gestuurd nu, 1600 km alweer.
Auto gewassen, is nu tenminste niet meer zwart/grijs.

1 klein puntje, maar dat schijnt aan de i phone te liggen (ios 5): de i-pod functie werkt niet goed :(
Werl streaming via BT, maar dan heb ik niet de hele bibliotheek in het Sensus menu

Na 3500 km in 2 weken nog steeds met een smile achter het stuur :)
Eigenlijk geen minpunten tot nu toe. Alleen de niet werkende ipod is irritant, maar goed, ik verdubbel daarom gewoon de usb ingang en druk er een stickje bij in

Hey woon jij toevallig ook in noord friesland? Dacht dat ik je dit weekend zag rijden.

@Pjedroo: ik woon daar niet, maar heb daar wel klanten. Kan zijn dat je me op vrijdag daar wel eens ziet in de buurt van Burdaard/Ferwerd.

gggggrrrrrrrrrr.......

Ik mis de voorruitverwarming van de Mondeo:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

ja...die voorruit verwarmimg had mijn pa ook op zijn Mondeo.....dat was ideaal...behalve als de zon verkeerd stond...dan zag je al die lijnen in de voorruit....

trouwens...ik had het wel erg gaaf gevonden persoonlijk om nog ff 60 km door te rijden met die Mondeo...de 2 ton erop te zetten...haha..je was er zo dichtbij!..

erg mooie Volvo...veel plezier ermee..ook al heb je um al ff..haha.....

ach die lijntjes zie je eigenlijk niet als je voldoende ver vooruit kijkt in het verkeer. Alleen als je er op let zie je ze is mijn ervaring

Mooie S60! Met een echte Volvo kleur.
mijn ouders hebben dik 10 jaar geleden een V70 in die kleur gehad:
https://liveimages.redbook.com.au/carnod/car/spec/VOLV0279.jpg?aspect=Default

Hoe bevalt het Sensus systeem? Is het een beetje fijn in de omgang?

Terug
Bovenaan