Savage Rivale RoadYacht

Ik zal wel ff kijken of ik wat foto's van het chassis "wat zijn voltooiing nadert" kan maken zonder te veel prijs te geven, we staan volgend weekend met schaalmodel etc. op de atc. beurs in Eindhoven op de stand van Motio!!

@emilepop: Ik heb 'm zien staan hoor, in Eindhoven naast de Carver One :) Ziet er zeker niet verkeerd uit moet ik zeggen ;)

Hier wat updates:https://www.autojunk.nl/pix/view/142178 Ziet er leuk uit!

idd hier wat nieuw beeldmateriaal.....
i15845i55-20080628183502.jpg

i15845i56-20080628183546.jpg

i15845i54-20080628093737.jpg

Ik vind m wel wat hebben, hoewel er wel duidelijk stijlelementen in zitten die een soort "gejat" lijken van de Audi R8 en de Lamborghini Murcielago...

ach welnee!

Hij word nu echt mooi! Ik ben benieuwd naar de verdere vervolgingen.

offtopic

Wie ben jij?
Zit hier langer als jou vriendo_O

Ontopic:

Echt geen nieuws meer dat we mogen weten:cool:?

Er ligt mij een vorige naam op het puntje van mijn tong, maar ik weet het niet zeker.

Iig, daar zijn we hier niet voor...

@JoasKever: Waar zie jij Lambo behalve de scherpheid van de lijnen??? Ik zie er wel veel F430 in, maar om dat jatten te noemen... Als je het zo gaat spelen is elke Lambo, XK of Aston een gejatte Ferrari.

@emilepop: Weet je zeker dat je de uitlaten deze vorm en kleur wil laten houden? Ik denk dat een donker-mat exemplaar al veel beter zou staan. Nu lijkt het net of je in een setje misvormde trechters van de Xenos kijkt. Ik ben ook niet helemaal enthousiast over de vorm, maar dat kan natuurlijk een zekere functie hebben, dus daar zal ik niet over zeuren. Overigens moet ik zeggen dat dat op dit moment een van de weinige vormen is die ik niet mooi vind, vooral de achterkant ziet er door de scherpe vouw in de bumper en de 'bult' in het midden echt heel krachtig uit!

@407

idd

de binnenste pantserplaten van de uitlaten worden mat ala uitlaat schilden f22 / raptor

Update 2

Oorsprong ontwerp
Nieuwe wielen in smenwerking met Moz
Eerste mal binnen voor bumber

i15845i59-20080726200825.jpg

i15845i58-20080726200731.jpg

i15845i57-20080726200510.jpg

i15845i60-20080726200902.jpg

i15845i61-20080726200958.jpg

i15845i62-20080726201511.jpg

i15845i64-20080726202129.jpg

i15845i65-20080726202249.jpg

Nog meer??? Ik wou net een paar kudos uitdelen voor de prachtfoto's en vooral voor het aantal! Hiervan gaat er meteen eentje op mijn bureaublad komen.

Nu begint het ergens op te lijken, dat had ik niet gelijk verwacht, vooral in het begin. Ziet er goed uit hoor. Lijkt me leuk om aan zo'n project te werken. Ik heb toch wel een paar vraagjes.

- Op wat voor leeggewicht rekenen jullie? Het frame ziet er vrij zwaar uit en dan moet de rest er nog bij op komen.
- Van welk soort materiaal wordt de body gemaakt? Het lijkt koolstofvezel..
- Waarom is de middentunnel zo giga groot? Het lijkt me dat je weinig interieur ruimte over houdt.

Als je foto's van interieurs van sportwagens ziet, valt het je dan niet op dat ze bijna allemaal erg kleine stoelen, een brede tunnel en een laag stuur hebben?

erg onder de indruk van de plaatjes. De laatste, vind ik 1 die laat zien dat jullie het echt menen. De 1e vind ik echt wonderlijk mooi. Dat zeg ik uit de grond uit mijn hart. Echt schitterend. Die 1e foto die heeft gewoon iets wat me raakt. Zo mooi. Staat nu op mijn iphone en pc bureaublad.

Echt heel heel erg mooi.

De middenconsole is juist breed om meer comfort te bieden, onthoud wel dat de coupe 1998mm breed is waarvan 650mm voor elke zitpositie.... Noem eens een nadeel dan...

Waarom zijn er nieuwe wielen ontworpen? Bleken de bijzonder gevormde en vaak geroemde eerste wielen niet te produceren? De nieuwe set is vrij standaard. Het maakt de auto wel serieuzer.

Wow, respect dat je er serieus aan begonnen bent. Had ik ook niet verwacht.

Kun je niet allebei de velgen tot productie uitwerken? Heb je ook gelijk weer een extra regel op de optielijst...

[size=large]Made in Holland: Savage Rivale Roadyacht GTS[/size]

De oplettende autojunk-bezoeker heeft sinds eind vorig jaar al regelmatig beelden voorbij zien komen van de Savage Rivale. Heel veel details waren er echter nog niet bekend over dit project van Emile Pop en Justin de Boer, twee studenten Industrieel Produkt Ontwerp. Maar daar komt nu een einde aan, want we kunnen jullie exclusief wat meer informatie geven over deze 4-deurs 4-persoons cabrio coupe (ja dat lees je goed!).

Met stijgende verbazing heb ik alle informatie tot mij genomen, want dit project is op zijn zachts gezegd zeer ambitieus (understatement of the year). Het doel van de makers is om de ultieme GT te bouwen waarmee je van Nederland naar de Côte d’Azur kan rijden en daar kan je vervolgens het dak (gemaakt van lexaan) openen om van de zon te genieten.

Momenteel wordt er druk gebouwd aan het eerste exemplaar dat onthuld moet worden op de AutoRai van 2009. Even een paar feitjes om jullie te verbazen? Om te beginnen zijn er vier suicide vleugeldeuren. Verder wordt alles bediend via een touch-screen en worden de deuren geopend door middel van een bijgeleverd gelimiteerd horloge.

Over het design zeggen de makers het volgende:

De meeste vormen volgen niet de functie, en dit resulteert in een packaging met meer mogelijkheden. Ook functionele deurnaden zijn zoveel mogelijk gecamoufleerd. De ruwe vorm is een wigvorm, een pijl. Van de voor kant vertrekt de belangrijkste positieve lijn. Alle overige lijnen zijn een afgeleide van het gedrag van de wiglijn. Elke lijn is een afgeleide of differentiaal van de eerst volgende lijn in het vlak.

En de techniek dan hoor ik je denken? Ook dat zit wel goed, tussen de passagier en bestuurder ligt een LS6 V8 van GM die dankzij een supercharger 601pk en 730Nm levert. De motor is gekoppeld aan een 4-trapsautomaat. En de prestaties? De top ligt op 330+ km/u en het standaardsprintje gaat in 4,1 seconden. De prijs zal € 275.000 (excl. belastingen) zijn. In totaal hopen de bedenkers er 10 tot 20 van te kunnen verkopen.

Project Savage Rivale Roadyacht GTS

Als studenten Industrieel Produkt Ontwerp willen we onze visie op de ideale GT laten zien.

Een 4 deurs 4 persoons cabrio coupé.

Het ontwerp is onstaan vanuit de ultieme GT ervaring, vanuit Nederland naar de Cote d’azur, touren inclusief al je bagage. Daar wat rondtoeren met 2+ en de mogelijkheid om van de zon te genieten. Een parkeerplek in Monaco misstaat de coupe natuurlijk ook niet.

Van de Savage willen we er in alle waarschijnlijkheid tussen de 10 a 20 stuks produceren, afhankelijk van de vraag.

Eisen die we stellen aan een GT:
• Plaats aan 4 personen
• 4 deuren
• Cabrio coupe
• V8 of hoger
• Forward stance
• “Compact uiterlijk”
• Algehele bediening met touch screen
• Openen van deuren met bijgeleverd gelimiteerd horloge
• Instelbare rijhoogte

Het ontwerp
Wij zien het ontwerp als unnegotiable, het beste te omschrijven als cross edge conflict.

“De meeste vormen volgen niet de functie, en dit resulteert in een packaging met meer mogelijkheden. Ook functionele deurnaden zijn zoveel mogelijk gecamoufleerd
De ruwe vorm is een wigvorm, een pijl. Van de voor kant vertrekt de belangrijkste positieve lijn. Alle overige lijnen zijn een afgeleide van het gedrag van de wiglijn. Elke lijn is een afgeleide of differentiaal van de eerst volgende lijn in het vlak.”

De two-tone lak vind zijn oorsprong in het zicht van een sportwagen gezien vanaf de tegengestelde wegstrook over de vangrail, en de waterlijn van een jacht. Om te voorkomen dat het ontwerp te statisch zou worden is gekozen voor een opwaartse lijn in de achterbumber.

Constructie
Basisprincipe van de constructie is een spaceframe van chroommobylybdeem, met een koolstof opbouw. Het dak en de zijruiten zijn opgetrokken uit lexaan, om gewicht te besparen, en met de huidige technologie is het nieuwste lexaan nagenoeg 100 krasvrij.

Vanwege de platte bodem is het mogelijk om het vacuum wat onstaat te versterken door het monteren van een diffuser. De diffuser hebben we meteen gebruikt als uitlaatdemper, ook in koolstof uitgevoerd.

Het doorrekenen van het chassis heeft een tosriestijfheid van 32.400 Nm/deg, opgeleverd, bij een gewicht van 160kg.

Krachtbron
De motor ligt voor acht de as tussen de bestuurder en de bijrijder in. Deze worden gescheiden door een enorm middenconsole wat bijdraagt aan de stijfheid. In het prototype bevind zich de LS-6 V8 motor, voorzien van een compressor goed voor 601pk en 730Nm. Dit vermogen wordt via een 4 traps automaat de achterwielen ingevloeid, vanwege het GT karakter monteren we geen manuele transmissie. Wel op verzoek natuurlijk! Vooralsnog zijn er geen plannen of contacten met een hybride-motorvariant.

Onderstel
Om ruimte te bieden aan vier personen is gekozen voor een ruime wielbasis van 2700 mm. De Savage staat op 19” schoeisel van eigen fabricaat, een twin vijfspaaks ontwerp, 12” breed achter en 11” voor met de bandenmaat 245/35/19 en 305/30/19.

Totaal 24 zuigers bijten in 380mm en 355mm schijven om de 1280kg zware coupe tot stilstand te krijgen. Vanwege het alledaags gebruik zien we geen heil in keramische schijven, maar zijn eigenlijk op zoek naar een elektronische variant voor in de toekomst.

Het geheel is afgeveerd met Koni schokbrekers in combinatie met op maat gemaakte luchtvering van BSS, een met coilovers vergelijkbare rijeigenschappen maar wel hoogte instelbaar dit in verband met drempels, parkeergarages en veiligheid.

Interieur
Voor het interieur hebben we ons laten inspireren door yachting: comfort, materiaal en uitstraling. Veel leer, koolstof en aluminium. En natuurlijk een teakhouten vloer met visgraatmotief.

Het interieur is ontworpen volgens een afwijkende filosofie, waarbij het comfort een grote rol speelt. Ook hier heeft de lijnvoering een achterliggende gedachte. Vanuit het motorblok en de inzittenden vertrekken alle bepalende lijnen.

Het hoge middenconsole sluit als het ware de inzittende in, je zit echt in je eigen kuip. Voorin is er genoeg hoofdruimte tot 2000mm en achterin 1850mm.

De motor speelt de hoofdrol, door een transparant deel in het dashboard is de motor zichtbaar, de v8 die zijn kracht via een transaxle naar achteren stuurt, de passagiers zitten tussen de bak en de benzinetanks in.

Technische specificaties

Carrosserievorm cabrio
Aantal deuren 4, vleugel suïcide combi
Brandstof benzine

Wielbasis 2700mm
Lengte 4650mm
Breedte 1998mm
Hoogte 1156mm
Rijklaar Gewicht 1280kg

Verlichting voor xenon, achter leds
Inhoud bagageruimte 260L
Inhoud benzinetanks 2x 45L

Aandrijving achterwielen
Transmissie 4-traps automaat
Compressor ATI P1SC-1 procharger front mount
Intercooler 2
Gemiddeld verbruik 9.4L/100km
Topsnelheid 330+
Acceleratie 1/100 4.1 sec / 100 km/h
Maximaal vermogen 601 pk @ 6200 t/m
Maximaal koppel 730 Nm @ 4800 t/m

Wielophanging voor dubbele triangel
Wielophanging achter dubbele triangel
Remmen voor 8 zuigers / gev. / gep. / 380mm schijf
Remmen achter 4 zuigers / gev. / gep. / 355mm schijf
Vering voor instelbaar / gas / olie / luchtbalg
Vering achter instelbaar / gas / olie / luchtbalg
Bandenmaat voor 245/35/19
Bandenmaat achter 305/30/19

Introductiedatum april 2009
Prijs € 275.000

Bron: autoblog.nl, 31 July 2008 om 14:00

AX lover

Ik sta misschien wel bekend hier om mijn hekel aan alles van de VAG, maar toch zou ik in dit geval liever een 4.2 VAG V8 in de auto lepelen dan een V8 van GM. Al was het alleen maar om de bouwkwaliteit...

Blijkbaar is dit iets meer dan alleen een knutselproject en is men druk doende om dit in de werkelijkheid te realiseren...even verplaatst dus.

Ivanov
Autoweek Moderator

Auto's bouwen kan wel, maar foto's verkleinen naar surf-vriendelijk formaat is teveel van 't goede? o_O

@Lukas: Je hoort het, gewoon even the one-and-only browser, IE7, downloaden... :p

@emile: Ik kijk ernaar uit!

Deze week staat er in de Autoweek magazine een stuk over het project......

emilepop Schreef:
-------------------------------------------------------
> In augustus is een week
> reserveerd voor Zandvoort, dus onze eerste
> deadline is bepaald.......

Augustus is zogoed als om, nog op Zandvoort geweest...?
Kom zeker even kijken op de AutoRAI, ben erg benieuwd hoe de Savage er in levende lijve uitziet.

Dan gaat de tijd sneller als ik :p

is toch 2 jaarlijks ? Was er van overtuigt dat ik dit jaar nog ben geweest...

Terug
Bovenaan