Guest
Zie hier een Mercedes Viano-bus van ten vroegste 2004 (?), en jawel, met flink wat roest op de achterklep (geen schade gehad op het eerste zicht).

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Charger zei:Vanmiddag achter een Suzuki Wagon R van 1998 gereden, die begon op de achterklep, onder het raam, al aardig te roesten.
Charger zei:Ja, maar deze auto had forse, meerdere roest plekken.
Toen ik mijn Golf III van 1997 in 2007 inruilde, zat er geen spatje roest op, bij VW was de roestpreventie in die tijd al goed voor elkaar.
rottieroodmax zei:Nu is dit een automaat en het schijnt dat deze uitvoeringen beter behandeld werden omdat de automaten voor 90% bestemd waren voor de ouderen.
Pieter.Ge zei:Zie hier een Mercedes Viano-bus van ten vroegste 2004 (?), en jawel, met flink wat roest op de achterklep (geen schade gehad op het eerste zicht).
![]()
rottieroodmax zei:Nu is dit een automaat en het schijnt dat deze uitvoeringen beter behandeld werden omdat de automaten voor 90% bestemd waren voor de ouderen.
Ik ben er in iedergeval heel blij mee.
gr Marcel
Mr.F zei:rottieroodmax zei:Nu is dit een automaat en het schijnt dat deze uitvoeringen beter behandeld werden omdat de automaten voor 90% bestemd waren voor de ouderen.
Ik ben er in iedergeval heel blij mee.
gr Marcel
Hoezo dat dan?
Mijn Astra F 1.6SI Automaat is van een van de beste jaren voor een F -> Modeljaar 1994. Gebouwd tussen 08-1993 & 08-1994.
Dus NIET de facelift! Zaten wel 3 mini plekjes op! deze zijn nu netjes weg gehaald!
rottieroodmax zei:De ouderen wilde een auto hebben waar ze de eerste tijd niets aan hoefde te doen.Dus werd er wat meer aandacht besteed aan roestpreventie.
Ik heb dit gehoord van twee oudwerknemers van Opel Belgie die bij de meeting waren in Dronten.
Zij hebben deze wagens ook in elkaar geschroefd en werden apart gezet,deze Kadetts.
Ik moet het ook maar geloven.En dat doe ik dan maar.
Mijn Kadett was trouwens bestemd voor de Zwitserse markt,maar door vage redenen is hij hier in Nederland gebleven.
Mijn Opel is geboren in Belgie.
groetjes Marcel.
Mr.F zei:Hoe bedoel je dat?
marcel21674 zei:Persoonlijk geloof ik daar niet zo in.
Ik geloof dat alles valt of staat met de km-stand en het onderhoud.
Ouderen rijden over het algemeen heel weinig en rustig, vaak zijn ze ook zuinig op hun auto.
Zijn ook in 80% van de gevallen juist die auto's die de tand des tijd goed overleven.
marcel21674 zei:rottieroodmax zei:De ouderen wilde een auto hebben waar ze de eerste tijd niets aan hoefde te doen.Dus werd er wat meer aandacht besteed aan roestpreventie.
Ik heb dit gehoord van twee oudwerknemers van Opel Belgie die bij de meeting waren in Dronten.
Zij hebben deze wagens ook in elkaar geschroefd en werden apart gezet,deze Kadetts.
Mijn Kadett was trouwens bestemd voor de Zwitserse markt,maar door vage redenen is hij hier in Nederland gebleven.
groetjes Marcel.
Persoonlijk geloof ik daar niet zo in.
Ouderen rijden over het algemeen heel weinig en rustig, vaak zijn ze ook zuinig op hun auto.
Zijn ook in 80% van de gevallen juist die auto's die de tand des tijd goed overleven.
Mr.F zei:Die Astra van me bij haar niet eens in de pekel/regen & sneeuw buiten geweest. In de regen komt hij nu wel als het niet plenst maar pekel & sneeuw zeker niet!
Bowtie zei:Vaak zijn het ook die auto's die een versleten versnellingsbak hebben vanwege gebrekkig schakelen, een luie motor vanwege nooit eens de snelweg op enj altijd maar met een gangetje sukkelen van 60 per uur, overal parkeerdeukjes vanwege niet echt meer het overzicht hebbenin de auto etc. etc.
Zie ze regelmatig met twee wielen over de stoep de binnenbocht nemen, word je ophanging ook niet vrolijk van.
En....ook vaak grotere delen overgespoten vanwege wat grovere schade.
Charger zei:Vanmiddag achter een Suzuki Wagon R van 1998 gereden, die begon op de achterklep, onder het raam, al aardig te roesten.
marcel21674 zei:rottieroodmax zei:De ouderen wilde een auto hebben waar ze de eerste tijd niets aan hoefde te doen.Dus werd er wat meer aandacht besteed aan roestpreventie.
groetjes Marcel.
Persoonlijk geloof ik daar niet zo in.
Pieter.Ge zei:Dat de oude Mercedes Sprinters last hebben van roest was vrij bekend, deze 2 bevestigen dit nog eens. Heel wat roest dus, ondanks dat dit het laatste faceliftmodel is van de vorige generatie.
Tomolino zei:Vanmorgen zag ik onderstaand topic op een Alfa Romeo forum:
https://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?t=57808&highlight=
![]()
Nu ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Het gaat om Alfa Romeo 8C van anderhalf jaar oud, deze auto die roest gewoon al!
Ik vind het ronduit belachelijk dat dit kan op een moderne auto, helemaal op een van meer dan €200k!
Zelf ben ik een Alfist in hart en nieren, ik ben er dan ook serieus chagrijnig van.
De 8C moest een reclame zijn voor Alfa, laat de mensen die overwegen een Giulietta/Mito aan te schaffen dit maar niet zien.