ronald's garage met een volvo amazon / land rover en een sparta sport

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Gave collectie en prachtige werkplek. Ik denk dat iedereen van een dergelijke situatie droomt:). Goed bezig.

spruistuk van de volvo begon steeds meer te lekken . dus er af :

blok ziet er niet uit . maar loopt als een jonge meid en met nog steeds 11 bar op de cilinders laat ik haar mooi zo

ook waren er 2 draadstokken afgebroken . dus een nieuw draadje er in en weer klaar

er was een stuk uit het oude spruitstuk afgebroken , had wel een super mooi geluidje , maar APK afkeur .
dus een andere er op . nu ist weer een braaf meisje

volvo had een nieuwe APK nodig op 06-08 . had vandaag een afspraak . en glansrijk er door heen . had m wel voorgekeurd . maar je weet het maar nooit wat ze vinden op een 45 jarige .

tuinweer en een struik die er uit moet . wat is een lier met 4 x 4 dan gemakkelijk

je blijft bezig met de oude spul . nu wilde de blauwe laro niet meer in de 4 x 4 .

boel open gehaald en een boutje dat de gele knop vast houd afgebroken .

nieuw gat boren

draad tappen

en opnieuw vast zetten

het is net mecano voor grote mensen maar de ruimte is altyd te klein :,(

maar het is weer gelukt nu eerst maar een :-D

de meeste onderdelen van een 412 zijn niet meer nieuw te leveren ,
dan maar een gehele auto voo onderdelen kopen . demonteren en dan heb je wat op de plank liggen

deze week de boel uit elkaar halen en opslaan .

gaaf zeg.....
slimme oplossing!

mag ik je dan vragen of je eventueel het deeltje 3 vd voorruit voor mijn verzameling kwijt wil? Die zou ik graag toevoegen...als ik het goed zie door het stof heen zit er nog eentje op?

Je mag me altijd even een PBtje sturen hoe of wat...

greetz!

Gave collectie zeg! En inderdaad die garage/brug is echt geniaal gevonden, leuk man :)

ronald39 zei:
hoi radar . ik denk er over na . als ie weg gaat dan is ie voor jou

Dank je wel alvast voor je reactie.

Succes met strippen van deze wagen ......(tu)

door de hitte , lekker de garage in gedoken waar het koel is
heb er toch altijd wat moeite mee om een origineel nl geleverde auto te slopen maar deze was echt aan zijn end .

de laatste reis

en het schiet lekker op

daar dit een LE is en de mijne een E . zit hier een enorm luxe pakket op
klokje / chroom strip langs de dakrand en vloer bedekking

het is dat photobucket moeilijk wil copieeren . later meer foto's

Wat een gaaf werk allemaal! En het lijkt je ook allemaal zo makkelijk af te gaan! Even dit, even dat :D

Barri zei:
En het lijkt je ook allemaal zo makkelijk af te gaan! Even dit, even dat :D

dan moet ik mijn schrijfstijl aanpassen . want dat is niet zo .

hier valt ook wel eens een vloek en drupt bloed *-)

heb dit weekend nog eens gedacht wat te doen met de carrosserie ? .

ik ga er een aanhanger van maken . .iemand ideeen hoe zoiets te maken

de 412 is gedemonteerd

en als ik nou nog wat vrije tijd heb gevonden , dan maak ik hier een aanhanger van

verder vandaag een speele dingetje binnen gekregen

werkt super ,

moet ruimte maken , dus moet er 1 auto weg .
heb 2 keuze's

deze auto is mijn lievelingetje . maar niet handig met 2 grote honden , waar 1 adhd heeft

of deze . heb ook al een laro ,

moeilijk . moeilijk

idd super die kast . ene tja die vw . das al 2 tegen 0 . jij en ike zelf zij de gek (tu)

Nou ik niet.....eerder een nachtmerrie....met de groeten uit Snits. Mijn welgemeende advies: koop gewoon één fijne auto en ruim die oude meuk op. Het wordt nooit meer wat.

Fryske Hynder 126560 zei:
Nou ik niet.....eerder een nachtmerrie....met de groeten uit Snits. Mijn welgemeende advies: koop gewoon één fijne auto en ruim die oude meuk op. Het wordt nooit meer wat.

Ga je nou alleen maar irritante berichten plaatsen?

met 1 pk , snap ik dat je ook 1 fijne auto wilt . maar 6 auto's met wat meer pk s is nog fijner . (:P):D

vw 4 tegen laro 1 . :T eerst maar een

Begrijp goed, ik bedoel het absoluut niet vervelend. Maar je hebt er een hoop werk en zorg aan, er gaat toch geld in zitten en waarvoor.... Zo bedoel ik het, en met één recente auto met aircootje en navi rijdt je zoveel fijner.

Begrijp goed, ik bedoel het absoluut niet vervelend. Maar je hebt er een hoop werk en zorg aan, er gaat toch geld in zitten en waarvoor.... Zo bedoel ik het, en met één recente auto met aircootje en navi rijdt je zoveel fijner.

Op pagina 1:
ronald39 zei:
De daily is mijn werkbus een T 5

het is mooi dat iedereen er anders over denk , (:B . en er voldoening uit haalt

idd . er is altijd wel 1 die zorg nodig heeft . maar dat is dan weer hobby , ik vind tv kijken niets . en ben liever in het hok . en deze techniek is een lust om te doen ,

en die T 5 rij ik dagelijks . maar rij liever in een ouwe bak , :D .

Ik snap niet wat al die oude-bakken-haters in dit topic doen? Kunnen we die er niet uit flikkeren?

Overigens, VW houden, LR eruit, vooral omdat je er al eentje hebt en die VW gewoon echt briljant is.

Laat die Friese knol lekker bazelen. *-)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke van de 2 zeldzamer is.

Greetzz Renate, die alleen maar zielig in oude auto's kan rijden. ;)

een ieder kan.mag.en moet zijnzegje kunnen doen . maar als je er niets aanvind . kijk dan niet . daar word het leven voor jezelf een stuk beter door ;)

zielig is het ook niet . want de wereld is prachtig met 80 . de rest heeft stress en haast :D

Oke Renate, maar als je zoals ik in de jaren 60 met 2 kinderen in een 500 fiatje van Purmerend naar Slenaken
bent gereden omdat ik daar een huisje had gehuurd en zelfs de peilstok nog ben verloren is het uiterst prettig
nu op mn ouwe dag in een picanto te rijden die schakelt als boter airco etc. Een 500 Fiat kan ik niet meer zien

[niet discussie bereid on]

Natuurlijk mag iedereen vinden wat ie vindt.
Ik moest alleen even reageren op de "kort door de bocht" reactie die ik hier las.

Iedereen die mij een beetje kent, of mijn topic heeft gelezen, weet welke mening ik ben toe gedaan.

En nee: natuurlijk ben ik niet zielig, ik vind het zelfs een voorrecht om dagelijks met één van onze klassiekers te kunnen rijden.

[niet discussie bereid off]

Ronald39: respect waar je mee bezig bent.

@de rest: laten wij zijn topic niet vervuilen met een oneindige discussie.

Greetzz Renate.

oke . het is zo ongeveer wel duidelijk 6 x vw tegen 1x laro .

en met de rest van de 412 als hondenkar . is dat probleem ook wel uit de wereld . :O:
en ik ben er ook wel blij mee .
heb m 13 jaar geleden gekocht . maar was m een jaar eerder ook al tegen gekomen bij een handelaar . en toen niet gekocht . een spijt dat ik heb gehad . maar een jaar laterwas ik er voor onderdelen voor de kever . en toen stond ie er weer voor de verkoop .

heb het 2 uur later heel voorzichtig thuis verteld . dat er een auto bij gekomen was

vele jaren later ziet ze er gelukkig niet raar meer van op :-D

na de vakantie nog wat dagen om in het hok wat te doen ,

de wielkast randjes is toch altijd een roestnest , nieuw stuk er in gelast en afgewerkt
en weer op kleur brengen

er zat bij de 80 km . een zwaar irritant trillinkje in wat bij 100 weer weg was , uitlijnen helpte niets ,

nu heb ik die voorwielophanging van de gedemonteerde 412 er op gezet , en hoop dat het beter is

en dan vind je natuurlijk nog meer

en de vervanger er op .

zo blijf je lekker bezig ,
vanmiddag de boel in de RX 5 gezet . en morgen de RX 10 er over .

dan proefrijden , hoop de tril weg is :D

Ha ha ha, die "bult" puin onder de auto is héél herkenbaar. :D

Maar ik zie dat het goed gaat komen. (tu)

Greetzz Renate.

puin en zand . heb in het mooie drenthe een recreatiewoningkje midden in het bos met nog een echt zandpad er heen . dus ook maar eens zandvrij gemaakt nu alle banden er af waren .:)

. heb de 412 nu 10 jaar . maar zo lekker als nu heeft ze nog nooit gereden . maw de trilling is er uit . auto ligt nu gewoon stiller /rustiger op de weg . en tijd daar nu ook naar . :S . . ik neem er 1 om het te vieren . ( en 1 om het einde van de vakantie te beseffen ) .

heb ook zo'n kar gehad maar dan wel met 2 forse straattegels tussen reservewiel en 't front
voor een betere wegligging want ze waren zeer zijwindgevoelig..

vind een mooie imperiaal op een variant altijd mooi staan . dus zoeken wat passen gaat en kwam bij een volvo 7 serie uit die de zelfde dakbreedte heeft
heb op mp een vaste imperiaal gezocht en gekocht en gemonteerd

via de achterkant / scharnierbeugels kon ik in het dak komen en de voorste vast gezet met stalen hollewand pluggen ,

vind het zelf super staan .

en zo ga je steeds verder

nu ruimte maken want . wil de amazon een nieuwe kleur groen geven . ( zit nu wel heelveel bijlap stukjes op ) voor dat het te koud word om te spuiten :-D

Radar zei:
(tu) ziet er goed uit !

dank je . vind het zo mooi staan . stond er gisteravond nog ff naar te kijken . roept mijn vriendin dat ik niet zo verliefd moest kijken naar die auto

Terug
Bovenaan