Renault Scenic IV

o7yyntebzzlo.jpg


Voor kleine kinderen is de plaatsing wel ideaal. Maar ja, die blijven maar gedurende een paar jaar zo klein.

Nieuw leaseidee, tot de kids 7 zijn de Scenic daarna stap je in de Espace. (y)
 
Ik heb de Renault Grand Scenic Intens 130PK 5p. besteld (leaseauto). Heb uiteraard ook een proefrit gemaakt. Het is geen snelheidsmonster maar hij rijdt prima! En wat een mooie en praktische auto! Super ruime kofferbak (765L). Ben zelf niet al te lang (1,75m) dus beenruimte is geen issue met 3 kleine kinderen. Helaas is de levertijd vertraagd van begin mei naar eind juli / begin september. Bummer!
 
GebruikersNaamInGebruik zei:
Ik heb de Renault Grand Scenic Intens 130PK 5p. besteld (leaseauto). Heb uiteraard ook een proefrit gemaakt. Het is geen snelheidsmonster maar hij rijdt prima! En wat een mooie en praktische auto! Super ruime kofferbak (765L). Ben zelf niet al te lang (1,75m) dus beenruimte is geen issue met 3 kleine kinderen. Helaas is de levertijd vertraagd van begin mei naar eind juli / begin september. Bummer!

Ben even benieuwd hoe de motor is bevallen tijdens de proefrit. "Stotterde" de motor ook tussen ca 50 en 70 KM ?
 
opdegrens zei:
GebruikersNaamInGebruik zei:

Ben even benieuwd hoe de motor is bevallen tijdens de proefrit. "Stotterde" de motor ook tussen ca 50 en 70 KM ?

Tijdens de testrit heb ik daar niets van gemerkt. De motor was heel soepel. Uiteraard heb ik wel gewoon "normaal actief" geschakeld. Zolang je in het juiste toerental zit functioneert de motor prima. De Opel Insignia Sport Tourer met 140PK die ik nu tijdelijk rijdt is echt veel minder fijn om te rijden. Zeker als het op de motor aankomt.
 
opdegrens zei:
GebruikersNaamInGebruik zei:
Ik heb de Renault Grand Scenic Intens 130PK 5p. besteld (leaseauto). Heb uiteraard ook een proefrit gemaakt. Het is geen snelheidsmonster maar hij rijdt prima! En wat een mooie en praktische auto! Super ruime kofferbak (765L). Ben zelf niet al te lang (1,75m) dus beenruimte is geen issue met 3 kleine kinderen. Helaas is de levertijd vertraagd van begin mei naar eind juli / begin september. Bummer!

Ben even benieuwd hoe de motor is bevallen tijdens de proefrit. "Stotterde" de motor ook tussen ca 50 en 70 KM ?

Nog altijd geen goede oplossing vanuit de importeur opdegrens?
 
adinsx zei:
opdegrens zei:
GebruikersNaamInGebruik zei:
Ik heb de Renault Grand Scenic Intens 130PK 5p. besteld (leaseauto). Heb uiteraard ook een proefrit gemaakt. Het is geen snelheidsmonster maar hij rijdt prima! En wat een mooie en praktische auto! Super ruime kofferbak (765L). Ben zelf niet al te lang (1,75m) dus beenruimte is geen issue met 3 kleine kinderen. Helaas is de levertijd vertraagd van begin mei naar eind juli / begin september. Bummer!

Ben even benieuwd hoe de motor is bevallen tijdens de proefrit. "Stotterde" de motor ook tussen ca 50 en 70 KM ?

Nog altijd geen goede oplossing vanuit de importeur opdegrens?

Nou, toevallig nog contact gehad met Klantenservice deze week. Met als antwoord deze reactie:
Op dit moment wordt de betreffende kwestie nog bij Renault Frankrijk onderzocht en is het tot op heden nog niet bekend wanneer en of er een oplossing voor de hinder komt. Het spijt ons dat wij u op dit moment niet anders kunnen informeren.

Dat zal wel het laatste worden "en of er een oplossing komt". Mijn inschatting: Deze motor laten ze uitfaseren en tzt zullen ze met een nieuwe variant komen. Wat treurig is aan de hele kwestie dat mensen nog steeds deze auto kopen zonder te weten (te worden geinformeerd) dat de motor problemen geeft.
 
Het vreemde is dat de motor technisch gezien volgens mij identiek is aan mijn 1.2 TCe130, maar mogelijk de software de problemen geeft. Althans, je postte eerder iets over milieu gerelateerde dingen toch?
Andere software kan een wereld van verschil geven, overigens denk ik dat een echte diagnosespecialist met de auto op een rollenbank exact kan zien waarom het inhouden ontstaat.
 
adinsx
Klopt helemaal. Het is enkel en alleen maar een kwestie van software aanpassing. Maar dat moet wel gebeuren. En daar heeft Renault waarschijnlijk geen tijd voor /zin in.....
Ik heb een softwarespecialist benaderd echter de gegevens voor de 1.2 TCe 100 zijn nog niet vrijgegeven zodat er geen nieuwe programma door hem geschreven kan worden. Zodra deze er is zou hij mij benaderen. (kosten ca € 500,--). Serieus geld. Maar vroegtijdig de auto weer inruilen uit pure frustatie gaat mij nog meer kosten. nb Er is zelfs al een (grote) Renault dealer die hem had benaderd of hij iets kon betekenen in deze. Zover zijn we al. Triest!
 
Oh, je hebt de TCe100? Ik meende de 130.
Die softwarespecialist is toevallig Digicar? Weet dat veel dealers iets met dat bedrijf doen.
 
Nee, mijn III had een 130 TCe en nu dus de 100 TCe .

ZIPtuning Hoogeveen. Gegevens wel ontvangen:
Standaard ZIP
Vermogen 74 kw 88 kw
100 pk 120 pk
Koppel 175 Nm 196 Nm
Topsnelheid 182 km/h 193 km/h
Acceleratie +/- 12.3 sec. +/- 11.7 sec.

En het belangrijkste, een fatsoenlijk draaiende motor.
 
Ojee, Ziptuning... Laat ik zeggen dat ik van hen totaal geen fan ben, laat staan dat ze goed werk leveren. Maar wie weet is het voor jou een oplossing.
 
ehhh niet goed begrijp ik ? Dit zal ook weer een aparte branche zijn. Digicar lijkt zo op de site wel een professioneel bedrijf.
 
Ziptuning staat niet echt bekend als goed bedrijf, volgens mij maken ze ook geen 'chip' op maat. Al zijn er vast mensen die tevreden zijn over het resultaat.

Ik zou in ieder geval naar een bedrijf gaan met een rollerbank om zo te zien of er geen dip in de motor meer zit, en liefst aanpassen indien nodig in plaats van een kant en klaar software pakketje inladen en klaar, zoals bij veel bedrijfjes gebeurd.
 
GebruikersNaamInGebruik zei:
Ik heb de Renault Grand Scenic Intens 130PK 5p. besteld (leaseauto). Heb uiteraard ook een proefrit gemaakt. Het is geen snelheidsmonster maar hij rijdt prima! En wat een mooie en praktische auto! Super ruime kofferbak (765L). Ben zelf niet al te lang (1,75m) dus beenruimte is geen issue met 3 kleine kinderen. Helaas is de levertijd vertraagd van begin mei naar eind juli / begin september. Bummer!

Heb er ook een mogen bestellen als leaseauto in December en deze is nu ook twee maanden vertraagd.
Wordt eind mei ipv eind maart...
Gaat lekker bij Renault, met auto's bouwen gaat het al niet vanzelf.....
Problemen met leverancier onderderdelen is me verteld.
 
Heb een Gand Scenic Zen besteld.
Hiervoor met een Megane gereden met een caravan erachter, deze zakte erg door de veren bij beetje belading de lage trekhaak was echt een Megane probleem.
Omdat hij er spoedig uitgaat geen hulpveren onder laten plaatsen.
Kan iemand mij vertellen hoe de vering bij belading (zakt deze ook ver door) van de Grand Scenic is en of de trekhaak kogel hoger is dan bij de Megane.
 
jorissti zei:
GebruikersNaamInGebruik zei:
Ik heb de Renault Grand Scenic Intens 130PK 5p. besteld (leaseauto). Heb uiteraard ook een proefrit gemaakt. Het is geen snelheidsmonster maar hij rijdt prima! En wat een mooie en praktische auto! Super ruime kofferbak (765L). Ben zelf niet al te lang (1,75m) dus beenruimte is geen issue met 3 kleine kinderen. Helaas is de levertijd vertraagd van begin mei naar eind juli / begin september. Bummer!

Heb er ook een mogen bestellen als leaseauto in December en deze is nu ook twee maanden vertraagd.
Wordt eind mei ipv eind maart...
Gaat lekker bij Renault, met auto's bouwen gaat het al niet vanzelf.....
Problemen met leverancier onderderdelen is me verteld.

volgens mij is dit het probleem... https://www.autoweek.nl/nieuws/productie-peugeot-3008-noodgedwongen-gestaakt/

Recticel levert ook voor de Renault Megane en Scenic.

*Update: Van een dealer begrepen dat het specifiek gaat om de Intens en Bose varianten. Momenteel zou er 7 weken productie vertraging zijn. Maar die 7 weken kan zomaar veranderen.
 
Lekker hoor, hier in België, Hasselt, moest ik navragen wanneer de auto geleverd werd, voordat ik iets hoorde. Pas als ik de invoerder om meer informatie vroeg kreeg ik de uitleg dat er een brand geweest was bij een toeleverancier. De wagen was voorzien voor 25 maart maar nu kunnen ze me zelfs geen datum meer geven. Niet leuk. Maar leasing dus we zullen wel zien. De oude leasewagen is verkocht aan familie, dus die zijn ook aan het wachten. Benieuwd wat de leasemaatschappij er aan gaat doen, aangezien de oude wagen verkocht is...
 
Vandaag nog contact gehad met de dealer, heb in December besteld, grand scenic Bose TCE130 maar de leverdatum staat nu nog voor Juni gepland. Zou eerst Februari/Maart zijn. Wel is het zo dat het nu elke week een paar dagen naar voren schuift werd er gezegd. Dus wellicht zijn ze de problemen te boven en maken nu wat inhaalstappen.
 
Ferre zei:
adinsx zei:
Las vorige week inderdaad een bericht op een Frans forum dat de productie weer op gang is.

En waar ze nu deurpanelen van de Zen gaan inbouwen op de Intens :( om levertermijnen wat in te korten...
Bose voorlopig met de correcte deurpanelen, maar ook een langere levertermijn...

ohh..? Waar haal je deze informatie vandaan? En is dit dan een tijdelijke maatregel en worden dan achteraf de deurpanelen van de Intens alsnog gemonteerd?
 
GebruikersNaamInGebruik zei:
Ferre zei:
adinsx zei:
Las vorige week inderdaad een bericht op een Frans forum dat de productie weer op gang is.

En waar ze nu deurpanelen van de Zen gaan inbouwen op de Intens :( om levertermijnen wat in te korten...
Bose voorlopig met de correcte deurpanelen, maar ook een langere levertermijn...

ohh..? Waar haal je deze informatie vandaan? En is dit dan een tijdelijke maatregel en worden dan achteraf de deurpanelen van de Intens alsnog gemonteerd?

Van mijn dealer, ik veronderstel dat ze dit enkel gaan doen om sneller te kunnen leveren en dat er dan achteraf andere worden gemonteerd, hoop ik toch voor degene die een Intens aangekocht hebben :)
 
Ferre zei:
GebruikersNaamInGebruik zei:
Ferre zei:
adinsx zei:
Las vorige week inderdaad een bericht op een Frans forum dat de productie weer op gang is.

En waar ze nu deurpanelen van de Zen gaan inbouwen op de Intens :( om levertermijnen wat in te korten...
Bose voorlopig met de correcte deurpanelen, maar ook een langere levertermijn...

ohh..? Waar haal je deze informatie vandaan? En is dit dan een tijdelijke maatregel en worden dan achteraf de deurpanelen van de Intens alsnog gemonteerd?

Van mijn dealer, ik veronderstel dat ze dit enkel gaan doen om sneller te kunnen leveren en dat er dan achteraf andere worden gemonteerd, hoop ik toch voor degene die een Intens aangekocht hebben :)

Mijn dealer is niet scheutig met informatie. Enige standpunt dat ze innemen is levering eind juli / begin augustus. Details blijven achterwege.
 
GebruikersNaamInGebruik zei:
Ferre zei:
GebruikersNaamInGebruik zei:
Ferre zei:
adinsx zei:
Las vorige week inderdaad een bericht op een Frans forum dat de productie weer op gang is.

En waar ze nu deurpanelen van de Zen gaan inbouwen op de Intens :( om levertermijnen wat in te korten...
Bose voorlopig met de correcte deurpanelen, maar ook een langere levertermijn...

ohh..? Waar haal je deze informatie vandaan? En is dit dan een tijdelijke maatregel en worden dan achteraf de deurpanelen van de Intens alsnog gemonteerd?

Van mijn dealer, ik veronderstel dat ze dit enkel gaan doen om sneller te kunnen leveren en dat er dan achteraf andere worden gemonteerd, hoop ik toch voor degene die een Intens aangekocht hebben :)

Mijn dealer is niet scheutig met informatie. Enige standpunt dat ze innemen is levering eind juli / begin augustus. Details blijven achterwege.

Dan is mijn dealer heel open hierin, alle info die hij weet, laat hij dan ook weten...
Gisteren goed nieuws gekregen van Renault zelf. Bose gemaakt op 20 maart en volgende week geleverd bij dealer. Ze verontschuldigden zich over de slechte communicatie betreffende Apple Carplay en Android Auto...Ze wisten wel niet of dit nu op mijn wagen zou zitten of niet. Blijkbaar is de communicatie met het Franse hoofdkantoor niet optimaal...
 
Ferre zei:
Dan is mijn dealer heel open hierin, alle info die hij weet, laat hij dan ook weten...
Gisteren goed nieuws gekregen van Renault zelf. Bose gemaakt op 20 maart en volgende week geleverd bij dealer. Ze verontschuldigden zich over de slechte communicatie betreffende Apple Carplay en Android Auto...Ze wisten wel niet of dit nu op mijn wagen zou zitten of niet. Blijkbaar is de communicatie met het Franse hoofdkantoor niet optimaal...

Goed nieuws! Wanneer heb je 'm besteld Ferre? Ik 2e helft December maar nog steeds geen datum, dealer zegt vooralsnog Juni ergens :)
 
hey al meer nieuws over jullie wagens?
ik word van het kastje naar de muur gestuurd bij Renault zeggen ze ja gaat op tijd komen op 28/4 in belgie;
en bij de gragage zeggen ik geloof het niet er is veel vertraging?
Maar niemand kan zeggen hoe lang of wanneer.

Al meer nieuws over de android?

grt
 
hey

ja normaal zou ik hij in belgie zijn op 28/4 dus ik wet niet als het erin zit dan wanneer zou hij geproduceert zijn ergens in maart dan?

Maar hebben jullie nu vertraging of niet op de auto?
want volgens renault zou er geen vertraging opzitten?

mvg,
 
Volgens laatste details dealer zou de mijne gemaakt zijn op 20 Maart en geleverd worden op 28 April.
Volgens laatste berichten wordt Apple en android standaard gemonteerd vanaf Week 16 ( deze week dus ).
Dus ik veronderstel zelfde leverdatum als de mijne dat er geen Apple of Android aanwezig zal zijn...
Renault heeft een luchthaven afgehuurd in Cambrai om de onafgewerkte Scenics te stockeren tot er weer deurpanelen zijn.


En effe l'usine d'un sous-traitant a été touchée par un incendie le 22 janvier dernier provoquant de fait, une rupture d'approvisionnement de pièces pour les panneaux de porte. Une mauvaise nouvelle pour les salariés et pour Renault qui a été obligé de réduire fortement la production de son tout nouveau modèle.

"Même si on ne perd pas trop d'argent, à la longue rester chez soi c'est pas ça non plus...", déplore un salarié de l'usine.

Tous les modèles qui sortaient des chaînes de production ne pouvaient plus être livrés aux clients. En attendant, Renault a stocké les quelques 2 000 véhicules non terminés sur une piste d'atterissage désaffectée, louée pour l'occasion près de Cambrai. Mais cela necessite pas mal de logistique "Il va falloir nettoyer la piste parce qu'elle est désafectée donc il va falloir la nettoyer. Des véhicules neufs méritent un peu d'égard et puis bien sûr de la sécurité : des barrières, des projecteurs, puisque le terrain est un peu ouvert aux quatre vents", précise Philippe Macé, président de l'aéroclub.

Read more at https://www.planeterenault.com/1-gamme/7-voiture/1597-actualite-automobile/9692-production-scenic-reprend-aujourhui/#E6XCXpeQYfBoJCIS.99
 
Deze morgen 7! vrachtwagens met Scenics erop langs de autoweg gezien, wat me wel opviel, geen enkele BOSE. Allemaal ZEN of INTENS...Mijn garage wacht op 9 BOSE's ( waaronder de mijne ) en de leverdatum schuift maar op :( Zouden ze de BOSE's in groep afwerken met de correcte deurpanelen? INTENS gebruikt nu de panelen en dashboard van de ZEN dus die kunnen ze blijven produceren nu...
 
Nog eens document over de deurpanelen: SCENIC INTENS krijgt de panelen van de ZEN, begin juli zou productie terug normaal zijn.
Voor de BOSE doen ze dit NIET, daarom zijn de levertermijnen van de BOSE verschoven...

POUR INFO VOICI LE DOCUMENT RENAULT BELGIQUE (15/03/2017) :

Comme vous le savez, la fabrication de nos versions haut de gamme INTENS et BOSE EDITION sur Scénic & Grand Scénic est perturbée, suite à l’incendie chez le fournisseur de panneaux de portes. La situation devrait se normaliser dans les mois qui viennent mais nous n’avons actuellement pas assez de visibilité sur les volumes de fabrication disponibles, ni à quel moment ils se positionnent et avec quel délai de livraison pour le client.
Afin de ne pas freiner le succès commercial de Scénic & Grand Scénic pour des raisons de délais de livraison incertains et/ou trop éloignés, nous officialisons dès aujourd’hui la commercialisation officielle d’une variante spéciale des versions INTENS. SCÉNIC & GRAND SCÉNIC INTENS ‘Collection’

PRODUIT :
Scénic & Grand Scénic INTENS ‘Collection’ se différencient des versions INTENS connues par une présentation plus simple au niveau de la planche de bord et des panneaux de portes :
Suppression des surpiqûres sur la façade de la planche de bord et sur la partie haute des panneaux de portes. De ce fait, la présentation est semblable à celle d’une version ZEN. Cette modification de planche de bord entraîne également la non-disponibilité en option de l’affichage têtehaute.
De ce fait, l’option « Pack Night » n’est pas ouverte sur INTENS ‘Collection’.
Suppression de l’éclairage dans les panneaux de portes avant et arrière. Il s'agit de 2 points d’éclairage dans chaque porte avant et de 1 point d’éclairage dans chaque porte arrière.[/highlight]
[/b]

DURÉE DE COMMERCIALISATION :
Scénic & Grand Scénic INTENS ‘Collection’ seront commercialisés à partir du 15 mars jusqu’au 30 juin 2017 et ‘annulent et remplacent’ les versions INTENS classiques. À partir de juillet, nous retournerons à la situation normale avec les versions INTENS classiques, sauf si la pénurie de panneaux de portes devait persister.
Cette durée d’un peu plus de 3 mois nous permettra de réserver suffisamment de volumes pour assurer la fabrication des versions BOSE EDITION, pour lequel ce type d’alternative n’est pas possible. Nous espérons ainsi maîtriser le délai de livraison de cette version.
Des lancements pour stock sont bien entendu autorisés.

PRIX et ACTIONS COMMERCIALES :
L’offre spéciale INTENS ‘Collection’ est commercialisé au même prix que Scénic & Grand Scénic INTENS. Cependant, afin de compenser l’aspect un peu moins raffiné de la planche de bord et des panneaux de portes, nous avons décidé d’offrir gratuitement à tout client de INTENS ‘Collection’ le Pack Techno, comprenant entre autres l’écran tactile 8,7’’. Il s’agit donc d’un avantage-client supplémentaire de 500 à 700 € TVAc selon motorisation, en plus des conditions commerciales actuellement en cours. Cette offre promo vous sera accordée directement sur facture (prix d’option = 0 €). Pas besoin de sélectionner un codeaction.
Dans CSB, il suffit de cocher le Pack Techno dans la liste des options.
Cette offre pourra éventuellement aider à convaincre des clients à choisir cette version INTENS ‘Collection’ plutôt que la version BOSE EDITION pour laquelle les délais de livraisons seraient trop longs.

DOCUMENTATION COMMERCIALE :
A partir du 15 mars au plus tard, notre documentation commerciale sera mise à jour avec cette évolution de la gamme INTENS :
Nouvelles bibles produit sur Renault.Net, avec INTENS ‘Collection’ qui remplace INTENS.
Adaptation dans Distrinet et dans CSB Particuliers et Fleet.
Mise à jour du configurateur 3D sur https://www.renault.be et https://www.renault.lu
Introduction de INTENS ‘Collection’ dans le tarif papier d’avril 2017 à la place d’INTENS.
Dans les prochains jours, nous allons donc mettre à jour tous les tableaux
habituels sur Renault.Net.
 
Hoe werkt dat precies met de dashboarden en panelen van de Zen op de Intens? Ik heb toch betaald voor de Intens materialen?
 
GebruikersNaamInGebruik zei:
Hoe werkt dat precies met de dashboarden en panelen van de Zen op de Intens? Ik heb toch betaald voor de Intens materialen?
Ik vrees dat je dan even moet overleggen met je garage of de invoerder...
Dit is informatie voor Renault Belgie, geen idee over Nederland.
 
Google Translate:

FOR INFORMATION HEREIN THE RENAULT BELGIUM DOCUMENT (15/03/2017):

As you know, the manufacture of our high-end versions INTENS and BOSE EDITION on Scénic & Grand Scénic is disrupted due to the fire at the door panel supplier. The situation is expected to normalize in the coming months but we currently do not have enough visibility on the available manufacturing volumes, when they are positioned and with what delivery time for the customer.
In order not to hinder the commercial success of Scénic & Grand Scénic for reasons of uncertain delivery times and / or too distant, we formalize today the official marketing of a special variant of INTENS versions. SCENIC & GRAND SCENIC INTENS 'Collection'

PRODUCT:
Scénic & Grand Scénic INTENS 'Collection' differs from the known INTENS versions with a simpler presentation on the dashboard and door panels:
Removing stitching on the front of the dashboard and on the top of the door panels. As such, the layout is similar to a ZEN version. This dashboard modification also results in the optional non-availability of the head-up display.
Therefore, the option "Pack Night" is not opened on INTENS 'Collection.
Removal of lighting in front and rear door panels. This is 2 lights in each front door and 1 light point in each rear door. [/ Highlight] [/ b]

DURATION OF MARKETING:
Scénic & Grand Scénic INTENS 'Collection' will be marketed from 15 March to 30 June 2017 and 'cancel and replace' the classic INTENS versions. Starting in July, we will return to the normal situation with the classic INTENS versions, unless the shortage of door panels persists.
This duration of a little more than 3 months will allow us to reserve enough volumes to ensure the manufacture of the versions BOSE EDITION, for which this type of alternative is not possible. We hope to master the delivery time of this version.
Stock launches are of course authorized.

PRICES and COMMERCIAL ACTIONS:
The INTENS 'Collection' special offer is marketed at the same price as Scénic & Grand Scénic INTENS. However, in order to compensate for the slightly less refined aspect of the dashboard and the door panels, we decided to offer INTENS 'Collection' the Techno Pack, which included the Touch Screen 8 , 7 ''. It is therefore an additional customer benefit of € 500 to € 700 VAT, depending on the engine, in addition to the current commercial conditions. This promotional offer will be given directly to you on invoice (option price = 0 €). No need to select a codeaction.
In CSB, simply check the Techno Pack in the list of options.
This offer may help convince customers to choose INTENS 'Collection' instead of the BOSE EDITION version for which delivery times would be too long.

COMMERCIAL DOCUMENTATION :
From 15th March at the latest, our commercial documentation will be updated with this development of the INTENS range:
New bibles produced on Renault.Net, with INTENS 'Collection' which replaces INTENS.
Adaptation in Distrinet and in CSB Particuliers and Fleet.
Updating the 3D configurator on [www.renault.be] and [www.renault.lu]
Introduction of INTENS 'Collection' in the paper price of April 2017 in place of INTENS.
In the next few days, we will therefore update all tables
Usual on Renault.Net.
 
Tel gekregen van Renault Belux, blijkbaar is er een compensatie van 20 euro per dag te laat geleverd en krijg ik een commerciële compensatie te bepalen wanneer ie geleverd wordt. ( gratis trekhaak, vloermatten,...? )
Toch mooi van Renault, ik vrees dat de Scenic het eerste jaar niet veel zal opbrengen zo...er staan er nu 7000 te wachten in Douai :confused:
 
Hey Allen,

Ik snap het niet goed meer want ik heb bericht gekregen van mijnn dealer dat mijn auto nu in belgie is en deze word geleverd aan mij op 20/5.

Dat is een Grand Senic Bose edition full option.

Hoe komt dat jullie nog niet weten mijn is besteld in januari?
 
Steve s zei:
Hey Allen,

Ik snap het niet goed meer want ik heb bericht gekregen van mijnn dealer dat mijn auto nu in belgie is en deze word geleverd aan mij op 20/5.

Dat is een Grand Senic Bose edition full option.

Hoe komt dat jullie nog niet weten mijn is besteld in januari?

Mijne op 23/01 besteld, GS4 BOSE, maar nog geen bericht...20 euro/dag compensatie kan vlug oplopen zo...was voorzien 28/04.
 
Ferre zei:
Steve s zei:
Hey Allen,

Ik snap het niet goed meer want ik heb bericht gekregen van mijnn dealer dat mijn auto nu in belgie is en deze word geleverd aan mij op 20/5.

Dat is een Grand Senic Bose edition full option.

Hoe komt dat jullie nog niet weten mijn is besteld in januari?

Mijne op 23/01 besteld, GS4 BOSE, maar nog geen bericht...20 euro/dag compensatie kan vlug oplopen zo...was voorzien 28/04.

Oei... die van mij is besteld op 10/02 (GS4 Intens). Volgens Renault Nederland komt deze nu waarschijnlijk pas in september ;(. Initiële leverdatum was 04/05.
 
Hey allen
Even een update normaal Was mij levering voorzien van de grand scenic bose op 20/5 nu krijg ik te horen van de garage dat er transport schade Is en dat de verzekering van de transport firma moet komen kijken eerst alvorens dat ze het kunnen herstellen en ze weten niet wanneer dit Is ?? :-( :-(
 
Ik zou toch echt eerst zelf willen zien en/of foto's van de schade.

Je gaat toch geen herstelde auto accepteren als nieuw?!
 
Steve s zei:
Hey allen
Even een update normaal Was mij levering voorzien van de grand scenic bose op 20/5 nu krijg ik te horen van de garage dat er transport schade Is en dat de verzekering van de transport firma moet komen kijken eerst alvorens dat ze het kunnen herstellen en ze weten niet wanneer dit Is ?? :-( :-(
Dat is natuurlijk niet leuk. Nu komt transportschade wel vaker voor, zoals een beschadigde bumper, of als gevolg van bv. een gevallen rij plaat. Als de schade maar onzichtbaar hersteld wordt, en niet al te groot was, dan is dat niet erg in mijn ogen.
 
hey

JA ik heb gebeld en gevraagd om foto's maar de verantwoordelijke van de auto is er niet.
Ze wisten ook niet of het grote of kleine schade was ik zei toch ga gewoon kijken maar ja dat ging niet;
ik vroeg hoe lang het het allemaal duren 1 week 2 weken enz maar kon ze geen antwoord op geven.
Enkel sorry we doen ons best ik was nog aan het tijfelen over een c4 picasso had die beter besteld want service renault amaai.

afwachten afwachten ik hoop dat het snel opgelost is.
ik hou jullie op de hoogte.
 
Heb een Gand Scenic Zen besteld.
Hiervoor met een Megane gereden met een caravan erachter, deze zakte erg door de veren bij beetje belading de lage trekhaak was echt een Megane probleem.
Omdat hij er spoedig uitgaat geen hulpveren onder laten plaatsen.
Kan iemand mij vertellen hoe de vering bij belading (zakt deze ook ver door) van de Grand Scenic is en of de trekhaak kogel hoger is dan bij de Megane.
Reageren Reageren met quote
 
Een collega van me heeft zijn Grand Scenic Intens besteld in januari en gepland voor augustus onverwachts afgelopen week ontvangen. Verklaring dealer, de impact van de brand bij toeleverancier (recticel) was minder groot dan gedacht en daardoor is de auto sneller geleverd.

Hopelijk komt mijn auto ook sneller!
 
De impact van brand was voor deze Scenic anders wel heel groot :eek:

https://www.google.nl/amp/s/www.omroepgelderland.nl/nieuws/amp/2135790/Auto-uitgebrand-aan-Energieweg-Nijmegen

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/auto-uitgebrand-aan-energieweg-in-nijmegen~a9c7204f/106986995/

Kan ook een nieuwe Espace geweest zijn, dat was niet heel goed te zien. Oorzaak staat nog niet vast, maar als het inderdaad spontaan was, is het te hopen dat het incidenteel is.
 
Het gestuiter op de maar liefst 20 inch wielen met 195/55 banden aangekaart. Hier een foto van hoe die er op kleinere wielen met hoge wang terreinbanden eruit zou zien... Niet?... Okee. Beetje too much.

scenic.jpg
 
Onze 'Intens' besteld 09/01/17 .
Leveringsdatum zou 16/04 zijn.
Wij kregen ook maar vage antwoorden van onze dealer. Er werd ook gesproken over een schadevergoeding van 100 euro per week.
Onze andere auto was verkocht en we hebben van onze garage een vervangwagen gekregen.

10/07/2017 zijn we onze nieuwe wagen gaan ophalen. We konden geen claim maken op de schadevergoeding want we hadden een vervangwagen gekregen . We hebben ter compensatie 3 jaar onderhoud gekregen.
We hadden in de showroom geen mankementen opgemerkt.

We zijn hem dan direct aan vrienden gaan tonen. En toen begon het....
- kleine indeuking in het dak + glooiingen in het dak
- kleine indeuking onder spiegel
- 'gard de bou' bestuurderskant steekt uit
- motorkap hangt scheef
- in het rooster thv voorruit zit er veel vuil , heeft lang buitengestaan
- waar dak aansluit aan voorruit (bestuurder) is er een verschil
- spiegel (bestuurder) sluit niet mooi aan
- zwarte vingerafdrukken op plafond thv bstuurder
Wij vermoeden dat de auto een ongeval heeft gehad want bijna alles situeert zich aan de bestuurderskant

11/07 terug naar garage geweest. Ze hebben van alles foto's genomen . En ze zullen een vertegenwoordiger van renault laten langskomen maar dat mogelijks pas in augustus ....????
12/07 terug naar garage geweest want .....als we de ventilatie (zonder airco) instellen op bv. 17 graden dan krijgt de passagier gewoon lauwe lucht ( het is nu ook warm buiten ) en bij de bestuurder wordt zeer warme lucht (chauffage) geblazen. De temperatuursensor van de bestuurder is ontregeld of zeer waarschijnlijk defect. Ze hebben dit toegevoegd aan de lijst.

We hebben ook onze verzekering volledig op de hoogte gebracht hiervan.
 
Terug
Bovenaan