Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In dat kader krijg je zo een PM!renate zei:Ik zie een projectje voor mij aankomen. :T
Greetzz Renate.
Klassiekerrijder zei:Wat ruig ontstickerd?
Engineer2 zei:(...)nogal last van het Lopez effect.... Meneer Lopez (toen een hoge pief bij VW) was nogal van het bezuinigen, o.a. op roestbescherming.
spaanse staal-effect
Mijn idee ook. Zelf heb ik Polo's van de 2e generatie uit begin jaren 90 uit beide fabrieken (Pamplona & Wolfsburg). Die uit Spanje hebben net wat minder wax in holle ruimten en daar waar bij de Duitsers sommige plekken werkelijk volgebaggert zijn met strijkkit/ondercoating/steenslagcoating/hoe-je-het-noemen-wil, hebben de Spanjaarden dat net iets minder. Resultaat: mijn Spaanse 91'er Polo heeft meer rotterij dan mijn 93'er die in begin 1992 uit de Duitse fabriek kwam en t/m 2014 op Texel heeft rond gereden.929V6 zei:Zou het staal dat in Spanje gebruikt wordt niet gewoon uit hetzelfde staal zijn dat ook in de Duitse VAG-fabrieken wordt gebruikt? Het lijkt me meer een kwestie van de manier waarop de auto's in de fabriek zijn afgewerkt.
Pobresh zei:Lijkt me logisch dat het gezamenlijk ingekocht werd en dat het niet aan het staal zelf heeft gelegen. Ik bedoelde die term dan ook sarcastisch.
Het is gewoon goed te merken dat uit de spaanse fabrieken indertijd duidelijk de minst-roestbestendige volkswagens kwamen gerold. Over het algemeen nog erger dan elders.
Processen die net anders of inderdaad minder van kwaliteit zijn of dat er minder materiaal gebruikt is maken daar veel verschil in.
Maar het is wel typisch voor de spaanse tak die daar last van had. De spaanse polo's hebben dan ook niet bepaald de reputatie van roestvrij.
Marcel Br zei:Dat waren toch Ford Fiesta's met een plaatje "121" erop? Of hebben ze nog andere modellen bij Ford gemaakt.
Mulder123 zei:Ik heb eens gelezen dat de roestpreventie vanaf 2007 beter is geregeld, maar vanaf welke productiedatum precies durf ik niet te zeggen....
marcel21674 zei:Pobresh zei:Lijkt me logisch dat het gezamenlijk ingekocht werd en dat het niet aan het staal zelf heeft gelegen. Ik bedoelde die term dan ook sarcastisch.
Het is gewoon goed te merken dat uit de spaanse fabrieken indertijd duidelijk de minst-roestbestendige volkswagens kwamen gerold. Over het algemeen nog erger dan elders.
Processen die net anders of inderdaad minder van kwaliteit zijn of dat er minder materiaal gebruikt is maken daar veel verschil in.
Maar het is wel typisch voor de spaanse tak die daar last van had. De spaanse polo's hebben dan ook niet bepaald de reputatie van roestvrij.
Dat geloof ik direct. Mazda heeft ook auto's geproduceerd in spanje, bij ford, De kwaliteit daar was ook bedroevend slecht.
BeWo zei:![]()
De Astra's H van vóór de facelift zoals dit exemplaar zijn inmiddels minstens 15 jaar oud, dus niet meer helemaal "anno nu". Desondanks had ik het zo heftig toch niet verwacht op een "moderne" auto.