Savage Rivale RoadYacht

halverwege....

Met het aantal wielen wel zo te zien...

Trouwens, word zo'n uitgebreide kooiconstructie niet te zwaar? Oh ja, die stuurkolom/instrumentenkoker is qua looks ook niet echt alles.

als ik genoeg geld zou heben zou ik er zo eentje bestellen, hij wordt erg mooi(y)

Ik heb het hele topic eens doorgespit, maar zit nog met wat vragen:

BSS luchtbalgen geven nooit (echt niet) eenzelfde wegligging als een goede veren+demperset. Hoe willen jullie hiermee echt high-performance auto's gaan beconcurreren? Met een airride systeem red je dat echt niet. Of het moet een unieke en allereerste one-off zijn die dit wel kan, maar dat moet ik nog zien...

Zit er maar aan één kant een achterportier? Waarom dan geen suicide doors? Ok, niet uniek, maar scheelt een hoop gewicht aan constructie en dan kun je aan beide kanten bescheiden portieren maken.

Als de 8-cilinder in de lengte komt te liggen, waar halen jullie dan de ruimte vandaan?

Knap project. Echt respect en vooral heel erg fraai!

oke, maar bij een project als dit zou ik toch 100% verwachten dan als er fotos van het definitieve model(kleimodel) worden gemaakt, en dit op proffesionele wijze gebeurt. op deze manier komt namelijk het hele project niet proffesioneel over. toch laten de foto's de structuur van de oppervlaktes zien en deze is niet 100% vlak, wat met gemak mogelijk is bij een model. tevens als de constructie van de render hetgeen is wat daadwerkelijk de stijfheid van de koets moet garanderen, dan wens ik je erg veel geluk met eventuele certificering.
btw waarom geen polyester model?? dit is veel lichter, beter en mooier te bewerken. + dat je ook een interieur kan maken..

Ik denk dat dat show is op het kleimodel en dat in de berekeningen voor spoorbreedte etc. wel een voor de wet toegestane uitsteek gebruikt is.

tevens als de constructie van de render hetgeen is wat daadwerkelijk de stijfheid van de koets moet garanderen, dan wens ik je erg veel geluk met eventuele certificering

Dat vond ik ook al vreemd. Een volledige monocoque wordt misschien moeilijk met zo weinig stijfheid aan de zijkant (4 deuren), maar er zijn altijd nog tussenvormen. Een buizenframe gaat toch wel heel ver terug in de tijd, en het zal ook wel een aanslag doen op het gewicht.

i15845i48-2008047213109.jpg

eerste rendering van catia en solidworks, in 3dsmax zullen we meer succes hebben met vray dit in verband met het slechte perspectief in solidworks.

Omdat we nog geen volledige fillet analyse hebben gedefinieerd zien sommige randen er onnatuurlijk uit....wordt vervolgd!!

hmm volgens mij is mijn beeldscherm kapot.

Wel een van de eerste mooie plaatjes (y)

In solidworks kun je je perspectief op "1" zetten, dan is het heel sterk (y)

Oké in dat geval sterkte met een ander renderprogramma indd :)

in solidworks kan je het perspectief ook op 0,001 zetten waardoor het wel echt extreem word, maar je moet maar net je ontwerp zo willen weergeven, feit is dat niemand de auto ooit vanuit dat perspectief zal zien, en dat dus misleidend voor de vorm is.

@ n31 ik weet niet welke super solidworks jij hebt maar ik kan het perspectief maar maximaal op 1 instellen, so please explain yourself...

@N31 hulde in tweede instantie, ik moet idd 0.001 intikken met cursors houdt sw op bij 1 rond

nogmaals danke schon renderingen zien er stukken beter uit

i15845i50-20080413142431.jpg

i15845i49-20080413142314.jpg

in afschuwelijk Iroc green
i15845i51-20080413143149.jpg

1. In het Catia model moeten nog fillets worden gedefinieerd, dat is dan ook de reden waarom het
nog niet optimaal oogt en smoelt....

2. Deze week komen de onderdelen binnen zoals de motor, de aandrijflijn en de remmen, en kunnen we
beginnen (lees eindelijk) met de daadwerkelijke bouw, het chassis wordt als het mee zit deze
maand nog doorgerekend, en dan kan ook de body gefreesd worden. In augustus is een week
reserveerd voor Zandvoort, dus onze eerste deadline is bepaald.......

Ik heb het idee dat ik in elke post die je doet naar een andere auto ziet te kijken. Verder heb ik toch weer wat twijfels bij het model en het uiterlijk. Maargoed, het is natuurlijk een prachtig project (y)

@ 024pr

Kun je iets specifieker zijn?

Het kleimodel is identiek aan het digitale model dat was een eis van mij, vaak zie je dat tijdens het digitaliseren van een tekening of een model, men zich laat beperken door de mogelijkheden van het programma wat resulteerd in een heel ander ontwerp.

De wielkasten zijn natuurlijk wel aangepast, en zijn geschaald met 4 procent naar ruim 720mm, meer dan genoeg voor 19" met 245/315 met 40mm veerweg omhoog en omlaag.

Ik heb het idee dat elke schets, tekening, rendering, foto de auto net weer wat andere vouwen heeft in de carrosserie heeft, net weer wat korter of langer is, enz. Dit is bij de laatste renderingen trouwens steeds minder het geval. Ook vindt ik het erg jammer dat steeds de deurnaden missen, terwijl die toch best bepalend zullen zijn voor het design. Maargoed, die blauw/grijze ziet er erg goed uit (y)

laat de bupers en skirts gewoon in kleur! dat grijzige (moet 't carbon zijn?) ziet er niet uit:(
verder ben ik erg benieuwd hoe het uiteindelijke model wordt

achter de koolstof, onderhelften zit een bepaalde ontwerp/sfeer filosofie en, wanneer jij er ooit een kan kopen mag je ze zelf spuiten:D

als je 't zwaarte punt beneden wilt houden, moet je ze juist gewoon aluminium ofzo doen, en 't dak bijvoorbeeld van koolstofvezel. dat komt de wegligging en 't gewicht tengoede

mijn supersolidworks is gewoon de solidworks 2007 student design kit. het perspectief kan je instellen van 0,001 en idd solidworks heeft de vervelende eigenschap dat je waardes die anders dan anders zijn met de hand moet intikken. maar je had het al gevonden blijkbaar:)

profiel sjoerd92
als je 't zwaarte punt beneden wilt houden, moet je ze juist gewoon aluminium ofzo doen, en 't dak bijvoorbeeld van koolstofvezel. dat komt de wegligging en 't gewicht tengoede

bullshit

MDA Schreef:
-------------------------------------------------------
> profiel sjoerd92
> als je 't zwaarte punt beneden wilt houden, moet
> je ze juist gewoon aluminium ofzo doen, en 't dak
> bijvoorbeeld van koolstofvezel. dat komt de
> wegligging en 't gewicht tengoede
>
> bullshit

idd , het lijkt mij dat als je je zwaartepunt van je carroserie moet hebben dat je niet goed bezig bent . Het is natuurlijk niet tegen te spreken dat je zwaartepunt miniem naar boven zal verplaatsen door onderaan de carroserie lichter materiaal te gebruiken.

mogelijk dat het zwaartepunt wat verhoogd maar waar zijn alle lichte velgen e.d. dan nog voor? Waarom zijn dan niet alle velgen loodzwaar. Omdat het gewicht van de auto overall ook heel belangrijk is. Een Lotus Exige, Ariel Atom, Donkervoor D8 (GT) weegt geen drol en gaan bizar hard. Maar niet omdat ze een zwaarder materiaal als bodemplaat gebruiken, maar omdat het totale gewicht gewoon laag is. En je kan beter je auto zo laag mogelijk op de weg hebben liggen, want dat heeft het meeste invloed op het zwaartepunt, maar niet op het rijgedrag, te laag is ook niet altijd goed.

MDA

lichte velgen zijn er omdat een velg heel simpel draaiende massa van de motor is. dit heeft in principe dezelfde werking als een licht vliegwiel monteren, maar dan wel in veel mindere mate.

het overall gewicht is inderdaad belangrijker, maar als je koolstof gebruikt is het handiger om boven te gebruiken. daarom is het dak van bijvoorbeeld een m3coupe van carbon.

En het gebruik van koolstofvezel bij een Pagani Zonda (sneller en lichter dan een M3) is dus ook onhandig?

@MDA en N31: Velgen zijn bij mijn weten licht om de hoeveelheid onafgeveerd gewicht tov het gewicht van de wagen te beperken. Om het even te overdrijven stel dat je een velg van 200 kilo zou hebben en je rijdt er een heuvel mee omhoog en die heuvel stopt plots, dan zal de heer Newton die velg de neiging geven in de richting waarin hij aan het gaan was verder te zetten ( en de wagen die eraan vast zit mee te trekken) , het feit dat die loodzware velg ook nog eens flink snel draait zou dit versterken... je kan je inbeelden dat dit voor de wegligging waardeloos is , en dat is dus een van de redenen waarom je je velgen licht wilt houden.

de koolstof render eingenschappen moet ik inderdaad beter weer zien te geven...

koolstof renders moet je altijd nabewerken met photoshop, de 3d programma's hebben dara over het agemaan niet echt zin in dat erg realistisch weer te geven.

@ Jeroen de 1e aangezien de velgen gezien kunnen worden als draaiende massa van de motor zal dus bij lichte velgen de motor eerder terug komen uit zn toeren, en ook sneller stijgen en meer response geven, dit is dan ook een voordeel..

iemand hier eng idee hoe je een foto kunt inladen in photoworks en die te mapen als "hemel"??

ik heb op dit moment geen solidworks op de pc staan, maar het is sowieso mogelijk.

Uit mijn hoofd via Photoworks, als je dan de belichting en het materiaal aan gaat passen kan je in hetzelfde rijtje ook de studio aanpassen. Even een tab of 2 verder en je kan browsen.

MDA

@N31: ook waar, maargoed we zijn een beetje aan het afdrijven , aan de renders te zien zullen dit toch loodzware knoerten van velgen worden :D

@ Emiel: ga naar Photoworks -> Scene -> Room en selecteer dingetjes bij Ceiling.

ceilingprintscreenal1.jpg

Vervolgens druk je op die drie puntjes die hierboven met een oranje dingetje zijn gehighlight, en klik dan op de linkerbalk die verschijnt op Browse (bij material). Daar moet je op .jpg bestanden zoeken, op deze manier:

ceilingprintscreen2pg8.jpg

Succes

de render geven niet veel van de auto weer. Beetje slechte focus, want die ligt nu volledig op die pilaren, je zou ten minste de vorm en de lijnen van de auto moeten weergeven.

Ik kan wel wat bestanden aanleveren die enhanced kunnen worden door de liefhebbers, maar vanaf nu tot aan de AutoRai zal er beperkt beeldmateriaal verschijnen............

Inderdaad... Is trouwens gelijk een goed excuus om weer eens naar de AutoRAI te gaan, da's ook al weer een paar jaar geleden voor mij.

Ik kan wel wat bestanden aanleveren die enhanced kunnen worden door de liefhebbers, maar vanaf nu tot aan de AutoRai zal er beperkt beeldmateriaal verschijnen............

Betekend dit dat de Savage op de RAI staat? Ik hoop het, want ik ga deze keer ook!

Zit hier nog progress in? Beperkt beeldmateriaal is goed hoor, maar kun je niet iets laten zien van wat er de afgelopen maand gebeurd is?

PS: Natuurlijk ook 'kicking the thread up', of archiveren ze hier niet?

Terug
Bovenaan