Savage Rivale RoadYacht

Just get in the car. - Sorry I can't get in, I have legs!

BTW dit is geen motor achter de vooras.

lijkt mij toch echt een motor die VOOR de vooras geplaatst is, alles behalve een middenmotor dus...

Enne, ooit gehoord van verkeersdrempels?

Zullen ze wel erbij verzinnen dat er een pneumatisch pompje in zit dat de neus 10 keer zo snel omhoog gooit als dat van de Enzo...

Jochempie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zullen ze wel erbij verzinnen dat er een
> pneumatisch pompje in zit dat de neus 10 keer zo
> snel omhoog gooit als dat van de Enzo...

Hoe doe je dat bij dit ontwerp? Zodra je de auto optilt lopen de wielen tegen de onderkant van de vielkasten aan namelijk...

Ik ben niet zozeer kritisch overigens, eerder sceptisch...

@jochem er is inderdaad een speciaal koni luchtveringspakket gemonteerd gemaakt door BSS

Dit om die klotedrempels fatsoenlijk over te kunnen komen zonder beschadigingen, daarnaast waarborgt deze set een wegligging vergelijkbaar met coilovers.

De wielranden komen niet tegen de banden aan want anders dan het model is er een 40mm speling tussen de band en de wielrand hoewel deze wel concentrsch van aard blijft.
i15845i36-20080211211525.jpg

ik zou nu wel eens willen weten wat de lengte van de auto wordt. En de hoogte, en als we dan toch bezig zijn doe de breedte ook maar.

Ik krijg een beetje het vermoeden dat wij een jongensdroom als een zeepbel uiteen laten spatten....

Geef toe: Jullie hele idee van een 4-persoonssportwagen kun je gewoon overboord gooien.

Gewoon het blok achter de bestuurderstoel plaatsen, heb je geen last van gewichtverdeling (op mijn manier heb je een verdeling van 50/50, bij jullie idee 75/25) En geen gezeur met een aandrijfas die dwars door het zitgedeelte moet, en waar ook nog eens een versnellingsbak moet komen.
Natuurlijk kan dit wel, maar zoals gezegd: People have legs!

4370x1110x1940

bij de nieuwe berekeningen kwam ik ook tot zoiets maar wilde even zeker weten of het klopte.

Het is niet zo dat we je het niet gunnen of iets in die trant, maar een aantal van ons heeft weldegelijk verstand van autotechniek, wegligging etc. en ook van vormgeving. Een gratis advies, kijk even naar de kritische noten, en pas aan wat je nog aan kan passen nu je nog in een vroeg stadium zit.

Het rijden met de wielen vlak onder je is bijna als het rijden met een bus. Een lichte lage en overpowered bus dat wel.

MDA

@ Jochempie : als ik me niet vergis is Koni de fabrikant van de schokbrekers, en BSS de fabrikant van de balgen en het air-ride systeem ;)

sommige dingen kosten nu eenmaal veel tijd Shelby GT, het is geen photoshop.

Hier even een impressie van de achterzijde:

- de uitlaten zijn nog aan de grote kant,
- de lijnvoering zal nog iets worden geupdate,

binnenkort foto's van het interieur!!

i15845i37-2008032134651.jpg

https://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/Shop.aspx?BC=GOA&CC=C12&HC=BEG&SC=N07&cm_mmc_o=7BBTkwCjCPwwkpjwEj7wkAbpCjCKbTbfzkwjdBfBTyzubwjCjKbTbfzkwjgzFwyz'lCjCv

https://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_AffiliateMap-Start?LinkType=Topcategory&Section=SCE&CatName=CAM&Referrer=ADVNLGOO0020140101foh

https://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/cat/camera+foto.htm?opendocument&gclid=CM-2r7Cp75ECFRg7EAode3mVow

https://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1?mb_f020_id=tvQJwYhFsOVG_TzID92ZZ-jHjWzWLDj9&fh_url=fh_location%3D%2F%2Fnecknl%2Fnl_NL%2Fcategories%3C%7B10002982%7D%2Fcategories%3C%7B10069944%7D%26fh_refview%3Dsummary%26fh_refpath%3Dfacet_30126526%26fh_reffacet%3Dcategories%26fh_eds%3D%C3%9F

Da's mooi dat de lijnvoering wordt gewijzigd, wat de linkerkant van de bumper is anders dan de rechterkant (die volgens mij wel correct is)

ik vind de auto wel mooi eigenlijk, en zo'n eigen project is een droom van velen! Ik snap alleen niet wat het voordeel is van de motor voorin. Moet het volwaardige 4 persoons worden? Dan liever achter ook een deur...

4.2 V8 BiTurbo

Die van Jaguar of van Audi? Of houd dit project ook nog in dat je je eigen motor wilt gaan ontwikkelen?

Sorry I can't get in, I have legs!

De motor neemt waarschijnlijk niet de hele breedte in beslag, en voorin is nog genoeg ruimte voor wat anders naast de motor had gezeten. Besides, volgensmij moet het nog best lukken zolang je onder de 1,80 bent en niet van plan volledig horizontaal in de auto te zitten.

Coupé 407 Schreef:
> 4.2 V8 BiTurbo
>
> Die van Jaguar of van Audi? Of houd dit project
> ook nog in dat je je eigen motor wilt gaan
> ontwikkelen?
>
> Sorry I can't get in, I have legs!
>
> De motor neemt waarschijnlijk niet de hele breedte
> in beslag, en voorin is nog genoeg ruimte voor wat
> anders naast de motor had gezeten. Besides,
> volgensmij moet het nog best lukken zolang je
> onder de 1,80 bent en niet van plan volledig
> horizontaal in de auto te zitten.

Die van Jag is supercharged xD

Dan haal je de supercharger eraf en zet je er twee turbo's op. Dit klinkt natuurlijk makkelijker dan het is, maar het moet mogelijk zijn.

Coupé 407 Schreef:
> Dan haal je de supercharger eraf en zet je er twee
> turbo's op. Dit klinkt natuurlijk makkelijker dan
> het is, maar het moet mogelijk zijn.

Gast je praat net alsof je ergens verstand van hebt. Eerst heb je het over de 4.2 biturbo van Audi óf Jaguar (er bestaat er maar één van die twee) daarma probeer je het recht te lullen (zie hierboven) en dan zeg je ook nog eens dat het makkelijker klinkt dan het is. Hoe weet je dat allemaal?

Ik heb het over de 4.2 van Jaguar of Audi, ik heb het dan helemaal niet over turbo's en superchargers. En het is toch zeker zo dat "Dan haal je de supercharger eraf en zet je er twee turbo's op" veel makkelijker klinkt dan het echt doen, vooral vanwege het aanpassen van het motorblok? Bovendien zeg ik dat het mogelijk moet zijn, dus ik geef aan dat ik het niet zeker weet maar denk dat het mogelijk is. Ik zeg dus helemaal niet dat ik er veel van af weet, niet direct, maar ook niet indirect. Als dat zo bij jou overkomt hoef je niet zo gefrustreerd te reageren.

Back ontopic!

typfouten zat dus zeik niet:p
@wielklem: Die sintesi, dat is een heel ander vlak auto, futuristisch en die komt waarschijnlijk nooit gemaakt worden.

leXus freak. schreef: zei:
(...) Die sintesi,(...) futuristisch en die komt waarschijnlijk nooit gemaakt worden.

Ze zijn met de Sintesi anders al wel 'n stap verder: die staat al op Genève (klik!) en dat moet ik met de Savage Rivale Roadyacht nog zien gebeuren.

Ja, ik weet niet wat ik ervan moet vinden, ik heb je al eerder gesproken en toen ik het klei model zag dacht ik dat je er nog mee bezig was, maar om eerlijk te zijn, het design is gewoon niet af er ontbreekt teveel aan harmonie,

heb je trouwens als een fatsoenlijke rhino modeler gevonden, ik wil je best helpen, ik doe het al 7 jaar,...

Gave wielen eigenlijk. Trouwens, ligt het aan mij of mis ik een deurnaad?

Is het allemaal klei? Ook de velgen enzo? Interieur ziet er wel netjes uit trouwens, met die hoge tunnel. Lekker Peugeot RC-achtig

wow Dit ziet er wel heel goed uit! In het begin twijfelde ik er nog een beetje aan. Maar hij ziet er heel goed uit. Die velgen zijn trouwens echt prachtig(y):eek:

Ik begin nu trouwens wel te twijfelen aan de hoeveelheid hoofdruimte voor de achterstoelen, maar goed, in een sportwagen moet je wel eens compromissen sluiten.

modelbouw is niet het sterkste punt zie ik zo op de ena laatste foto, hebben jullie geen polyester model van het kleimodel getrokken of hoe zit dat?

i15845i43-20080320232005.jpg

halverwege....

BTW, motorpositie is verplaatst naar onder dashboard dus motor achter vooras en versnellingsbak met transaxle voor achteras ideaal 50/50

... en dat houten vloertje wordt brandwerend geïmpregneerd? Want 't lijkt me geen pretje om bij een crash meteen maar geroosterd te worden op een houtvuurtje.

Hoe zit dat trouwens met 't afvoeren van warmte? Wordt 't dashboard niet heel warm met die V8 eronder?

het interieur heeft erg veel weg van een jacht ja.
maar het hout zou ik symmetrysch maken dus niet \\ maar \/.

@ n31,

Modelbouwen niet het sterkste punt? Dat verschuif ik graag naar de fotografie. Dit geeft echt een wáárdeloze indruk.

Maar de velgen, die vind ik erg gaaf. Het model van de auto mist echter nogal wat. Of beter gezegd: heeft te veel.

Terug
Bovenaan