Selur: BMW 4 serie wordt Mazda CX-5

Inderdaad balen van dit ongevalletje!

Las ik nou ook niet ergens dat je bezig bent met een nieuwe wagen?

Misschien een cabriootje voor erbij ja.... :)
Over een jaartje een opvolger van de mondeo bestellen

Vandaag besteld, levering in november.....

Volvo S60 D3 Geartronic Kinetic
Kleur Vibrant Copper (of heel misschien toch nog Cosmic White)

Opties:
- Business Pack Pro (navi, park assist achter, metallic, High Performance audio, bluetooth)
- Driver Support Line (adaptieve cruise control, BLIS, Driver Alert, Lane Departure Warning, regensensor, electr. inklapbare spiegels)
- Winter Line (adaptieve xenon, verwarmbare voorstoelen)
- Schuifdak
- Zonder motor- en type aanduiding

Accessoires voor de lagere bijtelling :)
- Leer achteraf (Beige leer in een zwart interieur)
- Urbane wood inleg
- Stuurwiel met alu inleg
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Exterior Styling Kit
- 2 rechthoekige uitlaatpijpen (ipv 1)
- 18" velgen Freja Dark Grey
- Achterklep spoiler
- Lastdragers (voor een bagagebox ivm kleine kofferbak)
- Winterbanden t.b.v. de af-fabriek 16 inch lichtmetalen velgen
- toegevoegd: chroom omlijsting zijramen (y)

Alvast wat pics:
(denk de chromen raamomlijsting weg en denk er een schuifdak bij)

32677_52_11.aspx

32681_52_11.aspx

Interieur is zoiets, maar dan met beige bekleding

s60-cockpit.jpg

Mooie kleurencombi! goed dat je niet voor standaard zwart of grijs hebt gekozen (y)
Lekkere accessoires ook

Kijk, mooie combi van opties en auto hoor! Gefeliciteerd!
V60 was voor mij nog eventueel een optie, maar voelde na de proefrit niet aan als 'mijn' auto. Twee weken geleden m'n A4 Avant B&O edition besteld (zie het topic van Fast etc. voor de details). Toch een hele fijne auto zo'n Volvo, daar ga je zeker geen spijt van krijgen! Nu alleen het wachten nog, ik moet ook nog zo lang... o_O

De meerwaarde van de V60 tov van S60 vind ik behoorlijk minimaal, los van de vraag welke je mooier vindt natuurlijk. De meerprijs (leasebedrag en bijtelling is toch wel behoorlijk en dan zit je meteen al op of zelfs boven het niveau van een V70 Limited edition. Eigenlijk zou dat objectief de beste keuze zijn, maar dat voelde bij mij toch wel even anders.

Meerwaarde is niet groot, voor mij helemaal niet zelfs, want heb de ruimte toch niet nodig. Ik vind de V60 simpelweg mooier overkomen, dus zou ik in mijn geval voor een V60 kiezen. A4 Avant vind ik ook (veel) mooier dan de sedan, dus daarom heb ik ook de avant besteld. Forse meerprijs vond ik het wel waard, maar kan me wel voorstellen dat iemand dan voor de sedan zou hebben gekozen. Hetzelfde geld dan voor de S60/V60. Sowieso is jouw S60 met die kleur en kleur interieur behoorlijk uniek te noemen, dus dat is sowieso een dikke (y) waard! Mooi hoor! :)

Ik kan me prima voorstellen dat iemand niet kiest voor een volle V70; dat is toch een heel ander type auto....
Die S60 in jouw configuratie is top...zeker door de gedurfde kleur; daar wordt het straatbeeld weer een stuk vrolijker van....(y)

Ik ben denk ik meer een sedan fan.... Die S80 van jou vind ik dan wel weer een lekkere auto :)

Ik heb laatst in een s60 van een collega gereden....de s60 is een stuk dynamischer en toch comfortabel, hoewel iets minder dan de s80....
Als ik nu moest kiezen wist ik het niet ...ook al omdat de prijzen niet veel schelen...

Gefeliciteerd met deze keuze, mooie kombinatie!! Een van mijn buren rijdt ook in een S60 in vibrant-copper, echt geweldig mooi. Zo komt er tenminste weer wat kleur op de weg.
De dealer zal nog wel even zoet zijn voordat hij jouw auto afleveringsklaar heeft, maar dan staat er ook iets aparts(y).

Mondeo is goed bevallen.

+:
ruimte
Lekkere rijders auto
Automaat is prima
Veel positieve reacties op uiterlijk, nog steeds

-:
Rumoerig, afrolgeluiden
Montage s-pack

Tov de signum is mij beter bevallen automaat tov handbal en 20 pk meer voel je ook wel. Wel voelde de signum op details aan als de fijner afgewerkte auto
De Opel was verder wat verfijnder als het gaat om rust aan boord en comfort

Al met al van beide geen spijt

levering S60 bij de dealer wordt al week 42 :)
Nu snel nog ff het leasecontract oprijden dus....:cool:

Mooi!(y)
De S60 vind ik sowieso de mooiste in zijn klasse, maar in jouw samenstelling ziet het er allemaal wel heel erg goed uit.

Qua ruimte op de achterbank ga je er volgens mij wel flink op achteruit, of wordt die toch nooit gebruikt?

Selur zei:
deze kleur is ook wel mooi trouwens.....

Neeeeeeeeeeeeeeeeeee, a.u.b. géén witte! Daar is de auto te groot voor in mijn ogen en Vibrant Copper is veel mooier! Foei! :):);)
Smaken verschillen gelukkig...

Zeer snelle levertijd overigens, hoe doet Volvo dat toch? Tijdens mijn proefritten in de S60 ook al gehoord en vind dat echt heel netjes. Maakt niet uit welke uitvoering en opties, levertijden zijn altijd gelijk... (y) (Of is dat inmiddels veranderd?)
Als ik dan zie hoe lang ik moet wachten... Achja, verschil moet er zijn.. M'n Passat doet het nog best, dus eigenlijk niks te klagen, maar verlang wel naar m'n nieuwe auto. Gelukkig hoef jij niet meer zo lang! :)

Ruimte op de achterbank is wel iets minder en de kofferbak is behoorlijk kleiner, maar de kinderen zijn 8 en 4, dus achterin is het meer dan voldoende (vandaag met een s40 op stap geweest en dat is al meer dan voldoende). Koffer is wel ff lastig met vakanties, vandaar de dakdragers voor een bagagebox

Ik vond de beenruimte op de achterbank eigenlijk behoorlijk karig. Had eigenlijk niet zo weinig ruimte verwacht in de S60. Kofferbak viel me dan weer mee... :) Trouwens, ik vond de achterklep echt met een flinke snelheid opengaan, doet MB met de C ook. De A4 sedan gaat een stuk gedempter open. Is dat jou ook opgevallen? Zal wel wennen zijn ofzo.. :)

Nee, svp geen witte. Vibrant Copper is véééééééél mooier.

@Skyline: Toen ik mijn XC60 bestelde, vertelde de dealer dat zij er een aantal in bestelling hadden staan, zonder dat daar kopers voor waren. Tot drie weken voor de produktiedatum kon de konfiguratie nog gewijzigd worden. Op deze manier konden ze binnen 6 tot 8 weken de auto leveren.

@Skyline: achterbank vind ik juist ruim zat, vooral in de breedte. Ben zelf 1.80m en dan blijft er ook zat beenruimte over.
Koffer is op zich prima muv vakanties dus.

Wit roept heel wat emoties op zie ik :)

Mooie configuratie! Vind de s60/V60 toch wel erg geslaagd. In het begin was ik wat sceptisch maar zou 'm best voor de deur willen hebben :).

Die kleur op de foto's hierboven lijkt me gewoon wit, toch? Cosmic white is veel minder wit, maar staat wel fraai (zeker met dat bruin/oranje leer erin). Ik zou dat kiezen ipv Vibrant Copper. Alhoewel dat het straatbeeld wel lekker opfleurt :). Ik ben bang dat je te snel uitgekeken raakt op zo'n heftige tint.

cosmic white heeft inderdaad een vleugje limoen en een vleugje grijs. Maar ik liep tegen de witte aan, omdat ik wat zat te twijfelen over de samenhang van de combi van vibrant copper, met de styling kit en de raamrubbers zonder chroomrand

Wit vond ik de S60 irl niet zo geweldig staan, Vibrant Copper nog niet gezien maar de volgende 2 kleuren vond ik er wel erg goed uitzien:

0007411695.jpg

0007958479.jpg

Ik zou zeker voor Vibrant Copper gaan.
Echt een mooie kleur en combineert naar mijn idee goed met beige leder en houtinleg.

Vanwaar de keuze zonder chroomrand? Ik vind juist dat chroom top staan.

En rood staat 'm inderdaad ook erg goed. Mooi met beige interieur!

Ik heb voor de Kinetic gekozen om de fiscale waarde laag te houden. Momentum of Summum met deze optielijst zou een (fiscaal) erg duur chroomrandje hebben betekend. Deze consessie maakt de kleurkeuze echter wat lastiger

Zeer mooi configuratie Selur! Ik ben erg benieuwd naar het leer achteraf, weet je ook wie dit in gaat bouwen ?

Ik moet nog enkele weken wachten tot mijn S60 wordt geleverd. Ben uiteindelijk voor de witte uitvoering gegaan inclusief R-Design pakket zoals je misschien wel in mijn topic al eens tegen gekomen bent.

Wie het leer gaat inbouwen weet ik niet, ik overleg tzt wel met de dealer over de exacte specificaties.
De witte R-design heb ik gezien ja, erg mooi. Feli!

Skyline zei:
Ik vond de beenruimte op de achterbank eigenlijk behoorlijk karig. Had eigenlijk niet zo weinig ruimte verwacht in de S60. Kofferbak viel me dan weer mee... :) Trouwens, ik vond de achterklep echt met een flinke snelheid opengaan, doet MB met de C ook. De A4 sedan gaat een stuk gedempter open. Is dat jou ook opgevallen? Zal wel wennen zijn ofzo.. :)

kofferbak is me niet opgevallen:confused:

(y) WOW Selur (y)

Ga voor Vibrant Copper en ik zal je nog steeds herkennen op de A28! Wit-rage was zóóó 2008... ;) Vorige week zag ik een S60 in die koperlak in parkeergarage in Den Bosch. Zelfs in beroerd licht daar binnen prachtige kleur.

Vorige week heb ik in V60 van GZG gezeten en dat was erg positieve verrassing. Uiterlijk ook erg goed, in electric silver met R-line.
Geeft achteraf montage van styling pakket nog gelegenheid om iets met kleurkeuze te doen? Bijvoorbeeld in wagenkleur ipv sterk constrasterend zilver?

Grappig dat deze pagina 3 opent met "Over een jaar opvolger bestellen" en dan tweede bericht van inderdaad (bijna) één jaar later met verse bestelling. Mooi vooruitzicht! Succes met aftellen!

dat meespuiten heb ik ook over nagedacht, ik kijk wel ff als ik hem real-life zie.

Goede keuze en mooie configuratie!

Zit ook al stiekem te kijken naar een opvolger voor mijn Mondeo (moet nog een jaar ongeveer) en kwam onder andere ook uit bij een S60/V60. Ben alleen bang dat de ruimte mij erg gaat tegenvallen.

Binnenkort maar eens kijken bij de dealer...

Mooie samenstelling hoor. Alleen kan ik maar niet wennen aan de kont van deze S60. Terwijl ik de vorige nog steeds mooi vind.

Hmm, dan zou ik toch eerder kieze voor een rode of blauwe (zoals in de post van Gerwin), maar in ieder geval geen witte... :)

@Selur:
Welke bekleding bestel je trouwens 'standaard' af fabriek, voor de leerinbouw?
Ik meen dat GZG mij vertelde dat je bij Volvo geen zwarte hemel kunt bestellen... en dan zou jij dus zwart dashboard + beige leer + grijze hemel hebben. Dat noem ik altijd kleurenkermis van binnen :cry: OK, zal wel weer mijn neurotische smaak zijn, maar kun je bijvoorbeeld niet een standaard interieur bestellen in een kleur waar wel een beige hemelbekleding bij hoort???

Selur,

Gefeliciteerd! Prima keuze zo'n S60;) Ik heb de eerste 5.500 kilometer er inmiddels opzitten in mijn V60 (weliswaar benzine) en ik ben echt enorm tevreden over de auto. Nog geen moment spijt gehad van de keuze. En dan krijg jij ook nog een vijfpitter:cool: Vibrant Copper is lekker afwijkende kleur. In combinatie met Freja's erg mooi.... Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van de Exterior Styling Kit - vind de skirts van de R-design mooier (en kun je ook achteraf laten monteren - check ff volvo-forum.nl). Maar he, das persoonlijk.

Levertijden zijn bij Volvo lekker kort, dus aftellen hoeft gelukkig niet zo lang te duren, maar evengoed succes:)

Groet,
GZG

ketelapper zei:
@Selur:
Welke bekleding bestel je trouwens 'standaard' af fabriek, voor de leerinbouw?
Ik meen dat GZG mij vertelde dat je bij Volvo geen zwarte hemel kunt bestellen... en dan zou jij dus zwart dashboard + beige leer + grijze hemel hebben. Dat noem ik altijd kleurenkermis van binnen :cry: OK, zal wel weer mijn neurotische smaak zijn, maar kun je bijvoorbeeld niet een standaard interieur bestellen in een kleur waar wel een beige hemelbekleding bij hoort???

@Ketel:
er zit af fabriek zwarte bekleding in met een zwart dash en een grijze hemel. Je kan tegen meerprijs kiezen voor een beige interieur met beige hemel, maar ik heb daar niet voor gekozen, omdat ik ergens een grens wilde trekken. Ik heb gekozen voor mooie opties en heb bewust 2 1 consessies: gedaan: de chroomlijst om de zijruiten en het standaardinterieur.

Het probleem zwart/grijs/beige heb ik tijdens de bestelling ook onderkend en verkend in de showroom. Er stond daar een V70 met af fabriek die zelfde interieurcombinatie en dat stond prima, al ben ik het met je eens dat beige of zwarte hemel fraaier is. Overigens zal ik bij de aflevering de definitieve leerkleur bepalen. Ik wilde per sé het hout, dus moet het iets met beige of evt. een bruintint worden. Zwart is minder denk ik, maar dat bekijk ik wel als het hout is gemonteerd. Grijs lijkt niet volgens mij.

:cool:
GZG zei:
Selur,

Gefeliciteerd! Prima keuze zo'n S60;) Ik heb de eerste 5.500 kilometer er inmiddels opzitten in mijn V60 (weliswaar benzine) en ik ben echt enorm tevreden over de auto. Nog geen moment spijt gehad van de keuze. En dan krijg jij ook nog een vijfpitter:cool: Vibrant Copper is lekker afwijkende kleur. In combinatie met Freja's erg mooi.... Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van de Exterior Styling Kit - vind de skirts van de R-design mooier (en kun je ook achteraf laten monteren - check ff volvo-forum.nl). Maar he, das persoonlijk.

Levertijden zijn bij Volvo lekker kort, dus aftellen hoeft gelukkig niet zo lang te duren, maar evengoed succes:)

Groet,
GZG

Thx GZG, ik zag dat je me al had gespot op het Volvo Forum ;)
De Styling Kit vind ik juist wel weer mooi. R Design vind ik overigens nog mooier, maar zie de post hierboven, ik vind de opties belangrijker....

Heb je overigens het linkje naar het forum voor de skirts?

Zag vandaag trouwens nog een witte.......:cool:

Terug
Bovenaan