Savage Rivale RoadYacht

Het model ziet er toch wel stoer uit hoor..
de achterkant is niet heel erg origineel vormgegeven, maar er zijn wel meer sportwagens die een beetje op elkaar lijken qua model.
Het feit dat er al financiers zijn gevonden geeft toch moed. Veel succes en geluk ermee!

door de trage vooruitgang in rhino, catia, en solidworks hier een eerste indruk

i15845i26-20071213231145.jpg

waarom in 3 programma's? trouwens lkkr aan gewicht met die constructie of heb ik het mis.. k zal eerst gaan berekenen welke van als die buizen je echt nodig hebt want alng niet alle van die driehoeken zul je nodig hebbem.
ik mis ook een dak constructie wat de auto heel erg veel stijfer zal maken.

Ik moet zeggen dat ik dit ook nog niet 1-2-3 een succes zie worden, maar als je aan zo'n project begint weet je vast wel wat je aan het doen bent. Ben zeer benieuwd naar verder resultaat!

nou ik heb geen idee of ze hier echt weten waarmee bezig te zijn, het voor een sd model wat je uiteindelijke vorm word, zie ik opvallend weinig schetsen en variatie met de eerste tekening(in hoeverre heb je kunnen nadenken over de vorm??) en ook opvallend weinig details in het chassis geen wielophanging geen carroseriebevestiging, nieteens een bepaalde steek of iets dergelijks in de (zware??)velgen eigenlijk niets wat echt nodig is...

n31 Schreef:
-------------------------------------------------------
> nou ik heb geen idee of ze hier echt weten waarmee
> bezig te zijn, het voor een sd model wat je
> uiteindelijke vorm word, zie ik opvallend weinig
> schetsen en variatie met de eerste tekening(in
> hoeverre heb je kunnen nadenken over de vorm??) en
> ook opvallend weinig details in het chassis geen
> wielophanging geen carroseriebevestiging, nieteens
> een bepaalde steek of iets dergelijks in de
> (zware??)velgen eigenlijk niets wat echt nodig
> is...

Tja ik moet er even bijzeggen dat ze niet werken volgens onze IPO methode, dus m'n opleiding valt niets aan te rekenen... ;)

Bij IPO word er anders niet echt heel veel aan vormontwikkeling gedaan.

@MDA

hehe, dat ligt er maar net aan wat je er zelf van maakt, mijn afgelopen 2 semesters stonden volledig in het vormgeven.. wij kunnen dan ook onze eigen studieweg kiezen in het 3e en 4e jaar.
en juist het vormgeven is in mijn pakket erg belangrijk.

hehe, dat ligt er maar net aan wat je er zelf van maakt

ook deels van wat je aangeboden krijgt en waar je je tijd in mag steken voor een project. En dat is helaas wat mager. Gelukkig vangen we dat in onze vrije tijd nog een beetje op.

MDA

Really? Volgens mij zit jij de hele dag in de Praxis, houtzagen.

dat ziet er best netjes uit(y)
al zag op de schetsen de achterkant er toch
wel anders uit.(en dat is zeer positief)
vraagje:
waar zit de motor? als hij in 't midden zit zoals bij een echte sportauto waar haalt ie dan zijn lucht vandaan?

Doordat de onderkant donker is gespoten, komt het model redelijk slank over. Als de onderkant in dezelfde kleur wordt gespoten als de bovenzijde, wordt 'ie aardig lomp, denk ik.

Daar heeft Sjoerd een punt, de Gallardo heeft aan de zijkant verscheidene luchtinlaten waardoor de V10 gekoelt word. Verder moet ik wel zeggen dat het een zeer leuk project is, en ik hoop binnekort een 1:1 te zien! ;)

Extragratis tip:

i15845i33-2008027194017kopie.jpg

Ff snel gedaan, dus niet lopen mekkeren over de kwaliteit! (ben op m'n werk, je weet tog!):p

De motor ligt (ookal zou je het niet verwachten) voorin (voor de vooras :LOL:). Op de plek waar in de Gallardo het blok ligt, zijn twee extra zitplaatsen. Ook (wat je niet zou zeggen) schijnt het een cabrio te zijn...

De motor ligt (ookal zou je het niet verwachten) voorin (voor de vooras ).

Da's dan vast een lullig 3-cilinderblokje uit de nieuwe 500.... Er is daar echt geen ruimte voor een monsterlijk blok, daarvoor loopt de voorkant te rond.

-EDIT-

En daar komt ook nog eens bij dat het echt niet ten goede komt aan de rijkwaliteiten, een motorblok vóór de voor-as. (Dit moet wel aangezien het voorwiel praktisch gelijk staat aan je voorruit.)

hehe! Niets ten nadele van een 500 hoor. I'm in Luv with the new 500. er staat in de KPN store in Groningen een rode... Beauty!

Even wat duidelijkheid:

* V8 biturbo ligt achter de vooras, bestuurder en passagier zitten "naast"de versnellingsbak.
* En ja er is voldoende ruimte voor dit monsterblok van om en nabij de 6000X5000X4500 mm.
* Het dak bestaat deels uit koolstof met glazen panelen die wegschuiven in de kont, er is geen plaats voor bagage, mede deels door het feit dat alle randapparatuur zoals het luchtveringssysteem en de reservoirs van alle systemen aan de achterkant zijn geplaatst.

@.marcel haal even je creatie weg of laat duidelijk blijken dat die creatie, aanpassing van jou afkomstig is, dit om misverstanden te voorkomen.

binnenkort is het hele verhaal te volgen op www.bewerp.nl

Volgens mij is het vrij duidelijk dat het marcel's creatie is...

En nog een verbetering ook, nu die lelijke neus nog...

Ik meen mij overigens ook te herinneren dat de motor voor de vooras zou komen liggen, wanneer heb je dat aangepast?

Cool het wordt een soort Mégane CC: wegklapdak in de kont, geen bagageruimte, vierpersoons, motor voorin..

Je kan me nog meer vertellen maar er gaat geen motor achter de vooras passen, gezien de ruimte die dan tussen bestuurder en voorruit zou komen: je moet nog wel kunnen zien of het stoplicht op rood staat of niet...

ben benieuwd hoe het dan met die motor gaat aflopen...
met nieuwe technieken kom je met een 2liter een heel end, maar een v8 in het vooronder(laat staan achter de vooras) dat past echt niet.

savagerampzaligcopynv3.jpg

ik heb even wat rekenwerk gedaan (2 min), uitgaand van het motorblok 60x50x45 cm (wat normaal genomen klein is voor een V8). In verschillende richtingen tussen de vooras en het giga dashboard geplaatst en kom dan tot de conclusie zoals op het plaatje staan. Bij een lengterichting van 60 cm praat je over een auto van bijna 7 meter. Bij de kleinste afstand (45cm) zit je nog steeds op 5,3 meter. Dat is heel erg veel.

Ik hoop voor je dat het model nog niet helemaal natuurgetrouw is. Waarschijnlijk is het nodig om de vooras nog een stuk naar voren te brengen en daarmee de raamlijn wat aan te passen. Of als het zo blijft er een 2 deurs van te maken en de achterdeuren te vervangen door de voorste portieren. Anders past het gewoon niet.

MDA

Dat is precies de reden dat de SLR eruit ziet als een SLR en niet als een Gallardo: de V8 ligt achter de vooras: de cabine bijna op de achterwielen...

mercedes_slr_side.jpg

Ik ben ook niet de slechtste, dus even een update gemaakt van de overige maten die mij interesseerde.

savagerampzaligcopybi9.jpg

Kleine velgen, gigantische portier, geringe hoogte tov lengte.

MDA

@.marcel haal even je creatie weg of laat duidelijk blijken dat die creatie, aanpassing van jou afkomstig is, dit om misverstanden te voorkomen.
Volgens mij is het vrij duidelijk dat het marcel's creatie is...

Misverstanden?

Gooi dat blok nou maar achterin, en laat het hele 4-persoons sportwagen idee maar zitten.

Daar is ook geen markt voor. Denk je nou echt dat de rijke man zijn vriendin én nog eens 2 kinderen mee wil nemen?
Als er een markt voor was, dan hadden Mercedes, Audi en BMW er alleen één in hun gamma gehad.

Ach joh laat het gewoon, ik heb ook even een poging gedaan het ontwerp ietwat te verbeteren.

savagerampzaligmn7.jpg

Iets hoger, korter, langere neus, kleinere portier, meer ruimte voor de V8 ;) Betere lijn en verhoudingen. Nog niet helemaal tevreden over de neus maar daar was ook niet heel veel modelleerruimte meer.

savagerampzaligbd0.gif

MDA

@MDA haal even je creatie weg of laat duidelijk blijken dat die creatie, aanpassing van jou afkomstig is, dit om misverstanden te voorkomen.

ok echt mooi is ie niet geworden, je mag het ook met een korreltje zout nemen.

Maar ontwerptechnisch is ie ook evenwichtiger, al komt dat op deze shop niet echt uit. Als ontwerper zijn er namelijk een aantal al dan niet ongeschreven ontwerp regels voor verhoudingen en lijnen. Daar voldoet hij nu beter aan. En ik zie ook wel dat de daklijn en motorkap mooier kunnen maar je zit nu eenmaal met een orgineel dat ook niet alles is.

image_01.jpg

vooral op deze foto (van autojunk) is goed te zien dat de overhang voor gigantisch is.

MDA

wel eens aan de warmte van een v8 biturbo gedacht, dat gaan echt niet fijn rijden zijn he, en jah een huge slagschip met de vorm van een sportwagen, dat gefet niet meer de sfeer van een sportwagen, dat heeft niet alleen met proprties te maken maar ook met formaat.

True, en daar kun je bij het model maar weinig van opmaken. Hij zou net zo goed 5,5 meter lang kunnen zijn (wordt ie ook, naar mijn idee :p)

Ik heb altijd al in een badkuip willen rijden, met het luxe gevoel van een jacuzzi en de rij-eigenschappen van een natte dweil. Misschien is dit mijn auto?

Ik vraag me af wat Suzuki van je naamkeuze vind. https://images.google.nl/images?ndsp=18&um=1&hl=nl&q=suzuki+savage&revid=1676422807&sa=X&oi=revisions_inline&resnum=0&ct=broad-revision&cd=1

Niet helemaal YC

rolls-royce-phantom-drophead-19-09-07.jpg

Ok eigenlijk heeft deze wel 4 volwaardige zitplaatsen :p
en een link met boten
en veel vermogen
en het is een cabrio
en hij rijd sowieso goed
en hij ziet er echt heel vet uit

hmm, ik zou het wel weten met mijn geld

maar deze heeft
-geen glazen dak
-de wielen zitten niet onder de vooruit
-heeft minder belachelijk grote portieren
-wel genoeg ruimte voor een motor voren
-geen link met boten(alleen dan dat teakhout)

Ach, met een paar kleine aanpassingen zoals het iets hoger laten beginnen van de lijn over de zijkant en mooiere koplampen krijg je al snel iets dat er minder "tuinmeubelachtig" uitziet:

SavageAntigoon.jpg

sjoerd92 Schreef:
-------------------------------------------------------
> maar deze heeft
> -geen glazen dak
> -de wielen zitten niet onder de vooruit
> -heeft minder belachelijk grote portieren
> -wel genoeg ruimte voor een motor voren
> -geen link met boten(alleen dan dat teakhout)

???

voor de mensen die al op de hoogte blijken te zijn van het gebruik van de motor uit de fiat 500::
i15845i35-20080211200532.jpg

Hmm wat grappig, eerst zei je nog dat het blok achter de vooras lag...

Terug
Bovenaan