Roest anno nu

Relatief jonge VW's die roesten. Het blijft een probleem. Vanochtend zag ik de Touran van een kennis van mij, en voor een auto van een jaar of 8 oud had die wel verrekte veel roest. (o.a. op de achterklep)
 
Dan moet die Touran wel schade gehad hebben. Ik denk dat er weinig auto's van 8 jaar oud zijn die roesten zonder reden:
- schade
- wielkasten nooit schoongemaakt
- etc.

Ik rij zelf in best oude auto's. Onze Golf II begint toch wel last van roest te krijgen (is 27 jaar oud) en de Kever (42 jaar oud) is er ook wel bekend mee.
De Golf IV (13 jaar oud) heeft alleen twee kale plekjes boven de voorruit, ik vermoed oude steenslag.
De Twingo (15 jaar oud) begint wel uit zichzelf te roesten. Onderzijde portier, rondom de tank-vulslang uitsparing, rondom de voorruit. Gewoon opkomende roestblaasjes.
 
Ik ben best benieuwd hoeveel nieuwe auto's eigenlijk al herstelde schade hebben. Ik weet dat het regelmatig mis gaat met rangeren maar ook bij de dealer...
 
Mechanix zei:
Volkswagens zijn ook hele slechte auto's.

Mee eens, het mag gewoon wel eens gezegd worden. Ze zijn best wel leuk als ze net nieuw zijn maar na een paar jaar komen de garagerekeningen waar je totaal op leeg loopt (n)

Afgezien daarvan, mijn 15 jaar oude Passat had geen last van roest, nergens, dus ze doen toch wel iets goed bij vag :rolleyes:
 
PON Parasieten Ontkennen Narigheid zei:
Mechanix zei:
Volkswagens zijn ook hele slechte auto's.

Mee eens, het mag gewoon wel eens gezegd worden. Ze zijn best wel leuk als ze net nieuw zijn maar na een paar jaar komen de garagerekeningen waar je totaal op leeg loopt (n)

Afgezien daarvan, mijn 15 jaar oude Passat had geen last van roest, nergens, dus ze doen toch wel iets goed bij vag :rolleyes:
Oei last van frustraties begrijp ik uit je nickname? Wellicht stichting korrelatie raadplegen?
 
michel1975 zei:
PON Parasieten Ontkennen Narigheid zei:
Mechanix zei:
Volkswagens zijn ook hele slechte auto's.

Mee eens, het mag gewoon wel eens gezegd worden. Ze zijn best wel leuk als ze net nieuw zijn maar na een paar jaar komen de garagerekeningen waar je totaal op leeg loopt (n)

Afgezien daarvan, mijn 15 jaar oude Passat had geen last van roest, nergens, dus ze doen toch wel iets goed bij vag :rolleyes:
Oei last van frustraties begrijp ik uit je nickname? Wellicht stichting korrelatie raadplegen?

Heel veel last van frustraties. Dit is Saf, die het ook nodig vond om aan een Xedos-liefhebber te vertellen dat 'ie dat geen toffe auto vindt en in het Yue Loong-topic te vertellen hoe lelijk die auto wel niet is. Ach, je moet wat met je tijd.
 
pfffffffffff wat een roest allemaal!!!!! Best wel ongelooflijk.
Maar er bestaan zelfs Kadetts die NIET roesten.Onderhoud is natuurlijk erg belangrijk wil je lang van je auto genieten!!!
Dit is mijn Kadett E2 uit 1991



Ook mijn andere (oudere) Kadett E 1 uit 1988 heeft geen spatje roest! Dit zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn!
 
Bij de D-Kadett maakte het nogal uit waar de auto's vandaan kwamen- Antwerpen en Luton hadden niet zulke goede kwaliteitscontrole als Duitsland.
 
Eigenlijk schrik ik er van dat betrekkelijk jonge auto's zulke roestproblemen hebben. Dat herken ik absoluut niet. De laatste zeventien jaar heb ik drie auto's gehad, zonder enig roestprobleem. De huidige is 16 jaar oud, de vorige was zelfs 18 jaar oud toen ik hem weg deed.
 
rottieroodmax zei:
Mijn Kadett E uit 1988 heeft geen roest aan de spatbordranden.Het kan dus wel degelijk.
https://img.photobucket.com/albums/v623/rottierood/OpelKadett185.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v623/rottierood/OpelKadett188.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v623/rottierood/OpelKadett181.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v623/rottierood/Opel%20meetings/OpelmeetingDronten17-04-2011041.jpg


Nu is dit een automaat en het schijnt dat deze uitvoeringen beter behandeld werden omdat de automaten voor 90% bestemd waren voor de ouderen.
Ik ben er in iedergeval heel blij mee.
gr Marcel

rottieroodmax zei:
pfffffffffff wat een roest allemaal!!!!! Best wel ongelooflijk.
Maar er bestaan zelfs Kadetts die NIET roesten.Onderhoud is natuurlijk erg belangrijk wil je lang van je auto genieten!!!
Dit is mijn Kadett E2 uit 1991

https://img.photobucket.com/albums/v623/rottierood/10917847_834096216628395_8266471618338864310_n_zps4df9d0bd.jpg

Ook mijn andere (oudere) Kadett E 1 uit 1988 heeft geen spatje roest! Dit zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn!
https://img.photobucket.com/albums/v623/rottierood/OpelKadett185.jpg

Best bijzonder dat je vier jaar later exact dezelfde foto hebt weten te maken.
Zie:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4093984,4672215#msg-4672215
en
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4093984,5415047#msg-5415047
 
der Magistrat zei:
rottieroodmax zei:
Mijn Kadett E uit 1988 heeft geen roest aan de spatbordranden.Het kan dus wel degelijk.
https://img.photobucket.com/albums/v623/rottierood/OpelKadett185.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v623/rottierood/OpelKadett188.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v623/rottierood/OpelKadett181.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v623/rottierood/Opel%20meetings/OpelmeetingDronten17-04-2011041.jpg


Nu is dit een automaat en het schijnt dat deze uitvoeringen beter behandeld werden omdat de automaten voor 90% bestemd waren voor de ouderen.
Ik ben er in iedergeval heel blij mee.
gr Marcel

rottieroodmax zei:
pfffffffffff wat een roest allemaal!!!!! Best wel ongelooflijk.
Maar er bestaan zelfs Kadetts die NIET roesten.Onderhoud is natuurlijk erg belangrijk wil je lang van je auto genieten!!!
Dit is mijn Kadett E2 uit 1991

https://img.photobucket.com/albums/v623/rottierood/10917847_834096216628395_8266471618338864310_n_zps4df9d0bd.jpg

Ook mijn andere (oudere) Kadett E 1 uit 1988 heeft geen spatje roest! Dit zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn!
https://img.photobucket.com/albums/v623/rottierood/OpelKadett185.jpg

Best bijzonder dat je vier jaar later exact dezelfde foto hebt weten te maken.
Zie:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4093984,4672215#msg-4672215
en
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4093984,5415047#msg-5415047


Dat is ook bijzonder,want die foto's zijn inderdaad een tijdje geleden gemaakt.Ik wilde aangeven bij de deze foto's dat de Kadett toen ook al op leeftijd was.
Maar jij je zin,dit zijn hele recente foto's!!!Deze zijn van vorig jaar.


 
Sorry, ik klonk misschien negatiever dan ik was. Ik was wat door dit topic aan het scrollen en zag weer dat rode Kadettje, vandaar.

Je auto staat er echt keurig bij, trouwens.
 
der Magistrat zei:
Sorry, ik klonk misschien negatiever dan ik was. Ik was wat door dit topic aan het scrollen en zag weer dat rode Kadettje, vandaar.

Je auto staat er echt keurig bij, trouwens.

Nee hoor,klonk niet negatief!!! Vindt het wel knap van je dat je alle links bij elkaar gezocht heb.Dat beaamt een echte auto liefhebber hahaha .Complimenten hiervoor.Ik zou daar geen geduld voor hebben.
Maar de HB Kadett is geen spat verandert en heeft ook geen roest aan de bekende randen.Hij staat buiten,maar onder een carport.Regen krijgt ie niet,dat heeft ie al 3 jaar niet gevoeld,maar de wind kan er lekker doorheen waaien.
Dat is in mijn ogen toch de beste manier om een auto te houden.
 
dens zei:
Lijkt wel nieuw, die Kadett! Geweldige kleur trouwens!!

De HB heeft zijn eerste lak nog.Goed onderhouden die auto en je heb t er jaren plezier van.
Ik gebruik trouwens spullen van Mequairs.Werpt zijn vruchten af voor een laklaag die al bijna 27 jaar oud is!
 
Ik kwam net deze Mondeo ST200 tegen op Gaspedaal... Zonde!

ford-mondeo-wagon-2-5-24v-v6-st200-lim-edition-9317078-8.jpg

ford-mondeo-wagon-2-5-24v-v6-st200-lim-edition-9317078-9.jpg



En deze Mercedes-Benz kwam ik vorige week tegen. Deze kant ziet er nog best aardig uit...

17096278401_f6d0ee8cdf_c.jpg


...maar de andere kant...

17096964495_a421064460_c.jpg
 
Hmm volgens mij zijn beide kanten toch wel even slecht (even los van de schade, want daar kan de auto niets aan doen en het gaat in dit topic over roest)?
 
rottieroodmax zei:
pfffffffffff wat een roest allemaal!!!!! Best wel ongelooflijk.
Maar er bestaan zelfs Kadetts die NIET roesten.Onderhoud is natuurlijk erg belangrijk wil je lang van je auto genieten!!!
Dit is mijn Kadett E2 uit 1991

Ben het met je eens dat onderhoud belangrijk is, maar feit is dat vrijwel alle nette ongerestaureerde oldtimer,s auto's zijn met zeer lage km standen.
En ik weet vrij zeker dat dat ook voor jou kadett op gaat. Vooral levenservaring bepaald hoe een auto de tand des tijd doorstaat.
 
Ik reed schuin achter deze 2008 Focus. Het is op de foto niet heel goed te zien maar boven de chrome strip op de achterklep 2 roestplekjes. Dat is wel erg snel, de auto is 5 jaar oud. Misschien is het een slecht herstelde schade...hopen dat maar....

411286033.jpg
 
Oh oeps haha...foutje...het voelt als 2013 omdat ik 2 jaar sabbatical heb gehad....maar ook 7 jaar is te vroeg voor roest.
 
dens zei:
Oh oeps haha...foutje...het voelt als 2013

Oke, even een update: vlucht MH370 is vermist, Duitsland heeft het WK voetbal gewonnen, de relatie tussen de VS en Cuba is verbeterd en er heeft een zware aardbeving plaatsgevonden in Nepal


:p
 
Ik reed van de week achter een tweede generatie Skoda Octavia Combi die ook al behoorlijk aan het roesten was rondom de achterste kentekenplaat. Nog niet eerder gezien bij dat model.
 
Wouter82 zei:
dens zei:
Oh oeps haha...foutje...het voelt als 2013

Oke, even een update: vlucht MH370 is vermist, Duitsland heeft het WK voetbal gewonnen, de relatie tussen de VS en Cuba is verbeterd en er heeft een zware aardbeving plaatsgevonden in Nepal


:p

Bedankt, Wouter :LOL: :LOL:
 
Wouter82 zei:
dens zei:
Oh oeps haha...foutje...het voelt als 2013

Oke, even een update: vlucht MH370 is vermist, Duitsland heeft het WK voetbal gewonnen, de relatie tussen de VS en Cuba is verbeterd en er heeft een zware aardbeving plaatsgevonden in Nepal


:p

Oh, en Wouter heeft nog zestien Sierra's erbij gekocht. ;)
 
het valt mij op dat heel veel Mercedessen rond bouwjaar 2009 en 2011 veel roest hebben....ook achterkleppen... zonde
 
Toen ik deze Mercedes zag staan moest ik meteen aan dit topic denken. Dat het nog een half jaar zou duren voor ik de foto's zou plaatsen is maar bijzaak... o_O

2nims8i.jpg


2j2zs03.jpg
 
Ongelooflijk wat een vieze bak, die MB. Lekker onderhouden....helpt ook niet mee....als je een klein roestplekje ziet en je repareert dat direct dan wordt het niet zo erg als dit. Die deuken zeggen ook al genoeg!
 
Waarom repareren? Als je begroot om de bus binnen x-jaar volledig af te schrijven dan kan ik me voorstellen dat je a) de investering niet gaat doen om het roesten verder uit te stellen en b) je je werkbus niet even een weekje kwijt kunt zijn hiervoor.

Maar zo extreem heb ik dit model nog niet gezien. Echt bizar. Alsof 'ie door een zuurbad is gereden!
 
Rob0032, repareren bedoel ik niet mee volledig herstel maar als je bij de eerste verschijnselen de roest wegkrabt en het plaatwerk beschermt dan rem je het proces wel af. Dan had dit er niet zo uitgezien. En inderdaad, je schrijft een bus af maar dat betekent toch niet dat je geen onderhoud pleegt. Het is toch fijn als ie een beetje netjes blijft en de bus nog wat oplevert als je 'm inruilt. Buiten dat is het ook niet echt reclame als je een bedrijft hebt....
 
Lijkt wel bijna allemaal niet gerepareerde schade, de roest zit vooral op gedeukte plekken. Er zit niet eens achterruit in, maar een metalen plaat. Deze bus is duidelijk van een liefhebber o_O
 
Die roestbescherming is echt heel matig. Elk klein schrammetje is blijkbaar een roestplekje geworden. Treurig!
 
Ik durf te wedden dat er motorisch ook weinig onderhoud aan wordt gepleegd en dat het ding roet bráákt. Dit soort dingen moeten ze uit Utrecht en Rotterdam weren, niet de klassiekers.
 
Rob0032 zei:
Radar zei:
het valt mij op dat heel veel Mercedessen rond bouwjaar 2009 en 2011 veel roest hebben....ook achterkleppen... zonde

Ook personenauto's, of alleen bestelbussen?

ook personenauto's...
vooral rond het nummerbord willen die mercedessen best wel roesten...en bij de wielranden....
zoals nu wel te zien is op de foto's die hier geplaatst zijn,...
 
Echt schandalig dat fabrikanten aan de bovenkant van de markt een carrosorie leveren die niet eens 15 jaar zonder roest door het leven kunnen gaan. Man man man
 
Mee eens! Fiat (ik noem maar een merk) doet het in dit een stuk beter. Schandalig van een merk als Mercedes. Ben benieuwd hoe men hiermee omgaat, qua garantie / coulance.
 
Tsjah; alle ''schuld'' alleen naar MB schuiven gaat me wat ver; ik heb niet het idee dat deze auto's keurig zijn gewassen en ééns in de zoveel tijd een wax-beurtje hebben gehad...

Vergeet niet dat de auto's im Frage alweer 15 jaar oud zijn, hé.
 
15 jaar oud vind ik geen excuus. Dat lees ik ook altijd in advertenties, "tsja, de wagen is al dertig jaar oud dus dan mag dat ook wel'' (meestal roest wat men bedoeld hiermee) Bij normaal onderhoud, is dit niet aan de orde.
 
Bij mijn beide Fransozen (Xsara TD van 2000 en Xantia V6 van 1999) zie je dit echt niet. Die worden ook niet bepaald iedere week gewassen, maar er is geen spat roest op te zien. Sterker nog, ik kan me niet heugen ooit flink roestende Xantiae en Xsarae te hebben gezien...
 
Ik wel. Een kennis van me heeft haar Xantia weg gedaan omdat er best wat laswerk aanzat, en die auto heeft nooit zware schade gehad want ze had 'm vanaf nieuw. Hij zag er aan de bovenkant overigens ook knap beroerd uit, bladderende lak en verschoten achterlichten. En ik zag laatst ook een Xsara met behoorlijke roest aan de dorpels en bodem, maar bij die auto sluit ik niet uit dat er in het verleden aardig aan is gerommeld. Hij was in elk geval slooprijp.
 
Ook eens een aantal foto's die ik inmiddels heb opgespaard van vroeg roestende auto's:
VW Beetle:
Roestige VW Beetle by Danny Van de Streek, on Flickr
Niet zo nieuw meer, maar zo erg had ik ze nog niet gezien, deze 6N:
Volkswagen Polo 6N by Danny Van de Streek, on Flickr
Voor de verandering een Mercedes:
Krokante Mercedes C-klasse , 33-LB-GS by Danny Van de Streek, on Flickr
Megane van 1997:
Van Olst, 25-11-2014 by Danny Van de Streek, on Flickr
Opel Tigra, volgens mij van 1995:
Roest opel tigra 4-10-2014 by Danny Van de Streek, on Flickr
 
Terug
Bovenaan